Lottovoittaja

k.o.rona

Harva meistä, joka voittaa lotossa 90 000 000 euroa, jättää voiton lunastamatta. Kuitenkin kun kyse on sielun iankaikkisesta parhaasta, ei siitä asiasta niin välitetä. Raamattu ilmoittaa selkeästi, että Jeesus maksoi syntivelkamme Golgatan ristillä. Syntimme on siis jo sovitettu. Mutta se ei vielä riitä. Tulee uskossa Jeesukseen ottaa tuo sovitus vastaan. Jokainen joka huutaa Herran nimeä avuksi, pelastuu. Jumalan tahto on, ettei ristin voitto jää sinunkaan kohdalta lunastamatta. Ota vastaan Lunastaja elämääsi äläkä annan Jumalan armon jäädä turhaksi kohdallasi. Hän tahtoo parastasi:)

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005667870.html

27

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauppaat väärää jumalaa. Oikea jumala ottaa yhteyttä itse eikä käytä nettisaarnaajia välikappaleinaan.

      • k.o.rona

        Epäuskolla et pääse eteenpäin asiassa. Jumala kutsuu jokaista parannukseen, mutta hän antaa oman viisautensa mukaan siihen ihmiselle henkilökohtaisen etsikkoajan, jolloin kutsuun on vastattava joko myönteisesti tai kielteisesti. Vähän sama asia kuin linnanjuhlissa. On tietty aika vuodesta, jolloin kutsutut saavat kutsukortin sinne.

        Mitä apostolit sanoivat epäuskoisille?

        46. Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
        47. Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
        48. Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.


      • k.o.rona kirjoitti:

        Epäuskolla et pääse eteenpäin asiassa. Jumala kutsuu jokaista parannukseen, mutta hän antaa oman viisautensa mukaan siihen ihmiselle henkilökohtaisen etsikkoajan, jolloin kutsuun on vastattava joko myönteisesti tai kielteisesti. Vähän sama asia kuin linnanjuhlissa. On tietty aika vuodesta, jolloin kutsutut saavat kutsukortin sinne.

        Mitä apostolit sanoivat epäuskoisille?

        46. Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
        47. Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
        48. Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.

        Minä en olekaan ihminen.


      • Diopterius
        k.o.rona kirjoitti:

        Epäuskolla et pääse eteenpäin asiassa. Jumala kutsuu jokaista parannukseen, mutta hän antaa oman viisautensa mukaan siihen ihmiselle henkilökohtaisen etsikkoajan, jolloin kutsuun on vastattava joko myönteisesti tai kielteisesti. Vähän sama asia kuin linnanjuhlissa. On tietty aika vuodesta, jolloin kutsutut saavat kutsukortin sinne.

        Mitä apostolit sanoivat epäuskoisille?

        46. Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
        47. Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
        48. Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.

        Minusta haiskahdat äärimmäiseltä narsistilta joka luulee olevansa jumaliensa suosiossa, saavansa jumaliltaan tietoja ja ohjeita ja pidät myös itseäsi em. yhteyksien vuoksi ainakin jonkin verran jumalana.
        Mitä muutakaan kuin narsisteja ovat ne, jotka ovat jumaliin yhteyksissä?


    • AteistiVaan

      Niin kuulemma islamilaisuudessa on pahin helvetti ja paras paratiisi. Joten aloittajan logiikalla kannattaisi alkaa heti palvoman Allahia - ihan varmuuden vuoksi.

      Pitää myös pohtia olisiko järkevämpää sittenkin pysyä ateistina. Valitset helposti väärän jumalan ja se voi suututtaa oikean jumalan vielä enemmän. Eli ehkäpä kannattaa pelata varman päälle ja olla ateisti.

      • k.o.rona

        Jumala se islamissakin on !

        Mutta minä tarkoitin Tykhe:ä


    • Kupinkääntäjä

      Voittohan on nyt lunastettu.
      Kelpais varmaan saarnamiehillekkin.

    • Jos tuollaisen potin voittaja tulisi julkisuuteen, olisi huomattavan suuri osa väistämättä esiin nousevista rahan kerjääjistä jonkin kristillisen uskonlahkon edustajia.

      Miksi näin?

      • k.o.r.ona

        Se on valitettava tosiasia, että viljan seassa kasvaa rikkaruohoa. Siksi on paljon väärinkäytöstä uskonnon nimessä. Rikkaruohon kaltaisista Raamattu sanoo: "Moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku" (2 Pietari 2:2-3).

        Huomaa, että Pietari kutsuu tätä totuuden tieksi. Kaikista huijareista huolimatta Raamatun ilmoittama tie on kuitenkin totuuden tie. Jeesuksen omien sanojen mukaan sitä tietä kulkee vain harvat, koska portti sille tielle on ahdas ja se tie on kaita. Totuuden tietä ei voi yksikään väärintekijä kulkea. Viimeisellä tuomiolla sitten meidät kaikki tuomitaan tekojemme mukaan. Uskonnon nimissä rahaa kiskoville Pietari lupasi kovan tuomion, kuten itsekin huomaat kun luet uudelleen vielä tuon Pietarin Kirjeen kohdan.


      • k.o.r.ona kirjoitti:

        Se on valitettava tosiasia, että viljan seassa kasvaa rikkaruohoa. Siksi on paljon väärinkäytöstä uskonnon nimessä. Rikkaruohon kaltaisista Raamattu sanoo: "Moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku" (2 Pietari 2:2-3).

        Huomaa, että Pietari kutsuu tätä totuuden tieksi. Kaikista huijareista huolimatta Raamatun ilmoittama tie on kuitenkin totuuden tie. Jeesuksen omien sanojen mukaan sitä tietä kulkee vain harvat, koska portti sille tielle on ahdas ja se tie on kaita. Totuuden tietä ei voi yksikään väärintekijä kulkea. Viimeisellä tuomiolla sitten meidät kaikki tuomitaan tekojemme mukaan. Uskonnon nimissä rahaa kiskoville Pietari lupasi kovan tuomion, kuten itsekin huomaat kun luet uudelleen vielä tuon Pietarin Kirjeen kohdan.

        Kuka sinä olet sanomaan, mikä on väärinkäytöstä?


      • k.o.r.o.na
        marsunkiillottaja kirjoitti:

        Kuka sinä olet sanomaan, mikä on väärinkäytöstä?

        Raamattu määrittelee asian, enkä minä. Siinä olet täysin oikeassa. Ja onhan se kai ateistienkin näkökulmasta väärinkäytöstä, jos kiskoo valheellisilla sanoilla toisilta hyötyä. Vai onko tässä nyt taas kyse siitä, että et suostu olemaan mistään asiasta samaa mieltä tälläisen kretupellen kanssa? Jos sanon, että marsu on jyrsijä, väitätkö että kuka minä olen niin sanomaan? No, ehkä en ole, mutta jyrsijä se on kuten tiedät.


      • Kiillottamani Marsut eivät ole jyrsijöitä. Pähkäilepä sitä.


      • k.o.r.ona kirjoitti:

        Se on valitettava tosiasia, että viljan seassa kasvaa rikkaruohoa. Siksi on paljon väärinkäytöstä uskonnon nimessä. Rikkaruohon kaltaisista Raamattu sanoo: "Moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku" (2 Pietari 2:2-3).

        Huomaa, että Pietari kutsuu tätä totuuden tieksi. Kaikista huijareista huolimatta Raamatun ilmoittama tie on kuitenkin totuuden tie. Jeesuksen omien sanojen mukaan sitä tietä kulkee vain harvat, koska portti sille tielle on ahdas ja se tie on kaita. Totuuden tietä ei voi yksikään väärintekijä kulkea. Viimeisellä tuomiolla sitten meidät kaikki tuomitaan tekojemme mukaan. Uskonnon nimissä rahaa kiskoville Pietari lupasi kovan tuomion, kuten itsekin huomaat kun luet uudelleen vielä tuon Pietarin Kirjeen kohdan.

        Kerro tarkemmin , mitä on totuus ?
        Totuutta ei löydy mistään uskonnon dogmista, ei kerta kaikkiaan ei vaan on olemassa vaihtuva todellisuus joka muuntuu ajan, paikan ja kulttuurien mukaisesti. Myös hallitsija valitsevat jumalat kansan puolesta.


      • k.o.r.o.na
        epikuros kirjoitti:

        Kerro tarkemmin , mitä on totuus ?
        Totuutta ei löydy mistään uskonnon dogmista, ei kerta kaikkiaan ei vaan on olemassa vaihtuva todellisuus joka muuntuu ajan, paikan ja kulttuurien mukaisesti. Myös hallitsija valitsevat jumalat kansan puolesta.

        Jeesus sanoi: "Minä olen totuus". Hän on siis totuuden ruumillistuma. Tulemalla hänen luokseen, tulee totuuteen.

        Jeesushan kuolemansa jälkeen nousi ylös kuolleista. Joten hän elää. Hän ei siis ole pelkkä historian henkilö, vaan Jumalan Poika, joka istuu Isän oikealla puolella tälläkin hetkellä. Raamattu on totuuden Kirja, koska se on Jumalan Hengen inspiroima. Sieltä löytää totuuden, koska se kertoo kuka Jeesus on.


      • k.o.r.o.na kirjoitti:

        Jeesus sanoi: "Minä olen totuus". Hän on siis totuuden ruumillistuma. Tulemalla hänen luokseen, tulee totuuteen.

        Jeesushan kuolemansa jälkeen nousi ylös kuolleista. Joten hän elää. Hän ei siis ole pelkkä historian henkilö, vaan Jumalan Poika, joka istuu Isän oikealla puolella tälläkin hetkellä. Raamattu on totuuden Kirja, koska se on Jumalan Hengen inspiroima. Sieltä löytää totuuden, koska se kertoo kuka Jeesus on.

        >>>Jeesus sanoi: "Minä olen totuus"<<< ei tuossa todella esiinny käsitettä siitä mitä on totuus, ei totisesti.
        P. Saarikoski sanoo eräässä runossaan "kuka minä olen/minä olen kaikki se mitä tiedän...."
        Jos puhuva aasi, Baabelin jutut ja Nooan arkki edustaa sinulle totuutta niin silloin toinen meistä on kadottanut yhteyden todellisuuteen.


      • k.o.r.o.na
        epikuros kirjoitti:

        >>>Jeesus sanoi: "Minä olen totuus"<<< ei tuossa todella esiinny käsitettä siitä mitä on totuus, ei totisesti.
        P. Saarikoski sanoo eräässä runossaan "kuka minä olen/minä olen kaikki se mitä tiedän...."
        Jos puhuva aasi, Baabelin jutut ja Nooan arkki edustaa sinulle totuutta niin silloin toinen meistä on kadottanut yhteyden todellisuuteen.

        Minusta se on aika pientä, että Jumala saa aasin puhumaan siihen verrattuna, että hän on luonut aasin ja koko maailmankaikkeudenkin. Kaikkivaltiaalle on kaikki mahdollista.

        Se että Jeesus on totuus, tarkoittaa sitä, että kaikki mikä on ristiriidassa hänen kanssaan on valhetta. Tiede voi löytää monta eri totuutta; vaikkapa sen, mistä atomi koostuu. Mutta atomikin on loppujen lopuksi Jeesuksen kautta luotu asia. Ei siis ristiriidassa hänen kanssa. Mutta jos tiede väittää esim. että olemme apinoita, on kyse valheesta. Maailmaa hallitsee valhe suurelta osin, koska ihmiset rakastavat valhetta. Se näkyy tieteessä, kulttuurissa, liike-elämässä, ismeissä jne. Mutta Jeesus on tie, totuus ja elämä.


      • näin.on
        k.o.r.o.na kirjoitti:

        Minusta se on aika pientä, että Jumala saa aasin puhumaan siihen verrattuna, että hän on luonut aasin ja koko maailmankaikkeudenkin. Kaikkivaltiaalle on kaikki mahdollista.

        Se että Jeesus on totuus, tarkoittaa sitä, että kaikki mikä on ristiriidassa hänen kanssaan on valhetta. Tiede voi löytää monta eri totuutta; vaikkapa sen, mistä atomi koostuu. Mutta atomikin on loppujen lopuksi Jeesuksen kautta luotu asia. Ei siis ristiriidassa hänen kanssa. Mutta jos tiede väittää esim. että olemme apinoita, on kyse valheesta. Maailmaa hallitsee valhe suurelta osin, koska ihmiset rakastavat valhetta. Se näkyy tieteessä, kulttuurissa, liike-elämässä, ismeissä jne. Mutta Jeesus on tie, totuus ja elämä.

        "Kaikkivaltiaalle on kaikki mahdollista."

        On tietysti, koska se on kaikkivaltiaan ominaisuus. Samasta syystä Teris osaa lentää ja Hämis käyttää seittiään useilla eri tavoilla.

        Mielikuvituksessa se kaikki on mahdollista, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.


      • k.o.r.o.na kirjoitti:

        Minusta se on aika pientä, että Jumala saa aasin puhumaan siihen verrattuna, että hän on luonut aasin ja koko maailmankaikkeudenkin. Kaikkivaltiaalle on kaikki mahdollista.

        Se että Jeesus on totuus, tarkoittaa sitä, että kaikki mikä on ristiriidassa hänen kanssaan on valhetta. Tiede voi löytää monta eri totuutta; vaikkapa sen, mistä atomi koostuu. Mutta atomikin on loppujen lopuksi Jeesuksen kautta luotu asia. Ei siis ristiriidassa hänen kanssa. Mutta jos tiede väittää esim. että olemme apinoita, on kyse valheesta. Maailmaa hallitsee valhe suurelta osin, koska ihmiset rakastavat valhetta. Se näkyy tieteessä, kulttuurissa, liike-elämässä, ismeissä jne. Mutta Jeesus on tie, totuus ja elämä.

        Onko siis Jeesus se ainoa (jumaluus) joka puhuu totta ja kaikki muut jumaluudet ovat silloin valheen pesästä.


      • k.o.r.o.na kirjoitti:

        Minusta se on aika pientä, että Jumala saa aasin puhumaan siihen verrattuna, että hän on luonut aasin ja koko maailmankaikkeudenkin. Kaikkivaltiaalle on kaikki mahdollista.

        Se että Jeesus on totuus, tarkoittaa sitä, että kaikki mikä on ristiriidassa hänen kanssaan on valhetta. Tiede voi löytää monta eri totuutta; vaikkapa sen, mistä atomi koostuu. Mutta atomikin on loppujen lopuksi Jeesuksen kautta luotu asia. Ei siis ristiriidassa hänen kanssa. Mutta jos tiede väittää esim. että olemme apinoita, on kyse valheesta. Maailmaa hallitsee valhe suurelta osin, koska ihmiset rakastavat valhetta. Se näkyy tieteessä, kulttuurissa, liike-elämässä, ismeissä jne. Mutta Jeesus on tie, totuus ja elämä.

        "Maailmaa hallitsee valhe suurelta osin, koska ihmiset rakastavat valhetta."

        Ja uskovaiset aivan erityisesti.


    • halleluujaa

      Mamut lunastaneet miljoona voittonsa, vihdoinkin!

      • Kaikilla neljällä on umpisuomalainen nimi. Otan osaa pettymykseesi.


    • kusesollaaaaa

      Aivan, eli ei ole lottovoitossa ollut 90 000 000 euroa vaan? Oi tätä kansaa kuses ollaan.

    • niinsevaanmenee

      Jos alan palvomaan jumalaasi niin miljoona muuta jumalaa suuttua minulle kun palvon heidän mielestään väärää jumalaa. Jumalathan tunnetusti vetävät herneen nenään nimenomaan väärän jumalan palvelemisesta. Jos en palvo yhtäkään jumalaa ei myöskään yhdenkään niistä tarvitse suuttua minulle väärän jumalan palvelemisesta.

    • ihmettelenvaan

      Kiitos vain saarnasta, joka on luettu täällä palstalla hieman eri versiona aika monta kertaa. Viihdyn edelleen paremmin tässä reaalimaailmassa ja sen ihmeellisyyksissä. Elämä on jotta nauttisimme siitä.

    • Lottovoitot ovatkin faktuaalisia, joten niiden lunastamisessa on järkeä.

    • ''Jokainen joka huutaa Herran nimeä avuksi, pelastuu.''

      Ahaa, pitää siis huutaa. Toisaalla sanotaankin, että ''Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan'' Entä jos on henkitorviavanne, huutaminen ei taida onnistua silloin.

    • Ihmettelijä

      Minua hämmentää aina tuo syntivelka/perisynti käsite. Tuleeko se siitä kun Aatami ja Eeva söivät sen omenan? Ja Jeesus sovitti sen synnin? Kun lähtökohtasena en usko Aatamin ja Eevan tarinaan. Silloin myös koko Jeesuksen kuolemassa ei ole ideaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      38
      3044
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      96
      2168
    3. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      111
      1555
    4. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      9
      1439
    5. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      100
      1312
    6. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1259
    7. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      79
      1236
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      13
      1116
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      42
      1044
    10. Taas yksi persuämmä sekosi

      Kun lapsilla oli korona-aikana kirkossa hengityssuojaiet käytössä. Persuämmä piti asiaa lasten pahoinpitelynä. https://
      Maailman menoa
      223
      880
    Aihe