Loputon ulosotto

Ikuisestivelkainen

Nyt jo 8 vuotta ulosoton asiakkaana sinnitellyt ja koko ajan töissä käynyt, ei voinut uskoa silmiään, kun huomasin että velkaa edelleen jäljellä 13 000! Alunperin sitä on ollut n.24000 .Laskin että olen maksanut vähintään 45 000 euroa, joten korkoja on mennyt aivan järjetön määrä.Miten tämä voi olla mahdollista, eihän tässä maasa anneta edes mahdollisuutta selvitä :( Olin jotenkin sopeutunut tilanteeseeni kakkosluokan kansalaisena, joka nuorena tehnyt tyhmyyksiä ottamalla pikavippejä ja kulutusluottoja, mutta koen että tässä 8 vuodessa olen oppinut virheistäni.Nyt viimein otin yhteyttä velkaneuvontaan,jotta saan vihdoin jotain järkeä tähän täysin älyttömään touhuun.

22

1123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45745457

      Tuo nyt riippuu ihan miten paljon maksat ja onko velka jakautunut useammalle velkojalle..ei tuollainen velka lyhene mihinkään parin sadan kk-maksuilla

    • Djjdb

      Jotkut elämänkoululaiset opettelee kantapään kautta:)

      • taulukkokirja

        Ei tarvis aina kaikkien oppia kantapäänkautta. Me voitaisiin muistaa asioita 30v takaa kun tuli ylivelkaisten pelastukseksi laki velkajärjestelystä, ja kuinka sen piti olla voimassa vain sen hetken velkaisten auttamiseksi, mutta kuitenkaan järjestelmää uusien ylivelkaisten tulemiseksi ei ole tullut. Jos takuusäätiö ja Finanssivalvonta vaatii järjestelmän muuttumista mm. positiivisen luottorekisterin luomiseksi, niin se ei auta vielä pitkään aikaan meitä jotka ollaan jouduttu kokemaan ongelmat sivullisina.
        Parasta olis että nyt velattomat oppis vähän matematematiikkaa ja mallinnusta asioitten kanssa etukäteen ja uskoisivat mitä oikein kirjoitetut kaavat tarkoittavat.
        Jopa ap. on lusinut nyt kahdeksan vuotta, ja jäljellä on toiset samat, niin kannattaa muistaa, että itse olet kusta maistanut omasta astiasta, jos et ole sivusta kärsijä.

        Itse ei tarvi kokeilla kaikkea. Talous asioilla ja seksillä on vissi ero


      • lusia_olla_vankilassa

        "Jopa ap. on lusinut nyt kahdeksan vuotta"

        Ei hän nyt sentään vankilassa ole ollut!


    • Elämä_kouluttaa

      Kyllä tässä maassa annetaan montakin mahdollisuutta. Sinulla esimerkiksi oli mahdollisuus maksaa velkasi pois 24000 eurolla, mutta eipä kelvannut. Nyt olet käyttänyt siihen lähes kaksinkertaisen määrän rahaa ja 8 vuotta ja puolet on vielä maksamatta.

      Eikö olekin kivaa, kun on saanut monesta paikasta velkaa ja paljon? Moni tällä palstalla ei ole edes päässyt sille asteelle, kun nuo pikavippifirmat ovat niin pirun pihejä.

      • eblus

        Kummallisia moralisoivia, ylimielisiä kommentteja. Toivottavasti asiasi järjestyy, olet aivan järkyttävän summan joutunut maksamaan.


    • tyivudcfgn

      Vuonna 2010 viivästyskorko on ollut 8%, jolloin 24 000 euroa on kasvanut 1920e korot. Seuraavina vuosina korko on käväissyt 8,5%:ssa ja sieltä laskenut vähitellen nykyiseen 7%:iin. Yläkanttiin laskien kaksi tonnia kertaa kahdeksan on 16 000,- ja siihen lyhennyksiä 24000-13000 = 11 000,- tarkoittaa, että olet maksanut 27 000 euroa. Ulosottomaksuja, oikeudenkäyntikuluja ja korkojäämiä ei millään kerry 18 000 euron edestä. Sinulla on ollut ainakin kymppitonni enemmän velkaa kuin väität, luultavasti paljon enemmän.

    • einekaikkikerrallamee

      Kerrotko vielä AP, että miksi kuvittelet, että jokainen velkasi on mennyt silloin 8v sitten ulosottoon? Sinulla voi olla tänäkin päivänä vielä velkoja, joita ei ole siirretty käräjäoikeuden kautta ulosottoon. velkojan kun ei ole pakko sitäkään tehdä, jos ei halua. Jos olet tarkistanut 8v sitten, että UO saldo oli 24 000€, niin sinne on voinut tipahdella sen jälkeenkin vielä velkaa reippaastikin.

    • Ikuisestivelkainen

      Niin, onhan sinne tippunut myöhemminkin v.2010 otettuja velkoja, mukavilla koroilla...Pyydänkin nyt selvityksen kaikista veloista ja maksuista sieltä vuodesta 2010 saakka.Lyhennys on ollut joka kk. väh.540 eur ja lomarahakuukautena yli 800 eur.Plus veronpalautukset muutama satanen/vuosi.Ja tiedän, virheeni silloin tein ku lainalla yritin maksaa edellisiä lainoja ja näinhän siinä sitten kävi.Mutta edelleen olen sitä mieltä että korot ovat kohtuuttomat.

      • oofgkjnvi

        Pikavippiesi korot varmasti ovatkin kohtuuttomia, siellä 100% hujakoilla. Ulosotto perii 7% tällä hetkellä. Kulutusluotosta maksaisit 10-30%. Ja edelleen pidät uo:ta kohtuuttomana? Oikeudenkäynti- ja perintäkulut eivät ole korkoja, vaikka niitäkin olet pulittanut.
        Nyt kun piakkoin saat ulosottosi puhtaaksi, niin paljonkos ajattelit ottaa uutta vippiä, että vähän eläisit? Numerosokeus on uusi kansantautimme, samoin tämä ajantajun hämärtyminen. Ikuisesti velassa, oikeesti?


      • 5625235

        Käy katsomassa ajantasainen tilanne uo:n sivuilta, sieltä näkee velkojat ja tarkat summat.

        //asiointi2.oikeus.fi/ulosotto (kopsaa tuo osoiteriville) ja kirjaudu palveluun.


        Et ole kertonut että onko useita velkojia ja uo tilittää joka kuukausi jokaiselle jotain, ei noi summat muuten selity, veloilla on normaali viivästyskorko eli n. 7%


    • Valotunnelissajo

      Olin samassa tilanteessa alkaen 2011. Velkaa n 29000. Maksoin ja maksoin uo-ttoon. Lopuksi varasin ajan velkajärjestelyyn. Nyt kolmas vuosi meneillään ja koko velka tulee pian maksetuksi(täällä palstalla usein niitä,jotka luulee että velkajärj olevalle annetaan loput velat anteeksi, ei suinkaan,maksan kaikki velkani pois). Se riippuu velkasummista,jollakin 100000 velat...suosittelen velkajärjestelyä,korot stop ja maksat varsinaisille velkojille. Minulla jäänyt maksettavaksi muutama tuhat,sitten olen velaton(toki se lisäsuoritusvelvollisuus tarkistetaan joka vuosi). Tsemppia. Voisin antaa vertaistukea,jos jättäisit yhteyst.

      • cfghfg56

        Miten tämä muka eroaa ulosottoon maksusta varsinkaan jos velkoja ei anneta anteeksi ja eikös velkajärjestelyssä makseta jopa isompia kk-maksuja...joka toisaalta selittäisi sen että velka lyhenee nopeammin? "..korot stop.." ja kai ne viivästyskorotkin pitää edelleen maksaa kuten ulosotossa vai?

        Eli lyhyesti, jos velka ei vaan lyhene niin ainoa selitys on se että velkojalle maksetaan liian vähän, viivästyskorot (jotka onkin ainoat kulut 2v uo maksujen jälkeen) kuittaa maksetun summan?


    • Nvxvjkkkj

      Edelliselle jatkoksi,että kyllä ulosotto otti korkoineen aika paljon välistä. Varsinainen velka velkojille lyheni hyvin nihkeästi. Maksan velkajärjestelyssä saman summan kkssa,jonka maksoin ulosottoon kkssa.Eli niinkuin sanoin,korot ollut nyt stop 2 ja puoli vuotta,ja maksan koko ajan varsinaista velkaa. Jäänyt vielä 7 kk,sitten olen velaton, kaikki velat maksettu. Toki ennen sitä maksoin vaikka kuinka monta vuotta uo-ttoon.....on siinä velkalyhennyksissä suuri ero nyt,koska sinnikkäällä kkmaksamisellä on velkaani konkreettisesti koko aja lyhentynyt. En olisi tässä tilanteessa,jos olisin jäänyt roikkumaan uo-ttoon. Olen ne molemmat kokennut ja tiedän mistä puhun. Suosittelen,hakekaa velkajärjestelyyn, ainakin yrittäkää. Onhän sekin kovaa taakka,mutta askel askeleelta taakka keventynyt.....ja joo,teen kahta työtä,ei oo helppoa ollut,jotenkin tämä viimeinen vuosi erityisen tiukkaa tehnyt...

      • Yuiiooo

        Eikö velkajärjestelyssä tarvitse maksaa viivästyskorkoa ollenkaan?


    • Ikuisestivelkainen

      Minulla on siellä useita asioita, pienempiä ja isoja.Jokainen niistä on kasvanut korkoa joka kk ja päälle oikeudenkäyntikulut ja uo-maksut.Sen takiahan oma velka ei ole lyhentynyt kuin puoleen.Velkajärjestelyyn on nyt varattu aika ja jos saan esim.Takuu-säätiön kautta lainan, loppu on maksettu 2 vuodessa pois! Voi sitä juhlan päivää!!!Velkaa ene ole tosiaan tehnyt 2010 vuoden jälkeen ja sitä en tule enää tekemään koskaan kun näistä selviän.Ja en osaa edes kuvitella miltä tuntuisi saada palkka käteen kokonaan, eikä tarvisi jokaikistä penniä laskea.Osann kyllä elämää arvostaa ihan eri tavalla.

      • sdgsdg3

        "...päälle oikeudenkäyntikulut ja uo-maksut"

        Oikeudenkäyntikulut on tullut yhden kerran per velka, sen jälkeen ne kasvaa vain korkoa (noin 230e 4 vuoteen jne), uo-maksut menee vain 2 ekaa vuotta ja sen jälkeen ne lakkaa, jos on palkan ulosmittaus.


    • Nvxvjkkkj

      Ei, velkajärjestelyssä on korot stopilla,niinkuin tässä pariin otteeseen mainitsin. Myös minä odotan aikaa kun kaikki velat maksettu ja saan pitää kaikki palkkaani ja pistää vaikka säästöön. Nyt kaikki ylimenevä menee velkajärjestelyssä suoraan velkojille,ja tosi tiukkaa tekee. Ymmärrän niitä,jotka keskeyttävät,mutta silloin palaataan taas uo-ttoon,joka paljon pahempi paha.

    • lisäälusimista

      Mitäs nyt tuosta. 8 vuotta ulosottoa?
      Minulla tulee täyteen marraskuussa 20 vuotta.
      Pieni pelko on että se loppuu silloin. Jos loppuu pitää laittaa heti "hösselilsi" ja yrittää päästä taas ulosottoon.
      Jos saisi sellaisen toisen 20 vuotta lusimista ulosoton kanssa.
      Palataan asiaan 20 vuoden kuluttua.
      Tämä on turvallista elämää.

    • sateenkaari2018

      No jo on kommentteja ja en tullut hullua hurskammaaksi mikä olisi paras itselle edullisin uo vai velkajärjestely????

    • velkaine

      Velkajärjestely ehdottamasti. Jos pääset tähän esim. kunnalisen velkaneuvojan kautta. Minulla kävi hyvin nollatuloilla maksan vain murto-osan veloista ja velka kuitattu kolmessa vuodessa.

    • ainavalitetaan

      Aloittajalle:
      Mitäs toi nyt sitten muka on?
      Minä olin ulosotossa vuosina 1998-2017. Yksi välivuosi oli.
      Palkkatyöllä(pienipalkkaisella) maksoin kaikki.

      Sitten oli vielä muutama perintätoimiston saatava, jotka eivät olleet vielä menneet käräjille. Niistä tein sopparin. Yhteissumma 130 euroa/kk:ssa.

      Yksi tulee maksettua 1.8. Toinen 1.10. Kolmas.1.1. 2019 ja vihonviimeinen 1.3.2019.
      Älkää valittako jostain 10 vuoden ulosotosta tai edes 15 vuoden.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe