Uni helluntaiaamulta

yksiunennäkijä

Helluntaiaamuna 20.5.2018 näin unen, josta kerron pätkän.
Tilanne oli ikään kuin jouluna, huoneessa oli koristeltu joulukuusi. Mutta sen vieressä oli ikään kuin irtaallaan roikkuva toinen kuusen oksalatva. Ajattelin sen olevan poisheitettävä. Olinkohan sitten jokin huoneen siisteydestä huolehtiva, mutta menin ja otin sen tarpeettomalta vaikuttavan oksan tai latvan käteen. Saman tien siitä alkoi vuotaa käteeni kuusenpihkaa tai balsamia. Sitä tuli reippaalla vahdilla, niin että kourani oli pian täynnä sitä. Oli kiire saada jokin astia. Ei tuntunut löytyvän heti, ja sanoin, ettei muovista. Ensi hätään otin saavin, johon annoin kuusesta balsamin valua. Kun se oli päästänyt kaiken balsaminsa siihen, sen perästä se valutti vielä veden, niin että sitä öljyn ja veden sekoitusta oli runsaasti saavissa. Vedessä näkyi öljynpisarat.

Mietin tätä unta herättyäni ja kysyin puolisoltakin, mitä se voisi tarkoittaa. Hän oli sitä mieltä, että jokin merkityksettömältä näyttävä asia onkin arvokas ja merkityksellinen.

3

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvänäkijä

      Balsamia haavoille. Hyvitystä kärsimyksillesi. Runsainmitoin onnea taloudellisesti.

    • Havupuita

      Unesi voi liittyä Hes. 17: 22-24. Ja näin sanoo Herra Herra: Mutta minä otan yhden latvuksen siitä korkeasta setripuusta ja istutan sen; hennon latvalehden minä siitä taitan ja istutan sen korkealle ja jyrkälle vuorelle. Israelin vuoren korkeuteen minä sen istutan.... ja kaikki metsän puut tulevat tietämään, että minä olen Herra...

    • Ikisinkku74v

      Olen minäkin nähnyt viime aikoina unia, kun nukahtamislääkkeeni puolitettiin. Usein entiseen työpaikkaani liittyviä, vaikka täysin erilaista kuin siellä oikeasti oli. Siihen painajaiseen sitten herännyt hikisenä ja ei muuta kuin yökuselle. Tosin pitää ensin ottaa vesihörppy, että kusi luistaa. Jotakin vikaa nähtävästi autonomisessa hermostossa ja/tai eturauhasessa. Minuutin päästä tulee sitten se toinen kusiosuus.
      Tällaisia unia minulle näytetään. Unenselittäjät asialle, kiTOOS!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe