Ruohonleikkurin moottori Kawasaki FH531V -BS05-R (18 hv kaksicyl. 4 tahti) Kampikammioon tulee painetta sen verran että puskee öljyt ulos yläpuolella olevasta stefasta ja myös öljyntäyttöputkesta. Stefa vaihdettu, Kannen ja venttiilikopan tiivisteet vaihdettu, Männät ja cylinterit ok, männänrenkaat hyvät. puristukset mitattu n. 10 bar molemmissa cylinterteissä. Huohottimen kautta tulee tosin yllättävän huonosti painetta ulos, kaikki kanavat kuitenkin puhallettu auki ilmalla, huohottimen suodatin pesty bensalla. Jotain on mitä ei olla huomattu. Kone käy nätisti mutta jonkun minuutin päästä rupeaa puskemaan öljyjä ulos. Oisko kellään neuvoa pulmaan.
Kampikammion ylipaine
14
2471
Vastaukset
- jhgvjkhbkjh
Onko se huohottimen suodatinelementti mitä materiaalia? Vaahtomuovia? Voi painua pikkuhiljaa lyttyyn koneen käydessä. Kone tuskin hajoaa jos kokeilee hetkellisesti ilman suodatinta vian poissulkemiseksi.
- jd551
Tarkasta lisäksi onko huohottimen alkupäässä jonkinlainen läppä tms. venttiili joka voi jumittaa.
- kasa.waki
jd551 kirjoitti:
Tarkasta lisäksi onko huohottimen alkupäässä jonkinlainen läppä tms. venttiili joka voi jumittaa.
Huohotinjärjestelmissä on usein jossakin kohdassa takaiskuventtiili, se voi olla toimimaton tai puhallettu paineilmalla rikki jolloin painepulsseja pääsee väärään suuntaan ja voi puskea öljyä ulos sieltä mistä ei pitäisi, tosin eihän mistään tietenkään pitäisi.
- 45435465346
Autoissa tuo on tuttu ilmiö esim Shell Helix Ultra 5w40 öljyillä pakkasella, jäätyy huohotinputkeen ja sylkee öljyt öljytikun reiästä kun Shellissä keskimäärin muita merkkiöljyjä heikommat kylmäominaisuudet. Nyt ei ehkä pakkasoloista kyse?
- numeropölhöhorisee
Numeropojan horinat voi jättää omaan olemattomaan arvoonsa, kyseessä on pakkomielteinen kevytkehis häirikkö joka jankuttaa valheitaan Shellistä vaikka ruohonleikkuria koskevassa ketjussa ja tukkii pyytämättä muitakin ketjuja pakkomielteellään.
Tuossa parit ketjut missä numeropoika on oikaistu oikein kunnolla:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12205775/varokaa-acea-c3-oljyja
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15223803/c2c3-oljyn-valinta--honda-castrol-mobil-shell - 436346346
numeropölhöhorisee kirjoitti:
Numeropojan horinat voi jättää omaan olemattomaan arvoonsa, kyseessä on pakkomielteinen kevytkehis häirikkö joka jankuttaa valheitaan Shellistä vaikka ruohonleikkuria koskevassa ketjussa ja tukkii pyytämättä muitakin ketjuja pakkomielteellään.
Tuossa parit ketjut missä numeropoika on oikaistu oikein kunnolla:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12205775/varokaa-acea-c3-oljyja
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15223803/c2c3-oljyn-valinta--honda-castrol-mobil-shellTämä kommentoija joka raivoisasti vastustaa omien aivojen käyttöä rengastestien tulkinnassa tai Shellin heikompien kylmäominaisuuksien esiintuomista (jokainen näkee tämän itse öljyjen teknisistä tiedoista), myönsi itse olevansa alkoholin ongelmakäyttäjä yhdessä ketjussa joten nämä kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Tuli myös oikaistuksi ACEA C keskustelussa kun öljynvalmistajat itse myöntää ettei uusilla korvaavilla lisäaineilla saa yhtä hyvää suoja ääritilanteessa kuin ZDDPllä. - MenisitJoHoitoonPöpi
436346346 kirjoitti:
Tämä kommentoija joka raivoisasti vastustaa omien aivojen käyttöä rengastestien tulkinnassa tai Shellin heikompien kylmäominaisuuksien esiintuomista (jokainen näkee tämän itse öljyjen teknisistä tiedoista), myönsi itse olevansa alkoholin ongelmakäyttäjä yhdessä ketjussa joten nämä kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Tuli myös oikaistuksi ACEA C keskustelussa kun öljynvalmistajat itse myöntää ettei uusilla korvaavilla lisäaineilla saa yhtä hyvää suoja ääritilanteessa kuin ZDDPllä.Mene nyt oikeasti h*lvettiin pilaamasta toisten kysymysketjuja, hullu.
Jokainen näkee noista linkatuista ketjuista että sinulla ei ollut osoittaa Shellin öljyistä mitään mikä poikkeaisi muiden valmistajien öljyistä, vaan ne jähmepisteesi (jotka muuten eivät ole ainoa kylmäominaisuuksiin vaikuttava seikka mutta kun et sitäkään oppimattomana tiedä) ovat täysin linjassa muiden valmistajien öljyjen kanssa.
Käytät esimerkkinä kaverisi ranskalaista kippoa jossa on suunnitteluvirhe jonka ansiosta KONDENSSIVESI jäätyy ajoviimaan moottorin etupuolelle jäähtymään jätettyyn huohotinputkeen, eikä öljy.
ACEA- keskustelussa juuri sinä tulit oikaistuksi linkeillä jotka osoittivat sen että ACEA C3 ölyissä on yhtä hyvä kulumissuoja ja osassa jopa jo parempi kuin vanhan teknologian sinkkiöljyissä, ja sen osoittaa jo pelkästään vw 505.01 luokitus jonka moni C3- öljy täyttää ja mikään SL- luokan öljy ei, ja tämä on juuri korkean pintapaineenkeston vaatimus.
Olet avannut myös useita ketjuja todistellaaksesi Micheliniä voittajaksi vaikka se hävisi kuudenneksi Auto Bildin 2018 testissä. Niissäkin etjuissa linkeillä osoitettiin kuinka asiat oikeasti ovat, Michelinisi keikkuu häntäpäässä ylivoimaisesti suurimmassa osassa osakokeita, eritoten kaikissa turvallisuuteen vaikuttavissa pito- ja ajettavuuskokeissa.
Olet pakkomielteinen jankuttaja joka häiritsee asiallisia keskusteluja. Ainoa "kaverisi" palstoilla, cruzeiderikin sanoi jo että olet "hieman rasittava jankuttaja". Eikä edes se kerro sinulle mitään?
"myönsi itse olevansa alkoholin ongelmakäyttäjä yhdessä ketjussa"
Ja tuo on ihan v*tun halpamaista ja raukkamaista, s*tnan ämmä. En ole tuollaista kirjoittanut vaan nyt kuvittelet tai valehtelet ihan tietoisesti. Anna osoite niin lähetän hamekankaan sinulle, neiti.
Ja: LOPETA NYT TOISTEN KYSYJIEN ASIALLISTEN KETJUJEN KETJUJEN HÄIRIKÖINTI TAI OTETAAN OIKEASTI SÄHKÖPOSTILLA YHTEYTTÄ SUOMI 24:N YLLÄPITOON JA HANKITAAN SINULLE PYSYVÄ IP_BANNI. - tähän.numeroita.paljon
436346346 kirjoitti:
Tämä kommentoija joka raivoisasti vastustaa omien aivojen käyttöä rengastestien tulkinnassa tai Shellin heikompien kylmäominaisuuksien esiintuomista (jokainen näkee tämän itse öljyjen teknisistä tiedoista), myönsi itse olevansa alkoholin ongelmakäyttäjä yhdessä ketjussa joten nämä kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Tuli myös oikaistuksi ACEA C keskustelussa kun öljynvalmistajat itse myöntää ettei uusilla korvaavilla lisäaineilla saa yhtä hyvää suoja ääritilanteessa kuin ZDDPllä.Kyllä sinä ärsytät muitakin lukijoita kuin yhtä, myös allekirjoittanutta. Kawasakin ruohonleikkurimoottori ei ole ranskalainen öljyruisku nokkelasti jäähdytettyine huohotinputkineen, shellin öljyt eivät oikein suunnitelluissa moottoreissa lentele käytössä mihinkään kuten eivät minkään muunkaan merkkiset, eikä nyt ole edes pakkastakaan joten avautumisesi oli täysin aiheeton.
Mene muualle jankuttamaan tai ole hiljaa. - 34654643
MenisitJoHoitoonPöpi kirjoitti:
Mene nyt oikeasti h*lvettiin pilaamasta toisten kysymysketjuja, hullu.
Jokainen näkee noista linkatuista ketjuista että sinulla ei ollut osoittaa Shellin öljyistä mitään mikä poikkeaisi muiden valmistajien öljyistä, vaan ne jähmepisteesi (jotka muuten eivät ole ainoa kylmäominaisuuksiin vaikuttava seikka mutta kun et sitäkään oppimattomana tiedä) ovat täysin linjassa muiden valmistajien öljyjen kanssa.
Käytät esimerkkinä kaverisi ranskalaista kippoa jossa on suunnitteluvirhe jonka ansiosta KONDENSSIVESI jäätyy ajoviimaan moottorin etupuolelle jäähtymään jätettyyn huohotinputkeen, eikä öljy.
ACEA- keskustelussa juuri sinä tulit oikaistuksi linkeillä jotka osoittivat sen että ACEA C3 ölyissä on yhtä hyvä kulumissuoja ja osassa jopa jo parempi kuin vanhan teknologian sinkkiöljyissä, ja sen osoittaa jo pelkästään vw 505.01 luokitus jonka moni C3- öljy täyttää ja mikään SL- luokan öljy ei, ja tämä on juuri korkean pintapaineenkeston vaatimus.
Olet avannut myös useita ketjuja todistellaaksesi Micheliniä voittajaksi vaikka se hävisi kuudenneksi Auto Bildin 2018 testissä. Niissäkin etjuissa linkeillä osoitettiin kuinka asiat oikeasti ovat, Michelinisi keikkuu häntäpäässä ylivoimaisesti suurimmassa osassa osakokeita, eritoten kaikissa turvallisuuteen vaikuttavissa pito- ja ajettavuuskokeissa.
Olet pakkomielteinen jankuttaja joka häiritsee asiallisia keskusteluja. Ainoa "kaverisi" palstoilla, cruzeiderikin sanoi jo että olet "hieman rasittava jankuttaja". Eikä edes se kerro sinulle mitään?
"myönsi itse olevansa alkoholin ongelmakäyttäjä yhdessä ketjussa"
Ja tuo on ihan v*tun halpamaista ja raukkamaista, s*tnan ämmä. En ole tuollaista kirjoittanut vaan nyt kuvittelet tai valehtelet ihan tietoisesti. Anna osoite niin lähetän hamekankaan sinulle, neiti.
Ja: LOPETA NYT TOISTEN KYSYJIEN ASIALLISTEN KETJUJEN KETJUJEN HÄIRIKÖINTI TAI OTETAAN OIKEASTI SÄHKÖPOSTILLA YHTEYTTÄ SUOMI 24:N YLLÄPITOON JA HANKITAAN SINULLE PYSYVÄ IP_BANNI.Sinähän se tässä pilaat asialliset keskustelut. Täysin asiallinen ja tosi kommentti että Shellin öljyillä huohottimen tukkeutumista on tapahtunut usein pakkasilla autoissa, puutarhatraktori voi olla myös talvikäytössä joten se voi olla yksi syy. Ainakin aloittaja saa vinkin että huohotus todennäköisesti tukossa. TM testihän on myös todistanut ettei Shell pärjää kylmäominaisuuksissa muille joten sekin ihan asiallinen kommentti.
Asiallisuus loppui kun sinä hyökkäsit tänne "kevytkehis häirikkö" haukkumisillasi. Kuten näissä muissakin keskusteluissa, itse kirjoitan loogisia argumentteja, sinun vastaväitteesi on useimmiten "vajakiksi" haukkuminen koska sinulla ei ole mitää asiallisia vasta-argumentteja vaan olet vain palstahäirikkö. - MeneHoitoon
34654643 kirjoitti:
Sinähän se tässä pilaat asialliset keskustelut. Täysin asiallinen ja tosi kommentti että Shellin öljyillä huohottimen tukkeutumista on tapahtunut usein pakkasilla autoissa, puutarhatraktori voi olla myös talvikäytössä joten se voi olla yksi syy. Ainakin aloittaja saa vinkin että huohotus todennäköisesti tukossa. TM testihän on myös todistanut ettei Shell pärjää kylmäominaisuuksissa muille joten sekin ihan asiallinen kommentti.
Asiallisuus loppui kun sinä hyökkäsit tänne "kevytkehis häirikkö" haukkumisillasi. Kuten näissä muissakin keskusteluissa, itse kirjoitan loogisia argumentteja, sinun vastaväitteesi on useimmiten "vajakiksi" haukkuminen koska sinulla ei ole mitää asiallisia vasta-argumentteja vaan olet vain palstahäirikkö.>>Autoissa tuo on tuttu ilmiö esim Shell Helix Ultra 5w40 öljyillä pakkasella, jäätyy huohotinputkeen ja sylkee öljyt öljytikun reiästä kun Shellissä keskimäärin muita merkkiöljyjä heikommat kylmäominaisuudet. Nyt ei ehkä pakkasoloista kyse?<<
Tuossa ei ole mitään loogista eikä paikkansapitävää, ja kaikkein vähiten ruohonleikkuria koskevassa kysymyksessä.
Ja kyllä, olet pakkomielteinen kevytkehis ja häirikkö, koska et osaa pitää pakkomielteitäsi ominasi vaan häiriköit niillä muuten asiallisia ketjuja. - puhuasiaataiolehiljaa
34654643 kirjoitti:
Sinähän se tässä pilaat asialliset keskustelut. Täysin asiallinen ja tosi kommentti että Shellin öljyillä huohottimen tukkeutumista on tapahtunut usein pakkasilla autoissa, puutarhatraktori voi olla myös talvikäytössä joten se voi olla yksi syy. Ainakin aloittaja saa vinkin että huohotus todennäköisesti tukossa. TM testihän on myös todistanut ettei Shell pärjää kylmäominaisuuksissa muille joten sekin ihan asiallinen kommentti.
Asiallisuus loppui kun sinä hyökkäsit tänne "kevytkehis häirikkö" haukkumisillasi. Kuten näissä muissakin keskusteluissa, itse kirjoitan loogisia argumentteja, sinun vastaväitteesi on useimmiten "vajakiksi" haukkuminen koska sinulla ei ole mitää asiallisia vasta-argumentteja vaan olet vain palstahäirikkö.Tässä toinen toimintaasi huomiota kiinnittänyt "häirikkö", terve!
>>itse kirjoitan loogisia argumentteja, sinun vastaväitteesi on useimmiten "vajakiksi" haukkuminen koska sinulla ei ole mitää asiallisia vasta-argumentteja vaan olet vain palstahäirikkö.<<
Älä valehtele, kun jo noista edellä annetuista kahdesta linkistäkin näkee että noin ei ole vaan niissäkin on vastapuolella linkit ja referenssit ja sinulla pelkkää jankutusta jankutuksen perään. Ja tarvittaessa löytyy helposti lisää ketjuja joissa sinulle on laitettu jauhot suuhun.
Sinulla ei ole ollut eikä ole esittää mitään todistetta väittämällesi Shellin öljyistä. Joku kaverisi Renault joka puski öljyt ulos pakkasella, ei vielä oikein riitä todisteeksi, tiedän sen itse koska omistin ranskalaisen ajoneuvon jossa huohotinjärjestelmä on niin huonosti suunniteltu että kun olosuhteet ovat oikeat, ei siellä pysy minkään merkkinen öljy koska se on kondenssivesi mikä jäätyy huohotinputkeen suunnitteluvirheen vuoksi, putki on typerästi jätetty jäähtymään ajoviimaan. __Öljy_ei_ole_se _joka_jäätyy__, kuten jo tässäkin ketjussa ehdit virheellisesti väittämään että se tekisi niin. Ja niitä kondenssiveden jäätymisiä huohotinputkeen on tapahtunut kaiken merkkisillä öljyillä.
Sitten käytät "todisteena" väittämillesi Shelin öljyistä jotakin vuoden 2006 TM:n vertailua, joka on siis 12 (!) vuotta vanhaa tietoa, ja joka. Tuotteet muuttuvat tuossa ajassa, ja tuskin yksikään testatuista öljyistä on tänä päivänä samaa koostumukseltaan. Ja siinäkään testissä ei todettu Shellin öljyistä mitään katastrofaalista, vaan ominaisuudet olivat merkittävissä määrin linjassa muiden öljyjen kanssa. Nyt, jos katsotaan vaikkapa Shellin öljyjen PDS:t, niin jähmepisteeet ovat ihan linjassa muiden öljyjen kanssa. Erityisesti huvitti eräässä toisessa jankutusketjussasi se että hädissäsi turvauduit jo takertumaan siihen että jossakin Castrolissa jähmepiste oli jotakin -56, ja Shellissä taas "vain" -53, millä ei ole yhtään mitään vaikutusta yhtään mihinkään.
:D
Rengasepisodit ja erityisesti Auto Bildin 2018 tulosten ja Michelinin jäämisen kuudenneksi aiheuttama viesti- ja ketjujen availutulvasi joissa selittelit tai yritit selitellä kuudenneksi jäänyttä rengasta parhaaksi, taas olivat naurettavuudessaan sitten ihan omaa luokkaansa. Ehditpä taannoin jo eräänkin kerran romahdettuasi itkeä oikein "merkkiäsi" vainoavista "Michelin-vihaajista!....
:D
Mutta siis, se on huomattu jo laajemmaltikin että jankutat omia uskomuksiasi ja levität väärää tietoa asioista. Ja sitten uhriudut kun siitä huomautetaan.
- vikaantunut
Pieni nelitahti perämootori puski öljyä ulos ja vika löytyi nokka-akselin käyttämästä polttoainepumpusta joka vuoti polttoainetta öljytilaan. Liekö tässä sama?
- Halkion
Ei siinä kauaa mennyt kun pari änkkääjää alkoi taas väitellä.
Täysin mutua ja hakuammuntaahan nämä ovat mutta tarpeeksi kun on veikkauksia niin jokuhan niistä sitten osuu kohdalleen.
Minä lähtisin siitä että jos kone lämmettyään työntää painetta sinne mihin ei pitäisi, on joku paikka halki tai muuten särki. Kansipahvi olis se helpoin mutta ettei lohkossa tai kannessa ole halkeama öljykanavaan, kyseessä lienee painevoitelu? Ei tarvi olla kummoinen, silmällä et kylmänä sitä edes välttis näe, ja mitenkä sitä kuumana sitten katsoisikaan. Eikä sitä puristusmittarin viisarikaan kerro.
Onhan noita halkeamanmerkkiaineita olemassa kyllä mutta silmällä nekin pitää nähdä sitten. Aa-sento, Moottori - pura ja kokoa, toimikaa. Tullee vielä tutuksi tämän myötä. - karlmarx99
Kakkavehe ja lohko halki!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73849