Turvapaikanhakijoita voi auttaa monella tavoin, ei vaadi mahdottomia.
Monelle meistä jää turhia vaatteita ja muuta tavaraa jota hädänalaiset ystävämme tarvitsevat kipeästi.
Hieno ele on myös kutsua turvapaikanhakija kotiinsa, vaika syömään ja kertomaan kulttuurien monimuotoisuudesta.
Me voimme kaikki oppia heiltä paljon.
https://yle.fi/uutiset/3-8255391 Turva heille jotka ovat joutuneet jättämään kotinsa ja perheensä.
Autetaan turvapaikanhakijoita!
25
686
Vastaukset
- KunTuliPuheeksi
Niinhän me tehdään ja autetaan. Mutta usein se on vähän sellaista tampereentouhua, että ei tehrä tästä ny numeroo.
- Sieniis
Jos sienimettällä turvphakia syö kärpäs-sienen, kenellä vastuu, ku ei ole yhteistä Kieltä??......tai ne voi kuulua sienet kulttuuriin?
- emmieoopotti
Niinpä! Esimerkiksi kuinka kaula katkaistaan oikeaoppisesti...Ja voihan niille hankkia esimerkiksi leipäveitsen tai kaksi,,sellaisia isompia jotka ovat monikäyttöisempiä,,yltää helposti keuhkoista läpi.....Tai hommata jostakin pakettiauton jolla ajaa ihmisjoukkoon,,apuhan se on pienikin apu vai mitä?
- Kehmetkamelinkakkanen
Laitetaan kikkanen ja päänmäki sotaveteraani karvakäsien kaitsijoiksi saatas kunnon soppa aikaan saisivat käännyttää toisiaan persuiksi ja islamiin...tulisko siitä sit. Iskupersuksiin....🏹🥊🤼♂️🤺☃️🐫
- KunTuliPuheeksi
Teitä persuja me emme voi auttaa, keskusteluapua saa esim. diakoneilta
- Ylintaho
Tarkoitin kai diapami hoitoa persuille ....notta 9.mm burana olis parempaa/päättää ongelmat.🧟♀️
- miksi_suvakit
Miksi suvakit haluaa aina tappaa ja ovat suvaitsemattomia
- Aitokepu
Vai perunakuokka ja viimeinen naula😈🔫😈🔫😈🔫😬
- leipäjonossajokapäivä
niillähän on paljon paremmat vaatteet kun kellään meillä ja kalleimmat puhelimet millä saa hyviä selfieitä jossa näkyy miten hyvi täällä menee jotta tulkaa suurin joukoin tänne
- Karvamies
Kateuden parfyymi tuoksahtaa. Karvamiehellä on ulsteria duffelia sekä silkkipyjamaa. Näistä mikälie selfieistä en tiedä enkä välitä tietää enkä halua tietää enkä välitä tietää eikä ole tarvetta tietää eikä myöskään mitään mielenkiintoa tietää nuista savolaisten puhkumisista.
- Kaunluis
Mulla olis vanhat mutta hyvät luistimet, teroitettu just, kyllä sopis jollekin naisten vihaajalle. Niis toki teräsuojat, jottei vahingos käytetä väärin. Joutaakin kyllä antaa ne pois.
Mitä jos lahjotettaisiin rekka. Mitähän kivaa mongot keksisi
- UnkarinlakimyösSuomeen
Suomeen pitää saada samanlainen laki, jota nyt ollaan säätämässä Unkariin, siis turvapaikanhakijoita auttava henkilö voidaan asettaa syytteeseen kotimaan turvallisuutta vaarantaviin toimiin ryhtymisestä.
- Hallituspaikalla
Opistonmäellä jo nyt levottomuuksia. Katupartiolle tarvetta.
- Ulllatuus
Meillä on unelma eiku Scania
- RiitaRanto
Tekeekö ne moskeijan koskenkorvan koululle?
- nurkantakune
Kyllä on kannatettava ja hyvä ajatus auttaa niitä lähtemään vaan takaisin sinne mistä ovat tulletkin.
- kotiokotioäkäseen
Joo kyllä paluussa pitääkin auttaa ja oikein työntää näitä lähtöön.
lomat on näilta lopetettava suomessamme jos eivät sitä itse tajua
nään tän vitsinä
- Paljokolaitetaan
Joo mä voin kanssa auttaa, mutta sinne kotimaahan päin.
- Kirkkoherrat
Eihän siitä ole aikaakaan kun kunnanjohtaja paikallislehdessä kertoi että kuntien on pakko ottaa pakolaisia, kunnille tulee kiintiö joka tulee täyttää jne...
Kertoi myös että kunnan johtavissa viranhaltijoissa on valmiutta ottaa kotiinsa karvaranteita jne...
Eduskuntavaalien haastattelussa kunnanjohtaja kertoi ettemme pärjä ilman maahanmuuttajia, sikalat ym, tarvitsee työntekijöitä.
Kun johtomme on näin ulospäinkin näkyvästi Sipilän unelmahötön kannattaja, olisiko viisainta pyrkiä tälläisistä johtajista eroon?
Kunnanhallituksen puheenjohtaja haluaa Ilmajoen kunnan kustantavan seinäjokistenkin mamujen kulut, opiskeleehan he opistolla, jossa rehtorin mukaan on useita laittomasti maassa olevia. - Lisää.Siirtolaisia
Ilmajoella on valtava työvoimapula.
- SeppoPirtukuski
Muslimit sikaloihin töihin
- myös_koirakouluttajiksi
Suomi tarvitsee hyviä ja ennakkoluulottomia koirakouluttajia
- Noniinsetä
Koulutussuunnitelma valmis. Ilmajoen kunta., IMO ja Etelä-Pohjanmaan opisto alkavat kouluttaa turvapaikanhakijoita maatalousasiantuntijoiksi.
Kepulta kuulemma hyvä aloite.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165213
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182716- 312001
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella361945Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon321819Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81284- 1641252
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 351090