Citroen uusiutuu

brandmann

Mallistoon tulee kolme uutta paineilma hybridiä. Pieneen luokkaa citroen alikessu, keskiluokkaan citroen bumerangit ja C5 mallin korvaa hammasratas. Lisäksi offroad luokkaan täysin uusi malli havukuusi.

18

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TXkkO

      Miks kaikki aina nauraa sitikalle ?? onhan se hiukan erikoinen, eikä mikään arvoauto, mutta kuitenkin kulkuneuvo.
      Naapurin ukko aina muistaa kehua Citykkäänsä, eli kannatustakin löytyy

    • ilmaräikkä

      Jaa että ilmalla puhalletaan vauhtia lissää, akut voi siis heittää romukoppaan?

    • pressure

      Tosikauan sitten oli juttua tuosta paineilmaHybridistä ett kaippa se nyt toimii jos kokoajan kehitetty tosin pakkasilla paineilmalla taipumus jäätyä.

    • slobohoro

      Odotan kieli poskella citikan uutta paineilma mallia.
      Niinkuin muutkin citikka uskovaiset.

    • Hybrid_Air

      PSA:n Hybrid Air on ollut valmis sarjatuotantoon jo monia vuosia sitten ja niiden ensimalleja oli liikenteesä ja testissä mm. Pariisissa, mutta sitten hanke hyllytettiin koska PSA kaipasi yhteistykumppaneita toisista valmistajista, jotta tuon tekniikan sarjatuotannon kustannukset tulisivat kannattavalle tasolle.

      Kuitenkin jo liiankin raskaasti sähköön investoineet toiset valmistajat eivät lähteneet hankkeeseen mukaan.

      Mutta ilmeisesti hanke on nyttemmin otettu uudestaan linjalle.

      * 2008 2017-2018 Peugeot Hybrid Air:

      - http://carssuvs2018.com/2008-2017-2018-peugeot-hybrid-air-system-with/

      .

    • Hybrid_Air

      Ohessa hieman numerotietoa Hybrid Airin kulutuslukemista ja autonomiasta:

      2016: https://www.groupe-psa.com/en/newsroom/automotive-innovation/hybrid-air/

      Tuo teknologia on suhteellisen taloudellinen valmistaa ja ollut valmiina sarjatuotantoon jo monia vuosia. Prototyyppi esiteltiin muistaakseni Geneven autonäyttelyssä (?) tammikuussa 2013.

      Vuonna 2015 PSA kaipasi vain yhteistyökumppaneita jakamaan sarjatuotantoon laiton kustannuksia, muutoin teknologia oli täysin valmis tuotantoon.

      - http://www.hybridcars.com/psa-shelves-hybrid-air-project-while-awaiting-new-partners/

      - https://www.automotiveworld.com/analysis/hybrid-potential-psas-hybrid-air/

      Ps. Harmi kun ei oikein voi lainata nota englanninielisiä otsikoita tai tekstitiivistelmiä linkeihin, koska s24 robo riskeeraa poistaa viestit joissa liikaa ko. kieltä, vaikka se onkin yksi pakollinen vieras kieli suomalaisissa kouluissa.

    • Hybrid_Air

      Nyttemmin teknologia on voinut parantua entisestään (selvittelen kunhan ehdin) mutta vuonna 2015 Hybrid Air-moottori oli noin 95% tehokkaampi / tuottavampi kuin parhaat sähköautot (vapaa käännös artikkelista).

      Sitten 69g CO2 per km Hybrid Air oli puhtaampi kuin parhaat hybridi-bensiinit.

      - https://www.usinenouvelle.com/article/hybrid-air-pourquoi-psa-se-degonfle.N307190

      Toivottavasti tuo teknologia saa kunnolla tuulta siipiensä alle, samalla kun muitakin eri vaihtoehtoja kehitellään eri mantereilla ja eri valmistajien toimesta.

      • Hybrid_Air

        Korjausta edelliseen, eli ei 95%:a parempi.

        Vuonna 2015 Hybrid Air-moottori oli noin 95%:a hyötysuhteeltaan / rendement, eli parempi kuin jotkut sähkömoottorit.

        Itse asiassa artikkelin linkki ohjasi infoon jo vuodelta 2013 jossa manittin sanamuodossa, parempi hyötysuhteeltaan kuin 'jotkin sähkömoottorit.'


    • Hybrid_Air
    • kollaakestää

      Jos auto on 95% patempi kuin kilpailijansa, luulisi että tehdas ottaa tekniikan käyttöönsä hinnalla millä hyvänsä.
      Kaikki muu kirjoittelu asiasta on huuhaata. Eli pehmeitä puheita ranskalaiseen tyyliin.
      Joku hullu citikkauskovainen jaksaa paasata tosissaan viisi vuotta vanhasta aiheesta.
      Olisiko lääkityksen tarkistamisen paikka?

      • Hybrid_Air

        "Jos auto on 95% patempi kuin kilpailijansa, luulisi että tehdas ottaa tekniikan käyttöönsä hinnalla millä hyvänsä."

        Kannattaisi nyt ihan alkuun lukea ja koettaa myös ymmärtää se mihin on vastaavinaan.

        Auto ei ole 95% "patempi" vaan tuolla moottorilla on noin 95%:n hyötysuhde, joka on parempi kuin monien sähköautojen.

        "Joku hullu citikkauskovainen jaksaa paasata tosissaan viisi vuotta vanhasta aiheesta.
        Olisiko lääkityksen tarkistamisen paikka?"

        Tuo on lajissaan niin luokatonta jo älyllisestikin, ettei edellytä sen kummempaa vastinetta.


      • todennäköistä

        Ei tojoterolta voi odottaa että se ymmärtäisi lukemaansa.


      • mainos_puree
        todennäköistä kirjoitti:

        Ei tojoterolta voi odottaa että se ymmärtäisi lukemaansa.

        "Itselataava hybridi" menee Terollekin läpi, kun sitä ei ajattele sen tarkemmin.


    • Lkllll

      No viisas citikka nero varmaan väittää että kohta tulee moottori 110% hyötysuhteella. Ja uskoo kirjoittamaansa...

      • Et.sinä.voi.ymmärtää

        Menepäs tojotero nyt nukkumaan ja ota nalle kainaloon.


    • tiplomiinskä

      Citikan 120% hyötysuhteella toimivat moottorit ei tule koskaan markkinoille koska tehtaalta loppuisivat resurssit valmistaa niihin sopivia nokkamaskeja.

    • 5345345

      Mahtaako uusiin citikoihin tulla rattiin etäisyyssäätöön mahdollisuus siirtää rattia lähemmäs vai jatkuuko sama ISA normin mukainen tuotanto?

      • paluu_nykyaikaan

        ??? Ainakin minun 2011 C5:ssa saa rattia säätää ylös, alas, eteen ja taakse. Penkkikin liikkuu joka suuntaan, myös vieressä istujalla. Säätämällä löytää kyllä mieleisen ajoasennon. ISA normi oli 70-luvun Fiat-ominaisuus, joka onnistuneesti kopioitiin myös Ladaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4908
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3349
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2592
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1675
    5. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1302
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

      Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      1047
    9. Hiljaisuus

      Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      985
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

      Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe