Yritämme vaimon kanssa pähkäillä, minne päin pääkaupunkiseutua haluaisi lapsiperheenä asettua toivon mukaan vaikkapa seuraavaksi 20-30 vuodeksi. Kysymys on yllättävän hankala, kun kaikkea on mahdotonta tasapainottaa, ja eri asioiden painopisteet on vaikea sovittaa oikein. Tärkeimpinä kysymyksinä luonnollisesti lasten tulevat koulut, koulumatkat ja alueen henki. Yhteisöllisyyttä ja naapureiden välistä hyvää meininkiä kaipaisi. Toisaalta etäisyys keskustastakaan ei mielellään olisi ihan hirveän pitkä. Ehkä tämän hetkistä fiilistelyä parhaiten kuvaa, että Käpylä tuntuisi mutumielellä parhaimmalta alueelta näiden asioiden balanssin osalta.
Mutta kiinnostaisi kuulla kokeneempien näkemyksiä - missä päin olette viihtyneet, missä alueella ainakin nuo mainitsemani asiat osuisivat kohdalleen? Eli lapset viihtyneet kouluissa ja tuntunut, että henki alueella on ollut yhteen hiileen puhaltava edes jossain määrin.
Miellyttävimmät kaupunginosat lapsiperheelle?
8
327
Vastaukset
- RaukkaOnRasisti
Jos olet rasisti, niin pysy pois suvaitsevaisesta Helsingistä!
Ei rasismille!- Ja.noin
Samaa mieltä.
- araas
Aivan totta. Helsinkiin on muuttanut ihmiset, joita ei rasistiset pikkupaikkakunnat suvaitse.
Helsingissä saa pakolaiset, etniset vähemmistöt ja homoseksuaalit kulkea rauhassa. - buahhahhahahhaaa
Totta. Hesassa saa hillua ja tulee suomalaiset syrjäyttäen hillumaan kaiken maailman talouspakolaiset. Kun sellaisille kustannetaan autokoulut , autot, autojen korjauskulut ja bensat tai joka kerta uusiin asuntoihin muuttaessa uudet mööbelit (koska henget muka seuraa muuten mukana), maaseudulla ja maakunnissa asuukin se kaikkein tervejärkisin porukka kritisoimisineen ! Suomalaiset veronmaksajat on tyhmin kasti !
- yöäkyöäkyöäk
Niin onkin. Kaikki viherhipit ja vasemmisto on annisinnemäen kaltaisia idiootteja täynnä, musta tikkunekku kelpaa kyllä, seurauksista viis !
Eiraa minä suosittelisin tai kuusisaarta. Vähempi näitä kommunisteja.
- Rikkaus_on_voimavara
Meri-Rastila, Kontula.
Mollemmat hyviä alueita lapsiperheelle, monikulttuurisia ja luonnonläheisiä paikkoja!- YöksYöksJAYöks
HYI! Täynnä viher-kommareita nuo paikat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221320
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä511259Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221183- 1381013
- 100879
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten325814Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602