"Kolminaisuuden oppi on tänä päivänä hyökkäyksen kohteena enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Antaakseni pari esimerkkiä: Islam vastustaa kolminaisuutta ja syyttää meitä kolmen jumalan palvelemisesta. Se että he ajattelevat sen olevan Isä, Poika ja Neitsyt Maria on yksinkertaisesti naiivi erehdys. Mutta he kritisoivat ankarasti kristittyjä uskosta kolmeen jumalaan. Toinen ryhmä vieläpä Jeesuksen nimissä vapaaehtoisesti vastustaa kolminaisuutta, nimittäin Jehovan todistajat. Heidän yleinen kirjasensa syyttää meitä harhaoppisiksi kun uskomme Jumalan olevan kolme yhdessä. Voisin jatkaa... Feminismi tekee suuren hyökkäyksen perinteiseen kolminaisuus-oppiin. Hyllyssäni on kirja nimeltä 'Taistelu kolminaisuuden puolesta'. Yhdeltä suosikkikirjailijaltani, Donald G. Bloeschilta. Hämmästyksekseni se on melkein kokonaan feminismi teologiasta, ja mitä kolminaisuudesta jää heidän jäljiltään jäljelle. Joten joka puolelta kolminaisuusoppi on hyökkäyksen alla. Vaikeutena on että Seurakunta ei ole puolustamassa sitä. Monet tapaamani pastorit ja papit eivät vain pidä saarnaamisesta Pyhän Kolminaisuuden päivänä. Mikä on ensimmäinen sunnuntai helluntain jälkeen. Joten toivon vahvistavani teitä, pystyäksenne puolustamaan kolminaisuutta näiden kahden puheen jälkeen. Sillä ainoa todellinen puolustus tätä hyökkäystä vastaan on se, että uskovat ajattelevat selkeästi siitä mihin uskovat, pystyäkseen puhumaan siitä, ja puolustamaan pyhille annettua uskoa. Mihin Raamattu kehottaa, Juud. 1:3.
Kerronpa mitä toivon tekeväni: Ensimmäisessä opetuksessa haluan puhua Raamatusta, ja kuinka tämä oppi tuli Raamatusta sellaiseksi kuin se meillä on. Mutta toisessa opetuksessa, mikä rasittaa aivojasi vähän enemmän, haluan puhua seurakunnan varhaisemmista vuosisadoista, ja kuinka he kehittivät tämän. Kriitikot ovat erittäin innokkaita huomauttamaan, että sanaa 'kolminaisuus' ei ole Raamatussa. He yleensä väittävät, että se keksittiin opiksi Jeesuksen jälkeen. Luultavasti 4. vuosisadalla. Sen vuoksi haluan aloittaa Raamatusta, ja näyttää että tämä meidän kirjamme tekee ongelmasta varsin terävä-älyisen. Kutsun sitä ongelmaksi heti alussa, mutta toivon että päivän loppuessa iloitset kolminaisuudessa, ja kiität Jumalaa siitä. Etkä pitäisi sitä kiusallisena asiana puolustaa..."
- David Pawson
Suomennos: George L
Mitä Raamattu sanoo kolminaisuudesta:
https://www.youtube.com/watch?v=2GgPJHtKTRc
Mitä Raamattu sanoo Jumalan kolminaisuudesta?
14
228
Vastaukset
- 12____13
Mutta miksi Raamatun sana ei riitä, vaan pitää kehittää kolminaisuus, joka muistuttaa enemmän muinaisia pakanauskontoja kuin sitä mitä Raamattu ilmoittaa?
- K.TUOMARI
Sama "auktoriteetti" opettaa tänäpäivänä harhaoppeja, kuin kävi eedenin puutarhassa, jossa saatana sanoi, "ette suinkaan kuole", vaikka syöttekin kielletystä
puusta. Sama tyyppi on kehitellyt paljon harhaoppeja tuhotakseen kaiken LUODUN. Kolminaisuus perustuu dynaamiseen kokemukseen, josta myöhemmin piti muodostaa myös oppi vallalla olevia harhaoppeja vastaan, jotka vesittävät Evankeliumin ja pelastuksen. Ilman Jeesuksen jumaluutta pelastus ei olisi mahdollinen.
- kerty
JUMALALLA ASIAA!
JUMALA ON YKSI
"Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
"Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!
"Jumala käskee kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"Apostolirm TEOT JA 1. jOHANNEKSEN KIRJE
JUMALA ON YKSI - selittäkääse
Olisihan jeesus ilmoittanut Jumalan olevan KOLME, koska tottahan hän tunsi isänsä. Jeesuksella on myöskin muita VELJIÄ taivaan hallituksessa, koska raamattussa mainitaan Jumalan poikien riemuitsevan luomistyön tuloksista. ????????????? miten sen selitätte ?
Eihän Jumala ole kolme - ei ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala, jossa on kolme erillistä persoonaa, joista jokainen on jumalallinen.
"Jeesuksella on myöskin muita VELJIÄ taivaan hallituksessa, "
Eli väitätkö että Jeesus on luotu? Että Jeesus olisi enkeli?
- Padre14534
Vuoden 1933/38 käännös, vanha kirkkoraamattu, 2. Moos. 20:1-17
2. Moos. 20:1–5, British Library Oriental MS. 4,445, hepreaksi
2. Moos. 20:1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
20:2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
20:8 Muista pyhittää lepopäivä. 20:9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; 20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. 20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
20:12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
20:13 Älä tapa.
20:14 Älä tee huorin.
20:15 Älä varasta.
20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. - Padre12345
Jeesus ei voi olla Jumala, Jeesus oli Jumalan valittu, profeetta tms.
Jeesusta Jumalana palvovat päätyvät käsittääkseni helvettiin...Jos Jeesus ei ole Jumala, niin silloin syntejä ei ole sovitettu, pelkän ihmisen on nimittäin mahdotonta sovittaa kaikkien syntejä, saati edes omiaan.
- RaamattuSanoo
Jumalasta Raamattu sanoo esimerkiksi näin:
Joh. 17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
1. Kor. 8:6 meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.
Kolminaisuudesta Raamattu ei sano mitään eikä se tunne koko termiä. - EnYmmärräTaas
En ole koskaan ymmärtänyt kolminaisuusoppia. Minä lasken persoonia. Jos Jeesus rukoili Jumalaa ja ihmetteli ”miksi minut hylkäsit” niin selvästi siinä on kaksi eri persoonaa. Jos nämä ovat yksi, niin sitten kyseessä on jonkinasteinen usea-persoona mielijakauma.
Kolmiykseyshän tarkoittaa siis sitä, että on yksi Jumala, mutta tämä Jumala - Elohim - ei ole jakomaton ykseys, vaan harmooninen ykseys. Yhdessä Jumalassa on kolme erillistä persoonaa, joista jokainen on iankaikkinen Jumala.
Jeesus itse myös sanoi: "Minä ja Isä olemme yhtä" ja "Joka on nähnyt Minut, on nähnyt Isän".
" niin selvästi siinä on kaksi eri persoonaa. Jos nämä ovat yksi, niin sitten kyseessä on jonkinasteinen usea-persoona mielijakauma."
Ei vaan kolme eri persoonaa. Ja nämä ovat yksi koska ovat mieleltään ja luonnoltaan täydessä sopusoinnussa keskenään, joten ei todellakaan mitään mielen jakaumaa, vaan päinvastoin He ovat täydellisesti yhtenäisiä : samanmielisiä keskenään.- EnYmmärräTaas
George_L kirjoitti:
Kolmiykseyshän tarkoittaa siis sitä, että on yksi Jumala, mutta tämä Jumala - Elohim - ei ole jakomaton ykseys, vaan harmooninen ykseys. Yhdessä Jumalassa on kolme erillistä persoonaa, joista jokainen on iankaikkinen Jumala.
Jeesus itse myös sanoi: "Minä ja Isä olemme yhtä" ja "Joka on nähnyt Minut, on nähnyt Isän".
" niin selvästi siinä on kaksi eri persoonaa. Jos nämä ovat yksi, niin sitten kyseessä on jonkinasteinen usea-persoona mielijakauma."
Ei vaan kolme eri persoonaa. Ja nämä ovat yksi koska ovat mieleltään ja luonnoltaan täydessä sopusoinnussa keskenään, joten ei todellakaan mitään mielen jakaumaa, vaan päinvastoin He ovat täydellisesti yhtenäisiä : samanmielisiä keskenään.Eli itsenäisesti ajattelevia Jumala-persoonia on kolme - he vain ovat asioista samaa mieltä ja aistivat toisensa ajatukset? Näin ollen, jos Jumala käsiteenä ymmärretään hallitusmaiseksi kokoonpanoksi voidaan katsoa, että on vain yksi Jumala-instituutio. Ymmärsinkö oikein?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828