Voinko rukoilla

En.voi

Voinko rukoilla Jumalalta rahaongelmiini apua? Saati jopa rikastumista? Kun tiedän jossain, joidenkin elävän nälkäkuoleman partaalla, puutteessa ja kurjuudessa, asunoittakin slummeissaan, kaduilla ja viemäreissä.
Voinko rukoilla apua sairauteeni, kipuihini, joita lääkkeet ei lääkkeet ei aina täysin poista?
Voinko rukoilla apua ahdistukseeni ja masennukseeni? Minulla on aina paha olla ja olen alakuloinen. Vaikka minulla ei siihen ole mitään varsinaista syytä. Olen fyysisesti terve ja minulla on koti, elatus ja vaatteet ja asun sellaisessa vapaassa maassa. Jossa ei ole sotia, tai nälänhätää tms.
Voinko rukoilla kokonaan fyysisestä, hai henkisestä sairaudestani parantumista?
Tai pyytää edes muiden sitä puolestani rukoilemaan?
Kun jossain on syntyy, monintavoin vammaisia, sairaita lapsia. Ilman raajoja, sokeana jne.
Kun jossain on sairaita ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaista terveydenhuoltoa, eivätkä he saa hoitoa, eikä edes lääkkeitä. Voinko rukoilla itselleni, tässä pahassa maailmassa, suojelusta ja turvaa? Samalla, kun luen uutisista viattomille tapahtuneista kauheuksista.
Voinko pitää Jumalaa taikurina? Uskoa hänen jotenkin yliluonnollisesti, yksin auttavan näitä kaikkia maailman apua tarvitsevia?
Voinko delekoida Jumalalle omat tehtäväni, oman osani muiden auttamisessa?
Eikö Jumala auta apuatarvitsevia ihmisiä, käyttämällä meitä muita siinä monin eritavoin apunaan? Ovatko he saaneet apua? Jos me ainoastaan rukoilemme muille apua, tekemättä mitään muuta.
Haluaako Jumala, meidän näkevän, muiden hädän ja avuntarpeen?
Sen sijaan, että näemme aina ensin vain omat tarpeemme. Hädässämme saatamme unohtaa jopa kokonaan kaikki muut. Saatamme ihmetellä, miksi Jumala ei vastaa rukouksiimme, eikä auta meitä.
Toivooko Jumala meidän kaikkien auttavan ensin häntä ja näin myös huomioivan ja auttavan toisiamme, ettei maailmassa olisi niin paljon hädänalaisia avuntarvitsijoita?
Näin maailmasta poistuisi myös eriarvoisuus ja köyhyys.

0

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Paras olisi vain unohtaa

        Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
        Ikävä
        78
        1403
      2. Voisitko laittaa

        Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
        Ikävä
        68
        1205
      3. huono omatunto

        johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
        Ikävä
        55
        944
      4. Mietitikö nainen koskaan

        Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
        Ikävä
        93
        941
      5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

        Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
        Ikävä
        139
        918
      6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
        Lieksa
        162
        823
      7. Päätin juuri että

        En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
        Ikävä
        31
        814
      8. Huomenna se

        Tulee kohta, odotatko?
        Ikävä
        61
        786
      9. Onnistuit sohaisemaan mua

        Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
        Ikävä
        59
        784
      10. Mitä kaipaat

        Usein elämässäsi
        Ikävä
        76
        685
      Aihe