Mikä on paras viinan verkkokauppa?

mazza

Mistä firmasta kannattaa tilata viinaa Virosta Suomeen?Mikä on firma todella toimii?

25

8658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jukkis333

      Itse tilasin viinikauppa.com sivulta. Tulee saksasta. Reilu viikko meni ja lasti kotona. Vähän tyyris rahti mutta muutaman kaverin kanssa puoliksi ni homma ok. Etuna maksaminen klarnalla niin saa maksuturvan jos jääkin ilman juomia.

    • Mitävain

      Laki on muuttumassa, kannattaa seurata tilannetta - ettei tulisi niitä ikäviä yllätyksiä.
      Jos tilaat, anna kauppiaan hoitaa verot ja kuljetus niin ei tule turhaa mölyä (:).

      • Lekukkuu

        Ei ole muuttumassa ennen syksyä.


      • Lekukkuu

        Jos silloinkaan...


      • Kelju.K

        Viinikaupasta tilasin minäkin pari viikkoa sitten ja niin vaan oli mukana valmiste- ja pakkausvero laput. Voin kertoa että esim. olut 1 laatikosta tulee n.21€ mätkyä. VMP


      • Anonyymi
        Kelju.K kirjoitti:

        Viinikaupasta tilasin minäkin pari viikkoa sitten ja niin vaan oli mukana valmiste- ja pakkausvero laput. Voin kertoa että esim. olut 1 laatikosta tulee n.21€ mätkyä. VMP

        Ei muuten tule ja tyhmä olet jos menet verottajalle ilmoittamaan kuten vähän epäilen.He on maksaneet Suomeen verot joten voitte vapaasti tilata.Jos ilmoitat verottajalle niin tottahan toki maksat enemmän vaikka ei tarvitse lain mukaan edes sitä tehdä.Pöljä!


    • AikaSopanKeittivät

      Jos myyjä järjestää kuljetuksen se vastaa myös veroista - nykyisen lain mukaan. Tulevaisuus voi olla hieman erilainen jos ja kun etämyyntiin ja ostoon tulee muutoksia ja kieltoja.

      Jos myyjä ilmoittaa, että ostaja maksaa mahdolliset verot - voi olla, että näin tuleekin tapahtumaan jos haluaa tavarat tullista - mikäli jäävät sinne. Tosin myyjä ei voi siirtää verovastuuta yksipuolisesti, mutta voi ilmoittaa asiasta kauppaehdoissa ja kauppaa ei tule, jos et hyväksy ehtoja.

      Valiokunta käsittelee asiaa parasta aikaa.

    • NäinHeToimivat

      Viinikaupan ehdoissa "Me emme kuljeta tuotteita asiakkaille", ja " Sinun tulee itse ilmoittaa tilauksesi Tullille (Suomessa), koska tieto ei välity meiltä automaattisesti Tulliin."

      Eli eivät suoraan kerro verovastuusta - mutta siirtävät sen hienosti ostajalle.

    • Jupo

      20.5.2018 tuli lahetys viinikauppa.com kautta.Tulli avannut paketit ja kotiin tuli perintakirje jossa verottaja uhkasi arvioverolla jos en maksa verija ja panttimaksuja.
      Joten nyt pitaa maksaa verot ja pantit vaikka kuljetus oli erikseen tilattu.

    • eitieltäeksy

      mitähän se vaatii litralta?

    • KallistaOn

      47,85 senttiä/cl EtOH, eli esim 0.7litran pullo 50% alkoholia
      47,85 * 70 * 0,5 = 16,75€ Eli aivan helevetisti.

      Samalla tavalla voit laskea kaikki väkevät alkoholijuomat. Päälle tulee juomapakkausvero.
      Verottajan sivuilta löytyy lisää tietoa. Kannattaa lukaista, koska perusasiat tuntuvat olevan hakusessa.

      Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen.

      Kun tilaat yksityishenkilönä alkoholia toisesta EU-maasta ja järjestät itse tuotteiden kuljetuksen Suomeen, huolehdit itse myös veroista. Kyseessä on etäosto eli yksityishenkilön hankinta. Ostajana olet verovelvollinen ja maksat valmisteveroa eli alkoholijuomaveroa sekä juomapakkausveroa.

      Laki on muuttumassa ja ehdotus on, että etämyynti kielletään kokonaan ja vain etäosto olisi mahdollista. Tämä tosin on on EU- hengen vastainen ja useampi taho on jo ilmoittanut vievänsä asian EU-tuomioistuimen käsittelyyn. Hallitus tulee aikanaan eduskunnalle esittämään ja Eduskunta äänestään lain hyväksymisestä tai hylkäämisestä.

      Tämän sivun tiedot ovat ajantasalla:
      https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/ulkomailta_suomeen/matkustajatuonti/netista_tilaaminen/

      PS ja Sepi voi kertoa taas miten asia on hänen mielestään....

      • eitieltäeksy

        Kiitos, tämä selvitti! (koskas ne mitkään vaalit tuleekaan...)


    • egegeg

      Kannattaako edes enää tilata? lidilstä saa lapin kultaa alle 20€ laatikko. Toki jos nelosolutta ja lonkeroa haluaa niin ehkä sitten, mutta kolmosta en kyllä tilais tulee postikuluineen jopa kalliimaksi.

    • gsdada

      Suomesta ei kannata ostaa, hae vain Latviasta!

    • JosHaetTuoPaljon

      Hae ihan itse, kerran olen hakenut. Samalla kävin Riikassa ja aivan turha keikka. Viina oli halpaa mutta aikaa menee ihan ketusti ja todella tylsä tie ajella, meillä lienee hieman eri liikennesäännöt kuin Latviassa, sen verran hurjaa meno oli välillä.

    • Anonyymi

      Viro on kallis paikka Saksaan verrattuna. Ainoastaan rahti MH:n kautta halvin, mutta pakkaavat huonosti. Ja toimitus voi kestää yli 2 viikkoa. Saksalaiset pakkaa hyvin ja lopputulos rahteineen halvempaa kuin Virosta ja vieläpä kotiin kannettuna!

    • Itse olen alkoholin ja mallasjuomien suuri ystävä, vaikka en nettitilausta ole koskaan tehnyt. Olen Aktiivi Isokaato.com -sivustolla, ja minut tunnetaan #IRCNetin #Isokaato -kanavalla, kun käyn siellä aina välillä keskustelemassa, niin siellä monet tilaa Latviasta kotiovelle, joka tulee halvemmaksi, mitä Alko.

      Latvian verkkoviinakauppa on saman yrityksen heiniä, mitä Viron Superalko.

      Kun olin vähän aikaa Turun Ekotorin sähkö-ostastolla korjaamassa sähkölaitteita työharjoittelussa, siellä työkaverini teki sitä, että tilasi Viron superalkosta viinat illalla, ja lähti liikenteeseen seuraavana aamuna ensin maksaen viinat edellisenä iltana, ja palasi lastin kanssa kotiin seuraavana päivänä. Mitä olen selvittänyt, Viron Superalkossa on pakettiautokuljetus Tallinnan satamaan, vaikka se sijaitsee siedettävän etäisyyden päässä Tallinnan satamasta. Virokin taas uutisoinut viinaveron alennuksista.

    • Anonyymi

      On hyvä että nyt pystyy helposti tilaamaan verkosta juomia. Tasa-arvovaltuutettu voisi antaa lausunnon miksi rikkaat matkustajat saavat ostaa reissuiltaan verovapaata viinaa, mutta sitä ei köyhä voisi tilata kotiovelle samaan hintaan, jää se reissu tosin pois, mutta jos pelkästää juomia hakee Virosta, ei parinkympin maksu kotiovelle ole paha ollenkaan. Kannattaa kokeilla, tavaroilla on vapaa liikkuvuus EU:ssa.

    • Anonyymi

      kippis.net kyllä toimii

      • Anonyymi

        Saattaa toimia, mutta tuotteet on kyllä aivan liian kalliita, vrt. esim. netpris ja alkostore24.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa toimia, mutta tuotteet on kyllä aivan liian kalliita, vrt. esim. netpris ja alkostore24.

        toimiiko netpris?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toimiiko netpris?

        netpris kyllä toimii, mut toimitus saattaa kestää hieman kauemmin (toista viikkoa). Itse tilasin kokeeksi äsken pienen erän kippis.net-sta ja tilaus oli 3 päivän jälkeen kotona.


      • Anonyymi

        Ei tahdo toimia, ainakaan minun kohdalla. Ensi viikolla tulee tilauksesta kuukausi eikä tietoakaan tuleeko edes. Olen kysynyt jo muutamaan otteeseen tilaukseni perään, luvataan ja luvataan että tulee tämän viikon aikana mutta ei näy eikä kuulu!!
        T: ansku


    • Anonyymi

      Alkostore on parhaita kauppoja.Rahti 28€ laatikolta jossa 3 keissiä olutta 0.33 x 62kpl.Tai 12 pulloa vinettoa.Älkää uskoko kaikkea mitä nämä juustot kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Ja tulee saksasta.Erittäin luotettava ja n viikko puolitoista perillä.


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe