Miksi rehellisyydestä rangaistaan?

thebestpolicy

Olen suurimmaksi osaksi elämääni ollut rehellinen ja jos valehtelen ne ovat yleensä ns. valkoisia valheita eli jokin hätätilanne tai muu vaara tai en halua loukata. Koen että jos olet rehellinen sinua pidetään ikäänkuin pellenä. Enkä nyt tarkoita pelkästään parisuhdetta vaan yleensä elämässä. En tiedä onko aina ollut niin vai vain nykymaailmassa mutta tuntuu että valehteleminen ja kieroilu on maan tapa ja sillä pärjää. Tuntuu että rehellistä ihmistä ei arvosteta vaan pidetään lapsellisena ja tyhmänä.

Jotenkin vaan aina tykännyt tietynlaisesta suoruudesta ja aitoudesta ja kaikki teennäinen ärsyttää. Se on ollut luonteenpiirteeni lapsesta saakka. Ehkä tykkään tavallaan yksinkertaisuudesta ja kaikki kiero ja monimutkainen ahdistaa. Ihmettelen vaan miksi koen näin.

Eikö rehellisyyttä enää arvosteta? Usein olen törmännyt myös siihen että ne jotka huutavat lujimpaa ja juoruilevat saavat valheensa helposti läpi ja sitten kun esim. kerron etten käytä huumeita tai ole petturi suhteessa kuten on väitetty niin minua ei uskota. Ahdistavaa. Varsinkin parisuhteiden päätyttyä olen törmännyt vaikka mihin ihme väitteisiin kun exät suojelevat virheitään ja haluavat demonisoida minut. Pahin tilanne kun 2 exää yhdessä ryypäää ja haukkuu ja kumpikin uskoo toistensa valheita.

Mutta lopputulos on kuitenkin se etten voi elää loppuelämääni yrittäen todistella valheita vääriksi. Pitää vaan luottaa että aika korjaa virheet ja tiedän että läheiset ja ystävät tuntevat minut ja tietävät mikä on totta ja mikä ei. Esim. jos käyttäisin huumeita joku olisi jo toimittanut minut hakemaan apua siihen. Surullista silti. Olen pohjimmiltani kiltti ja auttavainen ihminen joka on välillä muuttunut todella vihaiseksi, katkeraksi ja välinpitämättömäksi huonon kohtelun takia.

5

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uuh

Helpommalla pääset jos unohdat mitä muut sinusta ajattelevat

• Hejdå

Pääasia, että tiedät itse olevasi rehellinen. On varmasti myös ihmisiä, jotka arvostavat rehellisyyttäsi ja suoruuttasi.

• kumartelematon

Jos ja kun minusta on valehdeltu mitä sattuu, halveksin valehtelijoita koko heidän lopun kurjan elämänsä. Pidän milloin kateellisina, milloin sairaina, milloin kaappi-minä-lie, joilla on paljon enemmän salattavaa ja siksi haluavat kohdistaa spottivalon muihin vaikka valheen voimin. Lähinnä huvittavaa, jos päihteelliset yrittävät leimata raittiita tai don juanit uskollisia ihmisiä, jotka eivät koske varattuihin. JNE. Vielä enemmän halveksin heidän hännystelijöitään. Narsistin narrina varmaan kiva olla koko elämä.

• kaksiihmistä

Olen myös joskus tuominnut vääriä ihmisiä vääristä syistä. Anteeksi. Hyvää npäivää.

• monojakin

minulle kävi ja niin, että selitin että asiat oli niin että kun loppui kk sen jäkeen en tehnyt käsin, vaan siitä syystä että minua voi panna joka päivä, että en ole koskaan kieltäytynyt, enkä sanonut että olisi päänsärkyä ym, aina on käynyt, mutta se lauseeni saikin kaikki tolaltaan , että hän ei voisi olla enään miun kaa sillä lailla, kun kuuluu kun en tee hänelle käsin, mutta yritin sanoa että kyllä se onnistuu mutta ei sitä pään järkeä vi kääntää kuin oma pää, että apua, en ole tätä kertonut kellekään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      53
      2036
    2. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      61
      1846
    3. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      77
      1438
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      91
      1283
    5. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      182
      1244
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      237
      1209
    7. 76
      1075
    8. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1066
    9. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      21
      1026
    10. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      911
    Aihe

Tarvitsemme suostumuksesi tarjotaksemme personoitua palvelua

Palvelu ja sen kolmannen osapuolen toimittajat (70) keräävät henkilötietoja (esim. IP-osoite tai laitetunniste) käyttäen evästeitä ja muita teknisiä keinoja tietojen tallentamiseen ja lukemiseen laitteellasi tarjotakseen sinulle tarkoituksenmukaisia mainoksia ja parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

Palvelu ja sen kumppanit tarvitsevat suostumuksesi seuraaviin:

Tarkoitukset

Tarkkoja sijaintitietoja ja laiteominaisuuksia koskevia tietoja voidaan käyttää.

Mainonta voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa varten. Mainonnan suorituskykyä voidaan mitata.

Sisältö voidaan yksilöidä profiilisi perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä sisältöä varten. Sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

Erityisominaisuudet

Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla Asetukset linkkiä.

Tietosuoja