Citroen uusiutuu

brandmann

Mallistoon tulee kolme uutta paineilma hybridiä. Pieneen luokkaa citroen alikessu, keskiluokkaan citroen bumerangit ja C5 mallin korvaa hammasratas. Lisäksi offroad luokkaan täysin uusi malli havukuusi.

18

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TXkkO

      Miks kaikki aina nauraa sitikalle ?? onhan se hiukan erikoinen, eikä mikään arvoauto, mutta kuitenkin kulkuneuvo.
      Naapurin ukko aina muistaa kehua Citykkäänsä, eli kannatustakin löytyy

    • ilmaräikkä

      Jaa että ilmalla puhalletaan vauhtia lissää, akut voi siis heittää romukoppaan?

    • pressure

      Tosikauan sitten oli juttua tuosta paineilmaHybridistä ett kaippa se nyt toimii jos kokoajan kehitetty tosin pakkasilla paineilmalla taipumus jäätyä.

    • slobohoro

      Odotan kieli poskella citikan uutta paineilma mallia.
      Niinkuin muutkin citikka uskovaiset.

    • Hybrid_Air

      PSA:n Hybrid Air on ollut valmis sarjatuotantoon jo monia vuosia sitten ja niiden ensimalleja oli liikenteesä ja testissä mm. Pariisissa, mutta sitten hanke hyllytettiin koska PSA kaipasi yhteistykumppaneita toisista valmistajista, jotta tuon tekniikan sarjatuotannon kustannukset tulisivat kannattavalle tasolle.

      Kuitenkin jo liiankin raskaasti sähköön investoineet toiset valmistajat eivät lähteneet hankkeeseen mukaan.

      Mutta ilmeisesti hanke on nyttemmin otettu uudestaan linjalle.

      * 2008 2017-2018 Peugeot Hybrid Air:

      - http://carssuvs2018.com/2008-2017-2018-peugeot-hybrid-air-system-with/

      .

    • Hybrid_Air

      Ohessa hieman numerotietoa Hybrid Airin kulutuslukemista ja autonomiasta:

      2016: https://www.groupe-psa.com/en/newsroom/automotive-innovation/hybrid-air/

      Tuo teknologia on suhteellisen taloudellinen valmistaa ja ollut valmiina sarjatuotantoon jo monia vuosia. Prototyyppi esiteltiin muistaakseni Geneven autonäyttelyssä (?) tammikuussa 2013.

      Vuonna 2015 PSA kaipasi vain yhteistyökumppaneita jakamaan sarjatuotantoon laiton kustannuksia, muutoin teknologia oli täysin valmis tuotantoon.

      - http://www.hybridcars.com/psa-shelves-hybrid-air-project-while-awaiting-new-partners/

      - https://www.automotiveworld.com/analysis/hybrid-potential-psas-hybrid-air/

      Ps. Harmi kun ei oikein voi lainata nota englanninielisiä otsikoita tai tekstitiivistelmiä linkeihin, koska s24 robo riskeeraa poistaa viestit joissa liikaa ko. kieltä, vaikka se onkin yksi pakollinen vieras kieli suomalaisissa kouluissa.

    • Hybrid_Air

      Nyttemmin teknologia on voinut parantua entisestään (selvittelen kunhan ehdin) mutta vuonna 2015 Hybrid Air-moottori oli noin 95% tehokkaampi / tuottavampi kuin parhaat sähköautot (vapaa käännös artikkelista).

      Sitten 69g CO2 per km Hybrid Air oli puhtaampi kuin parhaat hybridi-bensiinit.

      - https://www.usinenouvelle.com/article/hybrid-air-pourquoi-psa-se-degonfle.N307190

      Toivottavasti tuo teknologia saa kunnolla tuulta siipiensä alle, samalla kun muitakin eri vaihtoehtoja kehitellään eri mantereilla ja eri valmistajien toimesta.

      • Hybrid_Air

        Korjausta edelliseen, eli ei 95%:a parempi.

        Vuonna 2015 Hybrid Air-moottori oli noin 95%:a hyötysuhteeltaan / rendement, eli parempi kuin jotkut sähkömoottorit.

        Itse asiassa artikkelin linkki ohjasi infoon jo vuodelta 2013 jossa manittin sanamuodossa, parempi hyötysuhteeltaan kuin 'jotkin sähkömoottorit.'


    • Hybrid_Air
    • kollaakestää

      Jos auto on 95% patempi kuin kilpailijansa, luulisi että tehdas ottaa tekniikan käyttöönsä hinnalla millä hyvänsä.
      Kaikki muu kirjoittelu asiasta on huuhaata. Eli pehmeitä puheita ranskalaiseen tyyliin.
      Joku hullu citikkauskovainen jaksaa paasata tosissaan viisi vuotta vanhasta aiheesta.
      Olisiko lääkityksen tarkistamisen paikka?

      • Hybrid_Air

        "Jos auto on 95% patempi kuin kilpailijansa, luulisi että tehdas ottaa tekniikan käyttöönsä hinnalla millä hyvänsä."

        Kannattaisi nyt ihan alkuun lukea ja koettaa myös ymmärtää se mihin on vastaavinaan.

        Auto ei ole 95% "patempi" vaan tuolla moottorilla on noin 95%:n hyötysuhde, joka on parempi kuin monien sähköautojen.

        "Joku hullu citikkauskovainen jaksaa paasata tosissaan viisi vuotta vanhasta aiheesta.
        Olisiko lääkityksen tarkistamisen paikka?"

        Tuo on lajissaan niin luokatonta jo älyllisestikin, ettei edellytä sen kummempaa vastinetta.


      • todennäköistä

        Ei tojoterolta voi odottaa että se ymmärtäisi lukemaansa.


      • mainos_puree
        todennäköistä kirjoitti:

        Ei tojoterolta voi odottaa että se ymmärtäisi lukemaansa.

        "Itselataava hybridi" menee Terollekin läpi, kun sitä ei ajattele sen tarkemmin.


    • Lkllll

      No viisas citikka nero varmaan väittää että kohta tulee moottori 110% hyötysuhteella. Ja uskoo kirjoittamaansa...

      • Et.sinä.voi.ymmärtää

        Menepäs tojotero nyt nukkumaan ja ota nalle kainaloon.


    • tiplomiinskä

      Citikan 120% hyötysuhteella toimivat moottorit ei tule koskaan markkinoille koska tehtaalta loppuisivat resurssit valmistaa niihin sopivia nokkamaskeja.

    • 5345345

      Mahtaako uusiin citikoihin tulla rattiin etäisyyssäätöön mahdollisuus siirtää rattia lähemmäs vai jatkuuko sama ISA normin mukainen tuotanto?

      • paluu_nykyaikaan

        ??? Ainakin minun 2011 C5:ssa saa rattia säätää ylös, alas, eteen ja taakse. Penkkikin liikkuu joka suuntaan, myös vieressä istujalla. Säätämällä löytää kyllä mieleisen ajoasennon. ISA normi oli 70-luvun Fiat-ominaisuus, joka onnistuneesti kopioitiin myös Ladaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2415
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1383
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe