Hankkii oikeuden sorretuille?

VoiHerraJessusPerkele

Psalmit:
146:7 joka hankkii oikeuden sorretuille, joka antaa leivän nälkäisille...

- Mitä tarkoittaa tämä Raamatun kohta? Jumala hankkii oikeuden sorretuille? Milloin? Missä? Miten? Kaikille sorretuille, vai muutamille vain - ehkä uskoville? Onko Jumala nyt hakemassa sitä oikeutta jostakin, kuin sitä haettaisiin byrokratian luukulta, jollain hakemuksella? Mistä materiaalista Jumala aikoo sen valmistaa? Voidaanko maailmassa koetut kärsimykset jotenkin tehdä tekemättömiksi?

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15006774/kristus-perkele-kolminaisuuden-perkeleet

24

1766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KERTTKKL

Kuinka käy väärinyekijöille!?
      Jeesuksen sanat Matteus 7. luku Uusi Testamentti Raamattu
      "19. Jokainen puu, joka ei kasva hyvää hedelmää, hakataan pois, ja tuleen heitetään.
      20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
      21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra*! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa§.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
      23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät."
      jEESUS:"hE LUUEVAT TEKEVÄNDÄ PALVELUKSEN JUMALALLE!"JjOH.16.J
      Jesus'19 Every tree that bringeth not forth good fruit is hewn down, and cast into the fire.

20 Wherefore by their fruits ye shall know them.

21 ¶ Not every one that saith unto me, Lord, Lord, shall enter into the kingdom of heaven; but he that doeth the will of my Father which is in heaven.

22 Many will say to me in that day, Lord, Lord, have we not prophesied in thy name? and in thy name have cast out devils? and in thy name done many wonderful works?

23 And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity.s words in athuw 7. , New Testament in Bible"
      JOH 16. "I. Näitä olen minä puhunut teille, ettette pahenisi.
      2. He panevat teitä pannaan. Ja aika tulee, että jokainen, joka teidät tappaa, se luulee tekevänsä Jumalalle palveluksen.
      3. Ja näitä he tekevät teille, ettei he tunne Isää eikä minua.
      4. Vaan minä puhuin näitä teille, että kuin se aika tulee, te niistä muistaisitte, että minä teille sanonut olen; mutta en minä ole teille näitä alusta sanonut, sillä minä olin teidän kanssanne.
      5. II. Mutta nyt minä menen sen tykö, joka minun lähetti, ja ei teistä minulta kenkään kysy: kuhunkas menet?
      6. Vaan että minä olen näitä teille puhunut, niin murhe täyttää teidän sydämenne.
      7. Kuitenkin sanon minä teille totuuden: se on teille tarpeellinen, että minä menen pois; sillä ellen minä mene pois, niin ei Lohduttaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen pois, niin minä hänen teille lähetän.
      8. Ja kuin hän tulee, niin hän nuhtelee maailmaa synnin tähden, ja vanhurskauden tähden, ja tuomion tähden.
      9. Synnin tähden tosin, ettei he usko minun päälleni;
      10. Mutta vanhurskauden tähden, että minä menen Isäni tykö, ja ettette minua silleen näe;
      11. Mutta tuomion tähden, että tämän maailman päämies on tuomittu.
      12. Minulla on vielä paljo sanomista, mutta ette voi nyt kantaa.
      13. Vaan kuin se tulee, totuuden Henki, hän johdattaa teitä kaikkeen totuuteen*; sillä ei hän puhu itsestänsä, vaan mitä hän kuulee, sitä hän puhuu, ja tulevaisia hän teille ilmoittaa.
      14. Hän on minua kunnioittava; sillä hän ottaa minun omastani ja ilmoittaa teille.
      15. Kaikki, mitä Isällä on, ne ovat minun*; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja ilmoittaa teille ."

"Kahden eli kolmen todistus on pätevä!" Raamaattu
      Jeesuksen apostolit ovat ylösnousemuksen todistajia, ja heitä on enemmän kuin kolme Todistukset ovat Evankeliumit, joita on enemmän kuin kolme! Evankeliumi on siis pätevä Raamatun mukaan!
      "Jeesus on ylösnoussut kuolleista!"
      "Joka ei tunnusta Jeesusta Kistusta lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi on Antikristus!" Uuden Testamentin mukaan, Apostoli Johanneksen kirjeet.

Raamatussa on mainittu Israel Jumalan vaimoksi ja Jumala siellä kyselee, onko Hän hedelmätön, kun toiset saavat LAPSIA!

• Sori vaan yksikään apostoli ei ollut silminnäkijä.

Jeesustarina sävellettiin vuosikymmeniä väitetyn jeesushahmon väitetyn kuoleman jälkeen.

Väitetyistä ihmeteoista huolimatta kukaan ei nähnyt tarpeelliseksi dokumentoida asioita väitetyn jeesushahmon elinaikana.

Miksi valehtelet ja riskeeraat olettamasi taivaspaikkasi, kun oikea tieto on ihan käsien ulottuvilla?

• VoiHerraJessusPerkele

Eli pitääkö tulkita niin, että Psalmi 146 ei tarkoita tätä päivää, eikä nykyistä maailmaa, vaan vain tulevaa tuomiota ja tulevaa uutta maailmaa? Ei siis varjele orpoja eikä leskiä, eikä anna leipää nälkäisille, eikä toimita oikeutta sorretuille, vaan se on jotain teoreettista ylevää hymistelyä, tai lupausta, joka ei koske tätä päivää ja todellisuutta, niinkö?

• pyhäkouluteologiaa

Ei kaikki raamattuun kirjoitettu ole henkilökohtainen lupaus sinulle tai minulle. Psalmithan ovat lauluja, eivätkä Jumalan lupauksia. Ilmeisesti psalminkirjoittajalla on ollut tällainen kokemus, kun hän siitä innostuneesti laulaa.

Muillakin on ollut kokemuksia Jumalan avusta. Mutta ei se tarkoita, että Jumala olisi taivaallinen sosiaalitoimisto, jonka tehtävänä on juosta pyyhkimässä pois kaikki ihmisen aikaansaama paha. Vastuu maailmasta annettiin aikanaan ihmiselle. Ihmiskunnalla sekä myös jokaisella yksilöllä on vastuu omista teoistaan.

• ähkym
        pyhäkouluteologiaa kirjoitti:

Ei kaikki raamattuun kirjoitettu ole henkilökohtainen lupaus sinulle tai minulle. Psalmithan ovat lauluja, eivätkä Jumalan lupauksia. Ilmeisesti psalminkirjoittajalla on ollut tällainen kokemus, kun hän siitä innostuneesti laulaa.

Muillakin on ollut kokemuksia Jumalan avusta. Mutta ei se tarkoita, että Jumala olisi taivaallinen sosiaalitoimisto, jonka tehtävänä on juosta pyyhkimässä pois kaikki ihmisen aikaansaama paha. Vastuu maailmasta annettiin aikanaan ihmiselle. Ihmiskunnalla sekä myös jokaisella yksilöllä on vastuu omista teoistaan.

Jumala ei siis tee tämän maailman aikana niin kuin Psalmi 146 sanoo, niinkö? Hengellistä hymistelyä vain? Jumala tekee vain joillekin niin kuin Psalmi 146 sanoo, mutta ei kaikille sellaisille? Onko pyhäkouluteologian oppi se, että Raamattu oli vain muinaisia runoja?

• usko.on.lahjaa

Jokaisella ihmisellä on henkilökohtainen oma kokemusmaailma, ja elämä jossa joskus tarvitsee Jumalan apua, mutta suojelusta tällaisessa maailmassa tarvitsee aina. Joskus Jumala koettelee uskon lujuutta koettelemuksilla, joista ei ilman uskoa ja Jeesusta selviä...! Maailmassa on jo marttyyrikuoleman kokeneita uskovaisia, ja heitä tulee vielä lisää, jotka eivät vankilan kurjista oloista ja kidutuksistakaan huolimatta ikinä luovu uskostaan.

• VoiHerraJessusPerkele

Mitä oikeutta Jumala järjesti juutalaisille sorretuille gettoihin, kaasukammioihin ja polttouuneihin? Lisäsi bensaa liekkeihin?

Kun olen tuota avausviestin kohtaa katsellut, alkutekstissä näkyy olevan sen suuntaista, että TEKEE OIKEUTTA sorretuille. Joten tämä kohta, Ps 146:7, voidaan tulkita niin kyynisesti, että ajatellaan Jumalan olevan perkele, joka MIELESTÄÄN TEKEE OIKEUTTA IHMISILLE JUURI SILLOIN KUN ITSE SORTAA JA RÄÄKKÄÄ HEITÄ. Jumalan mielestä se on "syntisille" ihmisille aivan oikein!

http://biblehub.com/multi/psalms/146-7.htm
      http://biblehub.com/text/psalms/146-7.htm
      Tuossa englanninkielisessä analyysissä runoiltu sanamuoto, executes, on turhan kaunopuheinen tähän asiayhteyteen. Tuossa Raamatun kohdassa esiintyvä heprean verbi on erittäin yleinen sana Vanhassa Testamentissa, ja tarkoittaa yksinkertaisesti TEKEMISTÄ.
      http://biblehub.com/hebrew/6213.htm

• oma.syy

Ihmiset sortavat ja tekevät pahoja tekoja, syyttäen sitten niistä kaikkea muuta kuin itseään, jopa Jumalaakin.

• VoiHerraJessusPerkele
        oma.syy kirjoitti:

Ihmiset sortavat ja tekevät pahoja tekoja, syyttäen sitten niistä kaikkea muuta kuin itseään, jopa Jumalaakin.

Ilman Jumalaa ei voida mitään tehdä. Jumala armahtaa ja paaduttaa. Jumala vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. - Joten, onko väärin väittää, että ei kukaan ole pahaa tehnyt eikä sortanut ilman Jumalaa. Mutta Jumala on teeskennellyt, että maailma, liha tai ihmiset toimivat itsekseen, tai jollain muulla kuin Jumalan voimalla. Se on Jumalan näytelmää.

Joh 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=Joh 15&kirjat=kr

Room 9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=room 9&kirjat=kr

Fil 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=fil 2&kirjat=kr

- Jumala on selittänyt kaikenlaista riesan ja pahan tahtomistaan hyväksi Roomalaiskirjeen 8. luvussa. Että hyvää vaan teki, kun järjesti uskoville riesoja. Eikä pelkästään uskoville, vaan mahdollisesti samoille ihmisille jo ennen kuin tulevat vielä uskoon. Tässä Jumalan moraalikäsitys omasta itsestään. Vastaavanlaista asennetta joku saattaisi ihmetellä ihmisen kohdalla, että eikö kuulosta öykkäriltä. Jos aina kehuu tekevänsä hyvää, vaikka mitä tapahtuisi. Kuin tuputtaisi omaa pötköänsä muille, ottakaa suklaata. Ja sitten uskovat kehuvat, onpa hyvää suklaata!

Room 8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=room 8&kirjat=kr

- Miten sitten todistella Raamatulla, että maailma on Jumalan näytelmää?

Ps 62:10 Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, vain valhetta ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=psa 62

- Tästä kohdasta voi päätellä, että Jumalan ihmiseksi tulo oli valhetta, näytelmää. Jeesus-rooli on siis valhetta. Sille valheelle luomakunta on perustettu ja pysyy yllä.

Kol 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kol 1&kirjat=kr

- Toinen tapa havaita sama, on tarkkailla maailmaa ja ihmisiä, ja huomata, millaista pellen touhua, teatteria ja tekopyhyyttä on maailma täynnä. Ihminen on Jumalan kuva. Ihmisiä sortava julkinen sektori on olevinaan erehtymätön ja virheetön ja aina hyvää tekemässä. Kunhan ei vain tekisi niin hyvää, että raatelevat vielä itsensä ja toisensa?

• Jumalan-armo-totuudessa
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

Ilman Jumalaa ei voida mitään tehdä. Jumala armahtaa ja paaduttaa. Jumala vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. - Joten, onko väärin väittää, että ei kukaan ole pahaa tehnyt eikä sortanut ilman Jumalaa. Mutta Jumala on teeskennellyt, että maailma, liha tai ihmiset toimivat itsekseen, tai jollain muulla kuin Jumalan voimalla. Se on Jumalan näytelmää.

Joh 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=Joh 15&kirjat=kr

Room 9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=room 9&kirjat=kr

Fil 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=fil 2&kirjat=kr

- Jumala on selittänyt kaikenlaista riesan ja pahan tahtomistaan hyväksi Roomalaiskirjeen 8. luvussa. Että hyvää vaan teki, kun järjesti uskoville riesoja. Eikä pelkästään uskoville, vaan mahdollisesti samoille ihmisille jo ennen kuin tulevat vielä uskoon. Tässä Jumalan moraalikäsitys omasta itsestään. Vastaavanlaista asennetta joku saattaisi ihmetellä ihmisen kohdalla, että eikö kuulosta öykkäriltä. Jos aina kehuu tekevänsä hyvää, vaikka mitä tapahtuisi. Kuin tuputtaisi omaa pötköänsä muille, ottakaa suklaata. Ja sitten uskovat kehuvat, onpa hyvää suklaata!

Room 8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=room 8&kirjat=kr

- Miten sitten todistella Raamatulla, että maailma on Jumalan näytelmää?

Ps 62:10 Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, vain valhetta ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=psa 62

- Tästä kohdasta voi päätellä, että Jumalan ihmiseksi tulo oli valhetta, näytelmää. Jeesus-rooli on siis valhetta. Sille valheelle luomakunta on perustettu ja pysyy yllä.

Kol 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kol 1&kirjat=kr

- Toinen tapa havaita sama, on tarkkailla maailmaa ja ihmisiä, ja huomata, millaista pellen touhua, teatteria ja tekopyhyyttä on maailma täynnä. Ihminen on Jumalan kuva. Ihmisiä sortava julkinen sektori on olevinaan erehtymätön ja virheetön ja aina hyvää tekemässä. Kunhan ei vain tekisi niin hyvää, että raatelevat vielä itsensä ja toisensa?

"Kol 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. " ja asia yhteyden vuoksi:

Kol 1:14->"Hänessä [Jeesuksessa] meillä on lunastus,
        syntien anteeksisaaminen,

ja hän on näkymättömän Jumalan kuva,
        esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        Sillä hänessä [Jeesuksessa] luotiin kaikki,
        mikä taivaissa
        ja mikä maan päällä on,
        näkyväiset
        ja näkymättömät,
        olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia,
        hallituksia tai valtoja,
        kaikki on luotu hänen kauttansa
        ja häneen,
        ja hän on ennen kaikkia,
        ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        Ja hän on ruumiin,
        se on:
        seurakunnan,
        pää;
        hän,
        joka on alku,
        esikoinen kuolleista nousseitten joukossa,
        että hän olisi kaikessa ensimmäinen.

Sillä Jumala näki hyväksi,
        että kaikki täyteys hänessä asuisi
        ja että hän,
        tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta,
        hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki,
        hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

Teidätkin,
        jotka ennen olitte vieraantuneet
        ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne,
        hän nyt on sovittanut
        Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta,
        asettaakseen teidät pyhinä
        ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        jos te vain pysytte uskossa,
        siihen perustuneina
        ja siinä lujina,
        horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta,
        jonka olette kuulleet,
        jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla
        ja jonka palvelijaksi minä,
        Paavali, olen tullut.

• Jumalan-rakkaus-onJeesus

Efesol. 1:1->" Paavali,
        Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli,
        Efesossa oleville pyhille
        ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.

Armo teille
        ja rauha Jumalalta,
        meidän Isältämme,
        ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala
        ja Isä,
        joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät
        ja nuhteettomat hänen edessään,
        rakkaudessa,
        edeltäpäin määräten meidät lapseuteen,
        hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta,
        hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,

sen armonsa kirkkauden kiitokseksi,
        minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
        jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta,
        rikkomusten anteeksisaaminen,
        hänen armonsa rikkauden mukaan.

Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi
        ja ymmärrykseksi,
        tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden,
        että hän,
        päätöksensä mukaan,
        jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
        siitä armotaloudesta,

minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa,
        - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki,
        mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.

Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan,
        ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan,
        hänen,
        joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
        että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi,
        me,
        jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.

Hänessä on teihinkin,
        sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
        pelastuksenne evankeliumin,
        uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        sen,
        joka on meidän perintömme vakuutena,
        hänen omaisuutensa lunastamiseksi
        - hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Sentähden,
        kun kuulin siitä uskosta,
        joka teillä on Herrassa Jeesuksessa,
        ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan,

• Kohta kuvaa Jumalan peruolemusta, joka ei tässä maailmassa pääse ihmisten ja maailman ruhtinaan tähden paljonkaan näkyviin.

• VoiHerraJessusPerkele

Jumalan perusolemus? Onko teillä minkäänlaista aavistustakaan siitä? Että Jumala hallitsee kaiken ja on kaiken tehnyt? Miksi sitten kirkoissanne tai lahkoissanne olette tunnustaneet uskovanne kaikkivaltiaaseen? Onko Raamatun käännöksissä ja saarnapuheissa syrjäytetty oikea Jumala, ja julistettu sen asemesta jotain miellyttävää pullamössöä, joulupukkia, jotain mukavaa tarinaa rohdoksi korvasyyhyyn?

Jes. 45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

• No jos tuolle linjalle lähdetään niin eihän täällä ole mitään, jota ei voida loppujen lopuksi johtaa Jumalaan. Hän on luonut maailman, jossa hänen tietoisuudella varustetut luotunsa voivat tiettyyn rajaan saakka tehdä mitä lystäävät.
        Vaikuttaa, että haluat osoittaa, että Jumala on vastuussa tuosta kaikesta ja että meille ihmisille hänellä ei ole mitään järkevää sanottavaa. Kysymyksistäsi saa käsityksen, että sinulla on oikea käsitys Jumalasta, jonka muut ovat vesittäneet, syrjäyttäneet ja muuttaneet pullamössöksi. Vastustat kaikkia kommentoijia mutta osaatko sinä itse antaa esimerkin, miten Raamatusta puhutaan tasapuolisesti sitä vesittämättä, vastustamatta ja hurskautta teeskentelemättä.

• VoiHerraJessusPerkele
        EJKR kirjoitti:

No jos tuolle linjalle lähdetään niin eihän täällä ole mitään, jota ei voida loppujen lopuksi johtaa Jumalaan. Hän on luonut maailman, jossa hänen tietoisuudella varustetut luotunsa voivat tiettyyn rajaan saakka tehdä mitä lystäävät.
        Vaikuttaa, että haluat osoittaa, että Jumala on vastuussa tuosta kaikesta ja että meille ihmisille hänellä ei ole mitään järkevää sanottavaa. Kysymyksistäsi saa käsityksen, että sinulla on oikea käsitys Jumalasta, jonka muut ovat vesittäneet, syrjäyttäneet ja muuttaneet pullamössöksi. Vastustat kaikkia kommentoijia mutta osaatko sinä itse antaa esimerkin, miten Raamatusta puhutaan tasapuolisesti sitä vesittämättä, vastustamatta ja hurskautta teeskentelemättä.

Oletko sinä urheiluselostaja, vai miksi esittelet omiapaskaisia käsityksiäsi minusta, kuin olisi jotain silminnäkijähavaintoa muka?

Minä korjasin jopa Raamatun käännöksen virhettä ja sinä vain mariset ja mariset, niin kuin olisi vääristelty asioita. Itselläsi sinulla melkoiset ongelmat on!

• VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

Oletko sinä urheiluselostaja, vai miksi esittelet omiapaskaisia käsityksiäsi minusta, kuin olisi jotain silminnäkijähavaintoa muka?

Minä korjasin jopa Raamatun käännöksen virhettä ja sinä vain mariset ja mariset, niin kuin olisi vääristelty asioita. Itselläsi sinulla melkoiset ongelmat on!

Et siis osaa.

• unohtumaanko.pääsi
        EJKR kirjoitti:

Et siis osaa.

Muoviankka sulle ammeeseesi kellumaan, uskovaisten kuuluu rakentaa rauhaa, ei riidellä!!!

• VoiHerraJessusPerkele
        unohtumaanko.pääsi kirjoitti:

Muoviankka sulle ammeeseesi kellumaan, uskovaisten kuuluu rakentaa rauhaa, ei riidellä!!!

Ei tämä ole minun ymmärtääkseni mikään uskova Raamatun kristinuskon mukaan, koska esitti, että oman etsimisensä tähden jotkut saavat Jumalalta armon pelastua. Tuli sanottuna kommentiksi, että surkeaa paskaa tuollainen, verrattuna Roomalaiskirjeen 3. lukuun. Mutta olisihan sitä kaunopuheisemminkin voinut sanoa. Vaikka omasta mielipiteestä oli kysymys joka tapauksessa. Ja Raamatun opista.

• VoiHerraJessusPerkele

Minulle on selvää Raamatusta mm. että Jumala kostaa. Sitä voi tapahtua tämän maailman aikana. Jumala voi kostaa puolestani vaikka sodalla, ja voi hävittää kokonaisen kansan.
      On myös mahdollista Jumalan tehdä laupeutta, ja korjata kärsittyjä vääryyksiä, tai voi antaa parempaa tilalle, siinä missä on menetetty jotain.

Mutta alkuperäinen keskustelun kysymys tarkennettuna: korjaako Jumala mitään sorrettujen asiaa tämän maailman aikana - maailman järjestysten mukaisesti, tai onko tällä maailmalla mitään tekemistä oikeudenmukaisuuden kanssa. Jumalalla on oma oikeudenmukaisuutensa: jos joku esim. varastaa toiselta, Jumala saattaa kostaa sen jollain onnettomuudella. Mutta maailman oikeuslaitoksissa ei välttämättä saada oikeudenmukaista kohtelua. On virkarikollisia. On sortoa. Erään esimerkin kuulin uutisista äskettäin: on tehty laki, että alle 30-vuotiaiden työsuhteen voi tehdä pätkiksi ilman perusteluja. Eikö laissa ole toisaalla hurskaat säännöt, että kansalaisia pitäisi kohdella tasa-arvoisesti? Perustuslaki, hallintolaki?

• VoiHerraJessusPerkele

Johtopäätös ja väite: jos väitettäisiin, että maailmassa tapahtuu oikeutta, niin että maailma on ehdottoman oikeudenmukainen, niin eikö se olisi kuin kaikkien nimittämistä synnittömiksi. Kuitenkin Raamatun dogmi on se, että Jumala haluaa syytellä omista teoistaan ihmisiä, lihaa, maailmaa, perkelettä, tai mitä ikinä keksiikään teeskennellä, että on joku muu, jolle syyllisyys muka kuuluu. Paitsi poikkeuksellisesti saattaa uskoville antaa ymmärrystä, että Jumala kaikkea hallitsee ja on siis kaiken pahankin "takana".

Mitä oikeutta Jumala sitten kenellekään järjestää, jos on omasta mielestään aina oikeassa, tekeepä mitä tahansa?

• tuomio.odottelee

Paholainen on syyttäjä, jollet ole tiennyt, ihminen tuomitsee oman itsensä omantuntonsa mukaisesti sitten lopulta, kun ihmiset tuomitaan niinkuin Raamatussa sanotaan, vaikka se ei tässä ja nyt kaikilla se omatunto pelaisikaan, se tulee kuitenkin vielä pelaamaan...!

• VoiHerraJessusPerkele
        tuomio.odottelee kirjoitti:

Paholainen on syyttäjä, jollet ole tiennyt, ihminen tuomitsee oman itsensä omantuntonsa mukaisesti sitten lopulta, kun ihmiset tuomitaan niinkuin Raamatussa sanotaan, vaikka se ei tässä ja nyt kaikilla se omatunto pelaisikaan, se tulee kuitenkin vielä pelaamaan...!

Minulle on epäselvää, pelaako mikään omatunto ollenkaan ikinä niillä, jotka minun riesaksi ovat asettuneet. Enkä minä toivo heille minkään pelaamista. Pikemmin hävitystä.

• tarkennetaan-asia

Jumala ei siis tee tämän maailman aikana niin kuin Psalmi 146 sanoo, niinkö? Hengellistä
      Luuk. 24:44
      Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa."

Luuk. 9:22 ja sanoi: "Ihmisen Pojan pitää kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös."

Luuk. 18:31-33 Ja hän otti tykönsä ne kaksitoista ja sanoi heille: "Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja kaikki on täysin toteutuva, mitä profeettain kautta on kirjoitettu Ihmisen Pojasta. Sillä hänet annetaan pakanain käsiin, ja häntä pilkataan ja häväistään ja syljetään; ja ruoskittuaan he tappavat hänet, ja kolmantena päivänä hän nousee ylös."

Biblia (1776)
      Luuk. 24:44 Niin hän sanoi heille: nämät ovat ne sanat, jotka minä puhuin teille, kuin minä vielä teidän kanssanne olin; sillä kaikki pitää täytettämän, mitä kirjoitettu on Moseksen laissa ja prophetaissa ja psalmeissa minusta.

Tämä kaikki toteutui Jumalan Pojalle Jerusalamissa, noin 2000v sitten.

• rrrrrrrrrrrrrr

Raamatun Sananlaskuissa hyviä elämänohjeita. Samoin Raamatun 10 käskyä. Kristinuskossa kilvoitellaan käskyjen mukaan, mutta saadaan myös anteeksiantoa ja armoa, jos vilpittömästi kadutaan. Viisaat etsii Jeesusta, kristillistä elämää. Jeesus, Jumalan Poika, kuoli ristillä syntisten tähden ja edestä, jotta armoa anovilla olisi anteeksianto Jumalan ja ihmisten edessä ja siitä jatkuva kritillinen kilvoitus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1883
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1786
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      39
      1614
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1218
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1215
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1178
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      358
      1024
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      879
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50