Jos joku osaisi osoittaa oikeaan suuntaan?
Eli tilitoimiston kanssa monta vuotta ongelmia. Eivät vastaa sähköpostiin. Ei ikinä tiedä onko asia mennyt eteen päin vai ei, kun vastauksia ei saa. Esim firman (Oy) lopettaminen viivästyi vuodella kun olin laittanut sähköpostin, jossa pyysin lopettamaan ja kävikin sitten puolen vuoden päästä ilmi, että henkilö joka asioitani oli hoitanut, on lopettanut tilitoimistossa ja asia on jäänyt hoitamatta.
Jos viestiin joskus vastataan, niin vastaus on vaan vittuilu tasoista länkytystä. Ei tiedä hoitaako ne pyydettyä asiaa vai ei.
Tilitoimisto lähettänyt virheellisiä tietoja verottajalle vaikka olen joka vuosi ilmoittanut, että en voi allekirjoittaa heidän laatimia papereita kun ovat virheellisiä. Tähän aina vittuillaan takaisin, että jos et allekirjoita niin emme voi hoitaa asioita
Nyt joka tapuksessa Oy pitää saada lopetettua kun toimintaa ei ole ollut kolmeen vuoteen. Ei ole velkoja, ei ongelmia.
Kysymys siis kuuluu, että koitanko löytää yritysasioista ymmärtävän lakimiehen vai otanko vaan yhteyttä toiseen tilitoimistoon? Kuka tämän sotkun voi selvittää?
Haluan siirtää asian jollekin hoidettavaksi (lakimies tai tilitoimisto). En halua enää kertaakaan koittaa ottaa yhteyttä tuohon tämän hetkiseen tilitoimistojen irvikuvaan. Olen jo liian monta yötä heidän aiheuttamien ongelmien kanssa valvonut ja itkenyt. En jaksa enää.
Ja onko mitään käsitystä paljonko joku lakimies tämmöisen hoidosta veloittaa? Tai voiko lakimies edes tätä loppuun hoitaa vai tarvitsenko vielä lakimiehen lisäksi kuitenkin uuden tilitoimiston?
Nykyinen tilitoimisto ei siis vastaa eikö suostu antamaan yritykseni tietoja /aiemmin heidän laatimia papereita minulle. Lakimiehen yhteydenottoihin heidän varmaan olisi vastattava asiallisesti.
Kiitos jos joku osaa ohjata minne minun pitäisi ottaa yhteyttä.
Tilitoimisto ei kommunikoi
25
4482
Vastaukset
- ainaainaaina
Voi hyvä ihminen, vaihda toimistoa heti jos noin hankalaa. Onko heillä puhelin mihin voit soittaa asiastasi?
Toivottavasti saat avun täällä joltakulta, itse tietäsin tilanteessasi mitä tekisin. Äänestäisin jaloillani ja heti. - TilitoimistoaEiKiinnosta
Tapaus puoltaa hyvin sitä tosiasiaa, että kirjanpito kannattaa hoitaa itse ainakin, jos kyseessä on pienempi yritys.
- Aaroni
Tuollaista ei tarvitse sietää, vaihdä äkkiä toiseen toimistoon.
- Huonot-Toimistot
"Tapaus puoltaa hyvin sitä tosiasiaa, että kirjanpito kannattaa hoitaa itse ainakin,
jos kyseessä on pienempi yritys. "
Samanlaista kokemusta on tööltä päästä myös. Tuollaisten Tilitoimistojen ja Isännöintitoimistojen jos keiden pitäisi olla tarkkaa väkeä, ja he tekevät säntillisesti asioitansa, joiden hoitamisesta heille maksetaan.
Isännöintotoimiston kanssa kirjelmöin tämän tästä taloyhtiössa luvattujen asioiden hoitamisen kanssa. Ei vaan tapahdu mitään, silkkaa tervanjuontia asioida niiden kanssa. Lupaillaan pyöreästi, ja selostetaan että ei nyt ehi tässä kuusssa, mutta syksyllä sitten.
Työhommien puolesta huonot kokemukset liittyy tilitoimistoihin. Ei ne hoitanut alkeellisiakaan tositteiden kirjaamisia, ja määräajat ilmoituksille paukkui rikki tämän tästä. Kun opetteli itse kirjanpidon alkeet ja osti atk-ohjelman, ovat kirjanpidon ja tilinpäätöksen hommat todella helppoja tehdä itse.- TilitoimistoaEiKiinnosta
Eikä tarvitse edes ohjelmia ostaa kun on Excel hallinnassa.
- VäsynytEdelleen
Tässä kohtaa ei enää omatoimiseksi opettelu ole minulle ajankohtaista.
Toiminta on loppunut vuosia sitten. Pitäisi vaan nyt oikoa noiden asennevammaiset tuhertelemat virheet (useamman vuoden ajalta). Verottaja haluaa varmasti selvityksen. Ja tosiaan lopettaa Oy. Hoitaa kaikki paperit lopullisesti mappiin ja nippuun.
Voiko lakimies tämän homman hoitaa vai onko vaan uusi kirjanpitotoimisto etsittävä vielä lopetusta varten? Molempia en haluaisi joutua maksamaan. - ItseTILITlaskeva
Tuota... Et ole ensimmäinen jonka kuulen alistuneen tilitoimiston hirmuvaltaan. Yksin puurtavat yrittäjät ovat helppo suupala kaikkitietävää esittävälle tilitoimiston edustajalle.
Tässä käy niin että rengistä eli tilitoimistosta tulee isäntä, joka sanelee palkkionsa, yrittäjä kantaa täyden vastuun kaikista velvoitteista, myös tilitoimiston tekemistä töistä.
Muistakaa että tietämättömyyttä on helppo käyttää hyväkseen, kannattaa selvitellä ongelmia myös itse jottei tilitoimisto taluta kuin pässiä narussa. Joissain tapauksissa on ollut jo vedätyksen makua. - Noin-6-puhelinsoittoa
> Voiko lakimies tämän homman hoitaa vai onko vaan uusi kirjanpitotoimisto
> etsittävä vielä lopetusta varten? Molempia en haluaisi joutua maksamaan.
Laita tähän "tilitoimisto hoidamme rästit" Google -hakuun perään vielä oma paikkakuntasi:
https://tinyurl.com/yd5oy4tn
Soita noista muutamalle, ja kerro lyhyesti tilanteesi. Montako mappia ja montako tilinpäätöstä on hoitamatta. Saat nopeasti karkeata hintahaarukkaa, että mistä rahasummista puhutaan.
Voit kokeilla soittaa parille lakimiehellekin. Mutta niiden veloitukset ovat yleensä korkeampia. Eivätkä ne välttämättä osaa itse hoitaa (tai sitten hoidattavat sinun laskuuri ulkoisella tilitoimistolla) ne rästissä olevat paperityöt. - väsynyt_kirjanpitäjä
Jos tilitoimisto ei luovuta aineistoa, vaikuttaa siltä että laskuja on maksamatta. Jos jotain virheitä pitäisi oikoa ennen lopetusta, villi veikkaus on että ne on taseeseen kirjattuja kalustoa, varastoa yms. jotka pitäisi selvitellä yrittäjän kanssa ja niillä saattaa olla veroseuraamuksia.
Joskus yrittäjät pistävät omia menojaan yrityksen kirjanpitoon ja sitten kiukuttelevat kun ne vaikka taseessa roikkuu ja niistä tulisi veroseuraamuksia, kun ne on aikanaan vähennetty kuluna.
(Itsellä asiakas, joka laittanut oman autonsa kirjanpitoon ja kun ulosotto kyselee perään, niin kiukuttelee, että kalusto pitää poistaa kirjanpidosta. Mutta silloin kun auto on myyty ja luovutettu eteenpäin, niin sellaiset unohdetaan kertoa tilitoimistolle. Bensakulut juoksee toki silti kirjanpidossa, vaikka yrityksellä ei autoa olekaan. Ja kaikki omatkin kulut muistetaan kyllä kertoa ja toimittaa kirjanpitoon. Huoh.)
Itse lopettaminenhan on paperilappusen täyttäminen / sähköinen lomake netissä. Sitten maksat käsittelymaksun jotain päälle 300 euroa ja odottelet tuleeko seuraamuksia verottajalta. Riippuen mistä sitten kiikastaa ja mitä oli selvitettävää. - Väsynyt
Ei ole laskuja maksamatta. Mitään muuta epäselvyyttä ei papereissa ole kuin tilitoimiston verottajalle toimittamat virheelliset tiedot. Tuon suhteen varmasti verottaja piakkoin kyselee selvitystä. Papereita eivät luovuta kun kiusa se on pienikin (tai suuri) kiusa. Siksi sitä lakimiestä mietin. Tietysti se tietää rahan menoa lisää.
- Isotkyykyttävät
Hei,
ilmoita tilitoimistoon uusi osoitteesi esim. Taikkulaan tai Aurinkorannalle, ja ilmoita viimeinen päivä, jolloin voit aineiston hakea. Tai ilmoita, milloin menet noutamaan aineiston, elleivät anna, käänny poliisin puoleen, kyllä asia hoituu. - Mikä-on-vastaus
>> Mitään muuta epäselvyyttä ei papereissa ole kuin tilitoimiston verottajalle toimittamat virheelliset tiedot. Papereita eivät luovuta kun kiusa se on pienikin (tai suuri) kiusa.>>
Minusta tuntuu että jotakin oleellista asiaa tässä nyt jää, tai jätetään kertomatta.
1.) Siis sinä soitat, tai menet paikan päälle tilitoimistoon käymään, ja pyydät saada kaikki kirjanpitoasi ja tilinpäätöksiäsi koskevat aineistot itsellesi.
2.) Mikä on sanatarkasti tilitoimiston antama vastaus tähän pyyntöösi, mitä he sanovat?- Uuh
Otin myös tilitoimistosta maaliskuussa kirjanpitoni pois, koska tekivät toistuvasti alv-ilmoitukseni (neljännesvuosittain) myöhässä vasta siinä vaiheessa kun menin lankoja pitkin sinne saatuani verottajalta postia. En myöskään ole saanut laskuja useista pyynnöistä huolimatta viimevuodelta ensimmäistä neljännestä lukuunottamatta vaikka useaan otteeseen vaadin että ne on tultava AINA kirjanpidon teon jälkeen. En ole saanut ajoja, veroilmoituksen sai viimevuodelta tehtyä. Jokainen kyseiseltä ihmiseltä tuleva lausuma osoittautuu perättömäksi ja tämä ihminen valehtelee päin näköä silmää räpäyttämättä. Nyt ongelmana on etten lupauksista huolimatta ole saanut myöskään aineistojani tai tilinpäätöstietojani. ... Aikamoinen tapaus etten sanois.
Sitä en vielä tiedä kuinka ne mun kirjanpitoaineistot sieltä saadaan, mutta se on saletti että ne saadaan. ...Ottakaa hyvät ihmiset etukäteen selvää mitä tietoa mistäkin kirjanpitäjistä liikkuu ja kiertäkää kaukaa jos kyseenalaisia viestejä kuuluu. Mullakin kävi vaan p-flaksi kun oma alkuperäinen ja erittäin luotettava kirjanpitäjä jäi eläkkeelle ja tehtävät otti haltuun tämä toimiston omistaja. En voinut kuvitellakaan millaiseen vedätykseen sitä myöden joudun. - Uuh
Siis piti vastata tuohon alkuperäiseen postaukseen, ei tähän.
- entinen_asiakas
ongelmasi on pieni, itse narautin tilitoimiton laskutuksen kun he laskuttivat ihan ilmaa (en suosittele kenellekään tilitoimisto ykp oy) .. aion pitää huolen että ainakin suomi24ssa tuttuni tietävät varoa sitä
- Tyytyväinen_asiakas
Itse vaihdoin asiakkuuteni www.tilantakojat.fi ja en voisi olla tyytyväisempi. Kommukointi toimii ja laskutetaan vain oikeasta työstä
- Tympääntynyt
Niin on minullakin kysely verottajalta, kun tilitoimisto ei ole tehnyt eikä toimittanut tilinpäätöstä eikä myöskään ALV ilmoituksia. Tilinpäätöksen myöhästymisestä tuli 100 € myöhästymismaksu, mutta tilitoimistossa kukaan ei lopsauta korvaansa ko. asialle. Tässä ei sitten ole kyse mistään pienestä tilitoimistosta - Tilitoimisto R...... Oy
- kyä_näino
Valitettavasti tilitoimistojen joukossa on yllättävän paljon sellaisia joiden pitäisi tehdä jotakin muuta businesta. He eivät ole törttöilystään ja myöhästyneistä ilmoituksista missään vastuussa, siksi kannattaa antaa kenkää huonosti asioita hoitavale toimistolle.
Jotkut toimistot toimivat poliisin puluvaaneina, joiten niistä on turha tehdä tutkintapyyntöä,
vaikka asiakirjoja on jaettu kilpailijoille ja sinne ovat jääneet. Kokemusta löytyy vuosien takaa.
Ehkä sitten avaudun asiasta, kun jään eläkkeelle. Nyt ei ole sopiva hetki, ettei yhteiskunnan musta puoli kaadu päälle.
Huonot toimistot vaihtoon ja pois pilaamasta kirjanpitäjien markkinoita. - Anonyymi
Hyvä tilitoimisto säästää rahaa, hermoja ja aikaasi. Rovaniemeltä löytyy vain yksi joka nämä kriteerit täyttää. Paikallinen.
- Anonyymi
Tiedätkö, että tilitoimistoa voi vaihtaa.
- Anonyymi
Tuttua juttua, Kuopiosta löytyy tilitoimisto Säpäkkä jossa ei osata edes palkkoja laskea ja omistaja soveltelee ihan omia sopimuksiaan. Olen aina luullut että ammattilaiset hoitaa näitä asioita mutta totuus on toinen.
- Anonyymi
Itselläni oli vaihtelevia ja välillä isojakin ongelmia tilitoimistojen kanssa.
Osa samanlaisia kuin aloituksessa, ei vastattu puhelimeen, kiellettiin soittamasta, pahimmillaan oli alvit laskematta, ilmoittamatta ja tietty maksamatta.
Ja aivan uskomattomia juttuja oli, joita en tähän ehi etes kirjottaa.
Lopulta lähtiessäni aineistoa ei meinannut saada pois.
Vaihdoin siis tilitoimiston, jossa tähän asti on kaikki entiset ongelmat olleet poispyyhkäistyjä. Sain oman maailman parhaan kirjanpitäjän.
Sain taas aivan käänteentekevää apua eilen ja sanoin, että vastineeksi suosittelen entistä enemmän. Eli mulla on toiminut www.mandaatti.fi - Anonyymi
Valtakunnallinen Rantalainen mainostaa "Taloushallintoa parhaimmillaan". Olisiko Taloushallintoa kalleimmillaan parempi mainoslause.
Suuret palvelualan yritysten ketjut ovat yleensä kalleimmat. Itellä sama ongelma accountorin kanssa. viimeisen kuun kirjanpito myöhässä. edellisen kuun kirjanpito tehty väärin. kaksi viikkoa yrittänyt saada jotain kiiinni että hoitaisivat homman eikä kukaan vastaa. Olisi vähän kiire asioilla, mutta ei ketään kiiinnosta edes vastata viesteihin tai soittoihin. voin kyllä sanoa että maailman paskin tilitoimisto. älkää ikinä palkatko accountoria hoitamaan kirjanpitoanne.
- Anonyymi
Accountor on ihan hirveä firma. Pysykää kaikki yrittäjät kaukana tuosta aivan roskayrityksestä. eivät välitä pätkääkään pienistä ja keskisuurista firmoista ja laskutus heillä on aivan törkeää. Yrittäjän pahin virhe tehdä accountorin kanssa yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1862690Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482407Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061122- 84954
- 64921
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait239819Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20810Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka285775Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies89774Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22708