Moro!
Mulla on 2005 vuosimallin C5 Berline 240 000km ajettu, automaattivaihteistolla. Siihen on nyt ilmentynyt vika joka ilmenee epäsäännöllisesti. Esim. kun pysähdyn liikennevaloissa ja tarkoitus on lähteä liikkeelle ja nostan jarrun niin auto ei lähde ryömimään eteenpäin vaan pysyy paikallaan.
Painan kaasua ja kone ottaa kierroksia jonka jälkeen auto nytkähtää rajusti eteenpäin. Tuntuu kuin jarrut olisivat lukossa. Tätä toistuu niin kauan kuin pääsen autolla parkkiin. Sen jälkeen vika poistuu ja ilmenee taas epäsäännöllisesti.
Auton vaihteiston öljyt on vaihdettu viimeksi 180 000km (2014) huollossa ja alkuvuodesta huollatin 240 000km huollon ja huoltolistalla oli tarkastettu vaihdelaatikon öljyt mutta ei vaihdettu. Etujarrulevyissä oli huomattu kanttia sen verran että ne tarvitsee vaihtaa seuraavaksi.
Ottaisin mielelläni neuvoja vastaan miten toimin. Onko vika vaihdelaatikossa vaiko jarruissa ?
C5 automaatti jumittaa
momomomo
1
227
Vastaukset
- sep679
Onko bensa ja AL4? Noissa on venttiili/hydrauliikkavikoja jos öljynvaihdoista yhtään lipsuttu. Monilla mennyt jopa 60tkm välein laatikko remppaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704908Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202592Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571675- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2171047Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71985IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875