Olen tietyllä väsymyksellä ja jopa turtumuksella

arkeajaelämä

kun olen aamulla väsyneenä herännyt tähän jokapäiväiseen nalkutukseen ja toitotukseen mitä uskontoihin ja terrorismiin tulee.Ei ole päivän aloitukseen parasta aloitusta kuin kohdata heti aamun auringonpaisteen maustama uhka terrorismista,nationalismista ja kaiken voittavasta Euroopan täysjyvä puurosta.Näin jo väsyneenä miehenä joka aamutoimien rasittamana istuutuu pöytään odottamaan maailmasta positiivisia uutisia joutuu hieromaan itseään kuin niin unohtunut nuori uros ja kriittisenä kohtamaan elämän raadollisen totuuden.Kyllä ja mitä vielä..Kyllä ja kertomaan itselleen vaikka kirkossa käynnit ovat jääneet yhtä vähälle kuin käynnit kyynisten kaverien luona vanhainkodeissa joissa vielä yritetään sporttia meininkiä ja vinoilua kuin ennen vanhaan.
Kyllä asia on niin että niin vanhat kirkot ja uskonnot (katolisuus,protestantit,islam) niin kuin Italiassa tuossa katolisuuden vanhassa maassa vain harvat käyvät kirkossa ja kun seuraa muslimien kuten Saudi-Arabian elokuva ja linnanmäki touhua se kertoo että uskonnot ja valtiot jättävät "tyhjiön" uskontojen ja moraalikasvatuksen alueille ja oman näkemykseni mukaan nuoret ja kiihkeät uskonnolliset ryhmät ja karismaattiset liikkeet ottavat tyhjiön siten että tehdään festivaaleja,näyttäviä spektaatteleita,sirkusta kansalle ja näin tämä etenee.Ei ole enään Uskovaa Instituutiota vaan vain tuhansia rahastavia yrityksiä ja jopa "Olympiadeja" ja kaiken jonnin joutavaa uskonnon markinnointia ja sirkushuveja.Uskokaa tai älkää mutta tämä "uskonnon markkinointi sirkus" on tulevaisuudessa totisinta totta.Itse uskon opiskeluun ja kriittiseen tutkiskeluun mutta se on alue jota kutsutaan "ei miellyttäväksi alueeksi" kun taas huvit ja uskonto on se "kiva paikka" kun vanhuus ja epävarmuus kohdistuu itseemme ja lopulta se on pakotie todellisuudesta koska lopulta meidän kaikkien on löydettävä "oma paikka yhteiskunnasta".
Kirjoja lukemalla,opiskelemalla ja irrottautumalla vääristä ja alistavista ihmissuhteista ja miettimällä mitä "oikeasti" haluamme omalta elämältä on vain ja ainoastaan merkitystä.Ja sanon sen että mielummin yksin ja ja nöyränä arkea eläen kuin illuusioiden ja kaunotarten sävellystä kuunnellen.

0

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
        Ikävä
        67
        2801
      2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
        Ikävä
        46
        2554
      3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
        Hindulaisuus
        431
        2217
      4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
        Ikävä
        79
        2128
      5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
        Ikävä
        95
        1956
      6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
        Ikävä
        32
        1692
      7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
        Ikävä
        12
        1526
      8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
        Kuhmo
        17
        1477
      9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
        Ikävä
        26
        1283
      10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
        Ikävä
        18
        1165
      Aihe