Aika hassua tuo evo-geenimanipulaatio-uho.

Ajatellasaa

Melkein joka päivä saamme lukea uutisista että yksi sin toinen eläinlaji on kuolemassa sukupuuttoon, muttajostain syystä nämä evolutionistigeenimanipuloijat eivät riennä avuksi?.....

Onko nyt niin että g-m uskomukset löivät sittenkin vähän yli sen mikä on todella mahdollista tutkijoilla tässä lajissa?

Ilmeisesti.

Niin että Herätkää evokit. Ja isolla Hoolla.

10

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taitaa taas ola Jyri, mutta millä geenimanipulaatiolla sukupuuttoja kyetään estämään? Lisäksi useat sukupuutot tapahtuvat aivan huomaamattomasti. Maailmasta häipyy lajeja, joita ei ole ikinä edes kuvattu.

      Mielestäni aloitus oli typerä.

      • https://phys.org/news/2016-03-island-foxes-genetic.html

        On se vaan kumma, että saarikettu taitaa tarvita ihmisen apua, koska sen genomi on rappeutunut niin heikoksi. 'Geneettinen pelastus' voisi auttaa. Tai sitten se, että sitä risteytetään toisten 'kettulajien' kanssa. Tässä nyt agnoskepolle taas pientä muistutusta siitä, että eliöitä kuolee sukupuuttoon geneettisen rappeutumisen takia.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        https://phys.org/news/2016-03-island-foxes-genetic.html

        On se vaan kumma, että saarikettu taitaa tarvita ihmisen apua, koska sen genomi on rappeutunut niin heikoksi. 'Geneettinen pelastus' voisi auttaa. Tai sitten se, että sitä risteytetään toisten 'kettulajien' kanssa. Tässä nyt agnoskepolle taas pientä muistutusta siitä, että eliöitä kuolee sukupuuttoon geneettisen rappeutumisen takia.

        Vulpes / Urocyon littoraliksen populaatio on niin pieni, että sukusiitokselle tyypilliset ongelmat tulevat esiin. Voit nimittää sitä geneettiseksi rappeutumiseksi, jos välttämättä haluat, mutta älä unohda että sillä on peräti 66 kromosomia.

        Minkä lajien kanssa lähtisit Vulpes / Urocyon littoralista risteyttämään ja miksi? Kuinka helposti se sinun tietojesi mukaan risteytyy?

        Et muuten ole vieläkään vastannut kysymykseen, miksi Vulpes vulpes on sinusta rappeutunein kettu, vaikka se on ketuista suurin ja vahvin ja laajimmalle levinnyt ja JC:n kriteereillä kaiketi "lajinmukaisin" ja "lähimpänä alkuperäistä kettubaramiinia".


    • Ewokki

      En ymmärrä, miten geenimapulaatio liittyy sukupuuton partaalla olevien eläinlajien pelastamiseen. Yleisiä syitä sukupuuttoon ovat salametsästys, liikakalastus ja eläinten elinympäristön tuhoutuminen.

      • buahhahhaaaaa

        "Yleisiä syitä sukupuuttoon ovat salametsästys, liikakalastus ja eläinten elinympäristön tuhoutuminen. "

        Ja kaikissa noissa on vahvasti mukana tieteen kehityksen aikaansaannokset.


      • TheMainman
        buahhahhaaaaa kirjoitti:

        "Yleisiä syitä sukupuuttoon ovat salametsästys, liikakalastus ja eläinten elinympäristön tuhoutuminen. "

        Ja kaikissa noissa on vahvasti mukana tieteen kehityksen aikaansaannokset.

        Ei, vaan kristillinen näkemys siitä että ihminen saa tehdä luonnolle mitä huvittaa...


      • TheMainman kirjoitti:

        Ei, vaan kristillinen näkemys siitä että ihminen saa tehdä luonnolle mitä huvittaa...

        Erityisesti Afrikassa salametsästystä motivoi (kristittyjen) länsimaiden harrastama liikakalastus Afrikan lähivesillä. Kun eläinproteiinia ei saada enää kalasta salametsästetylle lihalle syntyy kysyntää.

        Joidenkin lajien kohdalla (sarvikuono, tiikeri, ...) salametsästystä ruokkii maagisuskonnollinen luottamus uskomuslääkkeisiin. On käsittämätöntä, että edelleen vaikka lääketiede on kehittänyt ihan oikeasti toimivia erektiolääkkeitä (ensimmäisenä sildenafiili) niin edelleen sarvikuonon sarvea jauhetaan impotenttien rikkaiden kiinalaisten ja arabien tarpeisiin. Tästä ei voi ainakaan tiedettä syyttää.


      • buahhahhaaaaa kirjoitti:

        "Yleisiä syitä sukupuuttoon ovat salametsästys, liikakalastus ja eläinten elinympäristön tuhoutuminen. "

        Ja kaikissa noissa on vahvasti mukana tieteen kehityksen aikaansaannokset.

        Ihminen oli ainakin osasyynä sekä mammuttien että Pohjaois-Amerikan megafaunan häviämiseen, ellei tärkein syy. Se tapahtui ennen YEC maailman luomista, joten tieteen saavutuksista ei voi olla kyse.

        Jos tiede on niin paha, niin ripusta läppärisi verkonpainoksi, niin päästään sinunkin mölinästäsi.


      • piäpiäskii
        agnoskepo kirjoitti:

        Ihminen oli ainakin osasyynä sekä mammuttien että Pohjaois-Amerikan megafaunan häviämiseen, ellei tärkein syy. Se tapahtui ennen YEC maailman luomista, joten tieteen saavutuksista ei voi olla kyse.

        Jos tiede on niin paha, niin ripusta läppärisi verkonpainoksi, niin päästään sinunkin mölinästäsi.

        Päätä sinä vain omista asioistas, eiks juu?


      • piäpiäskii kirjoitti:

        Päätä sinä vain omista asioistas, eiks juu?

        Ihan käypän neuvon 'agnoskepo' antoi itkijä-multinikille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe