Ihmetyttää kyllä

ja.kyllästyttää

Mikä saa ihmiset uskomaan olemattomiin? He jaksavat päivästä toiseen väittää Jumalan olevan olemassa, vaikka heillä ei ole todisteen todistetta esittää väitteidensä vakuudeksi. Luulisi jo heitä itseäänkin turhauttavan mokoma iänikuinen valehtelu.

25

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiv0pesu

      Uskonnollinen aivopesu lapsena jättää ainakin erittäin vahvan jäljen. Kun koko elämä rakentuu joulupukin ympärille, ei siitä kykene päästämään irti vaikka alitajuisesti ymmärtää homman olevan silkkaa huuhaata.

      • Kiitos ihmisaivojen plastisuuden niin joulupukkikin alkaa tuntua "elävältä", kun laulaa joululauluja ympäri vuoden ja lukee Kunnaksen Joulupukki-kirjaa päivittäin. Ihminen voi opettaa itsensä uskomaan niin joulupukkiin kuin Jeesukseen ja muihin keksittyihin hahmoihin - eikä se ole edes vaikeaa.


      • ja.kyllästyttää

        Varmasti totta. Tuo selittää pitkälle sen, miksi ihminen alkaa luulla keksittyjen hahmojen viihtyvän vierellään.


      • ja.kyllästyttää
        marathustra kirjoitti:

        Kiitos ihmisaivojen plastisuuden niin joulupukkikin alkaa tuntua "elävältä", kun laulaa joululauluja ympäri vuoden ja lukee Kunnaksen Joulupukki-kirjaa päivittäin. Ihminen voi opettaa itsensä uskomaan niin joulupukkiin kuin Jeesukseen ja muihin keksittyihin hahmoihin - eikä se ole edes vaikeaa.

        Kyllä niin. Epäilemättä ihminen saattaa tuntea Joulupukin läheisyyden ja tarkkailun, jos hän riittävän pitkään jatkaa luulemistaan.


      • Eivätköhän palstan tulisieluisimmat kretut ole uudestisyntyneitä eli aikuisena uskoon hurahtaneita.


    • hiihaahuuhaa

      Syitä on monia ja ne jotka tulevat ainakin tällä palstalla esiin päivittäin ovat taikauskoisuus, tyhmyys, sivistymättömyys, tietämättömyys ja kuolemanpelko. Henkisesti rammat ihmiset tarvitsevat henkisen kävelykepin, jotta kykenisivät siihen mihin me normaalit tervejärkiset kykenemme ilmankin, eli elämään ihmisiksi normaalia ihmiselämää.

      Kun lukee palstan uskovien säälittäviä aivopieruja joissa ei koskaan ole järjen häivääkään, vain täysin ääliömäistä idioottimaisuutta puhtaimmillaan, niin näkyy tosi vakuuttavasti millaisessa henkisessä autiomaassa se usko oikein sikiää ja elää. Kun päässä ei ole yhtään mitään, niin uskon kaltaiset lapselliset typeryydet on niin helppo omaksua. Aina täysin sokeasti ja kritiikittä, koska hihhulin älyllinen kapasiteetti ei riitä minkäänlaiseen loogiseen tai kriittiseen analysointiin.

      • ja.kyllästyttää

        Väkevästi ja totuudenmukaisesti kommentoit.


      • TyhmäPaimenPoika

        " Henkisesti rammat ihmiset tarvitsevat henkisen kävelykepin, jotta kykenisivät siihen mihin me normaalit tervejärkiset kykenemme ilmankin, eli elämään ihmisiksi normaalia ihmiselämää. "

        Ilmeisesti esim. kristittyjen pilkkaaminen ja ylimielinen suhtautuminen toisiin ihmisiin on sitä ihmisiksi olemista ja normaalia ihmiselämää.


      • hiihaahuuhaa
        TyhmäPaimenPoika kirjoitti:

        " Henkisesti rammat ihmiset tarvitsevat henkisen kävelykepin, jotta kykenisivät siihen mihin me normaalit tervejärkiset kykenemme ilmankin, eli elämään ihmisiksi normaalia ihmiselämää. "

        Ilmeisesti esim. kristittyjen pilkkaaminen ja ylimielinen suhtautuminen toisiin ihmisiin on sitä ihmisiksi olemista ja normaalia ihmiselämää.

        Niin, kristitythän eivät koskaan pilkkaa ateisteja eivätkä suhtaudu näihin ylimielisesti? Minullekin on vain erinäisiä satoja kertoja elämäni aikana kerrottu kristityn suulla miten olen täysin moraaliton rikollinen, ahne materialistinen hedonisti, saaatanan orja ja palvelija, kommarifasistimurhaaja, syyllinen kaikkeen pahaan koko maailmassa sekä saastainen iljetys, jota jumala vihaa ja joka ehdottomasti ansaitseekin ikuisen kiduttamisen helvetissä. Varmaankin tuosta pitäisi siis olla vain jotenkin kiitollinen ja kiittää, vai?

        Minä suhtaudun kristittyihin vain täsmälleen samalla tavalla millä he ovat aina suhtautuneet minuun - eli avoimen vihamielisesti, ylimielisesti, halveksien ja törkeästi pilkaten. Katsokaas kun sitä saa mitä tilaa ja niin se metsä vastaa kuin sinne itse olette huutaneet.

        Uskoville tuntuu olevan täysin tuntematon tämä lause, joka löytyy heidän ikiomasta pyhästä kirjastaan eli raamatusta: "Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää." Jos olisin saanut 5 euroa joka kerta kun olen saanut uskovien vihapuhetta niskaani (eli tauotta viimeiset 50 vuotta), niin sillä rahalla ostaisi ison talon ja vielä pari autoa pihalle.


      • ihmettelenvaan

        Minullekin on sanottu että vaatimattomat saavutukseni elämässä eivät merkitse yhtään mitään, koska en ole jumalaan uskova. olen aina vastannut, että jumalaan uskomista en pidä kovinkaan kummoisena saavutuksena. Lapsetkin uskovat kun heille uskotellaan jotakin.


      • Kutenateistit
        ihmettelenvaan kirjoitti:

        Minullekin on sanottu että vaatimattomat saavutukseni elämässä eivät merkitse yhtään mitään, koska en ole jumalaan uskova. olen aina vastannut, että jumalaan uskomista en pidä kovinkaan kummoisena saavutuksena. Lapsetkin uskovat kun heille uskotellaan jotakin.

        Järjettömään evoluutioon,-mitähän hyötyä he siitäkin saavat .

        Sitäpaitsi JEESUS lupasi ilmoittaa itsensä niille, jotka Häntä etsivät, ja ilmoitti minullekkin, ja todisti lupauksensa .- Siksi uskon !


      • bgbkhk
        Kutenateistit kirjoitti:

        Järjettömään evoluutioon,-mitähän hyötyä he siitäkin saavat .

        Sitäpaitsi JEESUS lupasi ilmoittaa itsensä niille, jotka Häntä etsivät, ja ilmoitti minullekkin, ja todisti lupauksensa .- Siksi uskon !

        Just joo! Korviesi välissä pyörii nauha samaa rataa päivästä toiseen ja sinä kuvittelet että olet kuunnellut jessen ääntä.

        Muista, että vain otetut lääkkeet auttavat!


      • uskonyleväkauneus

    • 2222

      Miten jumalaton voi uskoa näkymättömään, kerta se ei pysty uskomaan siihenkään minkä se näkee? Sen takia ihmisille pitää sallia kaikki paha, koska he eivät usko mitä se aiheuttaa ja mikä on lopputulos. Silloin käydään vasta puhumaan Jumalan olemassa olosta kun ihminen saa maailman pahuudesta ja kieroudesta ja metkuista tarpeekseen ja HUOM: Haluaa tehdä parannuksen, eli myöskin kieltää itseänsä.

      • Miksi sinä kieltäydyt myöntämästä sitä yksinkertaisinta tosiasiaa, että uskot sinun jumalaasi vain sen takia, että olet sattunut syntymään sille alueelle, missä tuota jumalaa palvotaan? On aika selvää, että sinun uskosi rakentuu jo niinkin selvälle valheelle.


      • 2222
        marathustra kirjoitti:

        Miksi sinä kieltäydyt myöntämästä sitä yksinkertaisinta tosiasiaa, että uskot sinun jumalaasi vain sen takia, että olet sattunut syntymään sille alueelle, missä tuota jumalaa palvotaan? On aika selvää, että sinun uskosi rakentuu jo niinkin selvälle valheelle.

        En minä siintä kieltäydy, että kun olen sattunut syntymään tälle alueelle, mutta sitä vartenhan juuri Raamattuja ja Jeesuksen sanaa pitäisi levittää koko maailmaan, mutta kun sitä ei oteta välttämättä joka paikassa vastaan, eikä vakavasti, eikä ihmiset noudata sääntöjä.


      • voisarvi

        "En minä siintä kieltäydy"

        Eli palvot tällä alueella vallassa olevaa keksittyä jumalaa ja jos olisit syntynyt toisaalle, palvoisit sen alueen keksittyä jumalaa. Hyvä että myönsit tämän vihdoin itsellesi.


      • 666.666.666
        2222 kirjoitti:

        En minä siintä kieltäydy, että kun olen sattunut syntymään tälle alueelle, mutta sitä vartenhan juuri Raamattuja ja Jeesuksen sanaa pitäisi levittää koko maailmaan, mutta kun sitä ei oteta välttämättä joka paikassa vastaan, eikä vakavasti, eikä ihmiset noudata sääntöjä.

        "kun olen sattunut syntymään tälle alueelle, mutta sitä vartenhan juuri Raamattuja ja Jeesuksen sanaa pitäisi levittää koko maailmaan"

        Jos Jumala olisi olemassa, hänelle ei kaikkivoivana olisi temppu eikä mikään viskoa Raamattuja islamilaiset maat täyteen. Mutta kun Raamattu ja Koraani ovat ihmisten sepittämiä satukoosteita, toisten on vaikea niellä toisten satuja. Asiallisesti Jumala olisi voinut kaikkivoivana loihtia maapallo täyteen Raamattuja jo kivikaudella, jolloin ihmiset eivät vielä osanneet kirjoittaa tai hallita rotaatiopainotekniikkaa. Olisi siinä kaikki olleet ihmeissään, kun kivikauden Raamatuissa olisi ollut sekä vanha että uusi testamentti. Mutta kaikkivoivalle kaikkitietävälle tämä olisi täysin mahdollista.


    • Itse en koe muuttuneeni yhtään pahemmaksi luovuttuani uskosta. Ongelmana väitteessäsi on myös se, että melkoinen osa maailmassa näkyvästä pahuudesta aiheutuu uskonnoista.

    • 2222

      Ongelma on kun maailmassa on paljon uskontoja. Väkivallasta näkee juuri sen, että ihmiset eivät pysty vastustamaan pahaa. Sen takiahan Raamatussa lukee, että kaikki tullaan luomaan uudelleen, tämä ei ole lopullista. Sen takia kannattaa uskoa Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan, meidän herraamme.

      • miten_on

        Jos olet lukenut Raamattua, niin luomisesta lähtien siellä on kerrottu sekä Jumalasta että Herra Jumalasta. Heprean kielisissä Vanhan Testamentin teksteissä Jumala on Elohim ja Herra Jumala on Jahve.

        Uudessa Testamentissa kerrotaan Jeesuksesta ja Herra Jeesuksesta. Asiaa tarkemmin tutkineilta kysyisin, että onko Jeesus Jumalan poika ja Herra Jeesus Herra Jumalan poika?


      • Lähi-idän sotien osapuolet uskovat samaan Jumalaan kuin sinä, 2222. Ongelma on siinä, että toistensa mielestä he uskovat väärällä tavalla, ja väärällä tavalla uskova on uskovalle pahempi kuin yksikään ateisti ja jo siksi tappamisen väärti. "Revari on pahempi kuin porvari", sanoivat taistolaiset 1970-luvulla.


      • Tuleeko siihen uskoa areiolaisen vai katolisen opin mukaan?
        Miksi?


      • 666.666.666

        "Sen takia kannattaa uskoa Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan, meidän herraamme."

        Raamatun mukaan Jumala teki poikansa huoraamalla toisen miehen morsiamen kanssa. Jumala siis teki syntiä himoitsemalla toisen naista. Et voi silloin millään olla varma, vaikka Jumalalla olisi lehtolapsia muuallakin sadoittain. Jumalallahan on ikuisena olentona ollut aikaa fiilailla ja höyläille toisten muijia tuhansien vuosien ajan. Turha on näin ollen luulla suuria hänen homopetteripoikansa suhteen.


    • kaikkee.kans

      Kaikki Raamattua lukeneet tietävät tietenkin, että Mooses syntyi vasta sitten, kun maapallo oli luotu. Kuitenkin Mooses kirjoittaa ensimmäisessä kirjassaan kuin olisi ollut jo paikalla, kun maailmaa luotiin. Mooses selvästi sepittää, hän valehtelee julkisesti. Hän on häpeämätön huijari. Tuollaisiin sitten jotkut uskovat :( Voi hyvänen aika sentään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2072
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1290
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1158
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      133
      1044
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      872
    Aihe