Suurin syntisistä

unitaari

Mikä todistaa sen, että Paavali oli kiero valehtelija? Se, että hän sanoo olevansa "syntisistä suurin", koska on vainonnut Jumalan seurakuntaa. Paavali ei tiennyt mitään todellisesta elämästä ja valehteli ummet ja lammet, sillä jos hän olisi tiennyt totuuden, niin hän olisi sanonut minun olevan syntisistä suurin. Se "minä olen" eikä kukaan voi riistää minulta pois tätä totuutta. Tai sitä, että juuri minä tarvitsen kaikkia muita enemmän syntien anteeksiantoa ja Jeesuksen kristuksen veren puhdistusta kelvatakseni isälleni Jumalalle. Vai onko saatana minun isäni? Häntä en tunnusta, mutta Jeesuksen tunnustan herrakseni ja Jumalan tunnustan isäkseni.

Olenko siis sekopää hullu ja vailla ymmärrystä? Jos niin sanotaan, niin minulle on käynyt samoin kuin herralleni Jeesukselle. Myös häntä sanottiin mielipuoleksi ja suunniltaan olevaksi ihmiseksi. Se, mikä minua ja Jeesusta yhdistää, on ihmisyys. Se, mikä erottaa meidät toisistamme on se, että minä olen tehnyt ja teen syntiä, mutta Jeesuksen ei sanota tehneen syntiä. Jos se on totta, niin kiitos Jumalalle siitä, että edes yksi ihminen on onnistunut pidättymään syntiä tekemästä. Sellaisen ihmisen parissa täytyy olla ihmeellisen hyvä olla. Siinä on syy, miksi tahdon päästä lähelle Jeesusta ja viettää ikuisuuden hänen kanssaan.

Ateistille tällaiset ajatukset ovat myrkkyä ja mielipuolisen ihmisen ajatuksia, mutta minulle ne ovat ainoa toive ikuisesta elämästä ja synnistä vapautumisesta. En pääse tässä elämässä eroon synnistä, joka minussa asuu, mutta ehkä tulevassa. Jos en pääsisi synnistä eroon, niin en tahtoisi elää ikuisesti. Jos taas pääsen siitä eroon, niin ikuinen elämä tuntuu hyvältä vaihtoehdolta ikuisen kuoleman rinnalla. Tämän luulisi olevan kristityn ainoa toivo.

8

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saul Saul miksi vainoat minua,siinä olin suuri syntinen seurakunna vainooja joutui kärsimään kristuksen nimen tähden.

• tiiluksenp

Jumala teki Paavalista esimerkin, miten lainkiivailija voi tehdä parannuksen. Ei pelastussanoma ole tarkoitettu vain uskottomille ihmisille, että kääntykää nyt hyvät ihmiset pois syntielämästä ja tulkaa kuulemaan meidän oppia. Paavali oli uskoon tullessaan mitä kiihkeämpi lainkiivailija ja aivan varmasti tiesi tarkalleen mitä Tooraan oli kirjoitettu.

Vaikka meillä on näin vahva esimerkki Raamatussa, niin hyvin harvoin lainkiivailevat fariseukset tänään kokevat pelastuksen ja tulevat Kristuksen parantavan armon pelastettavaksi ja Jumalan Pyhällä Hengellä täytetyiksi. Nykyisin ei tapahdu juurikaan näitä ihmisiä, vaan lakihenkisyys asuu niissä ihmisissä joissa se on kuin tauti.

Kun luemme Raamattua meillä ei pitäisi olla side silmillä, vaan uskaltaa nähdä se, ketkä kaipaavat pelastusta.

• Mikä todistaa sitten sen, ettei Pli ollut kiero valehtelija ?

Pli itse kirjeissään myöntää, ettei hänestä ollut juuri vakuuttavaksi saarnaajaksi, vaan hänen kirjeensä olivat kuulemma paljon voimallisempia.

Hänen perustamansa seurakunnat, joille hän paljon kirjoitteli, toki olivat ainakin osittain hänen puolellaan, mutta kannattanee hieman katsoa mitä historia sanoo ?

No, meillähän ei ole kenenkään muun todistusta siitä että Pli olisi koskaan saanut ilmestystä Jeesukselta, tai että häntä olisi koskaan kuljetettu oman ruumiinsa ulkopuolelle, kuin hänen omat kirjoituksensa.

Toki meillä on ilmeisesti erään Luukkaana tunnetun kirjoittajan todistus siitä, että hän olisi joskus tehnyt ihmeitä. Tätä Luukasta pidetään Paavalin matkatoverina, ja jos Apt:tä lukee, niin Paavali olisi ollut kovinkin voimallisten ihmeiden välikappale.

Tämä Luukas on siisilmeisesti se sama heppu, joka hänen nimellään kirjoitetussa evankeliumissa kirjoittaa Herodeksen eläneen aikana, jolloin Kyrenius oli Syyrian maaherrana. Ja hänen samaisessa menestysteoksessaan mm. hänen kuvaamansa Jeesuksen sukuluettelo on räikeässä ristiriidassa Matteuksen evankeliumina tunnetun kilpailevan teoksen kanssa.

Eli siis vuorenvarmasti hepulla ei ollut tietoa todellisesta historiasta. Voidaan siis kysyä, miten luotettavana häntä pitäisi lähteenä ylipäätään pitää ?

Vaikka heppu ei historiasta mitään tarkkoja tietoja tiennytkään , hän osasi kuitenkin lainata ihan sanasta sanaan Pietarin ja Paavalin saarnoja, joita ei ollut itse ollut (omien sanojensa mukaan) edes kuulemassa - eikä niitä kukaan olisi sanasta sanaan muistanutkaan puolen vuosisadan jälkeen sanojen sanomisesta.

No, lopputulemana kuitenkin, meillä ei ole sitten niin mitään luotettavaa todistusta siitä että Paavali olisi ikuna Jeesusta ilmestyksessä nähnyt (paitsi omat sanansa), eikä oikeastaan muutakaan luotettavaa todistusaineistoa sen puolesta että Paavali olisi koskaan mitään ihmeitä tehnyt. Niistä eivät ketkään muut kirjoittajat mainitse kuin tuo pahainen yksi, joka Luukaksena tunnettiin.

Niin, ja Luukaksena hänet tunnettiin vasta sata vuotta tuon kirjoitelmansa kirjoittamisen jälkeen. Muuan Irenaeus vuonna 180 ihan ensimmäistä kertaa esitti arvailuja, että se kirjoittaja olisi mahdollisesti ehkä kenties jotenkin kummassa voinut olla sama henkilö, joka mainitaan Plin kirjeissä. Niin siis kolemssa, joista kaksi ei ilmeisesti ollut edes Plin kirjoittamia.

Tosivarmalla pohjalla siis seistään. Joten elä sinä ota huolta aiheesta. Paavali on ihan asiallisesti kandidaatti suurimmaksi syntiseksi, et sinä. Pli sentään mahdollisesti kehitteli ihan uuden uskonnon, nk. "kristinuskon", jossa esitti että armo tulee uskosta, ei teoista, joka on ristiriidassa hänen kehittelemänsä uskonnon nk. päämiehen, "Jeesuksen", sanojen kanssa, joka sanoo että pelastuksen ratkaisevat teot, eikä usko tuo pelastusta.

• Tunteeko joku muu kristitty todeksi sen taistelun sisällään, jota kuvasin avausviestissäni? Tarkoitukseni ei ollut aloittaa opillista väittelyä siitä, onko Paavali harhaoppinen vai ei. Pitääkö joku samalla tavalla tunteva kristitty minua Jumalan lapsena vai todistavatko sanani minun olevan kirottu saatanan kätyri?

• pyhpyh2983749283

Olette Jumalan vihollisia panettelemalla Paavalia ja Luukasta.

• Mitä sinun sielunmaailmaasi ja elämääsi kuuluu? Rakastaako joku sinua?

• Kissani-on-ystäväni
        unitaari kirjoitti:

Mitä sinun sielunmaailmaasi ja elämääsi kuuluu? Rakastaako joku sinua?

Kissani rakastaa minua suunnattomasti. Aina kun tulen kotiin kissani on minua vastassa ja kiehnää jaloissani. Kun sitten menen olohuoneen sohvalle, niin kissani tulee sohvapöydälle loikoilemaan ja katsoo minua herkeämättä. Kun menen sänkyyn, niin kissani tulee sängyn jalkopäähän makaamaan. Se on tosi rakkautta. Yhdenkään jumalan en ole nähnyt tekevän samoin.

• Kissani-on-ystäväni kirjoitti:

Kissani rakastaa minua suunnattomasti. Aina kun tulen kotiin kissani on minua vastassa ja kiehnää jaloissani. Kun sitten menen olohuoneen sohvalle, niin kissani tulee sohvapöydälle loikoilemaan ja katsoo minua herkeämättä. Kun menen sänkyyn, niin kissani tulee sängyn jalkopäähän makaamaan. Se on tosi rakkautta. Yhdenkään jumalan en ole nähnyt tekevän samoin.

Aamen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1903
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1836
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      39
      1674
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      115
      1270
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1228
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      1227
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      414
      1119
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      889
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      841
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50