Huomaan, että kaikki EU vastustajat on kommunistej

Olen huomannut, että jokainen EU:ta vastustava henkilö kirjoittaa
kommunismista ja valtiosta . . . Haloo !
Kommunismissa on oma hierarkia ja määräysvalta, kuka jakaa ja kenelle.
On ihan turha ruikuttaa mistään valtion ja sen johtajien ja omistajien
toiminnasta jos sinulla ei ole mitään valtaa niihin. . . Ulos ne vain sinut
heittäis ja saisit vielä sakot ym. ym.

Yksityinen omistus ja vakuutuspohjainen yhteiskuntajärjestelmä on
paras malli ihmisten kannalta. Muuten varallisuuden ja liiketalouden jako
tapahtuu poliittisin perustein ja muiden arvojen pohjalta.

Minä en edes viitsi keskustella yksinkertaisten persu-kommunistien kanssa
mistään suomalaisesta ja suomi lahkosta. Sillä se on uskonto ja keksitty aihe.
Se on poliittinen huijaus ja ihmisten hyväksikäyttöä.

Siinä järjestelmässä on varmasti ongelmia, kun siinä kukaan ei pysty jakamaan
tasan koskaan ja on kuin kiertokirje, että vetäjät vievät isoimman potin.

Jokainen liiketoimi mikä jaetaan poliittisesti ei voi olla tasa-arvoinen, sillä
maailmassa ei ole tyhmiä ihmisiä varsinkaan kommunismin johdossa.
Poliittiseen johtajuuteen vaaditaan suhteita kieroiluja ja rahaa.

Toki EU:ssa on myös vastaavaa, mutta muut EU maat toimivat suurelta osin
kapitalistisessa ja markkinatalous järjestelmissä. Suomi edustaa toisen
maailmansodan jälkeistä purkamatonta kommunistista ja sosialistista
hallintomallia. >Liiketalous, terveydenhuolto, suomi/valtio-keskeinen uutisointi.

23

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wäinämöinen

Kommunistit ovat reliikkejä kolmessa kääpiöpuolueessa, joilla on toki palstansa Suomi24:ssä. Aloittajjalle kommunisti se näyttää olevan muiden sitä hokevien tapaan joku selkäytimeen iskostunut haukkumasana, jota käytetään kaikista eri mieltä olevista.
      MItä kommunisteihin tulee, niin ainakin entismuotoisen SKP:n puheenjohtaja Aarne Saarinen oli vahvasti EU:hun liittymisen kannalla,
      Itse olen selkeästi EU-myönteinen, vasemmalle kallellaan oleva sitoutumaton.

• Haloo !
      Ei kommunismi ole puolue eikä kommunisti ole jäsen, vaan ajatus
      ja aatemaailma missä valtio ja yhteisö on ennen yksilöä.

Älä yritä harhauttaa, kommunismi on yhteisö ajattelemista jollakin
      aatteella. Kommunistinen puolue voi olla, mutta se ei tarkoita samaa.
      Kommunismi tulee edelleen sanasta kommuuni !

Älä huijaa ihmisiä vai oletko yksinkertainen ?

• Termit_kohdallen

"Kommunismi tulee edelleen sanasta kommuuni !"
        Onhan sitä kommuuniasumista jonkin verran, opiskelijapiireissä ihan kustannusyistä. Vapaaehtoisena, mutta ei pakotettuna. Nämäkö sitten ovat niitä kommunisteja? Mitähän lienevät ne Soinin mainostamat "fillarikommunistit"? Onko niillä yhteiset Jopot?

• SuomenValtio

Hohhoijaa! Eunukki on keksinyt ihan uuden leimaamisnimityksen, kun heiluttelee kommunisti-korttia? Mihinkä natsirasisti- ja Venäjän trolli-kortit jäivät? ;-)

• Mitä-sönkötät

Marxistien hallitsemasta EU:stahan jauhavat EU-vihaajat leimaten kaikki EU-johtajat marxisteiksi.

"Liittovaltio" höpisee omiaan. On samalla tasolla "älyn jättämän2 kanssa. Kumpikaan ei ymmärrä käsitteitä lainkaan.

• Tiedonhalu
        Mitä-sönkötät kirjoitti:

Marxistien hallitsemasta EU:stahan jauhavat EU-vihaajat leimaten kaikki EU-johtajat marxisteiksi.

"Liittovaltio" höpisee omiaan. On samalla tasolla "älyn jättämän2 kanssa. Kumpikaan ei ymmärrä käsitteitä lainkaan.

Kerro sitten mikä on kommunismi ja kommunisti ?
        Ole hyvä !

• OpetetaanLastaTaas
        Mitä-sönkötät kirjoitti:

Sinä ITSE et käsitä, kun et ymmärrä mitä kulttuurimarxismi on! Sehän on hieman harhaanjohtava nimitys, koska kulttuurimarxistit eivät ole tietystikään oikeita marxisteja.

He näet voivat olla ja usein ovatkin jopa hyvin oikeistolaisia talouspolitiikan suhteen. Jotta sen avulla voisivat ajaa muita marxilaisia ja vasemmistolaista arvomaailmaa politiikassaan.

Syyhän on se, että ns. vasemmistoliberaalit eli kulttuurimarxistit tietävät ja jo 60-luvulta asti tunnustivat suunnitelmatalouden täydellisen tappion suhteessa markkinatalouteen eli "kapitalismiin".

Siksi he nielivät "pahimman myrkyn" eli kapitalismin, jotta voisivat tuhota valkoiset, kristilliset kansallisvaltiot, jotka ovat aina olleet marxilaisuuden päävihollisia sekä aatteellisesti että käytännössä.

Opettele perusasiat enne kuin tulet mitään väittämään ja keskustelemaan asioista...

• Parta-Kalle
        OpetetaanLastaTaas kirjoitti:

Sinä ITSE et käsitä, kun et ymmärrä mitä kulttuurimarxismi on! Sehän on hieman harhaanjohtava nimitys, koska kulttuurimarxistit eivät ole tietystikään oikeita marxisteja.

He näet voivat olla ja usein ovatkin jopa hyvin oikeistolaisia talouspolitiikan suhteen. Jotta sen avulla voisivat ajaa muita marxilaisia ja vasemmistolaista arvomaailmaa politiikassaan.

Syyhän on se, että ns. vasemmistoliberaalit eli kulttuurimarxistit tietävät ja jo 60-luvulta asti tunnustivat suunnitelmatalouden täydellisen tappion suhteessa markkinatalouteen eli "kapitalismiin".

Siksi he nielivät "pahimman myrkyn" eli kapitalismin, jotta voisivat tuhota valkoiset, kristilliset kansallisvaltiot, jotka ovat aina olleet marxilaisuuden päävihollisia sekä aatteellisesti että käytännössä.

Opettele perusasiat enne kuin tulet mitään väittämään ja keskustelemaan asioista...

"Kulttuurimarxismi" on täyttä höpinää, samanlaista kuin Soinin käsite "fillarikommunisti" Sopisi etsiä Marxin teoksista kulttuuria koskeviaa ohjeita! Ei taida löytyä. Ei sieltä muuten löydy suosituksia Leninin ja Stalinen politiikallekaan. Esim. Marxin syyttäminen Stalinin hirmutöistä on samaa kuin Jeesuksen syyttäminen inkvisitiosta.

• qåaäzm

Huomaa sinä aloittaja mitä vaan, mutta tässä sinullekin luettavaa:
      Artikkelin ostikko on seuraava:

Luennoitsija nuorille muslimeille Ruotsissa: "Olemme Ruotsissa ainoastaan levittääksemme islamia!"
      "Ruotsiin haltuunotossa ei saa kestää 20 vuotta!"

http://beta.oikeamedia.com/o1-67200

• qåaäzm

Otin jutun siksikin tähän, kun se liippaa läheltä eu:ta siten että eu:han käskee ottamaan rangaistuksen uhalla ukkoa kuin merenmutaa jäsenmaihinsa. Kansat ovat todella päätetty vaihtaa. Tämän kaiken vastustaminen ei edellytä kommunismia millään tavalla. Kommunismi on este maamme tuhon vastustamiselle.

• reservikunnossa

Niin on päätetty, koska tarpeettomat tapetaan. Laitoin tuonne ketjun tästä aloitettavasta operaatiota - siihen tarvitaan tuo yksityistetty terveydenhuolto tappamaan, ei kai sitä nyt tehdä virkamiesvastuulla. Kai ne nyt jotakin on natsisaksasta oppineet, kun siellä on luettu tuomioita ja hirtetty ihmisiä samasta operaatiosta - osasi ne Rooman vallanajan hajoamisongelmankin hoitaa nykyaikaisella tavalla niin että omistavat maiden velkakirjoilla jäsenmaat

Sitä uuunien polttokapasiteettiakin lisätty jo vuosia ja nyt EU-direktiivimääräykset uusiutuvasta luonnonvarasta ovat kohdillaan, kun ei tule hukkalämpöä, vaan näihin on rakennettu lämmön talteenottojärjestelmät niin että lämpö voidaan siirtää talojen lämmitykseen.

Kokeilin, että miten hyvin on varauduttu ja ihan hyvältä näyttää:

Krematorio pölläyttelee savua hautausmaalle – uusi tuhkaamo ... - Yle
        https://yle.fi/uutiset/3-8000303

Savuhaitat ja tungos krematoriossa helpottavat ensi vuonna, kun Levolle valmistuu uusi tuhkaamo. Siihen tulee savukaasujen puhdistulaitteisto. Lisäksi uusi ...
        Poriin aiotaan rakentaa uusi krematorio – hinta neljä miljoonaa euroa ...
        https://yle.fi/uutiset/3-9613531

Poriin jouduttaneen rakentamaan uusi krematorio. Käppärän ... neljä miljoonaa euroa. Rakennustyö voisi alkaa vuonna 2021 ja valmistua vuonna 2022.
        Seinäjoen uusittavassa krematoriossa tuhkataan vähemmän vainajia ...
        https://yle.fi/uutiset/3-7669303

Seinäjoella valmistuu uusi krematorio talven aikana. Vanhan krematorion purkutyöt on aloitettu ja vanha uuni vuodelta 1979 saa siirtyä syrjään. – Vanhassa ...
        [PDF]luvan hakijan ja laitoksen tiedot - Tampereen kaupunki
        www.tampere.fi/material/attachments/uutiskeskus/.../l/.../Ymparistolupahakemus.pdf

Kyseessä on uusi tai vailla YSL:n mukaista lupaa oleva toiminta (YSL 27 §) ... Lamminpään kappeli/krematorio on valmistunut vuonna 1990. Krematoriotilat ovat ...
        Levon uusi krematorio otetaan käyttöön - avoimet ovet lauantaina - ESS
        https://www.ess.fi › Uutiset › Päijät-Häme

15.1.2016 - Levon uusi krematorio Lahdessa on valmistunut ja otetaan käyttöön. Tilat siunataan lauantaina ja silloin krematoriolla on myös avoimet ovet ...
        Levon krematorio käyttöön vuodenvaihteessa - uunissa tuhkataan ...
        https://www.ess.fi › Uutiset › Kotimaa

23.10.2015 - Sen jälkeen krematoriota testataan muutama viikko, ennen kuin se otetaan ... Levon nykyisen krematorion tilalle valmistuu joulukuussa uusi, se ...
        Vatialan uusi krematorio valmistuu vapun tienoilla
        https://kangasalansanomat.fi/vatialan-uusi-krematorio-valmistuu-vapun-tienoilla-33

29.1.2013 - Uusi krematorio tuo Pirkanmaalle lisää kaivattuja tuhkausaikoja. Vähäisten aikojen takia Kangasalta on viety vainajia tuhkattavaksi esimerkiksi ...
        Suomen krematoriot – Wikipedia
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_krematoriot

Suomen krematoriot valmistumisvuosineen: ... Uusi uuni valmistui vuonna 2010 ... Porin uusi krematoriouuni valmistui keväällä 2006 siunauskappelin taakse ...
        Espoon krematorion remontti valmistuu – polttouunien lämpö käy ...
        https://www.lansivayla.fi/.../290290-espoon-krematorion-remontti-valmistuu-polttouu...

29.5.2015 - Krematorioon rakennettiin muun muassa ympäristösäädösten mukainen uusi savukaasujen puhdistusjärjestelmä sekä polttouunien lämmön ...
        Uusi krematorio täyttää ympäristönormit - Uusi Lahti
        https://www.uusilahti.fi › Jutut › Lahesta

15.1.2016 - Levon uusi krematorio on valmistunut ja otetaan käyttöön. Tilat siunataan lauantaina, jolloin krematoriossa on myös avoimet ovet.

• Sukutuhkaus
        reservikunnossa kirjoitti:

Niin on päätetty, koska tarpeettomat tapetaan. Laitoin tuonne ketjun tästä aloitettavasta operaatiota - siihen tarvitaan tuo yksityistetty terveydenhuolto tappamaan, ei kai sitä nyt tehdä virkamiesvastuulla. Kai ne nyt jotakin on natsisaksasta oppineet, kun siellä on luettu tuomioita ja hirtetty ihmisiä samasta operaatiosta - osasi ne Rooman vallanajan hajoamisongelmankin hoitaa nykyaikaisella tavalla niin että omistavat maiden velkakirjoilla jäsenmaat

Sitä uuunien polttokapasiteettiakin lisätty jo vuosia ja nyt EU-direktiivimääräykset uusiutuvasta luonnonvarasta ovat kohdillaan, kun ei tule hukkalämpöä, vaan näihin on rakennettu lämmön talteenottojärjestelmät niin että lämpö voidaan siirtää talojen lämmitykseen.

Kokeilin, että miten hyvin on varauduttu ja ihan hyvältä näyttää:

Krematorio pölläyttelee savua hautausmaalle – uusi tuhkaamo ... - Yle
        https://yle.fi/uutiset/3-8000303

Savuhaitat ja tungos krematoriossa helpottavat ensi vuonna, kun Levolle valmistuu uusi tuhkaamo. Siihen tulee savukaasujen puhdistulaitteisto. Lisäksi uusi ...
        Poriin aiotaan rakentaa uusi krematorio – hinta neljä miljoonaa euroa ...
        https://yle.fi/uutiset/3-9613531

Poriin jouduttaneen rakentamaan uusi krematorio. Käppärän ... neljä miljoonaa euroa. Rakennustyö voisi alkaa vuonna 2021 ja valmistua vuonna 2022.
        Seinäjoen uusittavassa krematoriossa tuhkataan vähemmän vainajia ...
        https://yle.fi/uutiset/3-7669303

Seinäjoella valmistuu uusi krematorio talven aikana. Vanhan krematorion purkutyöt on aloitettu ja vanha uuni vuodelta 1979 saa siirtyä syrjään. – Vanhassa ...
        [PDF]luvan hakijan ja laitoksen tiedot - Tampereen kaupunki
        www.tampere.fi/material/attachments/uutiskeskus/.../l/.../Ymparistolupahakemus.pdf

Kyseessä on uusi tai vailla YSL:n mukaista lupaa oleva toiminta (YSL 27 §) ... Lamminpään kappeli/krematorio on valmistunut vuonna 1990. Krematoriotilat ovat ...
        Levon uusi krematorio otetaan käyttöön - avoimet ovet lauantaina - ESS
        https://www.ess.fi › Uutiset › Päijät-Häme

15.1.2016 - Levon uusi krematorio Lahdessa on valmistunut ja otetaan käyttöön. Tilat siunataan lauantaina ja silloin krematoriolla on myös avoimet ovet ...
        Levon krematorio käyttöön vuodenvaihteessa - uunissa tuhkataan ...
        https://www.ess.fi › Uutiset › Kotimaa

23.10.2015 - Sen jälkeen krematoriota testataan muutama viikko, ennen kuin se otetaan ... Levon nykyisen krematorion tilalle valmistuu joulukuussa uusi, se ...
        Vatialan uusi krematorio valmistuu vapun tienoilla
        https://kangasalansanomat.fi/vatialan-uusi-krematorio-valmistuu-vapun-tienoilla-33

29.1.2013 - Uusi krematorio tuo Pirkanmaalle lisää kaivattuja tuhkausaikoja. Vähäisten aikojen takia Kangasalta on viety vainajia tuhkattavaksi esimerkiksi ...
        Suomen krematoriot – Wikipedia
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_krematoriot

Suomen krematoriot valmistumisvuosineen: ... Uusi uuni valmistui vuonna 2010 ... Porin uusi krematoriouuni valmistui keväällä 2006 siunauskappelin taakse ...
        Espoon krematorion remontti valmistuu – polttouunien lämpö käy ...
        https://www.lansivayla.fi/.../290290-espoon-krematorion-remontti-valmistuu-polttouu...

29.5.2015 - Krematorioon rakennettiin muun muassa ympäristösäädösten mukainen uusi savukaasujen puhdistusjärjestelmä sekä polttouunien lämmön ...
        Uusi krematorio täyttää ympäristönormit - Uusi Lahti
        https://www.uusilahti.fi › Jutut › Lahesta

15.1.2016 - Levon uusi krematorio on valmistunut ja otetaan käyttöön. Tilat siunataan lauantaina, jolloin krematoriossa on myös avoimet ovet.

Huh-huh, onhan niitä kaikenlaisia fetissejä, mutta krematoriofetisismistä en ole ennen kuullut. Onko sukusi ilmoittaunut koekäyttäjiksi?

• mitenvaikutat

Ja muistakaa äänestämällä voi vaikuttaa!

Mutta vain siihen, että poliitikoille annetaan mandaatti tehdä ihan mitä vaan!

Jos ei äänestetä - ei ole mandaattia.

Ainoa tapa vaikuttaa.

• Maksaja

Unionin vastustajat ovat persuja ja väyrysläisiä kepulaisia. Muissa eduskuntapuolueissa ei heitä ole. Sinisetkin ovat jo realisteja.

• eitarvitseedespuoluetta

Ja sinä vain yksinkertaisesti idiootti.

• annamunkaikkikestää

Eikös se EUnukkilandia juuri niin teekin? Päättää kenelle jaetaan ja kuinka paljon. "Sulle, mulle, mulle, mulle, mulle, mulle, sulle, mulle, mulle, mulle...." Mitä mahtaa sanoa suurtyöttömyydestä kärsivä kansanosamme?

• Wau, No nyt me päästään asiaan Wau !

""#"annamunkaikkikestää
        21.5.2018 16:19

UUSI
        Eikös se EUnukkilandia juuri niin teekin? Päättää kenelle jaetaan ja kuinka paljon. "Sulle, mulle, mulle, mulle, mulle, mulle, sulle, mulle, mulle, mulle...." Mitä mahtaa sanoa suurtyöttömyydestä kärsivä kansanosamme? "" ###""

Kenet ajattelit jakamaan Huhtasaaren vai rehti ja reilun soinnin ja todella luotettavan
        Putkonen vai ? ?
        Ha ha ha haaaa.....

Kun minä jaan niin sitten kaikki saavat tasan vai ja kun Te minua äänestätte vai ? ?
        Sitten ei ole välistävetäjiä ja sillai vai ja minä palkkaan 10 000 uutta kyttää .. . .. ?

• Kerro nyt " annamullekommunismi ja heti mä jaan "
        Kerro nyt, kun päästiin aiheeseen miten sinun kommunismissa jaetaan ja
        kuka jakaa ?
        Huutako Persu siellä suomalainen marks ja huhtasaari jakaa vai miten ?
        Suomalainen suomalainen ja sitten jaetaan vai ?
        Sä olet tosi tyhmä jos et pysty vastaamaan alla mulle heti ?

• Sulle kävi yhtä huonosti, kuin yhdelle tyhmälle kaverille kerran.
        Se häpäisi itsensä samaan asiaan. Sen pää oli pilvessä ja se kertoi,
        että sitten ei ole siipeilijöitä ja pummilla matkaajia ja muita ja rötösherrat
        laitetaan linnaan ja kaikkea sillä lailla ja se oli hurmoksessa.

Pudotin poijan julkisesti ja sanoin, että kuka heittää heidät vankilaan ja
        kuka sitten jakaa ? ?

• älyäläjätä

Huomaan että kaikki kommunistit eivät ole EU vastaisia.
      Esimerkiksi Liittovaltio kommunisti kannattaa Neuvostoliitto
      tapaista poliittista systeemiä joka kuoli keskosena.
      Ei EUvosto liittoa.

• Ugga-Bugga

Taisi se äly jättää kumminkin rukouksestasi huolimatta.

• Tuossa juuri Annamulle kirjoitti listan EU:n miinukset ja suurin osa oli
        kommunismi-ideologiaa ja osa taas niitä aatteista ja hallinto järjestelmistä
        riippumattomia huonoja asioita ja osa taas oli ihan valheita jo yksilö vapauden
        osalta. Hän kirjoitti, että EU vie yksilövapauden ym. ym.

Onko hän sun Toveri ?

• Liittovaltio kirjoitti:

Tuossa juuri Annamulle kirjoitti listan EU:n miinukset ja suurin osa oli
        kommunismi-ideologiaa ja osa taas niitä aatteista ja hallinto järjestelmistä
        riippumattomia huonoja asioita ja osa taas oli ihan valheita jo yksilö vapauden
        osalta. Hän kirjoitti, että EU vie yksilövapauden ym. ym.

Onko hän sun Toveri ?

Ilta-sanomissa oli otsikko:
        Suvin postiluukusta kolahti tyly heippalappu: ”WC:n hanaa ei saa käyttää kello 21–08”

Ajatelkaa, kuinka onnellisia me olemme me joilla on vain ulkomaalaisia naapureita.
        Meillä ei ole mitään ongelmaa ja katsoin yhden tuttavan tykönä, kun ulkomaalaiset
        piti grillijuhlia viime kesänä Grillikatoksessa ja kuinka ollakkaan, kun kello tuli kymmenen,
        niin samainen suomi ja suomalaisämmä tuli sinne huutelemaan hiljaisuutta ja muuta.

Se samainen ämmä käräytti myös minun autoni kerran pysäköinninvalvojille ja voin taata
        ja alleviivata, että se oli se suomalainen ämmä, koska alueella muut taisi olla ulkomaalaisia.
        Sanoin asiasta sille ämmälle julkisesti myöhemmin ja sanoin, että meinaatko, että nämä
        ulkomaalaiset olisivat parkki-kyttiä soitelleet ? VAI ?

Siihen taloyhtiöön tuli rauha, kun se suomalainen ämmä sitten muutti siitä pois.
        Se on totta, Te olette omaa rotuanne Te suomalaiset ja Teidän päänne ja jopa Teidän
        Geeninne voi olla jostakin pask*** kaivettu ja vielä kommunisteja. Olenhan minä toki
        syntynyt täällä ja lapsen on myös syntyneet, mutta ei ne mitään suomalaisia ole.
        Rekisterissä kyllä, mutta muuten ei.

Minun elämä helpottui myös, kun se suomalainen lähti minun alapuolelta hevon****
        Tilalle tuli ulkomaalaisia ja ei ole enään ongelmia ja kaikki on hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      252
      5162
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      125
      2303
    3. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      236
      2008
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      64
      1834
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1680
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      188
      1547
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      54
      1434
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      62
      1349
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1311
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1181
    Aihe