Kysymys Maailmanlopun ennusmerkeistä

Kaikkihan me tiedämme, että Maailmanloppu on aivan juuri tuloillaan. Ja tästä on olemassa varmoja ennusmerkkejä. Nyt tiedustelenkin jt onko nämä näitä varmoja ennusmerkkejä?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005657356.html
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015031319354194_ul.shtml

16

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhmisetTuhoaaJaTappaa

Niin, siis JehovanTodistajat todistaa aina että Maailmanloppu on sillon ja sillon, mutta ajat ovat kulloinkin menneet ohitse. Olisiko parempi määritellä asia silleen että Maailmanloppu on meneillään? Tai jotain.... Ja sitten vielä, onko se suurikaan menetys?

• Helpompaa_ymmärtää

Oletko milloinkaan miettinyt, mitä maailmanloppu merkitsee?

Esimerkiksi vuoden 1992 kirkolliskokouksen käyttöön ottama suomennos Raamatusta mainitsee evankeliumissa Matteuksen mukaan maailmanlopusta.

>>3 Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä eikä siellä ollut muita, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kyselivät: "Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?"
        14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.<<

Ehkä apostoli Pietarin toisen kirjeen 3. luku auttaa ymmärtämään tuon merkityksen:

>> 6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa.<<

Raamatun kertomuksen mukaan vedenpaisumus hävitti maanpäältä silloisen maailman jumalattomat. Mutta vanhurskaat, joilla oli Jumalan hyväksyntä, säästyivät tuholta, ja jatkoivat elämäänsä maan päällä. Ei Jumala tuhonnut maapalloa, eikä antanut ihmistenkään tuhota maapalloa. Eikä Jumala tuhonnut kirjaimellisia taivaitakaan, luodakseen niiden tilalle kirjaimelliset maapallon ja tähtitaivaat. Jumala tuolloin ainoastaan poisti maanpäältä pahuuden ja pahuutta rakastavat ihmiset. Se on nyt esikuvana tulevalle maailmanlopulle, jotta ihmiset ymmärtäisivät mistä siinä on kyse.

1.Mooseksen kirja 6: 5, 7, 8, 13
        >> 5 Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyksensä olivat kauttaaltaan pahat, - - 7 Ja Herra sanoi: "Minä pyyhin maan päältä ihmisen, jonka olen luonut, ja ihmisen mukana karjaeläimet, pikkueläimet ja taivaan linnut, sillä minä kadun, että olen ne tehnyt." 8 Mutta Nooa oli Herralle mieluinen.
        13 Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta elollisesta, sillä maa on ihmisten takia täynnä väkivaltaa. Minä hävitän heidät ja maan heidän kanssaan."

• huhhellettä
        Helpompaa_ymmärtää kirjoitti:

Esimerkiksi vuoden 1992 kirkolliskokouksen käyttöön ottama suomennos Raamatusta mainitsee evankeliumissa Matteuksen mukaan maailmanlopusta.

>>3 Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä eikä siellä ollut muita, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kyselivät: "Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?"
        14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.<<

Ehkä apostoli Pietarin toisen kirjeen 3. luku auttaa ymmärtämään tuon merkityksen:

Raamatun kertomuksen mukaan vedenpaisumus hävitti maanpäältä silloisen maailman jumalattomat. Mutta vanhurskaat, joilla oli Jumalan hyväksyntä, säästyivät tuholta, ja jatkoivat elämäänsä maan päällä. Ei Jumala tuhonnut maapalloa, eikä antanut ihmistenkään tuhota maapalloa. Eikä Jumala tuhonnut kirjaimellisia taivaitakaan, luodakseen niiden tilalle kirjaimelliset maapallon ja tähtitaivaat. Jumala tuolloin ainoastaan poisti maanpäältä pahuuden ja pahuutta rakastavat ihmiset. Se on nyt esikuvana tulevalle maailmanlopulle, jotta ihmiset ymmärtäisivät mistä siinä on kyse.

>> 5 Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyksensä olivat kauttaaltaan pahat, - - 7 Ja Herra sanoi: "Minä pyyhin maan päältä ihmisen, jonka olen luonut, ja ihmisen mukana karjaeläimet, pikkueläimet ja taivaan linnut, sillä minä kadun, että olen ne tehnyt." 8 Mutta Nooa oli Herralle mieluinen.
        13 Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta elollisesta, sillä maa on ihmisten takia täynnä väkivaltaa. Minä hävitän heidät ja maan heidän kanssaan."

Apostoli Pietarilla tuskin oli paljonkaan tekemistä hänen nimellään kulkevien kirjeiden kanssa, mutta samassa Pietarin toisen kirjeen 3. luvussa luvataan myös taivaankappaleiden sulamista kuumuudesta, joten siltä pohjalta voi myös maan kohtaloa miettiä.

Kun Raamatussa sanotaan, että maa pysyy ikuisesti, ja Raamatussa sanotaan, että taivas ja maa katoavat, niin siitä saakin jo kaksi ihan erilaista tulkintaa, kun toisen näistä ottaa kirjaimellisesti ja toisen kuvaannollisesti. Vastuu jää, kuten tällaisissa asioissa yleensäkin, kuulijalle.

• Yksi_kolmesta
        huhhellettä kirjoitti:

Apostoli Pietarilla tuskin oli paljonkaan tekemistä hänen nimellään kulkevien kirjeiden kanssa, mutta samassa Pietarin toisen kirjeen 3. luvussa luvataan myös taivaankappaleiden sulamista kuumuudesta, joten siltä pohjalta voi myös maan kohtaloa miettiä.

Kun Raamatussa sanotaan, että maa pysyy ikuisesti, ja Raamatussa sanotaan, että taivas ja maa katoavat, niin siitä saakin jo kaksi ihan erilaista tulkintaa, kun toisen näistä ottaa kirjaimellisesti ja toisen kuvaannollisesti. Vastuu jää, kuten tällaisissa asioissa yleensäkin, kuulijalle.

Vuoden 1992 kirkkoraamatun mukaan:

"1 Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, tervehtii valittuja, jotka asuvat hajallaan, muukalaisina Pontoksessa, Galatiassa, Kappadokiassa, Bityniassa ja Aasian maakunnassa - -
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista." (1.Piet. 1: 1, 3)

Ensimmäisen kirjeensä alkusanoissa Pietari ilmaisee olevansa kirjeen kirjoittaja.

"1 Simon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, tervehtii teitä, - -
        17 Hän sai Jumalalta, Isältä, kunnian ja kirkkauden, kun hänelle kantautui Ylhäisimmän Kirkkauden ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt." 18 Tämän äänen me itse kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
        1 Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan." (2. Piet. 1: 1, 17, 18; 2:1)

Toisen kirjeensä alussa Pietari ilmaisee olevansa kirjeen kirjoittaja.

Vertaa:

2. Piet. 1:18
        "Tämän äänen me itse kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella." Vuorella oli Jeesuksen lisäksi Pietari, Jaakob sekä Johannes.

Matteus 17:1
        "1 Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja tämän veljen Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle yksinäisyyteen.
        5 Pietarin vielä puhuessa loistava pilvi verhosi heidät ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa häntä!"

Luukas 9:28
        "28 Noin viikon kuluttua siitä, kun Jeesus oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan.
        35 Pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä!"

• Helpompaa_ymmärtää kirjoitti:

Helpompaa_ymmärtää 29.4.2018 22:59

<>Ei Jumala tuhonnut maapalloa, eikä antanut ihmistenkään tuhota maapalloa.><

Ei tietenkään jo siitä syystä, että Raamatun tarun mukaan jumala loi litteän maan.

<>Eikä Jumala tuhonnut kirjaimellisia taivaitakaan...><

Luomistarun taivaanvahvuus säilyi raamatunkirjoittajilla loppuun asti, Jeesuskin uskoi kiinteään taivaanvahvuuteen.

<>...luodakseen niiden tilalle kirjaimelliset maapallon ja tähtitaivaat.<>

Jumalaa ei tarvittu siihen, että todellisuus sai vallan, siihen tarvittiin kirkon änkyräasenteen muuttumista, jolloin "syntyi " maapallo ja aurinko lakkasi kiertämästä maata.

<>Jumala tuolloin ainoastaan poisti maanpäältä pahuuden ja pahuutta rakastavat ihmiset. Se on nyt esikuvana tulevalle maailmanlopulle, jotta ihmiset ymmärtäisivät mistä siinä on kyse.><

Eli maailmanloppu on tarua siinä missä esikuvansakin.

• lähdekriitikko
        Yksi_kolmesta kirjoitti:

"1 Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, tervehtii valittuja, jotka asuvat hajallaan, muukalaisina Pontoksessa, Galatiassa, Kappadokiassa, Bityniassa ja Aasian maakunnassa - -
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista." (1.Piet. 1: 1, 3)

Ensimmäisen kirjeensä alkusanoissa Pietari ilmaisee olevansa kirjeen kirjoittaja.

"1 Simon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, tervehtii teitä, - -
        17 Hän sai Jumalalta, Isältä, kunnian ja kirkkauden, kun hänelle kantautui Ylhäisimmän Kirkkauden ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt." 18 Tämän äänen me itse kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
        1 Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan." (2. Piet. 1: 1, 17, 18; 2:1)

Toisen kirjeensä alussa Pietari ilmaisee olevansa kirjeen kirjoittaja.

Vertaa:

2. Piet. 1:18
        "Tämän äänen me itse kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella." Vuorella oli Jeesuksen lisäksi Pietari, Jaakob sekä Johannes.

Matteus 17:1
        "1 Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja tämän veljen Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle yksinäisyyteen.
        5 Pietarin vielä puhuessa loistava pilvi verhosi heidät ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa häntä!"

Luukas 9:28
        "28 Noin viikon kuluttua siitä, kun Jeesus oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan.
        35 Pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä!"

Miten minä voisin varmistua siitä, että kirjoittaja on Pietari, eikä joku, joka vain väittää olevansa hän?

• Timo_Terän_Teroitin
        lähdekriitikko kirjoitti:

Miten minä voisin varmistua siitä, että kirjoittaja on Pietari, eikä joku, joka vain väittää olevansa hän?

http://raamattu.fi/1992/Jes.6.html#9

"Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö.
        Katsomalla katsokaa älkääkä ymmärtäkö."

• lähdekriitikko
        Timo_Terän_Teroitin kirjoitti:

http://raamattu.fi/1992/Jes.6.html#9

"Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö.
        Katsomalla katsokaa älkääkä ymmärtäkö."

Katsoin vastaustasi, mutten ymmärtänyt.

• tommonentapaus

Oomaigaad, kookoo on napattu kuvaan!!!

• Erehdyt jälleen. Tuo hassun hauska sarjaennusmerkkaaja on Akronista, Ohion osavaltiosta USA:sta. Ja kuvahan on otettu tiettävästi Kingdom Hall of Jehovah's Witnesses-liiterin parkkipaikalla. Ja kuvassa henkistyttettytety jt-henkilö on päättänyt koristaa vit*uilevan vanhimman kulkuneuvoa.

• bussihyppii
        kookoo2 kirjoitti:

Erehdyt jälleen. Tuo hassun hauska sarjaennusmerkkaaja on Akronista, Ohion osavaltiosta USA:sta. Ja kuvahan on otettu tiettävästi Kingdom Hall of Jehovah's Witnesses-liiterin parkkipaikalla. Ja kuvassa henkistyttettytety jt-henkilö on päättänyt koristaa vit*uilevan vanhimman kulkuneuvoa.

en usko. selvästi profiilikuvasi ja uutiskuvan henkilön ahterit ovat yksi ja sama.

• bussihyppii kirjoitti:

en usko. selvästi profiilikuvasi ja uutiskuvan henkilön ahterit ovat yksi ja sama.

Usein jo käynti silmänäköoptikolla auttaa. Ja kannattaa samalla reissulla säädättää psytkiatrilla sytytys kohdalleen, jos nyt säätö enää riittää.

• novoivoisentäs
        kookoo2 kirjoitti:

Usein jo käynti silmänäköoptikolla auttaa. Ja kannattaa samalla reissulla säädättää psytkiatrilla sytytys kohdalleen, jos nyt säätö enää riittää.

Vai sellaisia ongelmia sinulla on.

• eioletulossa

Maailmanlopua ei tule koskaan, niin sanoo Raamattu.

Ilmestyskirjan 6 luvun tapahtumasarjat alkavat tapahtua vasta pitkien aikojen päästä, koska Danielin kirjan lähi-idän neljä suurvaltaa on vielä kokonaan tulematta ...

Katsotaan sitten lisää, kun näemme lähi-idän ensimmäisen suurvallan, joka valloitta lähes koko lähi-idän, mm. Egyptin ja Israelin ..

• Olkotin

Vartiotorni on tietänyt maailmanlopun vuosille 1914, 1925 ja 1975.

Valitse vartiotorni ja valitset loppuvuoden.

Esim. v. 1975 loppu oli sellainen että todistajan oli hyvä ennen sitä myydä asuntonsa ja antaa rahat vartiotornikustantajan tarpeisiin.
        (neuvo lehdestä Valtakuntamme palvelus, kesäkuu 1974)

• Oikiarohveetta

Pyy pienenee. Pulu kallistuu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      127
      6758
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4214
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3399
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3004
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      285
      1980
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1669
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      15
      1509
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      90
      1493
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1441
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1396
    Aihe