Kysyin monta kertaa, miksi mobiilipankki on jatkossa 3,5 euroa halvempi, kuin jos käyttää pelkkää verkkopankkia. Kysyin myös, pitääkö vanhusten ostaa älypuhein, jotta saavat kk-maksun edullisemmin. Mainitsin, että pienten kirjainten ja numeroiden näkeminen pieneltä mobiilisoivelluksen näytöltä voi olla haastavaa vanhuksille. Kunnollista vastausta ei lopulta tullut, mutta tässä vastaus:
"itse pitäisin mobiilipankkia kätevämpänä esimerkiksi koska saldon voi tarkistaa sen avulla missä vain, vaikka kaupassa ennen kassalle menoa. Äitisi ei tarvitse hankkia erikseen älypuhelinta jotta voi kokeilla mobiilipankkia, hän voi kirjautua myös vaikkapa sinun puhelimen avulla mobiilipankkiin.
Nordealle esteettömyys on tärkeä asia ja kaikki palaute tähän liittyen on erittäin tärkeä meille. Olemme saaneet näkövammaisilta hyvää palautetta mobiilipankin käytöstä, mutta sitä toki edelleen kehitetään koko ajan. Yksi vaihtoehto jota jotkut käyttäjät ovat suositelleet on se, että käyttää ulkoista näppistä ja mahdollisuuksien mukaan pistenäyttöä.
Mobiili Plus -paketin edellytyksenä on, että asiakas käyttää Mobiilipankkia säännöllisesti. Yhdelle asiakkaalle tämä voi tarkoittaa, että tarkastaa tilin saldon päivittäin ja toiselle asiakkaalle, että maksaa laskun kerran kuukaudessa."
Nordean vastaus mobiilipankin "paremmuuteen"
29
5293
Vastaukset
- naurattavaa_nordea
Suurin osa ihmisistä tietää saldonsa, eikä sitä siis tarvitse "kätevästi" tarkistaa puhelimelta kaupassa ollessaan.
Vanhusten ei siis pidä ostaa omaa älypuhelinta, jos tuttu lainaa sitä. Entä jos ei ole tuttua, joka lainaisi?- luottamus0
Enpä luottaisi nordean tietoturvan asiantuntemukseen.
- jokin_haisoo
Miksi Nordea kiertelee ja kaartelee. Miksi eivät myönnä, että tämä uusi maksukäytäntö oli susi jo syntyessään?
- tuho.tulee.kuitenkin
Ei tarvitse kysellä "tyhmiä" kun ymmärtää että AINA kaiken tarkoitus on riisto ja rikastuminen. Jos ne teeskentelee tyhmiä niin sekin on vain sen takia ettei tunnusteta riistoa.
Miettikää itse kuinka paljon pankki tienaa erilaisille palvelumaksuilla. 7,50 x 200 000(asiakasta?) = 1,5 milj /kk
Kyllä siinä rahan himo kasvaa ja riisto jyllää. Tuon kaiken päälle pankki keinottelee itselleen voittoja SINUN säästöilläsi. Ja paljon saitkaan korkoa itse ? euron vuodessa? - muualla
Eipä enää tienaa minun rahoilla. Varmasti moni muukin on vaihtanut pankkia. Lienee tarkoituskin ajaa tavikset pois ja pyörittää jotain ihmeen sijoitustoimistoa. Niitä palveluja kyllä Nordeasta sai vaikka ei edes käteistä pystynyt nostamaan.
- Kaikkeesitäää
Ihan näin mielenkiinnosta, jos ottaa pelkästään sen halvimman eli mobiilipankin niin tuleeko mukana se tunnuslukulaite tai paperinen tunnuslukutaulukko? Ihan vaan sillä jos uusii puhelimen jne niin uuden mobiilisovelluksen asennukseen tarvii tunnuslukukoodin?
- tackochadjö
Kyllästyin 20 vuoden asiakkuuden jälkeen ja vaihdoin Nordean äskettäin S-pankkiin. 100 eurolla pääsin omistaja-asiakkaaksi, jonka peruspankkipalvelut ovat maksuttomia. Rahaa voin nostaa joko automaatilta tai kilometrin päästä kaupan kassalta. Harvat satunnaiset laskut hoituvat maksuautomaatilla tai muuten vain kätevästi lähipalveluna.
- kepuslavia
Tuo 100 euron eräänlainen pakkotalletus on myös ovela vedätys ja rahankeräyskonsti...
- plusmuutedut
Satasen saa takaisin, kun luopuu omistaja-asiakkuudesta. Nordeaan menee vuodessa enemmän palvelumaksuja, jos tilillä ei ole tarpeeksi rahaa niiltä välttymiseen.
- hdfhf6
kepuslavia kirjoitti:
Tuo 100 euron eräänlainen pakkotalletus on myös ovela vedätys ja rahankeräyskonsti...
Olen ollut s-pankin asiakas jo vuosia, tuo 100e on tullut jo aikaa sitten takaisin osinkoina.
- fbffbfdbfd
hdfhf6 kirjoitti:
Olen ollut s-pankin asiakas jo vuosia, tuo 100e on tullut jo aikaa sitten takaisin osinkoina.
Itsekin ajattelin siirtyä s-pankiin mutta luulin että se ei maksa mitään mutta onkin 100e harmi.
- suomalainen
Neuvottelen OP-pankin kanssa asiakkuudestani. Onhan tässä aikaa pari kuukautta.
Olen jo S-pankin asiakas.
Olen ollut Nordean (SYP-Merita) asiakas kymmeniä vuosia. Nyt riittää. Että vielä maksaisin, kun keinottelevat säästörahoillani. - minäkin_lähden
Sama täällä, ne tosiaan haluaa kaikki alle 100 000 euroa tilillään olevat ulos turhakkaina.
En tiedä, riittääkö 100 000 € tilillä Nordealle "hyvään asiakassuhteeseen".
Moni "köyhä" on jo lähtenyt muualle Suomen ylimielisimmästä pankkilaitoksesta. Nordea on vain miljonääreille ja suuryrityksille.
- saldo.plussalla
"itse pitäisin mobiilipankkia kätevämpänä esimerkiksi koska saldon voi tarkistaa sen avulla missä vain, vaikka kaupassa ennen kassalle menoa"
Eikö tuon saldon voi tarkistaa kotona ennenkuin lähtee ollenkaan kauppaan. Ja kenellä yleensä on tarvetta tarkistaa tuota saldoa päivittäin.
Eli ei taaskaan puoltoa mobiilipankille. - digiaika
Tuo vastaus vilisee kielioppivirheitä niin, että se on tainnut tulla vale-Nordeasta.
- org-mummeli
Jotenkin olen ihmeissäni kokomobillsoveluksen käytöstä tällä läppärillä, koska se pitää avata kännykässä. Jotenkin tuntuu, että koko systeemi on keskeneräinen näille nykyisin käytössä oleville vehkeille. Toimikohan sovellus tableteilla samalla tavalla kuin puhelimessa?
Jokatapauksessa laskuille tulee hintaa, jos niiden takia pitää älylaiteita hankija ja vielä operaattorien laskut sekä vielä pankin palvelumaksut. Täytyy vain todeta, että Suomi on oikein kuppaamisen ihmemaa no1.
Ajatelkaa vaikka sähkölaskua , meillä kulutus näytti olevan tossa laskussa 32€ ja verkkolasku oli 63 euroa, ei todellakaan naurata. Hallitus vain antaa ulkomaisille sijoitusyhtiöille vallan rosvota meitä (tai kotimaisille)Nämä sumat ovat vielä pieniä, jos vertaa vaikka omakotiasujaan. - törkeää_Nordealta
Saldon voi tarvittaessa tarkistaa tavallisen puhelimen selaimella, ei tarvita älypuhelinta. Nordean mobiilipankki sovellus taas vaatii kalliin älypuhelimen hankkimista.
- kas.kun.en.osaa
Kerrohan kuinka se käy, minulla on aivan tavallinen Doro senioripuhelin.
- sillä_sitten
kas.kun.en.osaa kirjoitti:
Kerrohan kuinka se käy, minulla on aivan tavallinen Doro senioripuhelin.
Onko siinä selain? Jo 15 vuotta sitten Nokian ei älypuhelimissa oli selain.
- sellaista.ekun.ei.ole
sillä_sitten kirjoitti:
Onko siinä selain? Jo 15 vuotta sitten Nokian ei älypuhelimissa oli selain.
Mihin tarvitaan ei älypuhelimessa selainta.
- pankinvaihtoko
Kumpiko on pahempi onnettomuus asiakkaalle: Asiakas kadottaa älypuhelimensa, jossa on myös hänen pankkinsa tai asiakas kadottaa tunnuslukukorttinsa?
Vuosikaudet on minullakin tunnuslukukortti kulkenut lompakossa mukana, kerran olen kadottanut kortin mystisesti (en lompakkoa) ja sain nopeasti uuden tilalle. Eli tunnuslukusysteemi toimii mainiosti, nyt pitäisi sen tilalle hankkia älymobiili tai joku kummallinen kirjautumislaite. Ei taida mahtua lompakkoon?
Miksi tässäkin pitää korjata ehjää? Ihan hyvä, jos tarjotaan mahdollisuutta mobiilimaksuun tai tunnistuslaitemaksuun, mutta miksi otetaan paras ja turvallisin vaihtoehto asiakkaalta pois? - Ruotsalaisuuttako
Hyvä pointti. Jos on vielä satoja euroja maksettavaa älypuhelimesta ja se katoaa, uutta ei monella ole varaa ostaa tilalle. Tämän Nordean hinnoittelun takana ovat tietämättömät ja ammatitaidottomat ihmiset.
- mobilaatit.persauksiin
Tietokoneella hoidetaan pankkiasiat, ei millään älyttömillä puhelimilla, ne ovat soittamista varten jos nillä enää voi lukuisten muitten toimintojen ohella edes soittaa.
- rajat_ahneudelle
Siinä vaiheessa, kun tunnuslukukortin käyttö loppuu, menee pankki vaihtoon. Ehkä S-pankkiin tai OP-pankkiin?
- ehkä_tumputtaakin
Nalle saa aina kiksejä, kun köyhät pillastuu.
- Mie.lankaaaan
Meillä on vielä työelämässäkin porukkaa joilla on ainoastaan lankapuhelin :)
- asiakkaiden_halveksimist
Lopulta tuli vastaus, kun tympeän pissiksen oloinen lehmä soitti aja kertoi, että kyseessä on pankin linjaus, niin vain päätettiin tehdä. Ei mitään tarkennusta, ota tai jätä
Sanoin, seuraavaksiko päätätte ottaa puolet ihmisten tileiltä, koska niin te vaan päätitte.
Nyt pankki menee todellakin vaihtoon. - Anonyymi
Nyt Nordea nostaa monia kuukausimaksuja syksyllä. Pitäisi siirtyä mobiilmaksamiseen..kuka jaksaa tihrustaa puhelimesta eikä kaikki vanhemmat ihmiset halua eivätkä voi maksaa kännykällä. Tässä ei ajatella ollenkaan asiakkaita.
Kumpi saa enemmän hyötyä asiakkaan talletuksista? No Nordea tietty. Nordea ei maksa korkoa talletuksista mutta saa laina-asiakkailtaan lainojen korkoja. Lisäksi kiskoo joka kuukausi erilaisia maksuja kortista ym. Asiakas maksaa ite laskunsa esim. Verkkopankissa mutta se ei riitä Nordealle. Maksat moduulilla tai hinnat nousee. Mun rahani siirtyvät toiseen pankkiin.
Kiitos Nordea että annoit sysäyksen siirrolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753607
- 622694
- 812647
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582418Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1922363Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2622205- 451943
- 441769
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t151501EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1491418