Voinko rukoilla

En.voi

Voinko rukoilla Jumalalta rahaongelmiini apua? Saati jopa rikastumista? Kun tiedän jossain, joidenkin elävän nälkäkuoleman partaalla, puutteessa ja kurjuudessa, asunoittakin slummeissaan, kaduilla ja viemäreissä.
Voinko rukoilla apua sairauteeni, kipuihini, joita lääkkeet ei lääkkeet ei aina täysin poista?
Voinko rukoilla apua ahdistukseeni ja masennukseeni? Minulla on aina paha olla ja olen alakuloinen. Vaikka minulla ei siihen ole mitään varsinaista syytä. Olen fyysisesti terve ja minulla on koti, elatus ja vaatteet ja asun sellaisessa vapaassa maassa. Jossa ei ole sotia, tai nälänhätää tms.
Voinko rukoilla kokonaan fyysisestä, hai henkisestä sairaudestani parantumista?
Tai pyytää edes muiden sitä puolestani rukoilemaan?
Kun jossain on syntyy, monintavoin vammaisia, sairaita lapsia. Ilman raajoja, sokeana jne.
Kun jossain on sairaita ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaista terveydenhuoltoa, eivätkä he saa hoitoa, eikä edes lääkkeitä. Voinko rukoilla itselleni, tässä pahassa maailmassa, suojelusta ja turvaa? Samalla, kun luen uutisista viattomille tapahtuneista kauheuksista.
Voinko pitää Jumalaa taikurina? Uskoa hänen jotenkin yliluonnollisesti, yksin auttavan näitä kaikkia maailman apua tarvitsevia?
Voinko delekoida Jumalalle omat tehtäväni, oman osani muiden auttamisessa?
Eikö Jumala auta apuatarvitsevia ihmisiä, käyttämällä meitä muita siinä monin eritavoin apunaan? Ovatko he saaneet apua? Jos me ainoastaan rukoilemme muille apua, tekemättä mitään muuta.
Haluaako Jumala, meidän näkevän, muiden hädän ja avuntarpeen?
Sen sijaan, että näemme aina ensin vain omat tarpeemme. Hädässämme saatamme unohtaa jopa kokonaan kaikki muut. Saatamme ihmetellä, miksi Jumala ei vastaa rukouksiimme, eikä auta meitä.
Toivooko Jumala meidän kaikkien auttavan ensin häntä ja näin myös huomioivan ja auttavan toisiamme, ettei maailmassa olisi niin paljon hädänalaisia avuntarvitsijoita?
Näin maailmasta poistuisi myös eriarvoisuus ja köyhyys.

0

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
        Oulainen
        6
        4185
      2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
        Ikävä
        97
        2327
      3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
        Ikävä
        61
        1009
      4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
        Ikävä
        186
        880
      5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
        Sysmä
        38
        871
      6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
        Ikävä
        47
        864
      7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
        Ikävä
        34
        831
      8. 36
        796
      9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
        Lieksa
        119
        785
      10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
        Ikävä
        35
        782
      Aihe