Citroen uusiutuu

brandmann

Mallistoon tulee kolme uutta paineilma hybridiä. Pieneen luokkaa citroen alikessu, keskiluokkaan citroen bumerangit ja C5 mallin korvaa hammasratas. Lisäksi offroad luokkaan täysin uusi malli havukuusi.

18

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TXkkO

      Miks kaikki aina nauraa sitikalle ?? onhan se hiukan erikoinen, eikä mikään arvoauto, mutta kuitenkin kulkuneuvo.
      Naapurin ukko aina muistaa kehua Citykkäänsä, eli kannatustakin löytyy

    • ilmaräikkä

      Jaa että ilmalla puhalletaan vauhtia lissää, akut voi siis heittää romukoppaan?

    • pressure

      Tosikauan sitten oli juttua tuosta paineilmaHybridistä ett kaippa se nyt toimii jos kokoajan kehitetty tosin pakkasilla paineilmalla taipumus jäätyä.

    • slobohoro

      Odotan kieli poskella citikan uutta paineilma mallia.
      Niinkuin muutkin citikka uskovaiset.

    • Hybrid_Air

      PSA:n Hybrid Air on ollut valmis sarjatuotantoon jo monia vuosia sitten ja niiden ensimalleja oli liikenteesä ja testissä mm. Pariisissa, mutta sitten hanke hyllytettiin koska PSA kaipasi yhteistykumppaneita toisista valmistajista, jotta tuon tekniikan sarjatuotannon kustannukset tulisivat kannattavalle tasolle.

      Kuitenkin jo liiankin raskaasti sähköön investoineet toiset valmistajat eivät lähteneet hankkeeseen mukaan.

      Mutta ilmeisesti hanke on nyttemmin otettu uudestaan linjalle.

      * 2008 2017-2018 Peugeot Hybrid Air:

      - http://carssuvs2018.com/2008-2017-2018-peugeot-hybrid-air-system-with/

      .

    • Hybrid_Air

      Ohessa hieman numerotietoa Hybrid Airin kulutuslukemista ja autonomiasta:

      2016: https://www.groupe-psa.com/en/newsroom/automotive-innovation/hybrid-air/

      Tuo teknologia on suhteellisen taloudellinen valmistaa ja ollut valmiina sarjatuotantoon jo monia vuosia. Prototyyppi esiteltiin muistaakseni Geneven autonäyttelyssä (?) tammikuussa 2013.

      Vuonna 2015 PSA kaipasi vain yhteistyökumppaneita jakamaan sarjatuotantoon laiton kustannuksia, muutoin teknologia oli täysin valmis tuotantoon.

      - http://www.hybridcars.com/psa-shelves-hybrid-air-project-while-awaiting-new-partners/

      - https://www.automotiveworld.com/analysis/hybrid-potential-psas-hybrid-air/

      Ps. Harmi kun ei oikein voi lainata nota englanninielisiä otsikoita tai tekstitiivistelmiä linkeihin, koska s24 robo riskeeraa poistaa viestit joissa liikaa ko. kieltä, vaikka se onkin yksi pakollinen vieras kieli suomalaisissa kouluissa.

    • Hybrid_Air

      Nyttemmin teknologia on voinut parantua entisestään (selvittelen kunhan ehdin) mutta vuonna 2015 Hybrid Air-moottori oli noin 95% tehokkaampi / tuottavampi kuin parhaat sähköautot (vapaa käännös artikkelista).

      Sitten 69g CO2 per km Hybrid Air oli puhtaampi kuin parhaat hybridi-bensiinit.

      - https://www.usinenouvelle.com/article/hybrid-air-pourquoi-psa-se-degonfle.N307190

      Toivottavasti tuo teknologia saa kunnolla tuulta siipiensä alle, samalla kun muitakin eri vaihtoehtoja kehitellään eri mantereilla ja eri valmistajien toimesta.

      • Hybrid_Air

        Korjausta edelliseen, eli ei 95%:a parempi.

        Vuonna 2015 Hybrid Air-moottori oli noin 95%:a hyötysuhteeltaan / rendement, eli parempi kuin jotkut sähkömoottorit.

        Itse asiassa artikkelin linkki ohjasi infoon jo vuodelta 2013 jossa manittin sanamuodossa, parempi hyötysuhteeltaan kuin 'jotkin sähkömoottorit.'


    • Hybrid_Air
    • kollaakestää

      Jos auto on 95% patempi kuin kilpailijansa, luulisi että tehdas ottaa tekniikan käyttöönsä hinnalla millä hyvänsä.
      Kaikki muu kirjoittelu asiasta on huuhaata. Eli pehmeitä puheita ranskalaiseen tyyliin.
      Joku hullu citikkauskovainen jaksaa paasata tosissaan viisi vuotta vanhasta aiheesta.
      Olisiko lääkityksen tarkistamisen paikka?

      • Hybrid_Air

        "Jos auto on 95% patempi kuin kilpailijansa, luulisi että tehdas ottaa tekniikan käyttöönsä hinnalla millä hyvänsä."

        Kannattaisi nyt ihan alkuun lukea ja koettaa myös ymmärtää se mihin on vastaavinaan.

        Auto ei ole 95% "patempi" vaan tuolla moottorilla on noin 95%:n hyötysuhde, joka on parempi kuin monien sähköautojen.

        "Joku hullu citikkauskovainen jaksaa paasata tosissaan viisi vuotta vanhasta aiheesta.
        Olisiko lääkityksen tarkistamisen paikka?"

        Tuo on lajissaan niin luokatonta jo älyllisestikin, ettei edellytä sen kummempaa vastinetta.


      • todennäköistä

        Ei tojoterolta voi odottaa että se ymmärtäisi lukemaansa.


      • mainos_puree
        todennäköistä kirjoitti:

        Ei tojoterolta voi odottaa että se ymmärtäisi lukemaansa.

        "Itselataava hybridi" menee Terollekin läpi, kun sitä ei ajattele sen tarkemmin.


    • Lkllll

      No viisas citikka nero varmaan väittää että kohta tulee moottori 110% hyötysuhteella. Ja uskoo kirjoittamaansa...

      • Et.sinä.voi.ymmärtää

        Menepäs tojotero nyt nukkumaan ja ota nalle kainaloon.


    • tiplomiinskä

      Citikan 120% hyötysuhteella toimivat moottorit ei tule koskaan markkinoille koska tehtaalta loppuisivat resurssit valmistaa niihin sopivia nokkamaskeja.

    • 5345345

      Mahtaako uusiin citikoihin tulla rattiin etäisyyssäätöön mahdollisuus siirtää rattia lähemmäs vai jatkuuko sama ISA normin mukainen tuotanto?

      • paluu_nykyaikaan

        ??? Ainakin minun 2011 C5:ssa saa rattia säätää ylös, alas, eteen ja taakse. Penkkikin liikkuu joka suuntaan, myös vieressä istujalla. Säätämällä löytää kyllä mieleisen ajoasennon. ISA normi oli 70-luvun Fiat-ominaisuus, joka onnistuneesti kopioitiin myös Ladaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1248
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      14
      892
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      832
    Aihe