Altistaako ylipaino sinkkuudelle

Ananias

Mitä mieltä sinkulat, voiko yksinäisyys johtua ylipainosta?

Varmasti suhteissa olevistakin löytyy läjäpäin ylipainoisia, mutta ehkä nuo ovat olleet kuitenkin normaalipainoisia suhteen löytäessään.

Ainakin itse olen pistänyt merkille että jo nuorisostakin löytyy nykyään porukkaa joilla vartalo on pehmeää mössöä, tuntuisi hivenen erikoiselta että kaikki noista löytäisivät naisen tai miehen.

134

947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No varmaan riippuu vähän kuinka se ylipaino on jakautunut kroppaan ja miten iso osa siitä on rasvaa.

      Ja varmasti myös kuinka sinut on ittensä kanssa kiloineen. Kuinka ittensä kantaa.

      • Ananias

        Sanoisin silmämääräisesti arvioiden ettei minun nuoruudessani ollut lähellekään yhtä paljon ylipainoisia kuin nykyään.

        Hiipii mieleeni ajatus siitä että onko tuo ehkä isompikin tekijä sinkkuuden taustalla?


      • Ananias kirjoitti:

        Sanoisin silmämääräisesti arvioiden ettei minun nuoruudessani ollut lähellekään yhtä paljon ylipainoisia kuin nykyään.

        Hiipii mieleeni ajatus siitä että onko tuo ehkä isompikin tekijä sinkkuuden taustalla?

        Näinhän se on, ei tosiaan 80-90- luvuilla ollut ylipainoisia näin paljon, minkään ikäisissä. Hyvin harvassa ainakin nuorissakin. Kokolailla hoikkia oli nuoretkin.

        Ja sekin ylipaino saattoi olla sitä luokkaa, mitä nyt pidetään " normina" mm. vaatekoon ja silmämääräisen arvioinnin mukaan.

        Toisaalta luulen, että nykyään lihavuus on vähemmän ihmeellistä kuin sun ja mun nuoruudessa. Pullukoita on paljon lapsissa jo. Myös nuorissa.

        Tyttöjä näkee paljon, jotka on hyvässä rasvassa ja runsaan naisen mitoissa jo varsin nuorena.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Näinhän se on, ei tosiaan 80-90- luvuilla ollut ylipainoisia näin paljon, minkään ikäisissä. Hyvin harvassa ainakin nuorissakin. Kokolailla hoikkia oli nuoretkin.

        Ja sekin ylipaino saattoi olla sitä luokkaa, mitä nyt pidetään " normina" mm. vaatekoon ja silmämääräisen arvioinnin mukaan.

        Toisaalta luulen, että nykyään lihavuus on vähemmän ihmeellistä kuin sun ja mun nuoruudessa. Pullukoita on paljon lapsissa jo. Myös nuorissa.

        Tyttöjä näkee paljon, jotka on hyvässä rasvassa ja runsaan naisen mitoissa jo varsin nuorena.

        Siis mitoissa joihin moni meidän ikäluokasta on päässyt keski-iässä ja ruuhkavuosissa, kun ei ole jaksanut huoltaa itseään ja miettiä ruokailua saati kuntoilua. On vaan mätetty mitä on väsyneenä ja stressaantuneena jaksettu.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Siis mitoissa joihin moni meidän ikäluokasta on päässyt keski-iässä ja ruuhkavuosissa, kun ei ole jaksanut huoltaa itseään ja miettiä ruokailua saati kuntoilua. On vaan mätetty mitä on väsyneenä ja stressaantuneena jaksettu.

        Pojissa myös samoten. Mutta ehkä enempi näkee tyttöjä, joilla on ylipainoa. Miehissä sitten alkaakin jo olemaan yhtälailla paksuja, kun meissä naisissakin.

        Mut jos nuorista puhutaan, niin tytöissä näkee selkeemmin paisumista tapahtuneen. Eikä tietenkään kaikki ole, mutta näin suhdelukuna aateltuna.


      • Ananias
        LadyZorro kirjoitti:

        Näinhän se on, ei tosiaan 80-90- luvuilla ollut ylipainoisia näin paljon, minkään ikäisissä. Hyvin harvassa ainakin nuorissakin. Kokolailla hoikkia oli nuoretkin.

        Ja sekin ylipaino saattoi olla sitä luokkaa, mitä nyt pidetään " normina" mm. vaatekoon ja silmämääräisen arvioinnin mukaan.

        Toisaalta luulen, että nykyään lihavuus on vähemmän ihmeellistä kuin sun ja mun nuoruudessa. Pullukoita on paljon lapsissa jo. Myös nuorissa.

        Tyttöjä näkee paljon, jotka on hyvässä rasvassa ja runsaan naisen mitoissa jo varsin nuorena.

        Tytöt olivat todellakin sorjia minun nuoruudessani. Luokallani oli vain yksi "ylipainoinen" tyttö, ja hänkin olisi ollut ehkä nykymittapuulla normaalipainoinen.

        Ruoka- ja juomatottumukset ovat muuttuneet, nykyään käytetään reilusti enemmän rasvaa ja hiilareita kun ennen syötiin terveellisemmin.

        Tytöissä näkyy nykyään myös niitä jotka keräävät massaa ja treenaavat painoilla. Ihan uusi ilmiö, aikaisemmin tuo oli tyypillisempää itä-blokin maissa.


      • Ananias kirjoitti:

        Tytöt olivat todellakin sorjia minun nuoruudessani. Luokallani oli vain yksi "ylipainoinen" tyttö, ja hänkin olisi ollut ehkä nykymittapuulla normaalipainoinen.

        Ruoka- ja juomatottumukset ovat muuttuneet, nykyään käytetään reilusti enemmän rasvaa ja hiilareita kun ennen syötiin terveellisemmin.

        Tytöissä näkyy nykyään myös niitä jotka keräävät massaa ja treenaavat painoilla. Ihan uusi ilmiö, aikaisemmin tuo oli tyypillisempää itä-blokin maissa.

        Kyllä, ihan samat havainnot olen tehnyt kuin sinäkin. Joku kokoa M oli olevinaan jo reilun kokoinen teinityttö. Kun iso osa olinkokoluokkaa XS- S. Tai 34-36. Ja sittenkin saattoi vaatteet olla väljiä.

        Aikuisenakin.

        Juu, minusta vartalonmallitkin on muuttuneet. Näkee monesti pitkäselkäisiä, mutta lyhytjalkaisia...leveämpiä ja suurikokoisempia kaikinpuolin. Ihan jo perusrakenteeltaan, ei olla enää enemmistössä kokoa kolibri.


      • Ananias
        LadyZorro kirjoitti:

        Pojissa myös samoten. Mutta ehkä enempi näkee tyttöjä, joilla on ylipainoa. Miehissä sitten alkaakin jo olemaan yhtälailla paksuja, kun meissä naisissakin.

        Mut jos nuorista puhutaan, niin tytöissä näkee selkeemmin paisumista tapahtuneen. Eikä tietenkään kaikki ole, mutta näin suhdelukuna aateltuna.

        Tyttöjen lihomisen taustalla voi olla niin yksinkertainen ilmiö kuin standardikokoiset roskaruoka-annokset. Poikien energiantarpeelle nuo annokset ovat soveliaampia kuin tyttöjen energiantarpeelle....ehkä?

        Itsellenikin tuttu ilmiö kun kävin nuorempana naisystävien kanssa pubeissa. Aina kun hain itselleni oluen, niin nappasin samanlaisen seuralaisellekin. 20 kiloa kevyempi naisystävä on vain nopeasti heikossa hapessa, pohkeet ei enää pidä.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Kyllä, ihan samat havainnot olen tehnyt kuin sinäkin. Joku kokoa M oli olevinaan jo reilun kokoinen teinityttö. Kun iso osa olinkokoluokkaa XS- S. Tai 34-36. Ja sittenkin saattoi vaatteet olla väljiä.

        Aikuisenakin.

        Juu, minusta vartalonmallitkin on muuttuneet. Näkee monesti pitkäselkäisiä, mutta lyhytjalkaisia...leveämpiä ja suurikokoisempia kaikinpuolin. Ihan jo perusrakenteeltaan, ei olla enää enemmistössä kokoa kolibri.

        Ja nykyään ollaa muutenkin mukavuudenhaluisempia, liikutaan ajoneuvojen kyydeissä paikasta toiseen. Seurustelu on jossain paikollaan nököttämistä ja mässyt kuuluu asiaan.

        Ennen oli liikkuttava fillarilla tai jalan enemmän, että pääs kamujen kanssa näkemään ja tosi paljon oltiin ulkona ja liikuttiin ilman ajoneuvoja. Eikä ollut mässykulttuuria vielä silloin...eikä rahaakaan millä mällätä. Eipä sen puoleen. ☺️


        Eikä pelejä minkä parissa istuskella iltaa mässyjen ja juomien kera..virvokkeet ja mässyt oli meilläkin viikonlopoujuttuja, jis sillonkaan. Ekan hampparin söin vasta 19-20-vuotiaana ja pitsaa ehkä opin syömään vasta vuotta ennen. Mut tyyliin kerran puolessa vuodessa.


      • Ananias kirjoitti:

        Tyttöjen lihomisen taustalla voi olla niin yksinkertainen ilmiö kuin standardikokoiset roskaruoka-annokset. Poikien energiantarpeelle nuo annokset ovat soveliaampia kuin tyttöjen energiantarpeelle....ehkä?

        Itsellenikin tuttu ilmiö kun kävin nuorempana naisystävien kanssa pubeissa. Aina kun hain itselleni oluen, niin nappasin samanlaisen seuralaisellekin. 20 kiloa kevyempi naisystävä on vain nopeasti heikossa hapessa, pohkeet ei enää pidä.

        Voipi ollakin. Pojilla on lihastakin, kasvaa monet reilusti vielä armeijassakin pituutta, pojat myös monesti liikkuu...jalikset, skeittailut yms.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Voipi ollakin. Pojilla on lihastakin, kasvaa monet reilusti vielä armeijassakin pituutta, pojat myös monesti liikkuu...jalikset, skeittailut yms.

        Siis poikien kulutus on varmaan kiivaampaa..


      • Ananias
        LadyZorro kirjoitti:

        Ja nykyään ollaa muutenkin mukavuudenhaluisempia, liikutaan ajoneuvojen kyydeissä paikasta toiseen. Seurustelu on jossain paikollaan nököttämistä ja mässyt kuuluu asiaan.

        Ennen oli liikkuttava fillarilla tai jalan enemmän, että pääs kamujen kanssa näkemään ja tosi paljon oltiin ulkona ja liikuttiin ilman ajoneuvoja. Eikä ollut mässykulttuuria vielä silloin...eikä rahaakaan millä mällätä. Eipä sen puoleen. ☺️


        Eikä pelejä minkä parissa istuskella iltaa mässyjen ja juomien kera..virvokkeet ja mässyt oli meilläkin viikonlopoujuttuja, jis sillonkaan. Ekan hampparin söin vasta 19-20-vuotiaana ja pitsaa ehkä opin syömään vasta vuotta ennen. Mut tyyliin kerran puolessa vuodessa.

        Olet kyllä täysin oikeassa noissa havainnoissasi, syyt ylipainolle on juuri nuo jotka nostit esille.

        Jos ajatellaan jotakin alle 14-vuotiasta nassikkaa jonka elimistö ei vielä tuota maitohappoa, niin sen lihominen on fysiologinen mahdottomuus jos se vain hurahtaa liikuntaan. Tuollainen voi välitankkauksilla pysyä liikkeessä vaikka 10 tuntia vuorokaudessa, ei se voi syödä niin paljoa että lihoisi.

        Pleikan pelaaminen ja herkkujen mässyttäminen eivät ole hirveän terveellistä jos muita harrastuksia ei ole. Sieltä ne kilot tulee.


      • Ananias
        LadyZorro kirjoitti:

        Siis poikien kulutus on varmaan kiivaampaa..

        Poikien ja miesten energiankulutus on levossakin paljon suurempaa kuin tytöillä ja naisilla.

        Moni mies ei kuitenkaan huomaa että iän myötä oma aineenvaihdunta hidastuu ja energiantarve pienenee. Varttuneista ihmisistä miehillä tuppaa olemaan enemmän ylipaino-ongelmia.


      • Se onkin jännä juttu miten ravinto osaa olla pahasta ja hyvästä. Oikein käytettynä ravinto on jopa lääke jolla korjataan. Väärin käytettynä siitä tulee hiljainen tuhoase. ☺️

        Kärjistettynä.


    • Pillujen--asiantuntija

      Kaupassa näkee jatkuvasti ylipainoisia pariskuntia jossa mies on normaalipainoinen. Eihän nainen huoli lihavaa miestä eli omantasoistaan.

      • miten.toimitaan

        Entäs jos se nainen on lihonut vasta suhteen myötä? Pitääkö kumppani sitten jättää, jos oma ulkonäkö muuttuu suhteessa eikä vastaa enää kumppanin "tasoa"?


      • Ananias

        Aikuisväestössä ylipaino ei ole minun nähdäkseni sukupuolisidonnaista, miehetkin osaavat kerryttää massaa.

        Mielestäni isoin ero on nuorisossa, siinä porukassa tytöt on useammin pullukoita kuin pojat.


    • Tai altistaako sinkkuus ylipainolle?

      • suhde.lihottaa

        Suhde taitaa monesti tehdä ylipainoiseksi.


      • Ananias
        suhde.lihottaa kirjoitti:

        Suhde taitaa monesti tehdä ylipainoiseksi.

        Luulen että suhde lihottaa ja moni nykyään ylipainoinen on ollut normaalipainoinen suhteen alussa.


      • Itse ainakin olen sinkkuna ollut kevyempää sorttia, kaksikymppisenä jopa alipainoinen.

        Suhteessa pyöristyy, ensimmäiset vuodet pahiten. Ja samoin on käynyt kumppanillekin.


      • Mäkin luulen, että suhde aiheuttaa juuri tuota lihomista. Ei ehkä juosta harrastuksissa, kuten monesti sinkkuna, yksin eläessä syöminen voipi olla niukempaa ja järkevämpää, suhteessa on mukavaa kokata itselle ja toiselle. Löllötellä vierellä tai ainakin lähellä, eikä raaskita löhteä välttämättä niin ahkerasti reippailemaan, varsinkaan jos toinenkaan ei ole innokas reippailija

        Helposti laiskistuu ja mukavuudenhaluistuu. Se aika mikä meni ennen ehkä kuntoiluun ja ruoan kanssa järkevästi, voipi jäädä suhteen myötä rempalleen.

        Ainakin itse olen juuri hyvä esimerkki tällaisesta. Sinkkuna aina sutjakka ja soousuhtainen, aktiivisesti liikkuja ja järkevästi syöjä. Suhteessa enemmänkin just, kainalonyhjöttäjä ja ruoalla hemmottelija. ☺️

        Ja syön tietty sit itsekin enemmän, kun viittin liikkua.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Mäkin luulen, että suhde aiheuttaa juuri tuota lihomista. Ei ehkä juosta harrastuksissa, kuten monesti sinkkuna, yksin eläessä syöminen voipi olla niukempaa ja järkevämpää, suhteessa on mukavaa kokata itselle ja toiselle. Löllötellä vierellä tai ainakin lähellä, eikä raaskita löhteä välttämättä niin ahkerasti reippailemaan, varsinkaan jos toinenkaan ei ole innokas reippailija

        Helposti laiskistuu ja mukavuudenhaluistuu. Se aika mikä meni ennen ehkä kuntoiluun ja ruoan kanssa järkevästi, voipi jäädä suhteen myötä rempalleen.

        Ainakin itse olen juuri hyvä esimerkki tällaisesta. Sinkkuna aina sutjakka ja soousuhtainen, aktiivisesti liikkuja ja järkevästi syöjä. Suhteessa enemmänkin just, kainalonyhjöttäjä ja ruoalla hemmottelija. ☺️

        Ja syön tietty sit itsekin enemmän, kun viittin liikkua.

        Ja sitten, kun mulla on ollut tosi paljon sairastelua. Kipuja ja hormooni hässäköitä pitkin elämää, niin ei ole jaksanut aina orjallisesti noudattaa järkevää kaavaa, vaan on livennyt mukavuuden puolelle.

        Ja ei tosiaan ole ees kyennyt liikkumaan tehokkaasti kipujen kiurissa, lohtuna on voinut sitten popsia hyvää. Kuten juustoja ja suklaatia, voissa kylvetettyä ruokaa. 😋

        Se on helposti semmosta, kun ei jaksa tai aina ees pysty. Henkistä ja fyysistä väsymistä, joka kostautuu paisumisena.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Ja sitten, kun mulla on ollut tosi paljon sairastelua. Kipuja ja hormooni hässäköitä pitkin elämää, niin ei ole jaksanut aina orjallisesti noudattaa järkevää kaavaa, vaan on livennyt mukavuuden puolelle.

        Ja ei tosiaan ole ees kyennyt liikkumaan tehokkaasti kipujen kiurissa, lohtuna on voinut sitten popsia hyvää. Kuten juustoja ja suklaatia, voissa kylvetettyä ruokaa. 😋

        Se on helposti semmosta, kun ei jaksa tai aina ees pysty. Henkistä ja fyysistä väsymistä, joka kostautuu paisumisena.

        Mä taas olen ollut 30 vuotta suunnilleen samanpainoinen


      • Ananias
        pujotteIija kirjoitti:

        Mä taas olen ollut 30 vuotta suunnilleen samanpainoinen

        Minäkin painan saman verran kuin 30 vuotta sitten. 1,5 vuotta sitten painoin kuitenkin vähän reilummin.


      • pujotteIija kirjoitti:

        Mä taas olen ollut 30 vuotta suunnilleen samanpainoinen

        Sä olet onnistunut joko pitämään itsekurisi tai olemaan terve ja sen myötä säntillinen. ☺️

        Miehillä ei ole kuukautisia eikä sen sorttisia hormoonihässäköitä, kuten pco tai endometrioosi, niin ehkäpä se hiukan vaikuttaa siihen, ettei ainakaan niiden takia jojoile.

        Itellä alkoi lihominen vaivihkaa, kun oli menopaussi vähän päälle parikymppisenä. No 18-vuotta sitten tarkalleen. Mutta alipainoisena saikin vähän lihoa, vaan eipä se siihen jäänyt. Hormooneihin oon aina reagoinut herkästi..olipa ne omia tai lääkemuodossa,on se semmosta villiä ollut. Stressi myösvaikuttaa, krooniset kivut aiheuttaa stressiä ja unettomuus vaikuttaa myös kaikkeen.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Sä olet onnistunut joko pitämään itsekurisi tai olemaan terve ja sen myötä säntillinen. ☺️

        Miehillä ei ole kuukautisia eikä sen sorttisia hormoonihässäköitä, kuten pco tai endometrioosi, niin ehkäpä se hiukan vaikuttaa siihen, ettei ainakaan niiden takia jojoile.

        Itellä alkoi lihominen vaivihkaa, kun oli menopaussi vähän päälle parikymppisenä. No 18-vuotta sitten tarkalleen. Mutta alipainoisena saikin vähän lihoa, vaan eipä se siihen jäänyt. Hormooneihin oon aina reagoinut herkästi..olipa ne omia tai lääkemuodossa,on se semmosta villiä ollut. Stressi myösvaikuttaa, krooniset kivut aiheuttaa stressiä ja unettomuus vaikuttaa myös kaikkeen.

        Tottakai se lopullinen lihomisen syy on liikaa energiaa suhteessa kulutukseen. Sitä ei voi puolustella millään. Vain sitä miksi on homma päässyt repsahtamaan..☺️

        Nyt on onneksi saatu painoa poiskin, mutta helposti sen saa takas jos ei ole tarkkana kun porkkana.

        Metabolinen tyyppi kun on..mä olen ihan oppikirjojen kaltainen, tyypillinen lihoja mitä tulee kaikki edellytykset lihomiseen. Ellei ole itsekuria. Korkee verenpaine, sokerit heittelee, hormoonit heittelee, jne. Sit vielä stressiherkkä.☺️

        Mut jotta ei huomenna ois stressiä niin käyn nukkumaan, hyvää yötä kaiken kokoisille pienille ja suurille.


      • Ananias kirjoitti:

        Luulen että suhde lihottaa ja moni nykyään ylipainoinen on ollut normaalipainoinen suhteen alussa.

        Konjakkikastike. Konjakkikastike.

        Tai bearnaise.

        Ehkä Oskarin erikoinen.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Tottakai se lopullinen lihomisen syy on liikaa energiaa suhteessa kulutukseen. Sitä ei voi puolustella millään. Vain sitä miksi on homma päässyt repsahtamaan..☺️

        Nyt on onneksi saatu painoa poiskin, mutta helposti sen saa takas jos ei ole tarkkana kun porkkana.

        Metabolinen tyyppi kun on..mä olen ihan oppikirjojen kaltainen, tyypillinen lihoja mitä tulee kaikki edellytykset lihomiseen. Ellei ole itsekuria. Korkee verenpaine, sokerit heittelee, hormoonit heittelee, jne. Sit vielä stressiherkkä.☺️

        Mut jotta ei huomenna ois stressiä niin käyn nukkumaan, hyvää yötä kaiken kokoisille pienille ja suurille.

        Hyvää yötä, ja hyviä unia


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Konjakkikastike. Konjakkikastike.

        Tai bearnaise.

        Ehkä Oskarin erikoinen.

        Konjakkikastike, bearnaisekastike ja choronkastike eivät ole laihduttajanruokia.

        Oskarinleike on paneroitua vasikkaa ja sinällään hyvä ape, mutta oskarin arki-versiossa on liikaa lisukkeita jotka nostavat kokonaiskalorimäärät pilviin. Sopii kuitenkin ihmiselle jonka energiankulutus on kova.


      • Ananias kirjoitti:

        Konjakkikastike, bearnaisekastike ja choronkastike eivät ole laihduttajanruokia.

        Oskarinleike on paneroitua vasikkaa ja sinällään hyvä ape, mutta oskarin arki-versiossa on liikaa lisukkeita jotka nostavat kokonaiskalorimäärät pilviin. Sopii kuitenkin ihmiselle jonka energiankulutus on kova.

        Talikonheiluttajalla ja maanviljelijällä energiankulutus on kova. Oikeestaan saa syödä mitä vaan lihomatta.

        Vähän liikkuvat tai pakolliset salijumpat tekevät ei pysty koskaan mässäilee sellaisia määriä. Painonnousu 0.5 - 1 kg/kk.


      • Ananias
        elisakettu kirjoitti:

        Talikonheiluttajalla ja maanviljelijällä energiankulutus on kova. Oikeestaan saa syödä mitä vaan lihomatta.

        Vähän liikkuvat tai pakolliset salijumpat tekevät ei pysty koskaan mässäilee sellaisia määriä. Painonnousu 0.5 - 1 kg/kk.

        Sellainen maalaiselämä on elämäntapa, ja siinä tankataan sen mukaan mitä elimistö ilmoittaa tarvitsevansa. Siinä lihominen paljastaa töistä laistamisen.

        Salitouhu on usein enemmän tai vähemmän määrätietoista treeniä, ja siihen liittyy pyrkimys kehittyä. Kehitys on usein yhtä kuin lihasmassan kasvu ja sitä myöten myös tulosten paraneminen. Lihasmassan kasvattaminen tehdään pluskaloreilla, progressiivisella treenillä ja riittävällä levolla.

        Massakaudella raavaat miehet (myös naiset) syövät todellakin välillä ihan väkisin jotta keho saa tarpeeksi polttoainetta.


      • Ananias kirjoitti:

        Sellainen maalaiselämä on elämäntapa, ja siinä tankataan sen mukaan mitä elimistö ilmoittaa tarvitsevansa. Siinä lihominen paljastaa töistä laistamisen.

        Salitouhu on usein enemmän tai vähemmän määrätietoista treeniä, ja siihen liittyy pyrkimys kehittyä. Kehitys on usein yhtä kuin lihasmassan kasvu ja sitä myöten myös tulosten paraneminen. Lihasmassan kasvattaminen tehdään pluskaloreilla, progressiivisella treenillä ja riittävällä levolla.

        Massakaudella raavaat miehet (myös naiset) syövät todellakin välillä ihan väkisin jotta keho saa tarpeeksi polttoainetta.

        No joo, keskitetty treenaaminen onkin eri asia.

        Muuten, tuokin on suhteellisen uusi kehonkoostumus verrattuna pakittaen nuoruuteen. Ei ollut massoilla kasvatettuja bodyja. Urheilukisoja kun seurasi, näää lihasbodyt näytti suurinpiirtein puskutraktoreita, niin naiset kuin miehetkin.

        Ulkonäköihanne on myös muuttunut.


      • Ananias
        elisakettu kirjoitti:

        No joo, keskitetty treenaaminen onkin eri asia.

        Muuten, tuokin on suhteellisen uusi kehonkoostumus verrattuna pakittaen nuoruuteen. Ei ollut massoilla kasvatettuja bodyja. Urheilukisoja kun seurasi, näää lihasbodyt näytti suurinpiirtein puskutraktoreita, niin naiset kuin miehetkin.

        Ulkonäköihanne on myös muuttunut.

        Kehonrakennuksessakin on jo menty liian kauaksi luonnollisuudesta, nykypäivän huiput ovat järkyttävän näköisiä.

        Tänään satuin törmäämään Kike Elomaan kuvaan niiltä ajoilta kun daami pokkasi kultamitaleita maailman kovimmista kisoista. Pakko myöntää, hän oli kisakunnossakin kunnon kissa.

        Kalifornian kuvernöörinäkin toiminut Arnold Schwarzenegger on näyttänyt huippuvuosinaan enemmän mieheltä kuin kuin nykypäivän bodarit joilla ei ole enää sellaista kapeahkoa vyötäröä joka korostaa vartalon V-mallia.

        Bodarit keskittyvät nykyään puhtaasti järjettömään massan kasvattamiseen, ja se tekee niistä tukinmallisia kappaleita joissa on pirusti lihasta.


      • elisakettu kirjoitti:

        Itse ainakin olen sinkkuna ollut kevyempää sorttia, kaksikymppisenä jopa alipainoinen.

        Suhteessa pyöristyy, ensimmäiset vuodet pahiten. Ja samoin on käynyt kumppanillekin.

        Niin suhteessa pyöristyy. Itselläni ylipainosta tulee lähes aina mieleen keski-ikäinen suomalaispari hississä Kanariansaarilla. He poistuivat liian painavina hissistä. Heihin sopii hyvin pikkusiskoni lause: "Vanhempana avioparit alkavat muistuttamaan toisiaan paitsi siinä asiassa, että miehellä on isommat tissit". Jotkut lihovat aviopareina vanhemmiten siinä 50:nnen ikävuoden nurkilla? Miehellä saattaa tosissaan olla isot läskitissit, jos on tuntuvasti ylipainoa.

        Itse olen sitä mieltä, että suhde voi lihoittaa ja ehkä perheen perustaminen. Vanhemmilla ei ole samassa määrin aikaa käydä lenkillä kuin sinkuilla? Olenko oikealla linjoilla?

        Mitäs sinulle kuuluu?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Niin suhteessa pyöristyy. Itselläni ylipainosta tulee lähes aina mieleen keski-ikäinen suomalaispari hississä Kanariansaarilla. He poistuivat liian painavina hissistä. Heihin sopii hyvin pikkusiskoni lause: "Vanhempana avioparit alkavat muistuttamaan toisiaan paitsi siinä asiassa, että miehellä on isommat tissit". Jotkut lihovat aviopareina vanhemmiten siinä 50:nnen ikävuoden nurkilla? Miehellä saattaa tosissaan olla isot läskitissit, jos on tuntuvasti ylipainoa.

        Itse olen sitä mieltä, että suhde voi lihoittaa ja ehkä perheen perustaminen. Vanhemmilla ei ole samassa määrin aikaa käydä lenkillä kuin sinkuilla? Olenko oikealla linjoilla?

        Mitäs sinulle kuuluu?

        Voihan se noinkin parhaillaan/pahimmillaan olla. Että keski-ikäinen pariskunta muistuttaa toisiaan.

        Keski-ikäisillä ei tosin luulisi olevan paineita perheen perustamiseen, joten paino-ongelmat johtunevat muista tekijöistä. Itse arvelisin että mukavuudenhalu, nautiskeluun taipuvainen elämäntyyli ja halu vietää rauhallista aikaa toistensa kanssa altistaa painomuutoksille enemmän. Toisaalta, vaikka ylipaino-ongelmaa syntyykin, unohdetaan mahdolliset suojaavat geenit, mitä syntyy miellyttävien kokemusten/rentoutumisen seurauksena. Mutta paha vain, kyllä tämä esimerkki aika selkeästi on elintapasairauksien kärkipäässä edustettuina.

        Perheenperustajapariskunnilla vaikuttaa osin samat tekijät, mutta lapsia saatuaan monen elämän rytmitys muuttuu. Ja sen pitää muuttuakin, koska on kuitenkin jotain tärkeämpää, joihin heidän aikansa tulee mennä. Mutta suotavampaa olisi, että terveellinen malli vanhemmilla elintapoineen ja ehdottomasti painottuen liikunnallisuuten lasten pienestä pitäen olisi suotavampi kuin "sitten kun joskus aikaa on" malli.

        Eipä kuulu ihmeitä. Alkukesän hommia ympäri Suomea. Monta juttua on tekeillä, joista en viitsi mainostaa sen enempää. Hyviä sekä huonoja. Mutta itsellä menee ihan hyvin, kiitos kysymästä. Itselläsi?


      • elisakettu kirjoitti:

        Voihan se noinkin parhaillaan/pahimmillaan olla. Että keski-ikäinen pariskunta muistuttaa toisiaan.

        Keski-ikäisillä ei tosin luulisi olevan paineita perheen perustamiseen, joten paino-ongelmat johtunevat muista tekijöistä. Itse arvelisin että mukavuudenhalu, nautiskeluun taipuvainen elämäntyyli ja halu vietää rauhallista aikaa toistensa kanssa altistaa painomuutoksille enemmän. Toisaalta, vaikka ylipaino-ongelmaa syntyykin, unohdetaan mahdolliset suojaavat geenit, mitä syntyy miellyttävien kokemusten/rentoutumisen seurauksena. Mutta paha vain, kyllä tämä esimerkki aika selkeästi on elintapasairauksien kärkipäässä edustettuina.

        Perheenperustajapariskunnilla vaikuttaa osin samat tekijät, mutta lapsia saatuaan monen elämän rytmitys muuttuu. Ja sen pitää muuttuakin, koska on kuitenkin jotain tärkeämpää, joihin heidän aikansa tulee mennä. Mutta suotavampaa olisi, että terveellinen malli vanhemmilla elintapoineen ja ehdottomasti painottuen liikunnallisuuten lasten pienestä pitäen olisi suotavampi kuin "sitten kun joskus aikaa on" malli.

        Eipä kuulu ihmeitä. Alkukesän hommia ympäri Suomea. Monta juttua on tekeillä, joista en viitsi mainostaa sen enempää. Hyviä sekä huonoja. Mutta itsellä menee ihan hyvin, kiitos kysymästä. Itselläsi?

        Elisakettu: "Mutta itsellä menee ihan hyvin, kiitos kysymästä. Itselläsi?"

        Pohdin tässä sitä, että entäs, jos en ole kohta sinkku. Tässä viikko sitten kirkkokahveilla ei-Joensuussa äitienpäivänä eräs vanhempi nainen tuntui viestittävän minusta 90-luvun alussa syntyneelle nuorelle naiselle, että tuossa olisi sinulle mies. Jotain sellaista kertoi minusta naisen kehonkieli. Se kirkkokahvin 90-luvun alussa syntynyt nuori nainen kävi luonani toisesta kaupungista katsomassa elokuvaa, mutta jotenkin minusta tuntuu siltä, että en ole hänen miehensä, vaikka joku sellaista hänelle osoittaisi. Mutta olen onnellinen siitä, että hänestä on ilmeisesti minulle vuosiksi eteenpäin hyvää tuttavaa. Meillä on osin yhteinen tuttavapiiri, vaikka asumme eri kaupungeissa. Nyt olen tainut päättää sen, että jatkan sinkkuna ja en ehdota tälle naiselle varsinaisia treffejä ja ehkä yhteistä elokuvahetkeä ei enää toista tulekaan luonani? Olenko hölmö? Sinulla oli joskus aikaisemminkin mielenkiintoisia neuvoja, joten uteliaisuuttani kysyn tuon kysymyksen.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Elisakettu: "Mutta itsellä menee ihan hyvin, kiitos kysymästä. Itselläsi?"

        Pohdin tässä sitä, että entäs, jos en ole kohta sinkku. Tässä viikko sitten kirkkokahveilla ei-Joensuussa äitienpäivänä eräs vanhempi nainen tuntui viestittävän minusta 90-luvun alussa syntyneelle nuorelle naiselle, että tuossa olisi sinulle mies. Jotain sellaista kertoi minusta naisen kehonkieli. Se kirkkokahvin 90-luvun alussa syntynyt nuori nainen kävi luonani toisesta kaupungista katsomassa elokuvaa, mutta jotenkin minusta tuntuu siltä, että en ole hänen miehensä, vaikka joku sellaista hänelle osoittaisi. Mutta olen onnellinen siitä, että hänestä on ilmeisesti minulle vuosiksi eteenpäin hyvää tuttavaa. Meillä on osin yhteinen tuttavapiiri, vaikka asumme eri kaupungeissa. Nyt olen tainut päättää sen, että jatkan sinkkuna ja en ehdota tälle naiselle varsinaisia treffejä ja ehkä yhteistä elokuvahetkeä ei enää toista tulekaan luonani? Olenko hölmö? Sinulla oli joskus aikaisemminkin mielenkiintoisia neuvoja, joten uteliaisuuttani kysyn tuon kysymyksen.

        Minkä ihmeen takia tekisin tiukan päätöksen jatkaa sinkkuna tai päättää hankkia parisuhteen? Ei se nyt noin ahdasta saa olla. Suhde on syntyäkseen, jos syntyy. On annettava sille tilaa.

        Tuon likan kanssa nyt voisit tapailla muutenkin, älä suunnittele niin kamalasti etukäteen. Hyvä ihmisuhde voi silti syntyä, vaikkei teistä pariskuntaa tulisikaan. Anna ajan viedä ja kaiken tapahtuvan omalla painollaan.


      • elisakettu kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia tekisin tiukan päätöksen jatkaa sinkkuna tai päättää hankkia parisuhteen? Ei se nyt noin ahdasta saa olla. Suhde on syntyäkseen, jos syntyy. On annettava sille tilaa.

        Tuon likan kanssa nyt voisit tapailla muutenkin, älä suunnittele niin kamalasti etukäteen. Hyvä ihmisuhde voi silti syntyä, vaikkei teistä pariskuntaa tulisikaan. Anna ajan viedä ja kaiken tapahtuvan omalla painollaan.

        Elisakettu: "Minkä ihmeen takia tekisin tiukan päätöksen jatkaa sinkkuna tai päättää hankkia parisuhteen? Ei se nyt noin ahdasta olla. Suhde on syntyäkseen, jos syntyy. On annettava sille tilaa."

        Oikeastaan olen suunnitellut olevani 2-3 vuotta hänelle tuttava - ja jos se vie johonkin enempään niin sitten se vastaanotetaan. Oikeastaan innostuin hänestä marraskuun lopussa 2017. Helmikuussa 2018 teki jo pussata, mutta nyt jotekin emmin ja pyrin rakentamaan suhdetta ystävyystasolla. Itseasiassa hänen läsnäollessaan luonani viime viikonloppuna lauantaina oli myös kaksi muuta naista: naisystävä ja entisen talokaverin vaimo. Molemmat olivat myös tämän naisen ystäviä, minkä takia se voisi toimia tuttavuus/ystävyyssuhteena?

        "Tuon likan kanssa nyt voisit tapailla muutenkin, älä suunnittele niin kamalasti etukäteen. Hyvä ihmisuhde voi silti syntyä, vaikkei teistä pariskuntaa tulisikaan. Anna ajan viedä ja kaiken tapahtuvan omalla painollaan."

        Oikeastaan tapailen häntä isän asuinkaupungin kirkossa sunnuntaisin. Käyn siellä silloin tällöin. Nyt hän kävi lauantaina luonani ja minulla on hänen puhelinnumeronsa. Joten jotain on aluillaan. Kiitos neuvosta. Nyt en nimittäin usko siihen, että meistä tulee pariskuntaa. Hyvin epätodennäköistä on se, että hänen kanssaan joskus olisin perustamassa perhettä ja tekemässä lapsia. Oikeastaan tähtään siihen ihmissuhteeseen ja kaveruuteen. Yhteinen tuttavapiiri on hyvä alku?

        Kiitos neuvoista ja hyvää yötä, sillä on aika ryhtyä jo nukkumaan!


    • Ihmiset on pyöristyneet aika tavalla siitä mitä (meidän nuoruudessa:)) oli. Lapsuus-/nuoruusaikaan ehkä silmiinpistävästi oli se yksi ylipainoinen ja muut tukevampaa mallia sitten joku sukulaistäti ja -setä. Jotka eivät tänä päivänä erottuisi mitenkään massasta.

      Työssäni näen ehkä arviolta 20-90-vuotiaita naisia ja miehiä, joilla suurimmilla osalla on ylipainoa. Mainittavaa eroa parisuhteisten tai sinkkujen välillä en ole havainnut. Yllättävintä ehkä mutta kaikkien parhaimmat kropat taitavat olla hyväkuntoisilla noin 70-vuotiailla naisilla ja miehillä.

      • Ananias

        "Työssäni näen ehkä arviolta 20-90-vuotiaita naisia ja miehiä, joilla suurimmilla osalla on ylipainoa. Mainittavaa eroa parisuhteisten tai sinkkujen välillä en ole havainnut."

        -Huomaan tehneeni huonon aloituksen, kerrankin näin. Hehheh...

        Ylipainoa on yhtälailla vakisuhteessa elävilläkin, mutta piti kysymäni vaikeuttaako ylipaino uuden suhteen löytymistä? Ehkä hoikka löytää helpommin suhteen kuin ylipainoinen...


      • Ananias kirjoitti:

        "Työssäni näen ehkä arviolta 20-90-vuotiaita naisia ja miehiä, joilla suurimmilla osalla on ylipainoa. Mainittavaa eroa parisuhteisten tai sinkkujen välillä en ole havainnut."

        -Huomaan tehneeni huonon aloituksen, kerrankin näin. Hehheh...

        Ylipainoa on yhtälailla vakisuhteessa elävilläkin, mutta piti kysymäni vaikeuttaako ylipaino uuden suhteen löytymistä? Ehkä hoikka löytää helpommin suhteen kuin ylipainoinen...

        Ei kun kyllä sulla ihan selkee kysymys oli. Arvioin vain tämän hetkistä tilannetta reaalimaailmassa. Ylipainoisimmiksi arvioisin silti 50-60-vuotiaat.

        Nuorella iällä tuo painojuttu voi vaikuttaa itsetuntoon siinä määrin, että tekee estoisemmaksi. Kontaktit vastakkaiseen sukupuoleen jäävät pinnallisemmaksi ja vähäisemmäksi - ylipaino on kantajallaan siinä välissä. Sitten voi olla tietysti se ryhmittymä, joka ei edes ala vonkaamaan ylipainoisen kanssa mitään. Tuota taas on vaikea uskoa, kun katselee miten enenevissä määrin pulskistunutta nuorisomme alkaa olla; mahakkaita, reiteviä ja perseviä. Tuskin ne heräävät halut ja himot on minnekään tältäkään sukupolvelta kadonnut.

        Luulen että kriittisempiä painon suhteen ovat 30-40-vuotiaat sinkulat. Tämä on se ryhmä, joka on snobimpi muissakin ulkonäköön liittyvissä asioissa. Tästä eteenpäin alkaa vaikuttaa muut arvot, mutta tiedän kovan kriteerin 50-70-vuotiaitakin, joille se ulkonäkö (ja kokonaisstatus) on ehdoton ykkösprioriteetti.


      • Ananias
        elisakettu kirjoitti:

        Ei kun kyllä sulla ihan selkee kysymys oli. Arvioin vain tämän hetkistä tilannetta reaalimaailmassa. Ylipainoisimmiksi arvioisin silti 50-60-vuotiaat.

        Nuorella iällä tuo painojuttu voi vaikuttaa itsetuntoon siinä määrin, että tekee estoisemmaksi. Kontaktit vastakkaiseen sukupuoleen jäävät pinnallisemmaksi ja vähäisemmäksi - ylipaino on kantajallaan siinä välissä. Sitten voi olla tietysti se ryhmittymä, joka ei edes ala vonkaamaan ylipainoisen kanssa mitään. Tuota taas on vaikea uskoa, kun katselee miten enenevissä määrin pulskistunutta nuorisomme alkaa olla; mahakkaita, reiteviä ja perseviä. Tuskin ne heräävät halut ja himot on minnekään tältäkään sukupolvelta kadonnut.

        Luulen että kriittisempiä painon suhteen ovat 30-40-vuotiaat sinkulat. Tämä on se ryhmä, joka on snobimpi muissakin ulkonäköön liittyvissä asioissa. Tästä eteenpäin alkaa vaikuttaa muut arvot, mutta tiedän kovan kriteerin 50-70-vuotiaitakin, joille se ulkonäkö (ja kokonaisstatus) on ehdoton ykkösprioriteetti.

        Lienet oikeassa siinä että ylipainoisin ryhmä on tuo 50-60-vuotiaiden ryhmä, mutta pahoin pelkään että meidän eläköidyttyämme Y-sukupolvi lyö vielä ennätyspainot vaakaan. Siksi kunnes vielä nuorempi sukupolvi murskaa vielä senkin ennätyksen.

        Kehitys ei näytä hyvältä, vaikka toki hyväkuntoisten kohdalla ongelmia ei ole koskaan ollut, eikä tule olemaankaan.

        Mutta ehkäpä miesten silmä tottuu pulskempiin naisiin jos niitä hoikkia ei löydykään. Ja lohtuna olkoon se, että miehet on vanhempina ylipainoisempia (ja kuolevat nuorempina).


      • Ananias kirjoitti:

        Lienet oikeassa siinä että ylipainoisin ryhmä on tuo 50-60-vuotiaiden ryhmä, mutta pahoin pelkään että meidän eläköidyttyämme Y-sukupolvi lyö vielä ennätyspainot vaakaan. Siksi kunnes vielä nuorempi sukupolvi murskaa vielä senkin ennätyksen.

        Kehitys ei näytä hyvältä, vaikka toki hyväkuntoisten kohdalla ongelmia ei ole koskaan ollut, eikä tule olemaankaan.

        Mutta ehkäpä miesten silmä tottuu pulskempiin naisiin jos niitä hoikkia ei löydykään. Ja lohtuna olkoon se, että miehet on vanhempina ylipainoisempia (ja kuolevat nuorempina).

        Onhan nykymiesten silmät tottuneetkin jo pullukampiin, sillä aika monella hennolla pojalla on reilusti muhkeempi tyttönen kainalossaan. Pojat näyttää monesti ihan poikasille anhempanakin, luiruja ja tyttö on jo varhaisteininä, kuin äitinsä olivat ehkä reilusti yli parikymppisinä.

        Leveet lanteet, reidet, rasvaa vattassa ja isot rinnat. Siis ihan lihomista. Ei aina osaa sanoa minkä ikäinen tyttö jonkun kainalossa on, jos ulkonäöstä pitäs arvioida. Ennen tuntui helpomalle arvioida, oltiin kai jotenkin lapsekkaampia ulkoisesti versus ikä.

        Ja juu, itelläkin on takuulla jäänyt nuoruudesta tuo miksi edelleen pidän miehissä hoikkuudeesta, jopa laihuudestakin voisi joidenkin kohdalla puhua. Poikamaisuudesta. Joku nalli sanoo rimpulaksi sitä mikä minun silmään on hyvä. :D


      • LadyZorro kirjoitti:

        Onhan nykymiesten silmät tottuneetkin jo pullukampiin, sillä aika monella hennolla pojalla on reilusti muhkeempi tyttönen kainalossaan. Pojat näyttää monesti ihan poikasille anhempanakin, luiruja ja tyttö on jo varhaisteininä, kuin äitinsä olivat ehkä reilusti yli parikymppisinä.

        Leveet lanteet, reidet, rasvaa vattassa ja isot rinnat. Siis ihan lihomista. Ei aina osaa sanoa minkä ikäinen tyttö jonkun kainalossa on, jos ulkonäöstä pitäs arvioida. Ennen tuntui helpomalle arvioida, oltiin kai jotenkin lapsekkaampia ulkoisesti versus ikä.

        Ja juu, itelläkin on takuulla jäänyt nuoruudesta tuo miksi edelleen pidän miehissä hoikkuudeesta, jopa laihuudestakin voisi joidenkin kohdalla puhua. Poikamaisuudesta. Joku nalli sanoo rimpulaksi sitä mikä minun silmään on hyvä. :D

        Ja tää ei ollut haukkumiseksi tarkoitettu, vain todettu että tytöt ovat vartaloltaan aina vaan nuorempana " naisellisempia", jos muodot sen sanelee. Hoikkuus on mielletty tyttömäisyyteen ennen ja bambimaisuus....


    • rrrooy

      Ahkera seksin harrastaminen pitää hoikkana mutta sinkuilla ei läheskään kaikilla sitä ole.

    • Ennen tehtiin raavasta, ruumiillista työtä ja Suomi oli vahvasti agraariyhteiskunta.
      Ihmisissä oli vain ruskeaa rasvaa.

      Nyt valkeaa. Pikaruokapaikat pitäisi kieltää ja panna porukka peltohommiin.

      • Ananias

        Energiankulutus oli ennen luontojaan suurempaa kuin nykyisin, se on taivahan tosi.

        Nykyään syödään epäterveellisesti, nopeat hiilarit on monen tärkein energianlähde. Ja usein ylipainoiset juovat järjettömiä määriä kaloreita, enkä tarkoita alkoholia.


      • tulitikkuukkoja

        Oletko muuten pannut merkille miten jättimäisen pienet "tulitikku-jalat" ovat kaikilla ministereillä ja läskimaha?


      • jalateivätkannamahaa

        Todellakin niin siinä on selitys sille että heitä kuskataan autoilla kun jalat eivät jaksa kantaa mahaa.


    • voi

      Voi minusta ainakin johtua. Kriittisyys itseä kohtaan voi olla rankka, näin ainakin itsellä. Urheilen paljon, mut sön paljon myös sokeripitoisia juttuja, josta johtuen vatsaa on ja se harmittaa itseä niin paljon, että vaikeuttaa sitoutumista osittain? Peilin eteen en mielelläni mene.

    • Pyöreä pylly altistaa kaikenlaisille papparaisille.
      Töissä joutui tänään kyykkimään, niin tuhma pappa tuijotti hanuria.

      Hanuria, joka on muotoiltu piirakoilla, sultsinoilla, vatruskoilla ja munavoilla.

      (naurua)

      • Ananias

        Ei vaikuta naurun asialta. Tuliko intensiivisestä katseesta palovammoja ihanaiseen pyllyysi?


      • Ananias kirjoitti:

        Ei vaikuta naurun asialta. Tuliko intensiivisestä katseesta palovammoja ihanaiseen pyllyysi?

        Sitä minäkin.
        Eikä lopettanut vaikka jäi jo kiinni.
        Mitä peliä se on.
        Kysyn vaan.

        "Katsoa saa, mutta ei koskea", pitäisi muuttaa koko sanonta "katsoa eikä koskea saa."
        En ole mikään burleskitaiteilija vaikka sitä joutuukin pyörittämään. Aina on joku ukko pyllyn takana vaanimassa.


        Tshyi.

        (tuiskahtaa)


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Sitä minäkin.
        Eikä lopettanut vaikka jäi jo kiinni.
        Mitä peliä se on.
        Kysyn vaan.

        "Katsoa saa, mutta ei koskea", pitäisi muuttaa koko sanonta "katsoa eikä koskea saa."
        En ole mikään burleskitaiteilija vaikka sitä joutuukin pyörittämään. Aina on joku ukko pyllyn takana vaanimassa.


        Tshyi.

        (tuiskahtaa)

        Eikös se mene niin, että jos pitää näkemästään, niin sitä haluaisi koskettaakin?

        Tuli mieleeni tuosta katseesta kiinnijäämisestä että olen itsekin kärähtänyt siitä todella nolosti, siis ihan reilun mittaisesta katseesta. Kyse oli vieläpä mun exän parhaan ystävättären rintavaon tuijottamisesta. Olin niin uppoutunut noihin kaksosiin että havahduin vasta kun daami vilkaisi itsekin alaspäin rintavakoonsa ja sitten taas kysyvästi silmiini.

        Toisaalta hän oli itse syyllinen tilanteeseensa. Aikoinaan exäni esitteli minut ystävättärelleen (tai toisinpäin) ravintolassa oluttuopposten äärellä, ja ilta oli todella mielenkiintoinen kun daami hinkkasi jalkaansa koko illan minun jalkaani vasten. Sitä olisi päässyt painamaan kun olisi vain sopinut ajan ja paikan, mutta toisaalta se olisi ollut liian julmaa exääni kohtaan.


      • Ananias kirjoitti:

        Eikös se mene niin, että jos pitää näkemästään, niin sitä haluaisi koskettaakin?

        Tuli mieleeni tuosta katseesta kiinnijäämisestä että olen itsekin kärähtänyt siitä todella nolosti, siis ihan reilun mittaisesta katseesta. Kyse oli vieläpä mun exän parhaan ystävättären rintavaon tuijottamisesta. Olin niin uppoutunut noihin kaksosiin että havahduin vasta kun daami vilkaisi itsekin alaspäin rintavakoonsa ja sitten taas kysyvästi silmiini.

        Toisaalta hän oli itse syyllinen tilanteeseensa. Aikoinaan exäni esitteli minut ystävättärelleen (tai toisinpäin) ravintolassa oluttuopposten äärellä, ja ilta oli todella mielenkiintoinen kun daami hinkkasi jalkaansa koko illan minun jalkaani vasten. Sitä olisi päässyt painamaan kun olisi vain sopinut ajan ja paikan, mutta toisaalta se olisi ollut liian julmaa exääni kohtaan.

        Goddamn Ananias!


      • Ananias kirjoitti:

        Eikös se mene niin, että jos pitää näkemästään, niin sitä haluaisi koskettaakin?

        Tuli mieleeni tuosta katseesta kiinnijäämisestä että olen itsekin kärähtänyt siitä todella nolosti, siis ihan reilun mittaisesta katseesta. Kyse oli vieläpä mun exän parhaan ystävättären rintavaon tuijottamisesta. Olin niin uppoutunut noihin kaksosiin että havahduin vasta kun daami vilkaisi itsekin alaspäin rintavakoonsa ja sitten taas kysyvästi silmiini.

        Toisaalta hän oli itse syyllinen tilanteeseensa. Aikoinaan exäni esitteli minut ystävättärelleen (tai toisinpäin) ravintolassa oluttuopposten äärellä, ja ilta oli todella mielenkiintoinen kun daami hinkkasi jalkaansa koko illan minun jalkaani vasten. Sitä olisi päässyt painamaan kun olisi vain sopinut ajan ja paikan, mutta toisaalta se olisi ollut liian julmaa exääni kohtaan.

        Itse olen joutunut tilanteeseen (työtilanne vielä),
        jossa mies puhui rinnoille.

        Olen kuvitellut, että silmät ovat ylempänä.
        Tuo mies teki näin kaikille naisille, ja seuraavalla kerralla laitoin tehtävää hoitamaan mieskollegan, koska se oli oikeasti niin härskiä.


      • Ananias kirjoitti:

        Eikös se mene niin, että jos pitää näkemästään, niin sitä haluaisi koskettaakin?

        Tuli mieleeni tuosta katseesta kiinnijäämisestä että olen itsekin kärähtänyt siitä todella nolosti, siis ihan reilun mittaisesta katseesta. Kyse oli vieläpä mun exän parhaan ystävättären rintavaon tuijottamisesta. Olin niin uppoutunut noihin kaksosiin että havahduin vasta kun daami vilkaisi itsekin alaspäin rintavakoonsa ja sitten taas kysyvästi silmiini.

        Toisaalta hän oli itse syyllinen tilanteeseensa. Aikoinaan exäni esitteli minut ystävättärelleen (tai toisinpäin) ravintolassa oluttuopposten äärellä, ja ilta oli todella mielenkiintoinen kun daami hinkkasi jalkaansa koko illan minun jalkaani vasten. Sitä olisi päässyt painamaan kun olisi vain sopinut ajan ja paikan, mutta toisaalta se olisi ollut liian julmaa exääni kohtaan.

        Itse olen joutunut tilanteeseen (työtilanne vielä),
        jossa mies puhui rinnoille.

        Olen kuvitellut, että silmät ovat ylempänä.
        Tuo mies teki näin kaikille naisille, ja seuraavalla kerralla laitoin tehtävää hoitamaan mieskollegan, koska se oli oikeasti niin härskiä.


      • Ananias kirjoitti:

        Eikös se mene niin, että jos pitää näkemästään, niin sitä haluaisi koskettaakin?

        Tuli mieleeni tuosta katseesta kiinnijäämisestä että olen itsekin kärähtänyt siitä todella nolosti, siis ihan reilun mittaisesta katseesta. Kyse oli vieläpä mun exän parhaan ystävättären rintavaon tuijottamisesta. Olin niin uppoutunut noihin kaksosiin että havahduin vasta kun daami vilkaisi itsekin alaspäin rintavakoonsa ja sitten taas kysyvästi silmiini.

        Toisaalta hän oli itse syyllinen tilanteeseensa. Aikoinaan exäni esitteli minut ystävättärelleen (tai toisinpäin) ravintolassa oluttuopposten äärellä, ja ilta oli todella mielenkiintoinen kun daami hinkkasi jalkaansa koko illan minun jalkaani vasten. Sitä olisi päässyt painamaan kun olisi vain sopinut ajan ja paikan, mutta toisaalta se olisi ollut liian julmaa exääni kohtaan.

        Ananias, ei naista paineta,
        kirjoja painetaan.

        Minähän jo sanoin ettette te taida sopia kirjallisuuspiireihin.
        Näet sanat ovat osittain hakusessa.

        (pärskähdys)


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Goddamn Ananias!

        Väitetään että elämänsä ehtoopuolella ihmisiä ei kaivele niinkään tekemisensä, vaan tekemättä jättämisensä.

        Tuokin daami oli exäni kanssa tekemisissä oikeastaan koko pitkän suhteemme ajan, ja vierailtiin puolin ja toisin varmaan vähintään joka toinen kuukausi. Ja välillämme oli aina sähköä. Voi olla että minäkin tulen katumaan kuolinvuoteellani sitä etten käyttänyt mahdollisuutta hyväkseni.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ananias, ei naista paineta,
        kirjoja painetaan.

        Minähän jo sanoin ettette te taida sopia kirjallisuuspiireihin.
        Näet sanat ovat osittain hakusessa.

        (pärskähdys)

        Kirjallisuus ei ole vahvuuksiani, en edes lue nykyään muuta kuin Pönttiksen kaksimielisiä kommentteja suomi24-sivustolla.

        Painaa, laittaa, panna...en näe noissa mitään eroa.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Itse olen joutunut tilanteeseen (työtilanne vielä),
        jossa mies puhui rinnoille.

        Olen kuvitellut, että silmät ovat ylempänä.
        Tuo mies teki näin kaikille naisille, ja seuraavalla kerralla laitoin tehtävää hoitamaan mieskollegan, koska se oli oikeasti niin härskiä.

        Ikävä kuulla että olet joutunut kohtaamaan EPÄMIELLYTTÄVÄÄ tuijottamista.

        Toisaalta kiva kuulla että sulla on hyvät kannut.


      • Ananias kirjoitti:

        Kirjallisuus ei ole vahvuuksiani, en edes lue nykyään muuta kuin Pönttiksen kaksimielisiä kommentteja suomi24-sivustolla.

        Painaa, laittaa, panna...en näe noissa mitään eroa.

        Ihanaa Leijonat, ihanaa :'D

        Yritä saada mut ryhtiin.
        Maalis-huhtikuussa tapahtui jotain.


      • Ananias kirjoitti:

        Väitetään että elämänsä ehtoopuolella ihmisiä ei kaivele niinkään tekemisensä, vaan tekemättä jättämisensä.

        Tuokin daami oli exäni kanssa tekemisissä oikeastaan koko pitkän suhteemme ajan, ja vierailtiin puolin ja toisin varmaan vähintään joka toinen kuukausi. Ja välillämme oli aina sähköä. Voi olla että minäkin tulen katumaan kuolinvuoteellani sitä etten käyttänyt mahdollisuutta hyväkseni.

        Ihan hirveää.
        Pienet korvani väräjävät.


      • Ananias kirjoitti:

        Ikävä kuulla että olet joutunut kohtaamaan EPÄMIELLYTTÄVÄÄ tuijottamista.

        Toisaalta kiva kuulla että sulla on hyvät kannut.

        Nämä vois pienennyttää.

        (oho). Mut pitää saada kuriin. Tästä ei tule mitään.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ihanaa Leijonat, ihanaa :'D

        Yritä saada mut ryhtiin.
        Maalis-huhtikuussa tapahtui jotain.

        Voin laittaa sut ryhtiin, helpostikin.

        Mitä maalis-huhtikuussa tapahtui, siis miten käytöksesi muuttui?


      • Ananias kirjoitti:

        Ikävä kuulla että olet joutunut kohtaamaan EPÄMIELLYTTÄVÄÄ tuijottamista.

        Toisaalta kiva kuulla että sulla on hyvät kannut.

        Kyllä mä sangriankin osaan tehdä.


      • Ananias kirjoitti:

        Ikävä kuulla että olet joutunut kohtaamaan EPÄMIELLYTTÄVÄÄ tuijottamista.

        Toisaalta kiva kuulla että sulla on hyvät kannut.

        Aina minua selvitetään!

        Mitä hyvää sinussa on??

        ??


      • Ananias kirjoitti:

        Voin laittaa sut ryhtiin, helpostikin.

        Mitä maalis-huhtikuussa tapahtui, siis miten käytöksesi muuttui?

        Kokeile.

        Mä alan väsyä itseeni.

        (naurua)

        Noita tapahtumia ei osaa selittää kukaan.
        Talvi meni ihan rauhassa :'D


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ihan hirveää.
        Pienet korvani väräjävät.

        Ei varmaan mitään traumoja jää kun on toisaalta jotain muistojakin kertynyt.

        Mutta ajattele ihmistä joka miettii vanhuuden päivillään kuinka haaskasi koko elämänsä eikä saanut yhtäkään maalia tehtyä. Se on hirveää, koko elämän saldo 0 tehtyä maalia.


      • Ananias kirjoitti:

        Ei varmaan mitään traumoja jää kun on toisaalta jotain muistojakin kertynyt.

        Mutta ajattele ihmistä joka miettii vanhuuden päivillään kuinka haaskasi koko elämänsä eikä saanut yhtäkään maalia tehtyä. Se on hirveää, koko elämän saldo 0 tehtyä maalia.

        Aiheutat ihan kummia fiboja.

        (kuulostelee)


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Aina minua selvitetään!

        Mitä hyvää sinussa on??

        ??

        Sinua ei erityisemmin selvitetä, ehkä asia on jossain mielessä jopa päinvastoin (sinua yritetään epäselvittää).

        Jos minun pitäisi yrittää myydä itseni jollakin kehuilla, niin tuskin tulisi mitään kauppoja.


      • Ananias kirjoitti:

        Sinua ei erityisemmin selvitetä, ehkä asia on jossain mielessä jopa päinvastoin (sinua yritetään epäselvittää).

        Jos minun pitäisi yrittää myydä itseni jollakin kehuilla, niin tuskin tulisi mitään kauppoja.

        Mutta kun sinähän osaat "edustaa".

        Välillä voit unohtaa tuotteen, ja..


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kokeile.

        Mä alan väsyä itseeni.

        (naurua)

        Noita tapahtumia ei osaa selittää kukaan.
        Talvi meni ihan rauhassa :'D

        En oikein käsitä...yleensä itseensä kyllästyminen tarkoittaa sitä että ihminen kyseenalaistaa olemassaolonsa perustan.

        Onko sulla syitä moiseen?


      • Ananias kirjoitti:

        Voin laittaa sut ryhtiin, helpostikin.

        Mitä maalis-huhtikuussa tapahtui, siis miten käytöksesi muuttui?

        Toisaalta prkl tuo oli jo kyllä liian itsevarmaa.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Aiheutat ihan kummia fiboja.

        (kuulostelee)

        Unohda fibat, puhun ihan yleisellä tasolla. Ns. tutkittua tietoa.


      • Ananias kirjoitti:

        En oikein käsitä...yleensä itseensä kyllästyminen tarkoittaa sitä että ihminen kyseenalaistaa olemassaolonsa perustan.

        Onko sulla syitä moiseen?

        Olemassaolon perusta?

        Ei kun alan väsyä tähän miesten perässä laukkaamiseen.
        Tämä pitäisi saada loppumaan.


      • Ananias kirjoitti:

        Unohda fibat, puhun ihan yleisellä tasolla. Ns. tutkittua tietoa.

        Ole nyt vähän jämäkämpi!
        Tuota ei usko koiratkaan.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Toisaalta prkl tuo oli jo kyllä liian itsevarmaa.

        Kommenttini oli yhtä järkevä kuin pyyntösi laittaa sinut ryhtiin.

        Joo, voin tehdä sen jos suostut tohtoroitavakseni. Olisiko lopputulos nykyistä parempi?


      • Ananias kirjoitti:

        Unohda fibat, puhun ihan yleisellä tasolla. Ns. tutkittua tietoa.

        Ei susta nyt ole mihinkään.

        (piilotettu ilme)


      • Ananias kirjoitti:

        Unohda fibat, puhun ihan yleisellä tasolla. Ns. tutkittua tietoa.

        Ei susta nyt ole mihinkään.

        (piilotettu ilme)


      • Ananias kirjoitti:

        Kommenttini oli yhtä järkevä kuin pyyntösi laittaa sinut ryhtiin.

        Joo, voin tehdä sen jos suostut tohtoroitavakseni. Olisiko lopputulos nykyistä parempi?

        Mitä se termi tarkoittaa? Riippuu siitä.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Olemassaolon perusta?

        Ei kun alan väsyä tähän miesten perässä laukkaamiseen.
        Tämä pitäisi saada loppumaan.

        Ymmärrän sinua tavallaan. Miesten perässä laukkaaminen ei liene kovinkaan järkevää touhua, en tee sitä itsekään.


      • Ananias kirjoitti:

        Ymmärrän sinua tavallaan. Miesten perässä laukkaaminen ei liene kovinkaan järkevää touhua, en tee sitä itsekään.

        Missä on naisessa pysäytyskytkin?


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei susta nyt ole mihinkään.

        (piilotettu ilme)

        Minä puhuin siitä kuinka voisi olla ahdistavaa vanhuuden päivillään todeta että hengitteli kehdosta hautaan elämättä päivääkään.

        En voi puhua siitä kuin omakohtaisesti tai yleisellä tasolla. En voi enkä edes halua arvioida voiko se olla jollekin ihan henkilökohtainen tuntemus.


      • Ananias kirjoitti:

        Minä puhuin siitä kuinka voisi olla ahdistavaa vanhuuden päivillään todeta että hengitteli kehdosta hautaan elämättä päivääkään.

        En voi puhua siitä kuin omakohtaisesti tai yleisellä tasolla. En voi enkä edes halua arvioida voiko se olla jollekin ihan henkilökohtainen tuntemus.

        Alkavatko ne sitten lähestyä?
        Tuntuuko painetta?


      • Ananias kirjoitti:

        Ymmärrän sinua tavallaan. Miesten perässä laukkaaminen ei liene kovinkaan järkevää touhua, en tee sitä itsekään.

        Eilenkin näin vain pelkkiä miehiä.
        Ihan kuin naiset olisivat kadonneet maapallolta kokonaan.

        Paljon paidattomia miehiä, asfalttimiehiä, raksamiehiä, pukumiehiä, rekkamiehiä...

        MIEHIÄ!


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mitä se termi tarkoittaa? Riippuu siitä.

        Ai tohtoroitavakseni?

        Laittaisin sinut sohvalle makuulle ja alottaisin terapiaistunnon. Ehkä aloittaisin jalkahieronnalla ja etenisin siitä pikkuhiljaa ylöspäin kunnes löyisi se kipupiste.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Alkavatko ne sitten lähestyä?
        Tuntuuko painetta?

        Ai ajattelenko että mulla on jäänyt jotakin elämässä kokematta?


      • Ananias kirjoitti:

        Ai tohtoroitavakseni?

        Laittaisin sinut sohvalle makuulle ja alottaisin terapiaistunnon. Ehkä aloittaisin jalkahieronnalla ja etenisin siitä pikkuhiljaa ylöspäin kunnes löyisi se kipupiste.

        Ai jaa, no vähän paha.
        Minua kutittaa. En tiedä onnistuisiko.


      • Ananias kirjoitti:

        Ai ajattelenko että mulla on jäänyt jotakin elämässä kokematta?

        No niin vaikka sitä, ja ne vanhuuden vuodet?


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Eilenkin näin vain pelkkiä miehiä.
        Ihan kuin naiset olisivat kadonneet maapallolta kokonaan.

        Paljon paidattomia miehiä, asfalttimiehiä, raksamiehiä, pukumiehiä, rekkamiehiä...

        MIEHIÄ!

        Puhut siitä että alat kyllästyä miesten perässä laukkaamiseen, mutta toisaalta päähäsi ei mahdu muuta kuin miehet.

        Saako kysyä kuinka kauan pitää olla ilman miestä että ajatukset alkaa kiertämään tuollaista kehää?


      • Ananias kirjoitti:

        Puhut siitä että alat kyllästyä miesten perässä laukkaamiseen, mutta toisaalta päähäsi ei mahdu muuta kuin miehet.

        Saako kysyä kuinka kauan pitää olla ilman miestä että ajatukset alkaa kiertämään tuollaista kehää?

        Hmm... no olisiko kaks...helvetti, meinasin vastata.

        Aika ovela kettu.

        Sinähän kysyit suoraan milloin olen. Ananias!


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ai jaa, no vähän paha.
        Minua kutittaa. En tiedä onnistuisiko.

        Ei jalkahieronta kutita.

        Edettäisiin pikkuhiljaa, öljyäisin jalkasi sivelemällä niitä pitkin rauhallisin ja määrätietoisin liikkein.

        Huomaisit pian ettei siinä ole mitään mikä kutittaa.


      • Ananias kirjoitti:

        Ei jalkahieronta kutita.

        Edettäisiin pikkuhiljaa, öljyäisin jalkasi sivelemällä niitä pitkin rauhallisin ja määrätietoisin liikkein.

        Huomaisit pian ettei siinä ole mitään mikä kutittaa.

        Oli se viimeksikin hankalaa.
        Vähän kuin hammaslääkärissä.
        Siinä ei tahdo pitää villihevosetkaan.

        Että aika määrätietoinen saa olla. :D


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No niin vaikka sitä, ja ne vanhuuden vuodet?

        Minä olen vielä nuori mies, mulla ei ole mitään syytä ajatella että elämäni on terminaalivaiheessa.

        En etsi aktiivisesti mitään elämääni, mutta en toisaalta kieltäydy iloistakaan jos niitä tulee eteeni. Olen avoin kaikelle.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Hmm... no olisiko kaks...helvetti, meinasin vastata.

        Aika ovela kettu.

        Sinähän kysyit suoraan milloin olen. Ananias!

        Onko suhteen päättymisestä kysyminen liian intiimiä?

        En ole kiinnostunut tietämään yksityiskohtaisemmin elämästäsi miesten kanssa.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Oli se viimeksikin hankalaa.
        Vähän kuin hammaslääkärissä.
        Siinä ei tahdo pitää villihevosetkaan.

        Että aika määrätietoinen saa olla. :D

        Voidaan puuduttaa, vaikka sillä sangrialla. Kyllä se siitä nautinnoksi muuttuisi.


      • Ananias kirjoitti:

        Ei jalkahieronta kutita.

        Edettäisiin pikkuhiljaa, öljyäisin jalkasi sivelemällä niitä pitkin rauhallisin ja määrätietoisin liikkein.

        Huomaisit pian ettei siinä ole mitään mikä kutittaa.

        Auringonkukkaöljyä vai mitä?

        Viimeksi jalkojenhoitaja sai melkein karjua, että nyt aloillasi siinä ja oli lähellä,
        etten potkaissut häntä. Lopulta saatiin kynsiin lakka.

        Mutta kun oli lahjakortti niin oli pakko mennä...

        (naurua)


      • Ananias kirjoitti:

        Onko suhteen päättymisestä kysyminen liian intiimiä?

        En ole kiinnostunut tietämään yksityiskohtaisemmin elämästäsi miesten kanssa.

        Melkein on...

        Mä olen tottunut, että mulla on mies.


      • Ananias kirjoitti:

        Voidaan puuduttaa, vaikka sillä sangrialla. Kyllä se siitä nautinnoksi muuttuisi.

        Hah, noh tuohan alkaa kuulostaa paremmalta...

        (kikatusta)


      • Ananias kirjoitti:

        Onko suhteen päättymisestä kysyminen liian intiimiä?

        En ole kiinnostunut tietämään yksityiskohtaisemmin elämästäsi miesten kanssa.

        Sitä paitsi etköhän sinä sen näistä jutuista pysty sen päättelemään.

        -liian pitkään.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Auringonkukkaöljyä vai mitä?

        Viimeksi jalkojenhoitaja sai melkein karjua, että nyt aloillasi siinä ja oli lähellä,
        etten potkaissut häntä. Lopulta saatiin kynsiin lakka.

        Mutta kun oli lahjakortti niin oli pakko mennä...

        (naurua)

        Vaikka joku mansikkakuohuviininmakuinen ja -tuoksuinen hierontaöljy. On niitä muitakin kivoja vaihtoehtoja.

        Pääasia että saataisiin sut tunnelmaan.


      • Ananias kirjoitti:

        Vaikka joku mansikkakuohuviininmakuinen ja -tuoksuinen hierontaöljy. On niitä muitakin kivoja vaihtoehtoja.

        Pääasia että saataisiin sut tunnelmaan.

        Mjahas...otteet paranee.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Melkein on...

        Mä olen tottunut, että mulla on mies.

        Jos nyt sitten kaipaat miestä, niin miksei sulla ole miestä?

        Huumorintajuinen nainen, punatukkainen ja vihreäsilmäinen (aah ja ooh), miehet käy kuumana suhun puheidesi mukaan....mikä tökkii?


      • Ananias kirjoitti:

        Minä olen vielä nuori mies, mulla ei ole mitään syytä ajatella että elämäni on terminaalivaiheessa.

        En etsi aktiivisesti mitään elämääni, mutta en toisaalta kieltäydy iloistakaan jos niitä tulee eteeni. Olen avoin kaikelle.

        No hyvä. Et sinä kyllä voikaan mikään vanha käpy olla,
        niitä kiinnostaa vaan bingo. Sä ymmärrät vielä Pöntön päälle. ;)


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mjahas...otteet paranee.

        Eikö kuulostakin siltä että me voitaisiin saada sut nauttimaan enemmän kuin kärsimään?


      • Ananias kirjoitti:

        Jos nyt sitten kaipaat miestä, niin miksei sulla ole miestä?

        Huumorintajuinen nainen, punatukkainen ja vihreäsilmäinen (aah ja ooh), miehet käy kuumana suhun puheidesi mukaan....mikä tökkii?

        Vastaanko suoraan vai kieron mutkan kautta?

        Mä olen aika...hmmm..valikoiva (sitä juuri, mistä palstallakin syytetään).
        Siihenpä sitä tulee sorruttua ja kaikista löytyy joku vika. Vaikka sitä ei olisikaan. Mua rupee helposti tökkimään asiat.

        Toisekseen olen aika itsellinen, ärsyynnyn helposti ja aika ajoin häiriinnyn liiasta seurasta. Paha kombinaatio.

        Yrittäjiä on, mutta epäilen jokaista.

        Siinä kait se.


      • Ananias kirjoitti:

        Eikö kuulostakin siltä että me voitaisiin saada sut nauttimaan enemmän kuin kärsimään?

        Kuulostaa.., mutta ei mies kyllä voi olla mikään heikkohermoinen tuommosessa tilanteessa, pitää olla varma kans, mitä puuhaa hah :)


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No hyvä. Et sinä kyllä voikaan mikään vanha käpy olla,
        niitä kiinnostaa vaan bingo. Sä ymmärrät vielä Pöntön päälle. ;)

        " Sä ymmärrät vielä Pöntön päälle. ;) "

        Kyllä minä tiedän miten naisen kanssa ollaan, ei se ole mitenkään epäselvää.

        Noilla spekseillä joilla olet maalannut kuvaa Pöntöstä, sanoisin että IRL voisin olla aika myyty. Se on kuitenkin teoriaa.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Vastaanko suoraan vai kieron mutkan kautta?

        Mä olen aika...hmmm..valikoiva (sitä juuri, mistä palstallakin syytetään).
        Siihenpä sitä tulee sorruttua ja kaikista löytyy joku vika. Vaikka sitä ei olisikaan. Mua rupee helposti tökkimään asiat.

        Toisekseen olen aika itsellinen, ärsyynnyn helposti ja aika ajoin häiriinnyn liiasta seurasta. Paha kombinaatio.

        Yrittäjiä on, mutta epäilen jokaista.

        Siinä kait se.

        Minä en tiedä mistä sinua palstalla syytetään, on kait sitten mennyt jotenkin ohi.

        Itsellisyys ei liene negatiivinen piirre, mutta seurasta ärsyyntyminen ja häiriintyminen on ongelmallista parisuhteessa. Etäsuhde ehkä, mutta mitä siitäkään olisi iloa jos tietää että toinen ei voi viettää kanssasi kahta yötä peräkkäin ärsyyntymättä ja häiriintymättä?

        Sanoisin että aika rajoittavia luonteenpiirteitä.


      • Ananias kirjoitti:

        " Sä ymmärrät vielä Pöntön päälle. ;) "

        Kyllä minä tiedän miten naisen kanssa ollaan, ei se ole mitenkään epäselvää.

        Noilla spekseillä joilla olet maalannut kuvaa Pöntöstä, sanoisin että IRL voisin olla aika myyty. Se on kuitenkin teoriaa.

        Meinaatko?...vaikka olisikin, ja onkin, nyt teoriaa kun muutakaan ei tähän hätään ole. :)

        Sä olet etelän miehiä, miten hitossa sinua joku maalaistyttö korvesta voisi kiinnostaa.
        Pahansisuisuus ja itsepäisyys eivät mm. ole maalausta.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kuulostaa.., mutta ei mies kyllä voi olla mikään heikkohermoinen tuommosessa tilanteessa, pitää olla varma kans, mitä puuhaa hah :)

        Jos minä olen saanut Pönttöneidin sohvalleni pienessä sangriatuiskeessa ja olen päässyt sivelemään mansikkakuohuviininmakuista ja -tuoksuista hierontaöljyä Pönttöneidin jalkoihin, niin tiedän ettei mikään voi enää mennä vikaan.


      • Ananias kirjoitti:

        Minä en tiedä mistä sinua palstalla syytetään, on kait sitten mennyt jotenkin ohi.

        Itsellisyys ei liene negatiivinen piirre, mutta seurasta ärsyyntyminen ja häiriintyminen on ongelmallista parisuhteessa. Etäsuhde ehkä, mutta mitä siitäkään olisi iloa jos tietää että toinen ei voi viettää kanssasi kahta yötä peräkkäin ärsyyntymättä ja häiriintymättä?

        Sanoisin että aika rajoittavia luonteenpiirteitä.

        Ne on rajoittavia.

        Mä olen luova persoona. Ja sellaset tarvii omaa rauhaa, ja aikas jonkin verran hiljaisuutta.
        Siinä kun toinen paiskoo ovia ja kolistelee, ryystää kahvia, niin alkaa hermon päitä hitsata.

        Pitää olla omaa tilaa. Sitten onnistuu.
        Mutta ajattelen niin, että oikeanlainen ihminen sen vielä ymmärtää. Väärät lähtevät.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Meinaatko?...vaikka olisikin, ja onkin, nyt teoriaa kun muutakaan ei tähän hätään ole. :)

        Sä olet etelän miehiä, miten hitossa sinua joku maalaistyttö korvesta voisi kiinnostaa.
        Pahansisuisuus ja itsepäisyys eivät mm. ole maalausta.

        Miksi sillä olisi mitään väliä mistä jalokivi on löydetty?

        Jos jalokivi on aito, niin se on aina löytäjälleen ilon aihe. Vaikka etelän miehelle, jota en kyllä koe olevani vaikka täällä vaikutankin.


      • Ananias kirjoitti:

        Jos minä olen saanut Pönttöneidin sohvalleni pienessä sangriatuiskeessa ja olen päässyt sivelemään mansikkakuohuviininmakuista ja -tuoksuista hierontaöljyä Pönttöneidin jalkoihin, niin tiedän ettei mikään voi enää mennä vikaan.

        (yskäisee) no ohhoh hooh...
        hän taitaa lämmetä aamuyön tunteina. ;)

        Totta puhuen nyt kun sen noin ilmaiset,
        luulen ettei mene vikaan.

        Lupaan, että rääkäisen jos menee.

        (naurua)


      • Ananias kirjoitti:

        Miksi sillä olisi mitään väliä mistä jalokivi on löydetty?

        Jos jalokivi on aito, niin se on aina löytäjälleen ilon aihe. Vaikka etelän miehelle, jota en kyllä koe olevani vaikka täällä vaikutankin.

        Älä nyt noin nätisti sano höh.
        Menen vielä lankaan..


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ne on rajoittavia.

        Mä olen luova persoona. Ja sellaset tarvii omaa rauhaa, ja aikas jonkin verran hiljaisuutta.
        Siinä kun toinen paiskoo ovia ja kolistelee, ryystää kahvia, niin alkaa hermon päitä hitsata.

        Pitää olla omaa tilaa. Sitten onnistuu.
        Mutta ajattelen niin, että oikeanlainen ihminen sen vielä ymmärtää. Väärät lähtevät.

        Paha arvuutella mitä se olisi. Lähtökohtaisesti tangoon tarvitaan kaksi, ja silloin on aika heikot mahdollisuudet pärjätä lajissa jos toinen varaa itselleen oikeuden päättää milloin suhde on antoisaa ja milloin kärsimystä.

        Mitä tarkoittaa käytännön tasolla oma tila? Maatila johon kumppanilla on porttikielto?


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        (yskäisee) no ohhoh hooh...
        hän taitaa lämmetä aamuyön tunteina. ;)

        Totta puhuen nyt kun sen noin ilmaiset,
        luulen ettei mene vikaan.

        Lupaan, että rääkäisen jos menee.

        (naurua)

        Aiheesta voisi jatkaa pitkältikin ja hyvin yksityiskohtaisesti, mutta lupasin jossain ketjussa että pitäydytään vain hellyydessä, romantiikassa ja erotiikassa. En siis syvenny yksityiskohtiin enempää.


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Älä nyt noin nätisti sano höh.
        Menen vielä lankaan..

        Kyllähän tuo sanomani on itsestäänselvää sanomattakin.

        Miksi sillä olisi väliä mistä joku on lähtöisin?


      • Ananias kirjoitti:

        Paha arvuutella mitä se olisi. Lähtökohtaisesti tangoon tarvitaan kaksi, ja silloin on aika heikot mahdollisuudet pärjätä lajissa jos toinen varaa itselleen oikeuden päättää milloin suhde on antoisaa ja milloin kärsimystä.

        Mitä tarkoittaa käytännön tasolla oma tila? Maatila johon kumppanilla on porttikielto?

        Mä vaan sitä, että miehen pitää olla riittävän hyvä itsetunnoltaan ettei se loukkaannu jos minä näin ed.mainitulla tavalla käyttäydyn ja tajuta etten mä kuitenkaan työnnä pois vaikka elämässä on erilaisia hetkiä. Tila on sitä, että pystyy parisuhteeseen ja rakastamaan vaikkei koko aikaa nyhjätä yhdessä, ja silti se on varmaa. Että mies älyää, että kaikki on ihan hyvin ja silti kaipaan vaikken koko aikaa kyljessä ole. Ei kaikki ei vaan kestä sitä. Ja itse kuitenkin näen sen ihan normaalina. Ymmärrätkö?


      • Ananias kirjoitti:

        Aiheesta voisi jatkaa pitkältikin ja hyvin yksityiskohtaisesti, mutta lupasin jossain ketjussa että pitäydytään vain hellyydessä, romantiikassa ja erotiikassa. En siis syvenny yksityiskohtiin enempää.

        Näin on just hyvä. Niin oli puhe. :)


      • Ananias kirjoitti:

        Kyllähän tuo sanomani on itsestäänselvää sanomattakin.

        Miksi sillä olisi väliä mistä joku on lähtöisin?

        Eipä kait sillä. Mutta lähinnä vaan mietin, että kun taustat on ihmisillä kovin eriäväiset tai jotain, en mä tiedä enää mitä mä mietin kun olen kohta unessa pöh...ja ihan solmussa sun kanssas :)

        Onko sulle iällä tai ikäeroilla väliä?


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mä vaan sitä, että miehen pitää olla riittävän hyvä itsetunnoltaan ettei se loukkaannu jos minä näin ed.mainitulla tavalla käyttäydyn ja tajuta etten mä kuitenkaan työnnä pois vaikka elämässä on erilaisia hetkiä. Tila on sitä, että pystyy parisuhteeseen ja rakastamaan vaikkei koko aikaa nyhjätä yhdessä, ja silti se on varmaa. Että mies älyää, että kaikki on ihan hyvin ja silti kaipaan vaikken koko aikaa kyljessä ole. Ei kaikki ei vaan kestä sitä. Ja itse kuitenkin näen sen ihan normaalina. Ymmärrätkö?

        En oikeastaan edes ymmärrä miksi tuo olisi itsetuntokysymys?

        Jos joku on taiteellinen persoona ja tarvitsee omaa tilaa, niin ei sen sisäistäminen liity mielestäni itsetuntoon. Sanoisin että kyse on enemmän siitä voisiko toinen saada edes teoriassakaan jotakin tuosta suhteesta.

        Onko heittää jotakin konkretiaa "tilan" koosta? Onko mittayksikkö ilmaistavissa neliöissä, kuukausissa vai lämpötila-asteikolla?


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Eipä kait sillä. Mutta lähinnä vaan mietin, että kun taustat on ihmisillä kovin eriäväiset tai jotain, en mä tiedä enää mitä mä mietin kun olen kohta unessa pöh...ja ihan solmussa sun kanssas :)

        Onko sulle iällä tai ikäeroilla väliä?

        Luulen että pohdit toisarvoisia asioita, on varmasti merkityksellisempiä asioita kuin syntymä- tai asuinkotikunta.

        Onko ikäerolla väliä? Tottakai sillä on väliä, kyllähän toinen tulisi kyetä kohtaamaan ihmisenä ennenkuin yrityksessä olisi järjen hiventäkään.


      • Ananias kirjoitti:

        En oikeastaan edes ymmärrä miksi tuo olisi itsetuntokysymys?

        Jos joku on taiteellinen persoona ja tarvitsee omaa tilaa, niin ei sen sisäistäminen liity mielestäni itsetuntoon. Sanoisin että kyse on enemmän siitä voisiko toinen saada edes teoriassakaan jotakin tuosta suhteesta.

        Onko heittää jotakin konkretiaa "tilan" koosta? Onko mittayksikkö ilmaistavissa neliöissä, kuukausissa vai lämpötila-asteikolla?

        No jotkut miehet varmasti tarvitsevat koko ajan jonkinlaista parisuhdebuustausta, ja ovat luulemassa, että jahas, sillä on toinen kun ei seura kiinnosta.

        Ja kun se ei sitten mun kohdalla just sitä tarkoita. Sitten tulee mustasukkaisuutta ja ties mitä, ja kyselyjä, että mihin mun aika kuluu tms. Ei ole kiva jos koko ajan roikutaan toisissa, mutta silti pitäs olla luotettava ja rehellinen silleen ettei sitä tarvitse vannottaa ja kysellä. Terveellä itsetunnolla oleva mies kyllä käsittää, missä siinä mennään.

        Heh, ai tilan koosta. No mä en välttämättä kyllä heti sietäisi samaa jääkaappia. Sitä pitäis totutella. Sanotaan nyt niin.

        Mutta nyt vaikka tästä haluankin jatkaa, niin on mentävä taas nukkumaan. Se ois iltavuoroa..
        Sanoisin, että sun kanssa oli aika mielenkiintoinen ilta/yö/aamu. Taas.

        Kun palaan, etsin sinut käpäliini. Ehkä on muutama asia vielä perattavana:)

        Kauniita unia "Ananias".


      • Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No jotkut miehet varmasti tarvitsevat koko ajan jonkinlaista parisuhdebuustausta, ja ovat luulemassa, että jahas, sillä on toinen kun ei seura kiinnosta.

        Ja kun se ei sitten mun kohdalla just sitä tarkoita. Sitten tulee mustasukkaisuutta ja ties mitä, ja kyselyjä, että mihin mun aika kuluu tms. Ei ole kiva jos koko ajan roikutaan toisissa, mutta silti pitäs olla luotettava ja rehellinen silleen ettei sitä tarvitse vannottaa ja kysellä. Terveellä itsetunnolla oleva mies kyllä käsittää, missä siinä mennään.

        Heh, ai tilan koosta. No mä en välttämättä kyllä heti sietäisi samaa jääkaappia. Sitä pitäis totutella. Sanotaan nyt niin.

        Mutta nyt vaikka tästä haluankin jatkaa, niin on mentävä taas nukkumaan. Se ois iltavuoroa..
        Sanoisin, että sun kanssa oli aika mielenkiintoinen ilta/yö/aamu. Taas.

        Kun palaan, etsin sinut käpäliini. Ehkä on muutama asia vielä perattavana:)

        Kauniita unia "Ananias".

        Jaa'a, vaikea hahmottaa mitä ajat takaa. En varmasti itse ainakaan ryhtyisi kuin korkeintaan panosuhteeseen jos vastapuolen sitoutuminen olisi sitä luokkaa että pitäisi pohtia parisuhdestatusta. Kyllä suhteeseen kuuluu mielestäni suhteen peruselementit, esim. jonkun tason sitoutuneisuus.

        Joo, ihan kivat jutut. Varmaan tässä vielä törmäillään, ja voin itsekin etsiä sinut palstalta jos en jaksa tehdä omaa avausta. Tai ainahan minä jaksan raapaista vaikka jonkun paskan aloituksen, mutta toivon aina että täällä olisi jo valmiiksi kivoja aiheita.

        Hyviä öitä ja kauniita unia Pönttis.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mä vaan sitä, että miehen pitää olla riittävän hyvä itsetunnoltaan ettei se loukkaannu jos minä näin ed.mainitulla tavalla käyttäydyn ja tajuta etten mä kuitenkaan työnnä pois vaikka elämässä on erilaisia hetkiä. Tila on sitä, että pystyy parisuhteeseen ja rakastamaan vaikkei koko aikaa nyhjätä yhdessä, ja silti se on varmaa. Että mies älyää, että kaikki on ihan hyvin ja silti kaipaan vaikken koko aikaa kyljessä ole. Ei kaikki ei vaan kestä sitä. Ja itse kuitenkin näen sen ihan normaalina. Ymmärrätkö?

        Näin just. Mä taidan tajuta tämän tilan ja sen tarpeen, tää on tuttu tunne.


    • silmäteripaikoissa

      menetpä siinä treffeille ja sanot heti tytölle: kuvasi perusteella luulin että silmäsi olisivat ylempänä (jos näytöstä on katsonut kuvaa, oikeasti silmät olivatkin alempana).

      Minä ainakin haluaisin tehdä tyttökaverista hänen omasta mielestään paremman.
      Sellainen on vähän kuin lahjojen antamisen ilo, tavallaan sitten.

    • vastaasiihenheti

      Aloittajan viestissä oli tuollainen pointti: "Altistaako Yliopisto Sinkkuidelle?"

    • Poikaystävä-

      Aloin seurustelee kun olin ylipainoinen. Painoin 114 kg. Tyttöystävä oli 65 kiloinen. Laihduin kuitenkin 80 kiloon ja nykyään painan noin 92 kg. Pitäis nyttenkin laihduttaa se 12 kiloo poisi mutta oon laiska eikä oikein jaksa vielä eikä ole rahaa käydä salilla nytten koska on 800 euroa lainavelkaa. Sen kun olen maksanut niin alka kuntoilu.

    • Pillujen--asiantuntija

      Läski on huono juttu miehelle mutta ei naiselle. Naiset saa aina miehen koska miehet epätoivoisia ja kelpuuttavat läskin naisen.

    • Normimies38

      On paljon normipainoisia yksinäisiä.

    • Mies88tre

      Lihavat ihmiset ei menesty juuri missään, ei parisuhteessa, ei työelämässä... nähty on. Parempi vaan että laihduttaa, tai vetää itsensä jojoon

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe