Synnyt tähän maailmaan vasten tahtoasi ja elät aikasi, minkä jälkeen kuolet eikä sinua ole enää olemassa. Mitä järkeä tai tarkoitusta on koko elämässä?
Saat nauttia lyhyitä hetkiä onnesta ja onnistumisista, mutta joudut kärsimään kauan sairauksista, ihmisten pahuudesta ja olet epäonninen. Mitä järkeä? Mikä on syy elämään ja tähän kaikkeen?
Olet saanut rakastaa ja tullut rakastetuksi. Kaikilla ei ole tätä onnea, mutta sinulla se onni on. Miksi siis valitat sielu, mitä vastaan vielä purnaat?
Paha on jumala ja pahat ovat hänen aikeensa. Vai onko Jumala hyvä ja hyvät ovat hänen aikeensa? Mitä maailma ja luonto kertovat Jumalasta?
Elämän tarkoituksettomuus
6
452
Vastaukset
- paha-on-jumala
Moraalisaarnaaja on Jumala, vaikka itse on aiheuttanut enemmän kärsimystä ja kuolemaa kuin mikään asia tai kukaan muu maailmassa. Herääkin kysymys: onko tämä elämä taivaasta alas heitettyjen henkien rangaistuksen paikka? Helvetti on maan päällä ja täällä meitä rangaistaan ja koetellaan, josko ehkä saisimme paremman osan seuraavassa elämässä. Ha haha hahahaha.
- Asenneanuksesta
Ei kannata syytellä Jumalaa eikä mitään eikä ketään muutakaan yhtään mistään kun oma ajatusmaailma on suoraan sieltä pimeästä paikasta kotoosin.
Miten voit tietää syntymäsi tarkoituksen?
Vaikka et ikinä koko elämäsi aikana tekisi muuta kuin tämän yhden kysymyksen: " Mitä järkeä tai tarkoitusta on koko elämässä?" Siinä on merkitystä koko elämäksi.
Miksi päättelet että se kysymys on tarkoitukseton? Samaa voi soveltaa kaikkeen muuhun. Kun olet se joka olet sinulla on merkitys kaikelle ketä kohtaat ja miten itsesi märittelet vaikka väittäisit itseäsi kuinka merkityksetömäksi.
Itse koen että olen valinnut syntyä tähän elämään valitsemaan näistä vaihtoehdoista hyväksynnän ja ilon koska valitsemalla vihaa pelkoa ja syyttelyä kiusaan itseäni aivan omasta tahdostani.- bvvnbnbnm
Elämän tarkoitus on oppia tuntemaan Jumala ja rakastamaan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseään. Siinä samalla toteutuu yksilön kannalta toinen valtava päämäärä, eli helvettiin joutumisen välttäminen.
Jumalaa voi rakastaa vai rakastamalla itseän, se on käsky
VIIDES KÄSKY 5
Älä tapa.
Koska Jumala on rakkaus, hän tahtoo, että rakastamme lähimmäistämme niin kuin itseämme.
- Katselijastakiinni
"Kun katselee ympärilleen, elämän tarkoituksen löytää heti tai ei ikinä." (Yrjö Järvinen, näyttelijä, 92 v. Apu-lehdessä.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2956707Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652059- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151267- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691170Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71146RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j531047Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288972