Mark 10:31 "Mutta monet ensimmäiset tulevat olemaan viimeisiä ja viimeiset ensimmäisiä."
Ihmiset siis kiertävät kehää pääsemättä koskaan ylös taivaaseen 😁
Jeesus paradoksi
15
206
Vastaukset
- Sisihm
Usko on todella paradoksi ja mysteeri. Siinä tunteetkin voi vaihdella naurusta itkuun ja kaikkeen siltä väliltä. Kun pienestä tulee suurta ja suuresta pientä,
se tarkoittaa mielenmuutosta ja oikeaa uskon asennetta. Järki ei ymmärrä sitä koska maailmassa pätee erilaiset säännöt.
Raamatun lisäksi joissain kirjoissa esim. Tommy Helsten . .puhutaan sisisestä lapsesta tai sisäisestä ihmisestä.. - selväkuinpläkki
Ei tuossa ole mitään paradoksia. Ensimmäiset tuossa tarkoitaa tietysti niitä uskovia, jotka luulevat olevansa ensimmäisiä - tarkoittaa siis juuri sitä, että paavalilainen okkultinen armouskonto ei vastaa läheltäkään sitä mitä Jeesus on Isä Jumalan valtakunnalla tarkoittanut ja opettanut, joten okkultisin menoin ollaan menossa aivan jonnekin muualle. Ja ne viimeiset, jotka eivät ole ymmärtäneet paavalilaista syntioppia ovatkin sitten ensimmäisiä - veikkaan että tähän ryhmään kuuluu moni, jota uskovaiset sanovatkin ateisteiksi.
Sanoohan Jeesus itse näin jopa Ramatun mukaan - ihme että on sinne edes hyväksytty, ettei ole mitään armo-oppia, vaan kaikki tuomitaan tekojensa mukaan - ja teot pitää olla Isän tahto.
Matt.7:
19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta
ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- notavallaanparadoksi
Korostan nyt vielä, että kyse ei ole mistään synnistä, jonka tekemistä vältetään, kuten Paavalin oppi sanoo, vaan päinvastaisesta ideasta - tehdä tekoja, tuottaa tulosta, joka on Taivaalisen Isän tahto. Siinä mennään ikään kuin peilkuvassa ääripäästä toiseen; Paavalin opissa vältetään ja Jeesuksen opissa tehdään.
- eiolemuuta
20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
Yksinkertaista ja helppoa - ei katumista, ei anteeksipyytelyä, ei synninpäästöä, eikä armoa vain teot puhuvat. Ja aivan sama on luettavissa Ilmestyskirjasta, joka on Jeesuksen antama näky Johannekselle. - siinäpäkysymys
Ihan pakko lisätä vielä - minusta tuo Ilmestyskirja on huikea, se on kirjoitettu Paavalin jälkeen ja ikään kuin se todellinen Jeesuksen testamentti, joka kumoaa Paavalin puheet ja opin - näin muuuttiko Jeesus mielensä vai velehteliko Paavali saanensa Jeesukselta valtakirjan tehdä uskonto mieleisekseen?!
- funtsinut
notavallaanparadoksi kirjoitti:
Korostan nyt vielä, että kyse ei ole mistään synnistä, jonka tekemistä vältetään, kuten Paavalin oppi sanoo, vaan päinvastaisesta ideasta - tehdä tekoja, tuottaa tulosta, joka on Taivaalisen Isän tahto. Siinä mennään ikään kuin peilkuvassa ääripäästä toiseen; Paavalin opissa vältetään ja Jeesuksen opissa tehdään.
Juuri näin minäkin olen ymmärtänyt: Paavalin opissa vältetään tekoja, Jeesuksen opissa tehdään tekoja.
- kysssäreitä.liikaa
siinäpäkysymys kirjoitti:
Ihan pakko lisätä vielä - minusta tuo Ilmestyskirja on huikea, se on kirjoitettu Paavalin jälkeen ja ikään kuin se todellinen Jeesuksen testamentti, joka kumoaa Paavalin puheet ja opin - näin muuuttiko Jeesus mielensä vai velehteliko Paavali saanensa Jeesukselta valtakirjan tehdä uskonto mieleisekseen?!
Paavali on kyllä outo lintu uskonnon kentässä. Ei profetioita hänestä, ei katunut tekojaan, sai anteeksi tekonsa pyytämättä ja yllättäen.
- peiteltytotuus
Se johtuu siitä, että Paavalin opissa Jumala on kuollut - ei silloin ole mitään tuomiota teoista eli on armo kaikessa.
Kolminaisuuden mukaan Jeesus oli Isä, Poika ja Pyhähenki:
Paavalin puhetta galatalaiskirjeestä luku 3:
13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Nyt on kirottu Isä, Poika ja Pyhä henki ja Jumala kuollut, niinpä Paavali toteaa jatkossa:
Paavalin kirje roomalaisille, jossa Paavali ylistää Jumalan kuolemaa:
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.
:
Ilmestyskirjassa sanotaan: ' Verta te saitte juodaksenne ja sen te olette ansainneet.'
Miksi sitten?
' Pyhien ja profeettain veren te olette vuodattaneet.' Tarkoittaa varmaan juutalaisia.- onhantuoselväasia
Mitä ehtoollisella tehdään? Juodaan Jeesuksen veri ja syödään ruumis? Mitä kirkko on tehnyt? - tappanut ensin profeetat - myös jeanne d Arc ja pyhä Catherine sekä Jeesus myös tiedemiehiä vääräoppisina - sitten julistanut parin sadan vuoden kuluttua pyhimykseksi?!
Tästähän löytyy Jeesuksen omat sanatkin Raamatusta, kun hän ihmettelee ihmisiä - ensin nämä hyväksyvät profeettojen tapon ja sitten kun samat tahot jotka tappavat vaativat haudan palvontaa, niin ihmiset käskystä palvovat
Tuon aloituksessa olevan Jeesuksen lauseen voi ymmärtää monella tavalla kuten melkein kaikki raamatunjakeetkin ja se käy hyvin selvästi ilmi palstankin mielipiteistä.
- PirujaSeinillä
Piru kun olet viimeisenä sinut päästetään ensimmäiseksi, mutta kun pääset ensimmäiseksi sinut jätetäänkin viimeiseksi.
- myösnäin
Sinulta jäi pois luulla sana: piru kun luulit olevasi ensmmäinen, olitkin viimeinen. Joka itsensä ylentää, se alennettakoon.
- kysymystännekin
Kirjoitat edellä:
"Tuon aloituksessa olevan Jeesuksen lauseen voi ymmärtää monella tavalla kuten melkein kaikki raamatunjakeetkin ja se käy hyvin selvästi ilmi palstankin mielipiteistä".
No tavallaan ei voi ymmärtää monella tapaa, koska se liittyy tähän samaan asiaan kuin minkä laitoin toiseen ketjuun - siirrän tännekin, että jos löytyisi niitä monia mielipiteitä uskovaisilta tai edes muilta.
Miksi Jumala suojasi tien Ikuisen Elämän puulle, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan?
Raamatun mukaan:
22. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
23. Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
24. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.
Opetuslapset kysyivät Jeesukselta missä on meidän loppumme, ja Jeesus vastasi kysymällä, että oletteko jo löytäneet alun, kun kysytte loppua - loppu on siellä missä on alku.
Ilmestyskirja luku 21:
5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.- löytyykövastausta
Kyllä tälle vastaus löytyy Raamatustakin - mutta vain Jeesuksen sanoista - Paavali pikemminkin peittää tämän idean, ja melkein väittäisin, että juuri sen vuoksi se on alunperin tehtykin - siis koko sijaissyntioppi, tai kuten teologian tohtori Tarkki sanoo: vampyyriuskonto.
Jos ei tiedä alkua - ei voi tietää loppua.
Miksi Jumala suojasi ikuisen elämän puun, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan?
Ja nyt tietysti odottaisin ennen kaikkea selitystä näiltä täällä Jumalan sanaa hartaasti saarnaavilta kristityiltä, koska tämähän on koko jutun perusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5993077Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu892582Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211651Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771562Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101490Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔451456- 691424
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3141322- 271308
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901203