Huhtasaaren gradusta...

Yhden kerran kommentoin, koska näyttää olevan yksi pääaiheista täällä. Kas kummaa...

Kasvatustieteellisen tiedekunnan gradut ovat suurimmalta osalta lähinnä ajanhukkaa ja roskaa. Uskallan sanoa tämän, sillä olen itsekin sellaisen joutunut väsäämään edellisen vuosituhannen puolella. Tehtyä kuitenkin tuli ja se siitä. Itse opettajan työn kanssa gradulla on hyvin vähän tekemistä. Eri asia olisi se, jos olisin jäänyt tutkijaksi.

Plagiointi ei ole ollut sallittua missään vaiheessa. Kun Huhtasaari on graduaan tehnyt, säännöt ovat olleet samat. Todennäköisesti Laurakin on halunnut vain nopeasti valmistua ja ennen tarkempaa selvitystä en halua kommentoida sitä, miten tietoinen hän ehkä on ollut toimintansa virheellisyydestä - jos toiminta todetaan virheelliseksi. Jos plagiointi on ollut tietoista ja noin laajaa, gradun tarkistajan olisi se pitä'nyt huomata. Siellä se räikein virhe on tehty.

Jyväskylän yliopiston kannaltakin tilanne on kiusallinen. Halua laajempiin tutkimuksiin ei varmasti olisi ilman julkisuuden painetta. Virheitä löytyy tasan tarkkaan muistakin graduista. Nykyisinhän plagiointi on vaikeampaa, kun työt tarkistaa plagioinnin varalta tietokone, joka on tehokas ja lahjomaton.

Sehän on selvää, että Huhtasaaren kannatus ei laske, olipa tulos mikä tahansa. Persujen keskuudessa riman ali meneminen tämän tyyppisten pikku juttujen suhteen on kai lähnnä hyve ja suuri enemmistö ei tietäne edes sitä, mikä koko gradu on.

Se minusta on koomista, jos uskovaiset ihmiset pitävät epärehellisyyttä hyvänä asiana. Mitään uutta toki sen kaltainen ajattelu ei täällä ole, ikävä kyllä.

68

706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TotuusSattuuQC

"Jos plagiointi on ollut tietoista ja noin laajaa, gradun tarkistajan olisi se pitä'nyt huomata. Siellä se räikein virhe on tehty. "

Jos lainattu teksti on ollut toisesta "rivi-gradusta" jota gradun ohjaaja ei ole itse edes ohjannut, voi ilman tietokoneella tehtävää tarkistusta plagiointia olla hankala havaita. Tuskin kukaan voi muistaa kaikissa muissa graduissa ollutta tekstiä. Eri asia on jos plagioitu teksti on jostain oikeasta julkaistusta tutkimuksesta jonka sisältö pitäisi ohjaajalla olla tiedossa.

• tarkkatyttösiison

Tänään MTV:n aamuteeveessä Huhtasaarta haastateltiin ja tärkeä uusi tieto oli, mitä en itsekään vielä tiennyt oli, että Laura oli saanut gradun teettäjältä ohjeet, että tulee käyttää primaarista lähdettä, ei sekundaarilähdettä. Tässä työssähän Simpasen työ oli sekundaarilähde, jossa myös Simpanen oli käyttänyt samaa primaarilähdettä kuin Huhtasaari.

Yleensäkin naiset ovat tarkkoja ohjeille tässä vaiheessa, kun ollaan valmistumassa ja siispä myös Huhtasaari noudatti tarkkaan ohjaajan ohjetta.

• AsiatOikeallaNimellä
        tarkkatyttösiison kirjoitti:

Tänään MTV:n aamuteeveessä Huhtasaarta haastateltiin ja tärkeä uusi tieto oli, mitä en itsekään vielä tiennyt oli, että Laura oli saanut gradun teettäjältä ohjeet, että tulee käyttää primaarista lähdettä, ei sekundaarilähdettä. Tässä työssähän Simpasen työ oli sekundaarilähde, jossa myös Simpanen oli käyttänyt samaa primaarilähdettä kuin Huhtasaari.

Yleensäkin naiset ovat tarkkoja ohjeille tässä vaiheessa, kun ollaan valmistumassa ja siispä myös Huhtasaari noudatti tarkkaan ohjaajan ohjetta.

Kysehän ei tietääkseni ole primäärilähteestä, vaan Simpasen gradun suorasta kopioinnista ilman lähdeviitteitä.

• tarkkatyttösiison kirjoitti:

Tässä tuo haastattelu

https://www.mtv.fi/uutiset/huomentasuomi

• näinonainatapana
        AsiatOikeallaNimellä kirjoitti:

Kysehän ei tietääkseni ole primäärilähteestä, vaan Simpasen gradun suorasta kopioinnista ilman lähdeviitteitä.

"Kysehän ei tietääkseni ole primäärilähteestä, vaan Simpasen gradun suorasta kopioinnista ilman lähdeviitteitä."

Sekä Simpanen että Huhtasaari käyttivät samaa primaarilähdettä samoin sanoin, tietenkin, koska lähde oli sama.

• hyvähuomio
        näinonainatapana kirjoitti:

"Kysehän ei tietääkseni ole primäärilähteestä, vaan Simpasen gradun suorasta kopioinnista ilman lähdeviitteitä."

Sekä Simpanen että Huhtasaari käyttivät samaa primaarilähdettä samoin sanoin, tietenkin, koska lähde oli sama.

Niin, Simpanen on yhtälailla blagioija jos on Huhtasaarikin.

• Persukirotustatio
        hyvähuomio kirjoitti:

Niin, Simpanen on yhtälailla blagioija jos on Huhtasaarikin.

Mikä on blagioija?

• Hikkapeliitta
        Persukirotustatio kirjoitti:

Mikä on blagioija?

Se on pianovirhe.

• Kaaskas
        Hikkapeliitta kirjoitti:

Se on pianovirhe.

Luikuri-Laura on panovirhe.

• Kierokorkkiruuvi
        näinonainatapana kirjoitti:

Kyllä se näin on, käyttivät ainoaa suomennettua kirjaa, niin tällöin lainattu kohta on pakosti tismalleen samanlainen.

Luin kyseisen kirjan läpi, tavallaan rotuoppikirjaksikin voisi sanoa.

• raptor

Juu evoluutio plagioi itseään jatkuvasti

• rapt

Joten L: n keissi kuuluu luonnonvalintaan ja selviytymiseen.
        D- nistit ei usko edes omaa oppiaan

• LauranPuolella

• Olen kanssasi samaa mieltä, ja nimenomaan opinnäytetöiden tarkistamisen laadun tärkeydestä. Osaavat töiden tarkastajat saattavat pystyä oikeaan osuneeseen plagiointiepäilyyn ilman tarkistusohjelmaakin.

Syylliseksi ei ketään voi tuomita, ennen kuin epäily tai syytös on asianmukaisesti tutkittu. Tarkkuus ja rehellisyys kuuluvat tieteellisessä esityksessä asiaan. Puutteet tarkkuudessa ovat ehkä ymmärrettäviä. Eihän kyse sentään ole väitöskirjasta. Mutta lyhyimmässäkin esseessä on jo pitänyt opetella rehellisyys.

• Kierokorkkiruuvi

Mitäpä jos alettaisiin vaatia gradun tekemiseen ihan omaa tutkmustyötä??

Ei tulisi plagiointi syytteitä kun lähteenä olisi oma tutkmustyö ja päätelmät.

Taitais olla, että graduja valmistuisi 10/vuosi.

• tuleva-bisnes

Eihän noilla graduilla ole mitään arvoa? Eikö niiden tekemiseen saa käyttää googlee? Eli periaatteessa joku vois elättää itsensä myymällä graduja?
      Maksu vastta läpäisyn jälkeen? Mitä parempi sen kovempi hinta? eikö meillä työttömiä opettajiakin tuhansia? Ei kai niiltä montaa päivää per "tilaus" kuluis?
      Ja voishan ne hiljasimpina päivinä kirjoittaa noita "graduja" varastoon möis sitten sesonki aikana
      Valmiina "pohjina" vois käyttää ruottalaisten, ranskalaisten jne kirjottamii "lopputöitä".

• gradu-huoraaminen

Myyhän jotkut itseäänkin ja toiset hyväksikäyttävät myyjän avuja omaksi hyväkseen. Jotkut epärehelliset jättävät maksamatta. Siinä sitten tuo epärehellinen asiakas myy tavallaan sielunsa saatanalle.

Se on tuon gradun plagionnin kanssa vähän sama juttu kuin huorissa käymisenkin. Se on ihan ok. jos et jää kinni.
        Mutta jos jäät huorissa käymisestä kiinni niin että olet jättänyt vielä maksamatta, niin sitä ei siitten hyvä heilu. Ja se on saatanan tosi.

• Helvetin_tuleen

Kyseessä ei olekaan rikos jonka maallinen oikeusistuin hoitaa, vaan moraalinen rike - SYNTI, josta joutuu tuomiolle viimeistään Pietarin portilla.

Kirjoitusvirheineen kuulu kopioineen toisen työn hedelmät.

Huijaaminen on SYNTIÄ!

• Näitä_nähneenä

"Se minusta on koomista, jos uskovaiset ihmiset pitävät epärehellisyyttä hyvänä asiana. Mitään uutta toki sen kaltainen ajattelu ei täällä ole, ikävä kyllä."

Ainakin fundamentalistien kanssa keskustellessa tulee aina lopulta eteen tilanne, missä heidän epärehellisyytensä käy ilmi. Joillekin se usko vain antaa uskomattomia erivapauksia. Olen oppinut ymmärtämään tämän asian enkä viitsi siitä enää pöyristyä.

Kun on tarpeeksi alla kokemusta tuosta noiden touhun seuraamisesta, niin voi jo hyvällä omallatunnolla todeta, ettei yhtäkään heistä ole juuri syytä ottaa vakavasti. Menisi itseltä jo tekopyhyyden puolelle sitten joka kerta olla hämmästelevinään sitä miten epärehellisiä he voivat olla, kun asia kerran on jo varsin hyvin tiedossa.

Tässä graduasiassakin on ollut alusta asti selvää ainakin se, että tulipa lopputulos olemaan mikä hyvänsä, niin nuo "uskovat" vääntävät sen voitokseen - siis omissa puheissaan. Jos Huhtasaari todetaan syyttömäksi, mitä en täysin usko, koska onhan plagiointi jo tässä vaiheessa varsin ilmeistä, mutta jos gradua ei mitätöidä, niin "uskovat" julistavat, että kaikki oli muka täysin kunnossa. Jos gradu mitätöidään, niin sitten he tulevat syyttämään päätöksen tehneitä esim. kulttuurimarxismista.

Toinen mainio esimerkki tästä heidän touhustaan on tuo Haaviston väliaikaisesti professuurista kyseleminen, että mikäs professori ylioppilas voi olla - vaikka asia on selitetty juurta jaksaen ja moneen kertaan. Olettaen, että hihhuli edes voisi olla normijärkinen, niin sitten hänen pitäisi jo ymmärtää, ettei tässä asiassa ole kukaan tarkoittanut, että Haavistolla olisi ollut jokin samanlainen professuuri kuin vaikkapa yliopistossa tutkivilla ja opettavilla tohtoreilla voi olla, vaan kuten on selitetty jo monesti, niin kyse on ollut jonkin tahon tarjoamasta väliaikaisnimityksestä väliaikaista virkaa varten, mikä ei edellytä tohtorintutkintoa. Vain epärehellinen paskanjauhaja jatkaa kysymysten jankuttamista noinkin selvästä asiasta sen jälkeen kun hänen tietämättömytensä asiasta on ensimmäisen kerran poistettu.

• whatf

Miksi sitten pyörit tällä foorumilla, joka on pääosin aivan skeidaa. Ja itse en voi hyväksyä valehtelemista ja vilppiä, kuten ei myöskään suurin osa ihmisistä. Ihan säälittävä korskeilija koko Huhtis. Miten lienee lapsilleen selitelleen. Ei tule heistäkään terveitä.

• Näitä_nähneenä
        whatf kirjoitti:

Miksi sitten pyörit tällä foorumilla, joka on pääosin aivan skeidaa. Ja itse en voi hyväksyä valehtelemista ja vilppiä, kuten ei myöskään suurin osa ihmisistä. Ihan säälittävä korskeilija koko Huhtis. Miten lienee lapsilleen selitelleen. Ei tule heistäkään terveitä.

Minä puhuin yllä hihhuleista, en kaikista uskovista enkä varsinkaan kaikista foorumilaisista. Kommentoin tuossa järkevän kirjoittelijan tekemään aloitukseen. Kommentillani ja "pyörimiselläni" täällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että hihhulien osalta tämä foorumin touhu on skeidaa. Ei minulla ole mitään syytä hylätä mahdollisuutta silloin tällöin viestiä tiettyjen ihmisten kanssa vaikka jotkut muut ihmiset olisivatkin aivan huuhaasakkia. Niin, eli sitä minä tässä vain "pyörin".

• Juustokuu

Persuus on kuin joku fanaattisen uskonlahko. Mikään järkipuhe ei tehoa. Kuu on juustoa, jos Mestari tai Laura niin sanovat. Täytyy olla jonkin asteen idiootti, jos persuksi rupeaa.

• Kerrotko minä Persujen politiikassa on sellaista mitä sinä et hyväksy 🤓

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Kerrotko minä Persujen politiikassa on sellaista mitä sinä et hyväksy 🤓

"Kerrotko minä"
        Kaksi kertaa saman päivän aikana käytät "mitä" sanan sijasta "minä"-sanaa. Mistä moinen lipsuminen?

• lipsuslapsus kirjoitti:

"Kerrotko minä"
        Kaksi kertaa saman päivän aikana käytät "mitä" sanan sijasta "minä"-sanaa. Mistä moinen lipsuminen?

Kerrotko sinä Persujen politiikassa on sellaista mitä sinä et hyväksy 🤓

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Kerrotko sinä Persujen politiikassa on sellaista mitä sinä et hyväksy 🤓

Esimerkiksi sellaista, että heidän kannattajilla on selkeitä suomen kielen kirjoittamiseen liittyviä ongelmia.

Esimerkiksi sellaista, että heidän kannattajilla on selkeitä suomen kielen kirjoittamiseen liittyviä ongelmia.

Tämäkö on taitosi keskustella😏❓

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Tämäkö on taitosi keskustella😏❓

Opettele kirjoittamaan, niin keskustellaan.
        Tässä näyte suomen kielen taidoistasi.
        "Kerrotko sinä Persujen politiikassa on sellaista mitä sinä et hyväksy"

Opettele kirjoittamaan, niin keskustellaan.
        Tässä näyte suomen kielen taidoistasi.
        "Kerrotko sinä Persujen politiikassa on sellaista mitä sinä et hyväksy"

Yritä nyt hyvä ihminen edes yrittää käyttäytyä kun kerran asiaan otit kantaa.
        Vai riittäkö taitosi vain suunsoittoon 😳❓

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Yritä nyt hyvä ihminen edes yrittää käyttäytyä kun kerran asiaan otit kantaa.
        Vai riittäkö taitosi vain suunsoittoon 😳❓

"Yritä nyt hyvä ihminen edes yrittää käyttäytyä kun kerran asiaan otit kantaa."
        Loistava suomen kielen taitojesi esittely jatkuu.

Palataanko sitten Persuihin kun olet voittanut tuon mankasi 🤓❓

Palataanko sitten Persuihin kun olet voittanut tuon maniasi 🤓❓

• irvittävälle
        lipsuslapsus kirjoitti:

Mikset kirjoita InhottavaRealisti nikilläsi?

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Palataanko sitten Persuihin kun olet voittanut tuon maniasi 🤓❓

En ole persuista keskustellut, niin vaikea siihen on palata.

En ole persuista keskustellut, niin vaikea siihen on palata.

Mistä sitten keskustelet IR😳❓

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Mistä sitten keskustelet IR😳❓

Miksi kysyt minulta mistä IR haluaa keskustella?

Miksi kysyt minulta mistä IR haluaa keskustella?

Sanoppas se😂😂😂

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Sanoppas se😂😂😂

Onko sinulla nuppi pahemminkin sekaisin, kun kyselet ja kommentoit noin typeriä? Se kyllä selittäisi kirjoitusvirheesi ja puuttuvat sanat.

Onko sinulla nuppi pahemminkin sekaisin, kun kyselet ja kommentoit noin typeriä? Se kyllä selittäisi kirjoitusvirheesi ja puuttuvat sanat.

Ei kuule, minä olen ihan terve ja tasapainoinen 😉
        Mutta sinun tapasi nokkia on erikoinen. Kerro toki miksi olen ansainnut huomiosi ja aikasi.

• syyjaseuraus

Ajojahti johtuu osittain hallituksen huonosta asioidenhoidosta, näin saadaa huomio epäolennaisuuteen, Suomen talouden ja tasavertaisuuden heikentämisen sijaan, sekä vaaliloanheitto on myöskin alkanut kun kaivellaan joskus huhujen mukaan tapahtuneita.
      Miksi kukaan ei kaivele esim lahtariaikoja ja työväestön kansanmurhaa sata vuotta sitten

• Hallitus on saanut Suomen nousuun ja työttömille mutta oppositio räyskyttää 😏

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Hallitus on saanut Suomen nousuun ja työttömille mutta oppositio räyskyttää 😏

"Hallitus on saanut Suomen nousuun ja työttömille"
        Yritä edes!

• Raybann
        usko.vainen kirjoitti:

Totta, siellähän oppositiossa ne persut räksyttää...

"Hallitus on saanut Suomen nousuun ja työttömille"
        Yritä edes!

Mitä tekisit tällä hetkellä jos et kyttäisi täällä kirjoitusvirheitäni🤗❓

• Raybann kirjoitti:

Totta, siellähän oppositiossa ne persut räksyttää...

Minusta Persut tekevät hyvää oppositiopolitiikkaa kuten KD:kin 🤓

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Mitä tekisit tällä hetkellä jos et kyttäisi täällä kirjoitusvirheitäni🤗❓

Ei niitä tarvitse edes kytätä, ihan tarjottimelta niitä tarjoilet.

Ei niitä tarvitse edes kytätä, ihan tarjottimelta niitä tarjoilet.

Niin, jotkut asiat voi hakutessan myös ohiittaa mutta sinä haluat nokkia minua.
        Haluatko keskistella motiiveistasi🤓❓

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Niin, jotkut asiat voi hakutessan myös ohiittaa mutta sinä haluat nokkia minua.
        Haluatko keskistella motiiveistasi🤓❓

"hakutessan", "ohiittaa" ja "keskistella"

"hakutessan", "ohiittaa" ja "keskistella"

Niin, voitko vastata siihen mitä kysyin koska ihan varmasti ymmärsit sen 😉❓

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Niin, voitko vastata siihen mitä kysyin koska ihan varmasti ymmärsit sen 😉❓

Antaa sinun kaltaiselle huomiohuoralle kaipaamaasi huomiota.

Antaa sinun kaltaiselle huomiohuoralle kaipaamaasi huomiota.

Tarkoitatko, että tällä palstalla kirjoittavat ovat huomiohuoria, myös sinä 😳❓

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Tarkoitatko, että tällä palstalla kirjoittavat ovat huomiohuoria, myös sinä 😳❓

Ainoastaan sinä.

Ainoastaan sinä.

Kerrotko miten minä ja sinä eroamme tuossa asiassa🤓❓ Paitsi, ett minulla on pokkaa kirjoittaa rekatulla nikilläni😉

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Kerrotko miten minä ja sinä eroamme tuossa asiassa🤓❓ Paitsi, ett minulla on pokkaa kirjoittaa rekatulla nikilläni😉

Eroamme siinä, että sinä olet täällä päivittäin usean tunnin ajan. Minä en ole tällä palstalla joka päivä, en edes joka toinen päivä. Sinulla on rekattu nikki ja varmaan tuhat muuta rekkaamatonta nikkiä. Minulla ei ole rekattua nikkiä, eikä tule olemaan.

Eroamme siinä, että sinä olet täällä päivittäin usean tunnin ajan. Minä en ole tällä palstalla joka päivä, en edes joka toinen päivä. Sinulla on rekattu nikki ja varmaan tuhat muuta rekkaamatonta nikkiä. Minulla ei ole rekattua nikkiä, eikä tule olemaan.

Eroamme siinä, että minä käytän rekattua nikkiäni ja sinä satoja multinikkejä😉
        Minun ei tarviste olla tällä palstalla vaan palsta kulkee mukanani.
        Suosittelen sinullekin rekatun nikin käyttämistä niin sinun on helpompi kontroloida itseäsi😉
        No, kerro toki mikä minussa sinua kiinnostaa.

• lipsuslapsus
        usko.vainen kirjoitti:

Eroamme siinä, että minä käytän rekattua nikkiäni ja sinä satoja multinikkejä😉
        Minun ei tarviste olla tällä palstalla vaan palsta kulkee mukanani.
        Suosittelen sinullekin rekatun nikin käyttämistä niin sinun on helpompi kontroloida itseäsi😉
        No, kerro toki mikä minussa sinua kiinnostaa.

Olen varmasti käyttänyt 40-50 kertakäyttönikkiä, so what? Haluat, että rekkaisin nikin, jotta sinä voisit paremmin kontrolloida minua. Pitää taas mennä. Palaan palstoille taas muutaman päivän päästä katsomaan miten palsta on seurannut mukanasi.

Olen varmasti käyttänyt 40-50 kertakäyttönikkiä, so what? Haluat, että rekkaisin nikin, jotta sinä voisit paremmin kontrolloida minua. Pitää taas mennä. Palaan palstoille taas muutaman päivän päästä katsomaan miten palsta on seurannut mukanasi.

Eipä ollut kovin vakuuttavaa keskustelutaitoa sinulta 😂

Unohdit kertoa mikä minussa sinua kiinnostaa, että oikein seurata pitää 🤓

• Kierokorkkiruuvi
        usko.vainen kirjoitti:

Ai oikeinko suomen hallitus saanut maailmanlaajuisen noususuhdanteen aikaan? Sallithan , että naurahdan hyvälle vitsillesi ja toivottavasti poistat silmiltäsi ne hallituskliimaksilasit.

Suomea viedään kovaa kyytiä liittovaltiokuntoon ja mallia otetaan enimmäkseen usasta.

• Kierokorkkiruuvi kirjoitti:

Ai oikeinko suomen hallitus saanut maailmanlaajuisen noususuhdanteen aikaan? Sallithan , että naurahdan hyvälle vitsillesi ja toivottavasti poistat silmiltäsi ne hallituskliimaksilasit.

Suomea viedään kovaa kyytiä liittovaltiokuntoon ja mallia otetaan enimmäkseen usasta.

Kyllä, porvarihallitus on saanut Suomen nousuun ja ihmiset töihin. Sossupolitiikka ei koskaan ole maalle hyväksi.

Hallitus ei ole viemässä Suomea liittovaltioon vaan puolueet. Onko muuten vassut vastustaneet liittovaltiokehitystä🤓❓

• InhottavaRealistieikirj
        usko.vainen kirjoitti:

Kyllä, porvarihallitus on saanut Suomen nousuun ja ihmiset töihin. Sossupolitiikka ei koskaan ole maalle hyväksi.

Hallitus ei ole viemässä Suomea liittovaltioon vaan puolueet. Onko muuten vassut vastustaneet liittovaltiokehitystä🤓❓

Mitkä hallituksen toimet ovat erityisesti asiantuntijoiden mukaan vaikuttaneet myönteisesti Suomen taloustilanteeseen? Ovatko vientiyritykset myös laajalti asian todenneet?

Onko se aina hallituksen ansiota, kun talous lähtee taantuman jälkeen nousuun?

• InhottavaRealistieikirj kirjoitti:

Mitkä hallituksen toimet ovat erityisesti asiantuntijoiden mukaan vaikuttaneet myönteisesti Suomen taloustilanteeseen? Ovatko vientiyritykset myös laajalti asian todenneet?

Onko se aina hallituksen ansiota, kun talous lähtee taantuman jälkeen nousuun?

Selvää on, että Suomella ja kaikilla mailla menee aina paremmin kun on porvarihallitus 🤓

• InhottavaRealistieikirj
        usko.vainen kirjoitti:

Selvää on, että Suomella ja kaikilla mailla menee aina paremmin kun on porvarihallitus 🤓

Typerä vastauksesi palauttikin nopeasti mieleeni sen, miksi kanssasi on turha yrittää minkäänlaista keskustelua. Säälittävää.

Moi moi.

• InhottavaRealistieikirj kirjoitti:

Typerä vastauksesi palauttikin nopeasti mieleeni sen, miksi kanssasi on turha yrittää minkäänlaista keskustelua. Säälittävää.

Moi moi.

Kiva, minäkään en välitä kuunnella typerää motkotustasi 😂

• usko.vainen kirjoitti:

Kiva, minäkään en välitä kuunnella typerää motkotustasi 😂

Sinun ei kuules ole tarvinnut hirveästi minun "motkotuksiani" lukea eikä varsinkaan "kuunnella". Poikkean ilmeisesti useista täällä pyörivistä ihmisistä siinä mielessä, että minulla kuitenkin on palstan ulkopuolista elämääkin. Ymmärrän kyllä sen ajatuksen tuntuvan Sinusta ehkä oudolta. En ole viitsinyt paljoa täällä pyöriä, sillä elämässä on kuitenkin muitakin juttuja kuin tämä.

Jos Sinulta pyytää esimerkkejä hallituksen talouspolitiikan hyvistä päätöksistä ja asiantuntijoidenkin sellaisiksi määrittelemistä ratkaisuista, olettaisi Sinunkin kykenevän jotakin sanomaan - kun koko ajan politiikan oikeellisuutta kehut. Se, että et saa sanottua mitään normaalia, kertoo kaiken olennaisen.

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Sinun ei kuules ole tarvinnut hirveästi minun "motkotuksiani" lukea eikä varsinkaan "kuunnella". Poikkean ilmeisesti useista täällä pyörivistä ihmisistä siinä mielessä, että minulla kuitenkin on palstan ulkopuolista elämääkin. Ymmärrän kyllä sen ajatuksen tuntuvan Sinusta ehkä oudolta. En ole viitsinyt paljoa täällä pyöriä, sillä elämässä on kuitenkin muitakin juttuja kuin tämä.

Jos Sinulta pyytää esimerkkejä hallituksen talouspolitiikan hyvistä päätöksistä ja asiantuntijoidenkin sellaisiksi määrittelemistä ratkaisuista, olettaisi Sinunkin kykenevän jotakin sanomaan - kun koko ajan politiikan oikeellisuutta kehut. Se, että et saa sanottua mitään normaalia, kertoo kaiken olennaisen.

Mene polittiikkapalstalle puhumaan politiikkaa äläkä siinä motkota:D

• verratkaa
      • primäärilähde

Niiltäosin ovat kun on käytetty samaa lähdettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4346
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2489
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1627
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      25
      1280
    5. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1187
    6. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      922
    7. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      113
      918
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    9. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      75
      894
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      830
    Aihe