Miksi tämä aihelaue on olemassa?

Mies19899

Feminismihän on sama asia kuin tasa-arvo. Vai eikö?

15

1234

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onajateltavatoistakin

Ei feminismi ole tasarvoa kun se on kiinnostunut vain toisen sukupuolen eduista, vaikka
      kaikki tiedämmekin että kummallakin sukupuolella on ongelmia. Kirjoittelin alla olevan
      valoittaakseni hieman sen sukupuolen ongelmia joista ei saisi edes puhua. allaoleva tarina on muuten totta

Jätkän arvo

Duunari telineeltä tipahtaa, nousee ylös ja haalarit kädellään hän puhdistaa
      hän kiroilee hiljaa mielessään, onneksi ei kukaan sattunut näkemään
      Ei muuta kuin homma vauhtiin vaan eihän tämä johtanut kuin muutamaan mustelmaan

Kun ei tässä pahasti käynytkään ei tästä kannata ilmoittaa
      ei siitä seuraisi kuin haukut ja byrokratiaa,
      sen lisäksi tyhmäksikn leimataan kun ei tajua että näistä on pystyttävä vaikenemaan.

Kuitenkin tilastot töissä kuolleiden kertovat sen,
      ei ole epätavallista edellinen,
      mutta kuka noista yhteiskunnan pohjasakan jätkistä välittää,
      onhan noita vaikka muutama nyt kuoleekin,
      niin kyllähän niitä jäljellekin jää.

Kotona muija motkottaa kun ei feng-sui ole aivan kohdallaan,
      ei ole oikea hetki kertoa että kehoon sattuu on alettava vain tiskaamaan,
      ei saa jätkä nukuttua kun kehoon sattuu ja muija on alkanut kuorsaamaan,
      ei ole viisasta mainita tästäkään
      hän joutuu väsyneenä taas töihin lähtemään
      taas hän telineeltä tipahtaa nyt selviä hän ei, vaan nyt vihdoin pois hän kuolla saa
      ei haitta se ketään vaikka hän tilastoja kasvattaa.

Vaatimattomissa hautajaisissaan häntä kehutaan ja kiitetään
      ei tosin paljon mutta kuitenkin enemmän kuin eläessään,
      vaimokin nyt valittaa kun ei feng sui ole enää ollenkaan kohdallaan
      hän kuitenkin tietää mistä saa seuraavan miehen itseään palvelemaan
      joten hyvinhän tässä kävi, lepää rauhassa vaan.

• Triggered

Eikös tuo nyt liity enemmän työoloihin ja omiin valintoihin ja kohtaloon tuo sinun tarinasi? Kyllähän se on totta että tasa-arvossa olisi korjattavaa kummallakin puolella, mutta eniten mua triggeröi se, että kun jossain päin maailmaa naisilla on asiat todella huonosti, miehet täällä Suomessa kehtaavat väittää että tasa-arvoon liittyisi poikien huonontunut koulumenestys, poikien syrjäytyminen, ja tällaiset asiat, kun he ovat sen ihan itse aiheuttaneet.
      Voin ihan oikeasti kertoa tällaisena yläasteikäisenä, että ei niitä poikia kiinnosta koulu. Paljon mielummin pelaavat fortniteä, virittävät mopoja, ryyppäävät ja nuuskaavat. Hurjimmat polttavat pilveä. (eivät kaikki TIETENKÄÄN. On myös niitä poikia jotka tekevät kouluhommansa hyvin.)
      He eivät osaa arvostaa sitä että saavat opiskella, vaan pojat luulevat että koulun voi vetää ihan ranttaliksi, kun pääsee kuitenkin aikuisena sinne naapurin arskan autokorjaamolle töihin. sitten ihmetellään kovasti kun vähän vanhempana edelleen asutaan vanhempien siivellä kuin ei ole opittu saamaan mitään itse aikaan. Odotetaan että työnantaja tulee kotoa hakemaan ja pitää kädestä, samalla kun voi taas itse pelata sitä fortniteä ja syrjäytyä.
      Opettaja sanoi että kyllä ne naiset tulevat vielä johtamaan tätä yhteiskuntaa, olen itse vahavasti samaa mieltä.
      Tiedän ettei tämä liittynyt mitenkään aloitusaiheeseen, halusin vain purkaa tunteita, ainiin sitäkään miehet ei osaa, siksi nyrkkiä tulee heillä niin helposti käytettyä.
      Ja sitä en kyllä tiedä miksi asevelvollisuus on vain miehille pakollinen, tämä asia nyt esimerkiksi liitty tasa-arvoon eikä mikään koulumenestys tai elinikä.
      Anteeksi tämä vuodatus toivottavasti en ollut liian aggressiivinen. Olen puhunut.

• onajateltavatoistakin

No kyllä nuo kaikki liittyy aiheeseen! näistä tulisi vakka useampikin kirja kun näitä kaikkia alkaisi selvittelemään. kirjoituksesi on lähinnä sinun mielipiteesi joka on
        hyvin pitkälle katsottu vain omasta näkökulmastasi, eli feminismiä joka on käytännössä
        narsismia. Mutta otanpa lyhyesti kantaa muutamaan asiaan ja pyrin esittämään faktaa
        asiassa johon liittyy niin paljon tunteilua että valmista tästä keskustelusta ei voi koskaan tulla. Ensiksikin työolot ovat erittäin tärkeä osa tasa-arvoa joten tämäkin laaja
        aihealue todellakin kuuluu tänne. Koulumenestys kuuluu myös tänne, nythän ei ole
        yleisesti hyväksyttyä sellainen että pojissa ja tytöissä olisi jotain eroja, mutta kun on!
        Kasvatuksesta ne poikien ongelmat johtuvat, tämä on nyt sitten minun mielipiteeni.
        Poikia pitäisi kasvattaa siten että olisi oltava kunnolla armeijaikään asti eli se vanha kuri
        pitää palauttaa vanhemmille ja opettajille muuten ei mikään voi toimia, ja myös tytöille
        olisi opetettava mikä on oikein ja mikä on väärin, nyt kun missään ei ole mitään järjestystä niin jokainen voi tehdä niin kuin haluaa eikä mistään seuraa mitään. Tytöille
        nykyinen kasvatustapa sopii paremmin kuin pojille, se on juuri sellaista lässytystä mikä ei ole miehen ajatusmaailmaa. Nainen ei keskimäärin sovi armeijaan luonteensa takia sen takia naisen armeijassaolo heikentää armeijan toimivuutta ja kriisitilanteessa, tämä auttaisi lähinnä vihollista. Armeijaankin olisi palautettava kuri. Kyllä se on selvää
        että nainen pyrkii nousemaan valtaan, eihän tässä mistään tasa-arvosta
        ole kyse vaan valtataistelusta, ennustan että kun tämä kehitys jatkuu ja yhä suurempi osa miehistä alkaa voimaan huonosti niin syntyy lisää kriisejä ja väkivaltaa koko
        maailmaan. Se vanha totuus pitää vieläkin paikkansa että vaikka miehet uskotaan olevan vallassa niin lähes aina häneen vaikuttaa nainen seksuaalisella vallallaan.
        On asioita joita joita pitää hoitaa tunteilematta yllämainitut ovat juuri sellaisia.

• TotuusSattuuQC

"Voin ihan oikeasti kertoa tällaisena yläasteikäisenä, että ei niitä poikia kiinnosta koulu. "

Ei ehkä kiinnosta mutta oletko miettinyt että miksi ja olisiko sille asialle jotain tehtävissä? Yhtä hyvin voidaan sanoa että ei naisia kiinnosta johtajien paikat tai parempi palkka joten siksi niitä ei heille niin paljon tule.
        Kyllä asioilla on syyt ja monet niistä liittyvät yhteiskuntaan, kulttuuriin, odotuksiin, kasvatukseen jne.
        Näitä asioita voidaan muuttaa ja se on juuri sitä tasa-arvon edistämistä.

• ongelma.ratkaistu
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

"Voin ihan oikeasti kertoa tällaisena yläasteikäisenä, että ei niitä poikia kiinnosta koulu. "

Ei ehkä kiinnosta mutta oletko miettinyt että miksi ja olisiko sille asialle jotain tehtävissä? Yhtä hyvin voidaan sanoa että ei naisia kiinnosta johtajien paikat tai parempi palkka joten siksi niitä ei heille niin paljon tule.
        Kyllä asioilla on syyt ja monet niistä liittyvät yhteiskuntaan, kulttuuriin, odotuksiin, kasvatukseen jne.
        Näitä asioita voidaan muuttaa ja se on juuri sitä tasa-arvon edistämistä.

Niinpä, ja jos muutosta kaivataan, kohdistetaan se sinne, missä sitä tarvitaan. Siis naisiin ja tyttöihin.

Perustakoot naiset omia firmojaan niin paljon kuin haluavat ja palkatkoon sekä johtoon että työntekijöiksi vaikka pelkästään naisia. Kukaan ei vastusta.

• Mies19899

Triggered, sinä menet sitten sinne missä ne ongelmat ovat ja edistät niiden korjaamista! Voin luvata että pitkällä tähtäimellä tämä nykypäivän pelleily ei tuo naisille mitään hyvää.

Olen muuten vahvasti sitä mieltä että se automekaanikko on tärkeämpi henkilö kuin se humanitaarisen koulutuksen saanut vangeille teatteriharjoituksia pitävä nainen. Naiset eivät tyypillisesti kouluttaudu käytännön ammatteihin koska he eivät pärjää niissä yhtä hyvin kuin miehet koska ovat aivan liian tunnekeskeisiä. Mies muuten voi osata purkaa tunteitaan ilman että hän sekoittaa tunteet myös kaikkeen muuhunkin.

• naisetkyvyttömiä

"Tiedän ettei tämä liittynyt mitenkään aloitusaiheeseen, halusin vain purkaa tunteita, ainiin sitäkään miehet ei osaa, siksi nyrkkiä tulee heillä niin helposti käytettyä."

Hyvä kun myönnät väkivaltaisuutesi. Mitä jos et itsekään purkaisi tunteitasi riitoina ja antaisit miehen olla rauhassa tai mikä vielä parempi, antaisit miehen älykkäämpänä tehdä päätökset, etkä ainakaan ala väkivaltaiseksi kun mies ei halua riidellä.

Kouluarvosanoilla ei ole mitään merkitystä ainakaan tyttöjen suhteen. Miehet tekee edelleenkin lähes kaikki keksinnöt, ovatpa käyneet kouluja tai ei. Ulkoa päntänneet naiset ei muista vuoden kuluttua mitään, kuten vaikkapa (missien) tietokilpailuista näkee. Miehillä on ylivoimaisesti laajempi yleistieto ja korkeammalla äo:llä osaavat ratkaista asiat, naiset ei osaa soveltaa edes ulkoaoppimaansa.

• yh-femakotsyyllisiä
        onajateltavatoistakin kirjoitti:

No kyllä nuo kaikki liittyy aiheeseen! näistä tulisi vakka useampikin kirja kun näitä kaikkia alkaisi selvittelemään. kirjoituksesi on lähinnä sinun mielipiteesi joka on
        hyvin pitkälle katsottu vain omasta näkökulmastasi, eli feminismiä joka on käytännössä
        narsismia. Mutta otanpa lyhyesti kantaa muutamaan asiaan ja pyrin esittämään faktaa
        asiassa johon liittyy niin paljon tunteilua että valmista tästä keskustelusta ei voi koskaan tulla. Ensiksikin työolot ovat erittäin tärkeä osa tasa-arvoa joten tämäkin laaja
        aihealue todellakin kuuluu tänne. Koulumenestys kuuluu myös tänne, nythän ei ole
        yleisesti hyväksyttyä sellainen että pojissa ja tytöissä olisi jotain eroja, mutta kun on!
        Kasvatuksesta ne poikien ongelmat johtuvat, tämä on nyt sitten minun mielipiteeni.
        Poikia pitäisi kasvattaa siten että olisi oltava kunnolla armeijaikään asti eli se vanha kuri
        pitää palauttaa vanhemmille ja opettajille muuten ei mikään voi toimia, ja myös tytöille
        olisi opetettava mikä on oikein ja mikä on väärin, nyt kun missään ei ole mitään järjestystä niin jokainen voi tehdä niin kuin haluaa eikä mistään seuraa mitään. Tytöille
        nykyinen kasvatustapa sopii paremmin kuin pojille, se on juuri sellaista lässytystä mikä ei ole miehen ajatusmaailmaa. Nainen ei keskimäärin sovi armeijaan luonteensa takia sen takia naisen armeijassaolo heikentää armeijan toimivuutta ja kriisitilanteessa, tämä auttaisi lähinnä vihollista. Armeijaankin olisi palautettava kuri. Kyllä se on selvää
        että nainen pyrkii nousemaan valtaan, eihän tässä mistään tasa-arvosta
        ole kyse vaan valtataistelusta, ennustan että kun tämä kehitys jatkuu ja yhä suurempi osa miehistä alkaa voimaan huonosti niin syntyy lisää kriisejä ja väkivaltaa koko
        maailmaan. Se vanha totuus pitää vieläkin paikkansa että vaikka miehet uskotaan olevan vallassa niin lähes aina häneen vaikuttaa nainen seksuaalisella vallallaan.
        On asioita joita joita pitää hoitaa tunteilematta yllämainitut ovat juuri sellaisia.

Poikien heikko koulumenestys ja muutkin ongelmat ovat tutkitusti sidoksissa yh-akkoihin. Pojat pitäisi erossa antaa aina isälle, huoraavat ja ryyppäävät yh-akat (ja jatkuvasti vaihtuvat) isäpuolet) eivät sovellu poikien kasvattajiksi.

• Samajohtajakaikille

Kaikki saman arvoisia sama maailmankuva sama moraali samat taidot ja sama palkka ja samaa mielt kaikesta.

• NäinSeMenee

Ihan ensin voitais lähteä siitä, että peruskouluun luotaisiin selkeä arvostelujärjestelmä, jossa arvosana annettaisiin osaamisesta eikä kiltteydestä, tuntiaktiivisuudesta tai pärstäkertoimen mukaan (lue sukupuoli). OECD:n tutkimuksesissa on jo useampana vuonna tehty havaintoja, etteivät pisa-tulokset korreloi arvosanojen kanssa vaan tytöt saavat syystä tai toisesta korkeampia arvosanoja.

• frrrrre

Tasa-arvoa, sanoohan sen jo feminismin nimikin.

• kokemustafeministeistä

Ei ole. Feminismi on naisten oikeuksia ja miesten vihaamista.

• Kotitarvephilosophi

Eikö yksi Irwinin laulu mene: "Ennen naiset pantiin kuriin vaikka väkisin" vai muistanko väärin?

Kaupungilla naiset vääntelevät naamaansa, jos mies pukeutuu
      - suoriin housuihin
      - shortseihin tai hihattomaan paitaan

Vain farkut olisi naisten mielestä katu-uskottavat, ja olkapäätkään eivät saa näkyä. Tämä nyt on yleismaailmallinen ilmiö, ei pelkästään Suomessa. Mutta naisten mielestä naisilla sen sijaan saa melkein tissit näkyä.

Kyllä meillä on tasa-arvo

• femakotkateellisia

Akoilla umarannoilla vain rihmat päällä, mutta miehillä pitäisi olla polviin asti ulottuvat shortsit. Pidän kiusallakin uikkareita, enkä tietenkään halua rusketusrajoja polviin. Minulla sentään on vartalokin kunnossa, akoilla pusrsuu selluliitit joka puolella. Akoilla menee keskittymiskyky kun näkevät pullotuksia, eivät saa silmiään irti ja silti valittavat, omia silikonejaan esittelevät kesät talvet. Eikä akoista tarvitse välittää vaikka olisi kaljamahaa.

• Kotitarvephilosophi

Saarn.7:25-29Minä ryhdyin sydämessäni oppimaan, miettimään ja etsimään viisautta ja tutkistelun tuloksia, tullakseni tuntemaan jumalattomuuden typeryydeksi ja tyhmyyden mielettömyydeksi.  Ja minä löysin sen, mikä on kuolemaa katkerampi: naisen, joka on verkko, jonka sydän on paula ja jonka kädet ovat kahleet. Se, joka on otollinen Jumalan edessä, pelastuu hänestä, mutta synnintekijä häneen takertuu. Katso, tämän minä olen löytänyt, sanoi saarnaaja, pyrkiessäni asia asialta löytämään tutkistelun tulosta; mitä sieluni on yhäti etsinyt, mutta mitä en ole löytänyt, on tämä: olen löytänyt tuhannesta yhden miehen, mutta koko siitä luvusta en ole löytänyt yhtäkään naista. Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      291
      6357
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2009
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1241
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1225
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      167
      1141
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1116
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1001
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      50
      991
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe