Kasvisten syönti on vaarallista

hohtokeilailua

Olen nyt jo 4 vuotta syönyt joka päivä kaikenlaisia kasvisvaihtoehtoja tavallisen sapuskan tilalla.
Ja muutoksen kyllä totisesti huomaa!
Ulkonäköni on muuttunut jo melko oudoksi:

Iho on ihan porkkanan värinen, varpaat kuin joriinin juuret, hiukset näyttävät lähinnä jäävuorisalaatilta, korvalehdet roikkuvat isojen kaalinlehtien kopioina ja silmät muistuttavat isoja, ylikypsiä luomutomaatteja.
Melko vaikuttavan näköinen ilmestys!

Joten heittäkää ne hemmetin kaninrehut tunkiolle ja hakekaa kaupasta läskiä, voita, sokeria ja ranskanperunoita.
Mässäilkää ja porsastelkaa viimeisen päälle.
Se on terveen ja tasapainoisen ihmisen elämää!

63

7369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmimum-..mi

      Älä kuule narraa kaalikorvasi heiluu...eikö sitä niin sanota jos valehtelee niin korvat heiluu.
      Arvaa kuinka terveellisesti minä söin tänään...paistoin eilisen keitetyn perunan..muutaman amerikan pekoni siivun ..ja kananmunan...aika miehinen annos...no oli minulla salaattiakin...vähäsen...vihreää...

    • Eli muuttuisimme pallopaitaisiksi, ranskanperuna jalkaisiksi, murkkuikäisiksi finninaamoiksi, tahmeiksi sokerisormiksi.

      • sellaistavaan

        Salaattipöydässä näkee kaikkein lihavimmat ihmiset.


    • Syöpäsoluinhoaakaalia

      Aloittajalta jää siis usein uutiset väliin. Joku aika sitten kerrottiin että syöpien määrä moninkertaistuu tulevaisuudessa. Ainut keino ehkäistä ko. sairautta on syödä sellaisia ruoka-aineita, jotka eivät edistä syöpäsolujen syntymistä ja kasvamista.

      • Sokeri elättää syöpää.


      • eppu2 kirjoitti:

        Sokeri elättää syöpää.

        Estrogeenikorvaushoito on kuin tilaisi rintasyövän itselleen.


      • Hienoa

        Molemmat kommentit pitävät paikkansa.


      • mistätiedät
        eppu2 kirjoitti:

        Sokeri elättää syöpää.

        Mistä Eppu olet tällaista tietoa saanut?

        Oletko kenties itse sairastanut syövän?
        Olen erimieltä kanssasi.


      • Etsivälöytääkyllä

        Kyllä se tieto löytyy jostain netin ihmemaasta tai esim. kirjoista, jotka aihetta käsittelevät. Kannattaa etsiä, tutkia ja tarkastella ennen kuin on erimielinen. Varsinkin silloin kun on kyse terveydestä.



      • makeestiparantunut
        Etsivälöytääkyllä kirjoitti:

        Kyllä se tieto löytyy jostain netin ihmemaasta tai esim. kirjoista, jotka aihetta käsittelevät. Kannattaa etsiä, tutkia ja tarkastella ennen kuin on erimielinen. Varsinkin silloin kun on kyse terveydestä.

        Eiköhän nämä Suomen huippuhyvät syöpälääkärit tiedä asiat paremmin, kuin netin ihmemaa.


      • korppis kirjoitti:

        Estrogeenikorvaushoito on kuin tilaisi rintasyövän itselleen.

        estrogeenikorvaushoidolla voi myös tilata munasarjasyövän itselleen
        näin kävi mun edesmenneelle äidilleni.


      • makeestiparantunut kirjoitti:

        Eiköhän nämä Suomen huippuhyvät syöpälääkärit tiedä asiat paremmin, kuin netin ihmemaa.

        sukulaisnaisen sairastui rintasyöpään
        ja pääsi mukaan tutkimukseen
        jossa rintasyöpätutkijat jotka ovat lääkäreitä
        diagnoivat sen hormonaaliseksi elikkä 25 vuotta ehkäisypillereitä ja se oli siinä
        hän kyllä selvisi siitä ainakin toistaiseksi
        äidilläni estrogeenia 30 vuotta ja munasarjasyöpä.


      • viivatiina kirjoitti:

        sukulaisnaisen sairastui rintasyöpään
        ja pääsi mukaan tutkimukseen
        jossa rintasyöpätutkijat jotka ovat lääkäreitä
        diagnoivat sen hormonaaliseksi elikkä 25 vuotta ehkäisypillereitä ja se oli siinä
        hän kyllä selvisi siitä ainakin toistaiseksi
        äidilläni estrogeenia 30 vuotta ja munasarjasyöpä.

        Rintasyöpäni eli estrogeenikorvaushoidon tulos.

        Onneksi löytyi heti alkuvaiheessa. Kaksin:n hoitotiimi oli sitä mieltä, että asia ei ole noin yksinkertainen, mutta OYKS:n syöpäosaston ylilääkäri vahvisti, estrogeenikorvaushoidon aiheuttam rintasyöpä.

        Joten he, jotka rypevät nyt vaihdevuosien hikiaalloissa, popsikaa ilopillereitä, tunnette itsenne seksikkäiksi himoittaviksi hunajapoteiksi, mutta ilo voi jäädä lyhytaikaiseksi.

        Jos hyvin käy selviätte vähemmällä kuten minä jos sairaus leviää kehoonne, selviätte, mutta kovien koettelemusten kautta tai ette selviä.

        Tapasin viime viikolla ystäväni, sairautemme ajoilta. Ihana ihminen, selvisi kovien koettelemusten jälkeen. Toinen ei selvinnyt.


      • korppis kirjoitti:

        Rintasyöpäni eli estrogeenikorvaushoidon tulos.

        Onneksi löytyi heti alkuvaiheessa. Kaksin:n hoitotiimi oli sitä mieltä, että asia ei ole noin yksinkertainen, mutta OYKS:n syöpäosaston ylilääkäri vahvisti, estrogeenikorvaushoidon aiheuttam rintasyöpä.

        Joten he, jotka rypevät nyt vaihdevuosien hikiaalloissa, popsikaa ilopillereitä, tunnette itsenne seksikkäiksi himoittaviksi hunajapoteiksi, mutta ilo voi jäädä lyhytaikaiseksi.

        Jos hyvin käy selviätte vähemmällä kuten minä jos sairaus leviää kehoonne, selviätte, mutta kovien koettelemusten kautta tai ette selviä.

        Tapasin viime viikolla ystäväni, sairautemme ajoilta. Ihana ihminen, selvisi kovien koettelemusten jälkeen. Toinen ei selvinnyt.

        niitä ilopillereitä ei ole tullut mieleenikään popsia
        ja äidin kuolemasta on sentään jo kohta 22 vuotta
        mutta se asia ei unohdu
        kyllä ne himot siitä palaa ilman pillereitäkin
        ja onhan se tietty paljon kiinni partneristakin
        voipa olla niinkin ettei koskaan häivykkään.


      • saa_ajatella
        eppu2 kirjoitti:

        Sokeri elättää syöpää.

        "Sokerin ja valkoisen viljan runsas käyttö on yhteydessä kohdun syöpään ja mahdollisesti suolistosyöpäänkin. Yhteyttä kaikkiin syöpätyyppeihin ei kuitenkaan ole vielä havaittu. Toisaalta syöpäsolu saa kyllä tarvitsemansa elannon missä tahansa tilanteessa, eli myös silloin, kun lisättyä sokeria ei ole ruokavaliossa lainkaan, sillä kaikki tärkkelys – ruisleipäkin siis – nostaa verensokeria ja muuttuu aineenvaihdunnassa glukoosiksi. Syövän näkökulmasta sokeri yksin ei siis ole ongelma; kokonaisuus ratkaisee tässäkin!"


      • äläuskokaikkea

      • saa_ajatella kirjoitti:

        "Sokerin ja valkoisen viljan runsas käyttö on yhteydessä kohdun syöpään ja mahdollisesti suolistosyöpäänkin. Yhteyttä kaikkiin syöpätyyppeihin ei kuitenkaan ole vielä havaittu. Toisaalta syöpäsolu saa kyllä tarvitsemansa elannon missä tahansa tilanteessa, eli myös silloin, kun lisättyä sokeria ei ole ruokavaliossa lainkaan, sillä kaikki tärkkelys – ruisleipäkin siis – nostaa verensokeria ja muuttuu aineenvaihdunnassa glukoosiksi. Syövän näkökulmasta sokeri yksin ei siis ole ongelma; kokonaisuus ratkaisee tässäkin!"

        Jep, olen kyllä selvillä entisenä diabetes vastaavana sokerin aineenvaihdunnasta.
        Ellen väärin muista, myös lääkäri A. Heikkilä on puhunut kyseisestä asiasta.
        Pähkäilinkin, että ei tässä varmaan tarkoitetakaan, että se sokerin lopetus olisi yksin autuaaksi tekevä asia, vaan että se toimisi tukihoitona, varsinaisen hoidon kanssa.
        Tuo ´´kokonaisuus ratkaisee´´ on juuri se asia, mihin pitäisi kiinnittää monessa muussakin asiassa huomioon.


      • mikraaltosäteilyä
        eppu2 kirjoitti:

        Jep, olen kyllä selvillä entisenä diabetes vastaavana sokerin aineenvaihdunnasta.
        Ellen väärin muista, myös lääkäri A. Heikkilä on puhunut kyseisestä asiasta.
        Pähkäilinkin, että ei tässä varmaan tarkoitetakaan, että se sokerin lopetus olisi yksin autuaaksi tekevä asia, vaan että se toimisi tukihoitona, varsinaisen hoidon kanssa.
        Tuo ´´kokonaisuus ratkaisee´´ on juuri se asia, mihin pitäisi kiinnittää monessa muussakin asiassa huomioon.

        "...myös lääkäri A. Heikkilä on puhunut..."
        Sekopään puheita ei pidä noteerata.


      • mikraaltosäteilyä kirjoitti:

        "...myös lääkäri A. Heikkilä on puhunut..."
        Sekopään puheita ei pidä noteerata.

        Entä jos se onkin niin ,että hänellä on vaan enemmän tietoa asioista, kuin Sinulla.


      • korppis kirjoitti:

        Estrogeenikorvaushoito on kuin tilaisi rintasyövän itselleen.

        Olen syönyt estrogeeniä tosi kauan. Käyn usein tutkimuksissa.
        Suvussa ei ole yhtään rintasyöpään sairastunutta. Muita syöpiä on jonkin verran isän suvussa. Poika kuoli syöpään, se oli pahinta mitä minulle voi tapahtua.


      • Tottavaintoinenpuoli

        Kyllä ne "huippuhyvät lääkärit" tietävät paljon kaikenlaista ja onnistuvat joskus jopa parantamaan. Mutta he eivät tiedä kaikkea koska he eivät ole ihmistä kummempia kuitenkaan. Länsimaisen lääketieteen edustajalta uupuu se toinen puoli aiheesta kokonaan ja he sanovat, että saa syödä mitä vain. Ja se ei pirä paikkaansa!


      • sen.myös.kokenut
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Olen syönyt estrogeeniä tosi kauan. Käyn usein tutkimuksissa.
        Suvussa ei ole yhtään rintasyöpään sairastunutta. Muita syöpiä on jonkin verran isän suvussa. Poika kuoli syöpään, se oli pahinta mitä minulle voi tapahtua.

        Neuvoisin että vähennä estrogeeni niin pieneksi muruksi kuin mahdollista. Ja sitten pian jo lopeta kokonaan! Ei sitten mahdollisesti tarvitse myöhemmin miettiä ja katua.

        Kirjoitan koska minusta olet hyvä tyyppi, muuten tuskin kommentoisin.


      • sen.myös.kokenut kirjoitti:

        Neuvoisin että vähennä estrogeeni niin pieneksi muruksi kuin mahdollista. Ja sitten pian jo lopeta kokonaan! Ei sitten mahdollisesti tarvitse myöhemmin miettiä ja katua.

        Kirjoitan koska minusta olet hyvä tyyppi, muuten tuskin kommentoisin.

        Kiitos.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Olen syönyt estrogeeniä tosi kauan. Käyn usein tutkimuksissa.
        Suvussa ei ole yhtään rintasyöpään sairastunutta. Muita syöpiä on jonkin verran isän suvussa. Poika kuoli syöpään, se oli pahinta mitä minulle voi tapahtua.

        Otan osaa äidin suruun


    • SikaSikanaSikaillen

      Aloittaja käskee lopettamaan kasvisten syönnin ja kehottaa sikailemaan. Miltä sikIlun jälkeen näyttäisi? Silmät, hiukka vetelät korvalehdet, kunnon kärsi ja siinä näyttävät sieraimet. Hampaat olisivat varmaan hyvässä kunnossa, kun sokeri ei pääse kuluttamaan pintoja.

      • Vainajalta, jos tv-ohjelman antiin on uskomista


    • Minäpä luulen, että vanha kunnon "lautasmalli" on edelleen toimiva pohja ruokailulle, ja se, että syö tasapainoisesti kaikkea, punaista lihaa vähentäen, mutta ei sekään ole kokonaan kielletty. Vanha kunnon sunnuntaipaisti, kuten äitini sen valmisti, on joskus herkkua, kuten hyvä pippuripihvikin. En usko mihinkään ihmedieetteihin, eikä perheestämme ole koskaan kukaan ollut ylipainoinen.

    • Kasvikset ovat herkullisia, eivät mitään pakkopullaa, etenkin luontevasti liittyen jokapäiväiseen ruokavalioon. Kun saa ostaa ne tuoreina suoraan torilta vuoden ympäri, joka kaudella omansa, on se yhtä juhlaa. Hankipa hyvä keittokirja!

      Aloituksesi on tehty hupimielellä ja hauska, kiitos siitä.

      • Bengalitikku

        Mutta kumpi on terveellisempää, salaattiainekset sellaisenaan vai kiehautetut vihunnekset, kaali, porkkana jne.
        Asetan siis vastakkain nuo ja miten käsitellä.

        Aloittaja on selvästikin Pinoccio.
        (Joskus ostan kaupasta possun grillikylkeä ja perustelen, että nivelet täytyy rasvata. Mutta vain joskus)

        Siitä ravintoympyrästä olen jättänyt ruisleivän, koska se tekee vatsasta teekkaripallon. Ohrarieska ja ohutkauraleipä, joka on hyvää paahdettuna.


      • hompsantuusa_

        Erilaisten kasvisten käyttö joko raakana tai käsiteltyinä. Esim. tomaatit kehoitetaan kypsentämään jotta lykopeeni imeytyy paremmin. Myöskin porkkanoita tulisi hiukan kypsentää.
        Lapset kuulemma tietävät, että ketsuppi on terveellistä! Ota näistä nyt sitten selvää. Marjat ainakin syön raakoina. Usein myös teen kasvis- tai hedelmälautasen josta rouskuttelen tv:tä katsellessani.
        Joskus iskee lihanhimo ja stoppaan sen silloin syömällä lihaa. Luulen, että elimistössäni on silloin jonkun puutos. Harvemmin kyllä.


      • hompsantuusa_ kirjoitti:

        Erilaisten kasvisten käyttö joko raakana tai käsiteltyinä. Esim. tomaatit kehoitetaan kypsentämään jotta lykopeeni imeytyy paremmin. Myöskin porkkanoita tulisi hiukan kypsentää.
        Lapset kuulemma tietävät, että ketsuppi on terveellistä! Ota näistä nyt sitten selvää. Marjat ainakin syön raakoina. Usein myös teen kasvis- tai hedelmälautasen josta rouskuttelen tv:tä katsellessani.
        Joskus iskee lihanhimo ja stoppaan sen silloin syömällä lihaa. Luulen, että elimistössäni on silloin jonkun puutos. Harvemmin kyllä.

        ketsuppi on kuulemma terveellisempää kun pelkkä tomaatti
        tietysti siitä voi valita sen version missä ei ole lisättyä sokeria.


      • hompsantuusa_
        hompsantuusa_ kirjoitti:

        Erilaisten kasvisten käyttö joko raakana tai käsiteltyinä. Esim. tomaatit kehoitetaan kypsentämään jotta lykopeeni imeytyy paremmin. Myöskin porkkanoita tulisi hiukan kypsentää.
        Lapset kuulemma tietävät, että ketsuppi on terveellistä! Ota näistä nyt sitten selvää. Marjat ainakin syön raakoina. Usein myös teen kasvis- tai hedelmälautasen josta rouskuttelen tv:tä katsellessani.
        Joskus iskee lihanhimo ja stoppaan sen silloin syömällä lihaa. Luulen, että elimistössäni on silloin jonkun puutos. Harvemmin kyllä.

        Rupes naurattamaan oma kökkö kielenkäyttöni. Kyllä minä ne marjat syön kypsinä vaan en niitä kypsennä. Raa'at marjat voisivat aiheuttaa vatsanpuruja.


      • hompsantuusa_ kirjoitti:

        Erilaisten kasvisten käyttö joko raakana tai käsiteltyinä. Esim. tomaatit kehoitetaan kypsentämään jotta lykopeeni imeytyy paremmin. Myöskin porkkanoita tulisi hiukan kypsentää.
        Lapset kuulemma tietävät, että ketsuppi on terveellistä! Ota näistä nyt sitten selvää. Marjat ainakin syön raakoina. Usein myös teen kasvis- tai hedelmälautasen josta rouskuttelen tv:tä katsellessani.
        Joskus iskee lihanhimo ja stoppaan sen silloin syömällä lihaa. Luulen, että elimistössäni on silloin jonkun puutos. Harvemmin kyllä.

        Puhut ihan asiaa minun mielestäni.
        Itse käytän höyryttämistä vihannesten kypsyttämiseen.
        Yhdessä lehdessä oli tällainen ajatelma: kun ruokavalio on väärä, lääkkeistäkään ei ole hyötyä. Kun ruokavalio on oikea, lääkkeitä ei tarvita.


      • Suomalaiset marjat voi syödä sellaisenaan, niinkuin tiedämme. Johtuu kasteluveden puhtaudesta.


    • onsilläsilmät

      Aloittajan silmät olisi nähtävä...heh

    • En vielä tiedä oliko vaarallista: uusia pottuja ohuina viipaleina uunivuokaan, wokvihanneksia päälle, 1kananmuna joukkoon, vähän suolaa ja nesteeksi vettä. Sekoitetaan, laitetaan uuniin 150astetta, 3tuntia. Ja sitten syömään. Aika näyttää mitä tapahtuu

      • noohjooh

        Varo, sä kuolet. Olen ihan saletti.


      • Tottakai, mutta aikani ei vielä tullut


      • Uusia perunoita huhtikuussa, kylpyammeessako niitä kasvatit, oikein päivänvalolampun alla? Kohta tulee piipaa-auto, luulevat hamppuviljelmäksi, jotkut. Elossa?

        Tuu tänne torille, on mansikka-aika.


      • suvenkorento12 kirjoitti:

        Uusia perunoita huhtikuussa, kylpyammeessako niitä kasvatit, oikein päivänvalolampun alla? Kohta tulee piipaa-auto, luulevat hamppuviljelmäksi, jotkut. Elossa?

        Tuu tänne torille, on mansikka-aika.

        Espanjasta perunat huhtikuussa, tänään espanjalaisia mansikoita torilta
        Seuraavaksi raportoin tämänvuoden suomalaiset perunat ja mansikat, kunhan on niiden aika


    • ei-kulinaristi

      En tiedä uskoako aloittajaa, mutta kenpä kertoisi. Syön terveellisesti, lautasmallissa ehkä vielä runsaampana kasvisten osuus, jossa kylmäpuristettua öljyä kyytipoikana. Kolesteroli vaan on reilusti koholla. Ulkonäkö ei kyllä ole muuttunut, en ole keltainen, iho ja hiukset ovat hyvät, kynnet varsinkin varpaiden, ovat vanhuuttaan paksuuntuneet, en ole siitä ruokavaliota ymmärtänyt syyttää. Satunnaisesti syön mukisematta epäterveellistä, jos sitä jossakin tarjotaan, joten kranttu en ole.

    • Syöminen nyt yleensäkin on vaarallista ja turhaa, pitkittää elämää ja lopulta kuitenkin johtaa kuolemaan, söi mitä ja kuinka paljon tahansa.

      • Ravinto-onrakennusaine

        Väärin. Ravinto no. on se aihe, jolla voi vaikuttaa suoraan terveydentilaansa ja hyvinvointiinsa. Ja sitä kautta elinikäänsä jos kaikki muutkin elämän alueet ovat suht' koht' kondiksessa.


      • Ravinto-onrakennusaine kirjoitti:

        Väärin. Ravinto no. on se aihe, jolla voi vaikuttaa suoraan terveydentilaansa ja hyvinvointiinsa. Ja sitä kautta elinikäänsä jos kaikki muutkin elämän alueet ovat suht' koht' kondiksessa.

        Totta kai on noin, tuo tuli mieleeni lääkärin sanoista äidilleni, kun tämä kysyi mitä sitä sitten ruoka-ainerajoituksien takia voi syödä.
        Lääkäri oli sanonut, että kaikki ruokahan on vaarallista.


      • lääkäri oli täysin oikeassa
        se on tosiasia että kaikki jotka syö leipää kuolee.


      • Vainliksantakia

        Sellainen lääkäri on täysi idiootti. Miten idiootti voi olla lääkäri?


      • Ancie kirjoitti:

        Totta kai on noin, tuo tuli mieleeni lääkärin sanoista äidilleni, kun tämä kysyi mitä sitä sitten ruoka-ainerajoituksien takia voi syödä.
        Lääkäri oli sanonut, että kaikki ruokahan on vaarallista.

        Jostain luin, etteivät lääkärit syö jäätelöä ja joitain muita elintarvikkeita, mut tuo, ettei syö jäätelöä on jäänyt ihmetyksenaiheekseni. Jäätelöhän on hyvää


      • Nocomment2 kirjoitti:

        Jostain luin, etteivät lääkärit syö jäätelöä ja joitain muita elintarvikkeita, mut tuo, ettei syö jäätelöä on jäänyt ihmetyksenaiheekseni. Jäätelöhän on hyvää

        Vävyni on tohtori, ei tosin lääketieteen, sen sijaan isänsä on. Pyydän selityksen sille, miksi juuri jäätelö on kuolemaksi. Itse rakastan jäätelöä, etenkin rommirusinaa, ihan sen aromin vuoksi. Onneksi vain juhlahetkinä.


      • suvenkorento12 kirjoitti:

        Vävyni on tohtori, ei tosin lääketieteen, sen sijaan isänsä on. Pyydän selityksen sille, miksi juuri jäätelö on kuolemaksi. Itse rakastan jäätelöä, etenkin rommirusinaa, ihan sen aromin vuoksi. Onneksi vain juhlahetkinä.

        No se on joku Iltalehden terveysjuttu tyyliin näitä ei lääkärit syö ja jäätelö oli yksi niistä. Ihmettelen kyllä


    • Mieleeni tulee näkemäni renessanssimaalaus keisari Rudolf kolmosesta...

    • Psykoterapeutitar

      Kasviksia kun syö niin on niin perusteellisen läpipasko, että yölläkin toimii. Yksi kasvisruokaan vaihtanut sanoo, ettei vatsa meinaa kestää.

      Luulisin, että jos olisimme kasvissyöjiä olisi meillä myös pötsi ja kakskertamaha!

      En oikeasti tiedä, mikä on loppujenlopuksi hyvä!

      • Olethan lukenut reseptini?
        Haluatko että laitan sen vielä?

        H.


      • Psykoterapeutitar

        En syö pakastevihanneksia, enkä einesruokia tai valmiiksipakattuja. Ostan irto, mitä ostan. Ei se sun reseptis auta, kun en niitä syö!


      • pötsitäyteen

        Esim. hevonen ja lehmä ovat ruohonsyöjiä, mutta hevosella ei sitä pötsisysteemiä ole.


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        En syö pakastevihanneksia, enkä einesruokia tai valmiiksipakattuja. Ostan irto, mitä ostan. Ei se sun reseptis auta, kun en niitä syö!

        Pakaste-vihannes on oikeastaan säilyke ilman lisättyä Sokeria.
        En vaivaudu pakastelemaankaan.
        Annan toisten hoitaa homman.
        Minä sitten päästelen höyryjä vaan.
        Ennen ja jälkeen.

        H.


      • Psykoterapeutitar

        Oli, miten oli! En ymmärrä kaikenlaisia kummallisia syömistrendejä ja fanaattisuutta sen systeemin ympärillä. Oma syömiseni on jonkinlaista "pakkosyömistä", vaikka ei oikein maistu ja kaupassakin inhottaa käydä! Onneksi tänään aukeaa Linnanmäki😍


      • Hauska juttu, tuo läpipasko. Se lienee parempi kuin kolmen päivän ummetus. Suolistomme rakastaa kuitupitoista ruokaa, tulee samalla kuonat ulos. Aika ällöä, ei kuullosta yhtään herkulliselta.
        Uunikasvikset ovat aika herkullisia, ja helppoja, etenkin kun saksalainen ruokaketju tarjoaa niitä edullisesti läpi vuoden. Täällä talvikodissani saan niitä tuoreena läpi lvuoden:

        Uunivuokaan lohkoiksi leikattua kesäkurpitsaa, munakoisoa, suikaloitua porkkanaa, erilaisia paprikoita, sipuleita. Helppoa ja vaivatonta. Ehkä myös tomaatteja. Oliiviöljyä, merisuolaa ja mustapippuria. Siinä herkullinen lisäke vaikka minkä kanssa tarjottavaksi.


      • suvenkorento12 kirjoitti:

        Hauska juttu, tuo läpipasko. Se lienee parempi kuin kolmen päivän ummetus. Suolistomme rakastaa kuitupitoista ruokaa, tulee samalla kuonat ulos. Aika ällöä, ei kuullosta yhtään herkulliselta.
        Uunikasvikset ovat aika herkullisia, ja helppoja, etenkin kun saksalainen ruokaketju tarjoaa niitä edullisesti läpi vuoden. Täällä talvikodissani saan niitä tuoreena läpi lvuoden:

        Uunivuokaan lohkoiksi leikattua kesäkurpitsaa, munakoisoa, suikaloitua porkkanaa, erilaisia paprikoita, sipuleita. Helppoa ja vaivatonta. Ehkä myös tomaatteja. Oliiviöljyä, merisuolaa ja mustapippuria. Siinä herkullinen lisäke vaikka minkä kanssa tarjottavaksi.

        Yksi unohtui. , Täällä kauraryynit ovat todella aromikkaita. Niistä keitetty kaurapuuro yhdessä mansikoista keitetyn hillokkeen kanssa on oikeaa gourmet-ruokaa. Olisipa suomalaisia mustikoita!


    • maissiiii

      Kohtuullisuus on kultaa ja yksinkertaisuus juhlaa., kasvisten syönnissäkin.

      Itselläni on yksi kasvis, jota käytän eri muodoissa paljon ja se on porkkana, en silti ole vielä oranssiksi muuttunut.

      Pelkkä salatinlehden puputtaminen on mahdollista vain voileivän päällä, Jotain rapeaa salaattia voin syödä sinällään,

      Pääasia että syö elääkseen eikä elä syödäkseen.

      • nuormieli

        Tuo on todellakin hyvä muistaa mitä "Maissiiii" kirjoitti "KOHTUULLISUUS on kultaa ja yksinkertaisuus juhlaa" kuten myös syö elääkses äläkä elä syödäkses, kasvikset lämpimän ruoan lisäkkeenä tai salaattina pitäisi kuulua jokapäiväiseen ateriaan ei pelkästään kasviksia syömällä pysy terveenä, ihminen tarvitsee kalkkia, proteiinia ynm... siis kohtuudella kaikkiea.


    • NarskNarsk

      Kaikki kasvit ei ole syötäviä eikä ainakaan syötävän hyviä 🤢
      http://kasvi.org/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe