Suurimmat todisteet evoluutiota vastaan!

naked-truth

Evoluutioon uskovat näkyvät aina kovin mielellään ohittavan nämä tai sitten yrittävät vääristellä niiden merkitystä:

1) suvullinen lisääntyminen
2) fossiiliaineisto

Suvullinen lisääntyminen on vahva todiste evoluutio-huuhaata vastaan. Suvullisen lisääntymisen funktio on selvästikin fenotyypin varioiminen ilman että perimän kokonaiskoostumus muuttuisi. Miksi tällainen olisi tarpeen, jos meillä olisi jatkuvasti vain parempaa ja parempaa tuottava evoluutio? Siinäpä ikävä kysymys evoluutioon uskovalle! Jos ei rajoita maailamankuvaansa tylsään evoluutioteoriaan, vaan katselee maailmaa laajemmasta vinkkelistä, niin on asia tietenkin päivänselvä. Herra loi mutaatioilta suojaavan tuplakierrerakenteen DNA:han suojatakseen sitä rappeutumiselta ja koska evoluutiota ei ole, on vain rappeutumista, piti sopeutumista varten luoda kombinaatiomekanismi, eli suvullinen lisääntyminen. Koska tämä kaikki on selvästikin täysin järkeenkäypää ja tuloksena on erittäin viisaasti toimiva systeemi, on selvää, että tämä ei voi olla sattuman tulosta, vaan itse Herra on tämän suunnitellut ja hyvin onkin suunnitellut.

Fossiilit ovat vielä vahvempi todiste evohöpötystä vastaan. Ihmiset tosissaan väittävät, että rappeutumista ei muka tapahdu vaikka maaperä on niin täynnä elinkelvottomiksi muuttuneta eliölajeja, että sen perusteella suurin osa koskaan olemassa olleista elämänmuodoista on tuhoutunut omaan mahdottomuuteensa.

Kyllä sietäisi fanaattisten evoluutioteorian kannattajien edes joskus hieman miettiä asioita, ennen kuin tulevat tällekin palstalle vaikka mitä kirjoittelemaan. Raamattu on hyvä kirja aloittaa tutustuminen luonnon ihmeisiin. Vasta kun se on kunnolla kannesta kanteen luettu ja opeteltu kannataa siirtyä yksityiskohtaisempaan kirjallisuuteen, kuten biologian oppikirjoihin ja tieteellisiin tutkimuksiin.

179

2907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jyrkiboi

      KIITOS kun tulit palstalle. Täällä ei ole monia kreationisteja joilla todella leikkaa hyvin. Turha nuoren maan uskovaisuus kahlitsee muuten älykkäiden kaverien ajattelua vähän liikaa. Agumenttisi oli kuitenkin ihan kohdillaan. Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

      Tosin vaikka en paljoa annakaan pisteitä nuoren maan kreationisteille niin silti, mikäpä olisi estänyt kaikkivaltiasta luomasta kosmosta näyttämään vanhalta! Heheh! Jos joku tosiaankin uskoo että maapallo on vasta 6-7000 v. vanha niin eipä siinä auta mikään tieteellinen tieto. Eikä evokkien päähän saa millään istutetuksi sitä järkeä että hekin ymmärtäisivät että homous on luonnotonta ja täysin vastoin evvoluution periaatteita.

      Niin että tervetuloa tänne kahelien maailmaan.

      • naked_truth

        Tuo kommentti täytyy evoluutioon uskovan ateistin kirjoittama, koska minä en ole sitä kirjoittanut.

        Varmasti on ollut saatanan pentagrammi kaulassa kirjoittaessaan.


      • naked--truth
        naked_truth kirjoitti:

        Tuo kommentti täytyy evoluutioon uskovan ateistin kirjoittama, koska minä en ole sitä kirjoittanut.

        Varmasti on ollut saatanan pentagrammi kaulassa kirjoittaessaan.

        Arvasinhan, heti kun paljastin, mitä herraa törkeyden kirjoittaja palvelee, kirjoitus poistettiin. Niin yrittää saatana peittää jälkensä, ettei häntä tunnistettaisi, mutta eipä vaan onnistu siinäkään.


      • Puoleensavetävä aloitus kun ensimmäiseksi kiiruhtaa Kihtiputaan kaappihomo höpöttämään homoista.


      • Snark5
        PäärynäOnTotuus kirjoitti:

        Puoleensavetävä aloitus kun ensimmäiseksi kiiruhtaa Kihtiputaan kaappihomo höpöttämään homoista.

        Tunnistaa kaltaisensa.


    • A.Teisti

      Onko aloittaja tosissaan vai onko aloitus vain jotain typerää pelleilyä?

      Jos aloittaja on tosissaan, tämä taitaa olla typerin ja tietämättömin aloitus muutamaan viikkoon.
      Kannattaisi ehkä edes vähän tutustua evoluutioon ja evoluutioteoriaan ennen kuin tulee tänne esittelemään tietämättömyyttään... :(

      • räyhräyh2

        Aloittaja on luultavasti Jyrbä, joka poikkeuksellisen hyvin on tällä kertaa onnistunut välttämään pahimmat maneerinsa. Tyhmyyksissään kuitenkin kehuu itseään lähes saman tien:D


      • Parodialtahan tuo tuntuu, mutta kreationistien juttuja seuranneena on pakko todeta, että aloittaja saattaa olla myös aivan tosissaan.
        Säälittää.
        Näin tänään vanhahkon jehovantodistaja naisen vartioimassa kärryjään. Hän oli kuin tarkoituksellisesti siirtynyt kauemmas kulkureiteiltä, ettei vaan kukaan tulisi kyselemään mitään. Tyttäreni totesi, että tuokin on saattanut liittyä lahkoon saadakseen ystäviä, mutta yksin näköjään joutuu seisoskelemaan.
        Säälitti silloinkin.


      • naked-truth

        Joopas joo taas. Vai on avaukseni tietämätön ja typerä ja kuitenkin ainoa vastaus, mitä pystyt siihen antamaan on tuommoinen, että luepas nyt sitä evoluutioteoriaa. No miten se evoluutioteoria sitten kumoaa väitteeni? Minun mielestäni ei mitenkään, vaan avaukseni aivan selkeästi kumoaa evoluutioteorian.

        Jäänpä tässä odottelemaan, että palstalle ehtivät terävämmät evoluution kannattajat kuten tämä nimimerkki agnoskepo ja ketä näitä nyt on. Vaikka tuskinpa on heilläkään mitään, millä kumota kumoamattomat tosiasiat.


      • naked-truth kirjoitti:

        Joopas joo taas. Vai on avaukseni tietämätön ja typerä ja kuitenkin ainoa vastaus, mitä pystyt siihen antamaan on tuommoinen, että luepas nyt sitä evoluutioteoriaa. No miten se evoluutioteoria sitten kumoaa väitteeni? Minun mielestäni ei mitenkään, vaan avaukseni aivan selkeästi kumoaa evoluutioteorian.

        Jäänpä tässä odottelemaan, että palstalle ehtivät terävämmät evoluution kannattajat kuten tämä nimimerkki agnoskepo ja ketä näitä nyt on. Vaikka tuskinpa on heilläkään mitään, millä kumota kumoamattomat tosiasiat.

        Non onhan se. Hävinneet lajit todistavat nimen omaan lajiston muutoksesta. Esimerkiksi nisäkkäslajien keskimääräinen olemassaoloaika on n. 4 miljoonaa vuotta. Siinä ajassa ne (keskimäärin) lajiutuvat uusiksi lajeiksi tai kuolevat sukupuuttoon. Jatkuvasti muuttunut lajisto on vahvimpia todisteita evoluutiosta.

        Suvullinen jakautumienen on evoluution kannalta tehokasta. Se sekoittaa geenipoolia voimakkaammin kuin partenogeneesi ja kiihdyttää näin evoluutiota.

        Et taida lainkaan ymmärtää, mistä kirjoitat. Tai sitten teet kerationismista parodiaa, kuten luulen.


      • A.Teisti
        agnoskepo kirjoitti:

        Non onhan se. Hävinneet lajit todistavat nimen omaan lajiston muutoksesta. Esimerkiksi nisäkkäslajien keskimääräinen olemassaoloaika on n. 4 miljoonaa vuotta. Siinä ajassa ne (keskimäärin) lajiutuvat uusiksi lajeiksi tai kuolevat sukupuuttoon. Jatkuvasti muuttunut lajisto on vahvimpia todisteita evoluutiosta.

        Suvullinen jakautumienen on evoluution kannalta tehokasta. Se sekoittaa geenipoolia voimakkaammin kuin partenogeneesi ja kiihdyttää näin evoluutiota.

        Et taida lainkaan ymmärtää, mistä kirjoitat. Tai sitten teet kerationismista parodiaa, kuten luulen.

        Niin, suvullinen lisääntyminenhän on suorastaan evoluution riemuvoitto. Silloin kun se kehittyi, luonnonvalinta pääsi todella vauhtiin. Mutta eihän evoluutiosta tietämätön kreationisti voi tätä ymmärtää...


      • naked-truth
        räyhräyh2 kirjoitti:

        Aloittaja on luultavasti Jyrbä, joka poikkeuksellisen hyvin on tällä kertaa onnistunut välttämään pahimmat maneerinsa. Tyhmyyksissään kuitenkin kehuu itseään lähes saman tien:D

        Minä en ole tuo vajaa hihhuli joka vaittuilee kaikille. Jopa SepäSe- hiljeni vuosia sitten kun Jyri haukkuisen pystyyn. ja kunnolla. sika sika sika


      • räyhräyh2 kirjoitti:

        Aloittaja on luultavasti Jyrbä, joka poikkeuksellisen hyvin on tällä kertaa onnistunut välttämään pahimmat maneerinsa. Tyhmyyksissään kuitenkin kehuu itseään lähes saman tien:D

        Toisella lukemalla kyllä tuo Jyrbän töräykseksi sopisi.

        Esimerkiksi lausepari:
        "Suvullisen lisääntymisen funktio on selvästikin fenotyypin varioiminen ilman että perimän kokonaiskoostumus muuttuisi. Miksi tällainen olisi tarpeen, jos meillä olisi jatkuvasti vain parempaa ja parempaa tuottava evoluutio?"

        Tuossa ei ole mitään järkeä/sisältöä! Fenotyyppiä varioidaan sillä että yritetään olla muuttamatta genotyyppiä?! Jos tuohon sotkisi vielä epigenetiikan, niin tuo sopisi RoT:n "ajatuksenjuoksuun".


      • naked_truth
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Toisella lukemalla kyllä tuo Jyrbän töräykseksi sopisi.

        Esimerkiksi lausepari:
        "Suvullisen lisääntymisen funktio on selvästikin fenotyypin varioiminen ilman että perimän kokonaiskoostumus muuttuisi. Miksi tällainen olisi tarpeen, jos meillä olisi jatkuvasti vain parempaa ja parempaa tuottava evoluutio?"

        Tuossa ei ole mitään järkeä/sisältöä! Fenotyyppiä varioidaan sillä että yritetään olla muuttamatta genotyyppiä?! Jos tuohon sotkisi vielä epigenetiikan, niin tuo sopisi RoT:n "ajatuksenjuoksuun".

        "Tuossa ei ole mitään järkeä/sisältöä! Fenotyyppiä varioidaan sillä että yritetään olla muuttamatta genotyyppiä?"

        Omassa kirjoituksessasi ei ole järkeä. Minä en ole väittänyt mitään tuollaista mitä kirjoitit.

        Sanoin vain, että kun geenistö ei kokonaisuudessaan muutu kuin korkeintaan huonommaksi, on tarpeellinen variointi tehtävä rekombinoimalla eli suvullisen lisääntymisen avulla. Ei kuule tarvitse olla mikään Jumala ymmärtääkseen tämän, vaikka tietenkin on välttämätöntä olla Jumala tehdäkseen toteutaakseen ja suunnitellakseen tuon.


      • naked_truth kirjoitti:

        "Tuossa ei ole mitään järkeä/sisältöä! Fenotyyppiä varioidaan sillä että yritetään olla muuttamatta genotyyppiä?"

        Omassa kirjoituksessasi ei ole järkeä. Minä en ole väittänyt mitään tuollaista mitä kirjoitit.

        Sanoin vain, että kun geenistö ei kokonaisuudessaan muutu kuin korkeintaan huonommaksi, on tarpeellinen variointi tehtävä rekombinoimalla eli suvullisen lisääntymisen avulla. Ei kuule tarvitse olla mikään Jumala ymmärtääkseen tämän, vaikka tietenkin on välttämätöntä olla Jumala tehdäkseen toteutaakseen ja suunnitellakseen tuon.

        Miksi käytät nimimerkkiäni? Rekisteröin nyt tämänkin, koska evoluutioon uskovat ovat näköjään loppumattoman röyhkeitä nikkivarkaita.


      • naked--truth
        naked_truth kirjoitti:

        Miksi käytät nimimerkkiäni? Rekisteröin nyt tämänkin, koska evoluutioon uskovat ovat näköjään loppumattoman röyhkeitä nikkivarkaita.

        Niin tietysti. Vanha evoluutio-opin kannattajien keino: kun argumentit eivät riitä, pitää yrittää tukahduttaa keskustelu.

        Rekkaile sinä nimimerkkejä, minä keskustelen evoluutiohörhelöiden kanssa. Silloin meistä kumpikin tekee sitä, mitä parhaiten osaa.


      • RAAMATTU__ON__TOTUUS
        naked--truth kirjoitti:

        Niin tietysti. Vanha evoluutio-opin kannattajien keino: kun argumentit eivät riitä, pitää yrittää tukahduttaa keskustelu.

        Rekkaile sinä nimimerkkejä, minä keskustelen evoluutiohörhelöiden kanssa. Silloin meistä kumpikin tekee sitä, mitä parhaiten osaa.

        En ymmärrä mitä tarkoitat?


      • RAAMATTU__ON__TOTUUS kirjoitti:

        En ymmärrä mitä tarkoitat?

        Tuo ei sitten ollut minun kommenttini. Ateistit haluavat luoda sekaannusta. Kertoo aika paljon heidän sisäisistä ristiriidoistaan...


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Tuo ei sitten ollut minun kommenttini. Ateistit haluavat luoda sekaannusta. Kertoo aika paljon heidän sisäisistä ristiriidoistaan...

        Kuulehan Raamattu-bebis, olet suuressa vaarassa joutua kadotukseen ja ikuiseen tulihelvettiin, koska jopa ateisti näkee kirjoituksistasi, ettet kunnioita Raamatun ikuista sanaa etkä Jumalaasi vaan olet itsestäsi itsellesi epäjumalan tehnyt. Olet vaarassa joutua samalle tielle kuin "uskon"veljesi Mark5, ja sen tien päässä odottaa kadutus jolta edes minä en enää kykene Mark5:ttä pelastamaan. Tutkiskele itseäsi ja muista se kristillinen nöyryys, joka sinusta on jo vaarallisen vähiin huvennut. Vain siten voit välttyä kadotukselta.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Tuo ei sitten ollut minun kommenttini. Ateistit haluavat luoda sekaannusta. Kertoo aika paljon heidän sisäisistä ristiriidoistaan...

        R. Sut on nähty. Eks aio toeta?


      • rukoilkaamme.puolestaan
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Tuo ei sitten ollut minun kommenttini. Ateistit haluavat luoda sekaannusta. Kertoo aika paljon heidän sisäisistä ristiriidoistaan...

        Niin , evoluutiotaistelun epävarmuus ja kuolemanpelko hallitsevat heidän elämäänsä ja heidän on alituiseen etsittävä kovaa maata jalkojensa alle paetakseen juoksuaskelin omaa tyhjyyttään ja sisällöksemyyttään. Siitähän nämä kaikki foorumit täällä synkästi kertovat, päivä päivältä kasvavin rivimäärin.


      • lakkaa-uhkailemasta
        JumaIa kirjoitti:

        Kuulehan Raamattu-bebis, olet suuressa vaarassa joutua kadotukseen ja ikuiseen tulihelvettiin, koska jopa ateisti näkee kirjoituksistasi, ettet kunnioita Raamatun ikuista sanaa etkä Jumalaasi vaan olet itsestäsi itsellesi epäjumalan tehnyt. Olet vaarassa joutua samalle tielle kuin "uskon"veljesi Mark5, ja sen tien päässä odottaa kadutus jolta edes minä en enää kykene Mark5:ttä pelastamaan. Tutkiskele itseäsi ja muista se kristillinen nöyryys, joka sinusta on jo vaarallisen vähiin huvennut. Vain siten voit välttyä kadotukselta.

        "sen tien päässä odottaa kadutus "

        En saatana kyllä minnekään asfalttihommiin lähde. Ennen vaikka saarnaajaksi vapaa-ajattelijoiden iltamiin.


      • rukoilkaamme.puolestaan kirjoitti:

        Niin , evoluutiotaistelun epävarmuus ja kuolemanpelko hallitsevat heidän elämäänsä ja heidän on alituiseen etsittävä kovaa maata jalkojensa alle paetakseen juoksuaskelin omaa tyhjyyttään ja sisällöksemyyttään. Siitähän nämä kaikki foorumit täällä synkästi kertovat, päivä päivältä kasvavin rivimäärin.

        No mutta, tervetuloa takaisin, suuruuden hullu [sic] peltiseppä. Sinua ei ole vähään aikaan näkynytkään.


      • rukoilkaamme.puolestaan
        itte.piru kirjoitti:

        No mutta, tervetuloa takaisin, suuruuden hullu [sic] peltiseppä. Sinua ei ole vähään aikaan näkynytkään.

        En minä oikeastaan ole mikään peltiseppä, vaikka joskus saatan tuurailla niissäkin hommissa. Olen enemmän lukemispuolella ja varsinkin olen tutustunut Sheldraken tuotantoon, joka mielestäni avaa erinomaisesti Raamatun sanomaa käytännön toteuksen tasolla.

        Tiedemiehillehän maailmankaikkeus on suuri mysteeri, jota he eivät yrityksistään huolimatta pysty ymmärtämään. Sheldrake taas selittää monia ilmiöitä aivan sujuvasti.

        Toivoisinkin, etteivät ateistit ala vääntää hänen nimeään miksikään Helldrakeksi.


      • rukoilkaamme.puolestaan kirjoitti:

        En minä oikeastaan ole mikään peltiseppä, vaikka joskus saatan tuurailla niissäkin hommissa. Olen enemmän lukemispuolella ja varsinkin olen tutustunut Sheldraken tuotantoon, joka mielestäni avaa erinomaisesti Raamatun sanomaa käytännön toteuksen tasolla.

        Tiedemiehillehän maailmankaikkeus on suuri mysteeri, jota he eivät yrityksistään huolimatta pysty ymmärtämään. Sheldrake taas selittää monia ilmiöitä aivan sujuvasti.

        Toivoisinkin, etteivät ateistit ala vääntää hänen nimeään miksikään Helldrakeksi.

        Itsehän sinä sen jo väänsit.


      • Sheldrake on ainakin wikin mukaan biokemisti kuten suomalaiskretujen suuri idoli Leisola. Jokos hän on ehtinyt kumota evoluutioteorian?


    • "Herra loi mutaatioilta suojaavan tuplakierrerakenteen DNA:han suojatakseen sitä rappeutumiselta ja koska evoluutiota ei ole, on vain rappeutumista, piti sopeutumista varten luoda kombinaatiomekanismi, eli suvullinen lisääntyminen."

      Herra siis loi suojarakenteen rappeutumiselta, mutta rappeutumista sinun mukaasi on.

      Herra, tuo kaikkien tumpeloiden äiti, siis epäonnistui tehtävässään.

      • Nyt pitäisi vielä saada selville, sisältyikö rappeutuminen alkuperäiseen suunnitelmaan vai keksikö Herra sen ihan vain vinttuillakseen luomuksilleen.


      • otapa.opiksesi
        itte.piru kirjoitti:

        Nyt pitäisi vielä saada selville, sisältyikö rappeutuminen alkuperäiseen suunnitelmaan vai keksikö Herra sen ihan vain vinttuillakseen luomuksilleen.

        Rappeutuminen on sinun ja kaltaistesi aikaansaannos!

        Katsopa oikein vuosikymmeniä alallaan ollutta alkoholistia tai nistiä. Mitä näet? Niin, rappion joka synnistä seuraa.

        Rappio on aina seurausta nautinnon synnistä. Vain synnitön nautinto, kuten iloinen ylistyslaulu Jumalan kunniaksi, ei rappeuta.


      • otapa.opiksesi kirjoitti:

        Rappeutuminen on sinun ja kaltaistesi aikaansaannos!

        Katsopa oikein vuosikymmeniä alallaan ollutta alkoholistia tai nistiä. Mitä näet? Niin, rappion joka synnistä seuraa.

        Rappio on aina seurausta nautinnon synnistä. Vain synnitön nautinto, kuten iloinen ylistyslaulu Jumalan kunniaksi, ei rappeuta.

        "Rappio on aina seurausta nautinnon synnistä. Vain synnitön nautinto, kuten iloinen ylistyslaulu Jumalan kunniaksi, ei rappeuta."

        Kiitos kun muistutat, kuinka säälittävän ankeaksi mieliluvitusolentonsa vihaa pelkäävät jumaluskoiset pösilöt elämänsä tekevät, ja useat vielä ihan vapaaehtoisesti.

        Tässäkin keskustelussa useampi todellisuudesta irtaantunut aikuinen ihminen höpöttää jostain koskaan havaitsemattomasta yliluonnollisesta ystävästään johon uskovat. Säälittävää. Olipa noiden olentojen nimi historiassa ollut mikä tahansa, Jahve, Odin, Shiva tai Perkele, yhdistävänä piirteenä on ollut aina - ja on edelleen - se ettei entiteetti ole kyennyt koskaan itse tekemään mitään, vaan aina on joku alentuneesti syyntakeinen pitänyt valjastaa entiteetin kostotoimia suorittamaan kun on ensin vedetty palkokasvin osaa kajahtaneen nokkaan mielikuvitusystävän pilkkaamisesta. Eivät olemattomat pysty, kykene, eivätkä osaa. Kun eivät voi.


      • rangaistusta
        itte.piru kirjoitti:

        Nyt pitäisi vielä saada selville, sisältyikö rappeutuminen alkuperäiseen suunnitelmaan vai keksikö Herra sen ihan vain vinttuillakseen luomuksilleen.

        Synti teki ihmisen elämän vaikeaksi, esim. sairaudet ja kuolema tuli sen mukana. Mutta eikös olekin parempi, että Jumala on antanut ihmisen elimistölle esim. immuniteetin eli älykkyden parantaa itsensä kuin että sitä ei olisi? Silloinhan rangaistus olisi aika paljon kovempi. Joten kyllä ihmistä rangaistaan synnin takia, mutta pahemminkin voisi olla. Lisäksi synnit saa anteeksi halutessaan, eikä tarvitse mennä evoluutioon uskovien kanssa helvettiin.


      • rangaistusta kirjoitti:

        Synti teki ihmisen elämän vaikeaksi, esim. sairaudet ja kuolema tuli sen mukana. Mutta eikös olekin parempi, että Jumala on antanut ihmisen elimistölle esim. immuniteetin eli älykkyden parantaa itsensä kuin että sitä ei olisi? Silloinhan rangaistus olisi aika paljon kovempi. Joten kyllä ihmistä rangaistaan synnin takia, mutta pahemminkin voisi olla. Lisäksi synnit saa anteeksi halutessaan, eikä tarvitse mennä evoluutioon uskovien kanssa helvettiin.

        "Synti teki ihmisen elämän vaikeaksi, esim. sairaudet ja kuolema tuli sen mukana."

        Eli kun nykyään eletään huomattavasti entisaikoja vanhemmaksi, syntiä on vähemmän?

        Ymmärrätkö muuten mitä siitä seuraisi, jos ihmiset lopettaisivat kuolemisen suljetussa, rajallisten resurssien systeemissä? Raamattuun höperehtineet ihmiset eivät ymmärtäneet, yksinkertaisia ja tietämättömiä kun olivat.


      • rangaistusta
        bg-ope kirjoitti:

        "Synti teki ihmisen elämän vaikeaksi, esim. sairaudet ja kuolema tuli sen mukana."

        Eli kun nykyään eletään huomattavasti entisaikoja vanhemmaksi, syntiä on vähemmän?

        Ymmärrätkö muuten mitä siitä seuraisi, jos ihmiset lopettaisivat kuolemisen suljetussa, rajallisten resurssien systeemissä? Raamattuun höperehtineet ihmiset eivät ymmärtäneet, yksinkertaisia ja tietämättömiä kun olivat.

        Ymmärrät varmaan, että Jumalan resurssit eivät ole rajalliset.


      • naked----truth
        bg-ope kirjoitti:

        "Synti teki ihmisen elämän vaikeaksi, esim. sairaudet ja kuolema tuli sen mukana."

        Eli kun nykyään eletään huomattavasti entisaikoja vanhemmaksi, syntiä on vähemmän?

        Ymmärrätkö muuten mitä siitä seuraisi, jos ihmiset lopettaisivat kuolemisen suljetussa, rajallisten resurssien systeemissä? Raamattuun höperehtineet ihmiset eivät ymmärtäneet, yksinkertaisia ja tietämättömiä kun olivat.

        Tietysti ymmärrän, mitä se merkitsisi, jos ihmiset lakkaisivat kuolemasta. He alkaisivat elää ikuisesti.

        Lapsikin tuon tietää.


      • otapa.opiksesi kirjoitti:

        Rappeutuminen on sinun ja kaltaistesi aikaansaannos!

        Katsopa oikein vuosikymmeniä alallaan ollutta alkoholistia tai nistiä. Mitä näet? Niin, rappion joka synnistä seuraa.

        Rappio on aina seurausta nautinnon synnistä. Vain synnitön nautinto, kuten iloinen ylistyslaulu Jumalan kunniaksi, ei rappeuta.

        Kukahan se vanhan vihtahousun loikaan?

        Raamattu ei taida puhua rappeutumisesta mitään.


      • rangaistusta kirjoitti:

        Ymmärrät varmaan, että Jumalan resurssit eivät ole rajalliset.

        "Ymmärrät varmaan, että Jumalan resurssit eivät ole rajalliset."

        Niin, mielikuvitusystävälle voi näppärästi kuvitella mitä tahansa ominaisuuksia välittämättä todellisuudesta mitään.

        Ei noilla kuvitelmilla ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Kuolemattomuuden ekosysteemille tuomilla ongelmilla sen sijaan on.


      • rangaistusta
        bg-ope kirjoitti:

        "Ymmärrät varmaan, että Jumalan resurssit eivät ole rajalliset."

        Niin, mielikuvitusystävälle voi näppärästi kuvitella mitä tahansa ominaisuuksia välittämättä todellisuudesta mitään.

        Ei noilla kuvitelmilla ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Kuolemattomuuden ekosysteemille tuomilla ongelmilla sen sijaan on.

        Lisääntymisellehän voidaan laittaa stoppi tarvittaessa.


      • naked----truth
        rangaistusta kirjoitti:

        Lisääntymisellehän voidaan laittaa stoppi tarvittaessa.

        Ei sitä tarvita. Suomeenkin mahtuu aina muutama ihminen lisää, Inarinjärven jäällä on tilaa ja lisää saadaan urabanisoitumalla kerrostaloihin. Jokainen tampereella koulutettu toimittajakin tietää tämän ja aiika ajoin kirjoittaa sen tyhmempienkin, kuten evolutionistien tiedettäväksi.

        Aivan hyvin voidaan noudattaa Jumalan käskyä ja lisääntyä ilman mitään tekosyitä ja selittelyjä.


      • naked----truth kirjoitti:

        Ei sitä tarvita. Suomeenkin mahtuu aina muutama ihminen lisää, Inarinjärven jäällä on tilaa ja lisää saadaan urabanisoitumalla kerrostaloihin. Jokainen tampereella koulutettu toimittajakin tietää tämän ja aiika ajoin kirjoittaa sen tyhmempienkin, kuten evolutionistien tiedettäväksi.

        Aivan hyvin voidaan noudattaa Jumalan käskyä ja lisääntyä ilman mitään tekosyitä ja selittelyjä.

        >Suomeenkin mahtuu aina muutama ihminen lisää, Inarinjärven jäällä on tilaa ja lisää saadaan urabanisoitumalla kerrostaloihin.

        Sepä hyvä. Tulijoita nimittäin piisaa kyllä.


      • naked----truth kirjoitti:

        Tietysti ymmärrän, mitä se merkitsisi, jos ihmiset lakkaisivat kuolemasta. He alkaisivat elää ikuisesti.

        Lapsikin tuon tietää.

        "Tietysti ymmärrän, mitä se merkitsisi, jos ihmiset lakkaisivat kuolemasta. He alkaisivat elää ikuisesti.

        Lapsikin tuon tietää."

        Vai että ymmärrät. Kysymys oli nimimerkille "rangaistusta". Kuinka monen nimimerkin takaa sinä tähän keskusteluun kirjoitat?

        Toisakseen, lapsikin ymmärtää että jos lisääntyminen jatkuu vaikka kaikki syntyneet jäävät henkiin, siitä seuraa suljetussa systeemissä katastrofi. Sinä et ymmärtänyt, kuten eivät ymmärtäneet Raamatun koostaneet, perusekologiaa ymmärtämättömät ihmisetkään.

        Solutasolla kuolemattomuutta, "lisääntykää ja täyttäkää maa" kutsutaan syöväksi.


      • naked----truth
        bg-ope kirjoitti:

        "Tietysti ymmärrän, mitä se merkitsisi, jos ihmiset lakkaisivat kuolemasta. He alkaisivat elää ikuisesti.

        Lapsikin tuon tietää."

        Vai että ymmärrät. Kysymys oli nimimerkille "rangaistusta". Kuinka monen nimimerkin takaa sinä tähän keskusteluun kirjoitat?

        Toisakseen, lapsikin ymmärtää että jos lisääntyminen jatkuu vaikka kaikki syntyneet jäävät henkiin, siitä seuraa suljetussa systeemissä katastrofi. Sinä et ymmärtänyt, kuten eivät ymmärtäneet Raamatun koostaneet, perusekologiaa ymmärtämättömät ihmisetkään.

        Solutasolla kuolemattomuutta, "lisääntykää ja täyttäkää maa" kutsutaan syöväksi.

        "Toisakseen, lapsikin ymmärtää että jos lisääntyminen jatkuu vaikka kaikki syntyneet jäävät henkiin, siitä seuraa suljetussa systeemissä katastrofi."

        Mikä ihmeen katastrofi? Ainoa mahdollinen katastrofi on kuoleminen ja jos sitä ei ole, niin sitten vain eletään onnellisina.


      • naked----truth kirjoitti:

        "Toisakseen, lapsikin ymmärtää että jos lisääntyminen jatkuu vaikka kaikki syntyneet jäävät henkiin, siitä seuraa suljetussa systeemissä katastrofi."

        Mikä ihmeen katastrofi? Ainoa mahdollinen katastrofi on kuoleminen ja jos sitä ei ole, niin sitten vain eletään onnellisina.

        "Mikä ihmeen katastrofi? Ainoa mahdollinen katastrofi on kuoleminen ja jos sitä ei ole, niin sitten vain eletään onnellisina."

        Yhä vahvemmin vaikutttaa siltä että haluat näytellä mahdollisimman typerää uskovaista.

        Mutta jos nyt sattuu olemaan niin että olet ihan aidosti noin ymmärtämätön, väännetään lisää rautalankaa:

        Syöpäsolut tekevät kuten "Herra" toivoo, eli "lisääntyvät ja täyttävät maan". Toisin kuin normaalisolut, ne eivät lopeta lisääntymistään (jakaantumista), vaan jakaantuvat yhä uudelleen ja uudelleen. Lopulta niitä on niin paljon että koko elimistö romahtaa, koska syöpäsolut kuluttavat suurimman osan elimistöllä käytössä olevista rajallisista resursseista.

        Aikaisemmin luonto sääti automaattisesti ymmärtämättömien ihmisten populaatiokoon ympäristön antokyvyn mukaiseksi. Nykyään terveydenhuolto ja ruoka-apu pitää jengiä hengissä yhä paremmin, joten alentuneesti syyntakeettomat uskovaiset idiootit voivat lisääntyä enemmän kuin luonnon kantokyky sallii. Seurauksena on ekologisia katastrofeja ja massamuuttoliikkeitä, kun ylimääräiselle määrälle ihmisiä ei riitä töitä eikä kunnollista elintasoa. Muovia on merissä kohta enemmän kuin kalaa, koska alenteuneesti ymmärtämättömät lisääntyjät eivät sitä(kään) ymmärrä olla meriin pukkaamatta.

        Jos et olisi noin pahasti todellisuudesta irtaantunut idiootti (tai sellaista näyttelevä), ymmärtäisit ettei holtioton lisääntyminen ole kenenkään etu.


      • naked----truth
        bg-ope kirjoitti:

        "Mikä ihmeen katastrofi? Ainoa mahdollinen katastrofi on kuoleminen ja jos sitä ei ole, niin sitten vain eletään onnellisina."

        Yhä vahvemmin vaikutttaa siltä että haluat näytellä mahdollisimman typerää uskovaista.

        Mutta jos nyt sattuu olemaan niin että olet ihan aidosti noin ymmärtämätön, väännetään lisää rautalankaa:

        Syöpäsolut tekevät kuten "Herra" toivoo, eli "lisääntyvät ja täyttävät maan". Toisin kuin normaalisolut, ne eivät lopeta lisääntymistään (jakaantumista), vaan jakaantuvat yhä uudelleen ja uudelleen. Lopulta niitä on niin paljon että koko elimistö romahtaa, koska syöpäsolut kuluttavat suurimman osan elimistöllä käytössä olevista rajallisista resursseista.

        Aikaisemmin luonto sääti automaattisesti ymmärtämättömien ihmisten populaatiokoon ympäristön antokyvyn mukaiseksi. Nykyään terveydenhuolto ja ruoka-apu pitää jengiä hengissä yhä paremmin, joten alentuneesti syyntakeettomat uskovaiset idiootit voivat lisääntyä enemmän kuin luonnon kantokyky sallii. Seurauksena on ekologisia katastrofeja ja massamuuttoliikkeitä, kun ylimääräiselle määrälle ihmisiä ei riitä töitä eikä kunnollista elintasoa. Muovia on merissä kohta enemmän kuin kalaa, koska alenteuneesti ymmärtämättömät lisääntyjät eivät sitä(kään) ymmärrä olla meriin pukkaamatta.

        Jos et olisi noin pahasti todellisuudesta irtaantunut idiootti (tai sellaista näyttelevä), ymmärtäisit ettei holtioton lisääntyminen ole kenenkään etu.

        On tämä surkeaa. Vielä vuosi sitten nimimerkillä bg-ope kirjoitti paljon älykkäämpi henkilö. Ehkä mainostilan ostajien pettäminen ei olekaan niin himoittu ammatti vaikka siinä pääsee sisältöä luomaan.

        Eihän kukaan ihminen ole ylimääräinen. Totta kai kaikille riittää niin työtä kuin elintasoakin jos niin halutaan, eikä siinä ole edes mitään ongelmaa. Yksikään ekokatastrofi tähän mennessä ei ole ollut seurausta eliöiden lisääntymisestä, lukuunottamatta ilmakehän happipitoisuuden voimakasta lisääntymistä aivan elämän alkuaikoina. Olisitko valmis "perumaan" sen "katastrofin"?

        Olen oikein mielelläni alentuneesti syyntakeeton kuin sen vastakohta.


      • dötsöpöö
        rangaistusta kirjoitti:

        Ymmärrät varmaan, että Jumalan resurssit eivät ole rajalliset.

        Kyllä ne vain ovat. Eihän rajattomat resurssit omaava Jumala antaisi uskovien kuolla onnettomuuksissa ja luonnonkatastrofeissa.


      • Knark5
        naked----truth kirjoitti:

        On tämä surkeaa. Vielä vuosi sitten nimimerkillä bg-ope kirjoitti paljon älykkäämpi henkilö. Ehkä mainostilan ostajien pettäminen ei olekaan niin himoittu ammatti vaikka siinä pääsee sisältöä luomaan.

        Eihän kukaan ihminen ole ylimääräinen. Totta kai kaikille riittää niin työtä kuin elintasoakin jos niin halutaan, eikä siinä ole edes mitään ongelmaa. Yksikään ekokatastrofi tähän mennessä ei ole ollut seurausta eliöiden lisääntymisestä, lukuunottamatta ilmakehän happipitoisuuden voimakasta lisääntymistä aivan elämän alkuaikoina. Olisitko valmis "perumaan" sen "katastrofin"?

        Olen oikein mielelläni alentuneesti syyntakeeton kuin sen vastakohta.

        "Yksikään ekokatastrofi tähän mennessä ei ole ollut seurausta eliöiden lisääntymisestä..."

        Nykyinen sukupuuttoaalto ja tieteellisesti havaittu keskilämpötilan nousu ja tieteellisesti havaittu merenpinnan vähittäinen kohoaminen ovat suoraa seurausta väestönkasvusta.


      • naked----truth
        Knark5 kirjoitti:

        "Yksikään ekokatastrofi tähän mennessä ei ole ollut seurausta eliöiden lisääntymisestä..."

        Nykyinen sukupuuttoaalto ja tieteellisesti havaittu keskilämpötilan nousu ja tieteellisesti havaittu merenpinnan vähittäinen kohoaminen ovat suoraa seurausta väestönkasvusta.

        Miten niin ovat? Jos nyt virallisia totuuksia kertovia virallisia tietolähteitä on uskominen, niin kaikki mainitut asiat johtuvat ennen kaikkea teollistumisesta, joka taas jo pidemmän aikaa on tapahtunut nimenomaan hyvin pienen väestönkasvun maissa, kun taas maissa, joissa väestö reilusti kasvaa eletään ekologisemmin.

        Etkö lainkaan häpeä syyttää maailman köyhiä ja osattomia oman törsäkulutuksesi seurauksista? Afrikan nälkäänäkevät eivät kuluta tälläkään hetkellä ydinvoimalla tuotettua sähköenergiaa kirjoittelemalla nettiin tuollaisia asiattomuuksia kuin sinä äsken kirjoitit!


      • hissan-maikka
        bg-ope kirjoitti:

        "Ymmärrät varmaan, että Jumalan resurssit eivät ole rajalliset."

        Niin, mielikuvitusystävälle voi näppärästi kuvitella mitä tahansa ominaisuuksia välittämättä todellisuudesta mitään.

        Ei noilla kuvitelmilla ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Kuolemattomuuden ekosysteemille tuomilla ongelmilla sen sijaan on.

        "Ei noilla kuvitelmilla ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Kuolemattomuuden ekosysteemille tuomilla ongelmilla sen sijaan on."

        Aivan tarkkaan ottaen eliöt eivät kuole siksi, että ekosysteemi ei vain romahtaisi. Eliöt ovat kuolleet yhtä kauan kuin ekosysteemi on ollut olemassa ja ekosysteemi on rakentunut sen mukaiseksi.

        Jos ekosysteemiin kehittyy jossain vaiheessa kuolemattomuus jossakin muodossa, ekosysteemi muotoutuu sen mukaiseksi. Se voi aiheuttaa jonkinlaisen katastrofin, aivan kuten ilmakehän nopea happipitoisuuden nousu aikoinaan aiheutti tuhoamalla suurimman osan siihen saakka olemassa olleesta elämästä ja lajistosta. Tuon massatuhon jälkeen vallitseviksi tulivat hapesta riippuvaiset elämänmuodot ja veikkaan, ettet sinäkään ole kovin suruissasi miljardien muutoksen vuoksi tuhoutuneiden anaerobisten bakteerien ja niissä eläneiden virusten puolesta juuri tälläkään hetkellä.

        Yhtä vähän mahdollista tulevaisuuden kuolematonta elämänmuotoa tulee kiinnostamaan sinun ajatuksesi kuolemattomuuden mahdollisesti aiheuttamasta lajien vaihtumisesta "infernaalisena maailmanloppuna".

        Kuolemattomuuden kehittyminen edellyttäisi eliöiden tehokkaamman uudistumisen kehittymistä, toisin sanoen sitä, että eliöt pystyisivät jatkuvasti uusiutumaan ja paitsi säilymään tällä tavoin "ikinuorina" koko ikuisen elämänsä, myös varioimaan rakennettaan evoluutiomekanismin korvaavalla tavalla. Tällaisen kehittyminen ei oikeastaan periaatteessa ole mitenkään mahdotonta, mutta on vaikea nähdä sellaista valintapainetta, joka valitsisi ja kasaisi tarvittavat ominaisuudet.

        Inhimillisen tietämyksen kehittyessä riittävän pitkälle tällainen olio luultavasti luodaan ihan vain kokeilun halusta ja saattaa olla, että ihminen muokkaa itsestäänkin sellaisen vielä jonain päivänä. Sen suuntaisia tendenssejä on aivan selvästi olemassa jo nyt.


      • LakiV
        bg-ope kirjoitti:

        "Tietysti ymmärrän, mitä se merkitsisi, jos ihmiset lakkaisivat kuolemasta. He alkaisivat elää ikuisesti.

        Lapsikin tuon tietää."

        Vai että ymmärrät. Kysymys oli nimimerkille "rangaistusta". Kuinka monen nimimerkin takaa sinä tähän keskusteluun kirjoitat?

        Toisakseen, lapsikin ymmärtää että jos lisääntyminen jatkuu vaikka kaikki syntyneet jäävät henkiin, siitä seuraa suljetussa systeemissä katastrofi. Sinä et ymmärtänyt, kuten eivät ymmärtäneet Raamatun koostaneet, perusekologiaa ymmärtämättömät ihmisetkään.

        Solutasolla kuolemattomuutta, "lisääntykää ja täyttäkää maa" kutsutaan syöväksi.

        Jos uskoisitte Messiaanne, ette puhuisi enää siitä, että kuolette, muutakuin ruokaruumiistanne irti, ja sen voikin pistää uusiksi, lukuisiakin kertoja iankaikkisuudessa. Ainoa PAHA kuolema, minkä tiedän, on tavallaan se, että vaikka kuolemme, niin syntyisimme uudelleen, ILMAN KARMAA; ja ilman pienintäkään muistoa aikaisemmasta elämästämme. Se ei ole hyvä tilanne, koska SE ihminen jäisi ikuisesti vain samalle kehitystasolle, eikä kehittyisi edes henkisesti tai älyllisesti. Fyysisestä kehittymisestä emme uskalla paljoa edes unelmoida, vaikka olishan se "cool"; jos siivet saisimme takaisin, kuten Aadamilla ja Eevalla alunperin oli, vielä Paratiisissa heillä ne oli, eikä käärmekään kai ollut pelkkä pötkäle tuolloin vielä?! Se enkeli, mikä piirretään usein kiiltokuviin, täysin ihmisen näköinen ja lasta taluttamassa sillan yli, on kuin Eeva oli Paratiisissaan... Paratiisi näet oli kuoleman jälkeinen näkymaailma, eikä Aadam ollut apinankaltainen ollenkaan Paratiisissa, Hän oli Suurimpia Jumalan Enkeleitä joka tuli ihmiseksi, kuten Jeesuskin tuli, paljon normaalia maanpäällä kauankin ollutta apinaihmistä voimallisempi enkeli...


    • Ensinnäkin kai parkaraukka ymmärrät edes sen verran, että vaikka kuvittelisimme, että evoluutiota vastaan olisi hirmuisen suuri todiste, niin se ei ole todiste kreationismin tueksi?

      Toiseksi olen yrittänyt kysyä miten esille ottamasi elokehässä valta-asemassa oleva suvullinen lisääntyminen on sovitettavissa "älykkään suunnittelun" ideaan:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15276453/mika-on-selitys-suvulliselle-lisaantymiselle

      Ainoa vastaus on tähän mennessä ollut että Jumala tykkää siitä, kun eläimet nauttii seksistä. Vastaus on vajavainen ja väärä, koska myös kasvit lisääntyvät suvullisesti ja toiseksi nautinnollisen naiskentelunhan ei tarvitsisi mitenkään liittyä lisääntymiseen. Oma kysymyksensä on miten seksimyönteinen Raamattu on perussanomaltaan - mutta ei mennä siihen.

      Fossiiliaineiston "ongelmat" löytyvät vain kiihkouskovaisten sivuostoilta. Mitään evoluutioteorian kyseenalaistavaa fossiililöytöä ei ole tehty. Kannattaa myös muistaa, että fossiiliaineiston osoittama eliöstön lähes totaalinen vaihtuminen useaan kertaan maapallon historiassa on räikeässä ristiriidassa kreationistien väitteiden kanssa.

      • naked_truth

        Eliöiden "vaihtuminen" ei ole lainkaan ristiriidassa minkään kanssa, vaan kertoo siitä, kuinka rajua rappeutuminen on ollut: merkittävä osa luoduista lajeista on tuhoutunut ja loput ovat pelastuneet Jumalan asettaman seksuaalisen lisääntymisen antaman variaation myötä.

        Herran työt ovat ihmetystä herättävät ja Hänen suunnitelmiensa viisaus ylittää ihmistieteilijöiden käsityskyvyn!


      • naked_truth kirjoitti:

        Eliöiden "vaihtuminen" ei ole lainkaan ristiriidassa minkään kanssa, vaan kertoo siitä, kuinka rajua rappeutuminen on ollut: merkittävä osa luoduista lajeista on tuhoutunut ja loput ovat pelastuneet Jumalan asettaman seksuaalisen lisääntymisen antaman variaation myötä.

        Herran työt ovat ihmetystä herättävät ja Hänen suunnitelmiensa viisaus ylittää ihmistieteilijöiden käsityskyvyn!

        Nikkivarasilmoitus.


      • naked--truth
        naked_truth kirjoitti:

        Nikkivarasilmoitus.

        Selvä, otettiin vastaan.

        Sinä tosin varastelet nikkejä niin usein, että ei sinun tarvitse sitä joka kerta erikseen ilmoittaa, kun teet niin. Me kyllä tiedämme, kuka on asialla.


      • k.0.r.o.n.a
        naked--truth kirjoitti:

        Selvä, otettiin vastaan.

        Sinä tosin varastelet nikkejä niin usein, että ei sinun tarvitse sitä joka kerta erikseen ilmoittaa, kun teet niin. Me kyllä tiedämme, kuka on asialla.

        Mitä yrität sanoa?


      • naked_truth kirjoitti:

        Eliöiden "vaihtuminen" ei ole lainkaan ristiriidassa minkään kanssa, vaan kertoo siitä, kuinka rajua rappeutuminen on ollut: merkittävä osa luoduista lajeista on tuhoutunut ja loput ovat pelastuneet Jumalan asettaman seksuaalisen lisääntymisen antaman variaation myötä.

        Herran työt ovat ihmetystä herättävät ja Hänen suunnitelmiensa viisaus ylittää ihmistieteilijöiden käsityskyvyn!

        Kuulehan naked-bebis, näen että Saatana tekee työtään sinussa. Tee parannus, niin voit vielä välttyä kadotukselta ja ikuiselta tulihelvetiltä.


      • bubis.tikkanen
        JumaIa kirjoitti:

        Kuulehan naked-bebis, näen että Saatana tekee työtään sinussa. Tee parannus, niin voit vielä välttyä kadotukselta ja ikuiselta tulihelvetiltä.

        Jumalharhasi ohella sinulla on siis vielä näköharhakin. Käypäs Nisseniltä uudet halvat pullonpohjat koristamaan tylsää naamaasi, mielellään wappunenän kanssa, sillä eihän sinun klyyvarisi ole lapsille sopivaa katsottavaa muunakaan aikana vuodesta.


      • bubis.tikkanen kirjoitti:

        Jumalharhasi ohella sinulla on siis vielä näköharhakin. Käypäs Nisseniltä uudet halvat pullonpohjat koristamaan tylsää naamaasi, mielellään wappunenän kanssa, sillä eihän sinun klyyvarisi ole lapsille sopivaa katsottavaa muunakaan aikana vuodesta.

        Kuulehan bubis-bebis, olet Saatanan vallassa, ja kadotus ja ikuinen tulihelvetti ovat sinun osasi. En aio kertoa milloin kuolet, ja pelossa ja vavistuksessa olet sinä sen vuoksi loppuelämäsi elävä.


      • pubis-tikkanen
        JumaIa kirjoitti:

        Kuulehan bubis-bebis, olet Saatanan vallassa, ja kadotus ja ikuinen tulihelvetti ovat sinun osasi. En aio kertoa milloin kuolet, ja pelossa ja vavistuksessa olet sinä sen vuoksi loppuelämäsi elävä.

        Niin, mistäpä sinä kenenkään kuolemasta mitään tietäisit.

        Omasikin tulee niin yllättäen, että et ehdi siihen valmistautua mitenkään.

        Miksi muuten ylipäätään kirjoittelet julkisesti kun et tuon parempaan pysty? Etkö lainkaan ajattele sukulaisiasi, jotka saavat hävetä?


      • yurki1000jx
        pubis-tikkanen kirjoitti:

        Niin, mistäpä sinä kenenkään kuolemasta mitään tietäisit.

        Omasikin tulee niin yllättäen, että et ehdi siihen valmistautua mitenkään.

        Miksi muuten ylipäätään kirjoittelet julkisesti kun et tuon parempaan pysty? Etkö lainkaan ajattele sukulaisiasi, jotka saavat hävetä?

        kovis


      • pubis-tikkanen
        yurki1000jx kirjoitti:

        kovis

        Evoluutioon työkseen uskovat eivät ole tottuneet elämän reaaliteetteihin. Siitä syntyy harha, joka pakottaa vertailemaan kovuuksia ja pehmeyksiä. Kaikkien muiden harhojen ohella.


      • pubis-tikkanen kirjoitti:

        Evoluutioon työkseen uskovat eivät ole tottuneet elämän reaaliteetteihin. Siitä syntyy harha, joka pakottaa vertailemaan kovuuksia ja pehmeyksiä. Kaikkien muiden harhojen ohella.

        Yurkihan on kreationisti parhaasta (eli pahimmasta) päästä.


      • pubis-tikkanen
        päivystävä.ilkimys kirjoitti:

        Yurkihan on kreationisti parhaasta (eli pahimmasta) päästä.

        Se hänelle suotakoon. Keneltä se olisi poiskaan?


      • IlkimyksenTeologitäti
        pubis-tikkanen kirjoitti:

        Se hänelle suotakoon. Keneltä se olisi poiskaan?

        Miksi sitten nimitit häntä evoluutioon uskovaksi?


      • pubis-tikkanen
        IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        Miksi sitten nimitit häntä evoluutioon uskovaksi?

        Sellaista en ole tehnyt.

        Olen vain esittänyt yleisiä toteamuksia joistakin evoluutioon uskovista.


      • naked_truth kirjoitti:

        Eliöiden "vaihtuminen" ei ole lainkaan ristiriidassa minkään kanssa, vaan kertoo siitä, kuinka rajua rappeutuminen on ollut: merkittävä osa luoduista lajeista on tuhoutunut ja loput ovat pelastuneet Jumalan asettaman seksuaalisen lisääntymisen antaman variaation myötä.

        Herran työt ovat ihmetystä herättävät ja Hänen suunnitelmiensa viisaus ylittää ihmistieteilijöiden käsityskyvyn!

        <<Suvullisen lisääntymisen funktio on selvästikin fenotyypin varioiminen ilman että perimän kokonaiskoostumus muuttuisi. Miksi tällainen olisi tarpeen, jos meillä olisi jatkuvasti vain parempaa ja parempaa tuottava evoluutio?>>

        Satuilet taas täysin perättömiä. Miten olisi mahdollista, että sukupuuttoaaltojen jälkeen on noussut juuri ne lajit, joista ei ole jälkeäkään sukupuuttoaaltoa edeltävältä ajalta? Käytännössä fossiilit todistavat että uusia lajeja syntyy ja ne korvaavat vanhat. Kambrikaudelta ei ole jäniksen fossiileja.


      • naked-----truth
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        <<Suvullisen lisääntymisen funktio on selvästikin fenotyypin varioiminen ilman että perimän kokonaiskoostumus muuttuisi. Miksi tällainen olisi tarpeen, jos meillä olisi jatkuvasti vain parempaa ja parempaa tuottava evoluutio?>>

        Satuilet taas täysin perättömiä. Miten olisi mahdollista, että sukupuuttoaaltojen jälkeen on noussut juuri ne lajit, joista ei ole jälkeäkään sukupuuttoaaltoa edeltävältä ajalta? Käytännössä fossiilit todistavat että uusia lajeja syntyy ja ne korvaavat vanhat. Kambrikaudelta ei ole jäniksen fossiileja.

        suvullinen variointi ja epigenetiikka ovat vain hieman muuttaneet selvinneiden lajien olemusta. Ajatteles kuinka helposti lajien "sukulaisuus" tunnistettiin jo ennen kuin geeneistä tiedettiin mitään? Niinpä niin, kovin samanlaisiahan nykyiset lajit ovat aiempien kanssa kun erona on vain perimän uudellensekoittuminen ja kytkinsäätely.


      • naked-----truth kirjoitti:

        suvullinen variointi ja epigenetiikka ovat vain hieman muuttaneet selvinneiden lajien olemusta. Ajatteles kuinka helposti lajien "sukulaisuus" tunnistettiin jo ennen kuin geeneistä tiedettiin mitään? Niinpä niin, kovin samanlaisiahan nykyiset lajit ovat aiempien kanssa kun erona on vain perimän uudellensekoittuminen ja kytkinsäätely.

        Fossiilien mukaan ei. Mistä kambrikauden eläimestä rusakko on "vain hieman muuttunut"?


      • naked----truth
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Fossiilien mukaan ei. Mistä kambrikauden eläimestä rusakko on "vain hieman muuttunut"?

        Tyypillinen kummallinen kysymys. Rusakko on tietenkin muuntunut esinisäkkäästä kuten kengurukin. Yhtäläisyys on aivan silmiinpistävän selvä.

        Seuraavaksi alat tietenkin valittamaan siitä, ettei ns. "kambrikaudelta" löydy esinisäkkään fossiileja. Tässä on nyt evolutionisteilla tämä aikaharha kun te kuvittelette maailman paljon vanhemmaksi kuin se todellisuudessa. Luomisen vaiheet kestivät vain päiviä, korkeintaan viikkoja eikä siinä ajassa mikään juuri luotu nisäkäs ehdi kuolla, saati fossiloitua.

        Mutta tätähän tämä keskustelu teidän evofanaatikkojen kanssa aina on. Kun te ette tiedä asioista edes perusteita vaan sokeasti uskotte siihen oppiinne, niin kaikki aika kuluu vain teidän virheellisten käsitystenne oikomiseen.


      • naked----truth kirjoitti:

        Tyypillinen kummallinen kysymys. Rusakko on tietenkin muuntunut esinisäkkäästä kuten kengurukin. Yhtäläisyys on aivan silmiinpistävän selvä.

        Seuraavaksi alat tietenkin valittamaan siitä, ettei ns. "kambrikaudelta" löydy esinisäkkään fossiileja. Tässä on nyt evolutionisteilla tämä aikaharha kun te kuvittelette maailman paljon vanhemmaksi kuin se todellisuudessa. Luomisen vaiheet kestivät vain päiviä, korkeintaan viikkoja eikä siinä ajassa mikään juuri luotu nisäkäs ehdi kuolla, saati fossiloitua.

        Mutta tätähän tämä keskustelu teidän evofanaatikkojen kanssa aina on. Kun te ette tiedä asioista edes perusteita vaan sokeasti uskotte siihen oppiinne, niin kaikki aika kuluu vain teidän virheellisten käsitystenne oikomiseen.

        Miksi muut kuin nisäkkäät ehtivät kuolla ja fossiloitua, jos luomisen vaiheet kestivät vain päiviä tai korkeintaan viikkoja? Loiko Jumala esimerkiksi dinosaurukset paljonkin aikaisemmin kuin nisäkkäät?


      • naked_truth kirjoitti:

        Eliöiden "vaihtuminen" ei ole lainkaan ristiriidassa minkään kanssa, vaan kertoo siitä, kuinka rajua rappeutuminen on ollut: merkittävä osa luoduista lajeista on tuhoutunut ja loput ovat pelastuneet Jumalan asettaman seksuaalisen lisääntymisen antaman variaation myötä.

        Herran työt ovat ihmetystä herättävät ja Hänen suunnitelmiensa viisaus ylittää ihmistieteilijöiden käsityskyvyn!

        "Eliöiden "vaihtuminen" ei ole lainkaan ristiriidassa minkään kanssa, vaan kertoo siitä, kuinka rajua rappeutuminen on ollut: merkittävä osa luoduista lajeista on tuhoutunut ja loput ovat pelastuneet Jumalan asettaman seksuaalisen lisääntymisen antaman variaation myötä. "

        Hienoa! Osannet antaa esimerkin reaalimaailmasta eliöstä joka on kuollut geneettisen rappeutumisen takia, eikä esim. ympäristöolosuhteiden muuttumisen seurauksena.

        Vai edustatko eri lahkoa kuin muun hellari, luokanopettaja-RoT, joka hallusinoi tuosta geneetisestä rappeutumisesta tämän tästä?

        Ps. Tällä palstalla kreationistit ovat pilkanneet Jumalan älykkyyttä mitä typerimmillä aivoituksilla, jotka ovat itse tietämättömissä aivoissaan Jumalalle kuvitellet. Sinä et ole tästä poikkeus. Jos Jumala on olemassa, ei se nyt noin saatanan tyhmä olento voi olla kuin mitä sinä väität.


      • naked----truth kirjoitti:

        Tyypillinen kummallinen kysymys. Rusakko on tietenkin muuntunut esinisäkkäästä kuten kengurukin. Yhtäläisyys on aivan silmiinpistävän selvä.

        Seuraavaksi alat tietenkin valittamaan siitä, ettei ns. "kambrikaudelta" löydy esinisäkkään fossiileja. Tässä on nyt evolutionisteilla tämä aikaharha kun te kuvittelette maailman paljon vanhemmaksi kuin se todellisuudessa. Luomisen vaiheet kestivät vain päiviä, korkeintaan viikkoja eikä siinä ajassa mikään juuri luotu nisäkäs ehdi kuolla, saati fossiloitua.

        Mutta tätähän tämä keskustelu teidän evofanaatikkojen kanssa aina on. Kun te ette tiedä asioista edes perusteita vaan sokeasti uskotte siihen oppiinne, niin kaikki aika kuluu vain teidän virheellisten käsitystenne oikomiseen.

        Aha. Nisäkkäät ovat kehittyneet "esinisäkkäästä". Ihminen on nisäkäs, joten ilmeisesti myös me olemme "esinisäkkään" jälkeläisiä?


      • naked----truth
        tarkistuskysymys kirjoitti:

        Miksi muut kuin nisäkkäät ehtivät kuolla ja fossiloitua, jos luomisen vaiheet kestivät vain päiviä tai korkeintaan viikkoja? Loiko Jumala esimerkiksi dinosaurukset paljonkin aikaisemmin kuin nisäkkäät?

        Lyhytikäiset eläimet ehtivät kuolla jo luomisen aikana. Dinosaurukset luotiin päivää paria ennen ihmistä. Tai siis oikeastaan sisiliskot. Herra kokeili niiden avulla variointia ja valmisti siten myös kivihiilen ja öljyn ihmiset tulevia tarpeita ajatellen. Jumala on todellinen monisuorittaja, joka ottaa joka hetki aivan kaiken huomioon ja toimii sen mukaan.

        Koska evolutionisteilla on muutkin aikamitat pielessä, heittävät heillä myös tiedot eliöiden elinijistä. Siitä sitten seuraa, että joudutaan kyselemään tuollaisia hieman tyhmiä kysymyksiä.


      • naked----truth
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Aha. Nisäkkäät ovat kehittyneet "esinisäkkäästä". Ihminen on nisäkäs, joten ilmeisesti myös me olemme "esinisäkkään" jälkeläisiä?

        Kyllä näin juuri on. Ihminen pystyy edelleen halutessaan loikkimaan kuten jänis tai kenguru ja lapset tekevätkin usein niin ihan luonnostaan.

        Tietomääräsi viittaa siihen, että et taida ollakaan ihan täysin ateisti/evolutionisti vaan olet hieman perehtynytkin asioihin.


      • naked----truth
        bg-ope kirjoitti:

        "Eliöiden "vaihtuminen" ei ole lainkaan ristiriidassa minkään kanssa, vaan kertoo siitä, kuinka rajua rappeutuminen on ollut: merkittävä osa luoduista lajeista on tuhoutunut ja loput ovat pelastuneet Jumalan asettaman seksuaalisen lisääntymisen antaman variaation myötä. "

        Hienoa! Osannet antaa esimerkin reaalimaailmasta eliöstä joka on kuollut geneettisen rappeutumisen takia, eikä esim. ympäristöolosuhteiden muuttumisen seurauksena.

        Vai edustatko eri lahkoa kuin muun hellari, luokanopettaja-RoT, joka hallusinoi tuosta geneetisestä rappeutumisesta tämän tästä?

        Ps. Tällä palstalla kreationistit ovat pilkanneet Jumalan älykkyyttä mitä typerimmillä aivoituksilla, jotka ovat itse tietämättömissä aivoissaan Jumalalle kuvitellet. Sinä et ole tästä poikkeus. Jos Jumala on olemassa, ei se nyt noin saatanan tyhmä olento voi olla kuin mitä sinä väität.

        " Osannet antaa esimerkin reaalimaailmasta eliöstä joka on kuollut geneettisen rappeutumisen takia, eikä esim. ympäristöolosuhteiden muuttumisen seurauksena"

        Onhan noita verenvuototautiin kuolleita ihan kuninkaallisissakin.

        Ei geenistön rappeutumista voi kiistää mitenkään.


      • naked----truth kirjoitti:

        " Osannet antaa esimerkin reaalimaailmasta eliöstä joka on kuollut geneettisen rappeutumisen takia, eikä esim. ympäristöolosuhteiden muuttumisen seurauksena"

        Onhan noita verenvuototautiin kuolleita ihan kuninkaallisissakin.

        Ei geenistön rappeutumista voi kiistää mitenkään.

        "Onhan noita verenvuototautiin kuolleita ihan kuninkaallisissakin.

        Ei geenistön rappeutumista voi kiistää mitenkään."

        Facepalm. Et sitten ymmärtänyt että nyt puhutaan koko lajin häviämisestä sukupuuttoon.

        Geenistön rappeutuminen eliölajin sukupuuton ensisijaisena syynä. Esimerkki.

        Saa suorittaa.


      • naked----truth kirjoitti:

        Kyllä näin juuri on. Ihminen pystyy edelleen halutessaan loikkimaan kuten jänis tai kenguru ja lapset tekevätkin usein niin ihan luonnostaan.

        Tietomääräsi viittaa siihen, että et taida ollakaan ihan täysin ateisti/evolutionisti vaan olet hieman perehtynytkin asioihin.

        "Ihminen pystyy edelleen halutessaan loikkimaan kuten jänis tai kenguru ja lapset tekevätkin usein niin ihan luonnostaan."

        Ei pysty. Yritäpä ottaa edes kolme kengurunloikkaa perätysten.

        "Lyhytikäiset eläimet ehtivät kuolla jo luomisen aikana. Dinosaurukset luotiin päivää paria ennen ihmistä."

        Raamattu ei kerro tuosta mitään eikä kuulosta kovin uskottavalta, että dinosaurus olisi ehtinyt aikuistua ja kuolla parissa päivässä tai edes viikossa, eihän?


      • PäärynäOnTotuus kirjoitti:

        "Ihminen pystyy edelleen halutessaan loikkimaan kuten jänis tai kenguru ja lapset tekevätkin usein niin ihan luonnostaan."

        Ei pysty. Yritäpä ottaa edes kolme kengurunloikkaa perätysten.

        "Lyhytikäiset eläimet ehtivät kuolla jo luomisen aikana. Dinosaurukset luotiin päivää paria ennen ihmistä."

        Raamattu ei kerro tuosta mitään eikä kuulosta kovin uskottavalta, että dinosaurus olisi ehtinyt aikuistua ja kuolla parissa päivässä tai edes viikossa, eihän?

        <<Raamattu ei kerro tuosta mitään eikä kuulosta kovin uskottavalta, että dinosaurus olisi ehtinyt aikuistua ja kuolla parissa päivässä tai edes viikossa, eihän?>>

        Koska on löytynyt dinosauruksen pesiä, joissa on ollut sekä poikasia että joissain tapauksissa vain munia, niin dinosaurukset siis ehtivät kasvaa monen tonnin painoisiksi, paritella, munia ja munat ehtivät hautua ja kuoriutua tuossa parissa päivässä.


      • naked----truth
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        <<Raamattu ei kerro tuosta mitään eikä kuulosta kovin uskottavalta, että dinosaurus olisi ehtinyt aikuistua ja kuolla parissa päivässä tai edes viikossa, eihän?>>

        Koska on löytynyt dinosauruksen pesiä, joissa on ollut sekä poikasia että joissain tapauksissa vain munia, niin dinosaurukset siis ehtivät kasvaa monen tonnin painoisiksi, paritella, munia ja munat ehtivät hautua ja kuoriutua tuossa parissa päivässä.

        Näin tosiaan kävi, sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Evoluutiotiedemiehelle taas maailma on täynnään mahdottomia asioita, mutta se johtuu vain evoluutiotiedemiehen omasta rajoittuneisuudesta ja evoluutio-opin kapea-alaisuudesta.


      • pubis-tikkanen kirjoitti:

        Niin, mistäpä sinä kenenkään kuolemasta mitään tietäisit.

        Omasikin tulee niin yllättäen, että et ehdi siihen valmistautua mitenkään.

        Miksi muuten ylipäätään kirjoittelet julkisesti kun et tuon parempaan pysty? Etkö lainkaan ajattele sukulaisiasi, jotka saavat hävetä?

        >Etkö lainkaan ajattele sukulaisiasi, jotka saavat hävetä?

        Tarkoitatko Jumalan poikia? Vanhan testamentin mukaanhan heitä on koko joukko. 🤔


      • naked----truth kirjoitti:

        Tyypillinen kummallinen kysymys. Rusakko on tietenkin muuntunut esinisäkkäästä kuten kengurukin. Yhtäläisyys on aivan silmiinpistävän selvä.

        Seuraavaksi alat tietenkin valittamaan siitä, ettei ns. "kambrikaudelta" löydy esinisäkkään fossiileja. Tässä on nyt evolutionisteilla tämä aikaharha kun te kuvittelette maailman paljon vanhemmaksi kuin se todellisuudessa. Luomisen vaiheet kestivät vain päiviä, korkeintaan viikkoja eikä siinä ajassa mikään juuri luotu nisäkäs ehdi kuolla, saati fossiloitua.

        Mutta tätähän tämä keskustelu teidän evofanaatikkojen kanssa aina on. Kun te ette tiedä asioista edes perusteita vaan sokeasti uskotte siihen oppiinne, niin kaikki aika kuluu vain teidän virheellisten käsitystenne oikomiseen.

        >Mutta tätähän tämä keskustelu teidän evofanaatikkojen kanssa aina on. Kun te ette tiedä asioista edes perusteita vaan sokeasti uskotte siihen oppiinne, niin kaikki aika kuluu vain teidän virheellisten käsitystenne oikomiseen.

        Sinulla lienee hauskaa, kun esität kreationistilössin suurinta idioottia. En nimittäin ihan osta, että olet ns. oikea ihminen.


      • naked----truth
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Mutta tätähän tämä keskustelu teidän evofanaatikkojen kanssa aina on. Kun te ette tiedä asioista edes perusteita vaan sokeasti uskotte siihen oppiinne, niin kaikki aika kuluu vain teidän virheellisten käsitystenne oikomiseen.

        Sinulla lienee hauskaa, kun esität kreationistilössin suurinta idioottia. En nimittäin ihan osta, että olet ns. oikea ihminen.

        Kyllä minä sen verran olen ns. oikea ihminen, että olen syntynyt Savossa, ainakin lähes. Vaikka en sitä yleensä tunnusta ja pyrin siitä kokemuksesta kaikin tavoin eheytymään.


      • naked----truth kirjoitti:

        Kyllä minä sen verran olen ns. oikea ihminen, että olen syntynyt Savossa, ainakin lähes. Vaikka en sitä yleensä tunnusta ja pyrin siitä kokemuksesta kaikin tavoin eheytymään.

        Tsemppiä tuohon!


      • naked----truth kirjoitti:

        " Osannet antaa esimerkin reaalimaailmasta eliöstä joka on kuollut geneettisen rappeutumisen takia, eikä esim. ympäristöolosuhteiden muuttumisen seurauksena"

        Onhan noita verenvuototautiin kuolleita ihan kuninkaallisissakin.

        Ei geenistön rappeutumista voi kiistää mitenkään.

        "Ei geenistön rappeutumista voi kiistää mitenkään."

        Totta. Olematonta ei voi kiistää. Sinullakaan ei liene lakkarissasi sitä peräänkuulutettua kiistatonta rappeutumisen todistetta?


      • naked----truth kirjoitti:

        Näin tosiaan kävi, sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Evoluutiotiedemiehelle taas maailma on täynnään mahdottomia asioita, mutta se johtuu vain evoluutiotiedemiehen omasta rajoittuneisuudesta ja evoluutio-opin kapea-alaisuudesta.

        Saduissa ja tarinoissa kaikki on mahdollista.


    • yhtä_viisasta_kuin

      Kreationistit ovat kuin lapsia, jotka epätoivoisesti etsivät todisteita joulupukin olemassaololle. Kaikki väitteet ja tulkinnat ovat alisteisia tälle lähtökohdalle.

      • LakiV

        Joulupukkihan jos kuka on olemassa:-D Satoja, tuhansia on Suomessa pelkästään joulupukkeja, pelkstään ostareissa, ja monikin saa olla tonttuinaan. Varmaan melkein joka isukki tai ukki on joskus toiminut joulupukkina. Avaa simäsi pahvi, niin näät, että totuus oli taaskin ihmeellisempi, kuin oma luulosi, että "kaikki on valhellista salaliittoa, tai jos ei muu, niin Israelin Raamattu ainakin!". Tietenkään kaikki joulupukki satuilut eivät ole tosia, porot eivät lennä pilvissä, eivätkä tuo omaan maailmaamme lahjoja, vaikka niidenkin eläimien astraalisia kuolleita hahmoja saattaa SILTI olla niitäkin pilvissä, vaikkeivat ne kyllä silti joulupukkiaan silloin palvele, vaan omaa kuolemanjälkeistä elämäänsä. Santa Claus, Ranskalainen "Veikko Hursti"; oli ihan muuten todellinen henkilö, ja myöhemmin se liittyi Venäjän "Pakkasukkosatuun"; ja suomalaiset jos ketkä paljon sitäkin tarinaa kertoilevat joka vuosi lisää, Suomessa joka vuosi on televisiossa lastennäytelmä, "Joulukalenteri", jossa on ollut myös mm. "tonttu Tonteri", ja muita hahmoja, jotka ovat aivan joulupukkitarinan mukaisia", ettekö tajua, että vaikka sekin oli näytelmä, nekin tarinat tapahtuivat juuri kuin tapahtuivat?! Jos oma elämänne on paljon kuolleempaa ja pienempää kuin saduissa, niin eikö todellisuutenne ole vääristynyt liian pieneksi?!


      • Akillesko

        Ajatteletteko te ateistijörnökit kohta jopa niin, että "Tiedemies"-käsite on myös satua? Sehän teki enemmänkin ihmeitä, kuin "joulupukki". Thomas Alva Edison keksi hehkulampun, Isaac Newton Mekaniikan, A.I.Virtanen oppi säilömään rehuja, ja Stepheng Hawking, joka kuoli just, oliko Hänkin satua, koska keksi Big Bang-teorian? Ja äijähän oli lopulta ilmielävä Kyborg?! Kiusaatkaapa jatkossa lapsianne, että tiedemiehiäkään ei ole olemassa! Jos he oppivat jotakin, niin saattavat lopulta ymmärtää, että jopa Messias oli olemassa, Vapahtaja, ja Jeesus Kristus, ja häntäkin jotkut sepittävät nykyään "saduksi", olettattako kohta, että Rooman Keisari Julius Caesar oli satuhahmo, ja haluatteko Sauli Niinistön presidenttiydenkin olevan satua, tuskin Kekkostakaan oli olemassa:-D Ja minä olen Akilles, niin outoa kuin se onkin, vain sen vuoksi, että nimeni on Aki, ja sankarillisesti olen joutunut tässä elämässäni kokeilemaan pikkuista kehoa, tuskin 160 cm ruumista, ja ei se ollut sen huonompi kuin Goljatkinkaan, loppujen lopuksi, paitsi ehkä jos pitäisi nostaa 1000 kg -maasta siihen itse tarvitsisin nosturin, vaikka Goljat saattoi sen pystyä silti nostamaan?! No, mennenee edes maastavedosta 120 kg, ja penkistä meni pienellä harjoittelulla melkein heti 80 kg.... Kyykystä en silti rupea repimään mitään, polveni on lievästi vammautunut....Ja jää maastavedotkin siksi kai pienempiin numeroihin vanhenemiseni vuoksi... Henkisesti ja älyllisesti voimani silti vielä muutaman vuoden saattaa kasvaa, ihminen on noin 50 vuotiaana kai kaikkein parhaimmassa älyllisessä kunnossa, käsittääkseni, sitten alkaa lievä dementoituminen kai kaikkia jo hieman vaivata?!


    • naked-truth

      Olipas taas aivan onnettomia vastauksia. Evoluutio-oppi näkyy sekoittaneen vastaajien päät niin perin pohjin, etteivät he enää ymmärrä lukemaansa, vaan yrittävät imputtaa vastaan argumenteilla, jotka oli kumottu jo avaustekstissä.

      Ilman tuplakierrerakennetta rappeutuminen olisi jo tuhonnut kaiken elämän, luulisi nyt bg-open sen verran käsittävän. Ja epäjumalanaan evoluutiota palvovalle tiedoksi, että avauksessa jo kerroin seksuaalisen lisääntymisen olevan osa Herran suurta suunnitelmaa juuri siksi, että se tuo tarpeellista variaatiota, jota pelkkää rappeumaa tuottava evoluutio ei voi tarjota. Jumala ei halunnut luoda maailmasta yksinkertaista ja tylsää, lähinnä siksi, että hän ei ole opiskellut Tampereella eikä edes syntynyt siellä. Jumalalla nimittäin on aina muitakin mahdollisuuksia, toisin kuin Tampereelle juutt.. joutuneilla.

      • jyritässätaas

        Ehhehheh, ihan naurattaa tuo sinun evoluutio-oppisi, onnea vain veli.


      • SepeteusSepe

        "Ilman tuplakierrerakennetta rappeutuminen olisi jo tuhonnut kaiken elämän"

        Ensin Jumala loi "rappeutumisen" ja sen jälkeen "tuplakierrerakenteen" ettei rappeutumista tapahtuisi ja kaikki tämä ettei maailmassa olisi "yksinkertaista ja tylsää". Ilmeisesti kaksisuuntainen mielialahäiriökin on Jumalan käsialaa ja kärsi ehkä itsekin siitä maailmaa luodessaan... :)

        "...seksuaalisen lisääntymisen olevan osa Herran suurta suunnitelmaa ", paitsi että osa lisääntyy suvuttomasti jakautumalla tai muuten vaan keskenään, aivan kuten sinäkin yksinäisinä iltoinasi yrität tehdä...


      • naked--truth
        SepeteusSepe kirjoitti:

        "Ilman tuplakierrerakennetta rappeutuminen olisi jo tuhonnut kaiken elämän"

        Ensin Jumala loi "rappeutumisen" ja sen jälkeen "tuplakierrerakenteen" ettei rappeutumista tapahtuisi ja kaikki tämä ettei maailmassa olisi "yksinkertaista ja tylsää". Ilmeisesti kaksisuuntainen mielialahäiriökin on Jumalan käsialaa ja kärsi ehkä itsekin siitä maailmaa luodessaan... :)

        "...seksuaalisen lisääntymisen olevan osa Herran suurta suunnitelmaa ", paitsi että osa lisääntyy suvuttomasti jakautumalla tai muuten vaan keskenään, aivan kuten sinäkin yksinäisinä iltoinasi yrität tehdä...

        Jahas, nyt sitten oli jo saldosi käytetty, kun et enää rekkaile nimimerkkejä. Sellaista se on teillä prepaid-liittymien käyttäjillä.

        Ei Jumala ole luonut rappeutumista, vaan se on syntiinlankeemuksen seurausta. Etkö sinä hyvä ihminen ole koskaan lukenut Raamattua kannesta kanteen? Varmaan kaikki aika sinulla raukalla mennyt uskonnon ja uskovien rienaamisessa täällä netissä.

        Mutta otapa kuule itseäsi niskasta ja liity paikalliseen miesten piiriin. Siellä unohdat sinäkin sen tarpeesi lisääntyä itsesi kanssa, kun yhdessä toisten miesten kanssa opettelet elämän perustotuuksia.

        Ymmärrät varmaankin, että sinun kaltaisesi kohdalla on meille kaikille parempi, ettet lisäänny varsinkaan siten, että lapsen kaikki perimä tulisi sinulta. Ja olisi se väärin lastakin kohtaan.


      • naked--truth kirjoitti:

        Jahas, nyt sitten oli jo saldosi käytetty, kun et enää rekkaile nimimerkkejä. Sellaista se on teillä prepaid-liittymien käyttäjillä.

        Ei Jumala ole luonut rappeutumista, vaan se on syntiinlankeemuksen seurausta. Etkö sinä hyvä ihminen ole koskaan lukenut Raamattua kannesta kanteen? Varmaan kaikki aika sinulla raukalla mennyt uskonnon ja uskovien rienaamisessa täällä netissä.

        Mutta otapa kuule itseäsi niskasta ja liity paikalliseen miesten piiriin. Siellä unohdat sinäkin sen tarpeesi lisääntyä itsesi kanssa, kun yhdessä toisten miesten kanssa opettelet elämän perustotuuksia.

        Ymmärrät varmaankin, että sinun kaltaisesi kohdalla on meille kaikille parempi, ettet lisäänny varsinkaan siten, että lapsen kaikki perimä tulisi sinulta. Ja olisi se väärin lastakin kohtaan.

        Kuulehan naked-bebis, luovu Saatanasta ja seuraa Jumalaasi. Muuten olet suuressa vaarassa joutua kadotukseen ja ikuiseen tulihelvettiin. Seuraan sinua jonkin aikaa ja päätän sitten mitä sinulle teen. Sinunlaisesi uskonnon ja Raamatun ja Jumalan nimen väärinkäyttäjät ovat viime aikoina lisääntyneet niin suuresti, että jopa minun kärsivällisyyttäni koettelette.


      • Mark5.ei.kirj
        naked--truth kirjoitti:

        Jahas, nyt sitten oli jo saldosi käytetty, kun et enää rekkaile nimimerkkejä. Sellaista se on teillä prepaid-liittymien käyttäjillä.

        Ei Jumala ole luonut rappeutumista, vaan se on syntiinlankeemuksen seurausta. Etkö sinä hyvä ihminen ole koskaan lukenut Raamattua kannesta kanteen? Varmaan kaikki aika sinulla raukalla mennyt uskonnon ja uskovien rienaamisessa täällä netissä.

        Mutta otapa kuule itseäsi niskasta ja liity paikalliseen miesten piiriin. Siellä unohdat sinäkin sen tarpeesi lisääntyä itsesi kanssa, kun yhdessä toisten miesten kanssa opettelet elämän perustotuuksia.

        Ymmärrät varmaankin, että sinun kaltaisesi kohdalla on meille kaikille parempi, ettet lisäänny varsinkaan siten, että lapsen kaikki perimä tulisi sinulta. Ja olisi se väärin lastakin kohtaan.

        XXXXXEi Jumala ole luonut rappeutumista, vaan se on syntiinlankeemuksen seurausta.XXXX

        Ole hyvä ja osoita tämä Raamatun kirjaimellisilla sanoilla.


      • naked---truth
        JumaIa kirjoitti:

        Kuulehan naked-bebis, luovu Saatanasta ja seuraa Jumalaasi. Muuten olet suuressa vaarassa joutua kadotukseen ja ikuiseen tulihelvettiin. Seuraan sinua jonkin aikaa ja päätän sitten mitä sinulle teen. Sinunlaisesi uskonnon ja Raamatun ja Jumalan nimen väärinkäyttäjät ovat viime aikoina lisääntyneet niin suuresti, että jopa minun kärsivällisyyttäni koettelette.

        "Sinunlaisesi ... koettelette"

        Ymmärrän kyllä, jos ihmisen kirjoitustaito on sillä tasolla, että hänen on käännettävä suomeksi kirjoittamansa tekstit google-kääntäjällä suomeksi, että niitä kukaan voisi ymmärtää. Mutta sitä en ymmärrä, että ihminen ei tee asialle mitään (muuta kuin käyttää google-kääntäjää).

        Kannattaisi kyllä ottaa vaikka joitain oikeinkirjoitustunteja, muuten Kielenhuollon päivystävät voivat vielä blokata sinut kokonaan foorumilta. Melkein luulisi, että kirjoitustaitosi on peräisin tamperelaisesta toimittajakoulutuksesta, mutta ei kai ihminen nyt sentään niin epäonninen voi olla ja silti vielä hengissä.


      • olet.kyllä.hauska
        naked---truth kirjoitti:

        "Sinunlaisesi ... koettelette"

        Ymmärrän kyllä, jos ihmisen kirjoitustaito on sillä tasolla, että hänen on käännettävä suomeksi kirjoittamansa tekstit google-kääntäjällä suomeksi, että niitä kukaan voisi ymmärtää. Mutta sitä en ymmärrä, että ihminen ei tee asialle mitään (muuta kuin käyttää google-kääntäjää).

        Kannattaisi kyllä ottaa vaikka joitain oikeinkirjoitustunteja, muuten Kielenhuollon päivystävät voivat vielä blokata sinut kokonaan foorumilta. Melkein luulisi, että kirjoitustaitosi on peräisin tamperelaisesta toimittajakoulutuksesta, mutta ei kai ihminen nyt sentään niin epäonninen voi olla ja silti vielä hengissä.

        Sitä ollaan sitten jo itse Jumalaa vahvempia.

        Ymmärrät varmaan, vaikka kreationisti oletkin, että tuo romutti sinun viimeisenkin uskottavuutesi hivenen.


      • naked---truth
        olet.kyllä.hauska kirjoitti:

        Sitä ollaan sitten jo itse Jumalaa vahvempia.

        Ymmärrät varmaan, vaikka kreationisti oletkin, että tuo romutti sinun viimeisenkin uskottavuutesi hivenen.

        Ehei, Jumalaa vahvempaa ei olekaan.

        Sinua ja kaltaisiasi taas voi pyöritellä aivan miten huvittaa.

        Ja sehän toki huvittaa ja naurattaa.


      • Jyritässämoi
        naked---truth kirjoitti:

        Ehei, Jumalaa vahvempaa ei olekaan.

        Sinua ja kaltaisiasi taas voi pyöritellä aivan miten huvittaa.

        Ja sehän toki huvittaa ja naurattaa.

        Totta puhut veliseni, evokkihomot saavat taas mitä ansaitsevat.


      • naked-----truth

      • säbädöntselö

      • naked-----truth
        säbädöntselö kirjoitti:

        Vietätkö paljonkin aikaa evokkihomojen kanssa, kun noin tarkkaan tiedät mitä he haluavat?

        Ikävä kyllä joudun jatkuvasti tekemisiin heidän kanssaan.


      • SepeteusSepe
        naked--truth kirjoitti:

        Jahas, nyt sitten oli jo saldosi käytetty, kun et enää rekkaile nimimerkkejä. Sellaista se on teillä prepaid-liittymien käyttäjillä.

        Ei Jumala ole luonut rappeutumista, vaan se on syntiinlankeemuksen seurausta. Etkö sinä hyvä ihminen ole koskaan lukenut Raamattua kannesta kanteen? Varmaan kaikki aika sinulla raukalla mennyt uskonnon ja uskovien rienaamisessa täällä netissä.

        Mutta otapa kuule itseäsi niskasta ja liity paikalliseen miesten piiriin. Siellä unohdat sinäkin sen tarpeesi lisääntyä itsesi kanssa, kun yhdessä toisten miesten kanssa opettelet elämän perustotuuksia.

        Ymmärrät varmaankin, että sinun kaltaisesi kohdalla on meille kaikille parempi, ettet lisäänny varsinkaan siten, että lapsen kaikki perimä tulisi sinulta. Ja olisi se väärin lastakin kohtaan.

        En viitsi aikaani satukirjojen lukemiseen käyttää ja tuossahan on selkeä ristiriita, jonka sokeakin näkee otsallaan... väität alla olevaa, mutta rappeutuminen on Raamatun mukaan kuitenkin syntiinlankeemuksen seuraamusta... minun tietojen ja kokemuksen mukaan seksuaalinen lisääntyminen vaatii jonkin asteista naisen ja miehen pissavehkeiden yhteensovittelua... joten eihän tuossa ole mitään logiikkaa jos Jumala langetti siitä rangaistuksen ihmiskunnalle kun Aatami kävi köyräisemässä eevaa :) ...Vai oliko se kasvissyönti sittenkin se tabu... noh, tutkimattomia on äijän tiet...

        "...avauksessa jo kerroin seksuaalisen lisääntymisen olevan osa Herran suurta suunnitelmaa"

        En tiedä mitä tuolla prepaid hommalla oikein tarkoitat kun mulla on useampi työnantajan maksama puhe ja dataliittymä puhelimessa, kotona ja läppärissä, jotka nekin on työnantajan maksamia laitteita myöten... onhan se vähän niin kuin prepaid, mutta ei kuitenkaan..


      • naked--truth kirjoitti:

        Jahas, nyt sitten oli jo saldosi käytetty, kun et enää rekkaile nimimerkkejä. Sellaista se on teillä prepaid-liittymien käyttäjillä.

        Ei Jumala ole luonut rappeutumista, vaan se on syntiinlankeemuksen seurausta. Etkö sinä hyvä ihminen ole koskaan lukenut Raamattua kannesta kanteen? Varmaan kaikki aika sinulla raukalla mennyt uskonnon ja uskovien rienaamisessa täällä netissä.

        Mutta otapa kuule itseäsi niskasta ja liity paikalliseen miesten piiriin. Siellä unohdat sinäkin sen tarpeesi lisääntyä itsesi kanssa, kun yhdessä toisten miesten kanssa opettelet elämän perustotuuksia.

        Ymmärrät varmaankin, että sinun kaltaisesi kohdalla on meille kaikille parempi, ettet lisäänny varsinkaan siten, että lapsen kaikki perimä tulisi sinulta. Ja olisi se väärin lastakin kohtaan.

        "Ei Jumala ole luonut rappeutumista, vaan se on syntiinlankeemuksen seurausta."

        Miksi valehtelet? Raamattu ei mainitse rappeutumisesta halaistua sanaakaan. Etkö sinä hyvä ihminen ole koskaan lukenut Raamattua kannesta kanteen?


      • "Ilman tuplakierrerakennetta rappeutuminen olisi jo tuhonnut kaiken elämän, luulisi nyt bg-open sen verran käsittävän. Ja epäjumalanaan evoluutiota palvovalle tiedoksi, että avauksessa jo kerroin seksuaalisen lisääntymisen olevan osa Herran suurta suunnitelmaa juuri siksi, että se tuo tarpeellista variaatiota, jota pelkkää rappeumaa tuottava evoluutio ei voi tarjota."

        Kerrassaa mainiota materiaalia, kiitos!

        Siinä kun sinä väität että rappeutuminen on evoluution aiheuttama asia, toinen jumalan älykkyyden solvaaja (RoT) on vakaasti sitä mieltä että rapoeutuminen on "älykkään suunnittelijan" ovela juoni tappaa kaikki eliöt pikkuhiljaa sukupuuttoon ennen kuin juutalainen zombie suorittaa urhonloikkansa ja maailmanloppu tulee. Hän väittää myös ettei evoluutiota ole lainkaan olemassa, helvettipelkoinen poloinen kun on.

        Että miten tämä asia nyt tarkalleen oikein on? Onko evoluutio rappeutumista ja sitä myöten saatanasta, vai onko rappeutuminen jumalan mestarillinen juoni päästä kaikista eliöistä eroon rappeuttamalla ne kuoliaaksi?


      • naked----truth

        Voi hyvä spededeus, vai kasvaa karvoja. No kaikkeen te evolutionistit uskotte.

        Itsetyydytys on täysin luonnollinen asia, jota tapahtuu myös parisuhteessa. Ei sitä kukaan lisääntymistarkoituksessa harrasta. Tai enhän minä teistä evolutionisteista tiedä, kun en yhtään evoluutioon uskovaa tunne henkilökohtaisesti. Voihan se olla, että teillä sekin asia on eri tavalla.


      • naked----truth
        tarkistuskysymys kirjoitti:

        "Ei Jumala ole luonut rappeutumista, vaan se on syntiinlankeemuksen seurausta."

        Miksi valehtelet? Raamattu ei mainitse rappeutumisesta halaistua sanaakaan. Etkö sinä hyvä ihminen ole koskaan lukenut Raamattua kannesta kanteen?

        Tietysti olen lukenut Raamatun, siksi tiedän syntiinlankeemuksen tapahtuneen.


      • naked----truth kirjoitti:

        Tietysti olen lukenut Raamatun, siksi tiedän syntiinlankeemuksen tapahtuneen.

        Missä kohtaa Raamattua annetaan ymmärtää, että syntiinlankeemus olisi johtanut rappeutumiseen? Ihmisen elinajan lyheneminen kuvitelusta yli 900 vuodesta ei johdu rappeutumisesta, vaan siitä että Jumala sääti ihmisen elinajan 120 vuodeksi (tahi toisaalla 70 - 80 vuodeksi).


      • naked---truth kirjoitti:

        Ehei, Jumalaa vahvempaa ei olekaan.

        Sinua ja kaltaisiasi taas voi pyöritellä aivan miten huvittaa.

        Ja sehän toki huvittaa ja naurattaa.

        "Jumalaa vahvempaa ei olekaan."

        Uskonveljesi Mark5:n mukaan olet väärässä. Hän näet tietää, että ateistit pystyvät hänen omia sanojaan käyttäen "antamaan Jumalalle porttikiellon". He ovat siis Jumalaa vahvempia.


      • naked----truth
        päivystävä.ilkimys kirjoitti:

        "Jumalaa vahvempaa ei olekaan."

        Uskonveljesi Mark5:n mukaan olet väärässä. Hän näet tietää, että ateistit pystyvät hänen omia sanojaan käyttäen "antamaan Jumalalle porttikiellon". He ovat siis Jumalaa vahvempia.

        Vai niin. No, minun Jumalani ei käy kapakoissa, eikä ainakaan ateistien pitämissä. Jossain munkkiluostarissa saattaa oluella poiketa ihmiseksi naamioituneena, ettei herätä turhaa huomiota. Oikein mukava ja leppoisa vanha herra kuten minäkin. Toki vain erittäin paljon minua vanhempi ja viisaampi, kun on ollut ikuisesti olemassakin. Minä en ole vielä yltänyt samaan, mutta Hänen avullaan sekin asia on edistymässä.


      • Krevokki

        Toivoitsin naked_truth, ettet etsisi tyyliä vastata evolutionisteille kovinkaan sapekkaasti, koska he kyllä tietävät tieteensä, mitä sinä tiedät tieteestä? Tai jos sinun Jumalasi on juuri tuollainen, niin olepa sitten vaan, mutta milloin myönnätte, että evolutionistit haluavat MYÖS olla oikeassa, vaikka heillä ei ole kaikilla henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen. Se ei tee silti heistä vielä valehtelijoita, Jeesus etsii heiltä juuri sitä syntiä, mikä voisi kadottaa heidät, että voisi senkin sovittaa... Ja olen minä mahdollisesti nähnyt sen, mikä täällä on melko ilkeä asia, juurikin se, että ollaan mieluummin ilkiöitä, kuin hyvin käyttäytyviä. Tiedättehän kaikki kuka on se suurin ilkiö, hänen nimeään ei ole lupa sitäkään hokea liikaa...


    • niin_mutta

      Miten todistat tieteellisesti Suuren Suunnitelman olemassaolon?

      • LakiV

        No, Raamatussa on moniakin "profeettojen juonia ja suunnitelmia", ja jopa Messiaamme sanoja, ja siellä sanotaan, että "väärät suunnitelmat eivät kuitenkaan onnistu, koska loppu tulee vasta määräaikana".... Pahojenkin juonien sanotaan kauankin silti onnistuvan, koska juonet keskittyvät vain pieniin asioihin, suunnitelmat yrittävät vaikuttaa suureen todellisuuteen....


    • Budding

      Tekee itsestään nikkivoro ilmoituksia...

      • ei-oo-ennen-nähty

        Eikä siinä kaikki. Ottaa ne vielä itse vastaankin.


    • aloitteleva.kreationisti

      "Vasta kun se [Raamattu] on kunnolla kannesta kanteen luettu ja opeteltu kannataa siirtyä yksityiskohtaisempaan kirjallisuuteen, kuten biologian oppikirjoihin ja tieteellisiin tutkimuksiin."

      Voisitko suositella jotakin biologian oppikirjaa? Olisiko Tomi Aallon blogi sopiva paikka aloittaa tieteellisiin tutkimuksiin tutustuminen?

      • naked---truth

        Kävin juuri katselemassa blogia ja vaikutti erittäin asialliselta. Suosittelen ehdottomasti.

        Esko Valtaojan kirjoituksia ja juttuja taas on syytä välttää, niissä on paljon aineksia, jotka saavat helposti unohtamaan olennaisen, nimittäin Jumalan ja Hänen suunnitelmansa. Jos niitä ei tiedä, niin silloin koko biologiakin muuttuu aivan omituiseksi satunnaiseksi mössöksi.


      • tomille.kyytiä

        Olet joko hullu tai trolli.


      • Raamattu.ON.totuus

        On hienoa että Tomin tiedesivusto saa ansaitsemaansa mainetta. Tomi on kovaa vauhtia kohoamassa kansainvälisen tiedemaailman huipulle uraauurtavilla epigenetiikkatutkimuksillaan.


      • asdfsf

        Hallelujaa! Kiitos ja ylistys Herralle!


      • Raamattu.ON.totuus kirjoitti:

        On hienoa että Tomin tiedesivusto saa ansaitsemaansa mainetta. Tomi on kovaa vauhtia kohoamassa kansainvälisen tiedemaailman huipulle uraauurtavilla epigenetiikkatutkimuksillaan.

        Joko Tomi Aalto on viimeinkin kaatanut evoluutioteorian?


      • naked----truth
        tarkistuskysymys kirjoitti:

        Joko Tomi Aalto on viimeinkin kaatanut evoluutioteorian?

        Montakin kertaa, kuten olen itsekin tehnyt. Evoluutioteoria on niin heppoinen kyhäelmä, että sen nyt kaataa mennen tullen useammankin kerran vuodessa.

        Kouluhallitus tekee itsestään naurunalaisen salliessaan sellaista satua opetettavan lapsille, vaikka meillä on asioista parempaakin tietoa.


      • No kiva. Ilmoitin teidät Nobel-lautakunnalle tulevaa kemian palkintoa varten.


      • IlkimyksenUutispalvelu
        naked----truth kirjoitti:

        Montakin kertaa, kuten olen itsekin tehnyt. Evoluutioteoria on niin heppoinen kyhäelmä, että sen nyt kaataa mennen tullen useammankin kerran vuodessa.

        Kouluhallitus tekee itsestään naurunalaisen salliessaan sellaista satua opetettavan lapsille, vaikka meillä on asioista parempaakin tietoa.

        No sieltähän se peltisepän pukinsorkka pilkahtaa. Suomessa ei nimittäin ole kouluhallitusta. Teit samanlaisia virheitä aikaisemmalla aktiivikaudellasi.


      • itte.piru kirjoitti:

        No kiva. Ilmoitin teidät Nobel-lautakunnalle tulevaa kemian palkintoa varten.

        He ovat tosin niin kainoja, etteivät halua mainetta eivätkä kunniaa eivätkä varsinkaan rahaa. Siksi heidän todellinen läpimurtonsa tiedemaailmassa on yhtä kaukana tulevaisuudessa kuin Jeesuksen toinen tuleminen (1200-luvulla, jos oikein muistan) on menneisyydessä.


      • naked----truth
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        He ovat tosin niin kainoja, etteivät halua mainetta eivätkä kunniaa eivätkä varsinkaan rahaa. Siksi heidän todellinen läpimurtonsa tiedemaailmassa on yhtä kaukana tulevaisuudessa kuin Jeesuksen toinen tuleminen (1200-luvulla, jos oikein muistan) on menneisyydessä.

        Tietenkin on innostavampaa työskennellä tulevaisuuden eteen uudella, nousemassa olevalla alalla kuin yrittää myydä ihmisille jotain isoisänisän aikaista oppia muka totena.


      • naked----truth kirjoitti:

        Tietenkin on innostavampaa työskennellä tulevaisuuden eteen uudella, nousemassa olevalla alalla kuin yrittää myydä ihmisille jotain isoisänisän aikaista oppia muka totena.

        "Evoluutioteoria on niin heppoinen kyhäelmä, että sen nyt kaataa mennen tullen useammankin kerran vuodessa."

        Kirjoita lyhyesti mitä biologinen evoluutio ja evoluutioteoria (nämä ovat kaksi eri asiaa) mielestäsi tarkoittavat. Että mitä sinä tarkalleen luulet "kaataneesi". Vain sillä tavalla muut voivat tietää millaiset käsityksesi ovat. Todennäköisesti olet evoluutioteoriasta ihan yhtä pihalla kuin muutkin megalomaniasta kärsivät kajahtaneet.


      • naked----truth kirjoitti:

        Tietenkin on innostavampaa työskennellä tulevaisuuden eteen uudella, nousemassa olevalla alalla kuin yrittää myydä ihmisille jotain isoisänisän aikaista oppia muka totena.

        "Tietenkin on innostavampaa työskennellä tulevaisuuden eteen uudella, nousemassa olevalla alalla kuin yrittää myydä ihmisille jotain isoisänisän aikaista oppia muka totena."

        Robotiikka? Tekoälyteknologia?

        Jos kuvittelet pronssiaikaisten legendojen sepostamisen totena olevan jotenkin nykyaikaista, olet joko ihan oikeasti kajahtanut tai sitten huvittelet esittämällä sellaista. Nuoret sukupolvet nauravat paskaisesti Raamatun kaltaisille älyvapaille höpötyksille.


      • lentävä.lehmä
        IlkimyksenUutispalvelu kirjoitti:

        No sieltähän se peltisepän pukinsorkka pilkahtaa. Suomessa ei nimittäin ole kouluhallitusta. Teit samanlaisia virheitä aikaisemmalla aktiivikaudellasi.

        Juuri meinasin sanoa samaa - heppulin tyyli on jäljittelemätöntä. Katsotaan kauanko hän tällä kertaa jaksaa paapattaa.


      • naked----truth
        bg-ope kirjoitti:

        "Tietenkin on innostavampaa työskennellä tulevaisuuden eteen uudella, nousemassa olevalla alalla kuin yrittää myydä ihmisille jotain isoisänisän aikaista oppia muka totena."

        Robotiikka? Tekoälyteknologia?

        Jos kuvittelet pronssiaikaisten legendojen sepostamisen totena olevan jotenkin nykyaikaista, olet joko ihan oikeasti kajahtanut tai sitten huvittelet esittämällä sellaista. Nuoret sukupolvet nauravat paskaisesti Raamatun kaltaisille älyvapaille höpötyksille.

        Biologinen evoluutio ja evoluutioteoria tarkoittavat vain onnetonta huuhailua ja sen lyhyemmin asiaa ei tarvitse ilmaista.

        Robotiikka ja keinoäly ovat onnetonta näpertelyä, josta ei ole mitään hyötyä, ellei sitten keinoälyä tulevaisuudessa istuteta aivoimplanteilla ateisti-evolutionistien päihin, jotta he oppisivat lukemaan edes Raamattua kannesta kanteen. En silti usko, että se onistuu edes tekoälyn avulla, sehän kun ihan nimensäkin mukaan ei ole oikeaa älyä, vaan jotain teennäistä ja vajaata, kuten evolutionistien ja tamperelaisen "yliopisto"maailman ajattelukin.


      • naked----truth kirjoitti:

        Biologinen evoluutio ja evoluutioteoria tarkoittavat vain onnetonta huuhailua ja sen lyhyemmin asiaa ei tarvitse ilmaista.

        Robotiikka ja keinoäly ovat onnetonta näpertelyä, josta ei ole mitään hyötyä, ellei sitten keinoälyä tulevaisuudessa istuteta aivoimplanteilla ateisti-evolutionistien päihin, jotta he oppisivat lukemaan edes Raamattua kannesta kanteen. En silti usko, että se onistuu edes tekoälyn avulla, sehän kun ihan nimensäkin mukaan ei ole oikeaa älyä, vaan jotain teennäistä ja vajaata, kuten evolutionistien ja tamperelaisen "yliopisto"maailman ajattelukin.

        "Biologinen evoluutio ja evoluutioteoria tarkoittavat vain onnetonta huuhailua ja sen lyhyemmin asiaa ei tarvitse ilmaista."

        Toisin sanoen sinulla ei pienintäkään käryä siitä mitä vastustat. Olet joko aidosti noin typerä (vedät itsesi ja Jumalasi kölin alta) tai sitten näyttelet lahkakkaasti typerää uskovaista. Niin tai näin, kreationismi kärsii.

        Oletko muuten huomannut että mainitset
        Tampereen lähes neuroottisesti viesteissäsi? Tuollainen kielii toisaalta mielenterveysongelmista, toisaalta siitä että koet syystä tai toisesta katkeruutta Tamperetta, Tampereen yliopistoa ja/tai tamperelaista toimittajaa vastaan. Vai Repekö sinulla on tähtäimessä? Kirjoittiko ikävästi sinusta, mielikuvitusystävästäsi tai lahkostasi? Voi kyynel.


      • bg-ope kirjoitti:

        "Biologinen evoluutio ja evoluutioteoria tarkoittavat vain onnetonta huuhailua ja sen lyhyemmin asiaa ei tarvitse ilmaista."

        Toisin sanoen sinulla ei pienintäkään käryä siitä mitä vastustat. Olet joko aidosti noin typerä (vedät itsesi ja Jumalasi kölin alta) tai sitten näyttelet lahkakkaasti typerää uskovaista. Niin tai näin, kreationismi kärsii.

        Oletko muuten huomannut että mainitset
        Tampereen lähes neuroottisesti viesteissäsi? Tuollainen kielii toisaalta mielenterveysongelmista, toisaalta siitä että koet syystä tai toisesta katkeruutta Tamperetta, Tampereen yliopistoa ja/tai tamperelaista toimittajaa vastaan. Vai Repekö sinulla on tähtäimessä? Kirjoittiko ikävästi sinusta, mielikuvitusystävästäsi tai lahkostasi? Voi kyynel.

        Ei siihen neuroosia tarvita. Riittää jos on kotoisin Turusta.
        Tamperelaiset teekkarit kävivät ainakin vielä takavuosina hakkaamassa puukiiloja Varsinais-Suomen rajalle ja hyppivät tasajalkaa saadakseen koko Varsinais-Suomen vajoamaan mereen.


      • LakiV
        tomille.kyytiä kirjoitti:

        Olet joko hullu tai trolli.

        Varottaisiin teitä kaikkia levittelemättä KENESTÄKÄÄN mitään hulluus-juoruja. Se on Pyhän Hengen Pilkkaa, eikä sitä saa koskaan anteeksi, jos sitä ei pyydä edes anteeksi. Tässätapauksessa, tietenkään, koska ei taida kukaan tietää, kuka tämä kyseinen henkilö oli, se ehkä ei vielä ole anteeksiantamatonta, mutta kunnianloukkaussyyte, on joskus lähtenyt pienemmäsätkin herjasta, kuin "Hulluksi haukkumisesta". Vaikka Paavali kyllä piti omaakin julistamaansa evankeliumi jotenkin hulluna, koska se koroitti ihmistä, Jeesusta, mutta hänen kauttaan edelleen Jumala silti sovittaa pahemmankin asian kuin hulluuden, nimittäin syntimme.


    • KazuKa

      Miksi sinä olet tiedettä ja Jumalaa vastaan?

      Evoluutio on fakta ja Jumala (jos olisi olemassa) on sitä käyttänyt luomisessa.

      • naked----truth

        En koskaan väittele kanssakristittyjä vastaan vaikka he sitä haluaisivatkin. Meidän kristittyjen tulee pitää yhtä maallistumisen tuputtajia vastaan.


      • naked----truth kirjoitti:

        En koskaan väittele kanssakristittyjä vastaan vaikka he sitä haluaisivatkin. Meidän kristittyjen tulee pitää yhtä maallistumisen tuputtajia vastaan.

        "En koskaan väittele kanssakristittyjä vastaan vaikka he sitä haluaisivatkin."

        Eihän sinun tarvitse, kun tuhoa tulee muutenkin. Olet esittänyt tässä keskustelussa väitteitä jotka ovat täysin ristiriidassa toisen palstalla esiintyneen "kanssakristityn kanssa". Vieläpä sattumoisin sen saman jonka blogia vahvistusharhoissasi kehuit.

        Jompikumpi teistä hihhuleista on vääjäämättä väärässä, joten kumpi?

        Voin helpottaa tilannettasi helpommalla ratkaisulla: sinun ei tarvitse myöntää että sinun juttusi ovat pahassa ristiriidassa (punch intended) kanssakristityn kanssa. Riittää että myönnät että teidän molempien jutut ovat täyttä ymmärtämättömien jauhamaa paskaa, joka ei oikeasti kiinnosta oikeita tieteen tekijöitä kuin enintään psykiatrisena esimerkkitapauksena harhaisuudesta.


      • naked----truth
        bg-ope kirjoitti:

        "En koskaan väittele kanssakristittyjä vastaan vaikka he sitä haluaisivatkin."

        Eihän sinun tarvitse, kun tuhoa tulee muutenkin. Olet esittänyt tässä keskustelussa väitteitä jotka ovat täysin ristiriidassa toisen palstalla esiintyneen "kanssakristityn kanssa". Vieläpä sattumoisin sen saman jonka blogia vahvistusharhoissasi kehuit.

        Jompikumpi teistä hihhuleista on vääjäämättä väärässä, joten kumpi?

        Voin helpottaa tilannettasi helpommalla ratkaisulla: sinun ei tarvitse myöntää että sinun juttusi ovat pahassa ristiriidassa (punch intended) kanssakristityn kanssa. Riittää että myönnät että teidän molempien jutut ovat täyttä ymmärtämättömien jauhamaa paskaa, joka ei oikeasti kiinnosta oikeita tieteen tekijöitä kuin enintään psykiatrisena esimerkkitapauksena harhaisuudesta.

        Ei meistä kumpikaan ole väärässä vaikka saatammekin olla eri tavalla oikeassa.


      • naked----truth kirjoitti:

        Ei meistä kumpikaan ole väärässä vaikka saatammekin olla eri tavalla oikeassa.

        "Ei meistä kumpikaan ole väärässä vaikka saatammekin olla eri tavalla oikeassa."

        Sööttiä.

        Evoluutio siis yhtä aikaa ei ole olemassa ja on olemassa, ja samalla se on sekä asia mitä Jumala älykkäästi rekimbinaatioilla vastustaa (rappeutumista) että Jumalan ovela juoni hävittää (rappeutumisella) eliöt maan päältä.

        Tuon kreationisen, täysin älyvapaan sekasotkun viimeistelee se tosiasia, että RoT on moneen kertaan vakuutellut etteivät geenien erot vaikuta yksilön ominaisuuksiin vaan lähinnä se mitä apetta elukka kiskoo (RoT ei ymmärrä kasvien genetiikasta paskaakaan), jolloin epigenetiikka hoitaa muuntelun. Lyhyesti: RoT kieltää rekombikaation (DNA:n /geenien) vaikutuksen eliöiden ominaisuuksiin, jonka sinä taas vakuuttelet olevan mielikuvitusystäväsi mahtavasti suunnittelema juttu.

        Olette huvittavia pellejä kummatkin, mutta tässä vaiheessa on vielä paha mennä sanomaan kumpi on megalomaanisuudessaan ja harhaisuudessaan viihdyttävämpi.


      • naked----truth
        bg-ope kirjoitti:

        "Ei meistä kumpikaan ole väärässä vaikka saatammekin olla eri tavalla oikeassa."

        Sööttiä.

        Evoluutio siis yhtä aikaa ei ole olemassa ja on olemassa, ja samalla se on sekä asia mitä Jumala älykkäästi rekimbinaatioilla vastustaa (rappeutumista) että Jumalan ovela juoni hävittää (rappeutumisella) eliöt maan päältä.

        Tuon kreationisen, täysin älyvapaan sekasotkun viimeistelee se tosiasia, että RoT on moneen kertaan vakuutellut etteivät geenien erot vaikuta yksilön ominaisuuksiin vaan lähinnä se mitä apetta elukka kiskoo (RoT ei ymmärrä kasvien genetiikasta paskaakaan), jolloin epigenetiikka hoitaa muuntelun. Lyhyesti: RoT kieltää rekombikaation (DNA:n /geenien) vaikutuksen eliöiden ominaisuuksiin, jonka sinä taas vakuuttelet olevan mielikuvitusystäväsi mahtavasti suunnittelema juttu.

        Olette huvittavia pellejä kummatkin, mutta tässä vaiheessa on vielä paha mennä sanomaan kumpi on megalomaanisuudessaan ja harhaisuudessaan viihdyttävämpi.

        On aivan tyypilllistä Kaikkivaltiaalle, että Hän työskentelee useiden päämäärien tavoittamiseksi samanaikaisesti.

        Autistit tamperelaiset voivat tietenkin olla töissä vain joko teevee kakkosella tai maikkarilla, mutta molempiin ei paukut riitä, jos nyt muiden mielestä riittävät edes siihen yhteenkään.


      • ggcgcj
        bg-ope kirjoitti:

        "Ei meistä kumpikaan ole väärässä vaikka saatammekin olla eri tavalla oikeassa."

        Sööttiä.

        Evoluutio siis yhtä aikaa ei ole olemassa ja on olemassa, ja samalla se on sekä asia mitä Jumala älykkäästi rekimbinaatioilla vastustaa (rappeutumista) että Jumalan ovela juoni hävittää (rappeutumisella) eliöt maan päältä.

        Tuon kreationisen, täysin älyvapaan sekasotkun viimeistelee se tosiasia, että RoT on moneen kertaan vakuutellut etteivät geenien erot vaikuta yksilön ominaisuuksiin vaan lähinnä se mitä apetta elukka kiskoo (RoT ei ymmärrä kasvien genetiikasta paskaakaan), jolloin epigenetiikka hoitaa muuntelun. Lyhyesti: RoT kieltää rekombikaation (DNA:n /geenien) vaikutuksen eliöiden ominaisuuksiin, jonka sinä taas vakuuttelet olevan mielikuvitusystäväsi mahtavasti suunnittelema juttu.

        Olette huvittavia pellejä kummatkin, mutta tässä vaiheessa on vielä paha mennä sanomaan kumpi on megalomaanisuudessaan ja harhaisuudessaan viihdyttävämpi.

        >Olette huvittavia pellejä kummatkin, mutta tässä vaiheessa on vielä paha mennä sanomaan kumpi on megalomaanisuudessaan ja harhaisuudessaan viihdyttävämpi.

        Se ero noissa pelleissä tietty on että Rot on oikea megalomaaninen sekopää ja tämä naked-truth päivänselvä trolli joka vedättää teitä...


      • ggcgcj kirjoitti:

        >Olette huvittavia pellejä kummatkin, mutta tässä vaiheessa on vielä paha mennä sanomaan kumpi on megalomaanisuudessaan ja harhaisuudessaan viihdyttävämpi.

        Se ero noissa pelleissä tietty on että Rot on oikea megalomaaninen sekopää ja tämä naked-truth päivänselvä trolli joka vedättää teitä...

        "Se ero noissa pelleissä tietty on että Rot on oikea megalomaaninen sekopää ja tämä naked-truth päivänselvä trolli joka vedättää teitä..."

        Voi olla. Kreationistit liikkuvat niin lähellä parodiahorisonttia (ja monet sen takana), ettei voi oikein olla varma kuka heistä on tosissaan ja kuka vetää pellen roolia. Varsinkin vaihtonikin takaa kikkailevat puskistahuutelijat voivat olla mitä vain.


      • naked----truth kirjoitti:

        On aivan tyypilllistä Kaikkivaltiaalle, että Hän työskentelee useiden päämäärien tavoittamiseksi samanaikaisesti.

        Autistit tamperelaiset voivat tietenkin olla töissä vain joko teevee kakkosella tai maikkarilla, mutta molempiin ei paukut riitä, jos nyt muiden mielestä riittävät edes siihen yhteenkään.

        "On aivan tyypilllistä Kaikkivaltiaalle, että Hän työskentelee useiden päämäärien tavoittamiseksi samanaikaisesti."

        Toisin sanoen kaikkivaltiaalle on tyypillistä toimia kuin idiootti, joka ei tajua yhtään mitä on tekemässä ja miksi. Rappeutumista toisaalta vastustetaan (koska se on paha), ja toisaalta se on tapa aikaansaada maailmanloppu (koska se on hyvä ja mahtava kaikkivaltiaan suunnitelma tappaa eliöt). Kuten jo aikaisemmin totesin, sinä ja vastaavat kreationistit älyvapaine keksintöinenne olette Jumalan älykkyyden pahimpia solvaajia.

        Teidän pelastuksenne on ettei multi-impotentti satuolento suutu edes noin julkeasta pikkaamisesta, vaikka syytä todellakin olisi. Ei olematon pysty.


      • bg-ope kirjoitti:

        "On aivan tyypilllistä Kaikkivaltiaalle, että Hän työskentelee useiden päämäärien tavoittamiseksi samanaikaisesti."

        Toisin sanoen kaikkivaltiaalle on tyypillistä toimia kuin idiootti, joka ei tajua yhtään mitä on tekemässä ja miksi. Rappeutumista toisaalta vastustetaan (koska se on paha), ja toisaalta se on tapa aikaansaada maailmanloppu (koska se on hyvä ja mahtava kaikkivaltiaan suunnitelma tappaa eliöt). Kuten jo aikaisemmin totesin, sinä ja vastaavat kreationistit älyvapaine keksintöinenne olette Jumalan älykkyyden pahimpia solvaajia.

        Teidän pelastuksenne on ettei multi-impotentti satuolento suutu edes noin julkeasta pikkaamisesta, vaikka syytä todellakin olisi. Ei olematon pysty.

        ROT:n mukaan Jumala istutti ihmisen genomiin retroviruksen pätkiä tehostaakseen ihmisen vastustuskykyä.
        Älykäs ohjelmoija ei varmasti itse tee ohjelmaansa haittaohjelmia ja paikkaile mokaa torjuntaohjelmilla.


      • Pakkstori

        Toivoisin ewokit, jos te olette vasta etsimässä Jumal'kuvaanne, älkää katsoko meitä uskovaisia siinä kuitenkaan, älkääkä meidän teoistamme etsikö Jumalaa ja Hänen ominaisuuksiaan, koska moni meistä on pelastunut aivan uskomattaman säälittävästä pienestä elämästä Jeesuksensa avulla, ja vaikka olisimmekin kreationistit konkreettisemmin JO syntyneet Ylhäältä, kun ateistit tai ewokeistakin jumalottamat, niin se ei piilota sitä, että moni meistä on vielä vanhan syntielämänsä lumoissa vasta "Jumalan Äpärälapsi"; vaikka sekin voi parantua myöhemmin, kun Jumalan Lapsikin viisastuu.


      • Pakkstori

        Mutta se ei ole oikein teissäkään, ewolutionistit, että te pilailette raa'asti veljenne alastomuudella, tiedon suhteen, kun osalle kreationisteja EI OLE VIELÄ herännyt fysiikan tajuaminen siinä määrin, että käsittäisivät, ettei materian maailmassa silti mikään muutu ja kehity liian nopeasti. Haluatteko itse sitten tulla kohdelluksi samoin, kun jossakin muissa asioissa myös teidän tietämättömyytenne paljastuu? Jos haluatte, niin olette silloin menetelleet keskusteluissanne oikein?!


    • IlkimyksenIsosetä

      Melkein kuin Sepä Se olisi noussut haudastaan.

      Mikseivät Mark5 ja RaamattuOnTotuus ole jo rientäneet hänen avukseen?

      Ehkä siksi, että kreationistin pahin vihollinen ei ole ateisti vaan toinen kreationisti...

      • Minusta tuo on pikemminkin se aikoinaan riehunut peltiseppä.


      • naked----truth

        Kyllä ateistisen evolutionistin maailma sitten on synkkä. Siellä vaan maataan haudassa, josta välillä noustaan kirjoittelemaan haudanvakavista evoluutioaiheista nettifoorumille ja evoluutiokin tuottaa vain lajeja, jotka kuitenkin jossain vaiheessa kuolevat sukupuuttoon.

        Kerro nyt vielä, että ilmastokin lämpenee ja maapalloa uhkaa sukupuuttoaalto, että oikein päästään tieteellsiyyden vaatimaan vakavuuden tilaan.

        Eipä ihme, ettei evoluutio-oppi ole minua ikänään kiinnostanut. Kristillinen ilo ja sen riemusanomana syntyminen ovat lähempänä realismiani.


      • hihattelija

      • naked----truth kirjoitti:

        Kyllä ateistisen evolutionistin maailma sitten on synkkä. Siellä vaan maataan haudassa, josta välillä noustaan kirjoittelemaan haudanvakavista evoluutioaiheista nettifoorumille ja evoluutiokin tuottaa vain lajeja, jotka kuitenkin jossain vaiheessa kuolevat sukupuuttoon.

        Kerro nyt vielä, että ilmastokin lämpenee ja maapalloa uhkaa sukupuuttoaalto, että oikein päästään tieteellsiyyden vaatimaan vakavuuden tilaan.

        Eipä ihme, ettei evoluutio-oppi ole minua ikänään kiinnostanut. Kristillinen ilo ja sen riemusanomana syntyminen ovat lähempänä realismiani.

        "Eipä ihme, ettei evoluutio-oppi ole minua ikänään kiinnostanut."

        Mielestäsi kai kuitenkin tiedät siitä aivan riittävästi, kuten JC?


      • naked----truth
        marsunkiillottaja kirjoitti:

        "Eipä ihme, ettei evoluutio-oppi ole minua ikänään kiinnostanut."

        Mielestäsi kai kuitenkin tiedät siitä aivan riittävästi, kuten JC?

        No onhan se tuollaisten yksinkertaisten ihmisten aika simppeli höpötelmä. Äkkiä sen hahmottaa ja heti ymmärtää , ettei sitä voi ottaa vakavasti.


      • naked----truth kirjoitti:

        No onhan se tuollaisten yksinkertaisten ihmisten aika simppeli höpötelmä. Äkkiä sen hahmottaa ja heti ymmärtää , ettei sitä voi ottaa vakavasti.

        Kuuluvatko alkuräjähdys ja abiogeneesi evoluutio-opin piiriin?


      • naked----truth
        tarkistuskysymys kirjoitti:

        Kuuluvatko alkuräjähdys ja abiogeneesi evoluutio-opin piiriin?

        Tarvittaessa. Tieteellisen käsityksen mukaan biologinen evoluutio ei olisi mahdollista ilman niitä.

        Mutta toisaalta miksi noista nyt tarvitsisi pitää kummempaa lukua, samanlaista oikean tiedon vastaista huuhailuahan nuo kaikki ovat.


      • naked__truth

        Tuo kommentti täytyy uskovan teistin kirjoittama, koska minä en ole sitä kirjoittanut.

        Varmasti on ollut saatanan pentagrammi kaulassa kirjoittaessaan.


      • blub.blub
        naked__truth kirjoitti:

        Tuo kommentti täytyy uskovan teistin kirjoittama, koska minä en ole sitä kirjoittanut.

        Varmasti on ollut saatanan pentagrammi kaulassa kirjoittaessaan.

        Meillä teisteillä ei ole uskoa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Teisti


      • Dr.Doom
        naked----truth kirjoitti:

        Kyllä ateistisen evolutionistin maailma sitten on synkkä. Siellä vaan maataan haudassa, josta välillä noustaan kirjoittelemaan haudanvakavista evoluutioaiheista nettifoorumille ja evoluutiokin tuottaa vain lajeja, jotka kuitenkin jossain vaiheessa kuolevat sukupuuttoon.

        Kerro nyt vielä, että ilmastokin lämpenee ja maapalloa uhkaa sukupuuttoaalto, että oikein päästään tieteellsiyyden vaatimaan vakavuuden tilaan.

        Eipä ihme, ettei evoluutio-oppi ole minua ikänään kiinnostanut. Kristillinen ilo ja sen riemusanomana syntyminen ovat lähempänä realismiani.

        Tässä teille on todellinen naked-truth, Kristillinen ilo on roikkua suomi24:ssa ja julistaa evokeille "sanaa". Taidankin tästä lähteä takaisin makaamaan sinne hautaani, niin synkäksi elämä on mennyt... kuulemma :) Olisihan se pitänyt arvata ettei kannata nousta...


      • naked----truth
        naked__truth kirjoitti:

        Tuo kommentti täytyy uskovan teistin kirjoittama, koska minä en ole sitä kirjoittanut.

        Varmasti on ollut saatanan pentagrammi kaulassa kirjoittaessaan.

        Minä en harrasta kuvien palvontaa enkä niin muodoin pidä riipuksia. Raamattu kieltää kuvien palvonnan ja minä noudatan aina ja kaikessa Herran lakia.

        Saatananpalvojat taas valavat eläviä vasikoita kultaan ja kumartavat niitä. Olen nähnyt kaupassa myynnissä Kultakinkku-nimistä leikkelettä enkä ole vielä koskaan ostanut sitä. Olen kyllä ilmiantanut sen Eviralle, mutta saatanan vaikutuksesta he eivät ole vetäneet synnillistä tuotetta pois myynnistä kuten olisi pitänyt tehdä.


      • naked----truth kirjoitti:

        Minä en harrasta kuvien palvontaa enkä niin muodoin pidä riipuksia. Raamattu kieltää kuvien palvonnan ja minä noudatan aina ja kaikessa Herran lakia.

        Saatananpalvojat taas valavat eläviä vasikoita kultaan ja kumartavat niitä. Olen nähnyt kaupassa myynnissä Kultakinkku-nimistä leikkelettä enkä ole vielä koskaan ostanut sitä. Olen kyllä ilmiantanut sen Eviralle, mutta saatanan vaikutuksesta he eivät ole vetäneet synnillistä tuotetta pois myynnistä kuten olisi pitänyt tehdä.

        Kirvesvartta ittelles. Vyörytät parodiasi vähän liian pitkälle voidaksesi uskottavasti esittää uskovaista.


      • LakiV
        naked----truth kirjoitti:

        Kyllä ateistisen evolutionistin maailma sitten on synkkä. Siellä vaan maataan haudassa, josta välillä noustaan kirjoittelemaan haudanvakavista evoluutioaiheista nettifoorumille ja evoluutiokin tuottaa vain lajeja, jotka kuitenkin jossain vaiheessa kuolevat sukupuuttoon.

        Kerro nyt vielä, että ilmastokin lämpenee ja maapalloa uhkaa sukupuuttoaalto, että oikein päästään tieteellsiyyden vaatimaan vakavuuden tilaan.

        Eipä ihme, ettei evoluutio-oppi ole minua ikänään kiinnostanut. Kristillinen ilo ja sen riemusanomana syntyminen ovat lähempänä realismiani.

        Kristillinen ILO? Se ei ole, jos tarkkaan avaamme asennekäsitteitä, ole realismia, vaan "Ihannoivaa asennetta", ja ihannoivia ihmisiä on toisaan varmaan yhtä paljon kuin realistisella asenteella. Realismissa samoin kuin kyynisyydessä on tietoa vakavasta ja raa'asta taistelusta eliöiden ja omankin lauman jäsenten välillä, Ihannoivuus on asenne, jossa pyritään nauttimaan elämästä paljonkin, mutta ei ne ole sinänsä sen todellisempia, vaikkakin jos "ihannoivuus"; nousisi enemmistöuskomukseksi, niin pelkäämpä, että ihminen ei pysyisi elossa, edes omien eläimensä esim. petojen noustessa tällöin meitä vastaan helpommin, koska ei ihannoiva rakenna aseita, mutta "realisti tai kyyninen" kyllä rakentaa... Näitä asenteita on tiettävästi neljä muutakin,(mm. ahenus) mutta yhden olen niistä unohtanut, mutta lukekaa kirja nimeltä "Viestejä Michaelilta tai Michaelin käsikirja, tai "Ihmisyyden Lohikäärmeet, perusominaisuudet", tms. näitä kirjoja oli melko monta, Jose Stevens oli mm. eräs kirjoittajistaan, eräänlaista psykologiaa ne teokset kai oli.


      • Pakkstori
        naked----truth kirjoitti:

        Minä en harrasta kuvien palvontaa enkä niin muodoin pidä riipuksia. Raamattu kieltää kuvien palvonnan ja minä noudatan aina ja kaikessa Herran lakia.

        Saatananpalvojat taas valavat eläviä vasikoita kultaan ja kumartavat niitä. Olen nähnyt kaupassa myynnissä Kultakinkku-nimistä leikkelettä enkä ole vielä koskaan ostanut sitä. Olen kyllä ilmiantanut sen Eviralle, mutta saatanan vaikutuksesta he eivät ole vetäneet synnillistä tuotetta pois myynnistä kuten olisi pitänyt tehdä.

        Ei ole kyse synnistä, arvon naked-truth. Saa nuo tuotteet nimetä miksi haluaa, uskomatonta pelleilyä sinulle, että ruokatuotteen nimistä revit syntejä jo, pelkään pahoin että olet eksynyt vasta syyttäjäsi matkaan, ja hieman juutalaisen fariseuksen tapaan, alat repiä syytöksiä mitä mitättömimmistä asioista. Vai trollasitko vain?! Tottakai lihansyönti on silti synti, jos se tahraa jonkun epävarman mielen, ja sellaisethan ovat kasvissyöjiä:"Heikkouskoinen syö vain kasviksia"(Paavali).... Epäily ja epävarmuus on ikäänkuin kipua ja paloa henkisessä olemuksessa, jos emme tiedä, jostakin asiasta totuutta...


    • söin.hänet

      "Suurimmat todisteet evoluutiota vastaan!"

      Koska alat esitellä niitä?

      • Henkselit paukkuu ja sanat pulppuaa eikä mitään näy, mutta ei sitä tälläkään kertaa kauan kestä.


      • Dr.Doom

        Joo, voin sanoa suoralta kädeltä ettei mene kretuilta läpi tämmöinen juttu... Jos hyvin nykyihmisen kaltaisiksi luokiteltavat esi-isämme ja apinat eivät mene läpi, niin miten luulette meritähden sopivan Aatamin sukupuuhun... no ei sitten millään. Eevan sukupuu onkin sitten vähän helpompi ja yksinkertaisempi, riittää kun piirtää Eevan ja yhden kylkiluun :)


      • naked----truth
        Dr.Doom kirjoitti:

        Joo, voin sanoa suoralta kädeltä ettei mene kretuilta läpi tämmöinen juttu... Jos hyvin nykyihmisen kaltaisiksi luokiteltavat esi-isämme ja apinat eivät mene läpi, niin miten luulette meritähden sopivan Aatamin sukupuuhun... no ei sitten millään. Eevan sukupuu onkin sitten vähän helpompi ja yksinkertaisempi, riittää kun piirtää Eevan ja yhden kylkiluun :)

        Eivät eliöt ole mitään sukua toisilleen vaikka niillä onkin kaikilla sama "ISÄ". Herra tosin käytti osin samaa perimää luomistyössään, koska Hän on viisas ja säästäväinen, toisin kuin maallistuneet materian- ja mammonanpalvojat.

        Evolutionistit aina sekoittavat selviä asioita toisiinsa ja ovat sitten itsekin aivan sekaisin.


      • aloitteleva.kreationisti
        naked----truth kirjoitti:

        Eivät eliöt ole mitään sukua toisilleen vaikka niillä onkin kaikilla sama "ISÄ". Herra tosin käytti osin samaa perimää luomistyössään, koska Hän on viisas ja säästäväinen, toisin kuin maallistuneet materian- ja mammonanpalvojat.

        Evolutionistit aina sekoittavat selviä asioita toisiinsa ja ovat sitten itsekin aivan sekaisin.

        "Eivät eliöt ole mitään sukua toisilleen"

        Ja silti esimerkiksi susi ja kojootti ja jopa biisoni (Raamatussa "villieläin") ja nauta (Raamatussa "karjaeläin) risteytyvät, vaikka Raamatun mukaan eläinten pitäisi lisääntyä vain lajinsa mukaan. Mitäpä arvelet, voivatko myös ihminen ja pallokala risteytyä jos kerran mitään sukulaisuussuhteita ei ole?


      • LakiV

        Höh, voisiko paremmin puhua itseään pussiin? "Eliöt eivät ole sukua toisilleeen vaikka niillä on sama ISä?" Älkää viittikö hei, tämä menee jo trollaukseksi....Teillä on kohta pahemmin pallot hukassa kun eräällä "kuolleella ateistilla", joka ei löytänyt olemattomuttaan, vaikka nukahti kuollessaan...


    • Dr.Doom

      "Epäjumalani" evoluutio on "antanut" minulle viisaat ja kykenevät aivot, joilla voin ajatella ja päätellä itsenäisesti asioita, kumpa teidän jumalanne olisi tehnyt samoin.

      • naked----truth

        Tosiaankin se on sinulle "antanut", mutta ei ole antanut. Evoluutiosi on ollut sinulle kuin naisesi, se on antanut sinun ymmärtää, mutta ei sittenkään ole ymmärtänyt antaa sinulle.

        Sinun aivojesi kapasiteetti ei riitä arvioimaan edes omaa kyvykkyyttäsi, joten voisit jättää aivotieteilyn suosiolle meille, jotka siihenkin asiaan paremmin kykenemme. Sinua sen sijaan voisi, ehkä, korostan sanaa ehkä, auttaa Raamatun lukeminen, kannesta kanteen. Vihjeenä voin kertoa, että yleensä aloitetaan etukannen puolelta ja sitä myötä nämä luomakuntaan liittyvät asiatkin alkavat valjeta.


      • naked----truth kirjoitti:

        Tosiaankin se on sinulle "antanut", mutta ei ole antanut. Evoluutiosi on ollut sinulle kuin naisesi, se on antanut sinun ymmärtää, mutta ei sittenkään ole ymmärtänyt antaa sinulle.

        Sinun aivojesi kapasiteetti ei riitä arvioimaan edes omaa kyvykkyyttäsi, joten voisit jättää aivotieteilyn suosiolle meille, jotka siihenkin asiaan paremmin kykenemme. Sinua sen sijaan voisi, ehkä, korostan sanaa ehkä, auttaa Raamatun lukeminen, kannesta kanteen. Vihjeenä voin kertoa, että yleensä aloitetaan etukannen puolelta ja sitä myötä nämä luomakuntaan liittyvät asiatkin alkavat valjeta.

        Täällä on usein todettu, että Raamatun lukeminen kannesta kanteen ajatuksella on yksi varmimpia teitä ateismiin.


      • vahinkoja-sattuu
        agnoskepo kirjoitti:

        Täällä on usein todettu, että Raamatun lukeminen kannesta kanteen ajatuksella on yksi varmimpia teitä ateismiin.

        Riippuu yksilöstä. Joidenkin kohdalla tosiaan entinen värikäs elämä muuttuu pelkiksi harmaan sävyiksi ja heistä tulee tylsiä ateisteja.


      • vahinkoja-sattuu kirjoitti:

        Riippuu yksilöstä. Joidenkin kohdalla tosiaan entinen värikäs elämä muuttuu pelkiksi harmaan sävyiksi ja heistä tulee tylsiä ateisteja.

        Joidenkin suuntien kohdalla uskonnollista elämää voi varmaan kuvata värikkääksi. Täällä kirjoitetaan joskus kaatumaseuroista ja lattialla sätkimisestä. Itse en entisenä yltiöpietistinä ole sellaisiin osallistunut, mutta ainakin tuubivideoissa touhu näyttää hyvinkin värikkäältä.
        Kokonaan toinen kysymys on, näyttääkö se järkevältä.

        Onneksi minusta ei myöskään ole tullut kuvailemaasi tylsää ateistia. Antoisaa elämää elävä agnostikko on ihan hyvä valinta.


      • Dr.Doom
        naked----truth kirjoitti:

        Tosiaankin se on sinulle "antanut", mutta ei ole antanut. Evoluutiosi on ollut sinulle kuin naisesi, se on antanut sinun ymmärtää, mutta ei sittenkään ole ymmärtänyt antaa sinulle.

        Sinun aivojesi kapasiteetti ei riitä arvioimaan edes omaa kyvykkyyttäsi, joten voisit jättää aivotieteilyn suosiolle meille, jotka siihenkin asiaan paremmin kykenemme. Sinua sen sijaan voisi, ehkä, korostan sanaa ehkä, auttaa Raamatun lukeminen, kannesta kanteen. Vihjeenä voin kertoa, että yleensä aloitetaan etukannen puolelta ja sitä myötä nämä luomakuntaan liittyvät asiatkin alkavat valjeta.

        Näppärää sanakikkailua , vaikka ne tosin kaikki ovatkin toisten suusta lainattuja. Mutta vaatii se ehkä jonkinlaista primitiivistä taitoa ja älyä lainata muiden sanomisia ja osata käyttää copy-pastea... itsekin saatan siihen heikkona hetkenä saatan langeta... Siinä olet tosin oikeassa, että "tyhmä" ei pysty objektiivisesti arvioimaan omaa älykkyyttään ja siihen vipuun sinäkin juuri lankesit... minun älykkyyteni on testattu moneen kertaan ja eri menetelmin joten ei tarvitse luottaa omaan "puolueettomaan" itsearviointiin. Eihän se maailman tai edes suomen huippua ole , mutta lähdetään nyt vaikka kertoimella 1,7-1,.8 sen porukan keskiarvosta jota lappaa rajoilta sisään... :) Jätän toki mielelläni teidät "älyköt" keskustelemaan keskenään, kun aiheena tuntuu edelleen olevan tuo jopa omalle aikakaudelleen suht. yksinkertaisten ihmisten kirjoittama satukirja...


      • naked----truth
        agnoskepo kirjoitti:

        Joidenkin suuntien kohdalla uskonnollista elämää voi varmaan kuvata värikkääksi. Täällä kirjoitetaan joskus kaatumaseuroista ja lattialla sätkimisestä. Itse en entisenä yltiöpietistinä ole sellaisiin osallistunut, mutta ainakin tuubivideoissa touhu näyttää hyvinkin värikkäältä.
        Kokonaan toinen kysymys on, näyttääkö se järkevältä.

        Onneksi minusta ei myöskään ole tullut kuvailemaasi tylsää ateistia. Antoisaa elämää elävä agnostikko on ihan hyvä valinta.

        "Kokonaan toinen kysymys on, näyttääkö se järkevältä"

        Kyllä ainakin THL:n mukaan liikunta ja terveet elämäntavat sekä positiivinen elämänasenne ovat mitä parhain pohja elämälle.

        Jos jokapäiväinen olla-jollottaminen Seiskaa ja Ilta-Sanomia lukien ei vain niin kiinnosta, niin kyllä kristillisyys on edelleen varsin hyvä, ellei jopa paras vaihtoehto toisenlaisen sisällön hankkimiseen.


      • HyväPointti
        naked----truth kirjoitti:

        "Kokonaan toinen kysymys on, näyttääkö se järkevältä"

        Kyllä ainakin THL:n mukaan liikunta ja terveet elämäntavat sekä positiivinen elämänasenne ovat mitä parhain pohja elämälle.

        Jos jokapäiväinen olla-jollottaminen Seiskaa ja Ilta-Sanomia lukien ei vain niin kiinnosta, niin kyllä kristillisyys on edelleen varsin hyvä, ellei jopa paras vaihtoehto toisenlaisen sisällön hankkimiseen.

        Siis lattialla sätkiminen tulee tulkita THL:n suositusten mukaiseksi terveysliikannaksi. Onhan se näkökanta tuokin.


      • LakiV
        Dr.Doom kirjoitti:

        Näppärää sanakikkailua , vaikka ne tosin kaikki ovatkin toisten suusta lainattuja. Mutta vaatii se ehkä jonkinlaista primitiivistä taitoa ja älyä lainata muiden sanomisia ja osata käyttää copy-pastea... itsekin saatan siihen heikkona hetkenä saatan langeta... Siinä olet tosin oikeassa, että "tyhmä" ei pysty objektiivisesti arvioimaan omaa älykkyyttään ja siihen vipuun sinäkin juuri lankesit... minun älykkyyteni on testattu moneen kertaan ja eri menetelmin joten ei tarvitse luottaa omaan "puolueettomaan" itsearviointiin. Eihän se maailman tai edes suomen huippua ole , mutta lähdetään nyt vaikka kertoimella 1,7-1,.8 sen porukan keskiarvosta jota lappaa rajoilta sisään... :) Jätän toki mielelläni teidät "älyköt" keskustelemaan keskenään, kun aiheena tuntuu edelleen olevan tuo jopa omalle aikakaudelleen suht. yksinkertaisten ihmisten kirjoittama satukirja...

        Minua hieman risoo tuo täälläkin viljelty käsite "Raamattu on satukirja", koska ei sitä ole kirjoitettu, kuten Homeroksen "Ilias ja Odysseija" tai edes kuten Eliaksen Kalevalaa, runomuotoon, tai olemaan satumaista yliluonnollista kertomusta, vaan aivan realistisen historiikin tavoin, jossa enimmäkseen esitettiin Israelin kahnauksia lähivaltakuntiensa kanssa ja vastaan. Meihin kaikkiin on mennyt henkiolento, puheisiin, ajatuksiin,emme olisi elossa ilman Häntä, jotkut ilmentävät montaakin henkeä, jos ovat vahnempia tai muuten hulluja ja emme me voi mitään sille pohjimmiltaan sille, jos sisäinen henkiolentomme käskee meitä vaikka nousta hirteen tai mitä hyvänsä, ELLEI meissä tuolloin nouse Messiaamme avulla, oman persoonallisuutemme henkiolento, joka meitä tuolloin suojelee. Paholaisesta ei pääse irti sillä, että toteaa kuin eräskin demonidemari":Nouse itte vittu hirteen"; vaan sillä, että tietää syyn sille, miksi joku halusi sinutkin ehkä tapaa, jos ei humalassa, niin jonkun muun psykedeelisen ongelman vuoksi. Joka tavallisemmin oli, että vaimonsa oli hutsuhuora, ja lapsensa äpäriä, jotka eivät mahdollisesti välittäneet isukistaankaan "tuon taivaallista"....


      • LakiV kirjoitti:

        Minua hieman risoo tuo täälläkin viljelty käsite "Raamattu on satukirja", koska ei sitä ole kirjoitettu, kuten Homeroksen "Ilias ja Odysseija" tai edes kuten Eliaksen Kalevalaa, runomuotoon, tai olemaan satumaista yliluonnollista kertomusta, vaan aivan realistisen historiikin tavoin, jossa enimmäkseen esitettiin Israelin kahnauksia lähivaltakuntiensa kanssa ja vastaan. Meihin kaikkiin on mennyt henkiolento, puheisiin, ajatuksiin,emme olisi elossa ilman Häntä, jotkut ilmentävät montaakin henkeä, jos ovat vahnempia tai muuten hulluja ja emme me voi mitään sille pohjimmiltaan sille, jos sisäinen henkiolentomme käskee meitä vaikka nousta hirteen tai mitä hyvänsä, ELLEI meissä tuolloin nouse Messiaamme avulla, oman persoonallisuutemme henkiolento, joka meitä tuolloin suojelee. Paholaisesta ei pääse irti sillä, että toteaa kuin eräskin demonidemari":Nouse itte vittu hirteen"; vaan sillä, että tietää syyn sille, miksi joku halusi sinutkin ehkä tapaa, jos ei humalassa, niin jonkun muun psykedeelisen ongelman vuoksi. Joka tavallisemmin oli, että vaimonsa oli hutsuhuora, ja lapsensa äpäriä, jotka eivät mahdollisesti välittäneet isukistaankaan "tuon taivaallista"....

        "koska ei sitä ole kirjoitettu, kuten Homeroksen "Ilias ja Odysseija" tai edes kuten Eliaksen Kalevalaa, runomuotoon, tai olemaan satumaista yliluonnollista kertomusta, vaan aivan realistisen historiikin tavoin, jossa enimmäkseen esitettiin Israelin kahnauksia lähivaltakuntiensa kanssa ja vastaan."

        Sillä ei ole väliä onko runomuoto vai ei. Runomuotoa on vanha tapa siirtää perimätietoa kun siinä on sisäänrakennettu muistisääntö.

        Mooseksen toisen kirjan tapahtumia on myös siirretty perimätietona vähintään 300 vuotta mutta kansallismieliset juutalaiset sitten teki konservointityötä vanhalle mytologialle Lönnrotin tapaan ja toimittivat vanhat mytologiat kirjamuodossa.

        Ensimmäinen Mooseksen kirja on puhtaasti mytologiaa kuten Ilias ja Odysseija ja raamattu itse todistaa sen.

        Toinen Mooseksen kirja sisältää jotain historiallisia juttuja mutta lainaukset Babylonialaisilta paljastaa sen myös olevan osin mytologiaa.


      • LakiV

        Miksi perustat tuonkin käsityksen vain luuloosi?! Et sinäkään voi todistaa, niinkäänpäin, että ainutkaan sana Mooseksen kirjassa olisi pelkkää tarumaista satuiluja ja silti teet niin?"Jos ette usko Moosesta ja kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minuakaan"(Jeesus evankeliumissaan)...
        Syyllistyt itse siihen, mistä syytät kreationisteja:"Uskot asiat kielteisesti jopa, ilman todisteen hiventäkään". Tule järkiisi, ja rupa aluksi edes agnostikoksi asian suhteen, koska Raamattu sanoo, että epäilijät silti armahdetaan, koska he edes yrittävät uskoa, vaikka todisteiden puutteessaa jäävätkin monasti vain "tuleensa"... Jahkailemaan kaikkea melko turhaa. EI ihmistä rangaista siitä, että hän uskoisi välillä mahdottomiakin asioita, koska meitä kaikkia on eksytetty monessakin asiassa, paholaisen toimesta, vaan vain siitä Jumalakin syyttää, ettei usko Pelastuvansa Kuolemassa...Ja kun se on kerrottu sekin, ettemme me omin voimin siitä pelastukaan, paitsi silllä asialla, että saamme pyytäessämme silloin apua, esim. Kristukselta ja Enkeleiltään...


    • Kas eteivät JC, Mark5 ja ROT ole kommentoineet sanallakaan. Aloittajan mielipiteet taitavat olla heillekin liikaa.

    • Krevokki

      ÖÖh, kuinka kauan, kuinka kauan, jaksatte vihata veljienne tietoja ja uskomuksia, arvon kreationistit, voin vakuuttaa ettei tuo asenteenne ole Jumalasta. Ei evolutionistit uskoisi tai "tietäisi" evoluutioitaan, jos olisivat nähneet sen valheeksi. Ei maailmankaikkeus ilmaannu ihmisen vuorokauden, edes Jumalankaan viikonkaan kestäneillä "sana- pieraisulla"; vaan vain 7 päivää oli kaiken materian ohjelmointiin mennyt aikamäärä. Ei Miljardia vuotta kannata kammoksua elämmähän itsekin usein jopa 3 miljardia sekuntia(90 vuotta?!)... Tämän kertaisessa inkarnaatiossamme... Lopettakaa kreationistit tuo epätieteellinen hölinänne, ei se todista Jumalasta mitään... TIedän miten vaikaa on myöntää olleensa "wanhempaa ja valheellisempaa koulukuntaa", mutta UUSI on jo esiin tullut, miksette jo sitä nää?!

    • Krevokki

      Ettekö te tiedä, kreationistit, ettekö muista: KUN SANOTTE:" Kaadamme evoluutioteorian"?! Niin, silmä silmästä, hammas hampaasta , tällöin Jumatskumme antaisi kaatua kyllä MYÖS kaiken uskon luomiseen, mm. evoluution kaltaisella prosessilla, sitäkö haluatte? Mitä teillä on vastineeksi tarjota, jos teillä muka ON PAREMPI käsitys siitä, miten eliöt ovat ilmaatnuneet toisistaan? SEKÄ ATEISTITIEDE, että nk. Eenokin kirja tietävät kertoa, että maahan syösty asteroidi aiheutti maailmallemme paljon "evoluuutiota", mutta mitä te edes siitä tiedätte?! Noin 60 miljoonaa vuotta sitten, TÄMÄ tapahtui?! Tällöin katosi mm. enemmistö dinoista maamme päältä, ja seuraava katastrofi oli Aadamin jälkeinen "vedenpaisumus"; jossa kaikki örkki-, hobitti-, kääpiö-, peikko- tms. suvut katosivat Nooan melko keskimittaisen 3- pojan tieltä... Ja seuraava suuri katastrofi saattaa olla jopa ihmisen itsensä aiheuttama, kun ehkä noin vuonna 2800-3000 Saatanan päästessä vankilastaan, syttyy se viimoinen tämän luomissyklin sota... Sen jälkeen joutuu Hellvettiiin monia kansojakin, jos ne olivat sotimassa "Pyhien Kaupunkia" vastaan, koska Maan kuori aukeaa, atomimylläkässä, ja Helvettiin putoaa tuolloisesta ihmiskunnasta jopa puolet - kai, mutta mitä sitä mitään vannomaan, ehkä ihmiskunta todellisuudessa jopa kääntyy niin syvästi, että voisimme pyyhkiä mokomilla ennustuksilla persettämme, muta epäilen ettei niin käy.... Vaikka, kyllä noin puolenkin ihmiskunnan pelastuminen tuolloinkin, on hyvä asia.... Puhumaattakaan, että tuon ajan kuolleissa pyhissä on myös pelastuneita, jotka tulnevat hekin tänne(tai muualle Galaksiimme?!) syntymään uudestaan...

      • Dr.Doom

        No huhhuh... olipas taas...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe