https://www.verkkouutiset.fi/poliisi-pani-tutkan-kahden-kameratolpan-valiin-yllattava-tulos/
Melko lailla tulos kertoo mitä tiellä näkyy: vaikka ajaa nopeusrajoitusten mukaan, taakse ilmestyy autoja, jotka pian paahtavat ohitse, ja katoavat edestä.
Miksi tarvitsee ajaa ylinopeutta? Ei se vahinko voi olla, kun niin moni sitä tekee.
Liikenteessä aivan liikaa ylinopeutta ajavia
32
440
Vastaukset
- Onko_järkeä
Tämä tulos kertoo aukottomasti, että nopeusrajoitukset ovat monin paikoin aivan liian alhaisia. Miksiköhän Ruotsissa, joka ilmastoltaan on hyvin lähellä Suomea, rajoitukset ovat kauttaaltaan 10...20 km/h korkeammat kuin maassamme? Samalla Ruotsin liikenne on huomattavasti sujuvampaa ja turvallisempaa. Lisäksi Ruotsissa on ns. nopeusvalvontaa selvästi vähemmän kuin Suomessa. Tämän vuoksi Ruotsissa on myös paljon stressittömämpää liikkua autolla.
- rajoituksen_mukaan
Ei ole mitään väilä vaikka nopeusrajoitus olisi 10km/h. Sitä ei saa missään olosuhteissa ylittää ja pienikin ylinopeus on erittäin vakava rangaistava teko. Kenellekään ei hälytysajoa lukuunottamatta ole minkäänlaista oikeutta ruveta tekemään sellaista päätöstä, että nopeusrajoitus on liian alhainen ja ajampa tuosta vaan kovempaa.
Yhdelläkään yksittäisellä ihmisellä ei ole riittävää määrää tietoa ja taitoa arvioida oikeaa nopeutta tieosuudella siten, että voisi nopeusrajoituksen ylittää. Siitä huolimatta näitä tyhjäpäitä vaan tuntuu riittävän, nopeusrajoituksen mukaan ajava suorastaan herättää raivoa takanaolijoissa ja on aivan pakko päästä ohi. - svea
Ruotsissa on keskimäärin 10 kmh alhaisemmat nopeusrajoitukset kuin Suomessa ja siellä on nopeutta valvotaan uusilla kameratekniikoilla, joka tulee myös Suomeen. Moottoriliikennetiellä Ruotsissa saa ajaa 90 kmh (Suomessa 100 kmh) ja moottoriteillä 110 kmh.
- tarinoi_lisää
Rajoitukset ovat pääpiirteittäin näin Suomessa ja Ruotsissa. En näe hirveän suuria eroja.
Suomi
taajama: 40–50 km/h
maantie: 80–100 km/h
moottoritie: 100-120 km/h
Ruotsi
taajama: 40–60 km/h
maantie: 70–100 km/h
moottoritie: 110–120 km/h - Onko_järkeä
tarinoi_lisää kirjoitti:
Rajoitukset ovat pääpiirteittäin näin Suomessa ja Ruotsissa. En näe hirveän suuria eroja.
Suomi
taajama: 40–50 km/h
maantie: 80–100 km/h
moottoritie: 100-120 km/h
Ruotsi
taajama: 40–60 km/h
maantie: 70–100 km/h
moottoritie: 110–120 km/hNäin esitettynä ei näyttäisi suurempia eroja olevan, mutta käytännössä erot ovat hyvinkin suuria erityisesti maanteiden osalta. Ruotsissa maanteiden perusnopeus todellakin on 70 km/h, mutta käytännössä 70 on pelkästään risteysalueilla tai erityisen vaarallisessa paikassa. Muuten rajoitus on yleisesti 90 tai 100 km/h. Erillisiä talvirajoituksia ei ole. Mitä tulee nopeusvalvontaan, sitä on selvästi vähemmän kuin Suomessa. Myös kameroita on vähemmän ja ne kaikki ovat selvästi näkyvillä, ei kuten Suomessa liikennemerkkien ja puiden takana piilossa sekä jokainen kamera omalla varoitusmerkillä varustettu muutama sata metriä ennen kameraa. Koko valvonnan asenne on täysin eri kuin Suomessa, hölmöläisten valtakunnassa. Oma kokemukseni perustuu lähes 10 vuoden asumiseen Ruotsissa. Ei Ruotsikaan mikään ihanneyhteiskunta ole, mutta tässä asiassa paljon maatamme edellä. Olisiko tällä vähemmän holhoavalla asenteella osuus myös siihen, että lähes kaikilla aloilla Ruotsi on aina jonkin verran Suomea edellä?
- TomeraKalppa
Onko_järkeä kirjoitti:
Näin esitettynä ei näyttäisi suurempia eroja olevan, mutta käytännössä erot ovat hyvinkin suuria erityisesti maanteiden osalta. Ruotsissa maanteiden perusnopeus todellakin on 70 km/h, mutta käytännössä 70 on pelkästään risteysalueilla tai erityisen vaarallisessa paikassa. Muuten rajoitus on yleisesti 90 tai 100 km/h. Erillisiä talvirajoituksia ei ole. Mitä tulee nopeusvalvontaan, sitä on selvästi vähemmän kuin Suomessa. Myös kameroita on vähemmän ja ne kaikki ovat selvästi näkyvillä, ei kuten Suomessa liikennemerkkien ja puiden takana piilossa sekä jokainen kamera omalla varoitusmerkillä varustettu muutama sata metriä ennen kameraa. Koko valvonnan asenne on täysin eri kuin Suomessa, hölmöläisten valtakunnassa. Oma kokemukseni perustuu lähes 10 vuoden asumiseen Ruotsissa. Ei Ruotsikaan mikään ihanneyhteiskunta ole, mutta tässä asiassa paljon maatamme edellä. Olisiko tällä vähemmän holhoavalla asenteella osuus myös siihen, että lähes kaikilla aloilla Ruotsi on aina jonkin verran Suomea edellä?
Näin eteläisessä Suomessa asuvana en tiedä yhtään kameratolppaa joka olisi jotenkin piilossa. Kaikki on hyvin näkyvissä.
- ei.ole.varoituksia
Onko_järkeä kirjoitti:
Näin esitettynä ei näyttäisi suurempia eroja olevan, mutta käytännössä erot ovat hyvinkin suuria erityisesti maanteiden osalta. Ruotsissa maanteiden perusnopeus todellakin on 70 km/h, mutta käytännössä 70 on pelkästään risteysalueilla tai erityisen vaarallisessa paikassa. Muuten rajoitus on yleisesti 90 tai 100 km/h. Erillisiä talvirajoituksia ei ole. Mitä tulee nopeusvalvontaan, sitä on selvästi vähemmän kuin Suomessa. Myös kameroita on vähemmän ja ne kaikki ovat selvästi näkyvillä, ei kuten Suomessa liikennemerkkien ja puiden takana piilossa sekä jokainen kamera omalla varoitusmerkillä varustettu muutama sata metriä ennen kameraa. Koko valvonnan asenne on täysin eri kuin Suomessa, hölmöläisten valtakunnassa. Oma kokemukseni perustuu lähes 10 vuoden asumiseen Ruotsissa. Ei Ruotsikaan mikään ihanneyhteiskunta ole, mutta tässä asiassa paljon maatamme edellä. Olisiko tällä vähemmän holhoavalla asenteella osuus myös siihen, että lähes kaikilla aloilla Ruotsi on aina jonkin verran Suomea edellä?
Nyt tiedämme, ettet ole Ruotsissa asunut. Miksi lähdit valehtelemaan noin kömpelösti?
- Rahti-Roope
ei.ole.varoituksia kirjoitti:
Nyt tiedämme, ettet ole Ruotsissa asunut. Miksi lähdit valehtelemaan noin kömpelösti?
Itse ajan Ruotsissa paljonkin (tavaraliikenne). En löytänyt tästä kirjoituksesta suuriakaan virheellisyyksiä. Ainakin useimpia kameroita edeltää varoitusmerkki tai maalaus asfaltissa, en nyt tarkkaan muista onko se ennen jokaista kameraa. Jos puhutaan liikenteestä kokonaisuutena, on Ruotsin tilanne paljon parempi kuin Suomessa. Ehkä osa johtuu järkevimmistä nopeuksista, mutta suurin tekijä omasta mielestäni on tiestön selvästi Suomea parempi kunto sekä ihmisten yleisesti paremmat asenteen liikenteessä.
- ei.ole.varoituksia
Rahti-Roope kirjoitti:
Itse ajan Ruotsissa paljonkin (tavaraliikenne). En löytänyt tästä kirjoituksesta suuriakaan virheellisyyksiä. Ainakin useimpia kameroita edeltää varoitusmerkki tai maalaus asfaltissa, en nyt tarkkaan muista onko se ennen jokaista kameraa. Jos puhutaan liikenteestä kokonaisuutena, on Ruotsin tilanne paljon parempi kuin Suomessa. Ehkä osa johtuu järkevimmistä nopeuksista, mutta suurin tekijä omasta mielestäni on tiestön selvästi Suomea parempi kunto sekä ihmisten yleisesti paremmat asenteen liikenteessä.
Ajan Ruotsissa ehkä noin 10000 kilometriä vuodessa ja tiedän, ettei jokaisesta kamerasta varoiteta. Aika tyhmää lähteä valehtelemaan tuollaisesta asiasta.
- Toinen_rahtari
ei.ole.varoituksia kirjoitti:
Ajan Ruotsissa ehkä noin 10000 kilometriä vuodessa ja tiedän, ettei jokaisesta kamerasta varoiteta. Aika tyhmää lähteä valehtelemaan tuollaisesta asiasta.
Jokaisesta tolpasta ei ole ennakkovaroitusta, muta useimmista kylläkin. Muuten kollega kirjoitti täyttä asiaa. Ruotsissa kameratolpat eivät koskaan ole alamäessa tai välittömästi rajoituksen alentumisen jälkeen kuten meillä. Ruotsissa ei voi vahingossa ajaa kameraan ylinopeutta jos vähääkään on hereillä. Suomessa se taas on täysin mahdollista, mikä lie viranomaisten tarkoituskin.. Muuten samaa mieltä, että liikenne on naapurissa paljon sujuvampaa eikä esim. tahallista kiusantekoa esiinny kuten meidän maassamme.
- kamerat.paikallaan
Toinen_rahtari kirjoitti:
Jokaisesta tolpasta ei ole ennakkovaroitusta, muta useimmista kylläkin. Muuten kollega kirjoitti täyttä asiaa. Ruotsissa kameratolpat eivät koskaan ole alamäessa tai välittömästi rajoituksen alentumisen jälkeen kuten meillä. Ruotsissa ei voi vahingossa ajaa kameraan ylinopeutta jos vähääkään on hereillä. Suomessa se taas on täysin mahdollista, mikä lie viranomaisten tarkoituskin.. Muuten samaa mieltä, että liikenne on naapurissa paljon sujuvampaa eikä esim. tahallista kiusantekoa esiinny kuten meidän maassamme.
Jos ei Suomessa näe kameratolppia eikä nopeusrajoitusmerkkejä, niin ei välttämättä ole oikea henkilö auton rattiin. Tai itse asiassa on sinne täysin väärä. Aivan olennainen osa autolla muun liikenteen seassa pippeli ajamista on pitää itsensä tietoisena voimassa olevista säännöistä ja rajoituksista, ja toimia niiden puitteissa. Suomessa valtaosa kameroista on juuri ennen hankalaa risteystä tai muutoin sellaisessa paikassa, jossa ylinopeudesta on tavallistakin enemmän haittaa.
- ei.ole.varoituksia
Toinen_rahtari kirjoitti:
Jokaisesta tolpasta ei ole ennakkovaroitusta, muta useimmista kylläkin. Muuten kollega kirjoitti täyttä asiaa. Ruotsissa kameratolpat eivät koskaan ole alamäessa tai välittömästi rajoituksen alentumisen jälkeen kuten meillä. Ruotsissa ei voi vahingossa ajaa kameraan ylinopeutta jos vähääkään on hereillä. Suomessa se taas on täysin mahdollista, mikä lie viranomaisten tarkoituskin.. Muuten samaa mieltä, että liikenne on naapurissa paljon sujuvampaa eikä esim. tahallista kiusantekoa esiinny kuten meidän maassamme.
Missä päin Ruotsia on useimmista kameroista ennakkovaroitus? Itse ajelen Uppsalasta etelään, ja tuolla alueella tilanne ei todellakaan ole noin.
Suomessakaan ei aja kameraan vahingossa ylinopeudella, jos on vähänkin hereillä. Joten mistä tässä oikein kinastellaan? - Teuvo_Kakkarainen
ei.ole.varoituksia kirjoitti:
Missä päin Ruotsia on useimmista kameroista ennakkovaroitus? Itse ajelen Uppsalasta etelään, ja tuolla alueella tilanne ei todellakaan ole noin.
Suomessakaan ei aja kameraan vahingossa ylinopeudella, jos on vähänkin hereillä. Joten mistä tässä oikein kinastellaan?Älkää lähtekö mukaan tähän vedätykseen. Kirjoittaja on yksi palstan vakiohäiriköistä, taas uudella nimimerkillä. Hän on joku kylähullu "dennispasterstein", joka ei näe Suomen nopeusholhouksessa mitään epäkohtia tai sitten provoilee muuten vaan. Sama henkilö on ollut mukana muutamassa aikaisemmassakin aiheeseen liittyvässä viestiketjussa.
- ei.ole.varoituksia
Teuvo_Kakkarainen kirjoitti:
Älkää lähtekö mukaan tähän vedätykseen. Kirjoittaja on yksi palstan vakiohäiriköistä, taas uudella nimimerkillä. Hän on joku kylähullu "dennispasterstein", joka ei näe Suomen nopeusholhouksessa mitään epäkohtia tai sitten provoilee muuten vaan. Sama henkilö on ollut mukana muutamassa aikaisemmassakin aiheeseen liittyvässä viestiketjussa.
Olisi tätä voinut asiallisestikin keskustella. Sinulla vaan ei osaaminen riittänyt muuhun kuin valehteluun ja henkilökohtaisuuksiin.
- Teuvo_Kakkarainen
ei.ole.varoituksia kirjoitti:
Olisi tätä voinut asiallisestikin keskustella. Sinulla vaan ei osaaminen riittänyt muuhun kuin valehteluun ja henkilökohtaisuuksiin.
En ole osallinen ketjun aikaisempiin kommentteihin. Sen sijaan olen se henkilö, joka "käräytti" sinut muutama viikko sitten kun väittelit ylinopeussakkojen osuudesta jonkun kanssa, jolla asiasta oli esittää dokumentoitua tietoa. Seuraan jatkossakin edesottamuksiasi ja ilmiannan sinut heti kun aihetta ilmenee. Jos sinulla on jotakin sanottavaa (mitä suuresti epäilen), esitä mielipiteesi asiallisesti. Se tosin tuntuu olevan sinulle ylivoimaista jopa tällä palstalla..
- ei.ole.varoituksia
Teuvo_Kakkarainen kirjoitti:
En ole osallinen ketjun aikaisempiin kommentteihin. Sen sijaan olen se henkilö, joka "käräytti" sinut muutama viikko sitten kun väittelit ylinopeussakkojen osuudesta jonkun kanssa, jolla asiasta oli esittää dokumentoitua tietoa. Seuraan jatkossakin edesottamuksiasi ja ilmiannan sinut heti kun aihetta ilmenee. Jos sinulla on jotakin sanottavaa (mitä suuresti epäilen), esitä mielipiteesi asiallisesti. Se tosin tuntuu olevan sinulle ylivoimaista jopa tällä palstalla..
Valitettavasti minulla ei ole mitään käsitystä siitä, mistä puhut. Mutta sinulle asia on varmasti tärkeä.
- KeljonMies
" Miksiköhän Ruotsissa, joka ilmastoltaan on hyvin lähellä Suomea, rajoitukset ovat kauttaaltaan 10...20 km/h korkeammat kuin maassamme? Samalla Ruotsin liikenne on huomattavasti sujuvampaa ja turvallisempaa."
Tähän löytyy vastaus katsomalla peiliin.
Ruotsissa on fiksummat ihmiset kuin suomessa. Suomi on metsäkansaa, ja se näkyy kaikessa. Oli sitten kyse liikennekäyttäytymisestä, musiikin kansainvälisyydestä tai TV-dekkareista.
Mistäs se Nobel oli kotoisin? Ai niin, Ruotsista. Miksei porukka voi käyttää kirjoituksissaan samaa nimimerkkiä niin ei tarvitsisi arpoa kuka on kirjoittanut ja mitä? Eikö sitä vertaa löydy selkärankaa että pitäytyisi omassa nimimerkissään aina kun täällä jotain kirjoittaa? Suomalaisella miehellä on suuri tarve päästä keskustelupalstoilla esiintuomaan omaa suurta taitoaan ja tietojaan mitä tulee liikenteeseen. Sitten kun keskustelu kiihtyy ja argumentit loppuu siirrytään vittuiluun ja aletaan väittämään mitä kaikkea joku on kirjoittanut jossain muualla joskus muulloin. Rekisteröimällä nimimerkin ei ole epäselvyyttä kirjoittelusta.
- mää.en.rekisteröi
Portsari_Tku kirjoitti:
Miksei porukka voi käyttää kirjoituksissaan samaa nimimerkkiä niin ei tarvitsisi arpoa kuka on kirjoittanut ja mitä? Eikö sitä vertaa löydy selkärankaa että pitäytyisi omassa nimimerkissään aina kun täällä jotain kirjoittaa? Suomalaisella miehellä on suuri tarve päästä keskustelupalstoilla esiintuomaan omaa suurta taitoaan ja tietojaan mitä tulee liikenteeseen. Sitten kun keskustelu kiihtyy ja argumentit loppuu siirrytään vittuiluun ja aletaan väittämään mitä kaikkea joku on kirjoittanut jossain muualla joskus muulloin. Rekisteröimällä nimimerkin ei ole epäselvyyttä kirjoittelusta.
Ainakin minulle on paljon enemmän merkitystä sillä, mitä on kirjoitettu kuin sillä, kuka sen on kirjoittanut.
- Swedu
KeljonMies kirjoitti:
" Miksiköhän Ruotsissa, joka ilmastoltaan on hyvin lähellä Suomea, rajoitukset ovat kauttaaltaan 10...20 km/h korkeammat kuin maassamme? Samalla Ruotsin liikenne on huomattavasti sujuvampaa ja turvallisempaa."
Tähän löytyy vastaus katsomalla peiliin.
Ruotsissa on fiksummat ihmiset kuin suomessa. Suomi on metsäkansaa, ja se näkyy kaikessa. Oli sitten kyse liikennekäyttäytymisestä, musiikin kansainvälisyydestä tai TV-dekkareista.
Mistäs se Nobel oli kotoisin? Ai niin, Ruotsista.Olet oikeammassa kuin uskotkaan. Syy löytyy suomalaisista poliitikoista ja viranomaisista, joiden holhousvietti on voimakkaampi kuin villieläimen vietti suojella poikasiaan. Jos yhteiskunnan asenteet ja toimintatavat eivät jatkossa olennaisesti muutu, pysyvät suomalaiset hölmöläiskansana ja ruotsalaiset menevät yhä kauempana edellämme.
- mittarivirhe
Pitää huomioida mittarivirhe.
Suurin synti liikenteessä on ajaa alinopeutta.
Miten kävi Lempäälässä, heit kun alkoi nysväämään, tonttia ostamaan ilman rahaa ja hidastelemaan niin poliisi ampui. - MinäPresidentiksi
Mutta kun ajaa saksalaisella laatuvaunulla, niin rajoituksista ei tarvitse välittää.
- ThePresidentiksiPyrkivä
Ja sääntöjä ei muutenkaan tarvitse noudattaa jos niiden noudattamatta jättämisestä koituu itselle hyötyä.
- pelkoaJaSäästöäToyotalla
Toyotamies rakastaa sääntöjä ja alhaisia nopeusrajoituksia, koska eihän Toyotalla raaski ajaa niiden mukaan koska kulutus kasva ja autoa on työlästä pitää kaistaviivojen välissä. Melukin kasvaa Toyotassa kohtuuttoman kovaksi maantienopeuksissa, kuten Autohulluissa mitattiin ja kerrottiin.
- kahjot.hoitoon
Vajakkien määrä lisääntyy jatkuvasti, ja se näkyy hyvin myös liikenteessä.
- SinuunHoitoEiEnääTehoa
Vajakkien määrä lisääntyy internetissä jatkuvasti, ja se näkyy myös keskustelupalstoilla.
- tyhmyys...vaivaa
Näennäinen kiire ihmisiä vaivaa. Ottaisivat vain iisimmin eivätkä hötkyilisi. Kiire on tyhmyyden ystävä.
- hötky
Kiire tulee tehottomasta tekemisestä. Kuten liian hitaasta ajamisesta.
- SavolaisetOnLaiskinSakki
Elämä on niin lyhyt, että pitää kiirettä ehtiäkseen tekemään kaikkea, ettei vaan laiskottele vahingossa ja nauti rauhallisuudesta.
- ParasJaKallisTurhake
hötky kirjoitti:
Kiire tulee tehottomasta tekemisestä. Kuten liian hitaasta ajamisesta.
Mielenkiintoinen paradoksi. Ensin haaveillaan ja lopulta ostetaan kallis ja hieno auto jotta sillä voisi ajaa mahdollisimman kovin että pääsisi perille mahdollisimman nopeasti jotta kalliista autosta voisi nauttia mahdollisimman vähän aikaa.
- Ahtung
Hyrylässä on miinoitettu baana, johdot jo vedetty kohta kamerat sujautetaan kanikoppiin! Kuka älykääpä mahtaa olla kameroiden takana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452937Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen462844Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242629Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3381694- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101051Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193917Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101772Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26760- 43722