Ateismi puhututtaa

suolarusina

On Suomen vilkkaimpia tämä Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Ateismi. Miksi ateismi puhututtaa?

35

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karaban

      Se on historian havinaa.
      Ihmiskunnan yhteiskunnallinen tajunta on lopullisesti kääntynyt tieteellisen tiedon puoleen. Uskomukset jäävät menneisyyteen, taruiksi ja saduiksi.
      Kaikenlaiset uskonnolliset aatteet ovat joutuneet altavastaajan asemaan. Ne käyvät epätoivoista taistoa menninkäisten ja peikkojen todellistamisesta ja häviävät vuorenvarmasti.
      Kysymys ei ole henkilökohtaisuuksista. Näin se vain kulkee. Kun tarpeeksi monta tuhatta vuotta on tarjottu virheellistä maailmankuvaa ja totuuden lähteille on päästy, niin krishnat, jeesukset ja allahit unohtuvat menneisyyden taruiksi.

    • HIhhulismusMaximus

      Aivokuolleiden hihhuleiden on mahdotonta käsittää, miksi normaalit tervejärkiset eivät usko samalla lailla täysin sokeasti ja täysin kritiikittä muinaisiin paimentolaissatuihin. Niinpä nämä säälittävät jälkeenjääneet sitten suoltavat surkuhupaisia aivopierujaan tänne jatkuvalla syötöllä, koska eivät kykene tajuamaan tuota asiaa, eivätkä mitään muutakaan.

      Mutta hienosti nämä toistaitoiset todistavat meille kerta toisensa jälkeen, millaisesta henkisestä autiomaasta se "hengellisyys" oikein kumpuaa. Aivot narikkaan ja kaikki vähäisinkin looginen päättely ehdottoman jyrkästi kiellettyä. Ei pienintäkään järjen valon pilkahdusta vahingossakaan koskaan, vain täysin sysimustaa ääliömäistä umpipimeyttä.

      Ja sitten ne vielä ihmettelevät, miksi ketään tervejärkistä ei kiinnosta moinen itse hankittu aivokuolema. Mutta nämä hengellisyyden jättiläiset nyt ihmettelevät muutenkin koko ajan kaikkea sellaista mitä eivät ymmärrä, eli kaikkea. Koska heillä ei ole mitään tietämystä mistään asioista, eikä minkäänlaista yleissivistystä. Nuoruus ja elämä on selvästikin vietetty ihan muissa laitoksissa kuin oppilaitoksissa.

      • "Aivokuolleiden hihhuleiden on mahdotonta käsittää, miksi normaalit tervejärkiset eivät usko samalla lailla täysin sokeasti ja täysin kritiikittä muinaisiin paimentolaissatuihin."

        En ole vielä kuullut kenenkään uskovan kuullut sanovan, että hän uskoisi johonkin paimentolaissatuihin.


      • "Ja sitten ne vielä ihmettelevät, miksi ketään tervejärkistä ei kiinnosta moinen itse hankittu aivokuolema."

        Minä olen uskova, eikä minua kiinnosta mikään aivokuolema. Minua kiinnostaa Jumala ja Jeesus Kristus, joka on sovittanut syntini ja siirtänyt minut pimeydestä valkeuteen. Siksi saan olla matkalla iankaikkiseen elämään Jumalan valtakuntaan. Mikään asia maailmassa ei ole järkevämpää ja viisaampaa kuin pelastus iankaikkisesta kadotuksesta.
        Siksi me uskovat haluamme kertoa siitä kaikille ihmisille.


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        "Ja sitten ne vielä ihmettelevät, miksi ketään tervejärkistä ei kiinnosta moinen itse hankittu aivokuolema."

        Minä olen uskova, eikä minua kiinnosta mikään aivokuolema. Minua kiinnostaa Jumala ja Jeesus Kristus, joka on sovittanut syntini ja siirtänyt minut pimeydestä valkeuteen. Siksi saan olla matkalla iankaikkiseen elämään Jumalan valtakuntaan. Mikään asia maailmassa ei ole järkevämpää ja viisaampaa kuin pelastus iankaikkisesta kadotuksesta.
        Siksi me uskovat haluamme kertoa siitä kaikille ihmisille.

        Sinä edustat juuri sitä esimerkkiä mitä älyllinen laiskuus ja aivojen narikkaan heittäminen käytännössä tarkoittaa. Sinulta on tullut roppakaupalla väitteitä, jotka eivät menisi läpi edes alakoululaiselle, puhumattakaan aikuiselle. Olet se varoittava esimerkki millaista tuhoa usko voi ihmiselle aiheuttaa.

        Mutta jatka toki ateismin levittämistä, kun siinä olet kyllä taitava. Päästään nopeammin eroon kaikenmaailman uskomuksista kun sinunlaisesi edustavat niitä.


    • 7865

      Tämä palsta on kohtuullisen vilkas, koska muutama uskis jaksaa suoltaa tänne paskaa uskomattoman uutterasti.

    • ". Miksi ateismi puhututtaa?"

      Ihmiskuntaa on johdettu harhaan jo tuhansia vuosia esittämällä mitä mielikuvituksellisimipia visioita mistä tahansa hihhuliurpoista jotka sikiävät pyhistä marjoista ja muuta sellaista.

      Nyt kansa on valmis olemaan kuuntelematta moista aivopiereskelyä, ilman että pappi tulee ja pakottaa jalkapuuhun.
      Se on vapautta se.

      • "Ihmiskuntaa on johdettu harhaan jo tuhansia vuosia esittämällä mitä mielikuvituksellisimipia visioita mistä tahansa hihhuliurpoista jotka sikiävät pyhistä marjoista ja muuta sellaista."

        Se, joka eniten on johtanut ihmisiä harhaan, on nimeltään saatana. Lukuisat ihmiset kuuntelevat sen valheita tiedotusvälineiden, valheellisten oppikirjojen tai valheellisten tiedejulkaisujen kautta. Saatanan yleisimpiä valheita ovat:
        - Jumalaa ei ole olemassa
        - Raamattu on satukirja
        - Kuoleman jälkeen ei ole mitään tietoisuutta
        - Evoluutio on fakta

        Tällaisten valheiden seurauksena maailmassa on paljon pahaa, vääryyttä, sairauksia, sotia ja monenlaisia ongelmia. Jeesus sanookin:

        "Varas (saatana) ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys." (Joh.10:10)


      • Mark5 kirjoitti:

        "Ihmiskuntaa on johdettu harhaan jo tuhansia vuosia esittämällä mitä mielikuvituksellisimipia visioita mistä tahansa hihhuliurpoista jotka sikiävät pyhistä marjoista ja muuta sellaista."

        Se, joka eniten on johtanut ihmisiä harhaan, on nimeltään saatana. Lukuisat ihmiset kuuntelevat sen valheita tiedotusvälineiden, valheellisten oppikirjojen tai valheellisten tiedejulkaisujen kautta. Saatanan yleisimpiä valheita ovat:
        - Jumalaa ei ole olemassa
        - Raamattu on satukirja
        - Kuoleman jälkeen ei ole mitään tietoisuutta
        - Evoluutio on fakta

        Tällaisten valheiden seurauksena maailmassa on paljon pahaa, vääryyttä, sairauksia, sotia ja monenlaisia ongelmia. Jeesus sanookin:

        "Varas (saatana) ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys." (Joh.10:10)

        "Se, joka eniten on johtanut ihmisiä harhaan, on nimeltään saatana."


        Eikös juumala luonut saatanan :-)

        JA uskovaiset häntä tekohengittävät vuodesta toiseen.


    • Anonyymi

      Ateismi puhuttaa edelleen.

      • Ateismi kiistää käsittääkseni kaiken yliluonnollisen ja siis jumaluudet, mutta täällä S24:n keskustelussa näemmä keskitytään ainoastaan kristinuskoon ja sen lahkoihin. Taitaa olla turvallinen vastustaja, joka ei iske takaisin. Olisiko rohkeutta kirjoitella muistakin uskonnoista?


      • Anonyymi
        paperiarkkipiispa kirjoitti:

        Ateismi kiistää käsittääkseni kaiken yliluonnollisen ja siis jumaluudet, mutta täällä S24:n keskustelussa näemmä keskitytään ainoastaan kristinuskoon ja sen lahkoihin. Taitaa olla turvallinen vastustaja, joka ei iske takaisin. Olisiko rohkeutta kirjoitella muistakin uskonnoista?

        Vai johtuisiko se siitä, että täällä käy ainoastaan kristinuskoisia mainostamassa jumalaansa? Kuinka monta keskustelua näit esimerkiksi hindujen tai islamilaisten toimesta?


      • Anonyymi
        paperiarkkipiispa kirjoitti:

        Ateismi kiistää käsittääkseni kaiken yliluonnollisen ja siis jumaluudet, mutta täällä S24:n keskustelussa näemmä keskitytään ainoastaan kristinuskoon ja sen lahkoihin. Taitaa olla turvallinen vastustaja, joka ei iske takaisin. Olisiko rohkeutta kirjoitella muistakin uskonnoista?

        Tervetuloa palstalle! Ei muuten pidä paikkaansa tuo tekemäsi huomio.


    • Jumala itsekin haluaisi tulla keskustelemaan tänne, mutta hänen olemattomuutensa haittaa asiaa. Siksi hän laittaa uskovaiset valehtelemaan täällä aktiivisesti puolestaan.

      • Anonyymi

        Ei jumalat mitään ihmisiä liikuta vaan ihmiset itse.


      • "Jumala itsekin haluaisi tulla keskustelemaan tänne, mutta hänen olemattomuutensa haittaa asiaa. Siksi hän laittaa uskovaiset valehtelemaan täällä aktiivisesti puolestaan."

        Jumala on ateistisen maailmankatsomuksen ulkopuolella ja siitä johtuu Hänen "olemattomuutensa"
        Kun vaihdat maailmankatsomustasi, niin pääset samaan keskustelupiiriin Jumalan kanssa.


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        "Jumala itsekin haluaisi tulla keskustelemaan tänne, mutta hänen olemattomuutensa haittaa asiaa. Siksi hän laittaa uskovaiset valehtelemaan täällä aktiivisesti puolestaan."

        Jumala on ateistisen maailmankatsomuksen ulkopuolella ja siitä johtuu Hänen "olemattomuutensa"
        Kun vaihdat maailmankatsomustasi, niin pääset samaan keskustelupiiriin Jumalan kanssa.

        Niin sinä luulet.


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        "Jumala itsekin haluaisi tulla keskustelemaan tänne, mutta hänen olemattomuutensa haittaa asiaa. Siksi hän laittaa uskovaiset valehtelemaan täällä aktiivisesti puolestaan."

        Jumala on ateistisen maailmankatsomuksen ulkopuolella ja siitä johtuu Hänen "olemattomuutensa"
        Kun vaihdat maailmankatsomustasi, niin pääset samaan keskustelupiiriin Jumalan kanssa.

        Sinun pirisi onkin voimakasta. Joko MALAK tulee ?


      • Mark5 kirjoitti:

        "Jumala itsekin haluaisi tulla keskustelemaan tänne, mutta hänen olemattomuutensa haittaa asiaa. Siksi hän laittaa uskovaiset valehtelemaan täällä aktiivisesti puolestaan."

        Jumala on ateistisen maailmankatsomuksen ulkopuolella ja siitä johtuu Hänen "olemattomuutensa"
        Kun vaihdat maailmankatsomustasi, niin pääset samaan keskustelupiiriin Jumalan kanssa.

        "Kun vaihdat maailmankatsomustasi, niin pääset samaan keskustelupiiriin Jumalan kanssa."

        Harhat ovat joillekin totisinta totta, mutta ne eivät tee jumalista todellisia.


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        "Jumala itsekin haluaisi tulla keskustelemaan tänne, mutta hänen olemattomuutensa haittaa asiaa. Siksi hän laittaa uskovaiset valehtelemaan täällä aktiivisesti puolestaan."

        Jumala on ateistisen maailmankatsomuksen ulkopuolella ja siitä johtuu Hänen "olemattomuutensa"
        Kun vaihdat maailmankatsomustasi, niin pääset samaan keskustelupiiriin Jumalan kanssa.

        "Kun vaihdat maailmankatsomustasi, niin pääset samaan keskustelupiiriin Jumalan kanssa."

        Sinulle on kerrottu lukemattomia kertoja, että ateisteista osa on olleet uskovaisia. Jopa kristinuskoisia. He eivät ole kuitenkaan saaneet mitään todisteita jumalasta vaikka ovat tehneet kaikki kikat sen löytämiseksi. Mutta epärehellisyyttäsi jatkat tuota valhetta. Luuletko valehtelun tuovan sinulle minkäänlaista uskottavuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pirisi onkin voimakasta. Joko MALAK tulee ?

        Pelailet vanhoja tietokonepelejä.


    • Anonyymi

      Ateismi on sitä, että ei uskota teistisiin jumaluuksiin.

      Ei ateismissa mitään puhuttavaa ole.

      Uskonnoissa on sen sijaan paljonkin puhuttavaa ja niistähän täällä juuri keskustellaan.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä.

        jostain en teiedä mistä


      • Anonyymi

        Ei täällä tosiaankaan puhuta mistään muusta kuin uskonnoista ja niiden uskovista: ateistit kriittiseen sävyyn ja sitten ne uskovaiset puolustavat uskoaan ja levittävät sitä luullen, että ateisti kääntyisi mielikuvitusystävien puoleen jumalharhaisten höpötyksen tuloksena.

        Kovat on luulot hihhulihörhöillä.


    • Anonyymi

      On maailmanhistorian tärkein asia ottaa vastaan Pyhän Raamatun kautta julistettu ilosanoma.Me uskovat elämme täällä saatanan ja hänen käskyläistensä kanssa hetken aikaa. Mutta Jumalan valtakunnassa ikuisesti.Valitkaa tarkoin,sillä on vain kaksi paikkaa ikuisuuden viettoon. Jeesus puhui usein helvetistä, joten se on toinen. Jeesus teki Jumalan luo pääsyn helpoksi,myös teille, jotka täälläkin kirjoittelette mitä saatana käskee.Jumala kutsui teidätkin tähän maailmaan, elääksenne rakastettuina ja rakastaen iloisesti perheenne kanssa,mutta jäitte saatanan ansaan, kuten olette itsekin huomanneet. Eräät teistä ovat hyvin paatuneita,mutta tehkää parannus ja alkakaa ottaa selvää uskonasioista,rukoilkaa Jeesukselta neuvoja.

      • Ateistit vastustavat muitakin uskontoja kuin kristinuskoa. Ateistin ei tule uskoa mihinkään yliluonnolliseen, ei edes Harry Potteriin, muuten ei ole ateisti.


      • Anonyymi
        paperiarkkipiispa kirjoitti:

        Ateistit vastustavat muitakin uskontoja kuin kristinuskoa. Ateistin ei tule uskoa mihinkään yliluonnolliseen, ei edes Harry Potteriin, muuten ei ole ateisti.

        Hauska nimimerkki. Outoja kommentteja. Esimerkiksi minä en ateistina ole antiteisti eli en vastusta uskontoja. En myöskään pidä Harry Potteria teistisenä jumalana, joten ateismi/teismi rintamalla ei ole merkitystä sillä, että pidän HP:täkin vain fiktiivisenä hahmona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska nimimerkki. Outoja kommentteja. Esimerkiksi minä en ateistina ole antiteisti eli en vastusta uskontoja. En myöskään pidä Harry Potteria teistisenä jumalana, joten ateismi/teismi rintamalla ei ole merkitystä sillä, että pidän HP:täkin vain fiktiivisenä hahmona.

        Mikä tarkalleen ottaen oli outoa?


      • Anonyymi

        "On maailmanhistorian tärkein asia ottaa vastaan Pyhän Raamatun kautta julistettu ilosanoma."

        Yli 3 miljardia ihmistä maailmassa on toista mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tarkalleen ottaen oli outoa?

        Ateismi ei tarkoita uskontojen vastustamista. Jotkin ateistit ovat innokkaita uskonnon puolustajia. Alexander Lukashenko on kuvaillut itseään ortodoksiksi ja ateistiksi samaan aikaan.


      • Anonyymi
        paperiarkkipiispa kirjoitti:

        Ateistit vastustavat muitakin uskontoja kuin kristinuskoa. Ateistin ei tule uskoa mihinkään yliluonnolliseen, ei edes Harry Potteriin, muuten ei ole ateisti.

        Totta kai ateisti voi uskoa yliluonnolliseen. Harva ateisti tosin uskoo.

        Ja sen verran ettei ateistit vastusta uskontoja, vaan eivät näe syytä uskoa persoonallisiin jumaliin. On olemassa ateistisia uskontoja kuten buddhalaisuus. Sekaannus voi tulla, koska niitä jumalia mainostaa lähinnä uskonnollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tarkalleen ottaen oli outoa?

        Ateismiin ei kuulu uskontojen vastustus, vaan se on antiteismin aluetta. Tosin täällä hyökätään päivittäin ateisteja vastaan kuin he olisivat antiteistejä, mikä tietysti sataa antiteistien laariin.


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä olen jäähyllä?

    • Anonyymi

      Ateismi puhututtaa taas.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe