Olen suurimmaksi osaksi elämääni ollut rehellinen ja jos valehtelen ne ovat yleensä ns. valkoisia valheita eli jokin hätätilanne tai muu vaara tai en halua loukata. Koen että jos olet rehellinen sinua pidetään ikäänkuin pellenä. Enkä nyt tarkoita pelkästään parisuhdetta vaan yleensä elämässä. En tiedä onko aina ollut niin vai vain nykymaailmassa mutta tuntuu että valehteleminen ja kieroilu on maan tapa ja sillä pärjää. Tuntuu että rehellistä ihmistä ei arvosteta vaan pidetään lapsellisena ja tyhmänä.
Jotenkin vaan aina tykännyt tietynlaisesta suoruudesta ja aitoudesta ja kaikki teennäinen ärsyttää. Se on ollut luonteenpiirteeni lapsesta saakka. Ehkä tykkään tavallaan yksinkertaisuudesta ja kaikki kiero ja monimutkainen ahdistaa. Ihmettelen vaan miksi koen näin.
Eikö rehellisyyttä enää arvosteta? Usein olen törmännyt myös siihen että ne jotka huutavat lujimpaa ja juoruilevat saavat valheensa helposti läpi ja sitten kun esim. kerron etten käytä huumeita tai ole petturi suhteessa kuten on väitetty niin minua ei uskota. Ahdistavaa. Varsinkin parisuhteiden päätyttyä olen törmännyt vaikka mihin ihme väitteisiin kun exät suojelevat virheitään ja haluavat demonisoida minut. Pahin tilanne kun 2 exää yhdessä ryypäää ja haukkuu ja kumpikin uskoo toistensa valheita.
Mutta lopputulos on kuitenkin se etten voi elää loppuelämääni yrittäen todistella valheita vääriksi. Pitää vaan luottaa että aika korjaa virheet ja tiedän että läheiset ja ystävät tuntevat minut ja tietävät mikä on totta ja mikä ei. Esim. jos käyttäisin huumeita joku olisi jo toimittanut minut hakemaan apua siihen. Surullista silti. Olen pohjimmiltani kiltti ja auttavainen ihminen joka on välillä muuttunut todella vihaiseksi, katkeraksi ja välinpitämättömäksi huonon kohtelun takia.
Miksi rehellisyydestä rangaistaan?
5
554
Vastaukset
- Uuh
Helpommalla pääset jos unohdat mitä muut sinusta ajattelevat
- Hejdå
Pääasia, että tiedät itse olevasi rehellinen. On varmasti myös ihmisiä, jotka arvostavat rehellisyyttäsi ja suoruuttasi.
- kumartelematon
Jos ja kun minusta on valehdeltu mitä sattuu, halveksin valehtelijoita koko heidän lopun kurjan elämänsä. Pidän milloin kateellisina, milloin sairaina, milloin kaappi-minä-lie, joilla on paljon enemmän salattavaa ja siksi haluavat kohdistaa spottivalon muihin vaikka valheen voimin. Lähinnä huvittavaa, jos päihteelliset yrittävät leimata raittiita tai don juanit uskollisia ihmisiä, jotka eivät koske varattuihin. JNE. Vielä enemmän halveksin heidän hännystelijöitään. Narsistin narrina varmaan kiva olla koko elämä.
- kaksiihmistä
Olen myös joskus tuominnut vääriä ihmisiä vääristä syistä. Anteeksi. Hyvää npäivää.
- monojakin
minulle kävi ja niin, että selitin että asiat oli niin että kun loppui kk sen jäkeen en tehnyt käsin, vaan siitä syystä että minua voi panna joka päivä, että en ole koskaan kieltäytynyt, enkä sanonut että olisi päänsärkyä ym, aina on käynyt, mutta se lauseeni saikin kaikki tolaltaan , että hän ei voisi olla enään miun kaa sillä lailla, kun kuuluu kun en tee hänelle käsin, mutta yritin sanoa että kyllä se onnistuu mutta ei sitä pään järkeä vi kääntää kuin oma pää, että apua, en ole tätä kertonut kellekään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768