Ajatuksia Lieksasta

Tiedättekös muuten mitä yhteistä on Kiinalla ja Lieksalla? No se, että meitä ohjataan. Kiinasta tulee tänne, ja vain muutamalla SI- järjestelmän suhdeluvulla toisin päin kääntäen. Ajatteletteko kännyköitä käyttäessänne mistä on kyse? Naamakirjassa kirjoittelijat, tiedättekö, teillä on kädet pystyssä. No, samoin on minulla täällä palstalla. En tiedä enää, mihin uskoa tai luottaa.

Suurin ongelma ei ole taolaisuus tai joku muu. Suurin ongelma ei ole Lieksan suuri lumi. Ei lumivalkoinen rakkaus, vaan näkemysten heikko vastus tututtaviin kykyihin. Seuraavat aamumme voivat olla lumettomia ja jumalattomia. No jumalatontahan elo osittain on aina ollut. Loisto on vain oman hetken loisto ajassamme, hetken.

Rypistelkäämme täällä Lieksassa myös omia pierujamme. Nuorella ja luovalla ajatuksella on pääsääntöisesti pierut suhteessa luovuuden kera kurissa. Liikaa ajattelevalla on harmin ruplareikä. Tulee ajatuksellisia ylilyöntejä, joilta ei paljon voi pyytää. Ei edes pilkillä;)
Olen mietinnän ja harkinnan asemalla. Pysäkillä jonne juna ei aina pysähdy;)
PS. Vahvalla tasolla tunnen myös miten vahvasti Disc Jockey Trump ohjaa asioita nykyisin rapakon takaa. Kiemuraisia aikoja elämme.

Voin olla mennyt mies.
https://www.youtube.com/watch?v=6ym2F3rbKmM

12

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Scodakuski

      Otitko lääkkeet väärään aikaan?
      Sie oot ihan sekasi.

      • Osastonhoitaja_

        Joo-o, tosiaankin.
        Onhan tunnettu kevään lisäävä vaikutus viirauksen määrään niiden kohdalla, joilla on ennestänkin yläpään ongelmia. Herra aloittajan kirjoituksessa tämä tosiasia tulee jälleen esille, eli nyt menee lujaa.. Näin ollen "katuva ankka" tekisi itselleen palveluksen, mikäli etsiytyisi vapaaehtoisesti paikkaan missä laitetaan piuhat päähän ja varpaisiin,. Laturin jälkeen vaihdetaan lääkitys vahvempaan sekä lisätään sen määrää.


      • Osastonhoitaja_ kirjoitti:

        Joo-o, tosiaankin.
        Onhan tunnettu kevään lisäävä vaikutus viirauksen määrään niiden kohdalla, joilla on ennestänkin yläpään ongelmia. Herra aloittajan kirjoituksessa tämä tosiasia tulee jälleen esille, eli nyt menee lujaa.. Näin ollen "katuva ankka" tekisi itselleen palveluksen, mikäli etsiytyisi vapaaehtoisesti paikkaan missä laitetaan piuhat päähän ja varpaisiin,. Laturin jälkeen vaihdetaan lääkitys vahvempaan sekä lisätään sen määrää.

        Kiitos vaan molemmille ihan aiheellisesta ja huolenpitoa huokuvasta palautteestanne. Onneksi en vielä ole ihan ”kaatuileva ankka”, tai, uutisankka. Jos yhtään huoltanne helpottaa, minulla on jo huomattavasti parempi olo. Toistaiseksi uskon pystyväni diagnosoimaan taudinkuvani ihan itse.
        Ja onpa niin kaunis sää, että on lähdettävä ulkoilemaan. Se tekee nyt hyvää. Hyvää päivänjatkoa toivotan kaikille.


      • Lääkitys_pelasti_taas
        Katuvankka kirjoitti:

        Kiitos vaan molemmille ihan aiheellisesta ja huolenpitoa huokuvasta palautteestanne. Onneksi en vielä ole ihan ”kaatuileva ankka”, tai, uutisankka. Jos yhtään huoltanne helpottaa, minulla on jo huomattavasti parempi olo. Toistaiseksi uskon pystyväni diagnosoimaan taudinkuvani ihan itse.
        Ja onpa niin kaunis sää, että on lähdettävä ulkoilemaan. Se tekee nyt hyvää. Hyvää päivänjatkoa toivotan kaikille.

        "Jos yhtään huoltanne helpottaa, minulla on jo huomattavasti parempi olo."

        No niin, siinäpä se nähtiin ettei paljon kristsoitu terveydenhuolto edes Lieksassa jätä vakavan tilanteen sattuessa ketään hoitoon toimittamatta heti ja välittömästi jonojen ohi!


      • TarkkaavainenKuuntelija
        Katuvankka kirjoitti:

        Kiitos vaan molemmille ihan aiheellisesta ja huolenpitoa huokuvasta palautteestanne. Onneksi en vielä ole ihan ”kaatuileva ankka”, tai, uutisankka. Jos yhtään huoltanne helpottaa, minulla on jo huomattavasti parempi olo. Toistaiseksi uskon pystyväni diagnosoimaan taudinkuvani ihan itse.
        Ja onpa niin kaunis sää, että on lähdettävä ulkoilemaan. Se tekee nyt hyvää. Hyvää päivänjatkoa toivotan kaikille.

        Toistaiseksi uskon pystyväni diagnosoimaan taudinkuvani ihan itse.

        Mie en näistä mitä tiijä, mutta kun viisaat väittää Wikissä että
        Psykoosissa olevalle ihmiselle aistiharhat ja harhaluulot ovat täyttä totta. Psykoottinen ihminen onkin tämän vuoksi usein sairaudentunnoton eli ei pidä itseään sairaana


      • Katuvankka kirjoitti:

        Kiitos vaan molemmille ihan aiheellisesta ja huolenpitoa huokuvasta palautteestanne. Onneksi en vielä ole ihan ”kaatuileva ankka”, tai, uutisankka. Jos yhtään huoltanne helpottaa, minulla on jo huomattavasti parempi olo. Toistaiseksi uskon pystyväni diagnosoimaan taudinkuvani ihan itse.
        Ja onpa niin kaunis sää, että on lähdettävä ulkoilemaan. Se tekee nyt hyvää. Hyvää päivänjatkoa toivotan kaikille.

        Miten paljon siellä on lunta, ja onko alkanut sulaa.
        Täällä kevät näyttää tulevan tosi ryminällä.


      • taneliteee
        kamuttaja kirjoitti:

        Miten paljon siellä on lunta, ja onko alkanut sulaa.
        Täällä kevät näyttää tulevan tosi ryminällä.

        Lunta on ja tosi paljon. Sitä saa ilmaiseksi, ei maksa mitään. Tulkaa hakemaan, ennenkuin sulaa vedeksi. Kauniit aurinkoiset säät kannattaa hyödyntää liikunnalla. Auringosta saa energiaa ja kuulemma tarvittavia vitamiineja, en muista mitä vitamiineja. Vitamiineja kuitenkin.


      • kamuttaja kirjoitti:

        Miten paljon siellä on lunta, ja onko alkanut sulaa.
        Täällä kevät näyttää tulevan tosi ryminällä.

        ”Kysyvälle vastataan, ja kolkuttavalle avataan”.

        Parin kolmen päivän aikana täällä Lieksassa nietoksien nietokset ovat alkaneet sulaa. Hyvin kuvainnollisesti voisin todeta, että vielä pääsiäisen aikaan monilla ”kattopainolaskijoilla” oli suuri huoli rakenteitten kestävyydestä. Moni teki viimetingassa lumen poistoa varsinkin laajojen hallimaisten rakennusten katoilta. Ylä-Karjala taisi kärsiä Lieksaa pahemmin kattoromahduksista. Enkä kotvaan muista pihallani olleen yhtä paljon lunta. Tuossa noin viikko sitten olisin kaivannut jatkoputkea lumilinkoni alkuperäiseen rakenteeseen.

        On tuo luontoherra kuitenkin sellainen veitikka, että antaa meille hupenevan näyn yllättävänkin nopeasti. Tulva on sitten se seuraava puheenaihe, jos nyt nesteitten ja eri höyryjen kiertokulusta, miten, mitä tahansa, pohdiskelisi. Nyt ei ole kovinkaan viistokatoilla lunta täällä. Lattakatoilla sulaa vielä ja paljon. Nestevuodot ilmenevät hyvin. Vappuna on sitten ehkä eri valkoista, toisin tavoin. Onneksi päämme ei ole lasista;)

        Olihan tämä hieman erilainen, käsikirjoituksesta poikkeava, talvi. Sen minkä lumitöissä menetin, lämmityspuissa säästin. Vissi on niin.


      • hissanmaikk
        Katuvankka kirjoitti:

        ”Kysyvälle vastataan, ja kolkuttavalle avataan”.

        Parin kolmen päivän aikana täällä Lieksassa nietoksien nietokset ovat alkaneet sulaa. Hyvin kuvainnollisesti voisin todeta, että vielä pääsiäisen aikaan monilla ”kattopainolaskijoilla” oli suuri huoli rakenteitten kestävyydestä. Moni teki viimetingassa lumen poistoa varsinkin laajojen hallimaisten rakennusten katoilta. Ylä-Karjala taisi kärsiä Lieksaa pahemmin kattoromahduksista. Enkä kotvaan muista pihallani olleen yhtä paljon lunta. Tuossa noin viikko sitten olisin kaivannut jatkoputkea lumilinkoni alkuperäiseen rakenteeseen.

        On tuo luontoherra kuitenkin sellainen veitikka, että antaa meille hupenevan näyn yllättävänkin nopeasti. Tulva on sitten se seuraava puheenaihe, jos nyt nesteitten ja eri höyryjen kiertokulusta, miten, mitä tahansa, pohdiskelisi. Nyt ei ole kovinkaan viistokatoilla lunta täällä. Lattakatoilla sulaa vielä ja paljon. Nestevuodot ilmenevät hyvin. Vappuna on sitten ehkä eri valkoista, toisin tavoin. Onneksi päämme ei ole lasista;)

        Olihan tämä hieman erilainen, käsikirjoituksesta poikkeava, talvi. Sen minkä lumitöissä menetin, lämmityspuissa säästin. Vissi on niin.

        mitä höläjäät lumitöisdsä menetit jalll lämmityspuissa säästit otitios taas vääärfiät lääkkeaqt


    • pahasti.hölskyy

      Kun keväällä lähtevät vedet liikkeelle, silloin alkaa joillakin päässä hölskyä. Siitä kertoivat jo muinaiset kreikkalaiset Poseidon -taruissaan.

      • EttäSellainenSanonta

        Kun keväällä lähtevät vedet liikkeelle, silloin alkaa joillakin päässä hölskyä.
        =
        Jos olisi pää lasista, niin näkyisi miten neste lainehtii.


    • kahlatkaa

      Milloinka toi facebook kohu tuli julk?i! Rupesin miettimmään mitä tää kvankka nikke tolla tarkotti?
      "Naamakirjassa kirjoittelijat, tiedättekö, teillä on kädet pystyssä. No, samoin on minulla täällä palstalla. En tiedä enää, mihin uskoa tai luottaa."
      Ennenkö vai jälekkeenkö?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1565
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      997
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      841
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      828
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe