Shema Israel

kfrrjksl

Israelin jumala on antanut ihmiskunnalle ohjeet, jolla menestyä

-unohda polyteismi, älä palvo kuvia, arvosta kirjoitustaitoa ja oppineisuutta, Herra jumala on Tanakin teksteissä, ei kuvissa
-kärsimyksesi ei ole mitään, on tärkeintä että sukulinja ja juutalaisuus säilyys
-kunnioita viisautta (sofia), sanaa, järkeä (logos)
-kunniota parisuhdetta, ihmisapinan jälkeläiset vaativat pitkän lapsuuden ja oppimisjakson
-evoluutio on totta, koko Raamattu kertoo kelpoisimman valinnasta jatkoon Nooa, Aabraham, Iisak, Jaakob

4 "Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin. 5 Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi. 6 Pidä aina mielessäsi nämä käskyt, jotka minä sinulle tänään annan.

35

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AtteAteisti

      Israel olisi tomuna ja tuhkana ilman Yhdysvaltain rahoitusta ja sotilaallista tukea.

      • kfrrjksl

        Samoin kuin Israel olisi tomua ja tuhkaa ilman Persian hallitsijaa ja juutalasten vapauttajaa Kyyros Suurta, joka antoi juutalaisille vapaude babylonin vankeudesta. Koko Pentateukki on Kyyros Suuren mukainen laki suhteiden järjestämisestä Juudeassa.


      • Langenneen maailmanajan valtioilla ei ole pelastuksen kanssa mitään tekemistä. Jeesus palaa Jerusalemiin vasta kun Hänen omaisuuskansansa kääntyy ja kutsuu Häntä "hoosianna".

        Luuk. 13:35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"

        Kääntymykseen tarvitaan kova aika.

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        Jer:
        30:7 Voi! Suuri on se päivä, ei ole sen kaltaista. Se on Jaakobille ahdistuksen aika, mutta hän on pelastuva siitä.
        30:8 Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä särjen ikeen sinun kaulastasi ja katkaisen sinun siteesi. Eivät tee enää muukalaiset heitä palvelijoikseen,
        30:9 vaan he saavat palvella Herraa, Jumalaansa, ja Daavidia, kuningastansa, jonka minä heille herätän.
        30:10 Mutta sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra, älä säiky, Israel. Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta, sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta. Ja Jaakob on palajava, elävä rauhassa ja turvassa, kenenkään peljättämättä.
        30:11 Sillä minä olen sinun kanssasi, sanoo Herra, ja pelastan sinut. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut hajottanut; ainoastaan sinusta minä en loppua tee: minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä.

        Jeesus palaa maan päälle.

        Sak:
        14:4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        14:5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
        14:6 Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
        14:7 Se on oleva yhtämittaista päivää - Herralle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata.
        14:8 Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet.
        14:9 Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.
        14:10 Koko maa muuttuu tasaiseksi kuin Aromaa Gebasta Rimmoniin asti, Jerusalemin eteläpuolelle. Ja tämä on oleva korkea ja oleva asuttu, paikallansa, Benjaminin portista entisen portin sijaan asti, Kulmaporttiin ja Hananelin-torniin asti, kuninkaan viinikuurniin asti.
        14:11 He asuvat siellä, eikä vihitä sitä enää tuhon omaksi, ja Jerusalem on oleva asuttu, oleva turvassa.


      • Herää.hihu
        yurki1000js kirjoitti:

        Langenneen maailmanajan valtioilla ei ole pelastuksen kanssa mitään tekemistä. Jeesus palaa Jerusalemiin vasta kun Hänen omaisuuskansansa kääntyy ja kutsuu Häntä "hoosianna".

        Luuk. 13:35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"

        Kääntymykseen tarvitaan kova aika.

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        Jer:
        30:7 Voi! Suuri on se päivä, ei ole sen kaltaista. Se on Jaakobille ahdistuksen aika, mutta hän on pelastuva siitä.
        30:8 Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä särjen ikeen sinun kaulastasi ja katkaisen sinun siteesi. Eivät tee enää muukalaiset heitä palvelijoikseen,
        30:9 vaan he saavat palvella Herraa, Jumalaansa, ja Daavidia, kuningastansa, jonka minä heille herätän.
        30:10 Mutta sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra, älä säiky, Israel. Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta, sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta. Ja Jaakob on palajava, elävä rauhassa ja turvassa, kenenkään peljättämättä.
        30:11 Sillä minä olen sinun kanssasi, sanoo Herra, ja pelastan sinut. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut hajottanut; ainoastaan sinusta minä en loppua tee: minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä.

        Jeesus palaa maan päälle.

        Sak:
        14:4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        14:5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
        14:6 Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
        14:7 Se on oleva yhtämittaista päivää - Herralle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata.
        14:8 Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet.
        14:9 Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.
        14:10 Koko maa muuttuu tasaiseksi kuin Aromaa Gebasta Rimmoniin asti, Jerusalemin eteläpuolelle. Ja tämä on oleva korkea ja oleva asuttu, paikallansa, Benjaminin portista entisen portin sijaan asti, Kulmaporttiin ja Hananelin-torniin asti, kuninkaan viinikuurniin asti.
        14:11 He asuvat siellä, eikä vihitä sitä enää tuhon omaksi, ja Jerusalem on oleva asuttu, oleva turvassa.

        Olet sinä melkoinen hörhöhihu. Perehdyppä pelle juutalaisuuden historiaan niin näet millaisiin keksittyihin satuihin uskot hihu.


      • Herää.hihu kirjoitti:

        Olet sinä melkoinen hörhöhihu. Perehdyppä pelle juutalaisuuden historiaan niin näet millaisiin keksittyihin satuihin uskot hihu.

        Herää: "Olet sinä melkoinen hörhöhihu. Perehdyppä pelle juutalaisuuden historiaan niin näet millaisiin keksittyihin satuihin uskot hihu."

        Et vaikuta kovin vakavastiotettavalta henkilöltä. Sen sijaan näytät uhkuvan Jeesus-vihaa. Henkimaailman juttu.


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        Herää: "Olet sinä melkoinen hörhöhihu. Perehdyppä pelle juutalaisuuden historiaan niin näet millaisiin keksittyihin satuihin uskot hihu."

        Et vaikuta kovin vakavastiotettavalta henkilöltä. Sen sijaan näytät uhkuvan Jeesus-vihaa. Henkimaailman juttu.

        Ne ketkä opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, ja kaikki muutkin ketkä eivät pidä Jumalan antamaa sapattia pyhänäpäivä vihaavat Jumalaa. Heitä on pajon, niin suuria kuin pieniäkin.
        Jeesuskin sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt.


      • mikähänvaivaa
        1234567--- kirjoitti:

        Ne ketkä opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, ja kaikki muutkin ketkä eivät pidä Jumalan antamaa sapattia pyhänäpäivä vihaavat Jumalaa. Heitä on pajon, niin suuria kuin pieniäkin.
        Jeesuskin sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

        Noh ! Meniköhän yrkilla nyt sormi suuhun, kun ei vastannut siulle.


    • Diopterius

      Juutalaisuus oli aika puhdas monoteisminen uskonto.
      Kristinusko pohjautuu pääosin juutalaisuuteen ja tooraan, mutta siinä on myös jälkiä muista uskonnoista.
      Nykyinen kristillisyys on dualistinen uskonto Jumalaa ja Saatanaa katsottaessa.
      Polyteistinen kolmiyhteyden, Saatanan ja pyhimysten vuoksi.
      Uskominen ja usko ovat melko ketteriä käänteissään.

      • Ei kovin monoteistinen, kun jumalia on kymmeniä. Toki vain yhtä saa sitten jossain vaiheessa palvoa.

        Kristinusko on vaihtelevan polyteistinen, about välillä 2-3-4-5-tuhansia. Useimmat lahkot tunnustavat kolme pääjumaluutta, eli Elohim (luoja), Jeesus (säilyttäjä) ja Saatana (tuhoaja).


      • TheRat kirjoitti:

        Ei kovin monoteistinen, kun jumalia on kymmeniä. Toki vain yhtä saa sitten jossain vaiheessa palvoa.

        Kristinusko on vaihtelevan polyteistinen, about välillä 2-3-4-5-tuhansia. Useimmat lahkot tunnustavat kolme pääjumaluutta, eli Elohim (luoja), Jeesus (säilyttäjä) ja Saatana (tuhoaja).

        On vain yksi Jumala.
        Jeesus on Jumalan käsivarsi ja Poika ja Ikuinen Sana, jonka kautta Jumala luo ja pelastaa.
        Pyhä Henki on Jumalan henki.


      • w76457
        asdfman kirjoitti:

        On vain yksi Jumala.
        Jeesus on Jumalan käsivarsi ja Poika ja Ikuinen Sana, jonka kautta Jumala luo ja pelastaa.
        Pyhä Henki on Jumalan henki.

        Onko kirjoituksesi joku kryptinen avunpyyntö ettei lahkosetä enää koskettelisi sopimattomasti?


      • w76457 kirjoitti:

        Onko kirjoituksesi joku kryptinen avunpyyntö ettei lahkosetä enää koskettelisi sopimattomasti?

        En kuulu mihinkään lahkoon enkä käy missään kirkoissa tai seurakunnissa. Olen ihan yksityisuskova.


      • 777777777777
        asdfman kirjoitti:

        En kuulu mihinkään lahkoon enkä käy missään kirkoissa tai seurakunnissa. Olen ihan yksityisuskova.

        Ihan ilman ulkopuolisia vaikutteitako sinä päädyit siihen tilaan missä nyt olet?


      • Diopterius
        asdfman kirjoitti:

        On vain yksi Jumala.
        Jeesus on Jumalan käsivarsi ja Poika ja Ikuinen Sana, jonka kautta Jumala luo ja pelastaa.
        Pyhä Henki on Jumalan henki.

        On vielä Saatanakin.
        Yhtä vahva jumala kuin Jumalakin.
        Saatana pitää hyvyyden ja pahuuden tasapainon yllä.
        Jos Saatanaa ei olisi nìin Jumala on paha jumala.
        Ja katolilaiset rukoilevat suojelusta pyhimyksiään jotka ovat enemmän kuin ihmiset.
        Kristinusko on eittämättä monijumalainen huolimatta kolminaisuuden sekavasta ja heikosta perusteluista.
        Ymmärrän kyllä halun monoteistiin. Mutta kun se ei siksi selityksellä muutu.


      • Diopterius kirjoitti:

        On vielä Saatanakin.
        Yhtä vahva jumala kuin Jumalakin.
        Saatana pitää hyvyyden ja pahuuden tasapainon yllä.
        Jos Saatanaa ei olisi nìin Jumala on paha jumala.
        Ja katolilaiset rukoilevat suojelusta pyhimyksiään jotka ovat enemmän kuin ihmiset.
        Kristinusko on eittämättä monijumalainen huolimatta kolminaisuuden sekavasta ja heikosta perusteluista.
        Ymmärrän kyllä halun monoteistiin. Mutta kun se ei siksi selityksellä muutu.

        ''On vielä Saatanakin.
        Yhtä vahva jumala kuin Jumalakin.''

        Saatana ei ole yhtä vahva. Saatana on alun perin luotu olento ja Saatanan voima on hyvin rajallista. Lisäksi Saatana tullaan lopullisesti tuhoamaan ja hänen kohtalonsa on jo sinetöity; Saatanaa tullaan ikuisesti kiduttamaan ja piinaamaan tulella ja tulikivellä eikä hän enää ikinä pääse levittämään pahuutta. Eikä Saatana mahda sille mitään että Jeesus tulee päihittämään hänet ja heittää hänet tulijärveen ikuisesti kidutettavaksi kaikesta pahasta mitä hän on saanut aikaan.

        ''Saatana pitää hyvyyden ja pahuuden tasapainon yllä.''
        Ilman Saatanan vaikutusta maailmassa olisi vain hyvää. Pahaa ei tarvita mihinkään.
        Pahuus seuraa kapinasta Jumalaa vastan ja kapinoimalla Jumalaa vastaan seuraat Saatanaa.

        ''Jos Saatanaa ei olisi nìin Jumala on paha jumala.''
        Jos Saatanaa ei olisi niin Jumala olisi 100% hyvä. Sitten kun Saatana lopullisesti päihitetään ja hänen lopullinen kohtalonsa tulee täyttymään mitään pahaa ei enää ole.

        ''Ja katolilaiset rukoilevat suojelusta pyhimyksiään jotka ovat enemmän kuin ihmiset.''
        Katolilaiset rukoilevat pyhimyksiä, mutta tässä he ovat harhassa. Raamatussa ei ole mitään pyhimyksien palvonnasta/kunnioituksesta. Pyhimyksille rukoilu on Raamatun vastaista eikä siten se kuulu kristinuskoon. Raamatun mukaan tulee rukoilla vain Jumalaa. Pyhimysten palvonta on yhtä tyhjän kanssa. Pyhimysten palvonta EI ole Raamatullisen kristinuskon mukaista. Koko katolinen kirkko on täynnä asioita, jotka eivät ole Raamatusta ja ovat jopa sitä vastaan.

        ''Kristinusko on eittämättä monijumalainen huolimatta kolminaisuuden sekavasta ja heikosta perusteluista.''
        Kolminaisuudessa ei ole sekavaa. Jumala on kolminainen samalla tavalla kuin me ihmiset olemme ja tässä tulee esille yksi puoli Jumalan kuvana olemisessa.

        Meillä ihmisillä on sielu, ruumis ja henki. Olemme siis kolminaisia. Jumalalla on myös nämä.

        Isä on Jumalan sielu, Poika on Jumalan ruumis ja Pyhä Henki on Jumalan henki.


      • dsadadasdad

        Juutalaisuus ei ole puhtaasti monoteistinen ainakaan Raamatun aikoihin. Muiden jumalien olemassaolo tunnustettiin, mutta vain Jahvea palvottiin. Raamatussa on esim. kertomus jossa Kemos jumala päihittää Jahven ja hänen sotajoukkonsa.


      • original-the-bible
        dsadadasdad kirjoitti:

        Juutalaisuus ei ole puhtaasti monoteistinen ainakaan Raamatun aikoihin. Muiden jumalien olemassaolo tunnustettiin, mutta vain Jahvea palvottiin. Raamatussa on esim. kertomus jossa Kemos jumala päihittää Jahven ja hänen sotajoukkonsa.

        Kiitos Dsad. Valitettavasti valittu kansa rupesi huoraamaan eli alkoi palvoa baaleja. Kansan onneksi Jumala tulee yhdistämään pohjoiset ja eteläiset heimot:)

        Hes:
        37:15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        37:16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'
        37:17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
        37:18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
        37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
        37:20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
        37:21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
        37:22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.
        37:23 Eivät myöskään he enää saastuta itseänsä kivijumalillaan, iljetyksillään eivätkä millään rikkomuksillansa, vaan minä vapautan heidät kaikista asuinpaikoistaan, joissa ovat syntiä tehneet, ja puhdistan heidät. Ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.

        Jumala tekee kansasta kristityn kansan.

        5Moos. 30:6 Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.

        Kristitty kansa on elävä kansa.

        Hoos. 6:2 Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä.


      • "Juutalaisuus oli aika puhdas monoteisminen uskonto. Kristinusko pohjautuu pääosin juutalaisuuteen ja tooraan, mutta siinä on myös jälkiä muista uskonnoista. Nykyinen kristillisyys on dualistinen uskonto Jumalaa ja Saatanaa katsottaessa. Polyteistinen kolmiyhteyden, Saatanan ja pyhimysten vuoksi. Uskominen ja usko ovat melko ketteriä käänteissään."

        Raamattu?


      • yurki1000js kirjoitti:

        "Juutalaisuus oli aika puhdas monoteisminen uskonto. Kristinusko pohjautuu pääosin juutalaisuuteen ja tooraan, mutta siinä on myös jälkiä muista uskonnoista. Nykyinen kristillisyys on dualistinen uskonto Jumalaa ja Saatanaa katsottaessa. Polyteistinen kolmiyhteyden, Saatanan ja pyhimysten vuoksi. Uskominen ja usko ovat melko ketteriä käänteissään."

        Raamattu?

        Uskontojen kehittyminen ja myyttien plaginointi vanhemmista kulttuureista? Onko perustus kunnossa, ettei baabelin torni lähde kallistumaan kuin pisan tormi, itse pääjumala Marduk hermostuisi moisesta töpeksinnästä.


      • asdfman kirjoitti:

        ''On vielä Saatanakin.
        Yhtä vahva jumala kuin Jumalakin.''

        Saatana ei ole yhtä vahva. Saatana on alun perin luotu olento ja Saatanan voima on hyvin rajallista. Lisäksi Saatana tullaan lopullisesti tuhoamaan ja hänen kohtalonsa on jo sinetöity; Saatanaa tullaan ikuisesti kiduttamaan ja piinaamaan tulella ja tulikivellä eikä hän enää ikinä pääse levittämään pahuutta. Eikä Saatana mahda sille mitään että Jeesus tulee päihittämään hänet ja heittää hänet tulijärveen ikuisesti kidutettavaksi kaikesta pahasta mitä hän on saanut aikaan.

        ''Saatana pitää hyvyyden ja pahuuden tasapainon yllä.''
        Ilman Saatanan vaikutusta maailmassa olisi vain hyvää. Pahaa ei tarvita mihinkään.
        Pahuus seuraa kapinasta Jumalaa vastan ja kapinoimalla Jumalaa vastaan seuraat Saatanaa.

        ''Jos Saatanaa ei olisi nìin Jumala on paha jumala.''
        Jos Saatanaa ei olisi niin Jumala olisi 100% hyvä. Sitten kun Saatana lopullisesti päihitetään ja hänen lopullinen kohtalonsa tulee täyttymään mitään pahaa ei enää ole.

        ''Ja katolilaiset rukoilevat suojelusta pyhimyksiään jotka ovat enemmän kuin ihmiset.''
        Katolilaiset rukoilevat pyhimyksiä, mutta tässä he ovat harhassa. Raamatussa ei ole mitään pyhimyksien palvonnasta/kunnioituksesta. Pyhimyksille rukoilu on Raamatun vastaista eikä siten se kuulu kristinuskoon. Raamatun mukaan tulee rukoilla vain Jumalaa. Pyhimysten palvonta on yhtä tyhjän kanssa. Pyhimysten palvonta EI ole Raamatullisen kristinuskon mukaista. Koko katolinen kirkko on täynnä asioita, jotka eivät ole Raamatusta ja ovat jopa sitä vastaan.

        ''Kristinusko on eittämättä monijumalainen huolimatta kolminaisuuden sekavasta ja heikosta perusteluista.''
        Kolminaisuudessa ei ole sekavaa. Jumala on kolminainen samalla tavalla kuin me ihmiset olemme ja tässä tulee esille yksi puoli Jumalan kuvana olemisessa.

        Meillä ihmisillä on sielu, ruumis ja henki. Olemme siis kolminaisia. Jumalalla on myös nämä.

        Isä on Jumalan sielu, Poika on Jumalan ruumis ja Pyhä Henki on Jumalan henki.

        Saatana on vahvempi kuin Jumala, koska Jumala ei näköjään pysty estämään esimerkiksi USA:n kouluammuskeluja (joita on tapahtunut tänä vuonna jo 22). Ja USA on sentään eräs uskonnollisimmista länsimaista. Toki Latinalaisen Amerikan maat ovat vielä uskonnollisempia - ja niissä väkivaltarikosluvut ylittävät jopa USA:n luvut. Mitä lujempi usko, sitä enemmän väkivaltarikoksia, milläs tämän selität?


      • PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Saatana on vahvempi kuin Jumala, koska Jumala ei näköjään pysty estämään esimerkiksi USA:n kouluammuskeluja (joita on tapahtunut tänä vuonna jo 22). Ja USA on sentään eräs uskonnollisimmista länsimaista. Toki Latinalaisen Amerikan maat ovat vielä uskonnollisempia - ja niissä väkivaltarikosluvut ylittävät jopa USA:n luvut. Mitä lujempi usko, sitä enemmän väkivaltarikoksia, milläs tämän selität?

        Elämme pahassa turmeltuneessa maassa, jossa pahuus rehottaa olosuhteista riippumatta.
        Ihmisen pahuus yltyy koko ajan ja tämän maailman pahuus tullaan tuomitsemaan.

        Uskon Jeesukseen Kristukseen tarkoitus ei ole tehdä tästä maailmasta parempaa, vaan pelastaa meidät synneiltämme ja iankaikkiselta kadotukselta.
        Jos jossakin maassa on paljon Jeesukseen Kristukseen uskovia, niin tästä ei loogisesti seuraa että myös tässä maassa tapahtuu vähemmän väkivaltaisuuksia.
        Päinvastoin koska perkele vihaa Jeesusta ja siten myös Jeesuksen omia, niin voi jopa tapahtua paljon hyökkäyksiä Jeesuksen omia kohtaan ja vaino/väkivaltaisuus lisääntyy.

        Ihminen on paha ja seuraa Perkeleen himoja ja tekoja, joka on ollut alusta asti murhaaja ja haluaa siinä pysyä. Siksi kouluammuskeluja tapahtuu, koska ihmiset seuraavat perkeleen himoja ja tekoja.


      • TakkiinTuli
        asdfman kirjoitti:

        Elämme pahassa turmeltuneessa maassa, jossa pahuus rehottaa olosuhteista riippumatta.
        Ihmisen pahuus yltyy koko ajan ja tämän maailman pahuus tullaan tuomitsemaan.

        Uskon Jeesukseen Kristukseen tarkoitus ei ole tehdä tästä maailmasta parempaa, vaan pelastaa meidät synneiltämme ja iankaikkiselta kadotukselta.
        Jos jossakin maassa on paljon Jeesukseen Kristukseen uskovia, niin tästä ei loogisesti seuraa että myös tässä maassa tapahtuu vähemmän väkivaltaisuuksia.
        Päinvastoin koska perkele vihaa Jeesusta ja siten myös Jeesuksen omia, niin voi jopa tapahtua paljon hyökkäyksiä Jeesuksen omia kohtaan ja vaino/väkivaltaisuus lisääntyy.

        Ihminen on paha ja seuraa Perkeleen himoja ja tekoja, joka on ollut alusta asti murhaaja ja haluaa siinä pysyä. Siksi kouluammuskeluja tapahtuu, koska ihmiset seuraavat perkeleen himoja ja tekoja.

        Eli Jumala on hävinnyt luomansa ihmiset perkeleelle.
        Katselin kahta vanhaa naista lehtikärryjen vierellä. Kyseisen lahkon edustajat väittävät olevansa ainoita, jotka pelastuvat. Heitä on maapallon ihmiskunnasta n. promille. Jos he ovat oikeassa, häviää Jumala taistelun sieluista n. suhdeluvulla 1000 : 1. Jos taas lestadiolaiset olisivat oikeassa, ihmiskunnasta pelastuisi promillen murto-osa.


      • TakkiinTuli kirjoitti:

        Eli Jumala on hävinnyt luomansa ihmiset perkeleelle.
        Katselin kahta vanhaa naista lehtikärryjen vierellä. Kyseisen lahkon edustajat väittävät olevansa ainoita, jotka pelastuvat. Heitä on maapallon ihmiskunnasta n. promille. Jos he ovat oikeassa, häviää Jumala taistelun sieluista n. suhdeluvulla 1000 : 1. Jos taas lestadiolaiset olisivat oikeassa, ihmiskunnasta pelastuisi promillen murto-osa.

        Taivaaseen pelastuvat kaikki ne, jotka luottavat Herraan Jeesukseen pelastajana ja hyväksyvät hänen vuodatetun sovintoverensä omaksi sovitukseksi.

        Tuosta on todella vaikea tehdä arviota kuinka suuri osa ihmisestä tulee pelastumaan.
        Jokaisen kirkkokunnan ja lahkon sisällä voi olla paljon pelastuneitakin, ja sitten on paljon sellaisiakin jotka eivät luota Jeesukseen vaan luottavat esimerkiksi kirkon traditioihin ja rituaaleihin, omiin tekoihin ja saavutuksiin, neitsyt Mariaan ja pyhimyksiin, uskonlahkojen karismaattisiin saarnaajiin jne.
        Lestadiolaisissakin todennäköisesti on paljon pelastuneita.


      • 1234567---
        asdfman kirjoitti:

        Taivaaseen pelastuvat kaikki ne, jotka luottavat Herraan Jeesukseen pelastajana ja hyväksyvät hänen vuodatetun sovintoverensä omaksi sovitukseksi.

        Tuosta on todella vaikea tehdä arviota kuinka suuri osa ihmisestä tulee pelastumaan.
        Jokaisen kirkkokunnan ja lahkon sisällä voi olla paljon pelastuneitakin, ja sitten on paljon sellaisiakin jotka eivät luota Jeesukseen vaan luottavat esimerkiksi kirkon traditioihin ja rituaaleihin, omiin tekoihin ja saavutuksiin, neitsyt Mariaan ja pyhimyksiin, uskonlahkojen karismaattisiin saarnaajiin jne.
        Lestadiolaisissakin todennäköisesti on paljon pelastuneita.

        Nimenomaan taivaaseen Jeesus noutaa omansa tuhanneksi vuodeksi. Siellä ei ole syntiä eikä kuolemaa oleva.


      • Diopterius
        asdfman kirjoitti:

        ''On vielä Saatanakin.
        Yhtä vahva jumala kuin Jumalakin.''

        Saatana ei ole yhtä vahva. Saatana on alun perin luotu olento ja Saatanan voima on hyvin rajallista. Lisäksi Saatana tullaan lopullisesti tuhoamaan ja hänen kohtalonsa on jo sinetöity; Saatanaa tullaan ikuisesti kiduttamaan ja piinaamaan tulella ja tulikivellä eikä hän enää ikinä pääse levittämään pahuutta. Eikä Saatana mahda sille mitään että Jeesus tulee päihittämään hänet ja heittää hänet tulijärveen ikuisesti kidutettavaksi kaikesta pahasta mitä hän on saanut aikaan.

        ''Saatana pitää hyvyyden ja pahuuden tasapainon yllä.''
        Ilman Saatanan vaikutusta maailmassa olisi vain hyvää. Pahaa ei tarvita mihinkään.
        Pahuus seuraa kapinasta Jumalaa vastan ja kapinoimalla Jumalaa vastaan seuraat Saatanaa.

        ''Jos Saatanaa ei olisi nìin Jumala on paha jumala.''
        Jos Saatanaa ei olisi niin Jumala olisi 100% hyvä. Sitten kun Saatana lopullisesti päihitetään ja hänen lopullinen kohtalonsa tulee täyttymään mitään pahaa ei enää ole.

        ''Ja katolilaiset rukoilevat suojelusta pyhimyksiään jotka ovat enemmän kuin ihmiset.''
        Katolilaiset rukoilevat pyhimyksiä, mutta tässä he ovat harhassa. Raamatussa ei ole mitään pyhimyksien palvonnasta/kunnioituksesta. Pyhimyksille rukoilu on Raamatun vastaista eikä siten se kuulu kristinuskoon. Raamatun mukaan tulee rukoilla vain Jumalaa. Pyhimysten palvonta on yhtä tyhjän kanssa. Pyhimysten palvonta EI ole Raamatullisen kristinuskon mukaista. Koko katolinen kirkko on täynnä asioita, jotka eivät ole Raamatusta ja ovat jopa sitä vastaan.

        ''Kristinusko on eittämättä monijumalainen huolimatta kolminaisuuden sekavasta ja heikosta perusteluista.''
        Kolminaisuudessa ei ole sekavaa. Jumala on kolminainen samalla tavalla kuin me ihmiset olemme ja tässä tulee esille yksi puoli Jumalan kuvana olemisessa.

        Meillä ihmisillä on sielu, ruumis ja henki. Olemme siis kolminaisia. Jumalalla on myös nämä.

        Isä on Jumalan sielu, Poika on Jumalan ruumis ja Pyhä Henki on Jumalan henki.

        "Saatana ei ole yhtä vahva. Saatana on alun perin luotu olento ja Saatanan voima on hyvin rajallista. Lisäksi Saatana tullaan lopullisesti tuhoamaan ja hänen kohtalonsa on jo sinetöity; Saatanaa tullaan ikuisesti kiduttamaan ja piinaamaan tulella ja tulikivellä eikä hän enää ikinä pääse levittämään pahuutta. Eikä Saatana mahda sille mitään että Jeesus tulee päihittämään hänet ja heittää hänet tulijärveen ikuisesti kidutettavaksi kaikesta pahasta mitä hän on saanut aikaan."

        No vaikka niinkin.
        Kaksi äärettömän vahvaa", josta toinen on kuitenkin joskus toivoaksesi pikkuisen vahvempi.
        Kuitenkin kyse oli kristinuskon ei-monoteistisuudesta.
        Eli vahvistit, että kristinusko ei ole monoteistinen uskonto.


        "Pyhimyksille rukoilu on Raamatun vastaista eikä siten se kuulu kristinuskoon. Raamatun mukaan tulee rukoilla vain Jumalaa. Pyhimysten palvonta on yhtä tyhjän kanssa. Pyhimysten palvonta EI ole Raamatullisen kristinuskon mukaista. Koko katolinen kirkko on täynnä asioita, jotka eivät ole Raamatusta ja ovat jopa sitä vastaan."

        Roomalaiskatollinen kirkko kuitenkin luokitellaan kristilliseksi kirkkokunnaksi.
        Eli taas tultiin samaan päätelmään: Kristinusko ei ole monoteistinen uskonto.
        Vaan nyt päästiin polyteistisyyteen.


        "Meillä ihmisillä on sielu, ruumis ja henki. Olemme siis kolminaisia. Jumalalla on myös nämä."

        Tästä on kristityillä erilaisia käsityksiä.
        Osaatko kertoa mikä ero on sielulla ja hengellä?


        "Isä on Jumalan sielu, Poika on Jumalan ruumis ja Pyhä Henki on Jumalan henki. "

        Oikeastaan neljä persoonallista jumalaa, Isä, Poika Pyhä henki ja ne kaikki yhteensä.
        Sekä vielä Saatana viidentenä.
        Taas päästiin polyteismiin.


    • GRANDE_LOCO

      Israelilla on eri Jumala kuin meillä. Israelin Jumala ei meille anna minkäänlaisia ohjeita tai käskyjä.

      Juutalaiskielellä logos tarkoitta järki. Espanjaksi juutalainen järki on LOCO. Ainakin Netanjahun Benjaminilla.

    • Voiaikojavoitapojasanoi

      Tämän päivän kristityille on aivan liikaa noudattaa Jeesuksen käskyä pidättyä asepalveluksesta. Saatikka pitää kiinni moraalista. Hellaritkin elävät avoliitoissa luullen olevansa hurskaita.

      • 1234567---

        Sotaa ei tule aloittaa, mutta puolustuksen tulee rajoilla toimia. Väistämättä tulee uhreja sodassa, sille ei mitään mahda.
        Sota ei todellakaan mikään ihanne ole.


    • höh

    • Ilman Hitleriä nyky-Israelia ei olisi.
      Niin että kyllä Hitler on Israelin kummisetä.

      • yurki1000js

        Kiitos hyvästä huomiosta Kekek. Kommunistizionistit käyttivät natseja hyväkseen voidakseen perustaa Israel-valtion. Zionistibanksteri osti maata Palestiinasta ja mahdollisti ns. juutalaisvaltion perustamisen niihin maisemiin. Tavisjuutalaisille olisi kelvannut just about mikä tahansa maailmankolkka omaksi lintukodoksi.


    • Voi pyhä sylvi sentäs. Evoluutiota ei ole. Miks jankkaatte? Itsejänne vaan nolaatte. Minusta näyttää, että te olette vain häiriköimässä ja palstoja täyttämässä. Kai se sopii Allerille.

    • hallelujaa

      Isäntä, Poika ja Pyhä sianpaskan henki.

      Metaania tankkiin ja maailma pelastuu.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe