Pyhän Hengen pilkkaajan lopetus

Tuhlaajapoika

No,jos olen tehnyt Pyhän Hengen pilkan,pitäisikö räjäyttää päänsä? Mistä panokset?
Siitä voisi tehdä videon ja laittaa internetin levitykseen!

34

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olenaseistautunut

      Jumala ei siihen pysty, mutta joku vajakki uskovainen kyllä.

    • miesjokaräjäyttipäänsä

      Sinusta tulisi marttyyri.

    • POLIISI_HUOMIO

      Poliisi voisi tutkia tämän kiihko uskiksen terroristisia motiiveja lähemmin.

      Valvontalistalle heti!

    • Jobinpostia

      3Moos.24:16 Ja joka Herran nimeä pilkkaa, rangaistakoon kuolemalla; koko kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. Olipa se muukalainen tai maassa syntynyt, joka pilkkaa Herran nimeä, hänet surmattakoon.

      • Minulla on tuon käskyn vuoksi koko ajan niskat kipeänä.

        Nykyisin joutuu tiirailemaan myös taivaalle, ei olemattoman jeesuksen takia, mutta uskonharhaisen droonia seuraten.


      • Ateisti-Atte

        Näen jo naapurieni keräilevän pihamaalta kiviä...


      • MuttaNytHeiIhmiset

        Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki!


    • Nuorisolla on ollut tapana pyhä henki lopettaa tarjoamalla sytkäristä tulta farkkukankaaseen hyvän pierun tullessa.

      Hetken se palaa kuin palava pensas, mutta poltettuna ei haise jeesuksen raadolta.

      • Oletpa "he-ma" urhea, kun aina räävittömämmin rienaat Jumalaa, Jeesusta Kristusta ja Pyhää Henkeä - Jumalan Pyhää kolmiykseyttä.
        Elätkö toista uhmaikääsi - vai etkö ole päässyt vielä ensimmäisestäkään eroon?
        Et sinä Jumalaa saata olemattomaksi tehdä turhalla kiukuttelullasi.

        Jumala Kaikkivaltias ON, OLLUT ON ja OLEVA ON riippumatta siitä uskotko sinä, minä ...kuka hyvänsä Häneen - tai on uskomatta.
        Vaikka yksikään ihminen maailmassa ei uskoisi Jumalaan - JUMALA ON.
        Jumala on ainoa, joka ON, Hän on itse OLEMINEN.

        Sanat eivät riitä Jumalaa kuvailemaan. Kaikki mitä Hänestä yritämme ihmisjärkemme avuin sanoa/Häntä kuvailla, todistellaksemme Hänen olemassa olonsa puolesta tahi Hänen olemassa oloansa vastaan, on vain surkeaa ja vajavaista sanojen peräkkäin asettelua vailla minkäänlaista merkitystä.
        Jumala sanoo Raamatussa itsestään Moosekselle: MINÄ OLEN SE, JOKA OLEN.
        Jumala on MINÄ OLEN.


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Oletpa "he-ma" urhea, kun aina räävittömämmin rienaat Jumalaa, Jeesusta Kristusta ja Pyhää Henkeä - Jumalan Pyhää kolmiykseyttä.
        Elätkö toista uhmaikääsi - vai etkö ole päässyt vielä ensimmäisestäkään eroon?
        Et sinä Jumalaa saata olemattomaksi tehdä turhalla kiukuttelullasi.

        Jumala Kaikkivaltias ON, OLLUT ON ja OLEVA ON riippumatta siitä uskotko sinä, minä ...kuka hyvänsä Häneen - tai on uskomatta.
        Vaikka yksikään ihminen maailmassa ei uskoisi Jumalaan - JUMALA ON.
        Jumala on ainoa, joka ON, Hän on itse OLEMINEN.

        Sanat eivät riitä Jumalaa kuvailemaan. Kaikki mitä Hänestä yritämme ihmisjärkemme avuin sanoa/Häntä kuvailla, todistellaksemme Hänen olemassa olonsa puolesta tahi Hänen olemassa oloansa vastaan, on vain surkeaa ja vajavaista sanojen peräkkäin asettelua vailla minkäänlaista merkitystä.
        Jumala sanoo Raamatussa itsestään Moosekselle: MINÄ OLEN SE, JOKA OLEN.
        Jumala on MINÄ OLEN.

        Tyhjiä ovat nuo sanat.

        Jumalat eivät ole koskaan kenellekäön puhuneet, vaan ihminen puhu heidän puolestaan osoituksena heidän olemattomuudestaan.

        Sinunkaan ei tarvitsisi avuttomaan tapaasi yrittää mielikuvitusjumalasi puolesta puhua, ellei tuo jumalasi olisi epäjumala. Tuo tosiasia tekee sinusta epäjumalanpalvojan.


      • he-ma kirjoitti:

        Tyhjiä ovat nuo sanat.

        Jumalat eivät ole koskaan kenellekäön puhuneet, vaan ihminen puhu heidän puolestaan osoituksena heidän olemattomuudestaan.

        Sinunkaan ei tarvitsisi avuttomaan tapaasi yrittää mielikuvitusjumalasi puolesta puhua, ellei tuo jumalasi olisi epäjumala. Tuo tosiasia tekee sinusta epäjumalanpalvojan.

        Ei Jumalan PUOLESTA tarvitse kenenkään puhua.
        Ymmärrät kovin väärin sen miksi ihminen, joka on Jumalan käsittämättömästä armosta saanut uskoon tulla; ottaa vastaan syntiensä sovittajana ja lunastajanaan Jeesuksen Kristuksen, tahtoo puheillaan, kirjoituksillaan jne. ylistää ja koroittaa Jumalaa.
        Ei ihminen, ei kukaan, voi uskoa itselleen ottaa; päättää ruveta uskomaan Jumalaan.
        Usko on Jumalan lahja ja yksin Hänen tekonsa ihmisessä.
        Uskon armolahjan saanut ihminen ei voi muuta kuin ylistää ja koroittaa Jumalaa yli KAIKEN MUUN.
        Jumalan rauha menee ylitse kaiken ymmärryksen.

        Niinkuin Jeesus itse sanoo: "Rauhan minä jätän teille, minun rauhani. Sen minä teille annan. En minä anna niinkuin tämä maailma antaa. Älköön sydämenne olko murheellinen, älköönkä peljätkö".


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Ei Jumalan PUOLESTA tarvitse kenenkään puhua.
        Ymmärrät kovin väärin sen miksi ihminen, joka on Jumalan käsittämättömästä armosta saanut uskoon tulla; ottaa vastaan syntiensä sovittajana ja lunastajanaan Jeesuksen Kristuksen, tahtoo puheillaan, kirjoituksillaan jne. ylistää ja koroittaa Jumalaa.
        Ei ihminen, ei kukaan, voi uskoa itselleen ottaa; päättää ruveta uskomaan Jumalaan.
        Usko on Jumalan lahja ja yksin Hänen tekonsa ihmisessä.
        Uskon armolahjan saanut ihminen ei voi muuta kuin ylistää ja koroittaa Jumalaa yli KAIKEN MUUN.
        Jumalan rauha menee ylitse kaiken ymmärryksen.

        Niinkuin Jeesus itse sanoo: "Rauhan minä jätän teille, minun rauhani. Sen minä teille annan. En minä anna niinkuin tämä maailma antaa. Älköön sydämenne olko murheellinen, älköönkä peljätkö".

        Hellyttävää!

        Huomasit taas, että tuo epäjumalajaasuksesi ei pystynyt minua ojentamaan, joten joudut häpäisemään itsesi ja epäjumalasi puhuessasi hänen olemattomuutensa puolesta.

        Älä väitä enää vastaan, vaan odota satuhahmo jeesuksen ojentavan minua ihan henkilökohtaisesta. Kai se nyt kykenee vaikka flunssalla kiroamaan minut?


      • mutku
        he-ma kirjoitti:

        Hellyttävää!

        Huomasit taas, että tuo epäjumalajaasuksesi ei pystynyt minua ojentamaan, joten joudut häpäisemään itsesi ja epäjumalasi puhuessasi hänen olemattomuutensa puolesta.

        Älä väitä enää vastaan, vaan odota satuhahmo jeesuksen ojentavan minua ihan henkilökohtaisesta. Kai se nyt kykenee vaikka flunssalla kiroamaan minut?

        jankkaaminen, retoriikka ja iskusanat todistavat pointin.


      • jumala-kanssamme
        he-ma kirjoitti:

        Hellyttävää!

        Huomasit taas, että tuo epäjumalajaasuksesi ei pystynyt minua ojentamaan, joten joudut häpäisemään itsesi ja epäjumalasi puhuessasi hänen olemattomuutensa puolesta.

        Älä väitä enää vastaan, vaan odota satuhahmo jeesuksen ojentavan minua ihan henkilökohtaisesta. Kai se nyt kykenee vaikka flunssalla kiroamaan minut?

        Kait sinä sen käsität, että ei voi olla epäjumalaa, ellei ole oikeaa Jumalaa.
        Niin kuin ei voi olla väärennettyä taulua ja väärenettyä rahaakaan ellei
        ensin ole aitoa taulua ja aitoa oikeaa rahaa.

        Sinä siis uskot Jumalan olemassaoloon jatkuvilla "epäjumala" hokemisillasi.
        On sanottu, että ihminen, vaikka hän väittäisi olevansa ateisti, tietää, että
        Jumala on. Hän kuitenkin pyrkii kieltämään Jumalan olemassaolon luullen,
        että hänellä on siten alibi olla uskomatta Jumalaan ja palvelemasta Häntä.

        Ateisteja on vain muutama prosentti kansasta. Näistä ateisteista vain aniharva
        on todellinen oikea ateisti, joka ei oikeastikaan usko Jumalan olemassaoloon. Tämä on faktaa.


      • jumala-kanssamme kirjoitti:

        Kait sinä sen käsität, että ei voi olla epäjumalaa, ellei ole oikeaa Jumalaa.
        Niin kuin ei voi olla väärennettyä taulua ja väärenettyä rahaakaan ellei
        ensin ole aitoa taulua ja aitoa oikeaa rahaa.

        Sinä siis uskot Jumalan olemassaoloon jatkuvilla "epäjumala" hokemisillasi.
        On sanottu, että ihminen, vaikka hän väittäisi olevansa ateisti, tietää, että
        Jumala on. Hän kuitenkin pyrkii kieltämään Jumalan olemassaolon luullen,
        että hänellä on siten alibi olla uskomatta Jumalaan ja palvelemasta Häntä.

        Ateisteja on vain muutama prosentti kansasta. Näistä ateisteista vain aniharva
        on todellinen oikea ateisti, joka ei oikeastikaan usko Jumalan olemassaoloon. Tämä on faktaa.

        Väärin!

        Epäjumalanpalvojat eivät ymmärrä tarkistaa uskonsa taustoja, jotka selvästi osoittavat kaikki palvotut jumalat epäjumaliksi.

        On kuitenkin olemattoman pieni mahdollisuus, että oikea jumala on olemassa, mutta hän ei ole vielä ilmoittanut itsestään.

        Pienellä vaivalla uskonharhassaan piehtaroiva voisi välttää epäjumalan palvomisen ja siitä mahdollisesti seuraavan rangaistuksen.


    • Kirjakääröt

      Matt.26:65 Biblia (1776). Silloin repäsi pappein päämies vaatteensa, sanoen, hän on pilkannut (Jumalaa); mitä me silleen todistajia tarvitsemme? kato, nyt te kuulitte hänen pilkkansa.

      • hyi.helvetti

        Ja näimme pappien vehkeet.


    • jooeikiitosjeesus

      Eihän kukaa voi pilkata pyhää henkeä tai jumalaa vastoin kaikkivaltiaan tahtoa. Sehän olisi täysin absurdia.
      Jumala taitaakin olla aika veitikka.

      • HyyyyyyväPointti

        Masokisti sellainen


    • Kuplapuhkee

      Siis jos Jumala on kolmiyhteinen, pilkkaa myös Isää ja Poikaa.

      • jooeikiitosjeesus

        Pannaan kaikki örkit samaan pakettiin vaan, koko Wankkelijumala.


    • Voihanvitalis

      Jumalakin pilkkaa. Ps.2:4 Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.

      • huikamala

        Silloin taivas repesi, kun Thor vaunuillaan vaelsi.


    • T..Mirka

      Uskonnot tekee ihmisistä hulluja.

      • NoÄlä

        Valitettavasti.


    • Jobinpostia

      Mark.3:28 Biblia (1776). Totisesti sanon minä teille: kaikki synnit annetaan anteeksi ihmisen lapsille, pilkatkin, joilla he Jumalaa pilkkaavat. Kyllä tämä Raamattu, on ristiriitainen kirja.

      • Eiii!

        Olen pilkannut tasapuolisesti varmuuden vuoksi kaikkia jumalia sekä tietysti erikseen kaikkia kolmiomaisen kristinuskonepäjumalan kulmia ja nyt kuulen, että saan senkin anteeksi ja joudun taivaaseen ikuisesti kristinuskonharhaisten kidutettavaksi?

        Kuinka nyt varmistan paikkavaraukseni grillibaarin puolelta?


      • he-ma kirjoitti:

        Eiii!

        Olen pilkannut tasapuolisesti varmuuden vuoksi kaikkia jumalia sekä tietysti erikseen kaikkia kolmiomaisen kristinuskonepäjumalan kulmia ja nyt kuulen, että saan senkin anteeksi ja joudun taivaaseen ikuisesti kristinuskonharhaisten kidutettavaksi?

        Kuinka nyt varmistan paikkavaraukseni grillibaarin puolelta?

        Ilm.16

        1. Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".
        2. Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
        3. Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli.
        4. Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.
        5. Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka olit, sinä Pyhä, kun näin olet tuominnut.
        6. Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."
        7. Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi".
        8. Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
        9. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
        10. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
        11. ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.
        12. Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.
        13. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
        14. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
        15. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
        16. Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.
        17. Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut".
        18. Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
        19. Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
        20. Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
        21. Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Ilm.16

        1. Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".
        2. Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
        3. Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli.
        4. Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.
        5. Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka olit, sinä Pyhä, kun näin olet tuominnut.
        6. Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."
        7. Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi".
        8. Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
        9. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
        10. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
        11. ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.
        12. Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.
        13. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
        14. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
        15. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
        16. Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.
        17. Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut".
        18. Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
        19. Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
        20. Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
        21. Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.

        Mitä yrität tuolla sanoa?

        Jos minä siteeraisin Tuhanne ja yhden yön satuja, saisit siitä irti aivan yhtä paljon kuin minä tuosta esittämästäsi sadusta.


    • Jumalakuulee

      Jos sinun sydämesi huutaa vastauksia jumalalta ja rukoilee eli juttelee näkymättömälle jumalalle niin silloin en usko sinun syyllistyneen pyhän hengen pilkkaan. Sellainen ihminen ei pyydä anteeksi eikä kadu. Jos hän joskus ymmärtää ja pyytää rukouksessa anteeksi niin uskon jumalan kuuntelevan häntä eikä hän tuomitse etsivää.

      • SilläOnIhanNimi

        Sitä sanotaan kehälogiikaksi.


    • Anonyymi

      Pääsi räjäytettyäsi ajattelit ladata videon youtubeen ?

      • MiraakkelienMiraakkelit

        Noku miraakkelit ja ihmevoimat jeesus raamattu pyhä sana pyhä henki jumala jotain


    • Eiköhän se jumala jonkun meteorin pudota päällesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe