Kävin Jätkäsaaren K-kaupassa. Juuri kun olin kassalla, hillitön ulvonta täytti koko liiketilan. Aluksi olin hieman huolissani, mutta myyjä ei reagoinut tilanteeseen mitenkään. Selitti, että HOASin talon trollihälyttimet soivat myös liiketilassa. Yleensä trollipoliisilla kestää jopa tunti poistaa trolli ja sammuttaa hälytysääni.
Maksoin ostokseni ja siirryin sisäpihalle tarkkailemaan tilannetta. A-siiven asukkaat olivat siirtyneet pihalle pakoon trollihälytystä. Ovenpielessä ulvoi toinen summeri ja kirkkaan punainen valo vilkkui. Asukkaat keskustelivat keskenään kauhuissaan, että taas talosta oli paljastunut trolli. Osa asukkaista siirtyi 4. kerroksen kattoterassia pitkin B-siipeen.
Trollihälytin oli lauennut 3. kerroksessa. Pimeässä asunnossa vilkkui samanlainen kirkkaanpunainen valo. Internet-suodatin oli havainnut asunnossa suojaamattomia ja salaamattomia informaatiovaikuttamisen elementtejä. Asunnon automaattinen trollinpoisto oli kytkeytynyt toimintaan: ovet olivat lukkiutuneet ja trollintainnutuskaasu leijui ilmassa.
Asukkaasta – paljastuneesta trollista – ei näkynyt jälkeään.
Kadulle siirtyessäni näin trollipartion jo lähestyvän pitkin Välimerenkatua. Paloauton katolla vilkkuivat punaiset trollivaroittimet. Hälytysääni kehoitti kansaa valppauteen trollin tunnistamisessa ja torjunnassa. Poistuin Saukonpaaden suuntaan, ettei minua tunnistettaisi.
https://vastavalkea.fi/2017/11/20/trollitha-varotti-eli-isantakielella-told/
Trollihälytys laukesi HOASilla
0
644
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3391185Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.4011115- 102915
- 82827
- 78802
- 82746
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39680- 37676
- 50675
- 103674