Vararengas autossa.

sossu

Onko teillä vararengas mukana autossa,Auriksen takakonttiin ei mahdu täysikokoinen rengas,jää suojalevy koholle.
Pärjäiskö sitä ilman varapyörää.

24

6695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksi_autoa

      60 mm naula, kaksi kertaa ruuvi ja viime viikolla kalliomurske tietyömaan alueella puhkaisi renkaan.Tässä 4 v aikana sattuneet kahden auton rengasrikkohistoria.Murskeen puhkoma meni vaihtoon, muut korjattu kamelinpaskalla.
      Tilapäisrenkaasta en luovu.Yarikseen maksoi 120 €

    • tunkiton

      Mitäpä vararenkaalla tekee kun ei ole tunkkiakaan! Näin se alkaa olla suurimmassa osassa automerkkejä.

      • Nipponkippon

        Jos ei ole ihan kädetön ja arvoton, voi ostaa tunnin jostain varaosaliikkeestä. Samoin mutteriavaimen.


      • aika_on_rahaa

        "Jos ei ole ihan kädetön ja arvoton, voi ostaa tunnin jostain varaosaliikkeestä. Samoin mutteriavaimen. "
        Voiko sieltä ostaa useamman tunnin, vai ihan jopa kokonaisen vuorokaudenkin?


      • P.e.n.t.t.i
        aika_on_rahaa kirjoitti:

        "Jos ei ole ihan kädetön ja arvoton, voi ostaa tunnin jostain varaosaliikkeestä. Samoin mutteriavaimen. "
        Voiko sieltä ostaa useamman tunnin, vai ihan jopa kokonaisen vuorokaudenkin?

        Hihii, mullapa on skitsofrenia.


    • Tarpeeton-

      Vararengas on turha varuste, 30 vuoden aikana olen tarvinnut sitä 1 kerran.

      • Anonyymi

        …. eli kukaan muukaan ei sitten tarvitse?


    • RMB54

      Monessa nykyautossa ei ole edes sitä pientä vararengasta. Tunkki kyllä löytyy ja renkaan täyttöpakkaus.
      Ajatellaan jos renkaan kylki vaurioituu esimerkiksi kanttariin tai ilkivallan seurauksena puukosta kylkeen. Siinä ei täyttöpakkaus riitä. Se ei ole tarkoitettu kuin pienille pistoille. Matka jää siihen ja V-käyrä nousee varsinkin jos on kiire jonnekin tai lähdössä reissuun.
      Tilaa kyllä pienelle renkaalle löytyy. Itse pidän oikean kokoista rengasta vararenkaana vaikka tavaratilan lattia jää vähän koholle.

      Autotehtaat ovat vähentäneet auton kokonaispaino saadakseen kulutuksen näyttämään pieneltä. Toisaalta onhan se suuri säästö kun miljoonista autoista jää 1/5 renkaista pois.

      Uuden auton ostaja voisi vaatia vaikka kaupan ehtona vararengasta. Onhan se täysin selvä asia, että se kuuluu vakiovarustuksiin. Tehtaat vaan yrittävät opettaa ihmisiä toisenlaiseen käyttäytymiseen. Niin, kohtahan autoa ei tarvitse edes ajaa ja uusavuttomuus lisääntyy.

    • Aika samaa mieltä nm. Tarpeeton- kanssa, mutta kun rengasvahinko sitten sattuu, niin
      yleensä kuskilla on kiire johonkin. Itse olin matkalla luennolle, jossa oppilaat odottivat.
      Jouduin siis "puku päällä" ottamaan tunkin esille säkkipimeällä loskaisella moottoritiellä.
      Onneksi oli kuitenkin ojan puoli, muuten olisi mennyt pukukin vaihtoon, eikä luentoa
      kenties olisi voinut pitää
      Tämä kerran kymmenessä vuodessa yli 40 v:n aikana.

    • SitikkaSimo

      Kyllä Aurikseen vararengas mahtuu kun heittää sen aromipesän näköisen kapistuksen hevonvittuun sieltä kannen alta.

    • ttnordic
    • sekulkeekyllä

      Mulla on vararenkaana "yleisrengas" , käy autoon ja peräkärryyn, ja lisäksi on se liima-kompura vehe mukana. Viimeksi on rengas puhjennut joskus 70 luvulla.

    • Kahtaenvaihda

      Vararengas on vähän kuin vakuutus. Harvoin tarvitsee, mutta silloin kun oikeasti tarvitsee, on hyvä juttu.

    • SetäSanoo

      Eipä ole 37 vuoden autoilu uran aikana tarvinnut vararengasta. Paukku pullo ja kompura löytyy takaboxista ja sillä uskon pärjääväni. Onneksi on palveluita joita saa tilattua puhelimella jos tapahtuu jotain isompaa rikkoa.

    • Regas_rikko

      Ei ole uusissa autoissa vararengasta, eikä tunkkiakaan ja harvoissa on edes tilaa renkaalle... Aina silloin tällöin näkee autoja tienposkessa rengas tyhjänä, joten kyllä niitä menee, hyvä jos ei omalle kohdalle osu... Uudet renkaat kestävät paremmin kiviä, mutta eivät nekään nauloja/ruuveja. Taitaa olla 20-vuotta kanssa siitä, kun viimeksi jouduin omaan vaihtamaan renkaan, onneksi silloin vielä oli rengas.

    • kukintallaa

      Ite en lähde pidemmälle matkalle ellei ole Oikeankokoinen rengas tunkki ja avain mukana kiva soitella Sunnuntaina yöllä rengasfirmoihin harvoin taritsee mutta eipä vakuutuksiakaan tarvi paiti hädänhetkellä.

    • Yli 20v olen kuskannut vararengasta jota ei ole mihinkään ikinä tarvittu turhaa painoa vaan.

    • Vuorelle

      Vuonna 2006 naula puhkaisi takarenkaan, vararengas pelasti tilanteen. Nyt ei ole vararengasta.
      Tietäneekö rengasliikkeet mihin autoihin voi pienen vararenkaan sijoittaa?

    • Retrotykki

      Lada Grantasta vm.2018 löytyy edelleen tilaa kokonaiselle vararenkaalle... Mulla vm.2017...

      Itse tarvinnut viime kesänä useaan otteeseen, kun vanhojen renkaiden rungot eivät ole kestäneet vanhemmassa autossani.

      Vararengas on tärkeä kapistus. On kuin vakuutus. Eihän sitä tartte yleensä, mut sitten kun tarttee niin hyvä olla olemassa...

    • Retrotykki

      Lada Grantasta vm.2018 löytyy edelleen tilaa kokonaiselle vararenkaalle... Mulla vm.2017...

      Itse tarvinnut viime kesänä useaan otteeseen, kun vanhojen renkaiden rungot eivät ole kestäneet vanhemmassa autossani.

      Vararengas on tärkeä kapistus. On kuin vakuutus. Eihän sitä tartte yleensä, mut sitten kun tarttee niin hyvä olla olemassa...

    • Ajomies

      Lada Grantasta vm.2018 löytyy edelleen tilaa kokonaiselle vararenkaalle... Mulla vm.2017...

      Itse tarvinnut viime kesänä useaan otteeseen, kun vanhojen renkaiden rungot eivät ole kestäneet vanhemmassa autossani.

      Vararengas on tärkeä kapistus. On kuin vakuutus. Eihän sitä tartte yleensä, mut sitten kun tarttee niin hyvä olla olemassa...

      • Ajomies

        Voe jumaliste! Pari lähti ylimääräistä, kun sivusto ilmoitti "palvelin virhe" ja painoin uudestaan... Kun kokeilin muuta nimimerkkiä niin sitten lähti ja siellä ne olikin lähetetyt?! Noh, näitä sattuu...


      • PetteriTalvivaara

        Ei haittaa vittuukaan ompahan niillekkin tavaamista joilla on vaikeuksia luetun ymmärtämisessä...eikun antaa palaa vaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe