Työpaikalla

hiwfpqwihqp

Meillä on työpaikalla saatananpalvoja. Häpeilemättä pitää päällänsä saatanallisten bändien bändipaitoja ja on itsekin osallistunut ko.toimintaan. Työpaikalla on huono työilmapiiri ja paljon kiusaamista,ym. Ihmiset puhuvat alituiseen toisista pahaa- jopa kuittaillen ohi mennen kohteiden kuullen. Ärsyyntymisen ja kuittailun aiheet ovat todella pikkumaisia. Pääasiana tuntuu olevan, että vain päästään kiusaamaan ja puhumaan pahaa. Erikoisinta tässä tuntuu olevan, että saatananpalvojan toimiin ja pukeutumiseen ei kukaan sanallakaan kiinnitä huomiota. Mitä olette mieltä ko.työyhteisöstä? Mitä pitäisi tehdä? Lähteä?

22

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hän_hänestä

      Eräs ranskalainen ateisti sanoi kerran: ”Minun helvettini on Toinen.” Minun ohjaajavanhukseni sanoi minulle: ”Oletko nähnyt veljesi? Olet nähnyt Herran Jumalasi.” Kumpi oli oikeassa?

      Toiset ovat ympärillämme. He ovat lähellämme. Heidän kanssaan me elämme. Heihin me tukeudumme. Heidän kanssaan me tapaamme ja puhumme päivittäin. Heidän kanssaan meillä on ihmissuhteita. Heistä meille on annettu käsky: ”Rakasta lähimmäistäsi.”

      Jumalan Sana sanoo: ”Kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille.” (vrt. Matt. 7). Miten haluatte toisten kohtelevan teitä, kohdelkaa te heitä samoin. Ei niin, että joka rakastaa minua, sitä minä rakastan takaisin. Ei ainoastaan, että rakastan vain hyviä. Kuka on hyvä? Mikä on hyvää? Milloin olit itse hyvä?

      Ensiksikin meidän tulee rakastaa tavalla, jonka Kristus meille näytti. On olemassa monenlaisia erilaisia rakkauksia. Mitä rakkaus tarkoittaa? Rakastammeko niitä, jotka kehuvat meitä, mutta aiheuttavat meille vahinkoa? Rakastammeko niitä, jotka tekevät väärin, mutta emme auta heitä, ja he satuttavat meitä? Rakkaus, joka meillä on toisia kohtaan, on se rakkaus, jonka Kristus meille näytti: rakkaus, johon kuuluu nöyryys. Ei ainoastaan rakkaus vaan myös nöyryys. ”Oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä.” (Matt. 11:29)

      Rakkaus uhraa jotain itsestään toisen hyväksi. On olemassa myös paholaisen rakkaus, joka puolestaan uhraa toisen. Hitler rakasti. Eikö hänellä ollut ihmisiä, joita hän rakasti? Eikö hänellä ollut nainen, jota hän rakasti? Ja toiset hän murhasi. Ja Al Capone, Yhdysvalloissa. Hänellä oli ympärillään miehet, joita hän rakasti. Ja toiset? Heidät hän murhasi. Tuollaisella rakkaudella ei ole arvoa. Se on paholaisen rakkautta.

      Ei ole mitään arvoa sillä, että ihmiset vain puhuvat rakkaudesta. Rakkaus on paholaisen lempivaate. Se menee kaikkialle rakkaudella. ”Rakasta tätä, rakasta tuota.” Mikä rakkaus? Rakkaus, joka Hitlerillä oli? Mikä rakkaus? Rakastan ainoastaan silloin kun annat minulle asioita? Mikä rakkaus? Niiden, jotka haluavat vastalahjoja?

      Otteita "Vanhus Nikon, toiset "

      • perssilimäkkeet

        Se saatananpalvoja on saattanut olla aikoinaan koulukiusattu. Tavallinen tarinahan on myös se, että kun rupeaa yläasteella saatanapalvojaksi, niin johan loppui ryppyily ja ihmiset alkavat pelkäämään. Niin usein myös kun jossakin jotakin tapahtuu tai jotakuta kiusataan, niin hyvät ja rakastavat uskovaiset eivät mielestään ole mitään nähneet, kuulleet tai mistään mitään tiedä. Puhumattakaan, että rientäisivät avuksi. Kertoo myös jotakin ihmisten suuresta enemmistöstä nämä tällaiset kuviot. Ei siis mitään uutta auringon alla.


    • oikeusjakohtuuuuuuus

      Jos ehottaisit saatananpalvojalle, että uhkaa ihmisiä saatanan sijasta Jumalalla/Allahilla. Tiedä vaikka kävisi kusiaivoille huonosti. Kaikkivaltiaan kourissa.

      • silläviisiin

        Niin. Jesse ei kylläkään suositellut, mutta kyllähän sitä Vanhassa Testamentissa tulta ja tulikiveä varmaan pyydettiinkin Thunder and Lightning-Jumalalta kaikkien kovapäisten tahvojen päälle. Mikä ettei nykyisinkin voisi. Hänhän on perimmäinen oikeus. Ainahan voi hyvillä omillatunnoin ajatella ettei itse ole sormellaankaan koskenut-vain pyytänyt. Sitten kun niin käy. Ja käy.


      • öööööööömmmm

        Kysäise saatananpalvojalta, että oiskos heillä mitään nettikauppaa. Että haluaisit perskarvankärventimet tilata : ).


      • turhakkeitaonkoheitä

        Helmiä ei kannata sioille heittää. Eikä rakkauttaan kaikenlaisiin tuhlata. Toisaalta suuretkaan vastoinkäymiset eivät kaikenlaisia ihmisiä kehitä. Eivät he nöyrry Jumalan tai lähimmäistensä edessä.


      • njndlavkl
        öööööööömmmm kirjoitti:

        Kysäise saatananpalvojalta, että oiskos heillä mitään nettikauppaa. Että haluaisit perskarvankärventimet tilata : ).

        Miten ois kristilliset grillipihdit???


    • hlfouqwfhpq

      Kyllähän sitä joskus joidenkin kohdalla miettii, että onko asianomaisen syöpä ja lapsen mielenterveysongelmat menneet "oikeaan osoitteeseen".

    • lvljlaawghw

      Saatananpalvojahan se vasta rehellinen on jos julkisesti on saatananpalvoja. Suurin osa ihmisistä on vähemmän rehellisiä. Surutta peittävät pahuutensa ja iskevät puskista juuri silloin kun sitä vähiten odottaa.

    • voihelvetti

      Meidän työpaikalla on ortodoksi. Häpeilemättä puhuu sitä omaa uskonpaskaansa. Ketään ei kiinnosta mutta siitähuolimatta ahdistelee vain muita. Pukeutuukin aivan kummallisesti, kuten yleensäkkin nuo uskovaiset vanhatpiiat. Risti kaulassa roikkuen mainostaa olevansa ortodoksi. Isä Mitro on hänen suosikkejaan, hyi helvetti.

    • eikunshoppailemaan

      Ainahan sitä voi hankkia Isä Mitro-fanituspaidan ja Isä Mitro-perskarvankärventimet. Jospa tuo saatananpalvoja niitä säikähtää...

      • kalossit

        Juu, ja Isä Mitro-tuulilasinpyyhkimet, Isä Mitro-munankeittimen, Isä Mitro- jalkaraspin, Isä Mitro- korvakarvatrimmerin, Isä Mitro- häikäisysuojan, Isä Mitro-aknevoiteen, Isä Mitro- tuulettajanhihnan, Isä Mitro-....


      • bcljslvoawhgo

        Onko Mitrolla akne?!???? ;))))))


    • Eikiitosjeesus

      Meillä on töissä jumalan palvoja. Se se vasta sairasta onkin. Mitä palvomista siinä sadistissa muka olisi.

    • murmanskzuhnatputin

      Venäläisii ryssiää asuu jo eu turvaalueella yli 100000 kpl ja lisää tulee noiden karjalan somalien lisäksi Rauta pipot päähän näille iipoille

    • uskovaisetsairaita

      Vielä pahempaa olisi, jos työpaikalla olisi uskovaisia jahtaamassa hengiltä jumalansa nimiin.

    • jclasjvlah

      Eräällä työpaikalla oli new age-hörhö. Sanojensa mukaan oli riitaantunut jo aiemmassakin työpaikassa ja syy oli se, että siellä oli 2 naista, jotka olivat entisessä elämässä olleet hänen siskojaan. Kun pihan pikkuruinen suihkulähde meni rikki, oli pokkana selittänyt toiselle työkaverille, että viereisessä metsässä asuvat maahiset olivat käyneet sen rikkomassa (syy?!?). Kerrostalossaan seistä tönöttää henki ja vieläpä koko ajan samalla kohdalla- mutta ei se vaarallinen ole, ei sitä tarvitse pelätä, selitti minulle.

      • piippalakkiikkunantakana

        Etsin ortodoksijuttuja ja törmäsin tähän ketjuun. Olen kyllä melko kyllästynyt näihin S24:n kitinä- ja provoketjuihini, mutta tämä menninkäistarina sai ainakin aikaan tömäkän naurun, kiitos siitä!


    • vetäkää_välillä_happea

      "Kristus on kokonaan rakkaus, hyvyys ja lohdutus, eikä Hän koskaan tukehduta. Hänellä on yltäkyllin hengellistä happea."

      - pyhä Paisios Athosvuorelainen

    • Saranam

      Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

    • XLLL

      Taidat olla työssä Helsingin ortodoksisessa seurakunnassa?

    • hfoawhgow

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe