Hämeenlinnan erikoispuhe - hypetystä ilman todellista merkitystä?
Tammikuussa 2018 Suomen Jehovan todistajien seurakunnissa ilmoitettiin, että Jehovan todistajien päätoimiston edustaja Christopher Mavor tulee Hämeenlinnaan pitämään puhetta toukokuussa. Monet Jehovan todistajat ovat odottaneet siitä asti tätä puhetilaisuutta suurella mielenkiinnolla. Tulisikohan puheen yhteydessä jotain uutta? Kerrottaisiinko kansainvälisestä tilanteesta mielenkiintoisia tietoja?
Lauantaina 19.05.2018 kello 15 alkaen tuo tilaisuus alkoi. Hämeenlinnan konventtisaliin oli ahtautunut toista tuhatta Jehovan todistajaa kuuntelemaan. Ohjelma välitettiin video- ja ääniyhteyden avulla moniin Suomen seurakuntiin. Lisäksi sitä voitiin seurata Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Valko-Venäjällä.
Osoittautuiko tämä tilaisuus arvokkaaksi? Palasivatko Jehovan todistajat koteihinsa tyytyväisinä kuunneltuaan yli kahden tunnin mittaisen ohjelman, joka Hämeenlinnan konventtisalissa esitettiin, vai kokivatko he tilaisuuden vain "hypetyksenä" ja hengen nostatuksena?
Voit lukea koosteen tuosta tilaisuudesta nettisivultani:
http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s938.html
Hämeenlinnan erikoispuhe 19.05.2018
20
539
Vastaukset
- Poispois
Kai siinä odotus palkittiin, näkivät kuuluisuutta saaneen ihmisen jonka kuulivat vielä puhuvankin , väliäkö sillä mitä puhui.
- manaat
Muistan sen turhautumisen kun noita erikoisjuttuja kävi kuuntelemassa.
Piti oikein suurennuslasilla tutkia puhujan tarinoita, että sieltä olis poiminut jonkun "rohkaisevan" jutun. Useimmiten tilaisuuden jälkeen jäi tunne.: "turha reissu".
Lopulta keksin tekosyitä ettei tarvitsisi mennä kuuntelemaan sitä, minkä jo etukäteen tiesi mitä siellä puhutaan.- Entinenjt
Sitten tilaisuuden jälkeen monet vielä ylistivät kuinka hieno puhe oli ja miten hienoa olla etuoikeutetussa järjestössä. Itse tunsin että, olen vähän tyhmä kun ei ollut mitään AHAA elämyksiä.
- manaat
Entinenjt kirjoitti:
Sitten tilaisuuden jälkeen monet vielä ylistivät kuinka hieno puhe oli ja miten hienoa olla etuoikeutetussa järjestössä. Itse tunsin että, olen vähän tyhmä kun ei ollut mitään AHAA elämyksiä.
Heh. . . heh. . . naurattaa tuo etuoikeutettu-sana. "Etuoikeutettu järjestö" heh. . .hehe. . . :-)
Etuoikeutettu allekirjoittamaan "hoitotahto-ei verensiirtoa" kortin joka on yhtä kuin; etuoikeutettu tekemään tietyissä vakavissa ja äkillisissä verenhukka tilanteissa itsemurhan, kieltäytymällä hoidoista.
Siinä kohden ei sitten nauratakaan. - meikämasa2.0
Entinenjt kirjoitti:
Huahhaahhhaaaaaaaaaa!!!!!!
Arvatkaas, mikä mua pisti huvittaan!
"Sitten tilaisuuden jälkeen monet vielä ylistivät kuinka hieno puhe oli"
Jonka jälkeen kysyin muina miehinä, että jaa. No mitä siinä puhuttiin?
Ööö tota... mikäs se ajatus ny olikaan.... ei oikeen jääny mieleen.... Väsytti nii vietävästi...
Jaa no muistakko sen puheen teeman tai otsikon kummiski?
Ööö... mites se nyt menikään... Mutta jehovan siunausta se kyllä käsitteli joo....
Sisällä nauroin katketakseni ja samalla ymmärsin perääntyä liian kiusallisesta tilanteesta vastapuolella kahvipöytää istuvalle. Onneksi mulla oli hyvä muisti ja pienen pienellä avituksella näistä selvittiin ja naureskeltiiin, että kun ei oikeen pysy niissä kokouksissa ja konventeissa hereillä. Vanhimmilla sama vaiva.
Tämä kokemus joka kerta, kun kehuttiin puhetta ja satuin lähtemään keskusteluun mukaan. meikämasa2.0 kirjoitti:
Ööö tota... mikäs se ajatus ny olikaan.... ei oikeen jääny mieleen.... Väsytti nii vietävästi...
Ööö... mites se nyt menikään... Mutta jehovan siunausta se kyllä käsitteli joo....
Sisällä nauroin katketakseni ja samalla ymmärsin perääntyä liian kiusallisesta tilanteesta vastapuolella kahvipöytää istuvalle. Onneksi mulla oli hyvä muisti ja pienen pienellä avituksella näistä selvittiin ja naureskeltiiin, että kun ei oikeen pysy niissä kokouksissa ja konventeissa hereillä. Vanhimmilla sama vaiva.
Tämä kokemus joka kerta, kun kehuttiin puhetta ja satuin lähtemään keskusteluun mukaan.meikämasa2.0 21.5.2018 23:50
<>Tämä kokemus joka kerta, kun kehuttiin puhetta ja satuin lähtemään keskusteluun mukaan. ><
Ei mitään eroa mun nuoruudessa kokemaan menoon. "Olipa rohkaiseva" puhe tai konventti ja sitä rataa se meni automaattisesti. Rohkeuttahan tarvitaan kaiken aikaa kun todellisuus pyrkii syrjäyttämään Vt-harhoja.- Entinenjt
meikämasa2.0 kirjoitti:
Tämä kokemus joka kerta, kun kehuttiin puhetta ja satuin lähtemään keskusteluun mukaan.Helpottavaa huomata etteivät ne muutkaan mitään ymmärtäneet, se oli vain tapa kommentoida puheita. Sitten minäkin aloin ymmärtää kun luin mitä pedofilien suojelijoita koko järjestö on, se oli helpommin ymmärrettävää tekstiä ja tiesin heti miten pitää toimia.
- PohjoisenAkka
meikämasa2.0 kirjoitti:
Tämä kokemus joka kerta, kun kehuttiin puhetta ja satuin lähtemään keskusteluun mukaan.Kyllä minuakin ramasee aina iltapäivällä konventissa.
Tein muistiinpanoja ja lehtiö täynnä puolinaisia sanoja, jotka
päättyivät-----. Nukahti sanan puolivälissä ;-D
Öisin ei saanut nukuttua ja aamuisin oli lähtösähläys.
Katsoin pätkiä konventistä ja tunnelma oli karmaiseva.
Sitä toivoo, että saisi jotain rakentavaa, jos sinne menee.
Valitsen aamuohjelmat, sillä inhoan sitä draaman huutoa.
Mieli tekee nähdä ihmisiä välillä ja seminaareissa.
Minusta ei ole urheiluhalleihin huutamaan pallon potkuista.
Meneekö tämä läpi? - PohjoisenAkka
PohjoisenAkka kirjoitti:
Kyllä minuakin ramasee aina iltapäivällä konventissa.
Tein muistiinpanoja ja lehtiö täynnä puolinaisia sanoja, jotka
päättyivät-----. Nukahti sanan puolivälissä ;-D
Öisin ei saanut nukuttua ja aamuisin oli lähtösähläys.
Katsoin pätkiä konventistä ja tunnelma oli karmaiseva.
Sitä toivoo, että saisi jotain rakentavaa, jos sinne menee.
Valitsen aamuohjelmat, sillä inhoan sitä draaman huutoa.
Mieli tekee nähdä ihmisiä välillä ja seminaareissa.
Minusta ei ole urheiluhalleihin huutamaan pallon potkuista.
Meneekö tämä läpi?Kas kummaa, kone toimii!
Niin, tässä kylässä on monennimistä raamatuntutkistelyryhmää.
Kaikissa niissä on johtajansa sekä miehissä, että naisissa.
Hakkuujärjestelmä toimii ryhmissä samalla tavalla.
Valta korrumpoi kaikki egoa vahvistavat yhteisöt.
En usko, että ihmiset eroaisivat Jehovan todistajista mitenkään.
Kaikilla on samoja heikkouksia ja lankeemuksia.
Egoa pönkitetään korottamalla itseään vieressä istuvaa paremmaksi.
Rahaa ollaan kerjäämässä, niin pian kuin jalka kynnyksen yli vilahtaa!
Kiitos riittää minulle!
- Saltnakki
Siitä että maailmanloppu olisi "hyvin lähellä" ei tuo Mavor eisttänyt yhtään ainoaa todistetta.
Entä sinä ? Onko todistetta, edes pientä ?
Nykyään todistajia kohdellaan päinvastoin liian hellästi Suomessakin, saatikka että vainottaisiin.
Lahkojohto kun on piintynyt valehtelija.
Leinonen vaatii jäsenistöltä ns karttamista, valehtelee medialle, virkamiehillekin, ettei karteta.
Asevelvollisuusasioissa lahkojohto yrittää pimittää että vartiotorni sallii siviilipalveluksen.
Turusesta voi tarkistaa vanhastaan tunnetut valehtelut, jotka edelleen ovat voimassa, kuten Raamatun väärennökset.
Rahaa vartiotornikäyttää siten että - ostaa itseään vastaan todistamaan kykenevät vaikenemaan. - Näinhänseon
Ihmispalvonta on todella suurta Jehovan todistajien keskuudessa.
Olis tämä Mavor edes paljastanut puheessaan päivitetyn sukupolviopin mutta ei edes sitä.
Mutta onneksi Hakkarainen sanoi että loppu on hyvin lähellä vaikka viime kesänä konventissa sanoi että loppu on hyvin, hyvin, hyvin lähellä. - Vöyrinnöyrin
Saltnakki 21.5.2018 14:05
"Siitä että maailmanloppu olisi "hyvin lähellä" ei tuo Mavor eisttänyt yhtään ainoaa todistetta.
Entä sinä ? Onko todistetta, edes pientä ? "
-Ei todistetta nykyään enempää kaivatakaan.
Mavorhan on yksi säie jehovakanavaa, ja karismaa uskottavuuden eteen luo myös esimerkiksi kultarolex tanteessa. Olihan Mavorillakin ? - tuoksu
Mikä saa ihmisen katsomaan ohjelmia??? Katsoa pitää kuitenkin, vaikka jatkuva spämmääminen mieleistä. Hieno ohjelma oli, osoitti miten laulaminen on osa palvontaa. Hyvällä mielellä ja onnellisina seurattiin ohjelmaa. Sydämentila ratkaisee. Joillekin sanoma on suloinen tuoksu, joillekkinkuolemasta lähtevä haju. 2. Korinttilaisille 2: 15,16.
- Löyhkäätte
Teidän pedofilien suojelu se on kuolemasta lähtevä haju, ei se lauluilla tuoksuksi muutu.
- Jutustelijatar
Saltnakki 21.5.2018 14:05
"Siitä että maailmanloppu olisi "hyvin lähellä" ei tuo Mavor eisttänyt yhtään ainoaa todistetta.
Entä sinä ? Onko todistetta, edes pientä ? "
Olen kuullut, että vartiotorniuskonnossa on uusi valon suuntaus, että todisteita lopun puolesta ei saa kysyä, sillä se on epäuskon merkki, ja usko ei saa horjua, koska loppua vannottaa jehovakanavan säikeet, vartiotorniseuran johdon jäsenet.
Kysymykseeni todistaja vastasi, että se Raamatun evankeliumi, viime aikojen tunnusmerkkeineen, kuuluu kristinoppiin on eri asia tykkänään eikä sitä saa sekoittaa vartiotorniuskontoon.- Outojuttu
Mutta eikös nimenomaan jehovat ole aina puhuneet niistä lopun ajan tunnusmerkeistä.
Esim. nälänhätä kuului niihin vaikka nykyään nälänhätää on vähemmän kuin koskaan ennen vai näkyykö uutisissa nälkiintyneitä lapsia niinkuin 60- luvulla Biafrassa.
Nälänhätä tunnusmerkki ei ainakaan nyt toteudu vaikka jehovat koko ajan toitottavat että loppu on hyvin lähellä. - Sudan
Niin kyllä Suomessa saa syödä itsensä ihan ähkyyn. Mitäs muista. Osa tuosta merkistä oli nähtävissä 60- luvulla, niinkuin yhä nykyään. Yhteismerkki: sodat, suuret maanjäristykset, nälänhätä olisivat merkki.
Sudan kirjoitti:
Niin kyllä Suomessa saa syödä itsensä ihan ähkyyn. Mitäs muista. Osa tuosta merkistä oli nähtävissä 60- luvulla, niinkuin yhä nykyään. Yhteismerkki: sodat, suuret maanjäristykset, nälänhätä olisivat merkki.
Sudan 23.5.2018 23:03
<>Niin kyllä Suomessa saa syödä itsensä ihan ähkyyn. Mitäs muista.><
YK:n mukaan lihavuus onkin suurempi ongelma kuin Raamatun Jeesuksen mainitsema silloinen ongelma. Itse asiassa 1800-luvun uususkonnon emämaassa asia on vielä ilmeisempi.
<> Osa tuosta merkistä oli nähtävissä 60- luvulla, niinkuin yhä nykyään.><
Raamatun UT:n mukaan elettiin jo lopun aikaa, joten 1960-luvulla lopun aikaa eläneet ovat lievästi sanoen jälkijunassa.
<> Yhteismerkki: sodat, suuret maanjäristykset, nälänhätä olisivat merkki. ><
Voisitko ystävällisesti osoittaa sotien lisääntymisen, suurten maanjäristysten lisääntymisen ja nälänhädän lisääntymisen?- Outojuttu
Sudan kirjoitti:
YK tilastot osoittaa ettää nälänhätä on vähenemässä, ei lisääntymässä. KVG.
- Arparummustako
Tunnusmerkkinä on Raamatussa myös rutto.
Rutto on bakteerisairaus, joka on antibioottihoitoinen.
Sen vuoksi vartiotorni kirjoittaa esim. AIDS:sta "ruttosairautena". Se on virussairaus ja niin se vain on, että asianmukaisesti lääkittynä sekään ei nykyään tapa.
V. 1975 maailmanloppua varten esitettiin merkkejä Herätkäässä n:o 23 v. 1968. Kuten Neuvostoliiton ja USA:n välinen ydinasesota, rahajärjestelmän romahtaminen (mitä sillä olisi sitten väliä ydinpommien polttamassa maassa, sen jätti lehti vastaamatta), nälänhätä.
Mutta kaikki nuo ennusmerkit oli poimittu ns maailmallisista lähteistä, kuten YK:n erityisjärjestön julkaisu, kansainvälisen politiikan aikakausijulkaisu, kansainvälisen valuuttaraston julkaisu. - Joita kirjoittavat ovat muussa yhteydessä vartiotornia saakutin vallassa.
Tuon 1975 osalta voi sanoa Jehovan näpäyttäneen. Teki Vietnamiin rauhan. Järjesti Helsinkiin kansainvälisen liennytyskongressin ETYK.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1432946- 502432
- 1072391
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382101- 981627
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2341614Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141478Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4101472Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81449R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi191251