Äärijärjestö Isisin Syyriasta pakenevat johtajat pyrkivät liittoutumaan afrikkalaisten ääriryhmien kanssa saadakseen aikaan uuden maahanmuuttoaallon Eurooppaan, sanoo YK:n Maailman ruokaohjelman (WFP) johtaja David Beasley. Asiasta kertoo The Guardian.
Etelä-Carolinan entinen republikaanijohtaja David Beasley puhui Brysselissä kaksipäiväisessä Syyria-kokouksessa, jossa hän sanoi Guardianin mukaan, että Euroopan on herättävä huomaamaan Isisin strategia Sahelin alueella. Hänen mukaansa Isis on yhdistänyt voimansa al-Qaidan ja Nigerian Boko Haramin paikallisten terroristiryhmien kanssa käyttääkseen ruokapulaa rekrytointivälineenä ja tapana työntää miljoonia afrikkalaisia kohti Eurooppaa.
– Olette menossa kohti samanlaista tilannetta kuin pari vuotta sitten, paitsi että muuttoliikkeen joukossa on enemmän Isisin ja ääriryhmien soluttautujia, Beasley sanoi Guardianin mukaan.
Beasley kehotti EU:ta ja kansainvälistä yhteisöä myös huomaamaan, että Syyrian kohdalla oli kyse 20 miljoonasta asukkaasta, kun taas Sahelin alueella asuu 500 miljoonaa ihmistä.
ISIS OHJAA MUUTTOAALTOA KOHTI EUROOPPAA
AVAAKOSUOMIRAJANSA
0
364
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702952
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792128
- 951956
- 321702
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191175