Terijoen asema

Suomipoika

Olen tehnyt huomioita Terijoen rautatieasemasta. 1917 vamistunut sai olla entisessä muodossaan vuoteen 1947. Sen jälkeen Terijoen asema muokattiin uusiksi. Upeat alkuperäisen aseman päätytornit poistettiin, asemaa mataloitettiin ja keskelle tehtiin typerä kaari.
Kyllä 1917 valmistunut rautatieasema oli paljon parempi. Onhan toki sienissä vähän piirteitä, mutta kyllä 30 - luvun asema oli kauniinpi.

5

485

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lillepo

No rapistuu ne ajan myötä rumatkin rakennukset ja kaipaavat uudelleenrustausta.

• SeAravakasteinen

Noh, kyllähän Neuvostoliitto antoi ihan pyytämättä naapuriapua jo sodan aikana muokkaamalla asemaa uuteen uskoon. Terijoki kantaa nyt ylpeänä uutta nimeään: Zelenogorsk.

• terijoen.hiekat

Se asemarakennus vaurioitui osittain jo talvisodan aikana eikä korjattu jatkosodan asemasotavaiheen kuluessakaan. Elikkä ei ollut alkuperäisessä asussaan v:een 1947 saakka.

• Lillepo

Nykyisin Zelenogorskin asemalla on vilskettä kun pietarilaiset tulevat esikaupunkinsa pitkille rannoille rentoutumaan loma-aikoinaan. Alueen ihanat hiekkarannat ovat tunnetut myös Venäjällä muutenkin. Suosittelen myös suomalaisturisteille .

• KäytköEdesItse

Miksi suosittelet? Vesion saastunutta eivätkä edes venäläiset ui siinä! Palvelu on surkeaa ja matka vaatii etukäteen viisumi n, 80 €!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      598
      1505
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      44
      827
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      473
      703
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      10
      629
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      38
      570
    6. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      42
      566
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      29
      528
    8. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      500
    9. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      29
      478
    10. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      154
      461
    Aihe