Oikaisuvaatimusten käsittelyaika Kelassa

167-176

https://www.oikeusasiamies.fi/fi/ratkaisut/-/eoar/6048/2017

”Oikaisuvaatimusten käsittelyaika on jatkuvasti kasvanut. Viikolla kolme (2018) läpimenoajan keskiarvo oli 113 pv ja vanhin ratkaisematta oleva oikaisuvaatimus oli saapunut 5.9.2017.”
Minulle ilmoittivat Kelasta viime viikolla että keskimääräinen käsittelyaika on 118 päivää.

"Selvityksen mukaan vireillä olevia oikaisuvaatimuksia oli tammikuun 2018 lopussa 7897 kpl."

Ehkä kannattaisi tehdä laillisia päätöksiä niin tulisi vähemmän oikaisuvaatimuksia eikä tulisi Kela-raukalle niin usein "pataan" hallinto-oikeudessa.
Laillisten päätösten teko helpottuisi huomattavasti jos toimeentulotukiohjeet olisi lain mukaisia.

11

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167-176
    • 167-176

      Taas tänään lähti oikaisuvaatimus 21,5 kertoimen käytöstä. Oli tuosta aiheesta jo kolmas, lisäksi on muusta syystä tehty oikaisuvaatimus joka on tehty jo viime vuoden puolella käsittelemättä.
      Kelan laittomat ohjeet tuottavat jatkuvasti laittomia päätöksiä ja virkanilkit lisäävät noita omilla "oivalluksillaan".
      Oikaisuvaatimusten käsittely on pahasti ruuhakutunut ja eduskunnan oikausasiamieskin on puuttunut jo asiaan. Itse laiton viimeisimmässä kantelussa asian myös oikeuskanslerinviraston tutkittavaksi.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15157980/oikaisuvaatimus-215-kertoimen-kaytosta

      • Pakkomielle

        No onpa sullakin jotain tekemistä. Saat oikein sydämen kyllyydestä täällä kirjoitella pitkiä pötköjä samaa asiaa toistaen. Kyllä nämä palstoja lukevat ovat vuodatuksesi moneen kertaan toistettuna lukeneet. Koeta nyt hyvä mies jo oman mielenterveyteski vuoksi keksiä joku muukin harrastus elämääsi kuin krskustelupalstalla päivät pääksytysten roikkuminen.


      • 167-176
        Pakkomielle kirjoitti:

        No onpa sullakin jotain tekemistä. Saat oikein sydämen kyllyydestä täällä kirjoitella pitkiä pötköjä samaa asiaa toistaen. Kyllä nämä palstoja lukevat ovat vuodatuksesi moneen kertaan toistettuna lukeneet. Koeta nyt hyvä mies jo oman mielenterveyteski vuoksi keksiä joku muukin harrastus elämääsi kuin krskustelupalstalla päivät pääksytysten roikkuminen.

        Minun ajankäyttöni ei kuulu sinulle eikä kellekkään muullekaan. Ei tarvitse lukea kirjoituksiani jos ei niistä tykkää, mitään muuta et asialle mahda kun olla lukematta.


      • fdgfghgjhj
        167-176 kirjoitti:

        Minun ajankäyttöni ei kuulu sinulle eikä kellekkään muullekaan. Ei tarvitse lukea kirjoituksiani jos ei niistä tykkää, mitään muuta et asialle mahda kun olla lukematta.

        Minusta on hyvä, että jaksat nostella kissoja pöydille. Vaikka eipä se tosiaan kenellekään kuulu, mitä kukin tekee. Minua kuitenkin kiinnostaa, myös saamasi tulokset, koska saatan itsekin tehdä samaa.


    • 167-176

      Tuli eilen hylkäävä päätös joulkuun lopulla tekemästäni oikaisuvaatimuksesta, kesti n. 5½ kuukautta.
      Kyse on alle kympin laskusta jota Kela ei hyväksy. Alkuperäisessä päätöksessä ja oikaisuvaatimuspäätöksessä on valheita ja asioiden vääristelyjä hylkäävän päätöksen aikaansaamiseksi, kun ei ensimmäinen valhe mennyt läpi niin keksittiin uusi, saa nähdä millasia satuja yrittävät kertoa hallinto-oikeudelle. Juuri äsken lähti valitus hallinto-oikeuteen. Kallista teatteria jonka veronmasajat maksaa ja tyhmimmät taputtaa vaikka eivät näe koko esitystä.

      • farssienfarssi

        Hyvä.
        Kiitos, että jaksat.
        Voiko asiaa laittaa eduskunnan oikeusasiamiehelle?


      • 167-176
        farssienfarssi kirjoitti:

        Hyvä.
        Kiitos, että jaksat.
        Voiko asiaa laittaa eduskunnan oikeusasiamiehelle?

        Pyysin hallinto-oikeutta ottamaan kantaa noihin valheisiin, en usko että sen tekee. Kun hallinto-oikeuden päätös tulee, ehkä jo jouluksi, niin sen jälkeen päätän jatkotoimista. Yksi vaihtoehto on kantelu laillisuusvalvojalle oikeusasiamies tai oikeuskansleri. Oikeuskanslerita tuli hutikuussa moitteita Kelalle ja nyt siellä on 2 sen jälkeen tehtyä kantelua käsittelyssä, toinen samasta asiasta josta tuli moitteita.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264249/kelan-virheellinen-ja-puutteellinen-paatos
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15249391/apulaisoikeuskanslerin-sijainen-kiinnitti-huomiota

        Ryssivät asiakirjapyynnön käsittelyn vieläkin totaalisemmin kun noissa moitteita saaneissa asiakirjapyynnöissä. Saamani vastaus oli todella törkeä eikä minulla ole jäsjestelmäasiantuntijan pätevyydellä painokelposta sanottavaa siihen ja se kuuluisa sokea reettakin näkee perssilmällä ettei lakia yritettykään noudattaa.


    • hekoheko

      itse sain joulukuun toimeentulotuen toukokuussa, tuki evättiin lokakuussa tehdyn pikku työpätkän takia josta sain palkan marraskuussa... minkä tahansa työn tekeminen kannattaa! Wohoo!

      • 167-176

        Minulla meni aikoinaan yli vuosikin ja senkin jälkeen sossu ämpyili hallinto-oikeuden päätöksen noudattamisessa. Kun lähetin sossun pomolle sähköpostia jossa kerroin ellei hallinto-oikeuden päätöksen noudattamine maistu niin meillä on erään virolaisen perintäfirman kanssa sopimus että hakevat saatavat sieltä heti huomenna ja ensimmäisenä vievät kahvinkeittimen ja sohvan henkilökunnan kahvihuoneesta. Rahat oli tilillä seuraavana päivänä 😁
        No en minäkään ihan aina totta puhu ja sopiva valhe auttaa usein asioiden etenemistä.

        Kela tekee päätöksiä tosiasioista välittämättä ja laeista piittaamatta ja sanoo että päätöksestä saa valittaa. Sitten kun valittaa niin on naama norsunvitulla kun häviävät 😣


      • Jepsss

        Voi onneks ei tarvi mitää köyhäinavustuksia olla kerjäämässä..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      43
      8095
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4686
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      68
      3422
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2206
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1729
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1707
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1656
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      359
      1553
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      64
      1233
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1128
    Aihe