Kirjelmiä Cecilia Paynelle
Luin teininä Simone de Beauvoirin kirjallisuutta kuvitellen olevani hän. Eläydyin vahvasti Pariisin silloiseen ilmapiiriin ja sen älylliseen ulkoasuun, joka oli tunkkainen piipputupakan savusta ja valvotuista öistä, kaikesta keskustelusta voipunut ja kyntensä halkaissut konekirjoittamisen riemusta.
Samaan aikaan Virginia Wolfin kaidat ja surulliset kasvot katselivat minua huoneeni seinältä; hän nojasi kirjoittavaan käteensä kuin ihminen, joka on nähnyt kaiken ja pettynyt näkemäänsä. Silmissä oli surumielistä raukeutta ja rauhaa, jota ihailin, ja jollaisena halusin hänen minut näkevän, tauotta.
Siinä mielessä Simone oli kuin toista maata suurkaupungin vilisevällä kadulla, joka oli kuin häntä varten rakennettu, niin kuin sivilisaatio olisi ollut kehittynyt juuri Simonea ja Simonen kaltaisia naisia varten. Naisia, jotka eivät vain nouse, vaan osaavat kävellä ilmassa koskettamatta maata. Hän oli minulle ihme, sillä ymmärsin ihmeiden olevan totta, ja että kaikki tämä oli sittenkin totta, minkä olin ajatellut olevan osa henkilökohtaista ihmettä.
Minulle Simone oli huoneeni verhoista se toinen, ja Virginia tämä seuraava. Välistä avautui ulos näkymä, oma maailma. Olin seitsemän ja unohtanut rukoilemisen taidon. Näin vain auringon.
(Hihitystä)
Jokapäiväiset
0
83
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1432946- 502432
- 1072391
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382101- 981627
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2341614Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141478Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4101472Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81449R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi191251