Miten liityn motarille?

sesujuuhyvinjoo

Nykyisin liityn niin että kaasu pohjaan ja kova kiihdytys, mittariin 130-140kmh ja ohittaen motarin oikealla kaistalla olevat jo kiihdytyskaistalla, ja sitten jostakin välistä suoraaan vasemmalle kaistalle, ja samalla nopeuden nostoa n. 150kmh, ja peilistä varmistus pyytääkö joku tietä, yleensä ei pyydä. Sitten tasavauhdilla 137kmh, niin pitkään kun tietä piisaa.
Onko oikea ja turvallinen tapa?

10

2034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.se.ole.kuin.tie

      Katso ajoissa kohta minne vaihdat kaistaa.
      Enemmin taakse kuin eteen niin ei tarvitse kiihdyttää kilpaa.

      Tänään ajoin motarille niin nopeutta oli 60km/h, kohdalle sattui motarille ajava auto ja sovitin liittymisen sen auton taakse lisäten nopeuden samaksi kun auto oli menny ohitse. Tiellä on 80km/h niin ei ollut mitään ongelmaa. Sitten vakkari päälle 85km/h.

    • ygiggg

      Tee kuin tape.
      Älä katso ollenkaan vaan aja.

    • kyrpånysvärit

      Joo lämätiskiin paska kotteroon ja käytetään kiihytys kaistaa reilusti loppuun asti!

      • mikä.on.kyrpoo

        Sen ymmärrän, että lämä tiskissä auttaa liittymisessä, mutta miten se paskan vääntäminen kotteroon auttaa? Mielestäni autoon ulostaminen ei ole fiksua, ainakaan omaan, ja varsinkaan kiihdytyskaistalla ajaessa.


    • häränsilmä

      Turvallinen on tapa ja takana ajavat saavat ajella sitten tuulilasien vaihtoon, kun saavat kaikki kivet silmille renkaistasi.

    • TässäTotuusOn

      No ei, koska ajat 17 km/h (tai 37 km/h, jos talvirajoitukset) ylinopeutta.

    • Mitä hitaammin jononvetäjä liittyjä ajaa, sitä vaikeampaa se on takana tuleville. Siis vilkkaassa liikentessä, kun motarillakin on jonoa. Sujuvassa liikenteessä ei ole niin väliä.

    • Kehä I ei ole motari, mutta ramppeja on runsaasti. Nyt nopeuskameroiden aikana Kehä I:lle tulo on helpottunut. Riittää, että kiihdyttää 80 km/h nopeuteen, jolloin saavuttaa positiivisen nopeuseron Kehällä ajaviin nähden. Nimittäin Kehän oikeanpuoleisen kaistan keskinopeus on nykyisin selvästi alle 80 km/h. Ajamalla nopeutta 80 km/h voi valita, onko helpompi mennä Kehällä ajavan eteen vai taakse tilanteesta riippuen.

      Riittävän nopeuden käyttö olisi suositeltavaa motarille tultaessakin.

      • ABECEDE

        Ongelmistaan huolimatta pääkaupunkiseudun kehäteiden liikenne sujuu melko hyvin. Eteenkin rampeilta liikennevirtaan tuleminen on selvästi kehittyneempää kuin muualla Suomessa. Suurin osa todellakin painaa kaasua ja kiihdyttää vauhdin kehätien liikennevirtaan sopivaksi. Näin ei juuri missään muualla tapahdu. Muualla rampeilla vauhti vaan jopa hidastuu ja kuskin pää pyörii kun yrittää päästä jonoon. Muualla usein vieläpä jonossa ajavat vetävät välit kiinni edellä ajavaan ettei vaan kukaan rampimta pääsisi väliin. Tätä ei pääkaupunkiliikenteessä tapahdu.
        Nämä havainnot raskaankaluston tuulilasin läpi katsottuna.


      • Paljon_ajanut
        ABECEDE kirjoitti:

        Ongelmistaan huolimatta pääkaupunkiseudun kehäteiden liikenne sujuu melko hyvin. Eteenkin rampeilta liikennevirtaan tuleminen on selvästi kehittyneempää kuin muualla Suomessa. Suurin osa todellakin painaa kaasua ja kiihdyttää vauhdin kehätien liikennevirtaan sopivaksi. Näin ei juuri missään muualla tapahdu. Muualla rampeilla vauhti vaan jopa hidastuu ja kuskin pää pyörii kun yrittää päästä jonoon. Muualla usein vieläpä jonossa ajavat vetävät välit kiinni edellä ajavaan ettei vaan kukaan rampimta pääsisi väliin. Tätä ei pääkaupunkiliikenteessä tapahdu.
        Nämä havainnot raskaankaluston tuulilasin läpi katsottuna.

        Nyt kyllä päästit nettipierun. Ei Helsingissä osata rampista valtaväylälle tulla. Vaikka paljon ajan juuri Kehä ykkösen liittymissä, viimeinen havainto siitä, että edelläni ajanut olisi kiihdyttänyt oikaoppisesti rampista ulos, on parin kuukauden takainen.
        Toisaalta yksi syy ongelmaan on liikennejärjestelyissä, missä jono kootaan liikennevalolla ennen rampin alkua. Amerikoissa tapasin sellaisia liikennevaloja, jotka päästivät yhden auton kerrallaan ramppiin. Sydneyssä taas monessa eritasoliitymässä liikennevalojen ohi pääsi vasemmalle ramppiin vain pakollisella pysähtymisellä tai kolmiolla. Meillä esim. Pakilan liittymässä etelästä tultaessa vastaavasti oikealle eli itään menevä ohittaisi valot pakollisella pysähtymisellä. Näin voisi olla monessa paikassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paskakaivo Kuhmo

      Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      68
      4501
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

      Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      100
      4008
    3. Miten sinut

      Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      52
      3532
    4. Mitä kuuluu?

      Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      29
      2791
    5. Keilahalli

      Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      25
      2572
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

      kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      59
      2481
    7. Heippa mies......

      Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      46
      2364
    8. Elämäni rakkaus

      Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1917
    9. Huomenta rakas

      Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1898
    10. Alkaa olemaan

      IRL tylsää, vinkki ehkä
      Ikävä
      30
      1656
    Aihe