Meidät on luotu

KRISTUKSENpalvelija

Kun luomisesta puhutaan ja väitetään että meidät on luotu, niin kysymys, joka voi nousta pintaan on ''Kuka on tämä luoja?'' Vastaus on Jeesus. Jeesuksen kautta kaikki on luotu.
Jeesus loi tähdet, planeetat, maan, kukat, eläimet ja hän loi meidät tänne, jotta voitaisiin olla hänen ystäviään. Jeesus haluaa olla meidän ystävämme; sen takia meidät on luotu. Hänen rakkauteensa ja ystävyyteensä takaisin pääseminen on elämän tarkoitus. Hän rakastaa ihmisiä niin paljon, että syntyi tänne kuolevaisena ihmisenä koska hänen piti tulla ihmisuhriksi ja vuodattaa verensä jotta voidaan päästä takaisin hänen yhteyteensä.

15

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettet.tuotakaan.tiedä

      Jumala oli Luoja ja Jeesus oli Jumalan poika.

      • KRISTUKSENpalvelija

        Raamattu sanoo että kaikki on luotu Jeesuksen kautta ja kaikki pysyy Jeesuksessa voimassa.


    • AteistiTaas

      Olematon ei ole syy mihinkään. Eli ensimmäinen askel on näyttää toteen, että Jumala on olemassa. Sitten vasta voimme alkaa pohtia oliko tuo se, mikä teki jotain.

      Kun katsoo maailmaa, niin ehkäpä tämän maailman luoja olikin Saatana. Näin pahan mysteerikin tulisi selitettyä. Rakkauden ja kaiken hyvyyden tarkoitus on vain kärsimyksen maksimointi. Ilman rakkautta ei voi kokea sitä tuskaa, mikä syntyy, kun menettää rakkaan. Maailmaa ohjaa kateus, ahneus ja himo.

      Noh... Sallitte ironian ;)

      • Jopa Mark5 on myöntänyt (vaikkakin epäsuorasti), että Saatana ja ateistit ovat Jumalaa vahvempia.


    • Taikauskonnoton

      Tässähän tuli jo kaksi täysin perusteetonta opetusta sisäkkäin.
      Miksi pitäisi olettaa että meidät on luotu, ja miksi pitäisi olettaa sen olleen juuri Allah (tai sama heebo jonkin toisenkielisellä nimellä)?

      • Taikauskonnoton

        :..siis kaksi täysin perusteetonta oLetusta


      • HansLähde

        Miksi pitää olettaa että tietoisuus on vain aineen ominaisuus ? Joten se olisi uusi ominaisuus joka olisi syntynyt tyhjästä. Tieteellisempää on ajatella kaikella olevan syyn vaikka ei sitä itse ymmärtäisikään. Minusta on outoa pitää vain sellainen olemassaolevana jonka pystyy selittämään. Ei sillä periaatteella voisi olla alunperin mitään olemassa.


      • HansLähde kirjoitti:

        Miksi pitää olettaa että tietoisuus on vain aineen ominaisuus ? Joten se olisi uusi ominaisuus joka olisi syntynyt tyhjästä. Tieteellisempää on ajatella kaikella olevan syyn vaikka ei sitä itse ymmärtäisikään. Minusta on outoa pitää vain sellainen olemassaolevana jonka pystyy selittämään. Ei sillä periaatteella voisi olla alunperin mitään olemassa.

        Ei ole mitään tieteellistä syytä olettaa tietoisuuden voivan olla olemassa biologisen kehyksen ulkopuolella.
        Ei selityksen puute tietenkään tee asiasta olematonta. Turbilenssia ei ole pystytty selittämään ts. mallintamaan matemaattisesti, mutta ei sen oleassaoloa kukaan epäile. Pimeältä aineelta ja pimeältä energialta puuttuu myös selitys. Kyse on siitä, että niistä on joko suoria tai epäsuoria havaintoja. Henkiolennoista sellaisia ei ole.


      • HansLähde kirjoitti:

        Miksi pitää olettaa että tietoisuus on vain aineen ominaisuus ? Joten se olisi uusi ominaisuus joka olisi syntynyt tyhjästä. Tieteellisempää on ajatella kaikella olevan syyn vaikka ei sitä itse ymmärtäisikään. Minusta on outoa pitää vain sellainen olemassaolevana jonka pystyy selittämään. Ei sillä periaatteella voisi olla alunperin mitään olemassa.

        "Miksi pitää olettaa että tietoisuus on vain aineen ominaisuus ?"

        Mikä viittaisi siihen, että se olisi muuta kuin "aineen ominaisuus"? Tottakai esimerkiksi monissa lauluissa viitataan, että "vain tuuli tietää", mutta tietääkö se oikeasti?


      • tieteenhaastaja
        agnoskepo kirjoitti:

        Ei ole mitään tieteellistä syytä olettaa tietoisuuden voivan olla olemassa biologisen kehyksen ulkopuolella.
        Ei selityksen puute tietenkään tee asiasta olematonta. Turbilenssia ei ole pystytty selittämään ts. mallintamaan matemaattisesti, mutta ei sen oleassaoloa kukaan epäile. Pimeältä aineelta ja pimeältä energialta puuttuu myös selitys. Kyse on siitä, että niistä on joko suoria tai epäsuoria havaintoja. Henkiolennoista sellaisia ei ole.

        Mikään 2,5miljardista aivosoluistasi ei ole tietoinen.
        Mikä on se osa aivoista joka pystyy yhdistämään kaikkien aivosolujen ominaisuudet niin jotta lopuksi tiedostat olemassaolon?

        Tietoisuus olemassaolostasi on eri asia kuin ymmärtää asioita, mutta ilman olemassaolon tietoisuutta et voi ymmärtää mitään.
        Kun näet taikurin tekevän temppunsa kuvittelet ehkä logiikkaa käyttäen ymmärtäväsi miten temppu tehdään.
        Mikäli joku selittää saman tavan olet asiasta varmempi kuin yksin päätellessäsi ja varmuus vahvistuu kun yhä useampi on kanssasi päätynyt samaan . Mikäli asiaan löytyy vielä joku tieteeseen pohjautuva selitysosa, varmuutesi senkuin kasvaa. Ja mikäli et itse vielä ollut myöntänyt kenellekään että olet samoilla haminoilla omassa päättelyssäsi kuin kaikki muutkin, psykologisesta vaikutuksesta äänekäs todistuksesi yhä vain vankistaa uskomistasi. Jopa niin pitkälle että sinun olisi vaikeaa uskoa edes taikuria itseään kun hän kertoisi teidän kaikkien olleen väärässä.
        Evoluutioteoria on juuri tällainen selitys luomistempun selittämisessä että vaikka se näyttää oikealta se on yhä vielä kuulematta itse taikurilta eli luojalta joka sanoo sen viimeisen ja toden sanan.


      • tieteenhaastaja kirjoitti:

        Mikään 2,5miljardista aivosoluistasi ei ole tietoinen.
        Mikä on se osa aivoista joka pystyy yhdistämään kaikkien aivosolujen ominaisuudet niin jotta lopuksi tiedostat olemassaolon?

        Tietoisuus olemassaolostasi on eri asia kuin ymmärtää asioita, mutta ilman olemassaolon tietoisuutta et voi ymmärtää mitään.
        Kun näet taikurin tekevän temppunsa kuvittelet ehkä logiikkaa käyttäen ymmärtäväsi miten temppu tehdään.
        Mikäli joku selittää saman tavan olet asiasta varmempi kuin yksin päätellessäsi ja varmuus vahvistuu kun yhä useampi on kanssasi päätynyt samaan . Mikäli asiaan löytyy vielä joku tieteeseen pohjautuva selitysosa, varmuutesi senkuin kasvaa. Ja mikäli et itse vielä ollut myöntänyt kenellekään että olet samoilla haminoilla omassa päättelyssäsi kuin kaikki muutkin, psykologisesta vaikutuksesta äänekäs todistuksesi yhä vain vankistaa uskomistasi. Jopa niin pitkälle että sinun olisi vaikeaa uskoa edes taikuria itseään kun hän kertoisi teidän kaikkien olleen väärässä.
        Evoluutioteoria on juuri tällainen selitys luomistempun selittämisessä että vaikka se näyttää oikealta se on yhä vielä kuulematta itse taikurilta eli luojalta joka sanoo sen viimeisen ja toden sanan.

        "Evoluutioteoria on juuri tällainen selitys luomistempun selittämisessä että vaikka se näyttää oikealta se on yhä vielä kuulematta itse taikurilta eli luojalta joka sanoo sen viimeisen ja toden sanan."

        Evoluutioteoria ei yritä selittää mitään taikatemppuja, vaan sen mitä on tapahtunut ja mitä tapahtuu jatkuvasti kaikkialla elollisessa maailmassa. Eli sitä, miten faktuaalinen luonnonilmiö nimeltä biologinen evoluutio tapahtuu. Taikatemppuja ja taikureita on turha yrittää tähän asiaan sotkea.


    • Uusapinointia

      Meidät on luotu hyviksi, kaikki tietää mitää persusta tulee, kokkareilta lähtee luikkijat, samoin kuin lähti persuilta , - siniseksi värjättynä. Värjätäänkö nyt valkoiseksi.

    • "Vastaus on Jeesus. Jeesuksen kautta kaikki on luotu."

      Lopetetaanpa tämä paskanjauhaminen heti alkuunsa. Jeesus ei ole mitään luonut. Vanhan testamentin mukaan luoja oli Viisaus, jumalan femiininen puoli, jumalan puoliso Ashera.

      1 Kuulkaa! Viisaus kutsuu, ymmärrys korottaa äänensä.

      22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata.

      Tässä aivan selkeästi vihjataan Asheran ja Jahven seksuaaliseen kumppanuuteen ja Asheran palvontaan viisauden ja hedelmällisyyden jumalattarena.

      30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.

      31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.

      Uudessa Testamentissa Viisaus on käännetty sanaksi. Kreikan kielen sana 'logos' voi tarkoittaa puhetta, sanaa, merkitystä, ajattelua, järkeä, periaatetta, sääntöä, suhdetta tai oppia. Oikea merkitys on Vanhan Testamentin Viisaus, joka on kanaanilainen jumalatar Ashera.

      Tästä linkistä kaikki voivat todeta, että arkeologia todistaa Jahvella olleen puoliso Ashera. Kuntillet Ajrudin arkeologisessa löydässä, ruukunpalasessa on teksti 'Siunatkoon sinua Samarian Jahve ja hänen Asheransa'.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Kuntillet_Ajrud

    • "Vastaus on Jeesus. Jeesuksen kautta kaikki on luotu.
      Jeesus loi tähdet, planeetat, maan, kukat, eläimet ja hän loi meidät tänne, jotta voitaisiin olla hänen ystäviään. Jeesus haluaa olla meidän ystävämme; sen takia meidät on luotu. "

      Miksi Jeesus loi käen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe