PROFEETTOJEN todistus

LainTäyttymysOnRakkaus

Tässä ketjussa profeetat wewewewewewewe, hrty, cxnm, fbcd, dfgs, dfgdhg ym. herran profeetat antavat väkevän todistuksen rakkaudestaan Esikuvaansa ja Herraansa Jeesukseen Kristukseen.

Me tavalliset tallaajat emme voi käsittää kaiken sen rakkauden pituutta, leveyttä, syvyyttä ja korkeutta, jota armon kokeneet ja Herran Pyhällä Hengellä täyttämät ja voitelemat profeetat tuntevat lähimmäisiään ja Herraansa Jeesusta Kristusta kohtaan.

Nyt saamme pienen välähdyksen siitä.

24

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoitusten_mukaan

      Aloittaja ei tunne Jumalaa, eikä edes tiedä, mitä Raamatussa lukee.

      Jeesus Kristus on armahtavainen niille, jotka tekevät parannuksen, mutta kaikilla on oma armonaikansa. Jeesus puhui paljon lopullisesta tuomiosta ja myös helvetin tulesta. Ilman parannuksen tekoa ei ole kenelläkään uskovalla pelastusta.

      Jh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta. 14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

      Lk 24: 47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.

      Jeesus lähetti opetuslapsensa matkaa ja antoi heille Totuuden Hengen. Opetuslapsilla oli monenlaisia tehtäviä. Yksi tehtävä muiden muassa oli kieltää syntien anteeksisanto Pyhän Hengen johdatuksessa niiltä, joiden armonaika oli kulunut umpeen ja parannusta syntien tekemisestä ei ollut tapahtunut. Ne jotka olivat pilkanneet Pyhää Henkeä, heidän anteeksiantamaton tekonsa voitiin myös todeta. Jumala ei ole lopettanut toimimasta vastaavalla tavalla.

      Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

      Mt 16:17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. 18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

      Tässä asiassa ei ole mitään ihmeellistä tai uutta. Jumala tuomitsee laittomuutta tekevät uskovat kadotukseen. Lähes kaikki uskovat tulevat tuomituksi, koska Jeesuksen sanojen mukaan vain hyvin harva pääsee taivaaseen. Kuten Pietarikin sanoi, niin tuomio alkaa Jumalan huoneesta. Laittomuuden miehen johtamat kirkot heitetään tuliseen järveen.

      Lk 13:22 Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti. 23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: 24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

      Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Jumalan palvelijat ilmoittavat Jumalan tuomiot. Jumalan tuomiot ovat vanhurskaat ja oikeat. Tätä on aina ollut ja tätä tulee olemaan jatkossakin.

      Hes. 34:2: "Ihminen, julista tuomio Israelin paimenille. Julista tuomio, sano noille kansansa kaitsijoille: Näin sanoo Herra Jumala: Voi teitä, Israelin paimenet! Te pidätte huolta vain itsestänne, vaikka paimenen tulisi huolehtia lampaistaan.

      Aam 3: 7 Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille. 8 Leijona ärjyy, kuka ei pelkäisi? Herra Jumala puhuu, kuka ei julistaisi?

      Jer 1:7-9: -- minne ikinä sinut lähetän, ja puhu, mitä minä käsken sinun puhua. 8 Älä pelkää ketään, sillä minä, Herra, olen sinun kanssasi ja suojelen sinua. 9 Sitten Herra ojensi kätensä, kosketti suutani ja sanoi minulle: -- Minä annan sanani sinun suuhusi.

      • LainTäyttymysOnRakkaus

        Suo anteeksi, mutta tämä ketju on tarkoitettu herran profeettojen wewewewewewewe, hrty, cxnm, fbcd, dfgs, dfgdhg ym henkilökohtaisille todistuksille heidän tuntemastaan rakkaudesta heidän armahtajaansa ja Vapahtajaansa Jeesusta Kristusta kohtaan.

        He saavat nyt tilaisuuden todistaa iloiten siitä, miten he ovat henkilökohtaisesti kokeneet tämän valtavan suuren armon ja anteeksiantamuksen omalla kohdallaan omassa elämässään.

        Todistaahaan heidän veljensä Paavalikin näin "missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi" Room.5:20 ja "Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Room.7:24,25

        Tässä meidän rakkaudettomassa maailmassamme tällaisia todistuksia tarvitaan kipeästi, sillä mitä lähemmäksi lopun aikaa me tulemme, niin nämä sanat käyvät toteen "ja sen tähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus" Matt.24:12.

        Paavalin henkilökohtainen kokemus oli "Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen" Fil.3:8

        Tällaisia henkilökohtaisia todistuksia tämän palstan lukijat tarvitsevat kipeästi, sillä tuomioita julistetaan nyt jo joka palstalla, niistä ei siis ole puutetta, mutta rakkauden lähettiläitä ei löydy juuri mistään. Tuleekin mieleen, että elämmekö jo niin lopun ajassa, että sellaisia ei ole enää lainkaan olemassa?

        Ja Paavali todistaa myös, että Jumalan hyvyys on se "magneetti", joka vetää ihmisiä parannukseen.

        Room.2
        1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
        2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
        3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
        4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?

        Toivoa antaa kuitenkin nyt se, että palstalle on tullut todellisia Herran profeettoja, joilla on myös annettavana ravintoa tällä rakkauden sarallakin rakkaudennälkäisille lähimmäisilleen, joten kuunnelkaamme hetken heidän henkilökohtaisia todistuksiaan.

        1.Kor.8:1 "Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa."

        1.Kor.13
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.


      • Kirjoitusten_mukaan
        LainTäyttymysOnRakkaus kirjoitti:

        Suo anteeksi, mutta tämä ketju on tarkoitettu herran profeettojen wewewewewewewe, hrty, cxnm, fbcd, dfgs, dfgdhg ym henkilökohtaisille todistuksille heidän tuntemastaan rakkaudesta heidän armahtajaansa ja Vapahtajaansa Jeesusta Kristusta kohtaan.

        He saavat nyt tilaisuuden todistaa iloiten siitä, miten he ovat henkilökohtaisesti kokeneet tämän valtavan suuren armon ja anteeksiantamuksen omalla kohdallaan omassa elämässään.

        Todistaahaan heidän veljensä Paavalikin näin "missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi" Room.5:20 ja "Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Room.7:24,25

        Tässä meidän rakkaudettomassa maailmassamme tällaisia todistuksia tarvitaan kipeästi, sillä mitä lähemmäksi lopun aikaa me tulemme, niin nämä sanat käyvät toteen "ja sen tähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus" Matt.24:12.

        Paavalin henkilökohtainen kokemus oli "Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen" Fil.3:8

        Tällaisia henkilökohtaisia todistuksia tämän palstan lukijat tarvitsevat kipeästi, sillä tuomioita julistetaan nyt jo joka palstalla, niistä ei siis ole puutetta, mutta rakkauden lähettiläitä ei löydy juuri mistään. Tuleekin mieleen, että elämmekö jo niin lopun ajassa, että sellaisia ei ole enää lainkaan olemassa?

        Ja Paavali todistaa myös, että Jumalan hyvyys on se "magneetti", joka vetää ihmisiä parannukseen.

        Room.2
        1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
        2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
        3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
        4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?

        Toivoa antaa kuitenkin nyt se, että palstalle on tullut todellisia Herran profeettoja, joilla on myös annettavana ravintoa tällä rakkauden sarallakin rakkaudennälkäisille lähimmäisilleen, joten kuunnelkaamme hetken heidän henkilökohtaisia todistuksiaan.

        1.Kor.8:1 "Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa."

        1.Kor.13
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

        Sinä saarnaat korvasyyhyyn. Jumala on Pyhä. Hän on yhtä aikaa sekä armahtavainen että tarvittaessa ankara tuomari.

        Olen kiinnittänyt huomiota, miten saastunut paikka Suomi24:n on. Niin moni heittelee vastuuttomasti omia lihallisia mielipiteitä kristinuskosta ja niin levittää väärää evankeliumia. Valitettavasti taitaa olla niin, että monissa kirkkokunnissakin toimitaan yhtä huonosti.

        Ei ole mikään ihme, jos keskustelufoorumeilla kirjoittelevat uskovat joutuvat tuomituksi, koska Jumalan tuomio tulee myös jokaisesta turhasta sanasta. Ilman parannuksen tekoa ja pyhittymistä ei ole pelastusta. Laittomuudessa elävät uskovat tuomitaan.

        Jeesus ei puhunut pelkästään armosta. Hän jakoi tuomioita kokonaisille kaupungeille esim. Korasinille ja Betsaidalle. Jeesus sanoi, että koska Ninive teki parannuksen, heidän asukkaat nousevat viimeisenä päivänä antamaan tuomion Jeesuksen ajan pahalle sukupolvelle.

        Matteus 11:
        20 Sitten Jeesus alkoi soimata niitä kaupunkeja, joissa hän oli useimmat voimatekonsa tehnyt, siitä etteivät ne olleet tehneet parannusta:
        21 "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Betsaida! Jos teidän kaduillanne tehdyt voimateot olisi tehty Tyroksessa tai Sidonissa, niiden asukkaat olisivat jo aikoja sitten verhoutuneet säkkiin ja tuhkaan ja kääntyneet.
        22 Minä sanon teille: Tyros ja Sidon pääsevät tuomiopäivänä vähemmällä kuin te.

        Matteus 12:
        38 Silloin muutamat lainopettajat ja fariseukset sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, anna tässä meidän nähtemme merkki!"
        39 Mutta Jeesus vastasi heille: "Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki.
        40 Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
        41 Niniven asukkaat nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja langettavat sille tuomion. He kääntyivät, kun Joona saarnasi heille, ja tässä teillä on enemmän kuin Joona!
        42 Etelän kuningatar herää tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja langettaa sille tuomion. Hän tuli maan ääristä saakka kuulemaan Salomon viisautta, ja tässä teillä on enemmän kuin Salomo!

        Sinä tivaat profeetoilta vain lohdun ja armon sanoja. Minä olen huomannut, että Jumala yleensä lähettää profeettansa paikalle silloin, kun joku kaupunki vihitään tuhon omaksi. Jumala kyllä pelastaa omansa tulen alta pois, mutta Sodomasta haettiin pois vain neljä ja yksi heistäkin katseli taakse tuhoutuen siihen syntiinsä.


      • Vakijösen
        Kirjoitusten_mukaan kirjoitti:

        Sinä saarnaat korvasyyhyyn. Jumala on Pyhä. Hän on yhtä aikaa sekä armahtavainen että tarvittaessa ankara tuomari.

        Olen kiinnittänyt huomiota, miten saastunut paikka Suomi24:n on. Niin moni heittelee vastuuttomasti omia lihallisia mielipiteitä kristinuskosta ja niin levittää väärää evankeliumia. Valitettavasti taitaa olla niin, että monissa kirkkokunnissakin toimitaan yhtä huonosti.

        Ei ole mikään ihme, jos keskustelufoorumeilla kirjoittelevat uskovat joutuvat tuomituksi, koska Jumalan tuomio tulee myös jokaisesta turhasta sanasta. Ilman parannuksen tekoa ja pyhittymistä ei ole pelastusta. Laittomuudessa elävät uskovat tuomitaan.

        Jeesus ei puhunut pelkästään armosta. Hän jakoi tuomioita kokonaisille kaupungeille esim. Korasinille ja Betsaidalle. Jeesus sanoi, että koska Ninive teki parannuksen, heidän asukkaat nousevat viimeisenä päivänä antamaan tuomion Jeesuksen ajan pahalle sukupolvelle.

        Matteus 11:
        20 Sitten Jeesus alkoi soimata niitä kaupunkeja, joissa hän oli useimmat voimatekonsa tehnyt, siitä etteivät ne olleet tehneet parannusta:
        21 "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Betsaida! Jos teidän kaduillanne tehdyt voimateot olisi tehty Tyroksessa tai Sidonissa, niiden asukkaat olisivat jo aikoja sitten verhoutuneet säkkiin ja tuhkaan ja kääntyneet.
        22 Minä sanon teille: Tyros ja Sidon pääsevät tuomiopäivänä vähemmällä kuin te.

        Matteus 12:
        38 Silloin muutamat lainopettajat ja fariseukset sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, anna tässä meidän nähtemme merkki!"
        39 Mutta Jeesus vastasi heille: "Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki.
        40 Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
        41 Niniven asukkaat nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja langettavat sille tuomion. He kääntyivät, kun Joona saarnasi heille, ja tässä teillä on enemmän kuin Joona!
        42 Etelän kuningatar herää tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja langettaa sille tuomion. Hän tuli maan ääristä saakka kuulemaan Salomon viisautta, ja tässä teillä on enemmän kuin Salomo!

        Sinä tivaat profeetoilta vain lohdun ja armon sanoja. Minä olen huomannut, että Jumala yleensä lähettää profeettansa paikalle silloin, kun joku kaupunki vihitään tuhon omaksi. Jumala kyllä pelastaa omansa tulen alta pois, mutta Sodomasta haettiin pois vain neljä ja yksi heistäkin katseli taakse tuhoutuen siihen syntiinsä.

        Nämä tuskin olivat oikeita profeettoja. Sen verran astian makua heidän kirjoituksissaan oli.


      • voisinua
        Vakijösen kirjoitti:

        Nämä tuskin olivat oikeita profeettoja. Sen verran astian makua heidän kirjoituksissaan oli.

        Ja hahhah!!! Sinä maistat kaikessa astian makua ja sinussakin on sellaista. Asian maku on sellainen veruke, että se on niin helppo heittää joka väliin, kun ei tykkää lukemastaan.


      • LainTäyttymysOnRakkaus
        Kirjoitusten_mukaan kirjoitti:

        Sinä saarnaat korvasyyhyyn. Jumala on Pyhä. Hän on yhtä aikaa sekä armahtavainen että tarvittaessa ankara tuomari.

        Olen kiinnittänyt huomiota, miten saastunut paikka Suomi24:n on. Niin moni heittelee vastuuttomasti omia lihallisia mielipiteitä kristinuskosta ja niin levittää väärää evankeliumia. Valitettavasti taitaa olla niin, että monissa kirkkokunnissakin toimitaan yhtä huonosti.

        Ei ole mikään ihme, jos keskustelufoorumeilla kirjoittelevat uskovat joutuvat tuomituksi, koska Jumalan tuomio tulee myös jokaisesta turhasta sanasta. Ilman parannuksen tekoa ja pyhittymistä ei ole pelastusta. Laittomuudessa elävät uskovat tuomitaan.

        Jeesus ei puhunut pelkästään armosta. Hän jakoi tuomioita kokonaisille kaupungeille esim. Korasinille ja Betsaidalle. Jeesus sanoi, että koska Ninive teki parannuksen, heidän asukkaat nousevat viimeisenä päivänä antamaan tuomion Jeesuksen ajan pahalle sukupolvelle.

        Matteus 11:
        20 Sitten Jeesus alkoi soimata niitä kaupunkeja, joissa hän oli useimmat voimatekonsa tehnyt, siitä etteivät ne olleet tehneet parannusta:
        21 "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Betsaida! Jos teidän kaduillanne tehdyt voimateot olisi tehty Tyroksessa tai Sidonissa, niiden asukkaat olisivat jo aikoja sitten verhoutuneet säkkiin ja tuhkaan ja kääntyneet.
        22 Minä sanon teille: Tyros ja Sidon pääsevät tuomiopäivänä vähemmällä kuin te.

        Matteus 12:
        38 Silloin muutamat lainopettajat ja fariseukset sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, anna tässä meidän nähtemme merkki!"
        39 Mutta Jeesus vastasi heille: "Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki.
        40 Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
        41 Niniven asukkaat nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja langettavat sille tuomion. He kääntyivät, kun Joona saarnasi heille, ja tässä teillä on enemmän kuin Joona!
        42 Etelän kuningatar herää tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja langettaa sille tuomion. Hän tuli maan ääristä saakka kuulemaan Salomon viisautta, ja tässä teillä on enemmän kuin Salomo!

        Sinä tivaat profeetoilta vain lohdun ja armon sanoja. Minä olen huomannut, että Jumala yleensä lähettää profeettansa paikalle silloin, kun joku kaupunki vihitään tuhon omaksi. Jumala kyllä pelastaa omansa tulen alta pois, mutta Sodomasta haettiin pois vain neljä ja yksi heistäkin katseli taakse tuhoutuen siihen syntiinsä.

        "Sinä saarnaat korvasyyhyyn. Jumala on Pyhä. Hän on yhtä aikaa sekä armahtavainen että tarvittaessa ankara tuomari."

        Mitä ihmeen korvasyyhyä siinä on, että pyytää profeettojen henkilökohtaista todistusta omasta rakkaudestaan Jeesukseen??? Senhän pitäisi olla kristityn suuri etuoikeus!

        Vai eikö sitä rakkautta löydy, vaikka se Raamatun mukaan on se kaikkein tärkein asia?

        "Sinä tivaat profeetoilta vain lohdun ja armon sanoja."

        Väärin. Minä pyydän profeetoilta MYÖS armon sanoja. Annan heille tilaisuuden osoittaa, miten suuresti he rakastavat Herraansa ja Vapahtajaansa Jeesusta Kristusta. Mitä pahaa siinä on?

        Mutta tietenkin, jos profeetta itse ei ole syntien anteeksisaamista ja armoa kokenut, niin mitäpä hänellä on annettavana muuta kuin pelkkiä kovia tuomion sanoja ja onttoja, ulkoaopeteltuja Raamatun lainauksia...

        Luuk.23
        33 Ja kun saavuttiin paikalle, jota sanotaan Pääkallonpaikaksi, niin siellä he ristiinnaulitsivat hänet sekä pahantekijät, toisen oikealle ja toisen vasemmalle puolelle.
        34 Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät". Ja he jakoivat keskenään hänen vaatteensa ja heittivät niistä arpaa.
        35 Ja kansa seisoi ja katseli. Ja hallitusmiehetkin ivasivat häntä ja sanoivat: "Muita hän on auttanut; auttakoon itseänsä, jos hän on Jumalan Kristus, se valittu".
        36 Myös sotamiehet pilkkasivat häntä, menivät hänen luoksensa ja tarjosivat hänelle hapanviiniä
        37 ja sanoivat: "Jos sinä olet juutalaisten kuningas, niin auta itseäsi".

        Kuka Sinä muuten olet? Joku noista wewewewewewewe, hrty, cxnm, fbcd, dfgs, dfgdhg jne...?


      • näin.se.on.aina.ollut
        LainTäyttymysOnRakkaus kirjoitti:

        "Sinä saarnaat korvasyyhyyn. Jumala on Pyhä. Hän on yhtä aikaa sekä armahtavainen että tarvittaessa ankara tuomari."

        Mitä ihmeen korvasyyhyä siinä on, että pyytää profeettojen henkilökohtaista todistusta omasta rakkaudestaan Jeesukseen??? Senhän pitäisi olla kristityn suuri etuoikeus!

        Vai eikö sitä rakkautta löydy, vaikka se Raamatun mukaan on se kaikkein tärkein asia?

        "Sinä tivaat profeetoilta vain lohdun ja armon sanoja."

        Väärin. Minä pyydän profeetoilta MYÖS armon sanoja. Annan heille tilaisuuden osoittaa, miten suuresti he rakastavat Herraansa ja Vapahtajaansa Jeesusta Kristusta. Mitä pahaa siinä on?

        Mutta tietenkin, jos profeetta itse ei ole syntien anteeksisaamista ja armoa kokenut, niin mitäpä hänellä on annettavana muuta kuin pelkkiä kovia tuomion sanoja ja onttoja, ulkoaopeteltuja Raamatun lainauksia...

        Luuk.23
        33 Ja kun saavuttiin paikalle, jota sanotaan Pääkallonpaikaksi, niin siellä he ristiinnaulitsivat hänet sekä pahantekijät, toisen oikealle ja toisen vasemmalle puolelle.
        34 Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät". Ja he jakoivat keskenään hänen vaatteensa ja heittivät niistä arpaa.
        35 Ja kansa seisoi ja katseli. Ja hallitusmiehetkin ivasivat häntä ja sanoivat: "Muita hän on auttanut; auttakoon itseänsä, jos hän on Jumalan Kristus, se valittu".
        36 Myös sotamiehet pilkkasivat häntä, menivät hänen luoksensa ja tarjosivat hänelle hapanviiniä
        37 ja sanoivat: "Jos sinä olet juutalaisten kuningas, niin auta itseäsi".

        Kuka Sinä muuten olet? Joku noista wewewewewewewe, hrty, cxnm, fbcd, dfgs, dfgdhg jne...?

        Tosiasiallisesti sinä yrität estää tuomioiden julkaisemisen Suomi24:lla. Yrität keksiä kaikki konstit, että saisit tuomiot epäilyksen alaisiksi. Tällä tavalla sinä toimit Pyhää Henkeä ja totuutta vastaan. Jumalaa sinä et voi estää ja tuomioita tulee kaikille niille uskoville, jotka eivät tee parannusta laittomuudesta ja niille, jotka vastustavat Pyhää Henkeä.

        Mt 12: 36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. 37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."


      • valehtelijoille

        Profeetoita tulee arvostella, se on Raamatun ohje:

        1.Kor14:29. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja MUUT ARVOSTELKOOT;
        30. mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.
        31. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
        32. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset

        Profeetta ilman rakkautta ei ole mitään:
        1.Kor.13:2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

        Profeetat paljastivat salaisuuksia ihmisistä:
        1.Kor.14:24. Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,
        25. hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä

        Näillä sivuilla jotkut vähän tärähtäneet ovat olevinaan profeettoja, mutta heitä ei saa arvostella, siitä tulee kadotustuomioita kerran päivässä. Näillä profeetoilla ei ole tietoakaan rakkaudesta.

        Nämä profeetat eivät paljasta salaisuuksia, he eivät tiedä kenelle he puhuvat, onko kyseessä mies vai nainen, missä hän asuu, onko hän mahdollisesti edes Suomessa. Sokeat profeetat eivät ole saaneet mitään sanomaa Jumalalta, koska Jumala antaa henkilökohtaisia sanomia.

        Sitäpaitsi sokeat profeetat julistavat itselleen tuomiota:
        "Älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta!"

        Profeetat eivät ole pelänneet henkilöllisyytensä tulemista julki! Valheprofeetat eivät uskalla tulla esiin.


      • mot._
        valehtelijoille kirjoitti:

        Profeetoita tulee arvostella, se on Raamatun ohje:

        1.Kor14:29. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja MUUT ARVOSTELKOOT;
        30. mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.
        31. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
        32. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset

        Profeetta ilman rakkautta ei ole mitään:
        1.Kor.13:2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

        Profeetat paljastivat salaisuuksia ihmisistä:
        1.Kor.14:24. Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,
        25. hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä

        Näillä sivuilla jotkut vähän tärähtäneet ovat olevinaan profeettoja, mutta heitä ei saa arvostella, siitä tulee kadotustuomioita kerran päivässä. Näillä profeetoilla ei ole tietoakaan rakkaudesta.

        Nämä profeetat eivät paljasta salaisuuksia, he eivät tiedä kenelle he puhuvat, onko kyseessä mies vai nainen, missä hän asuu, onko hän mahdollisesti edes Suomessa. Sokeat profeetat eivät ole saaneet mitään sanomaa Jumalalta, koska Jumala antaa henkilökohtaisia sanomia.

        Sitäpaitsi sokeat profeetat julistavat itselleen tuomiota:
        "Älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta!"

        Profeetat eivät ole pelänneet henkilöllisyytensä tulemista julki! Valheprofeetat eivät uskalla tulla esiin.

        Kutsuit profeettoja tärähtäneiksi. Tässä on taas yksi synti lisää, joka vie sinut helvetin tuleen.

        Mt 5:22 -- se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        Profeetat tekevät ihan oikein, kun julistavat kadotustuomioita. Etkö ole lukenut, että Jeesus antoi opetuslapsilleen sellaisen käskyn? Omavaltaisesti kukaan ei saa tuomiota, mitä tarkoittaa siteeraamasi Raamatun kohta, mutta Pyhän Hengen johdatuksessa, tuomio tulee julistaa, kuten senkin määrää Raamattu. Sinulla on jokaisessa kommentissa suuria asiavirheitä, jotka voidaan helposti osoittaa Jumalan Sanalla.

        Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Mt 16:17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. 18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

        Ilm 2:16 Käänny siis! Ellet tee parannusta, minä tulen kohta luoksesi ja käyn heitä vastaan, isken heitä suuni miekalla.


      • LainTäyttymysOnRakkaus
        näin.se.on.aina.ollut kirjoitti:

        Tosiasiallisesti sinä yrität estää tuomioiden julkaisemisen Suomi24:lla. Yrität keksiä kaikki konstit, että saisit tuomiot epäilyksen alaisiksi. Tällä tavalla sinä toimit Pyhää Henkeä ja totuutta vastaan. Jumalaa sinä et voi estää ja tuomioita tulee kaikille niille uskoville, jotka eivät tee parannusta laittomuudesta ja niille, jotka vastustavat Pyhää Henkeä.

        Mt 12: 36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. 37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."

        "Tosiasiallisesti sinä yrität estää tuomioiden julkaisemisen Suomi24:lla. Yrität keksiä kaikki konstit, että saisit tuomiot epäilyksen alaisiksi."

        Aivan merkillistä logiikkaa???

        Minähän annan sinulle oivan tilaisuuden todistaa, että sinä todellakin olet Herran profeetta kertomalla kokemastasi armosta, syntiesi anteeksisaamisesta ja rakkaudestasi väitettyyn Herraasi Jeesukseen Kristukseen. Näin sinun sanoillasi olisi jotakin painoarvoa ja uskottavuutesi profeettana lisääntyisi.

        Mutta ei taida rakkaudestasi Jeesukseen olla tietoakaan, sillä et kykene antamaan siitä pienintäkään todistusta, joten Raamatun valossa olet paljastunut täysin "alastomaksi keisariksi", joka on itse korottanut itsensä profeetan asemaan ja kuvittelee tepastelevansa kovinkin hienoissa/valkeissa vaatteissa. Ehkä olet onnistunut keräämään jonkinlaisen hovin ympärillesi, joka vakuuttaa, että "juu, hienot on vaatteet", samalla kun kansa tällä palstalla seuraa ihmetellen alastomana patsastelemistasi.

        Ainoa, mitä noista tuomioiden julistamisistasi ja itsekorotuksestasi seuraa, on se, että teet itsesi aivan naurettavaksi. Kukaan ei ota sinua tosissaan.

        Ja huomaa, vaikka kuka tahansa täällä olisi syyllistynyt väitettyyn Pyhän Hengen pilkkaamiseen, niin sekään ei todista, että Sinä olisit raamatun valossa mitään muuta kuin pelkkä valheprofeetta. Jos sinut joku on lähettänyt, niin se ei ainakaan ole Jeesus. Se on aivan saletti.


      • kirjoitusten_mukaan
        LainTäyttymysOnRakkaus kirjoitti:

        "Tosiasiallisesti sinä yrität estää tuomioiden julkaisemisen Suomi24:lla. Yrität keksiä kaikki konstit, että saisit tuomiot epäilyksen alaisiksi."

        Aivan merkillistä logiikkaa???

        Minähän annan sinulle oivan tilaisuuden todistaa, että sinä todellakin olet Herran profeetta kertomalla kokemastasi armosta, syntiesi anteeksisaamisesta ja rakkaudestasi väitettyyn Herraasi Jeesukseen Kristukseen. Näin sinun sanoillasi olisi jotakin painoarvoa ja uskottavuutesi profeettana lisääntyisi.

        Mutta ei taida rakkaudestasi Jeesukseen olla tietoakaan, sillä et kykene antamaan siitä pienintäkään todistusta, joten Raamatun valossa olet paljastunut täysin "alastomaksi keisariksi", joka on itse korottanut itsensä profeetan asemaan ja kuvittelee tepastelevansa kovinkin hienoissa/valkeissa vaatteissa. Ehkä olet onnistunut keräämään jonkinlaisen hovin ympärillesi, joka vakuuttaa, että "juu, hienot on vaatteet", samalla kun kansa tällä palstalla seuraa ihmetellen alastomana patsastelemistasi.

        Ainoa, mitä noista tuomioiden julistamisistasi ja itsekorotuksestasi seuraa, on se, että teet itsesi aivan naurettavaksi. Kukaan ei ota sinua tosissaan.

        Ja huomaa, vaikka kuka tahansa täällä olisi syyllistynyt väitettyyn Pyhän Hengen pilkkaamiseen, niin sekään ei todista, että Sinä olisit raamatun valossa mitään muuta kuin pelkkä valheprofeetta. Jos sinut joku on lähettänyt, niin se ei ainakaan ole Jeesus. Se on aivan saletti.

        Luukas 4:
        9 Paholainen vei Jeesuksen Jerusalemiin, asetti hänet temppelimuurin harjalle ja sanoi: "Jos kerran olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas. 10 Onhan kirjoitettu: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua. 11 He kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen.'" 12 Jeesus vastasi: "On myös sanottu: 'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'"

        Matteus 12:
        38 Silloin muutamat lainopettajat ja fariseukset sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, anna tässä meidän nähtemme merkki!"
        39 Mutta Jeesus vastasi heille: "Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki.
        40 Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
        41 Niniven asukkaat nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja langettavat sille tuomion. He kääntyivät, kun Joona saarnasi heille, ja tässä teillä on enemmän kuin Joona!
        42 Etelän kuningatar herää tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja langettaa sille tuomion. Hän tuli maan ääristä saakka kuulemaan Salomon viisautta, ja tässä teillä on enemmän kuin Salomo!


      • LainTäyttymysOnRakkaus
        kirjoitusten_mukaan kirjoitti:

        Luukas 4:
        9 Paholainen vei Jeesuksen Jerusalemiin, asetti hänet temppelimuurin harjalle ja sanoi: "Jos kerran olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas. 10 Onhan kirjoitettu: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua. 11 He kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen.'" 12 Jeesus vastasi: "On myös sanottu: 'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'"

        Matteus 12:
        38 Silloin muutamat lainopettajat ja fariseukset sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, anna tässä meidän nähtemme merkki!"
        39 Mutta Jeesus vastasi heille: "Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki.
        40 Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
        41 Niniven asukkaat nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja langettavat sille tuomion. He kääntyivät, kun Joona saarnasi heille, ja tässä teillä on enemmän kuin Joona!
        42 Etelän kuningatar herää tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja langettaa sille tuomion. Hän tuli maan ääristä saakka kuulemaan Salomon viisautta, ja tässä teillä on enemmän kuin Salomo!

        Mitä ihmettä sinä taas horiset?!

        Mitä tekemistä noilla jakeilla on sen kanssa, että pyydetään sinua kertomaan, miten paljon sinä rakastat Jeesusta? Täällä varmaan moni muukin haluaisi kuulla sen kuin pelkästään kaikki nuo peruuttamattomasti tuomitsemasi ihmiset, joiden joukossa on myös uskomattomia kuten v.aari, jonka sinä tuomitsit lopullisesti helvettiin vain "väärien kysymysten" vuoksi???

        Etkö sinä halua LAINKAAN julistaa evankeliumia ja todistaa Jeesuksesta? Millainen "kristitty" sinä oikein olet?!

        Ota huomioon, että tämä palsta EI OLE MIKÄÄN SEURAKUNTA, jonne sinä voit tulla patsastelemaan, vaan tämä on Suomi24 KESKUSTELUpalsta, jota lukevat ja jossa kirjoittelevat aivan maallisetkin ihmiset eli juuri ne, joiden pitäisi Raamatun mukaan olla evankelioimisen kohteita. Mutta kiitos hurskaiden kristittyjen, jotka toimivat täysin Jeesuksen ja Paavalin ohjeiden VASTAISESTI todistavat nämä Raamatun sanat todeksi "TEIDÄN TÄHTENNE tulee Jumalan nimi pilkatuksi"...

        1.Kor.5
        12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ULKOPUOLELLA? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee JUMALA...

        (Huom. tässäkin "tuomitsemisella" tarkoitetaan vain seurakunnasta ulos potkimista, mikäli siihen on aihetta. Ei siis mitään lopullisia helvetintuomioiden langettamisia).

        Matt.13
        24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
        25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
        26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'TAHDOTKO, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: '==>EN, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon LEIKKUUMIEHILLE: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
        ...
        36 Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
        37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
        38 PELTO ON MAAILMA; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
        39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat ENKELIT.
        40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
        41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,

        Oletko sinä enkeli? Tai oletko sinä suurempi kuin Jeesuksen opetuslapset?
        Eivätkö Jeesuksen ja Paavalin ohjeet koske lainkaan sinua? Millä perusteella katsot olevasi niiden yläpuolella?

        Esimerkkejä siitä, miten KRISTITYN tulee elää, ei tarvitse etsiä Vanhan Testamentin puolelta, sillä kristityt elävät...tai ainakin heidän tulisi elää...Uuden liiton aikaa, jolloin ohjeet elämään otetaan Uudesta Testamentista.


      • valehtelijoille

        Knutbyn seurakunta tuli tunnetuksi hengellisyydestään ja profeetastaan josta voi lukea osoitteesta KRISTUKSEN MORSIAN KNUTBY.
        Tämä profeetta määräsi kaikesta seurakunnasta, piti kovaa kuria, ja sai paljon rikkautta kannattajiltaan.
        Seurakuntalaiset luulivat olevansa valittuja suureen tehtävään.
        Lopputulos oli kaksi murhaa ja kolmas murhayritys Jeesuksen seuraajien kätten kautta.
        Vasta nyt toistakymmentä vuotta myöhemmin ovat seurakuntalaisten silmät avautuneet näkemään mihin väärän profeetan seuraaminen voi johtaa.
        Suomessakin on näitä ihmisiä jotka kärsivät megalomaniasta ja luulevat olevansa jotain suuria profeettoja, joita ei saa edes arvostella, vaikka Raamattu siihen kehoittaakin.

        Todellisen profeetan toiminta on naivan erilaista. Elia ja Elisa eivät pelänneet julkisesti julistaa tuomioita, he tiesivät kenelle sanoma oli, he eivät heitelleet huutokaupasta kilokaupalla ostettuja pannabullia sinne tänne.

        Internettiprofeetat tuovat esille sen hengen mikä heissä vaikuttaa:

        Jaak.3:14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on MAALLISTA, SIELULLISTA, RIIVAAJIEN VIISAUTTA!
        16. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.


        Jumalan Hengen toiminta on toisenlaista:

        17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.


      • valehtelijoille

        Tietysti piti olla ".... toiminta on aivan erilaista"


      • mot._
        valehtelijoille kirjoitti:

        Knutbyn seurakunta tuli tunnetuksi hengellisyydestään ja profeetastaan josta voi lukea osoitteesta KRISTUKSEN MORSIAN KNUTBY.
        Tämä profeetta määräsi kaikesta seurakunnasta, piti kovaa kuria, ja sai paljon rikkautta kannattajiltaan.
        Seurakuntalaiset luulivat olevansa valittuja suureen tehtävään.
        Lopputulos oli kaksi murhaa ja kolmas murhayritys Jeesuksen seuraajien kätten kautta.
        Vasta nyt toistakymmentä vuotta myöhemmin ovat seurakuntalaisten silmät avautuneet näkemään mihin väärän profeetan seuraaminen voi johtaa.
        Suomessakin on näitä ihmisiä jotka kärsivät megalomaniasta ja luulevat olevansa jotain suuria profeettoja, joita ei saa edes arvostella, vaikka Raamattu siihen kehoittaakin.

        Todellisen profeetan toiminta on naivan erilaista. Elia ja Elisa eivät pelänneet julkisesti julistaa tuomioita, he tiesivät kenelle sanoma oli, he eivät heitelleet huutokaupasta kilokaupalla ostettuja pannabullia sinne tänne.

        Internettiprofeetat tuovat esille sen hengen mikä heissä vaikuttaa:

        Jaak.3:14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on MAALLISTA, SIELULLISTA, RIIVAAJIEN VIISAUTTA!
        16. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.


        Jumalan Hengen toiminta on toisenlaista:

        17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

        Helposti osoitan Jumalan Sanalla, että sinä opetat väärä evankeliumia ja omia lihallisia harhaoppejasi, jotka lähinnä kuvastavat omia harhassa olevia mielipiteitäsi. Sinun omat hengen hedelmäsi ovat laittomuutta, jumalattomuutta ja katkeraa herjaa. Sen osoittaa, että olet paholaisen kätyri.

        Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Mt 16:17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. 18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

        Ilm 2:16 Käänny siis! Ellet tee parannusta, minä tulen kohta luoksesi ja käyn heitä vastaan, isken heitä suuni miekalla.


      • valehtelijoille

        Matt.16:23. Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

        Kuten huomaat: Pietari kesti myös nuhtelun. "profeetat" eivät kestä mitään.

        Meidän ei tule kannustaa valheprofeettoja eikä tehdä itseämme osallisiksi heidän synteihinsä.


      • puskaprofeetta
        valehtelijoille kirjoitti:

        Matt.16:23. Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

        Kuten huomaat: Pietari kesti myös nuhtelun. "profeetat" eivät kestä mitään.

        Meidän ei tule kannustaa valheprofeettoja eikä tehdä itseämme osallisiksi heidän synteihinsä.

        "Kuten huomaat: Pietari kesti myös nuhtelun. "profeetat" eivät kestä mitään."

        "Profeetat" ovat narsisteja. Siksi he eivät kestä mitään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä. He eivät koskaan näe itsessään mitään vikaa, eivätkä myönnä virheitään, vaikka jäisivät itseteossa kiinni. Narsistin mielestä vika on aina muissa.

        Tämäkin "profeetta" on jäänyt kiinni valehtelusta ja Raamatun ohjeiden rikkomisesta ja vaikka todisteet ovat kaikkien luettavissa, niin hän ei myönnä mitään. Onhan hän "suuri profeetta".


      • vai.tällainen.tapaus
        puskaprofeetta kirjoitti:

        "Kuten huomaat: Pietari kesti myös nuhtelun. "profeetat" eivät kestä mitään."

        "Profeetat" ovat narsisteja. Siksi he eivät kestä mitään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä. He eivät koskaan näe itsessään mitään vikaa, eivätkä myönnä virheitään, vaikka jäisivät itseteossa kiinni. Narsistin mielestä vika on aina muissa.

        Tämäkin "profeetta" on jäänyt kiinni valehtelusta ja Raamatun ohjeiden rikkomisesta ja vaikka todisteet ovat kaikkien luettavissa, niin hän ei myönnä mitään. Onhan hän "suuri profeetta".

        Ja hahhah, mistä valehtelusta? Mistä ohjeiden rikkomisesta? Et pystynyt sellaisia erittelemään, joten lienee kyse oman pahan olon purkauksesta.


      • Skeptikko.net
        vai.tällainen.tapaus kirjoitti:

        Ja hahhah, mistä valehtelusta? Mistä ohjeiden rikkomisesta? Et pystynyt sellaisia erittelemään, joten lienee kyse oman pahan olon purkauksesta.

        Todisteet olivat juuri tuossa yläpuolellasi, mutta te puskaprofeetat ette taida olla kiinnostuneita muusta kuin niistä omien tiettyjen Raamatun paikkojenne jankkaamisesta, joihin se Raamatun tuntemuksenne näyttääkin sitten rajoittuvan.

        Täytyy varmaan sitten minunkin jankata tämän kerran, ettette voi väittää, ettei todisteita löydy.

        Ai niin, eiväthän narsistit piittaa siitä, vaikka todisteet heidän valehtelustaan kävelisivät päin näköä. Riittää, kun inttää sitkeästi vastaan, eikä tunnusta mitään.

        No siitä huolimatta, vaikka tiedänkin jo sen olevan aivan turhaa...

        1.Kor.5
        12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ULKOPUOLELLA? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee JUMALA...

        Matt.13
        24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
        25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
        26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'TAHDOTKO, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: '==>EN, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon LEIKKUUMIEHILLE: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
        ...
        36 Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
        37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
        38 PELTO ON MAAILMA; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
        39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat ENKELIT.
        40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
        41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,

        Molempien, sekä Jeesuksen että Paavalin mukaan uskomattomien tuomitseminen ei kuulu kristitityille. Siitä huolimatta tämä puskaprofeetta (olitko se sinä?) langetti ateisti v.aarille peruuttamattoman "helvetintuomion" ja vieläpä väärin perustein. V.aari oli mukamas puolustanut unitaaria ja tehnyt "vääriä kysymyksiä", vaikka siitä ei ollut mitään näyttöä?

        Kysyin kolmeen kertaan, että missä kohtaa v.aari oli puolustanut unitaaria, mutta vastausta ei vaan tullut. No ei kai voinut tullakaan, kun mitään todisteita siitä ei ollut.

        Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun te puskaprofeetat jätätte vastaamatta kysymyksiin. Olen esittänyt lukuisia kysymyksiä, mutta vastauksia ei vaan heru... No kai ne sitten ovat "vääriä kysymyksiä", kun te ette osaa vastata niihin tai paremminkin vastaukset osoittaisiat teidät lainrikkojiksi. Ja täten myös vääriksi profeetoiksi.

        Mutta tässä muutama niistä kysymyksistä, joten vastaapa niihin, ole hyvä!

        1.Oletko sinä enkeli?
        2.Oletko sinä suurempi kuin Jeesuksen opetuslapset?
        3. Eivätkö Jeesuksen ja Paavalin ohjeet koske lainkaan sinua?
        4. Millä perusteella katsot olevasi niiden yläpuolella?


      • kirjoitusten_mukaan
        mot._ kirjoitti:

        Helposti osoitan Jumalan Sanalla, että sinä opetat väärä evankeliumia ja omia lihallisia harhaoppejasi, jotka lähinnä kuvastavat omia harhassa olevia mielipiteitäsi. Sinun omat hengen hedelmäsi ovat laittomuutta, jumalattomuutta ja katkeraa herjaa. Sen osoittaa, että olet paholaisen kätyri.

        Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Mt 16:17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. 18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

        Ilm 2:16 Käänny siis! Ellet tee parannusta, minä tulen kohta luoksesi ja käyn heitä vastaan, isken heitä suuni miekalla.

        13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.


    • kopiokone

      Suomi24 foorumit ovat kuin Sodoma ja Gomora. Eivät tehneet parannusta ja sen takia heidät on jätetty saastaisten kirjoitusten kanssa rypemään. Mitä tässä valitatte? Tuomio alkaa Jumalan huoneesta, myös adventtikirkosta. Laittomuutta tekevät tuomitaan, kuten Jumalalla on ennalta ilmoittanut. Moni "uskova" yrittää Jumalan valtakuntaan, mutta vain hyvin harva uskova kelpaa Jeesukselle.

      Matt 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Luuk 13:22 Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti. 23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: 24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

      Matt 11:
      20 Sitten Jeesus alkoi soimata niitä kaupunkeja, joissa hän oli useimmat voimatekonsa tehnyt, siitä etteivät ne olleet tehneet parannusta:
      21 "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Betsaida! Jos teidän kaduillanne tehdyt voimateot olisi tehty Tyroksessa tai Sidonissa, niiden asukkaat olisivat jo aikoja sitten verhoutuneet säkkiin ja tuhkaan ja kääntyneet.
      22 Minä sanon teille: Tyros ja Sidon pääsevät tuomiopäivänä vähemmällä kuin te.
      23 "Entä sinä, Kapernaum, korotetaanko sinut muka taivaaseen? Alas sinut syöstään, alas tuonelaan saakka! Jos sinun kaduillasi tehdyt voimateot olisi tehty Sodomassa, se olisi pystyssä vielä tänäkin päivänä.
      24 Minä sanon: Sodoman maa pääsee tuomiopäivänä vähemmällä kuin sinä."

      Hes 34:2 "Ihminen, julista tuomio Israelin paimenille. Julista tuomio, sano noille kansansa kaitsijoille: Näin sanoo Herra Jumala: Voi teitä, Israelin paimenet! Te pidätte huolta vain itsestänne, vaikka paimenen tulisi huolehtia lampaistaan.

      Hes 29:2 "Ihminen, käännä katseesi kohti faraota, Egyptin kuningasta, ja julista tuomio hänelle ja koko Egyptille.

      Hes 20:4 Julista heille tuomio, julista, ihminen! Ilmoita heille ne iljettävät teot, joita heidän isänsä ovat tehneet.

      • KOPIOKONEELLE

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

        "Narsistille tunteet ovat heikkoutta. Hän säälii tunteellisia ja sentimentaalisia ihmisiä. Hän halveksii herkkiä ja haavoittuvia. Hän pilkkaa ja ylenkatsoo riippuvia ja rakastavia. Hän ilkkuu myötätunnon ja intohimon ilmauksille. Hän on vailla empatiaa. Hän pelkää Oikeaa Itseään niin paljon että hän mieluummin väheksyy sitä kuin myöntää omat vikansa ja "pehmeät kohtansa".
        Hän puhuu itsestään mielellään mekaanisin termein ("kone", "tehokas", "täsmällinen", "suorite", "tietokone"). Hän vaientaa inhimillisen puolensa uutterasti ja omistautuneesti. Hänelle inhimillisyys ja selviytyminen ovat toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Hänen on valittava, ja hänen valintansa on selvä. Narsisti ei koskaan katso taakseen, elleivät elämän olosuhteet häntä pakota siihen.
        Kaikki narsistit pelkäävät läheisyyttä. Mutta älyllinen narsisti käyttää vahvoja puolustusmekanismeja sitä vastaan: "tieteellinen erottautuminen" (narsisti ikuisena havainnoitsijana), tunteiden älyllistäminen ja pois selittäminen, älyllinen julmuus, älyllinen "omistaminen" (hän pitää muita laajennuksenaan, omaisuutenaan tai reviirinään), toisten esineellistäminen, ja niin edelleen. Niilläkin tunteilla, joita hän ilmaisee (piintynyt kateus, raivo), on ei aivan tahaton pyrkimys vieraannuttaa, sen sijaan että ne loisivat läheisyyttä."


      • näin_sanoo_Raamattu
        KOPIOKONEELLE kirjoitti:

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

        "Narsistille tunteet ovat heikkoutta. Hän säälii tunteellisia ja sentimentaalisia ihmisiä. Hän halveksii herkkiä ja haavoittuvia. Hän pilkkaa ja ylenkatsoo riippuvia ja rakastavia. Hän ilkkuu myötätunnon ja intohimon ilmauksille. Hän on vailla empatiaa. Hän pelkää Oikeaa Itseään niin paljon että hän mieluummin väheksyy sitä kuin myöntää omat vikansa ja "pehmeät kohtansa".
        Hän puhuu itsestään mielellään mekaanisin termein ("kone", "tehokas", "täsmällinen", "suorite", "tietokone"). Hän vaientaa inhimillisen puolensa uutterasti ja omistautuneesti. Hänelle inhimillisyys ja selviytyminen ovat toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Hänen on valittava, ja hänen valintansa on selvä. Narsisti ei koskaan katso taakseen, elleivät elämän olosuhteet häntä pakota siihen.
        Kaikki narsistit pelkäävät läheisyyttä. Mutta älyllinen narsisti käyttää vahvoja puolustusmekanismeja sitä vastaan: "tieteellinen erottautuminen" (narsisti ikuisena havainnoitsijana), tunteiden älyllistäminen ja pois selittäminen, älyllinen julmuus, älyllinen "omistaminen" (hän pitää muita laajennuksenaan, omaisuutenaan tai reviirinään), toisten esineellistäminen, ja niin edelleen. Niilläkin tunteilla, joita hän ilmaisee (piintynyt kateus, raivo), on ei aivan tahaton pyrkimys vieraannuttaa, sen sijaan että ne loisivat läheisyyttä."

        Mt 5:22 -- se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        Ap.t 7:51 "Te niskuroijat, ympärileikatut mutta sydämeltänne ja korviltanne pakanat! Aina te olette vastustamassa Pyhää Henkeä -- niin kuin isänne, niin myös te! 52 Onko yhtäkään profeettaa, jota teidän isänne eivät olisi vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennalta ilmoittivat, että Vanhurskas oli tuleva. Ja nyt olette te kavaltaneet ja murhanneet hänet! 53 Te saitte enkelien tuomana lain, mutta ette ole sitä noudattaneet."


      • näin_sanoo_Raamattu

        PUSKAPROFEETAT PALJASTETTU!

        Matt.7
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      82
      3560
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3344
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3129
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1981
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1545
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1311
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1302
    Aihe