Kaikki eivät pelastu!

Uscowainen

Taannoin joku harhaoppinen pappi julisti, että kaikki pelastuvat. Se on täydellistä harhaa. Tälläkin palstalla on moni ateisti kuuluttanut, että menee mieluummin helvettiin.
Raamattukin sanoo, etteivät kaikki pelastu ja on ihmisiä, jotka vähät välittävät Jeesuksesta ja pelastuksesta, jonka hän hankki.
Jumala tosin tahtooisi pelastaa kaikki, mutta väkisin hän ei pelasta, sillä hän kunnioittaa ihmisen tahtoa kieltäytyä pelastuksesta.

45

676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jobinpostia

      Job.22:30 Hän pelastaa senkin, joka ei ole viaton; sinun kättesi puhtauden tähden hän pelastuu.

      • Niinpäniinpäniinpä

        Niinpä! Uskovatkaan eivät ole viattomia, mutta he pelastuvat Jeesuksen armosta uskomalla häneen.


      • Niinpäniinpäniinpä kirjoitti:

        Niinpä! Uskovatkaan eivät ole viattomia, mutta he pelastuvat Jeesuksen armosta uskomalla häneen.

        Pelastuu ne joiten synnit ovat anteeksi annetut,Jeesuksen verenkautta,heidän nimi on karitsan elämän kirjassa.


    • Ei ole olemassa mitään sellaista ihmisen tahtoa, jolla hän kieltäytyisi pelastuksesta. On vain täydellinen todisteiden puute niin pelastuksen tarpeesta kuin sen mekanismeistakin. Tahtotilaa on siis mahdotonta muodostaa, kun aineisto puuttuu.

      Se on kyllä totta, että monet palstojen "uskovat" vaikuttavat ihmisiltä, joiden kanssa iäisyyden viettäminen olisi mahdoton ja kammottava ajatus.

      • Asioitaseuraileva

        Saanen kommentoida tuohon jälkimmäiseen arvioosi, että itse olen ollut näkemässä lukuisia ja taas lukuisia ateistien herjoja ja solvauksia uskovia kohtaan. Mitä likaisempia, sen "parempia".


      • Niin.se.vaan.onpi
        Asioitaseuraileva kirjoitti:

        Saanen kommentoida tuohon jälkimmäiseen arvioosi, että itse olen ollut näkemässä lukuisia ja taas lukuisia ateistien herjoja ja solvauksia uskovia kohtaan. Mitä likaisempia, sen "parempia".

        Uskovaisia pidetään vastenmielisinä siitä syystä, että he julistavat evankeliumia, jonka mukaan ihmisten pitää tehdä parannus synneistään ja uskoa Jeesukseen. Muuta syytä ei tarvita.


      • Niin.se.vaan.onpi kirjoitti:

        Uskovaisia pidetään vastenmielisinä siitä syystä, että he julistavat evankeliumia, jonka mukaan ihmisten pitää tehdä parannus synneistään ja uskoa Jeesukseen. Muuta syytä ei tarvita.

        Ei ole noin. Perusongelma kuuluu, että heillä ei ole todisteita väitteidensä taakse. Kun niitä alkaa kysellä, Raamattu alkaakin "todistella" itse itseään. Ja "uskova" suuttuu, kun häntä ei oikein noteerata.


      • Asioitaseuraileva
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei ole noin. Perusongelma kuuluu, että heillä ei ole todisteita väitteidensä taakse. Kun niitä alkaa kysellä, Raamattu alkaakin "todistella" itse itseään. Ja "uskova" suuttuu, kun häntä ei oikein noteerata.

        Olet sitten kovin ja kenties parantumattomasti sokea näkemään, millaista likaista herjaa uskoviin kohdistetaan. Se kertoo paljon niiden ilmoille päästelijöistä.
        Raamatun totuuksia perustellaan Raamatulla.
        Taitaa olla niin, että uskovien ja ateistien välillä on pusyväluonteinen kuilu. Sitä minä toivoisin, että kielenkäyttö olisi asiallista, mutta tiedän, se on täyttymätön toive.


      • Asioitaseuraileva kirjoitti:

        Olet sitten kovin ja kenties parantumattomasti sokea näkemään, millaista likaista herjaa uskoviin kohdistetaan. Se kertoo paljon niiden ilmoille päästelijöistä.
        Raamatun totuuksia perustellaan Raamatulla.
        Taitaa olla niin, että uskovien ja ateistien välillä on pusyväluonteinen kuilu. Sitä minä toivoisin, että kielenkäyttö olisi asiallista, mutta tiedän, se on täyttymätön toive.

        >Taitaa olla niin, että uskovien ja ateistien välillä on pysyväluonteinen kuilu.

        Se on selvästi ja erittäin jyrkkänä myös fundisuskovien ja liberaalien uskovien välillä.

        >Sitä minä toivoisin, että kielenkäyttö olisi asiallista, mutta tiedän, se on täyttymätön toive.

        Samoin.


      • Eimullamuutatässä

        Semmoinen vaan tiedoksi, että Jumalan valtakunnassa ( Taivaassa ) kaikki pelastuneet ovat täydellisiä. Uskovien ärsyttävät piirteet on poispyyhkittyjä.


      • Lahkoutumaton
        Eimullamuutatässä kirjoitti:

        Semmoinen vaan tiedoksi, että Jumalan valtakunnassa ( Taivaassa ) kaikki pelastuneet ovat täydellisiä. Uskovien ärsyttävät piirteet on poispyyhkittyjä.

        Onko siellä "taivaassa" eri lahkoille omat osastonsa, muutenhan siellä olisi tuotapikaa täysi sota käynnissä?


      • Eimullamuutatässä
        Lahkoutumaton kirjoitti:

        Onko siellä "taivaassa" eri lahkoille omat osastonsa, muutenhan siellä olisi tuotapikaa täysi sota käynnissä?

        Kaikki vajavaisuuden ilmentymät on siellä pois.


    • Jos osoitatte minulle yhdenkinTuomarin, joka tappaa oman poikansa ja päästää rikolliset vapauteen, niin...... tai en sittenkään usko, että Jumala toimisi niin, koska se on vastoin minun oikeustajuani.

      Haluan uskon oikeudenmukaiseen Jumalaan.

      En mielenvikaiseen, sen täytyy olla joku laista tietämätön, Jumalan vastavoima.

      • Yksilammas

        Et taida nyt ymmärtää että Jeesus antoi itse henkensä meidän edestämme.
        Käsität väärin, ei Häntä pakotettu eikä Isä tappanut Häntä siten kuin sinä ilmeisesti ajattelet..
        Sijaissovitus on ihan järkeenkäyvä ja onhan se mahtavin lahja mitä ikinä saada voi.
        Itse ainakin kiitollisuudella ja nöyrällä mielellä siihen turvaan!


      • Eikiitosjeesus
        Yksilammas kirjoitti:

        Et taida nyt ymmärtää että Jeesus antoi itse henkensä meidän edestämme.
        Käsität väärin, ei Häntä pakotettu eikä Isä tappanut Häntä siten kuin sinä ilmeisesti ajattelet..
        Sijaissovitus on ihan järkeenkäyvä ja onhan se mahtavin lahja mitä ikinä saada voi.
        Itse ainakin kiitollisuudella ja nöyrällä mielellä siihen turvaan!

        Soooopaa. Itsetuhoinen skitso se Jesse vaan oli.


    • Uskovistakaan kaikki eivät pelastu. Pelastusta ei Raamatussa ole luvattu uskoville, vaan VOITTAJILLE. Uskovatkin tuomitaan edelleen tekojensa mukaan. Kerran pelastettu, aina pelastettu fraasi ei ole totta.

      • Jeesuspelastaa

        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
        Mark 16:16


      • Kannattaa miettiä mitä kaikkea se usko ja uskominen pitää sisällään. Saako uskova tehdä tahallaan syntiä ja silti pelastuu, vaikka ei tunnustaisi ja pyytäisi tekojaan anteeksi?


      • Kysyväinen
        George_L kirjoitti:

        Kannattaa miettiä mitä kaikkea se usko ja uskominen pitää sisällään. Saako uskova tehdä tahallaan syntiä ja silti pelastuu, vaikka ei tunnustaisi ja pyytäisi tekojaan anteeksi?

        Kukahan täällä on väittänyt, että syntiä saa tehdä vapaasti ja silti pelastuu? En ainakaan minä ole sellaista väitettä nähnyt.
        Synnittömäksi emme kuitenkaan täällä maan päällä muutu.


      • George_L kirjoitti:

        Kannattaa miettiä mitä kaikkea se usko ja uskominen pitää sisällään. Saako uskova tehdä tahallaan syntiä ja silti pelastuu, vaikka ei tunnustaisi ja pyytäisi tekojaan anteeksi?

        Helppohan se on uskonveljeltä pyytää syntinsä anteeksi sillointälöin.


      • Ettäsillätavalla
        Terminaattori kirjoitti:

        Helppohan se on uskonveljeltä pyytää syntinsä anteeksi sillointälöin.

        Tottakai on selvää, että siltä henkilöltä pitää pyytää anteeksi, jota kohtaan on rikkonutkin.


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Tottakai on selvää, että siltä henkilöltä pitää pyytää anteeksi, jota kohtaan on rikkonutkin.

        Et siis ymmärtänyt kommenttiani, ei se mitään se olikin pelkkä toteamus.


      • Ettäsillätavalla
        Terminaattori kirjoitti:

        Et siis ymmärtänyt kommenttiani, ei se mitään se olikin pelkkä toteamus.

        Pointtini olikin se, että anteeksipyyntö kohdistetaan sille, jota vastaan on rikottu. Ei se sen vaikeampaa ole, vai?


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Pointtini olikin se, että anteeksipyyntö kohdistetaan sille, jota vastaan on rikottu. Ei se sen vaikeampaa ole, vai?

        Eikös vl:n keskuudessa käytäntö ole, että pyydetään synnit anteeksi uskonveljeltä. Eikä suinkaan siltä jota vastaan on rikottu, varsinkin jos uhri on epäuskoinen.


    • Hengissäsäilyminen
      • Onsevaanuskottava

        Ei ainakaan, jos uskomme laulun tekijää, ja miksi emme uskoisi. Aivan toinen juttu on sitten se mitä on kuoleman jälkeen, siitähän ei kenelläkään ole mitään tietoa.
        https://www.youtube.com/watch?v=I14pzSm_y6Q


    • AamenkiitosJeesus

      Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
      Aamen!

    • AamenkiitosJeesus

      Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      • Soppiituotaeppäillä

        Onko sulla esittää asiasta jotain muuta näyttöä, kuin raamatun houreiset tarinat?


    • Pkjgdsstib

      Kyllä raamattua voi tulkita niinkin että kaikki pelastuu. Esim . Minä vedän kaikki luokseni. Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuu. Kaikki mitä hän tahtoo hän myös tekee. Jos sinä suullasi tunnustat että Jeesus on herra... jokaisen suun on tunnustettava isän Jumalan kunniaksi että Jeesus on herra. Tuossa esimerkkejä kaikki Raamatusta en jaksanu laittaa mistä kohen kirjaa nuo on mutta paremmin muistavat voivat etsiä raamatunpaikat.

      • Anonyymi

        Juuri näin! Kohdassa, jossa puhutaan siitä, kuinka Jumala TAHTOO kaikkien pelastuvan, on alkukielessä ilmaus, joka viittaa vastaansanomattomaan tahtomiseen, joka aikaansaa vääjäämättä tahdotun asian. Aloittajan ilmaus "Jumala tahtoISI" on täysin mieletön, Jumalan kaikkivaltiutta ja Kristuksen uhrin kaikkiriittävyyttä vähättelevä.


    • Pkjgdsstib

      Ja vielä Jeesus on kaikkien vapahtaja, varsinkin uskovien. Muitakin kohtia on.

      • Älkää.eksykö

        Jos sinä noukit yksittäisiä kohtia, etkä ota huomion kontekstia ja unohdat kokonaisuuden, niin sinä menet harhaan ja oletkin jo mennyt.


      • Anonyymi
        Älkää.eksykö kirjoitti:

        Jos sinä noukit yksittäisiä kohtia, etkä ota huomion kontekstia ja unohdat kokonaisuuden, niin sinä menet harhaan ja oletkin jo mennyt.

        Voi jeesus teitä kontekstiin vetoajia! Konteksti-sanaa käyttävät aina ne, jotka hämmentyvät esitetystä asiasta eivätkä kykene sisällöllisin argumentein kumoamaan kyseistä asiaa. Sama idioottimainen konteksti-argumentti ON SUUNNATTAVISSA TEITÄ ITSEÄNNE VASTAAN. Tehkääpä välillä niin: suunnatkaa se ITSEÄNNE VASTAAN ja lukekaa Raamattua SIITÄ NÄKÖVINKKELISTÄ KÄSIN, niin elämänne voi uudistua ihmeellisesti. Pöljät.
        T. henkilö, joka on lyhyehkön työuransa aikana kääntänyt n. 10 000 sivua eri genrejen tekstejä ja joka niin ollen ehkä tietää jotakin siItä, mistä "kontekstissa" on kyse


    • jhgfdd

      Harvat pelastuu, sanoo Jeesuskin.

    • sonetti

      Kaikilla joskus eläneillä on automaattisesti ikuinen elämä. Monesti sen on omista kyvyistä ja mieltymyksistä kiinni, millainen elämän matkasta kulloisessakin ajassa tulee :)

      Opetelkaa rakastamaan ja aloittakaa sen opettelu itsestänne :)

    • SurullinenTotuus

      "Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat."
      Johanneksen evankeliumi

      • IloinenTotuus

        "Kävi leimahdus pastorin aivoista,
        miksi saarnata helvetin vaivoista.
        Turha kirkon on kätkeä kilpeen pää.
        evankeliumi vois olla hilpeempää."

        J. Leskinen Ekumeeninen jenkka


    • Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Pitää mennä sisälle ahtaasta portista ja mennä kapeaa tietä, niin pelastuu. Itse en ihan tiedä mitä tuo tarkalleen tarkoittaa, mutta ainakin pitää olla syntiä tekemättä, muuten ei pääse taivaaseen.

      • Jeesus on se kapea tie joka vie elämään,muualta ei ole pääsyä.


    • Ne pelastuvat joiten nimi on kiejoitettu,karitsan elämän kirjaan,muut eivät pelastu he ovat kuin ruumenet jotka kerätään yhteen ja heitetään ikuiseen tuleen.

    • Jaa kyllä tänä aikana on ihan o.k. saarnata että KAIKKI PÄÄSEVÄT TAIVAASEEN. Monestakin syystä on niin:

      1 . Saatana on luonut 2000-luvun alussa oman keinotaivaansa
      2. Kristus ja muut taivaalliset ovat lisänneet ilmestymisiään ja monia on temmattu taivaaseen käymään
      3. Imaami Mahdin takia luultavasti Taivallinen Vradanava kaupunki laskeutuu Mekkaan, joka saattaa tehdä koko planeetasta eräänlaisen taivaan.
      4. On jo nähty monia Antikristuksen ihmeitä ja enkelien ihmeitä kun on aikamatkoja, aikavyöhykkeitä ja erään kirjoituksen mukaan voi olla jopa seitsemän braania, joista vain yksi on todellinen maapallo ja loput kuusi ovat braaneja. Jokaisesssa braanissa voi olla kenties vaikka kopio kaikista ajoista maailman alusta sen loppuun asti.

      Tuo kaste ei enää ole ongelma . Sain aikaan pari kuukautta sitten KKK sakramentin eli Kaikkien Kansojen Kaste sakramentti. Kastoin itseni kaikkien kansojen ja jopa eläinlajien puolesta. Sain myös Paavia mukaillen vuoden alussa Pyhän Jalkojenpesun sakramentin.

      Siinä kysytään toinen toiseltaan : Olenko minä jotakin sinulle velkaa. Ja kumpikin kastettava ja kastaja vastaavat EN OLE. Tai jos he vastaavat OLEN niin sitä en muista mitä siitä seuraa.

      • Kaikenlaistajoo

        No just! Olipa siinä taas...


      • Sanaonvapaa
        Kaikenlaistajoo kirjoitti:

        No just! Olipa siinä taas...

        Miten se "alfan" tarina sinun napaasi hiertää, sehän sulautuu oikein hyvin tämän palstan henkeen.


    • Anonyymi

      "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe