Luomiskertomusta on tulkittu monella tavalla, tässä on tulkintani, jossa ajatellaan että se on kertomus tämän maan ja tämän taivaan luomisesta, ei universumin luomisesta. Kun ajatellaan se esitykseksi planetaariossa, tämänlainen tulkinta sopisi hyvin:
http://www.santavuori.com/Luominen_ja_kehitys.htm
Raamatun luomiskertomus
41
407
Vastaukset 41
- EtteiTotuusUnohtuisi
Tässäpä taas erinomainen esimerkki miehestä, Olli Santavuori, joka omalla järjellään tutkii kirjoituksia:
"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän
En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.
Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."Tuo ei ole keskustelua käsiteltävästä asiasta, mutta onhan tuohonkin vastattava. Olen ottanut Jeesuksen vastaan, tehnyt parannuksen ja mennyt hänen luokseen monenlaisiin kristittyjen kokouksiin, joissa hän on luvannut olla mukana.
Olisitko itse Jeesuksen ajan juutalaisena ottanut vastaan Jeesuksen, kun hän oli tavallinen puuseppä Nasaretista ja väitti olevasa Jhwh, joka Moosekselle ilmestyi ja maailman loi! Ehkä et, ellet ota vastaan, mitä Jeesus tänään sanoo ja tekee. Hän vuodattaa henkeään herätysliikkeissä ja kokoaa Israelia Siioniin. Omaisuuskansa palaa Israeliin, muttei vieläkään häntä kyllä tunnusta.
Jos ei näe Jumalan työtä omana aikanaan, ei olisi nähnyt sitä Jeesuksen aikanakaan.
Mutta nyt on kyse luomiskertomuksesta, eikö voitaisi keskittyä siihen? Miksi nämä keskustelut aina rönsyilevät muuhun? Onhan julistamien tietysti tärkeätä mutta useimmat lukijat täällä ovat jo kääntyneet, ainakin me kaksi. Emme tarvitse mitään herätyskokousta vaan kasvamista opetuslapsina. Siinä luomiskertomuksen ymmärtäminen on yksi osa.- Kysyväinen
Olli.S kirjoitti:
Tuo ei ole keskustelua käsiteltävästä asiasta, mutta onhan tuohonkin vastattava. Olen ottanut Jeesuksen vastaan, tehnyt parannuksen ja mennyt hänen luokseen monenlaisiin kristittyjen kokouksiin, joissa hän on luvannut olla mukana.
Olisitko itse Jeesuksen ajan juutalaisena ottanut vastaan Jeesuksen, kun hän oli tavallinen puuseppä Nasaretista ja väitti olevasa Jhwh, joka Moosekselle ilmestyi ja maailman loi! Ehkä et, ellet ota vastaan, mitä Jeesus tänään sanoo ja tekee. Hän vuodattaa henkeään herätysliikkeissä ja kokoaa Israelia Siioniin. Omaisuuskansa palaa Israeliin, muttei vieläkään häntä kyllä tunnusta.
Jos ei näe Jumalan työtä omana aikanaan, ei olisi nähnyt sitä Jeesuksen aikanakaan.
Mutta nyt on kyse luomiskertomuksesta, eikö voitaisi keskittyä siihen? Miksi nämä keskustelut aina rönsyilevät muuhun? Onhan julistamien tietysti tärkeätä mutta useimmat lukijat täällä ovat jo kääntyneet, ainakin me kaksi. Emme tarvitse mitään herätyskokousta vaan kasvamista opetuslapsina. Siinä luomiskertomuksen ymmärtäminen on yksi osa.Minkälainen mahtoikaan olla sinun ahdas porttisi?
Miksi Jeesus ei tullut sinun luoksesi?
Miten koet - jos olet todella Kristukselta saanut Hengen ja tehtävän - tämän:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu." - Ollitaas
Kysyväinen kirjoitti:
Minkälainen mahtoikaan olla sinun ahdas porttisi?
Miksi Jeesus ei tullut sinun luoksesi?
Miten koet - jos olet todella Kristukselta saanut Hengen ja tehtävän - tämän:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."Tuo ei liity luomiskertomuksen ymmärtämiseen, josta nyt on puhe, niin tärkeätä kuin tuollainen kaikki onkin.
Minä kysyin puolestani jo, mitä Jeesus tänään surakunnalle sanoo ja tekee? Se sinun pitäisi tietää, ettet olisi niitä jotka Jeesuksen hylkäsivät hänen maanpäällisen elämänsä aikana. Et vastannut. - Kysyväinen
Ollitaas kirjoitti:
Tuo ei liity luomiskertomuksen ymmärtämiseen, josta nyt on puhe, niin tärkeätä kuin tuollainen kaikki onkin.
Minä kysyin puolestani jo, mitä Jeesus tänään surakunnalle sanoo ja tekee? Se sinun pitäisi tietää, ettet olisi niitä jotka Jeesuksen hylkäsivät hänen maanpäällisen elämänsä aikana. Et vastannut.Miksi Kristus ei perustanut yhtään seurakuntaa?
Eikä niitä ole perustanut myöskään yksikään hänen valittunsa:
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. "
Koetko sinä olevasi tällainen lähetetty? Kysyväinen kirjoitti:
Miksi Kristus ei perustanut yhtään seurakuntaa?
Eikä niitä ole perustanut myöskään yksikään hänen valittunsa:
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. "
Koetko sinä olevasi tällainen lähetetty?Vastauksesi siis on että Jeesus on käskenyt olemaan perustamatta yhtäkään seurakuntaa. Missä sitten opetuslapset voisivat kasvaa Jeesuksen tuntemuksessa ja opetuksessa? Missä parannuksen tehneet kastettaisiin?
- Vastaavainen
Olli.S kirjoitti:
Vastauksesi siis on että Jeesus on käskenyt olemaan perustamatta yhtäkään seurakuntaa. Missä sitten opetuslapset voisivat kasvaa Jeesuksen tuntemuksessa ja opetuksessa? Missä parannuksen tehneet kastettaisiin?
Jeesus lähetti ja lähettää vain hänen todistajia:
"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."
Kun et tätäkään tiedä, et varmasti ole Kristuksen lähettämä ihminen:
"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet. "
Saatana pistää ihmiset turvautumaan ihmisiin, koska se tietää, että sieltä tulevat häntä rakastavat ihmiset:
" Näin sanoo Herra: -- Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies, jonka sydän luopuu Herrasta!
Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu.
Suosittelen, jos totuus kiinnostaa, mene Facebookkiin lukemaan Kristuksen lähettämän Teuvo Sunin kirjoituksia. Hänet Saatanan tekopyhittämät onnistuivat poistamaan tältä palstalta 12 vuoden kirjoittelun jälkeen.
Lopeta jo. Satukirjan satua voi tulkita äärettömän monella tavalla, mutta todellisuuteen sillä ei ole minkäönlaista vaikutusta.
Käytä mieluummin aikasi sen jumalasi esiinmanaamiseen. Jos onnistut, pyydän anteeksi määriteltyäni sinut valehtelijaksi ja lopetan epäjumalasi pilkkaamisen.
Siihen asti olet valehtelija ja jumalasi on epäjumala.On Raamatulla vaikutus sana joka on kirjoitettu,tulee olemma viimeisenä tuomiona.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.tammi24 kirjoitti:
On Raamatulla vaikutus sana joka on kirjoitettu,tulee olemma viimeisenä tuomiona.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.Nuo sanat kirjoitti ihminen kymmeniä vuosia väitetyn satuhahmo jeesuksen väitetyn kuoleman jälkeen.
Sinua on huijattu, palvelet epäjumalaa.- Olkaa.valppaina
he-ma kirjoitti:
Nuo sanat kirjoitti ihminen kymmeniä vuosia väitetyn satuhahmo jeesuksen väitetyn kuoleman jälkeen.
Sinua on huijattu, palvelet epäjumalaa.Mikä pahinta nämä huijatut yrittävät levittää tartuntaa vielä eteenpäin.
he-ma kirjoitti:
Nuo sanat kirjoitti ihminen kymmeniä vuosia väitetyn satuhahmo jeesuksen väitetyn kuoleman jälkeen.
Sinua on huijattu, palvelet epäjumalaa.Epä jumala ei ole maaillman vapahtaja,se häviää Jeesuksen suun henkäysellä.
tammi24 kirjoitti:
Epä jumala ei ole maaillman vapahtaja,se häviää Jeesuksen suun henkäysellä.
Olet kyvytön käsittelemään saamaasi tietoa: jeesusta ei koskaan ollut olemassa!
Jankuttamalla epäjumalasi ei muutu oikeaksi.- Jeesus.kutsuu.vielä
Olkaa.valppaina kirjoitti:
Mikä pahinta nämä huijatut yrittävät levittää tartuntaa vielä eteenpäin.
Jeesus kutsuu vielä syntisiä parannukseen ja sen kautta pelastukseen. Sitten menee ovi kiinni.
- Turhaa.on.työsi
he-ma kirjoitti:
Jankuttamalla epäjumalasi ei muutu oikeaksi.Turhaa on sinun epätoivoinen taistelusi Jumalan valtakuntaa vastaan. Et tee inisevän itikankaan veroista työtä.
Turhaa.on.työsi kirjoitti:
Turhaa on sinun epätoivoinen taistelusi Jumalan valtakuntaa vastaan. Et tee inisevän itikankaan veroista työtä.
Olematonta valtakuntaa vastaan ei tarvitse taistella.
Harhoissaan höperehtiviä oikaisen.- Pitkäänuskossa
he-ma kirjoitti:
Olematonta valtakuntaa vastaan ei tarvitse taistella.
Harhoissaan höperehtiviä oikaisen."Olematonta valtakuntaa vastaan ei tarvitse taistella."
Toimintasi on räikeässä ristiriidassa lausuntosi kanssa.
"Harhoissaan höperehtiviä oikaisen."
Et sinä oikaise, vaan herjaat niitä, jotka ovat löytäneet elävän Jumalan, kuten minä. Jos Jumala ei olisi vaikuttanut elämässäni jo kauan aikaa, en olisi enää uskossa.
Annat itsestäsi erittäin vastenmielisen kuvan. Pitkäänuskossa kirjoitti:
"Olematonta valtakuntaa vastaan ei tarvitse taistella."
Toimintasi on räikeässä ristiriidassa lausuntosi kanssa.
"Harhoissaan höperehtiviä oikaisen."
Et sinä oikaise, vaan herjaat niitä, jotka ovat löytäneet elävän Jumalan, kuten minä. Jos Jumala ei olisi vaikuttanut elämässäni jo kauan aikaa, en olisi enää uskossa.
Annat itsestäsi erittäin vastenmielisen kuvan.Minun valloittava persoonani ei ole keskustelun aiheena.
Ole hyvä ja manaa se epäjumalasi esiin!- Pitkäänuskossa
he-ma kirjoitti:
Minun valloittava persoonani ei ole keskustelun aiheena.
Ole hyvä ja manaa se epäjumalasi esiin!"Minun valloittava persoonani ei ole keskustelun aiheena."
Sinä kuitenkin itse harjoitat aggressiivista ja solvaavaa henkilökommentointia. Et ole arvostelun ulkopuolella.
"Ole hyvä ja manaa se epäjumalasi esiin!"
En manaa mitään epäjumalaa esiin, vaan rukoilen elävää ja armahtavaa Jumalaa. Pitkäänuskossa kirjoitti:
"Minun valloittava persoonani ei ole keskustelun aiheena."
Sinä kuitenkin itse harjoitat aggressiivista ja solvaavaa henkilökommentointia. Et ole arvostelun ulkopuolella.
"Ole hyvä ja manaa se epäjumalasi esiin!"
En manaa mitään epäjumalaa esiin, vaan rukoilen elävää ja armahtavaa Jumalaa.Rukoilet epäjumalaasi turhaan, koska olemattomana se ei pysty rukouksiasi kuulemaan, saati sitten vastaamaan niihin.
Typerää saa muuten nimittää typeräksi, jos typerä ei ota onkeensa ja tarkista väärien uskomustensa perusteita.
Olet yhä tervetullut manaamaan esiin sen epäjumalasi. Yhdenkään jumalan edustaja ei kyllä vielä ole onnistunut esiinmanauksess, joten heitä, kuten sinuakin voi hyvällä syyllä nimittää typeräksi epäjumalanpalvojaksi.- Pitkäänuskossa
he-ma kirjoitti:
Rukoilet epäjumalaasi turhaan, koska olemattomana se ei pysty rukouksiasi kuulemaan, saati sitten vastaamaan niihin.
Typerää saa muuten nimittää typeräksi, jos typerä ei ota onkeensa ja tarkista väärien uskomustensa perusteita.
Olet yhä tervetullut manaamaan esiin sen epäjumalasi. Yhdenkään jumalan edustaja ei kyllä vielä ole onnistunut esiinmanauksess, joten heitä, kuten sinuakin voi hyvällä syyllä nimittää typeräksi epäjumalanpalvojaksi.Oletkin aika huvittava tyyppi. 😆
Oma kokemukseni tyrmää sinun väitteesi 100-0.
Vaikka sinä ja kaikki muut demonit jankuttaisitte, ettei Jumalaa ole, se ei tekisi minuun rahtustakaan vaikutusta, kuten sanoin, korkeintaan se vaikuttaisi elämän voimansa menettäneeltä hyttysparvelta. Pitkäänuskossa kirjoitti:
Oletkin aika huvittava tyyppi. 😆
Oma kokemukseni tyrmää sinun väitteesi 100-0.
Vaikka sinä ja kaikki muut demonit jankuttaisitte, ettei Jumalaa ole, se ei tekisi minuun rahtustakaan vaikutusta, kuten sanoin, korkeintaan se vaikuttaisi elämän voimansa menettäneeltä hyttysparvelta.Sinun kokemuksesi on arvoton.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/07/testaa-voiko-aistejasi-hamata
Jumalmato elää päässäsi ja vain siellä. Koeta nyt vaan manata se esiin, silmän takaa kannattaa aloittaa teelusikalla kaivamalla.
Epäjumalallesi olisi selvästi edullista esiintyä edukseen vaikkapa baari-illassa, mutta jostain syystä se pystyy huijaamaan vain teitä reppanoita, joilla aivotoiminta on häiriintynyt.- Pitkäänuskossa
he-ma kirjoitti:
Sinun kokemuksesi on arvoton.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/07/testaa-voiko-aistejasi-hamata
Jumalmato elää päässäsi ja vain siellä. Koeta nyt vaan manata se esiin, silmän takaa kannattaa aloittaa teelusikalla kaivamalla.
Epäjumalallesi olisi selvästi edullista esiintyä edukseen vaikkapa baari-illassa, mutta jostain syystä se pystyy huijaamaan vain teitä reppanoita, joilla aivotoiminta on häiriintynyt.Niinkuin sanoin, hyttyset kuuluvat tulleen jo ilmoille. 😁
Pitkäänuskossa kirjoitti:
Niinkuin sanoin, hyttyset kuuluvat tulleen jo ilmoille. 😁
Manaa nyt vain olevaiseksi se jumalasi, niin kaikki uskovat.
Siihen asti pysyt valehtelijoiden kirjoissa, VALEHTELIJA.- Pitkäänuskossa
he-ma kirjoitti:
Manaa nyt vain olevaiseksi se jumalasi, niin kaikki uskovat.
Siihen asti pysyt valehtelijoiden kirjoissa, VALEHTELIJA.Ei tarvitse manailla, ei.
En voi asialle mitään, ettet ole kokenut Jumalan apua ja huolenpitoa ja johdatusta ja siksi äreilet ja riehut täällä palstalla. No, toivotaan, että se edes vähän auttaa sinua, mutta perusdilemmaasi se ei poista. - Sivusta.seurannut
Ei tarvitse manailla, ei.
En voi asialle mitään, ettet ole kokenut Jumalan apua ja huolenpitoa ja johdatusta ja siksi äreilet ja riehut täällä palstalla. No, toivotaan, että se edes vähän auttaa sinua, mutta perusdilemmaasi se ei poista.Etkö tajua, että "he-ma" on verbaalinen lahjakkuus sinuun verrattuna.
Lisäksi hänellä on on se etu, että hänen väitteensä ovat tosia, sinun lapsekkaita uskomuksia vastaan. - Pitkäänuskossa
Sivusta.seurannut kirjoitti:
Etkö tajua, että "he-ma" on verbaalinen lahjakkuus sinuun verrattuna.
Lisäksi hänellä on on se etu, että hänen väitteensä ovat tosia, sinun lapsekkaita uskomuksia vastaan.Sanakikkailulla ei ole todellakaan mitään merkitystä. Oman elämäni kokemukset Jumalan avusta ja johdatuksesta suorastaan murskaavat kaikki epäuskoiset haahuilut. Substanssilla on merkitystä, ei tyhjillä ja turhilla sanoilla. Mutta kyllä teidän höpötyksistä hyvää viihdettä saa. Siitä kiitän teitä. 😆
Sanakikkailulla ei ole todellakaan mitään merkitystä. Oman elämäni kokemukset Jumalan avusta ja johdatuksesta suorastaan murskaavat kaikki epäuskoiset haahuilut. Substanssilla on merkitystä, ei tyhjillä ja turhilla sanoilla. Mutta kyllä teidän höpötyksistä hyvää viihdettä saa. Siitä kiitän teitä. 😆
En valitettavasti ole edes varbaalinen lahjakkuus, mutta sinun elämäsi kokemukset haihtuvat pakonomaisiksi jeesustumputtamisiksi vieraillessasi vaikkapa lasten syöpäosastolla.
Vaihtoehtoina voin tarjota vanhusten kuolemanodotuspaikkoja tai kehitysvammaisten säilytyslaitoksia, joissa parhaat epäjumalasi luomukset syövät omaa ulostettaan.
Sinä saatanan reppana kuvittelet epäjumalasi olevan hyvä ja oikeudenmukainen!
Iljettävä valehtelija sinä olet.he-ma kirjoitti:
Jankuttamalla epäjumalasi ei muutu oikeaksi.Et etes tunne evankeljumia,kun han kinaat vaan!
tammi24 kirjoitti:
Et etes tunne evankeljumia,kun han kinaat vaan!
Annoit väärän todistuksen taas ja siten taivaspaikkasi olet menettänyt.
Tunnen evankeliumit ja ne ovat todistettavasti väärennöksiä. Niitä ei kirjoittanut silminnäkijä, vaan ne on kirjoitettu vuosikymmeniä väitetyn jeesushahmon kuoleman jälkeen.
Historia ei tunne jeesusta ja raamattu ei ole kirjoitusajankohtansa vuoksi historiallinen dokumentti.
Yritä nyt reppana vanhus ymmärtää, että jumalasi todellakin on epäjumala. Ei kai oikea jumala sallisi minun hänen maailmojenluojauuttaan rienata?he-ma kirjoitti:
Annoit väärän todistuksen taas ja siten taivaspaikkasi olet menettänyt.
Tunnen evankeliumit ja ne ovat todistettavasti väärennöksiä. Niitä ei kirjoittanut silminnäkijä, vaan ne on kirjoitettu vuosikymmeniä väitetyn jeesushahmon kuoleman jälkeen.
Historia ei tunne jeesusta ja raamattu ei ole kirjoitusajankohtansa vuoksi historiallinen dokumentti.
Yritä nyt reppana vanhus ymmärtää, että jumalasi todellakin on epäjumala. Ei kai oikea jumala sallisi minun hänen maailmojenluojauuttaan rienata?Onneksi taivapaikani ei ole muiten varassa,Jeesusksessa se on ja pysyy,hänen rakkaudestaa ei kukaan voi erottaa,tämän maailman mahtitkaan.
- Pitkäänuskossa
he-ma kirjoitti:
En valitettavasti ole edes varbaalinen lahjakkuus, mutta sinun elämäsi kokemukset haihtuvat pakonomaisiksi jeesustumputtamisiksi vieraillessasi vaikkapa lasten syöpäosastolla.
Vaihtoehtoina voin tarjota vanhusten kuolemanodotuspaikkoja tai kehitysvammaisten säilytyslaitoksia, joissa parhaat epäjumalasi luomukset syövät omaa ulostettaan.
Iljettävä valehtelija sinä olet.Minä en kuvittele voivani käsittää kaikkea, mitä tämä Tellus kannattelee. Olen nähnyt yhtä sun toista minäkin, en lähde selostamaan, mutta monenlaisia tragedioita olen nähnyt.
Uskon silti edelleen Jumalaan, joka näkee asiat kokonaisvaltaisesti, eikä kuten me, makaronin kautta.
Omat kokemukseni ovat vain enemmän johdattanut minua Jumalan tykö, joka onkin pitänyt minustakin hyvän huolen.
Minulla ei ole mitään tarvetta valehdella, eikä nujertaa toisia ihmisiä, mutta pilkkaajille kyllä nauran makeasti, tosin säälinsekaisesti. Aitoja etsijöitä tahdon auttaa Jeesuksen luo, jolla on paljon anteeksiantamusta! - Pitkäänuskossa
he-ma kirjoitti:
Iljettävä valehtelija sinä olet.Tarkennan vielä nauruni aihetta väärinkäsitysten välttämiseksi. Minä nauran ja koen huvittuvani siksi, että te jumalattomat tosissanne luulette sanojen vääntelyllä ja teorisoinneillanne horjuttavanne uskoani. Uskoni kyllä perustuu sanoihin, Jumalan sanaan ja sen sisältöön, varsinkin evankeliumin voimaan, mutta koska olen myös saanut kokea monenlaista Jumalan apua, rukousten kautta ja muutenkin, huvitun, kun joku joka ei ole mitään vastaavaa saanut kokea, yrittää epätoivoisesti sanakikkailuilla ja herjoilla minua horjuttaa. Käy kuulkaas ihan päinvastoin, uskoni vain lujittuu ja juurtuu enemmän ja enemmän. Siksi, olen teille nöyrästi kiitollinen!
- Asioitaseuraileva
Aloituksesi on hyvä ja asiallinen, kiitos sinulle.
Valitettavasti tämän palstan ilmapiirin ovat saastuttaneet vihapuheilla ja herjoilla nämä kaksi tapaamassa ihmistä, joilla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja.
Itse jätän väliin aiheen käsittelyn, koska en ole riittävän perehtynyt siihen.
Älä silti lannistu, sinunlaisiasi tarvitaan palstan tervehdyttämiseen.- Asioitaseuraileva
" tapaamaasi ihmistä", piti sanoman.
Joo, tässä keskustelukulttuurissa olisi parantamisen varaa. Yritetään arvostaa toisiamme ja jos joku ymmärtää jonkun asian paremmin, niin yritän parhaani mukaan ottaa sen minäkin huomioon.
- jooeisitäjeesustataas
Aloita siitä että jumalia ei ole muuta kuin ihmisen luomana ja ns. "luominen" on alkukantaisten ihmisten nuotiotarinoita, vailla ensimmäistäkään todistetta.
Hauskaa on, että lukuisissa raamatunkohdissa selvästi ukkosta pidetään jumalana. Tämä on sinänsä ymmärrettävää noina aikoina mutta että edelleen hankaussähköä pidetään jumalana. No, äpäräkultin jumala kyllä onkin suunnilleen yhtä sattumanvarainen ja äkkipikainen. Ettekö alkaisi kutsua jumalaanne yksin tein Thoriksi. jooeisitäjeesustataas kirjoitti:
Aloita siitä että jumalia ei ole muuta kuin ihmisen luomana ja ns. "luominen" on alkukantaisten ihmisten nuotiotarinoita, vailla ensimmäistäkään todistetta.
Hauskaa on, että lukuisissa raamatunkohdissa selvästi ukkosta pidetään jumalana. Tämä on sinänsä ymmärrettävää noina aikoina mutta että edelleen hankaussähköä pidetään jumalana. No, äpäräkultin jumala kyllä onkin suunnilleen yhtä sattumanvarainen ja äkkipikainen. Ettekö alkaisi kutsua jumalaanne yksin tein Thoriksi.Nuo on vain väitteitä. Minä väitän että universumilla on päällikkö, kaikkien galaksien Keisarien Keisari. Jos sellainen on olemassa, niinkuin uskon, niin tällaisen pienen ja syrjäisen maapallon asioiden järjestäminen on hänelle helppoa ja hauskaa ja hän on siitä luonut meille myös runollisen kertomuksen, draaman, kuinka hän sen teki.
Olli.S kirjoitti:
Nuo on vain väitteitä. Minä väitän että universumilla on päällikkö, kaikkien galaksien Keisarien Keisari. Jos sellainen on olemassa, niinkuin uskon, niin tällaisen pienen ja syrjäisen maapallon asioiden järjestäminen on hänelle helppoa ja hauskaa ja hän on siitä luonut meille myös runollisen kertomuksen, draaman, kuinka hän sen teki.
Väitä mitä väität, jos joskus heräät ja huomaat harhasi syvyyden, joudut katumaan mielesi tuotoksia.
Tuossa ylempänä vingut arvostusta ja sitä saat heti kun sen ansaitset - esimerkiksi manaamalla jumalasi esiin. Tehtävä on osoittautunut toistaiseksi mahdottomaksi kaikille uskonharhaisille, mutta ehkä sinä pistät paremmaksi.
Olisihan se melkoista, kun mormoni kaikista lahkoista manaisi jumalan esiin, eikö vain?
Jos et onnistu, sinua pidetään oikeutetusti epäjumalanpalvelijana ja valehtelijana.he-ma kirjoitti:
Väitä mitä väität, jos joskus heräät ja huomaat harhasi syvyyden, joudut katumaan mielesi tuotoksia.
Tuossa ylempänä vingut arvostusta ja sitä saat heti kun sen ansaitset - esimerkiksi manaamalla jumalasi esiin. Tehtävä on osoittautunut toistaiseksi mahdottomaksi kaikille uskonharhaisille, mutta ehkä sinä pistät paremmaksi.
Olisihan se melkoista, kun mormoni kaikista lahkoista manaisi jumalan esiin, eikö vain?
Jos et onnistu, sinua pidetään oikeutetusti epäjumalanpalvelijana ja valehtelijana.Jumala ilmestyy sitten kun Jeesus tulee takaisin ja sen näkee kaikki. Se on julkinen tapahtuma. Siinä on sinulle tarpeeksi manausta. Siihen asti Jumala on salaisuus, koska uskoamme koetellaan, tieto Jumalasta on jokaisen omatunnossa, mutta sen voi kieltää ja olla uskomatta. Mikään tieteessä ei todista hänestä sen enempää kuin häntä vastaankaan. Tieteellistä tietoa ei ole eikä tule. Tähän meidän on tyytyminen.
Siinä olet oikeassa, että kysymys luomiskertomuksen totuudesta palautuu siihen asiaan, onko Jumala olemassa vai ei. Siitä on kysymys. Se on maailmankatsomuksen kysymys, eikä tiede voi sitä vielä ratkaista. Uskonasiat ja tieteen asiat ovat yhteismitattomia.Olli.S kirjoitti:
Jumala ilmestyy sitten kun Jeesus tulee takaisin ja sen näkee kaikki. Se on julkinen tapahtuma. Siinä on sinulle tarpeeksi manausta. Siihen asti Jumala on salaisuus, koska uskoamme koetellaan, tieto Jumalasta on jokaisen omatunnossa, mutta sen voi kieltää ja olla uskomatta. Mikään tieteessä ei todista hänestä sen enempää kuin häntä vastaankaan. Tieteellistä tietoa ei ole eikä tule. Tähän meidän on tyytyminen.
Siinä olet oikeassa, että kysymys luomiskertomuksen totuudesta palautuu siihen asiaan, onko Jumala olemassa vai ei. Siitä on kysymys. Se on maailmankatsomuksen kysymys, eikä tiede voi sitä vielä ratkaista. Uskonasiat ja tieteen asiat ovat yhteismitattomia.Pysyt siis valehtelijana ja epäjumalanpalvojana yhä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 981211
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku87834Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31764- 66683
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93616- 31593
- 18548
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist15541Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43513- 10466