Instant vihollinen

NATO:n liittyminen tekisi meistä heti, samalla hetkellä, vihollisia lähimmälle naapurillemme.

En tiedä miten teidän naapurustossanne toimitaan, mutta tuletteko mitenkään toimeen?
Puhun nyt Suomen turvallisuudesta ja ainakaan minua ei miellytä ajatus yli tuhat kilometria
pitkästä rajasta vihollisen kanssa. Kutsuisin mielummin naapurin kylään grillailemaan ja
chillailemaan.

Tämän palstan porukalla on omat pelkonsa, ymmärrän sen - kranaattikauhu voi kestää
isältä pojalle ja pojalta pojanpojalle. Mutta siihen saa hoitoa jos vain uskaltaa ottaa sen
ensimmäisen askeleen.

Ai siis miksikö haluaisimme suurimmasta naapuristamme instant vihollisen?
Ymmärrän senkin: Se on kuin uskonto! En voi enkä ala "käännyttämään" täällä
ketään, se on hukkaan heitettyä aikaa.

Sen verran kuitenkin sanon, että mikäli olisimme NATO:n jäsen, niin ison riidan
syttyessä maamme pommitettaisiin ensimmäisten joukossa kokonaan
paskaksi - siis taivaan tuuliin - oli ihan mikä tahansa NATO:n ohjuspuolustus
tai NATO:n turvatakuu!

Miksi helvetissä pitää kaivaa verta omasta nenästä? Osaatteko ennakoida shakki-
pelissä yhtä siirtoa pidemmälle?

14

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PaskaKalinka

      Ryssälle KAIKKI ovat vihollisia joten SO WHAT?!?!

      Kun ryssä harjoitteli ydinaseiskua Ruotsia kohtaan niin ryssän touhuissa ei ole mitään epäselvää.

      NATOon vaan ja vikkelästi sillä NATO-maahan ryssä EI TODELLAKAAN hyökkää.

      Tyhmä ryssä!

    • tujryr

      Natoon liittymällä vältämme joutumasta yksin sotaan Venäjää vastaan. Naton ulkopuolelle jäämällä emme vältä joutumasta sotakentäksi jos Naton ja Venäjän välille syttyy sota.

      Venäjän sotaharjoituksissa on harjoiteltu hyökkäämistä Suomeen vaikka Suomi ei kuulu Natoon.

      Suomen kiertämistä ei ole harjoiteltu.

    • Aloitus täyttä asiallista asiaa, nato ei pysty Suomea suojelemaan, nykyinen suuntaus puolustuspolitiikan teossa on järjetöntä.

      • SuomettumistaKaipaatte

        Aloitus on täyttä fuulaa! Ei Venäjä ymmärrä kahden valtion TASAPUOLISTA ystävyyttä vaan pitää sitä aina heikkouden merkkinä!

        Meillä, jos kellä, on tästä hyvää kokemusta suomettuneelta YYA-ajalta 70-luvulta! Silloin vedettiin liturgista veisuuta ylimmästä ystävyydestä, mutta miten se toimi käytännössä?

        Se toimi siten, että naapuri sekaantui ja saneli kaikki Suomen asiat... sisäpolitiikan, henkilöt, ja sensuurin!

        Tähän Tiltu-lauma on muka turvallisuuden nimissä pyrkimässä yhä vieläkin. Todellisuudessa ainoa varma turvallisuusratkaisu on sama kuin mitä tekivät Baltian maat.


      • Minulla on (Saulin henk. koht. pubissa tavanneena) sellainen kutina, että hän
        on ennen kaikkea tärkein Venäjän diplomaattimme.
        Viisan mies, joka on miettinyt nämä asiat tuhanteen kertaan, eikä ikinä
        tekisi sellaista virhettä, mikä olisi epäedullinen maan turvallisuudelle.

        Pitäkää hauskaa NATO-kerhossanne. Eikö teillä ole edes Ronald McDonald
        kerhoa siellä hevonkuusessa? Ei se mitään. Grillailkaa ja chillailkaa
        (Ja Maa on pyöreä, ei litteä).


      • Vauvalehti? Joko te pommitatte sellaistakin noilla järjettömyyksillänne?
        Ei ihme, että kranaattikauhu periytyy isältä pojalle!


      • TaasValehtelet
        tractor kirjoitti:

        Vauvalehti? Joko te pommitatte sellaistakin noilla järjettömyyksillänne?
        Ei ihme, että kranaattikauhu periytyy isältä pojalle!

        Kysy kaveriltasi kuka pommittaa ja mitä?
        Kysy samalla että jäikö sille jokin trauma kun se heivattiin hiuksista vittuun sieltä vauvalehden palstalta, vai sureeko sitä ettei päässyt taipumuksiaan toteuttamaan?
        Että sellaista kranaattikauhua pikku pervoilla.


      • OutoPurkaus
        tractor kirjoitti:

        Minulla on (Saulin henk. koht. pubissa tavanneena) sellainen kutina, että hän
        on ennen kaikkea tärkein Venäjän diplomaattimme.
        Viisan mies, joka on miettinyt nämä asiat tuhanteen kertaan, eikä ikinä
        tekisi sellaista virhettä, mikä olisi epäedullinen maan turvallisuudelle.

        Pitäkää hauskaa NATO-kerhossanne. Eikö teillä ole edes Ronald McDonald
        kerhoa siellä hevonkuusessa? Ei se mitään. Grillailkaa ja chillailkaa
        (Ja Maa on pyöreä, ei litteä).

        ”Pitäkää hauskaa NATO-kerhossanne. Eikö teillä ole edes Ronald McDonald
        kerhoa siellä hevonkuusessa? Ei se mitään. Grillailkaa ja chillailkaa
        (Ja Maa on pyöreä, ei litteä).”

        Olet pahasti erkaantunut todellisuudesta? EI OLE mitään Nato-kerhoa! Osa suomalaisista näkee sen Suomelle kaikkein turvallisimmaksi vaihtoehdoksi!
        Kukaan kannattajista ei ’palvo’ USA:ta (absurdi ajatus!) tai grillaa. Asiasta voi olla rehellisesti kahta mieltä! Minä mielihyvin suon sinulle omasi ilman haukkumisia!


    • Gretyis

      Aloittaja on sikäli oikeassa natokannatuksen vertaamisessa uskontoon, että usko ja järki ovat keskenään ristiriidassa. Otetaan nyt, vaikka esimerkki kristinuskon Jumalan kolmiyhteisyydestä. Eihän sitä järki voi käsittää, vaan se otettava uskolla todeksi. Samoin natouskossa uskotaan, vastoin monien esittämiä järkisyitä, että NATO on se turva. On sanottu ( Luther kait), että ihmisen Jumala on se, johon hän asettaa turvansa.

      • TiltuKertooTotuuden

        "että usko ja järki ovat keskenään ristiriidassa....Samoin natouskossa uskotaan, vastoin monien esittämiä järkisyitä, että NATO on se turva. "

        Jospa kerrot nyt omin sanoin sen, että miksi Nato ei turvaa pienen jäsenvaltion rajoja (kuten Baltiassa?)

        Ja voit nyt vapaasti "järkisyillä" perustella, että miksi Nato EI OLISI turva! Puskasta on mukava heitellä, mutta perustelujen esittäminen on sitten harvinaisempaa!

        Onneksi sinulta sellaiset löytyy:-D


    • rajanpinnassanähty

      niin tää ystävällinen naapurihan ei ikinä ole tätä pientä maata uhannu? pikkusena muistutuksena siitä että siihen ei ole luottamista eräskin juhannuspäivä 90 luvulla, sillon ei vielä ollu hornetteja ostettu niin eikös tää naapuri pistäny yhtäkkiä ison määrän koneita tuleen kohti suomen ilmatilaa, no meijän poijat joutu pomppaan koneisiinsa ja ajeleen porukalla rajn pintaan vastaan. siinä ei ainakaan luotto itänaapuriin kasvanu

    • Natoonhet

      Natoon liittymällä itsenäisyytemme säilyy.

    • HeHeHee

      KÄÄKS! MIES KÄYTTI POMMIA OVISTOPPARINA VUOSIKYMMENIÄ ... no itse käytin talorempan aikana suoraa valovirtaa varkaushälyttimenä ulko-oven kahvassa. Toimii ihan jees, kunhan vaan muisti ulkovalokatkaisijasta pistää virran pois. AUTS!

      Oli vaan sopivasti pitkät piuhat sisällä turhaan roikkumassa.

      Kai siitä muutama turhake poistu samalla.

    • PaskaKalinka

      Ryssä haistakoot PASKAN ja vastaanottakoot koko muun maailman SYVÄN HALVEKSUNNAN touhuilleen.

      Muuta ryssä ei ansaitse!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe