Miellyttävimmät kaupunginosat lapsiperheelle?

VanhemmanPohdintaa

Yritämme vaimon kanssa pähkäillä, minne päin pääkaupunkiseutua haluaisi lapsiperheenä asettua toivon mukaan vaikkapa seuraavaksi 20-30 vuodeksi. Kysymys on yllättävän hankala, kun kaikkea on mahdotonta tasapainottaa, ja eri asioiden painopisteet on vaikea sovittaa oikein. Tärkeimpinä kysymyksinä luonnollisesti lasten tulevat koulut, koulumatkat ja alueen henki. Yhteisöllisyyttä ja naapureiden välistä hyvää meininkiä kaipaisi. Toisaalta etäisyys keskustastakaan ei mielellään olisi ihan hirveän pitkä. Ehkä tämän hetkistä fiilistelyä parhaiten kuvaa, että Käpylä tuntuisi mutumielellä parhaimmalta alueelta näiden asioiden balanssin osalta.

Mutta kiinnostaisi kuulla kokeneempien näkemyksiä - missä päin olette viihtyneet, missä alueella ainakin nuo mainitsemani asiat osuisivat kohdalleen? Eli lapset viihtyneet kouluissa ja tuntunut, että henki alueella on ollut yhteen hiileen puhaltava edes jossain määrin.

8

329

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RaukkaOnRasisti

Jos olet rasisti, niin pysy pois suvaitsevaisesta Helsingistä!

Ei rasismille!

• Ja.noin

Samaa mieltä.

• araas

Aivan totta. Helsinkiin on muuttanut ihmiset, joita ei rasistiset pikkupaikkakunnat suvaitse.
        Helsingissä saa pakolaiset, etniset vähemmistöt ja homoseksuaalit kulkea rauhassa.

• buahhahhahahhaaa

Totta. Hesassa saa hillua ja tulee suomalaiset syrjäyttäen hillumaan kaiken maailman talouspakolaiset. Kun sellaisille kustannetaan autokoulut , autot, autojen korjauskulut ja bensat tai joka kerta uusiin asuntoihin muuttaessa uudet mööbelit (koska henget muka seuraa muuten mukana), maaseudulla ja maakunnissa asuukin se kaikkein tervejärkisin porukka kritisoimisineen ! Suomalaiset veronmaksajat on tyhmin kasti !

• yöäkyöäkyöäk

Niin onkin. Kaikki viherhipit ja vasemmisto on annisinnemäen kaltaisia idiootteja täynnä, musta tikkunekku kelpaa kyllä, seurauksista viis !

• Eiraa minä suosittelisin tai kuusisaarta. Vähempi näitä kommunisteja.

• Rikkaus_on_voimavara

Meri-Rastila, Kontula.
      Mollemmat hyviä alueita lapsiperheelle, monikulttuurisia ja luonnonläheisiä paikkoja!

• YöksYöksJAYöks

HYI! Täynnä viher-kommareita nuo paikat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      356
      1097
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      748
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      49
      590
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      320
      496
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      481
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe