Nuudelien kalorimäärät?

Tyhmäkysyy

Joo tiedän, että tästä on tehty varmaan miljoona aloitusta, mutta kysyn kummiskin.

Mama Nuudeli pussin kyljessä olevassa taulukossa ilmoitetaan näin: 100g (valmista nuudelia) sisältää 62kcal, mutta pakkauskoko on 55g ja annoskoko on 405g.

Eli paljonko tossa valmiissa annoskoossa on kaloreita, kun eihän se kalorimäärä voi keittämisen aikanakaan nousta vai voiko?

5

858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinentyhmä

100 grammaa keittämätöntä nuudelia on eri kokoinen kasa kuin keitettyä.
      Keitetty on imenyt itseensä vettä.
      Ehkä paras on ostaa keittiövaaka...?
      Kuulostaa koulun knoppitehtävältä :)

• Oireileva

Vedessä ei oo kaloreita joten ei kalorimäärän pitäis nousta.

• nemppi

Oon kans aina miettiny tätä samaa ja matikkapää olematon joten turha siihen luottaa. Vaikka ne nuudelit turpoaa, ite teen vedenkeittimellä, niin en ymmärä miten kalorimäärä voi nousta,et millä perusteella ne on siinä pussissa ilmoitettu? valmista keittoa vai kuivana, en varmaan koskaan saa vastausta :D

• läskipikkupalloolen

Kalorit on (valitettavasti... ;-;) ilmoitettu ainakin maman nuudeleissa keitettyjen nuudeleiden painon perusteella. Itse mittaan keitetyt nuudelit valmiina keittiövaalla. Luulen, että netistä saisi katsottua paljon nuudeleiden paino kasvaa keitettäessä.

• Nuudelia

Siinä valmiissa nuudelissa on siis 4x62kcal, jos 100g valmista keittoa on siis 62 kcal. Eli mikäli laitat sen oikean määrän vettä, se painaa n. 400g, mutta vaikket laittaisikaan (ja keitto painaisi vaikka 300g) on siinä silti tuo 4x62 kcal koska vedessä ei ole kaloreita. Näin siinä kuivassa nuudelikasassa jota ei ole vielä valmistettu on silti myös 4x62kcal. Maman nuudelipakettien kcal/100g tarkoittaa siis valmista keittoa, jota kuuluisi olla se 400g.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      102
      3539
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3197
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2694
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      81
      2479
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2134
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2096
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1742
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1720
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe