Analyysi tulevaisuudesta sisältäen suosituksen.

enjääkatsomaan

Helsingin tilanne syksyllä, topilla hengaamassa ja kyydeistä tappelemassa ovat:

-nykyiset helsingin taksit
-Nykyiset espoon ja vantaan autot kärkkymässä kyytiä
-Cabonline
-Kajonin autot,
-Taxify?
-Uber pyörimässä siellä täällä
-X määrä uusia kullanvuolijoita, jotka eivät kuulu mihinkään välitykseen

= Moninenkertainen määrä autoja, joten kyytiä per auto ei ole.
=Kaikenlainen perseily lisääntyy. Mummotunnelin ja muiden baarien edessä on usean auton epävirallinen taksitolppa, eikä näihin tarkastajalla ole mitään valtaa enää, koska eivät aja taksi helsingin alla. Älä lässytä, että tarkastaja puuttu, koska sillä ei ole mitään toimivaltaa.
=asiakkaat voivta vähentyä entisestään, koska huijaus, puliveivaus ja hinnoittelun epäselvyys vähentää kysyntää.
=yökassa on muutama hajainen kyyti, ja riippuen minne ne menevät kokonaismäärä voi olla 40-200€

Taksikonsultin suositus: LÄHDE ALALTA VITTUUN NYT HETI JA SAMANTIEN ET SIIS HUOMENNA VAAN TÄNÄÄN. Älä pidä päätä puskassa ja toivo, että kyllä tää tästä.

33

5815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enjääkatsomaan

      Lisäys= Sitten kun olet päässyt tolpalla tuntien jälkeen paalulle, asiakas ei tule suinkaan sinun autoosi välttämättä, vaan ottaa sen takaa tai tolpan keskeltä jos se on halvempi tai miellyttää muuten enemmän.

    • karuatulee

      Taksitolpat keskustasta varmaan poistuvat, sillä eihän niillä ole enää mitään merkitystä. Miksi minun välitykseen kuulumattomana pitäisi ajaa marskin tolpalle kun voin ajaa suoraan vaikka Apollon oven eteen? Poliisi voi varmaan häätä pois, mutta ei kukaan muu. Löylyn edessä voisi myös olla hyvä odottaa kyytiä tai siinä levenneyksellä Lady moonin edessä?

      • LopettanutKans

        .....eteen levennykselle, jossa odottaa kymmenen muuta?

        Onnea!

        Aloittajan kanssa lähes samaa mieltä. Jos autollasi on vielä kuoletettavaa veroa, katso tilannetta hetken. Jos taloutesi on nyt tasapainossa, lopeta heti, sillä tulevaisuus ei talouttasi paranna. Älä vaan mene ostamaan uutta kallista autoa - toisaalta, jäähän sulle kiva siviiliauto lopetettuasi.

        Ite lopetin jo aikaa sitten, eikä kaduta, on kuulemma ala mennyt ihan persiilleen, mitä kolleegat kertoilee. Miten huonoksi se vielä meneekään?


    • Kgkgkgkgkgkgkggk

      Samapa se on kuskin tai isännän vielä heinäkuu katsoa ennen kuin lopettaa. Tappioiksi ei jää kuin yhden kuukauden tulot, osittain. Tai vaikka loppuvuosi. Toiveikkain katsoo vuoden eteenpäin ja toivoo tyhmimpien siinä ajassa jo karsiutuneen ja tilanteen normalisoituvan. Se vaan on sitten jo kallis vuosi.

      • LopettanutKans

        Mitä sitten, jos lopettaa? Pitää dataosakkeen, pääseehän sitä takas halutessaan, tekee väliajan muuta. Jos sitä ees takas kaipaa.


      • Fkgkgkgkggk
        LopettanutKans kirjoitti:

        Mitä sitten, jos lopettaa? Pitää dataosakkeen, pääseehän sitä takas halutessaan, tekee väliajan muuta. Jos sitä ees takas kaipaa.

        Lopettaa jos lopettaa, palaa jos palaa, mutta turha hätiköidä. Ei tässä vielä kukaan mitään varmaa tiedä. Siinä ei mitään isoa häviä, jos lopettaa vasta sitten kun jo jotain tietää.
        Toisaalta ihan kaikkien paitsi menestyvien yrittäjien nyt olisi muutenkin kannattanut taksinajo lopettaa jo vuosia sitten. Mutta ei siis kannata tämän muutoksen takia tehdä päätöksiä liian aikaisin.


      • LopettanutKans
        Fkgkgkgkggk kirjoitti:

        Lopettaa jos lopettaa, palaa jos palaa, mutta turha hätiköidä. Ei tässä vielä kukaan mitään varmaa tiedä. Siinä ei mitään isoa häviä, jos lopettaa vasta sitten kun jo jotain tietää.
        Toisaalta ihan kaikkien paitsi menestyvien yrittäjien nyt olisi muutenkin kannattanut taksinajo lopettaa jo vuosia sitten. Mutta ei siis kannata tämän muutoksen takia tehdä päätöksiä liian aikaisin.

        Jokainen joka lopettaa, on SUURIMMALTA OSIN eläkeikäisiä, joilla on nyt juuri paras hetki lopettaa. Itse olen jo wanhä äijä, en ajanut enää vuosiin, kuskeilla pyöritin. Auto oli vaihtoikäinen, mitäs sitä muuta, kuin pillit pussiin vaan. Ei ole tuo päätös kaduttanut. Sitten on taas ne, joille oma lupa on henki ja elämä, jotka lopettaa vasta sitten, kun luoja lopettaa yrittäjän. Nappikauppaa koko taksi, tilalle on paljon parempaakin olemassa.

        Hypistele sinä lupaasi, niitä on kaikille kunnollisille tulijoille rajaton määrä. Mut jos ei osaa muuta tehdä, sitten vaan jatkaa ja lyö kädet ristiin, että tulevaisuudessa selviää.
        En sitä minäkään mitenkään hätäillyt, lopettaminen oli mielessä jo ennen uuden taksilain suunnittelua, vuosia sitten. Nyt aika oli kypsä....


      • Kfkfkfkfkfkfk
        LopettanutKans kirjoitti:

        Jokainen joka lopettaa, on SUURIMMALTA OSIN eläkeikäisiä, joilla on nyt juuri paras hetki lopettaa. Itse olen jo wanhä äijä, en ajanut enää vuosiin, kuskeilla pyöritin. Auto oli vaihtoikäinen, mitäs sitä muuta, kuin pillit pussiin vaan. Ei ole tuo päätös kaduttanut. Sitten on taas ne, joille oma lupa on henki ja elämä, jotka lopettaa vasta sitten, kun luoja lopettaa yrittäjän. Nappikauppaa koko taksi, tilalle on paljon parempaakin olemassa.

        Hypistele sinä lupaasi, niitä on kaikille kunnollisille tulijoille rajaton määrä. Mut jos ei osaa muuta tehdä, sitten vaan jatkaa ja lyö kädet ristiin, että tulevaisuudessa selviää.
        En sitä minäkään mitenkään hätäillyt, lopettaminen oli mielessä jo ennen uuden taksilain suunnittelua, vuosia sitten. Nyt aika oli kypsä....

        Ei minulla mitään lupaa ole ja tuskin koskaan tuleekaan. En edes aja nykyään, aikoinaan olin kuskina. Ja parempaa löytyi. Parempaa on nimittäin työttömyyskin, vaikka en sitäkään kovin paljon ehtinyt harrastamaan.

        Täytyy näissä keskusteluissa sekin muistaa, että on jatkavien ja aloittavien intresseissä puhua mahdollisimman moni lopettamaan.


    • Näin.se.menee

      Se, jolla on toimiva tilaussovellus ja selkeä ja luotettava hinnoittelu, pärjää kyllä jotenkuten. Kyllä taksille tilaajia riittää jatkossakin.
      Kaupunkien keskustat ainakin viikonloppuisin voivat olla aikamoista villiä länttä.

      • Taksikeisari

        Se kenellä on paras brändi ja resurssit voittaa julkisia kilpailutuksia, voittaa. Sovellus ei jossain Seinäjoella auta, kun tilauksia sitä kautta tulee pari hassua päivässä.

        Taksify kävi jo koittamassa joissain kaupungeissa, eikä saanut sellaista markkinaosuutta kyytivälityksistä, että se olisi kannattanut. Kuljettajan kannalta sitä kautta tulleet tilaukset olivat hankalia ja tehottomia.

        Uberkään ei ainakaan julkisuuteen tulleiden tietojen mukaan elättäisi ketään, jos ei saisi sosiaaliavustuksia ja hommista maksettaisiin verot ja muut kulut. Ahkerimmat ajoivat vähän alle 5000€ kuussa, vaikka on tunnettu kansainvälinen brändi ja asiasta kohkattiin ilmaista mainosta jopa televisiossa, eikä sisäistä kilpailua ollut nimeksikään.

        Nykykuluin pitää auton tuoda 8000€ kuussa, että saa mies ja auto tyylillä edes jonkinlaisen elannon. Jos ei pidä vapaapäiviä, niin kassaa tarvitsee 266,66€ päivässä ja jos laskisi, että kyydin keskihinta olisi 16€, niin 16,66 kyytiä päivässä pitää ajaa. Se tahti on nykyisillä automäärillä jo melko vilkas tahti. Päiväliikenteessä ei pysty kolmea kyytiä enempää tunnissa edes ajamaan.


      • joku..uu
        Taksikeisari kirjoitti:

        Se kenellä on paras brändi ja resurssit voittaa julkisia kilpailutuksia, voittaa. Sovellus ei jossain Seinäjoella auta, kun tilauksia sitä kautta tulee pari hassua päivässä.

        Taksify kävi jo koittamassa joissain kaupungeissa, eikä saanut sellaista markkinaosuutta kyytivälityksistä, että se olisi kannattanut. Kuljettajan kannalta sitä kautta tulleet tilaukset olivat hankalia ja tehottomia.

        Uberkään ei ainakaan julkisuuteen tulleiden tietojen mukaan elättäisi ketään, jos ei saisi sosiaaliavustuksia ja hommista maksettaisiin verot ja muut kulut. Ahkerimmat ajoivat vähän alle 5000€ kuussa, vaikka on tunnettu kansainvälinen brändi ja asiasta kohkattiin ilmaista mainosta jopa televisiossa, eikä sisäistä kilpailua ollut nimeksikään.

        Nykykuluin pitää auton tuoda 8000€ kuussa, että saa mies ja auto tyylillä edes jonkinlaisen elannon. Jos ei pidä vapaapäiviä, niin kassaa tarvitsee 266,66€ päivässä ja jos laskisi, että kyydin keskihinta olisi 16€, niin 16,66 kyytiä päivässä pitää ajaa. Se tahti on nykyisillä automäärillä jo melko vilkas tahti. Päiväliikenteessä ei pysty kolmea kyytiä enempää tunnissa edes ajamaan.

        Tuo 5000e on jo ihan hyvä summa jos siinä ei ole mukana muita kyytejä kun pelkän välityskeskuksen kyydit, kyllähän yöaikaan tolpalta kyytejä saa ja sitten on muita tilausajoja, eli tuo saattoi olla ihan hyvääkin bisnestä jollekin.


    • persekuski

      Olen renki. Kassat seuraavat:

      Päiväkassa keskimäärin n. 300 EUR
      Yökassa viikolla n. 420 EUR
      Pe / la yökassa n. 550 EUR

      Em. luvut noin keskiarvoja. Joskus tulee toki heittoja suuntaan jos toiseen suuurestikin.

      Nyt kysymys. Mihin nuo kassat tippuvat syksyllä 2018 ?

      Eli kannaattako jatkaa. Mitään mielenkiintoa ajaa taksia kokopäiväisesti tai ryhtyä itse isännäksi tai esim. Kovasen / Menevän franchise kuskiksi ei ole.

      Taksi ollut sivuhomma jota ajan sen 12 tunnin vuoron 2-3 kertaa viikossa.

      • Justjoo69

        Ei varmasti saa ainakaan stadin arkiöistä keskimäärin 420€.


      • Justjoo69
        Justjoo69 kirjoitti:

        Ei varmasti saa ainakaan stadin arkiöistä keskimäärin 420€.

        Tarkoitan siis, että ei saa edes nykyään. Päivistä nyt voi yli 300 saada hyvinkin.


    • Jeissi

      Päiväkassat pysyy varmaan parempana, koska ruuhkan takia jää jonkun verran keikkoja ajamatta. Arvataan 250e.
      Arkiöissä lisääntyvä automäärä vaikuttaa enemmän, kyllä sieltäkin sen 250e 12h tunnissa saa.
      Viikonloppuyössä saa tulevaisuudessa ehkä sen 350e.

      • Iuyt567iuyt55

        Höpö höpö. Kukaan ei tiedä. Turha spekuloida skundäärisillä argumenteillä kun tietoa ei ole. Tulevaisuus näyttää.


      • NaurisOnHyvää
        Iuyt567iuyt55 kirjoitti:

        Höpö höpö. Kukaan ei tiedä. Turha spekuloida skundäärisillä argumenteillä kun tietoa ei ole. Tulevaisuus näyttää.

        Juuri näin.


      • Jeissi

        Tämähän oli kuitenkin keskustelupalsta. Monen ainoa anti tuntuu olevan keskustelun kieltäminen perinteisessä neuvostohengessä.


    • fder

      Miten tulevaisuudesta voi tehdä analyysin ?? Tai ehkä taksimies voi :D .. Itse veikkaan että päiväaikaan TaksiHelsingin välityksessä ois aika hyvin keikkaa. Ihmiset kumminkin haluaa sen asiallisen ja luotettavan, nopeasti paikalle tulevan, joten parillasadalla (jos niihin saa kuskit) autolla ei kaksista peittoa Helsinkiin saa aikaan. Yöaikaan voi olla levottomampaa kun hämärämiehet metsästää sitä yön ainoota uunotettavaa baarien edestä. Onneks ei kuulu mulle. Menevät miten menevät koteihinsa.

    • tulevaexkuski

      Yöaikaan nimenomaan meno tulee olemaan täyttä helvettiä ja nykyisten yörenkien kannattaa oikeasti etsiä muuta hommaa hyvissä ajoin.

      Miten muuten uusi tulokas voisi päästä ajamaan taksi helsingin alle? Vai ovatko ovet kiinni tältä osin, eikä uusia oteta?

    • ggrgrg

      Esim. Länsiterminaalissa on klo 16-17 joka päivä infernaalinen ruuhka. Jos joku onnistuu sinne autonsa tunkemaan siihen aikaan, varmaan keikan saa, oli välitys mikä tahansa.

      • kypäriittää

        10,- kyyti rautatieasemalle, tämähän riittää päivän kassaksi


      • LopettakaaajotKokonaan

        Jonotat päästäksesi taksiasemalle tunnin, ajat sitten kympillä keikan rautatieasemalle senkin matkan kestäessä taas tunnin! Nice!

        Rahantuloa ei voi estää....👎🏽👎🏽


      • ggrgrg

        Kannattaa vaihtaa alaa ja siirtyä johonkin virastoon juomaan kahvia, jos et selviä mistään alle tunnissa.


      • LopettakaaAjotKokonaan
        ggrgrg kirjoitti:

        Kannattaa vaihtaa alaa ja siirtyä johonkin virastoon juomaan kahvia, jos et selviä mistään alle tunnissa.

        Et ilmeisesti aja taksia stadissa? Pahimpina aikoina, kuten kesäperjantaisin saatat saada matkaan kulumaan hyvinkin sen tunnin?

        Tiedätkö, miksei Tallinnan laivalle saada aina kovin helposti autoja? Kukaan ei lähde ruuhkiin seisomaan, kun sen keikan saa aiemmin muualtakin....


    • älkää.valittako

      Sivupisnestä, sivupispestä. Kylmää kaljaa ja muutakin hengenravintoa asiakkaalle matkan lisäksi. Iloisia naiskuskeja jne.

    • AliTheSomali

      Abdullahit eivät ota vastaan 10 euron kyytejä tolpalta vaan kohteliaasti osoittavat htd:n auton suuntaan sormella: toi auto ajaa sut tolpalta 37 Kamppiin.

      • Uejvduhh

        Htd stä en tiedä mutta taksihelsingin autot ajaa sovelluksella tilattuja kyytejä, abdullahit niiltä tolpilta..


    • FItaksiRIP

      Homma muuttuu samaksi mitä se on monessa muussa maassa. Itseäni joka kerta ulkomaille mentäessä rassaa ottaa selvää minkä yhtiön takseihin sitä voi ylipäätään astua ja silloinkin saat olla valppaana ettei sinua kuseteta silmään. Viimeksi Prahassa, yleinen suositus oli välttää kaikkinensa kaikkia takseja koska mihinkään niistä ei voi luottaa. Tulipahan paljon käveltyä. Mutta sama se tulee Helsinkiin. Mädät omenat tulevat vetämään alan maineen tästäkin vielä pohjamutiin. Hinnat ei muuten laske. Se tulee yllättämään monet ja tulemme vielä lukemaan monta katkeraa vuodatusta miten joku suhari yliveloitti ja kukaan ei ota vastuuta mistään. Tätä meidän poliitikot halusi. Sitä myös tulevat saamaan.

      • Junioryrittäjä

        Tallinnassa "luotettava" tulikataksokin yritti kusettaa, kun tultiin piritasta satamaan. Matkaa oli googlemapsin mukaan 5km ja kuskin mielestä 15,50 olisi ollut "markkinahinta". Hinnastossa luki että lähtö on arkisin 3,70e ja lilaa oli vissiin 0,89e/km ja liikennevalo venttaa toki päälle, mutta ilmoitin ettei millään maksa noin paljoa. Tarjosin korttia, mutta ct820 ei kuulemma toiminut. Sanoin haluavani kuitin, koska siellä tosiaan on myös se annettava, tai ei tarvitse maksaa ollenkaan. Äijä räpläsi semelistään sitten sopimusajokuitin ja antoi alennusta 1,50 loppusumman ollessa siten 14e. Kuitissa kilsat 0km. Onneksi isoilla firmoille on asiakaspalvelu laatikot, joihin minäkin valitin ja sain hinnan takaisin myöhemmin korkojen kera.
        Älkää kokeilla riitelyä hinnasta tai kiitosta kuitenkaan "mafia" taksien kanssa.
        Toivottavasti meillä luotettavat isot yritykset pysyisi jatkossakin luotettavina.


      • StadinSuhari
        Junioryrittäjä kirjoitti:

        Tallinnassa "luotettava" tulikataksokin yritti kusettaa, kun tultiin piritasta satamaan. Matkaa oli googlemapsin mukaan 5km ja kuskin mielestä 15,50 olisi ollut "markkinahinta". Hinnastossa luki että lähtö on arkisin 3,70e ja lilaa oli vissiin 0,89e/km ja liikennevalo venttaa toki päälle, mutta ilmoitin ettei millään maksa noin paljoa. Tarjosin korttia, mutta ct820 ei kuulemma toiminut. Sanoin haluavani kuitin, koska siellä tosiaan on myös se annettava, tai ei tarvitse maksaa ollenkaan. Äijä räpläsi semelistään sitten sopimusajokuitin ja antoi alennusta 1,50 loppusumman ollessa siten 14e. Kuitissa kilsat 0km. Onneksi isoilla firmoille on asiakaspalvelu laatikot, joihin minäkin valitin ja sain hinnan takaisin myöhemmin korkojen kera.
        Älkää kokeilla riitelyä hinnasta tai kiitosta kuitenkaan "mafia" taksien kanssa.
        Toivottavasti meillä luotettavat isot yritykset pysyisi jatkossakin luotettavina.

        Taksihelsingilä on sovelluksella tilattaessa myös Uberin tapaan palvelun ja kuskin arvostelu. Siinä kuskit pisteytetään ja kusettaminen on pian kaikkien asiakkaiden tiedossa.

        Täytyykö vielä miettiä, mistä jatkossa tilaat taksin stadissa?


      • Junioryrittäjä

        Pystyykö stadiin tilaussovelluksella tilaamaan vaan näitä täydet pisteet saaneita kuljettajia ja autoja?
        Jos ei, niin aika turhaahan se on ketään pisteyttää jos ei asiakkaalla kuitenkaan todellista valinnanvapautta ole?


    • Plo11

      Ei kukaan yliveloita.hinnoittelu on vapaa jos haluaa 20e kilsa se taksin oikeus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe